Po skandalu Dieselgate, Volkswagen starał się udowodnić, że potrafi stworzyć ekologiczne i szybkie pojazdy, wprowadzając z powrotem wersję GTD do linii Golf w 2013 roku. Cztery lata później, odświeżył ten model.
Łagodne zmiany w wyglądzie i kilka ulepszeń sprawiły, że siódma generacja Golfa pozostała atrakcyjna nawet cztery lata po premierze. Platforma MQB była idealnie dopasowana do jego rozmiarów, a znany niemiecki hatchback nadal utrzymywał się na szczycie list sprzedaży. Aby zaoferować wersję o bardzo dobrych osiągach w stosunku do kosztów eksploatacji, Volkswagen postanowił utrzymać wersję GTD w ofercie.
Na zewnątrz wprowadzono tylko kilka drobnych zmian w samochodzie. Wąskie reflektory z wbudowanymi LED-owymi światłami dziennymi zrobiły dobre wrażenie na publiczności. Dolny chromowany pasek przebiegał przez przedni zderzak i przechodził od kratki przez wnętrze reflektorów. System pełnych reflektorów LED zastąpił opcję xenonową w katalogu. Z tyłu Volkswagen zrezygnował z lamp halogenowych i wprowadził tylne światła LED.
Wnętrze zostało znacznie zmodernizowane. Volkswagen zainstalował 12,3-calowy cyfrowy panel instrumentów, inspirowany Audi Virtual Cockpit. Na centralnym panelu, wersja GTD oferowała wyświetlacz infotainment z ekranami dotykowymi, dostępny w rozmiarach do 9,2 cala. Najwyższe wersje, nazwane „Discover Pro”, były wyposażone w sterowanie głosowe i gestowe.
Pod maską Volkswagen zachował ten sam silnik o mocy 184 KM, standardowo sparowany z 6-biegową skrzynią manualną. Opcjonalnie dostępna była 7-biegowa automatyczna skrzynia (dwu-sprzęgłowa).
Volkswagen digitalizuje najpopularniejszy model w historii grupy – Volkswagen Golf – wprowadzając dużą aktualizację. Głównym celem modelu z roku 2017 jest – oprócz nowych silników, atrakcyjniejszego designu i nowych systemów wsparcia – całkowicie nowa generacja systemów infotainment. W świecie po raz pierwszy w klasie kompaktowej, topowy system „Discover Pro” można obsługiwać za pomocą kontroli gestów. Dzięki ekranowi o przekątnej 9,2 cala tworzy on koncepcyjną i wizualną całość z Active Info Display, który także jest nowością w Golfie. Równocześnie poszerzono ofertę usług online i aplikacji. Aktualizacja Golfa, z którego do tej pory sprzedano ponad 33 miliony egzemplarzy, wprowadza również nowy standard systemów wsparcia w klasie kompaktowej: technologie takie jak City Emergency Braking z nową funkcją monitorowania pieszych, nowy Traffic Jam Assist (częściowo zautomatyzowane prowadzenie przy prędkościach do 60 km/h) oraz Emergency Assist, które również są nowością w tym segmencie, znacznie poprawiają bezpieczeństwo.
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa skrzynia DSG
Postępująca digitalizacja towarzyszy ulepszonej rodzinie silników EA211 TSI. Nowy Golf zyskuje na początku debiut nowego turbodoładowanego silnika benzynowego, „1.5 TSI Evo” – czterocylindrowy turbo o mocy 110 kW/150 PS z systemem Active Cylinder Management (ACT). Wkrótce pojawi się wersja BlueMotion o mocy 96 kW/130 PS. Volkswagen zwiększył również moc Golfa GTI, którego nowa wersja osiągnie 169 kW/230 PS i 180 kW/245 PS (GTI Performance), a nowa 7-biegowa DSG stopniowo zastąpi 6-biegową DSG jako przekładnię o wysokiej wydajności w Golfie.
