Volkswagen Gol był najpopularniejszym samochodem na rynku brazylijskim i produkowano go od 1980 roku jako zamiennik dla kultowego VW Garbusa. W 2014 roku auto dotarło już do trzeciej generacji.
W 1980 roku Volkswagen poszukiwał sposobu na zastąpienie taniego i niezawodnego Garbusa na rynku południowoamerykańskim. Stworzenie czegoś przystępnego cenowo i taniego w eksploatacji okazało się dużym wyzwaniem. Dlatego pierwsza generacja była oparta na mieszance platform i silnika z Garbusa chłodzonego powietrzem, zamontowanego z przodu. Z biegiem lat samochód ewoluował i dostosowywał się do zmieniających się oczekiwań rynku.
Model z 2014 roku był liftingiem modelu z 2008 roku. Charakteryzował się wyglądem bardziej zbliżonym do europejskiego Polo w niektórych detalach, takich jak reflektory i światła tylne. Gol dostępny był w różnych wersjach nadwoziowych, takich jak hatchback, sedan czy nawet pickup. Przedni zderzak z dolnym grillem w kształcie plastra miodu i inne detale stylistyczne były nietypowe jak na samochód z tej kategorii.
Wewnątrz, zestaw wskaźników miał ten sam układ co w europejskim Volkswagenie Golfie 6, z wyświetlaczem LCD pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem. System audio wyglądał jak przeniesiony z starszej generacji produktów Volkswagena w standardowej wersji wyposażeniowej, ale dostępna była również nowoczesna jednostka multimedialna z łącznością Android Auto i Apple CarPlay.
Jeśli chodzi o silniki, Gol był oferowany z dwoma jednostkami o pojemności 1.0 i 1.6 litra. Oba silniki miały systemy flex-fuel, obsługujące zarówno benzynę, jak i etanol. Standardowa skrzynia biegów to 5-biegowa manualna, a w opcji można było wybrać skrzynię automatyczną 5- lub 6-biegową.
- Światowa premiera: Gol w wersji dwu-drzwiowej jako nowy model podstawowy w Brazylii
- Marki Grupy pokazują fascynującą gamę możliwości motoryzacyjnych
Wolfsburg / São Paulo, 22 października 2012 – W przeddzień Międzynarodowego Salonu Samochodowego w São Paulo, Volkswagen AG zaprezentował fascynującą ofertę mobilności przed ponad 300 dziennikarzami z całego świata. Thomas Schmall, Prezydent i CEO Volkswagen do Brasil, wraz z brazylijskim piłkarzem narodowym i supergwiazdą Neymarem, zaprezentowali nowego Gola w wersji dwu-drzwiowej podczas światowej premiery. Gol, z którego wyprodukowano ponad siedem milionów egzemplarzy, od 25 lat jest bezsprzecznie najlepiej sprzedawanym samochodem w Brazylii. Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował Amaroka Canyon w brazylijskiej premierze. Inne motoryzacyjne gwiazdy wieczoru w Ameryce Południowej to: Audi S8, nowy Bentley Continental GT V8, znakomity Bugatti Grand Sport Vitesse, nowy Lamborghini Gallardo LP 560-4 oraz nowy Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet. W segmencie ciężkich pojazdów użytkowych, MAN Latin America zaprezentował ciężarówkę TGX 29.440 oraz VW Constellation 6×2 ADVANTECH, a także Scania R440 6×2 55 Years Special Edition.
Podczas swojego pierwszego występu Grupy („Grupa Noc Mediów”) tego typu na brazylijskiej ziemi, Volkswagen AG podkreśla znaczenie tego kraju w Ameryce Południowej. Brazylia jest szóstą najsilniejszą gospodarką na Ziemi z produktem krajowym brutto wynoszącym 2500 miliardów dolarów amerykańskich (2011). Niemiecka firma motoryzacyjna działa w największym kraju Ameryki Południowej od 1953 roku – jej około 24 000 pracowników wyprodukowało tam ponad 828 000 pojazdów w ubiegłym roku.