Kabriolet z chowanym twardym dachem został zbudowany na platformie Golfa.
Podczas gdy przód pozostał niemal niezmieniony w porównaniu do oryginału, z tyłu EOS wyposażony był w nowe tylne lampy LED.
Dach składał się łatwo za pomocą naciśnięcia przycisku, a co więcej, w przypadku złych warunków pogodowych, w zestawie znajdował się również pełny panoramiczny dach.
Bagażnik miał przyzwoite rozmiary, nawet z opuszczonym dachem.
Mimo że EOS był jednym z najtańszych kabrioletów z twardym dachem, jego cena początkowa wynosiła około 39 000 dolarów. Podstawowy model nie miał sterowania na kierownicy.
Wnętrze wykonane było z materiałów dobrej jakości. Nowa tapicerka z charakterystycznymi detalami na desce rozdzielczej i drzwiach, „Matt Chrome”, była standardem.
EOS nie był dostępny z manualną skrzynią biegów, lecz z automatyczną skrzynią biegów o sterowaniu ręcznym, czyli DSG.
Silnik zamontowany w EOS to 2.0-litrowa jednostka turbo o mocy 200 KM.
Oprócz dużej mocy, EOS oferował zwiększony komfort i osiągi.
Dzięki sztywniejszemu zawieszeniu, samochód nie zachowywał się najlepiej na nierównościach, lekko się trząsł.
Zaskakująco, nawet przy prędkościach na autostradzie, EOS miał cichą kabinę przy zamkniętym dachu.
W porównaniu do droższych rywali, takich jak Mazda MX5 i Chrysler 200, EOS oferował dobrą wartość i miejsce dla czterech osób.
Nowy Volkswagen Eos zadebiutuje na żywo podczas Los Angeles Auto Show 2010 (19-28 listopada 2010). Międzynarodowo uznawany kabriolet coupe przeszedł techniczne udoskonalenia, wizualne aktualizacje – przód i tył – oraz wzbogacenie o wiele nowych funkcji. California została wybrana na miejsce debiutu, ponieważ to Ameryka jest regionem o największej sprzedaży czteroosobowego modelu. Volkswagen of America wprowadzi nowego VW Eos na ulice pod koniec marca 2011 roku; w Europie, jako drugim najsilniejszym regionie sprzedaży Eosa, wprowadzenie na rynek planowane jest na połowę stycznia 2011 roku.
Silniki dostosowane do Ameryki i Europy
W Ameryce Volkswagen Eos jest oferowany z silnikiem 2.0 TSI o mocy 147 kW / 200 PS z 6-biegową skrzynią DSG. W Europie dostępne będą trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (TSI) oraz jeden silnik TDI (diesel). Moc efektywnych silników TSI waha się od 90 kW / 122 PS do 155 kW / 210 PS, podczas gdy cichy TDI o mocy 103 kW / 140 PS. Eos 2.0 TDI z technologią BlueMotion zużywa zaledwie 4,8 l/100 km, co doskonale ilustruje, jak ekonomiczny stał się nowy kabriolet. Zastosowanie technologii BlueMotion (w tym systemu Start/Stop i odzyskiwania energii z hamowania) obniżyło zużycie paliwa o 0,7 l/100 km.
Nowy design zwiększa elegancję i sportowy styl
Przód: Wygląd nowego Eosa jest zgodny z „DNA designu” Volkswagena, charakteryzującym się wyraźnie zdefiniowanymi poziomymi liniami. Pomiędzy nowymi reflektorami znajduje się osłona grilla chłodnicy z trzema błyszczącymi czarnymi belkami, każda z nich wykończona wąskim paskiem chromowanym. Reflektory główne można zamówić w wersji halogenowej (H7) lub opcjonalnie bi-ksenonowej. W obudowach reflektorów bi-ksenonowych znajduje się 14 diod LED tworzących światła dzienne. Nowym dodatkowym wyposażeniem dla obu typów reflektorów jest system Light Assist, który automatycznie przełącza między światłami mijania a długimi, dostosowując to do warunków drogowych. Wszystkie modele standardowo wyposażone są w reflektory przeciwmgielne z wbudowanymi światłami skrętnymi, co zwiększa bezpieczeństwo.
Design boczny i tylny: Profil boczny Volkswagena Eos zyskał nową gamę felg aluminiowych. Standardowo Eos jest wyposażony w 16-calowe felgi „Barcelona” z oponami typu 215. Dostępne są również inne felgi o średnicy 16, 17 i 18 cali jako opcje. Zimowe koła 16-calowe z pełnymi nakładkami zostały przejęte z poprzedniego modelu.
Od tyłu VW Eos można rozpoznać po nowo zaprojektowanych, dwuczęściowych diodowych światłach tylnych i zderzaku tylnym, który również został odświeżony w zgodzie z przednim zderzakiem. Charakterystycznym elementem technicznej i wizualnej konstrukcji dwuczęściowych świateł tylnych (wbudowanych w klapę bagażnika i błotnik) jest stylizowana litera M, w której umieszczono diody LED do świateł tylnego i stopu.