Potężny, bardziej wyrafinowany design i nowe światła LED
Volkswagen prezentuje aktualizację dwudrzwiowego i czterodrzwiowego Golfa, Golfa Variant oraz sportowego Golfa GTI i Golf GTE w siedzibie firmy Volkswagen w Wolfsburgu. Bardziej wyrafinowany design wszystkich nowych wersji Golfa robi jeszcze bardziej imponujące wrażenie niż kiedykolwiek wcześniej. Modyfikacje obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe reflektory halogenowe z diodami LED do jazdy dziennej, nowe pełne reflektory LED zamiast reflektorów ksenonowych, nowe błotniki, nowe pełne światła tylne LED – które są standardem w każdej wersji Golfa – oraz nowe koła i kolory, a wnętrze Golfa z roku 2017 wykończono nowymi, wyrafinowanymi ozdobnymi elementami i tkaninami. Zakres wersji wyposażeniowych Golfa pozostaje bez zmian.
W pewny front Golfa
Nowe detale nadają ikonicznemu designowi Golfa jeszcze większą wyrazistość, w szczególności połączenie kratki chłodnicy i reflektorów, które stylowo dopełniają oryginał. Dolna chromowana listwa na krótkiej grille wydłuża się po lewej i prawej stronie jako chromowany element (malowany na czerwono w GTI i niebiesko w GTE) oraz diody LED do jazdy dziennej do reflektorów (reflektory LED, które są standardem lub opcjonalnym wyposażeniem, w zależności od wersji wyposażeniowej, zastępują reflektory ksenonowe w nowym Golfie). Otwory wentylacyjne w dolnej części zderzaka, które także zostały przeprojektowane, jeszcze bardziej podkreślają szerokość Volkswagena. Gra świateł i cieni nowych detali sprawia, że Golf staje się jeszcze bardziej uderzający. Kolejnym wizualnym akcentem dla wersji z Adaptive Cruise Control ACC i/lub Front Assist z funkcją City Emergency Braking z nowym monitorowaniem pieszych jest to, że czujnik radarowy do tych systemów w wersjach TDI, TSI, LNG, GTD i GTI będzie już ukryty (niewidocznie) za logo VW w górnej kratce chłodnicy.
Pełne światła tylne LED w standardzie
Tył samochodu również zyskał na charyzmie: od teraz wszystkie wersje Golfa i Golfa Variant będą wyposażone w pełne światła tylne LED. W przeciwieństwie do wielu standardowych świateł tylnych LED, żaden z funkcji nowych świateł tylnych Golfa nie będzie korzystać z konwencjonalnych żarówek. Ponadto, topowa wersja pełnych świateł tylnych LED (dostępna dla wersji 2 i 4-drzwiowej Golfa) będzie miała animowane, płynne kierunkowskazy. Ta wersja jest rozpoznawana po przezroczystym białym pasku LED, który gdy wskazuje, zmienia się na pomarańczowy. Ostatnią, ale nie mniej ważną, cechą tej najwyższej wersji jest wyraźne przełączenie między światłem tylnym LED a światłami hamowania LED, gdy układ hamulcowy jest uruchamiany.
Wytworne wnętrze
Wnętrze Golfa zostało wzbogacone przez dział projektowy Volkswagen „Colour & Trim”, który wprowadził nowe panele ozdobne w drzwiach, desce rozdzielczej oraz konsoli środkowej, a także nowe pokrycia siedzeń.
Volkswagen Golf GTI
Sportowe wersje GT wyróżniają się kolorowymi akcentami, które pasują do charakteru konkretnej wersji Golfa, zamiast chromowanego pasa w kratce chłodnicy i reflektorach. Jednym z najważniejszych atrybutów Golfa GTI – czerwony pasek w kratce chłodnicy – zyskał jeszcze bardziej wyrazisty wygląd. Poprzeczka w kratce chłodnicy oraz małe skrzydełka po bokach standardowych reflektorów LED są również czerwone. Tył Golfa GTI z roku 2017 wyróżnia się nie tylko nowymi zderzakami i pełnymi światłami tylnymi LED, ale również powiększoną średnicą chromowanych rur wydechowych.
