VOLKSWAGEN Golf Alltrack 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf Alltrack 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf Alltrack 2020-Present

Na podstawie wersji kombi Volkswagena Golfa VIII, Alltrack był podniesioną i z napędem na wszystkie koła wersją znanego niemieckiego kompaktowego pojazdu.

W połowie lat 80-tych Volkswagen zaprezentował jeden z pierwszych crossoverów na rynku. Nazywał się Golf Country i był to podniesiony, pięciodrzwiowy Golf z napędem na wszystkie koła. W tamtym czasie nie był to właściwy moment i nie odniósł wielkiego sukcesu. Z biegiem lat klienci zaczęli poszukiwać pojazdów oferujących wyższy prześwit w kompaktowej karoserii.

Ósma generacja Golfa została zaprezentowana w październiku 2019 roku i była jednym z ostatnich dużych modeli, które zadebiutowały na żywo przed rozpoczęciem pandemii COVID-19. Golf Alltrack oparty był na wersji kombi Golfa. Oferował wyższy prześwit oraz bardziej surowy wygląd, sugerujący chęć do biwakowania. Diody LED w lampach przeciwmgielnych, progi boczne oraz cienkie szare obramowania wokół nadkoli podkreślają crossoverowy wygląd samochodu. Na dodatek zamontowano także parę relingów dachowych.

Wnętrze Golfa Alltrack było takie samo jak w Golfie Variant, z eleganckim wyglądem deski rozdzielczej, nieprzeładowanej przyciskami. Wyświetlacz infotainment o przekątnej 8,25 cala zainstalowano w trendzie unoszącym się, na szczycie centralnej konsoli, blisko panelu instrumentów. Selektor automatycznej skrzyni biegów umieszczono na konsoli środkowej, przypominając mini-joystick.

Pod maską Alltracka znajdował się system mild-hybrid zasilany przez turbodoładowany silnik benzynowy. 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów (DSG – z podwójnym sprzęgłem) przesyłała moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem centralnego dyferencjału Haldex.

 Volkswagen Golf Variant jest teraz jeszcze bardziej przestronny, dynamiczny i cyfrowy niż kiedykolwiek wcześniej. Większa ilość dostępnej przestrzeni, kompleksowe wyposażenie standardowe oraz nowe typy napędu z technologią mild hybrid i podwójnego dozowania to cechy nowatorskie. Nowy VW Golf Alltrack, jako ośmiokołowy Golf Variant z genami SUV, również debiutuje. W Niemczech przedsprzedaż Golf Variant rozpocznie się 10 września 2020 roku, a kolejne europejskie kraje będą stopniowo dołączać.

Atrakcyjny wygląd zewnętrzny pojazdu

W porównaniu do swojego poprzednika, nowy Golf Variant ma bardziej wyrazisty i dynamiczny design zewnętrzny. Przód wyraźnie pokazuje bliskie pokrewieństwo z nowym Golfem. Z tyłu Variant ukazuje swoją typową unikalność z płaskim dachem w kierunku tyłu oraz ukośnym tylnym oknem w stylu coupé. Nowa generacja ma długość 4,633 mm i chwali się teraz rozstawem osi wynoszącym 2,686 mm (to wzrost o 66 mm w porównaniu z poprzednikiem). Ta zwiększona długość przekształca proporcje i sprawia, że Golf Variant wydaje się bardziej wydłużony i spłaszczony. Reflektory i zespoły świateł tylnych zawsze wyposażone są w technologię LED.

Przestronne wnętrze pojazdu

Zwiększona długość zewnętrzna oraz rozstaw osi wpływają korzystnie na wnętrze Golf Variant. Nowy Golf Variant pomieści wygodnie pięciu pasażerów, gdyż dodatkowa długość rozstawu osi jest niemal w całości wykorzystana na wnętrze. Długość wnętrza zwiększa się o 48 mm do 1,798 mm. Zwiększenie przestrzeni na nogi o 48 mm ma szczególnie zauważalny pozytywny efekt, zwłaszcza z tyłu. Pasażerowie mogą schować swoje bagaże w obszernym bagażniku: przy załadunku do górnej krawędzi oparcia tylnej kanapy oferuje on 611 litrów przestrzeni bagażowej (o 6 litrów więcej w porównaniu do Golf Variant 7). Przy załadunku do podsufitki zintegrowaną siatką bagażową i oparciami przednich foteli, objętość zwiększa się do 1,642 litrów (wzrost o 22 litry). Jeśli obie ręce są zajęte trzymaniem zakupów lub bagaży, opcjonalnie dostępna, elektrycznie otwierana klapa bagażnika może być otwierana alternatywnie za pomocą czujnika – poprzez gest nogi przed tylnym zderzakiem Golf Variant.

