VOLKSWAGEN Golf GTD 3 drzwiowe 2013-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf GTD 3 drzwiowe 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf GTD 3 drzwiowe 2013-2017

Golf GTD przejął rolę swojego brata i stał się ikonicznym hot-hatchem wśród miłośników diesli w całej Europie. Był szybki, oszczędny i miał szacunek dla momentu obrotowego jak na swoje rozmiary.

Pierwszy Golf GTD zadebiutował w 1982 roku i oferował jedynie 70 KM, co było o około 45 mniej niż w wersji GTI. Mimo to, pomysł spotkał się z pozytywnym odbiorem ze strony publiczności. Oferował wystarczająco dużo frajdy za ułamek kosztów paliwa. W 2013 roku GTD oferował mniej mocy, ale więcej momentu obrotowego niż głośno chwalona wersja GTI.

Zewnętrzny design jest natychmiast rozpoznawalny jako Golf. Istnieją jednak drobne szczegóły, które pozwalają odróżnić wersję GTD. Z przodu znajdowała się czerwona linia przebiegająca przez grill, która była kontynuowana we wnętrzu reflektorów. Większy przedni zderzak miał wloty powietrza, a wąski grill charakteryzował się wzorem w plaster miodu. Aerodynamiczne progi boczne nadawały samochodowi sportowy wygląd, podobnie jak tylny spojler na dachu. Dzięki nadwoziu w wersji 3-drzwiowej, uzyskano pożądany hot-hatchowy wygląd. Samochód jeździł na standardowych 17-calowych aluminiowych felgach. Z tyłu znajdowały się podwójne rury wydechowe po jednej stronie.

Wewnątrz znalazły się klasyczne akcenty designu oraz nowoczesne dodatki. Wersja trzydrzwiowa miała dłuższe drzwi w porównaniu do wersji pięciodrzwiowej, ale oferowała ten sam przestronny wnętrze na tylne siedzenia. Panel instrumentów był nowoczesny, z dużymi okrągłymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza. Pomiędzy nimi znajdował się mały wyświetlacz LCD dla komputera pokładowego. Jednostka infotainment znajdowała się na środkowej konsoli i mogła mieć wbudowany system nawigacji.

Niezależne zawieszenie na wszystkie koła oraz opcjonalne adaptacyjne amortyzatory sprawiały, że samochód trzymał się drogi. A to było konieczne, biorąc pod uwagę 2,0-litrowy silnik turbodiesel pod maską.

GTD – te trzy litery mówią wszystko. Oznaczają „Gran Turismo Diesel” – długodystansowy samochód ekspresowy z gamy Golfów. Teraz pojawia się nowy Volkswagen Golf GTD. Z mocą 135 kW / 184 KM, momentem obrotowym sięgającym 380 Nm, średnim zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 4,2 l/100 km oraz emisją CO2 na poziomie zaledwie 109 g/km, ten sportowy i ostro zarysowany GTD jest najpotężniejszy, najbardziej oszczędny i emitujący najmniej spalin w historii. W porównaniu do poprzedniego modelu, oferuje o 14 KM więcej, o 30 Nm większy moment obrotowy, o 0,9 l/100 km mniej zużycia paliwa oraz poprawę emisji CO2 o 25 g/km. Jako opcja Volkswagen oferuje GTD z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG); również tutaj niski wskaźnik zużycia paliwa wynoszący 4,5 l/100 km (CO2: 119 g/km) wskazuje, że diesel to niezwykle efektywny samochód. W obu wersjach skrzyni biegów nowy Golf GTD spełnia normę emisji Euro-6, która wchodzi w życie w 2014 roku.

System start/stop i 7,5 sekundy

Ten Golf to pierwszy GTD, który standardowo ma wbudowany system start/stop, a w trybie regeneracji baterii wykorzystuje fazy hamowania do ładowania akumulatora. Silnik wysokoprężny 2.0-litra z serii EA288 został nie tylko połączony z tymi „Technologiami BlueMotion”; został także całkowicie przeprojektowany. Efekty: czysta efektywność. Volkswagen Golf GTD przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 7,5 sekundy. Na czwartym biegu ten Volkswagen wykonuje klasyczne manewry wyprzedzania (80 do 120 km/h) w bezpieczne 6,0 sekund. Jego prędkość maksymalna wynosząca 230 km/h (DSG: 228 km/h) dowodzi, że jest to prawdziwy samochód sportowy. To samo dotyczy jego renomowanego maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 380 Nm, który jest dostępny w stałej wartości od 1,750 do 3,250 obr/min.

Znakomite właściwości jezdne

Atrybuty jego szczególnej pozycji jako samochodu sportowego obejmują również standardowe wyposażenie, takie jak zaawansowana funkcja dynamiki pojazdu XDS+, progresywne wspomaganie kierownicy, które jest zarówno bezpośrednie, jak i komfortowe, sportowe zawieszenie (o 15 mm niższe) oraz 17-calowe („Curitiba”) felgi z oponami w rozmiarze 225. Ta kombinacja zapewnia właściwości jezdne, które wkraczają w zakres wysokiej klasy i drogich samochodów sportowych.