Volkswagen Golf GTE
Podobnie jak Golf GTI, najnowszy Golf GTE cechuje się charakterystycznymi niebieskimi akcentami swojego hybrydowego wzoru. Niebieskie skrzydełka w nowych reflektorach LED GTE, które również są standardem, wizualnie podkreślają dynamikę tego wydajnego Volkswagena.
Volkswagen Golf Variant
Różnorodna gama modeli Golfa od zawsze obejmowała Golf Variant. Najnowsza wersja tego wszechstronnego pojazdu również obchodzi swoją światową premierę. Nowy tylny zderzak sprawia, że Golf Variant wygląda jeszcze bardziej wydłużony i elegancki. Pełne światła tylne LED, które także są standardem w tej wersji, doskonale pasują do tego wyglądu. Podobnie jak Passat Variant, Golf Variant jest również dostępny z wyrafinowanymi trapezoidalnymi panelami chromowanymi, które są bezpośrednio zintegrowane z dyfuzorem, jako opcja.
Cyfrowa instrumentation i kontrola gestów
Uaktualnienie Golfa jest najbardziej widoczne wewnątrz, ponieważ model z roku 2017 oferuje nowy, coraz bardziej cyfrowy system wyświetlania i kontroli. Opiera się on na nowym Active Info Display oraz pierwszym systemie infotainment z kontrolą gestów, który jest oferowany w modelu produkcyjnym Volkswagena. Oprócz tego Volkswagen zaktualizował całą gamę swoich systemów infotainment. Najważniejszą cechą jest złożony nowy design, większe ekrany dotykowe i, jak wspomniano powyżej, – w przypadku topowego modelu „Discover Pro” – kontrola gestów, która jest tutaj wprowadzana po raz pierwszy w klasie samochodów kompaktowych Golfa.
Instrumentation nowej generacji
Active Info Display Golfa to w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z wieloma interaktywnymi funkcjami. Wszystkie wskaźniki są wyświetlane wirtualnie na 12,3-calowym kolorowym wyświetlaczu. Informacje nawigacyjne można wyświetlać w trybie 2D lub 3D. Jego rozdzielczość wynosi 1440 x 540 pikseli, co umożliwia niezwykle precyzyjne i wyrafinowane wyświetlanie wszystkich szczegółów. Istnieje pięć różnych profili informacji, w których zmienia się rodzaj wyświetlanych informacji i grafiki w określonych obszarach. Kierowca może wybrać jeden z następujących profili: „Klasyczny”, „Zużycie & Zasięg”, „Wydajność”, „Wydajność & Wsparcie dla kierowcy” lub „Nawigacja”. Profil „Nawigacja” jest dobrym przykładem interaktywnych funkcji Active Info Display: tutaj prędkościomierz i wskaźnik obrotów są przesunięte na boki, aby zrobić więcej miejsca dla mapy na środku. Informacje o jeździe, nawigacji i funkcjach wsparcia można również zintegrować w graficznych obszarach prędkościomierza i wskaźnika obrotów, jeśli zajdzie taka potrzeba. Dane, takie jak obrazy kontaktów telefonicznych lub okładki płyt CD, można również wyświetlać na Active Info Display. W zależności od modelu, grafika może być dostosowywana: w Golfie GTI, na przykład, grafika używa koloru czerwonego GTI jako koloru kontrastowego, podczas gdy Golf GTE używa niebieskiego GTE, aby pomóc wskaźnikom zintegrować się z wyglądem hybrydy plug-in. Active Info Display jest dostępny jako opcja dla wszystkich wersji Golfa, jako alternatywa dla analogowych wskaźników.