Wyrafinowane wnętrze
Wnętrze Eosa ma nową okleinę na desce rozdzielczej i drzwiach, z detalami „Matt Chrome” stosowanymi standardowo. Pakiet Ambience został również zmodyfikowany. Po jego zamówieniu elementy wykończenia wnętrza Eosa obejmują dekoracyjne akcenty „Black Peak” (ciemne akcenty aluminiowe z chromowanymi krawędziami). Alternatywnie, pakiet Ambience można zamówić z eleganckim wykończeniem „Walnut Root” lub „Poplar Grain”. Przyciski okien i przełączniki świateł są teraz zawsze wykończone chromem.
Chłodna skóra na gorące dni: Nowe materiały (w designie „Wave”) dodają eleganckiego akcentu standardowym siedzeniom (siedzenia sportowe w modelu o mocy 103 kW / 140 PS i wyższych). Nowa skóra „Nappa” w formie „chłodnej skóry” jest zarówno praktyczna, jak i ekskluzywna. Nazwa mówi sama za siebie: „chłodna skóra” odbija promienie słoneczne, nagrzewając się znacznie mniej niż standardowa skóra, co czyni ją idealnym materiałem do samochodów kabrioletowych. Nowym elementem w wnętrzu jest również projekt osłony i dźwigni zmiany biegów DSG.
Wysokiej technologii funkcje
Nowe szczegóły wyróżniają model Eos 2011. Wśród nich znajduje się „Premium” wielofunkcyjny wyświetlacz z kolorowym ekranem, wcześniej wspomniany system kontroli świateł głównych Light Assist oraz drugi poziom Park Assist z Park Pilot (asystowanie w równoległym i sąsiednim parkowaniu). Nowym elementem Volkswagena Eos 2011 jest system Keyless Access, który umożliwia bezkluczykowe odpalanie silnika. Silnik uruchamia się tu za pomocą wygodnego przycisku „Press & Drive”, który zastępuje miejsce na klucz zapłonowy.
Otwieranie i zamykanie dachu zdalnie: W samochodzie wyposażonym w Keyless Access dach CSC może być otwierany i zamykany za pomocą bezprzewodowego pilota – to nowa funkcja w serii Eos.
Połączony dach kabrioletu (składany), przesuwany i coupe to niezwykle dobrze opracowany system. Standardowym elementem pięcioczęściowej jednostki dachowej jest panoramiczny dach przesuwany, który zapewnia dostęp światła do wnętrza Volkswagena Eos nawet przy złych warunkach pogodowych. Całkowicie otwarty dach CSC przekształca Eosa z coupe w kabriolet lub vice versa w zaledwie 25 sekund.
Cztery mocne i oszczędne silniki czterocylindrowe
1.4 TSI o mocy 122 PS: W Europie Volkswagen Eos standardowo napędzany jest silnikiem 1.4 TSI o mocy 90 kW / 122 PS (maks. moment obrotowy 200 Nm od 1,500 obr./min). Ten turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiąga prędkość maksymalną 198 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,6 l/100 km (odpowiadające 152 g/km CO2). W tej konfiguracji silnik Eosa może być również zamówiony z technologią BlueMotion. Wtedy zużycie paliwa spadnie do 6,2 l/100 km (144 g/km CO2).
1.4 TSI o mocy 160 PS: Dla wyższej mocy silnika Volkswagen wykorzystuje 1.4 TSI z twinchargerem (turbo i kompresorem). Daje on 118 kW / 160 PS. Prędkość maksymalna VW Eos 1.4 TSI z tymi parametrami wynosi 217 km/h. Wysok moment obrotowy twinchargera (240 Nm od 1,500 obr./min) umożliwia komfortową jazdę przy niskich obrotach. Średnie zużycie paliwa: 6,8 l/100 km (157 g/km CO2).
2.0 TSI o mocach 200 PS i 210 PS: Najmocniejszy silnik benzynowy dostępny w nowym Eosie to 2.0 TSI. W USA produkuje on 147 kW / 200 PS, podczas gdy w Europie osiąga moc 155 kW / 210 PS. Europejska wersja tego silnika z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm od 1,700 obr./min. Prędkość maksymalna: 238 km/h. Średnie zużycie paliwa: 7,1 l (165 g/km CO2). W Europie Volkswagen oferuje dla Eosa 2.0 TSI skrzynię biegów DSG jako opcję. Wersja DSG osiąga prędkość maksymalną 236 km/h i zużywa 7,5 l paliwa na 100 kilometrów (174 g/km CO2). 2.0 TSI amerykańskiego Eosa – ze standardową skrzynią DSG – osiąga identyczny maksymalny moment obrotowy 280 Nm (207 lb-ft) od 1,800 obr./min. W cyklu drogowym w USA VW Eos 2.0 TSI osiąga oszczędność paliwa na poziomie 31 mpg (w mieście: 22 mpg).