VOLKSWAGEN e-Golf 2016-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN e-Golf 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN e-Golf 2016-Present

Rewolucja elektryczna zafascynowała miłośników Golfa, którzy liczyli na to, że niemiecki producent samochodów zaoferuje im powód, aby nie kupować Nissana Leaf.

Volkswagen starał się odkupić swoje winy po Dieselgate, a e-Golf był idealną odpowiedzią. Z zerową emisją spalin i obiecującym, płynnie działającym doświadczeniem jazdy, oczarował fanów elektrycznym Golfem. Pierwszy model wprowadzono na rynek w 2014 roku, a zaledwie dwa lata później Golf przeszedł zmiany i aktualizacje.

W 2016 roku siódma generacja Golfa otrzymała impuls w połowie cyklu życia, który wprowadził nowe technologie oraz nieco inny wygląd. e-Golf, mimo że miał zaledwie dwa lata, musiał dostosować się do swoich braci i zyskał nowoczesne reflektory LED oraz tylne światła. Zmieniono także zderzaki. e-Golf był jedyną wersją w swojej gamie, która miała dzienne światła LED w kształcie litery C w przednich zderzakach. Z tyłu Volkswagen zamontował fałszywe chromowane wydechy na dole zderzaka. Była to nietypowa i nielogiczna decyzja.

W środku zmiany były mniej widoczne – pozostał ten sam cyfrowy zestaw wskaźników. Volkswagen zaoferował nowy system infotainment Discover Pro z 9,2-calowym wyświetlaczem dotykowym na centralnej konsoli. Umożliwiał on sterowanie gestami oraz w pełni konfigurowalny ekran główny.

Najważniejsza zmiana miała miejsce pod… podłogą. Volkswagen zainstalował nową baterię o zwiększonej pojemności z 24,2 kWh do 35,8 kWh dzięki technologii litowo-jonowej. Silnik również był nowy i osiągał o 19 koni mechanicznych więcej, osiągając łączną moc 134 KM, co pozwalało przyspieszyć samochód od 0 do 60 mph (0-97 km/h) o sekundę szybciej niż jego poprzednik.

Podczas światowej premiery na targach Automobility LA w 2016 roku, Volkswagen of America, Inc. zaprezentował najnowszą generację VW e-Golf. W porównaniu do swojego poprzednika, model 2017 e-Golf oferuje lepszy zasięg, większą moc i nowe funkcje.

W 2017 roku Volkswagen zastosował nową baterię litowo-jonową, której pojemność energetyczna została zwiększona z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Nowa bateria zwiększa zasięg o około 50 procent, z celem osiągnięcia zasięgu do 124 mil na jednym ładowaniu. Ładowarka pokładowa o mocy 7,2 kW jest teraz standardem zarówno w wersji SE, jak i SEL Premium, co pozwala na pełne naładowanie baterii w mniej niż sześć godzin w tradycyjnej stacji ładowania. Przy zastosowaniu szybkiego ładowania DC (opcjonalne w wersji SE, standardowe w SEL Premium) bateria może być naładowana do 80 procent w ciągu godziny w stacji szybkiego ładowania DC.

Silnik elektryczny również został ulepszony. Obecnie rozwija moc 134 koni mechanicznych, co oznacza wzrost o 19 KM w porównaniu do pierwszej wersji Volkswagen e-Golf. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wzrósł z 199 lb-ft do 214 lb-ft. Model 2017 e-Golf przyspiesza od 0 do 60 mph o ponad sekundę szybciej niż jego poprzednik, teraz w zaledwie 9,6 sekundy, a jego maksymalna prędkość wzrasta do 93 mph.

Model 2017 Volkswagen e-Golf oferuje nowoczesne funkcje, takie jak w pełni cyfrowy i interaktywny Volkswagen Digital Cockpit. Przy tym opcjonalnym systemie wszystkie wskaźniki – w tym specyficzne wskaźniki e-Golf, takie jak miernik mocy – są wirtualnie wyświetlane na 12,3-calowym ekranie kolorowym. Dostępne są różne profile informacji, które zmieniają rodzaj wyświetlanych danych i grafik w określonych obszarach. Informacje mogą dotyczyć jazdy, nawigacji i funkcji asystujących oraz wyświetlać obrazy kontaktów telefonicznych lub okładki albumów.

W dostępnej wersji Discover Pro systemu multimedialnego znajduje się duży 9,2-calowy szklany wyświetlacz o zupełnie nowym designie. Po raz pierwszy w Golfie możliwe jest indywidualne skonfigurowanie ekranu startowego. Dodatkowo, innowacyjny system sterowania gestami, który po raz pierwszy zaprezentowano na CES 2015, ma stać się rzeczywistością w ciągu najbliższych dwóch lat na rynek amerykański. Sterowanie gestami działa w wielu menu. Wystarczy wykonać gest przesunięcia ręką, aby przesunąć elementy menu ułożone poziomo w lewo lub w prawo, co umożliwia użytkownikowi nawigację po głównym menu, zmianę stacji radiowych lub przeskoczenie do następnej piosenki. e-Golf nadal oferuje zdalny dostęp poprzez aplikację Volkswagen Car-Net (w tym ładowanie baterii i pomocniczą klimatyzację), a także Car-Net App-Connect dla kompatybilnych smartfonów, które oferuje integrację Apple CarPlay™, Android Auto™ i MirrorLink® oraz usługi Guide & Inform.

Volkswagen rozszerza także zakres systemów wspomagania kierowcy dla VW e-Golf w modelu z 2017 roku. Ostrzeżenie o kolizji z systemem autonomicznego hamowania awaryjnego (Front Assist) dodaje monitorowanie pieszych, które ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie, zwiększa ciśnienie hamowania i, jeśli kierowca nie zareaguje, stosuje hamulce, aby pomóc złagodzić potencjalną kolizję z pieszymi oraz innymi pojazdami. Opcjonalny Pakiet Wspomagania Kierowcy dla SEL Premium obejmuje następujące funkcje: Volkswagen Digital Cockpit, Adaptacyjny Tempomat (ACC), Ostrzeżenie o Kolizji i Autonomiczne Hamowanie Awaryjne (Front Assist) z monitorowaniem pieszych, Monitor Blind Spot Plus, Asystent Pasów, Asystent Parkowania i Asystent Świateł.

35.8 kWh (134 KM)

ParametrWartość
Moc99.9 Kw @ - Rpm
135.9 Hp @ - Rpm
134 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy214 Lb-Ft @ - Rpm
290 Nm @ - Rpm
Układ paliwowy35.8 Kwh Lithium-Ion Battery
PaliwoElektryczny
Prędkość maksymalna93 Mph (150 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówSingle Gear
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość168.1 In (4270 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość57.1 In (1450 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.5 In (1
Rozstaw osi103.6 In (2631 Mm)
Prześwit5.6 In (142 Mm)
Pojemność bagażnika12 Cuft (340 L)
Aerodynamika (Cd)0.28

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.