Najnowocześniejsza generacja MIB – z kontrolą gestów po raz pierwszy
Kontrola gestów ma swoją światową premierę w klasie kompaktowej dzięki debiutowi w zaktualizowanym Golfie. Będzie dostępna z topową wersją modułowej macierzy infotainment (MIB) – „Discover Pro”, gdy tylko nowy model roku zostanie wprowadzony.
Ekrany od 6,5 do 9,2 cala
Volkswagen wymienił wszystkie istniejące systemy infotainment w Golfie na nową generację MIB. Najważniejszą cechą jest to, że wszystkie systemy oferują teraz nowy design i większe ekrany dotykowe, chociaż nazwy systemów infotainment pozostają bez zmian. Systemy 5-calowe „Composition Touch” i „Composition Colour” (z rozdzielczością wyświetlania 400 x 240 pikseli) zostały zastąpione nowym 6,5-calowym systemem „Composition Colour”, z rozdzielczością ekranu dotykowego 800 x 480 pikseli, a czarno-biały „Composition Touch” został wycofany. Następny poziom, „Composition Media” i „Discover Media” (w tym nawigacja) miały dotychczas 6,5-calowe ekrany. Zostały one również zastąpione systemami o tej samej nazwie, ale z ekranami 8,0-calowymi, podczas gdy rozdzielczość 800 x 480 pikseli pozostaje niezmieniona. 8,0-calowy ekran topowego systemu „Discover Pro” (w tym nawigacja) będzie teraz zastąpiony przez 9,2-calowy ekran dotykowy, z rozdzielczością zwiększoną z 800 x 480 do 1280 x 640 pikseli. Nowy „Discover Pro” będzie pierwszym systemem infotainment Volkswagena, który oferuje zarówno obsługę dotykową, jak i głosową z kontrolą gestów, w połączeniu z czujnikami zbliżeniowymi – światowa premiera w segmencie samochodów kompaktowych. Volkswagen planuje wprowadzić nowe systemy w kilku innych liniach produktów w 2017 roku.
„Discover Pro” w szczegółach
Wersja „Discover Pro” MIB nie tylko ma wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala z rozdzielczością zwiększoną z 117 do 155 dpi, ale również została całkowicie przeprojektowana. W przeciwieństwie do wcześniejszego systemu 8,0-calowego używanego w Golfie, cała przednia część jest pokryta stylową powierzchnią szklaną (to samo dotyczy nowego systemu „Discover Media”). Konwencjonalne przyciski i kontrolki odchodzą w przeszłość z „Discover Pro”; cała obsługa dotykowa odbywa się za pośrednictwem ekranu dotykowego i pięciu paneli pojemnościowych po lewej stronie nowego systemu infotainment. Ten pionowy pasek po lewej zawiera funkcje: „Menu”, „Home”, „Włącz/Wyłącz”, „Zwiększenie głośności” i „Zmniejszenie głośności” – innymi słowy, główne komendy, ponieważ kierowca musi mieć bezpośredni dostęp do funkcji takich jak regulacja głośności. To samo dotyczy pojemnościowego panelu „Home”, za pomocą którego kierowca może powrócić do głównego menu – a tym samym ekranu głównego – z dowolnego z podmenu w mgnieniu oka.
Indywidualnie konfigurowany ekran główny
W przeciwieństwie do wcześniejszej wersji „Discover Pro”, kierowca może teraz również skonfigurować ekran główny. Funkcja nawigacji jest wyświetlana w dużym panelu po lewej stronie ekranu, podczas gdy po prawej znajdują się dwa mniejsze panele ułożone pionowo. Kierowca może przypisać ważne funkcje do tych dwóch paneli wyświetlających, które również są interaktywne – na przykład radio lub bibliotekę mediów w górnym panelu oraz kontakty telefoniczne w dolnym panelu. Podobnie jak na smartfonie, gdy tylko kierowca dotknie przycisku „Home” – niezależnie od tego, w jakim menu obecnie się znajduje – system wróci do spersonalizowanego ekranu głównego, jak wspomniano powyżej.