Nowe systemy napędowe oferują czystą efektywność

Na przykład eTSI z technologią 48 V i 7-biegową skrzynią dual-clutch: 48 V rozrusznik-alternator napędzany pasem, 48 V bateria litowo-jonowa oraz silnik TSI łączą się w nowy system napędu mild hybrid. Zaletą nowego eTSI jest znacznie niższe zużycie, ponieważ Golf Variant wyłącza doładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, kiedy tylko to możliwe, aby toczyć się bez generowania lokalnych emisji. Z tego powodu wszystkie silniki eTSI są standardowo połączone z automatyczną skrzynią biegów dual-clutch (7-biegowe DSG). Bez DSG niezauważalna zmiana między fazą toczącą a napędem TSI nie byłaby możliwa. Ponadto 7-biegowe DSG zmienia biegi bardzo oszczędnie, co również przyczynia się do oszczędności energii. Nowoczesne silniki TDI są również dostępne dla Golf Variant: w tym przypadku tzw. podwójne dozowanie – podwójny wtrysk AdBlue® z dwoma katalizatorami SCR (selektywna redukcja katalityczna) – znacząco redukuje emisję tlenków azotu (NOx), co czyni dostępne wkrótce silniki TDI jednymi z najczystszych i najbardziej efektywnych silników diesla na świecie.

Nowe linie wyposażeniowe i kompleksowe wyposażenie standardowe

Volkswagen przekształcił matrycę wyposażenia Golf Variant: powyżej podstawowej wersji „Golf” będą teraz dostępne linie wyposażeniowe „Life”, „Style” i „R-Line”. Ulepszone wyposażenie standardowe modelu podstawowego obejmuje już system ostrzegania o niebezpieczeństwie zjazdu z pasa ruchu Lane Assist, Front Assist z systemem awaryjnego hamowania w mieście i monitorowaniem pieszych, nową funkcję hamowania nadjeżdżających pojazdów podczas skręcania, elektroniczną blokadę różnicową XDS, powiadomienie o zagrożeniach drogowych Car2X, system bezkluczykowego uruchamiania Keyless Start i automatyczną kontrolę oświetlenia. Zawsze standardowo w wnętrzu pojazdu: Digital Cockpit Pro (cyfrowe instrumenty), system infotainment Composition online z 8,25-calowym wyświetlaczem dotykowym, usługi i funkcje online We Connect oraz We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic oraz interfejs telefoniczny Bluetooth.

Niezależna wersja modelu: nowy Golf Alltrack

Druga generacja Volkswagen Golf Alltrack będzie również wprowadzona równocześnie z nowym Golf Variant. Jako tzw. crossover między Golf Variant a światem SUV, nowy Golf Alltrack ma stały napęd na cztery koła (4MOTION) jako standard, podwyższone prześwity, terenowy wygląd z odpowiednimi zderzakami oraz dostosowane wnętrze. Dzięki temu wyposażeniu pojazd okazuje się być prawdziwym wszechstronnym samochodem, który radzi sobie także poza utwardzonymi drogami, a dzięki stałemu napędowi na cztery koła nadaje się jako pojazd do holowania z maksymalną masą przyczepy wynoszącą 2,000 kg. Pod względem technicznym Volkswagen Golf Alltrack odpowiada nowemu Golf Variant: oprócz zdigitalizowanego kokpitu, znajdziemy także opcjonalne systemy asystujące, takie jak Travel Assist (asystowane prowadzenie do 210 km/h) oraz nowe reflektory LED matrix IQ.LIGHT.

Udany model

eTSI 7AT

ParametrWartość
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Skrzynia biegów7-Automatyczna Speed Dual Clutch
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość182.4 In (4633 Mm)
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.6 Cuft (612 L)
Power PackLithium-Ion

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.