Aktyuator dźwięku i wybór profilu jazdy

Opcjonalny aktyuator dźwięku, opracowany wyłącznie dla VW Golf GTD, może dodać akustycznego nacisku do pracy TDI. Na podstawie prędkości obrotowej silnika i wybranego trybu selektora profilu kierowcy – opcja, która jest automatycznie powiązana z aktyuatorem dźwięku – jest kontrolowana za pośrednictwem magistrali CAN i generuje dźwięk nastawiony na komfort („Tryby Normal i Eco”) lub potężną i donośną barwę („Tryb Sport”). Hałas silnika jest kierowany przez aktyuator zintegrowany w komorze silnika i do wnętrza przez przednią szybę, a stamtąd jest odbierany jako dźwięk generowany z zewnątrz przez układ wydechowy. W rzeczywistości jest on niesłyszalny na zewnątrz samochodu. Im szybciej jedzie GTD, tym ciszej brzmi dźwięk, dzięki czemu komfort długodystansowy nie jest zakłócony.

Światła skrętne w zderzaku przednim

Podobnie jak nowy Golf GTI, Golf GTD opuszcza fabrykę w Wolfsburgu z reflektorami bi-xenonowymi, w tym światłami skrętnymi w standardzie. Podczas gdy przednia część Golfa GTI ma lakierowaną na czerwono listwę, GTD lśni elegancką, dyskretną listwą w chromie. Ta chromowana listwa rozciąga się w reflektorach i dzieli przednią część na górną część z LED-owymi światłami do jazdy dziennej i elementami bi-xenonowymi oraz dolną część z kierunkowskazami. Pod nią znajduje się zderzak zaprojektowany specjalnie dla modeli GT z (opcjonalnymi) LED-owymi światłami przeciwmgielnymi zintegrowanymi po obu stronach oraz elementami prowadzącymi powietrze pomalowanymi na czarno i dolną wkładką kraty chłodnicy o strukturze plastra miodu.

Przyciemniane szyby w tylnej części kabiny

Z tyłu, przyciemniane LED-owe światła tylne zintegrowane z białymi listwami na wysokości linii tornado dla świateł cofania, podwójne chromowane końcówki wydechu umieszczone po lewej stronie, charakterystyczny dla GT spojler dachowy z bocznymi elementami aerodynamicznymi na tylnej szybie oraz emblem GTD sprawiają, że ten samochód jest najsportowszym Golfem z silnikiem TDI w historii. Po raz pierwszy w „modelach GT” możliwe jest również zamówienie tylnych szyb z fabrycznie zainstalowanym przyciemnieniem wynoszącym 90 procent zamiast 65 procent. Podobnie jak w Golfie GTI, wybór standardowych kolorów nadwozia dla nowego GTD obejmuje trzy klasyczne kolory GT: „Tornado red”, „Czarny” oraz „Czysta biel”.

Sportowe fotele z charakterem

Pasażerowie wchodzą do wnętrza przez standardowe, białe podświetlane listwy progowe ze stali nierdzewnej. Kierowca i pasażer z przodu siadają na sportowych fotelach wykończonych klasycznym szkockim wzorem, zwanym „Clark” w GTD (i GTI). Fotele GTI i GTD są identyczne pod względem koncepcji. Z przodu oba są wyposażone w regulację wysokości, manualne wsparcie lędźwiowe i kieszeń na oparciu. Ich właściwości ergonomiczne są idealne. Wizualnie, zamiast czerwonych elementów GTI, GTD ma melange czarnych, szarych i białych odcieni oraz elementy chromowane. Opcjonalnie można zamówić wnętrze skórzane („Wiedeń”). Czarna podsufitka dopełnia sportowy klimat w górę.

Ekran dotykowy i oświetlenie ambientowe

Oprócz automatycznej klimatyzacji (Climatronic), systemu monitorowania kierowcy oraz systemu radiowego Composition Touch (w tym gniazdo kart SD oraz interfejs AUX-IN), oświetlenie ambientowe jest również standardowym wyposażeniem. Osłony pedałów i podnóżek wykonane ze szczotkowanej stali nierdzewnej, trójramienna, wielofunkcyjna kierownica sportowa pokryta skórą (z akcentami aluminiowymi), dźwignia zmiany biegów GTD oraz zestaw wskaźników z rozszerzonymi opcjami regulacji „Premium” wskazują na ekskluzywno-sportowy styl wnętrza nowego Volkswagena Golfa GTD.

NAwigacja z Google Earth™

2.0L TDI 6AT FWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc135 Kw @ 3500-4000 Rpm
184 Hp @ 3500-4000 Rpm
181 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750-3250 Rpm
380 Nm @ 1750-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna142 Mph (229 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45R17
Długość168 In (4267 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość56.8 In (1443 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.7 In (1
Rozstaw osi103.6 In (2631 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4145 Lbs (1880 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2122 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc135 Kw @ 3500-4000 Rpm
184 Hp @ 3500-4000 Rpm
181 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750-3250 Rpm
380 Nm @ 1750-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45R17
Długość168 In (4267 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość56.8 In (1443 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.7 In (1
Rozstaw osi103.6 In (2631 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika13.4 Cuft (379 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3036 Lbs (1377 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.