Kontrola gestów, dotykiem i głosem
Kolejna nowość – jak wspomniano powyżej – to to, że system „Discover Pro” jest teraz obsługiwany przez gesty, dotyk i polecenia głosowe. Oczywiście nowy „Discover Pro” jest również wyposażony w czujnik zbliżeniowy, dzięki któremu jeszcze więcej funkcji menu pojawia się na wyświetlaczu, gdy ręka zbliża się do ekranu. Mimo różnorodności oferowanych przez nowy system infotainment, typowych dla Volkswagena, pozostaje on intuicyjny i prosty w obsłudze.
Kontrola gestów
Kontrola gestów może być używana w różnych menu. Wystarczy gest przesunięcia, aby przesunąć elementy menu układające się w poziomie w lewo lub w prawo, co pozwala kierowcy przewijać główne menu, zmieniać stacje radiowe, przewijać playlisty lub przeszukiwać przeglądarkę obrazów i albumów w bibliotece mediów (CoverFlow). „Reflektor świetlny” wskazuje, które opcje mogą być obsługiwane przez kontrolę gestów, a ich obsługę wspomaga wizualna informacja zwrotna. Udane przesunięcia są też potwierdzane dźwiękiem, który można opcjonalnie wyłączyć.
W pełni zintegrowany i z maksymalną kompatybilnością
Zakres wyposażenia oferowanego w systemie „Discover Pro” obejmuje również wzmacniacz o mocy 4 x 20 watów, napęd DVD, dwa porty USB (kompatybilne z Apple), dwa gniazda kart SD, gniazdo AUX-IN, 10 GB dysk SSD, pełny zakres możliwości odtwarzania muzyki, odtwarzacz filmów, jukebox, odtwarzacz podcastów, czujnik zbliżeniowy oraz polecenia głosowe oraz nawigacja. Opcjonalnie dostępne są „Tył” (kamera cofania), DAB+, do dwóch dodatkowych gniazd USB oraz dwa interfejsy telefoniczne. W zaktualizowanym Golfie kierowca lub pasażer z przodu mogą po prostu umieścić swój smartfon w nowo zaprojektowanej opcjonalnej komorze na telefony („Comfort” mobilna wstępna instalacja). Wspaniałą cechą jest to, że telefon można ładować i podłączać do zewnętrznej anteny pojazdu indukcyjnie – czyli bez kabli, zgodnie z normą Qi. Inne opcjonalne dodatki obejmują opcje Car-Net „App Connect”, „Security & Service” (nowość w Golfie) i „Guide & Inform”, podczas gdy „Media Control” jest dostępne jako opcja dla funkcji infotainment.
Media Control
Dzięki aplikacji „Media Control” Volkswagen oferuje interfejs infotainment dla tabletów (i smartfonów). Aplikacja umożliwia wygodne sterowanie wieloma funkcjami systemu infotainment z tabletu lub telefonu. Pasażerowie mogą po prostu połączyć swój tablet z systemem infotainment „Discover Media” lub „Discover Pro” przy użyciu punktu dostępowego Wi-Fi. Systemy, które można kontrolować, obejmują radio, wszystkie źródła audio i wideo (np. USB, CD, DVD, dysk twardy) oraz system nawigacji. Informacje wyświetlane w menu obejmują wykonawcę, nazwę albumu i okładkę. Standardowe funkcje w menu nawigacyjnym są uzupełnione o funkcję wyszukiwania adresów, która korzysta z Internetu i która może być również używana do wprowadzania wybranych wyników wyszukiwania jako miejsc docelowych. Oprócz tego, pasażerowie na tylnej kanapie mogą również wysyłać wydarzenia z kalendarza i wpisy z książki adresowej na tablecie lub smartfonie do systemu infotainment jako cel dla systemu nawigacji, co czyni „Media Control” mobilnym rozszerzeniem systemu infotainment i przystępnym współczesnym systemem rozrywki na tylnych siedzeniach.
Volkswagen Car-Net – aplikacje i usługi online dla Golfa
Najnowsza generacja modułowej macierzy infotainment pozwala Golfowi łączyć się z aktualnymi smartfonami Apple i Android za pośrednictwem App Connect, ponieważ obok MirrorLink™ (Android), App Connect może teraz również integrować CarPlay™ (Apple) i Android Auto™ (Google) w systemach infotainment pojazdów.
Bezpieczeństwo i usługi
Po raz pierwszy Volkswagen oferuje pakiet „Bezpieczeństwo i usługi” w Golfie. Daje to kierowcy mobilny dostęp do pomocy w wielu sytuacjach. Najważniejsze usługi to „Automatyczne powiadomienie o wypadku”, „Zgłoszenie awarii” i „Zarządzanie serwisem” (do umawiania wizyt w warsztacie). Zgłoszenie awarii pozwala kierowcy za pomocą systemu infotainment skontaktować się z Centrum Powiadamiania o Wypadkach Volkswagena, które może następnie zorganizować szybką pomoc lub pomoc medyczną, podczas gdy system już wysyła dane pojazdu i jego lokalizację do służb ratunkowych, gdy kierowca wzywa pomoc drogową. Oprócz tego, „Bezpieczeństwo i usługi” oferują funkcje takie jak monitoring online „Drzwi i światła”, a także informacje o „Lokalizacji parkingowej” (za pomocą smartfona lub portalu internetowego). Każdy, kto ma uczącego się kierowcę w rodzinie, doceni „Alerte Obszarowe” (automatyczne powiadomienie, jeśli Golf wjedzie do lub opuści określone obszary) oraz „Alerte Prędkości” (które aktywuje się, gdy przekroczona zostanie określona prędkość). Inną przydatną funkcją jest „Online Anti-Theft Alarm”, która powiadomi Ciebie za pomocą aplikacji Volkswagen Car-Net na smartfonie lub e-mailem, jeśli ktoś spróbuje włamać się do samochodu.
Przewodnik i informowanie
„Przewodnik i informowanie” umożliwia korzystanie z szerokiego zakresu usług online. Obejmuje aplikację do systemu „Discover Media” oraz rozszerzony zestaw aplikacji dla systemu „Discover Pro”. Usługi dostępne dla „Discover Media” obejmują aplikacje takie jak „Online POI Search”, „Import Destynacji”, „Informacje o Paliwie” (lokalizacja i cena), „Aktualności”, „Informacje o Parkingach” (lokalizacja i dostępność), „Pogoda”, „Stacje Ładowania” (np. Golf GTE) oraz „Online Informacje o Ruchu”. Usługa „Online Informacje o Ruchu” (informacje o aktualnej sytuacji drogowej) ułatwia przewidywanie, jak długo potrwa każda podróż Golfem, ponieważ wprowadza dane, takie jak gęstość ruchu i korki, oczyszczanie korków i inne utrudnienia do dynamicznego kierowania trasą systemu nawigacji niemal w czasie rzeczywistym, tak aby mogły być brane pod uwagę. Same komunikaty można przeglądać w szczegółach za pomocą pozycji menu „Ruch”, podczas gdy grafika i kolorowe oznaczenia na mapie wyświetlanej na ekranie na bieżąco informują o sytuacji drogowej. Usługa „Online Informacje o Ruchu” może więc pomóc w uniknięciu korków w czasie rzeczywistym. Szerszy zakres aplikacji dla systemu „Discover Media” obejmuje również Google Street View™, Google Earth™, „Wyszukiwanie Głosu POI” oraz „Aktualizacje Map Online”.
Golf chroni swojego kierowcę, pasażerów i pieszych
Jeśli kiedykolwiek istniała seria modeli, która zdemokratyzowała postęp, to z pewnością pierwsze siedem generacji Golfa. Systemy takie jak ABS, ESC, a później całe spektrum systemów wsparcia stały się oczywiste dla milionów ludzi na całym świecie dzięki przystępnemu Golfowi. Był to na przykład jeden z pierwszych samochodów w klasie kompaktowej z Adaptive Cruise Control (ACC), Front Assist z systemem City Emergency Braking, Lane Assist, Blind Spot Sensor, Rear Traffic Alert, Park Assist, Driver Alert System, kamerą cofania (Rear View), rozpoznawaniem znaków drogowych, Automatyką Hamowania Po Kolizji oraz stabilizacją przyczepy. Zaktualizowany Golf kontynuuje tę tradycję. W modelu z roku 2017 Volkswagen rozszerza ofertę systemów wsparcia, dodając Traffic Jam Assist, nową funkcję monitorowania pieszych dla Front Assist z City Emergency Braking, Trailer Assist, który po raz pierwszy w klasie kompaktowej wprowadza system manewrowania z przyczepą, oraz Emergency Assist. System ochrony pasażerów (PreCrash) został również dopracowany.
Półautomatyczne prowadzenie w korkach
Volkswagen opracował Traffic Jam Assist na podstawie Lane Assist (system ostrzegania przed opuszczeniem pasa) i ACC (automatyczne kontrolowanie odległości) dla wszystkich modeli Golfa z przekładnią DSG. System ten znacznie ułatwia jazdę w korkach lub w ruchu stop-and-go w Golfie. Czyniąc jazdę w korkach bezpieczniejszą, asystent pomaga kierowcy unikać typowych zderzeń tylnych. Łącząc różne systemy wsparcia, Golf po raz pierwszy jest w stanie częściowo automatycznie prowadzić.
Lane Assist plus ACC
Lane Assist stanowi podstawę tego systemu z adaptatywnym prowadzeniem pasa, nawet przy prędkościach poniżej 60 km/h. System nie tylko koryguje kurs, gdy pojazd ma opuścić pas ruchu, ale przy włączonym adaptacyjnym prowadzeniu, także utrzymuje Golfa pośrodku pasa ruchu lub w preferowanej pozycji kierowcy. ACC jest również zintegrowany z Traffic Jam Assist jako drugi system wsparcia, ponieważ z ACC hamowanie i przyspieszanie odbywa się automatycznie nawet przy prędkościach w ruchu stop-and-go. ACC i Lane Assist łączą się w Traffic Jam Assist, co oznacza, że system ten umożliwia asistowane prowadzenie boczne i podłużne. Samochód samodzielnie kieruje, przyspiesza i hamuje w granicach systemu, ale tylko pod warunkiem, że ręce kierowcy są na kierownicy i uczestniczą w kierowaniu, dzięki czemu kierowca może w każdej chwili interweniować.
Emergency Assist – w nagłych przypadkach Golf może zatrzymać się automatycznie
Innym systemem, w którym Lane Assist i ACC łączą się w nowy system wsparcia, jest Emergency Assist: gdy czujniki wykryją, że kierowca już nie wykonuje ruchów kierownicą, hamulcem lub przyspieszeniem, system uruchamia różne dążące do akcji, aby ostrzec kierowcę, a jeśli kierowca nadal pozostaje bierny, inicjuje hamowanie awaryjne. Światła hazardowe włączają się automatycznie, a Golf wykonuje delikatny manewr kierowniczy, aby zwrócić uwagę innych uczestników ruchu na niebezpieczną sytuację. ACC zapobiega zderzeniu pojazdu z ruchem przed nim. Na koniec system delikatnie hamuje Golfa do zatrzymania, aby uniknąć poważnego wypadku, jeśli to możliwe.
Front Assist i City Emergency Braking – wykrywa pieszych
Front Assist to system, który ostrzega kierowcę i hamuje automatycznie w razie zbliżającej się kolizji. Jednym z elementów systemu Front Assist jest funkcja City Emergency Braking. Najnowsza wersja funkcji Front Assist jest zdolna nie tylko do wykrywania innych pojazdów, ale także pieszych, którzy przechodzą przez ulicę. Gdy tylko pieszy jest w niebezpieczeństwie, system ostrzega kierowcę i ostatecznie spowalnia Golfa autonomicznie.
Trailer Assist – półautomatyczne manewrowanie z przyczepą
Kolejną nowością w klasie kompaktowej jest Trailer Assist. Idea polega na tym, że Trailer Assist ma na celu odciążenie kierowcy z konieczności skomplikowanego myślenia podczas cofania z samochodem i przyczepą, skręcając kierownicę w lewo, aby przyczepa skręciła w prawo – i odwrotnie. Ogólnie celem było również ułatwienie cofania na prostych i dłuższych odcinkach drogi. Trailer Assist jest teraz w stanie to robić niemal automatycznie. Aby cofnąć Golfa z przyczepą na parking lub do wjazdu z ulicy, wystarczy, że kierowca zatrzyma się w odpowiednim miejscu i włączy bieg wsteczny. System jest aktywowany przyciskiem. Następnie aktualny kąt prowadzenia i możliwe kąty prowadzenia są wyświetlane na wyświetlaczu wskaźników. Osiąga się to za pomocą algorytmów przetwarzania obrazów, które wykorzystują dane z kamery tylnej, monitorując i analizując kąt między samochodem a przyczepą. Przy pomocy przełącznika regulacji lusterek, który służy jako joystick, kierowca może swobodnie ustawić preferowany kierunek jazdy połączenia samochód-przyczepa. Golf wykonuje polecenia kierownicze wprowadzone przez kierowcę, który musi jedynie obsługiwać pedał przyspieszenia i hamulec. Kierunek jazdy Golfa jest automatycznie kontrolowany przez system wspomagania kierownicy elektrycznej.
Park Assist 3.0 – półautomatyczne parkowanie i manewrowanie
Park Assist umożliwia parkowanie w każdym miejscu parkingowym, które jest równoległe lub prostopadłe do jezdni półautomatycznie, a system może również wyjechać z równoległych miejsc parkingowych. W przypadku miejsc parkingowych prostopadłych po raz pierwszy w Golfie wspiera się również parkowanie w przód półautomatycznie. Pierwsza generacja Park Assist wspierała kierowcę w automatycznym kierowaniu podczas parkowania równoległego. Druga generacja Park Assist dodała automatyczne kierowanie do parkowania tyłem w miejscach prostopadłych do jezdni, a miejsca parkingowe równoległe mogły być również mniejsze. Dodatkowo możliwe było automatyczne wyjeżdżanie z miejsc parkingowych równoległych. Trzecia generacja Park Assist, która jest teraz dostępna w Golfie, umożliwia, jak wspomniano powyżej, półautomatyczne parkowanie przodem na parkingach. Dzięki swojej dużej wszechstronności funkcjonalnej Park Assist 3.0 może optymalnie wspierać kierowcę, szczególnie w trudnych sytuacjach drogowych, ponieważ przyspiesza proces parkowania.
Proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) – maksymalne możliwe bezpieczeństwo
Golf to jeden z pierwszych samochodów w swojej klasie, który oferuje proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash). Aktualizacja Golfa obejmuje dalsze udoskonalenie proaktywnego systemu ochrony pasażerów. Współpracuje on inteligentnie z systemem Front Assist, aby reagować na silne interwencje autonomiczne hamowania i nagłe zagrożenia kolizją, aby zapewnić jak najlepszą ochronę pasażerom w krytycznych sytuacjach. Jak to działa: jeśli system wykryje potencjalną sytuację wypadkową – na przykład, gdy aktywowany jest asystent hamowania – automatycznie napięte są pasy bezpieczeństwa przednich siedzeń, aby zapewnić jak najlepszą ochronę w systemie poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. Gdy wykrywana jest krytyczna i niestabilna sytuacja drogowa – na przykład silne nadsterowność lub podsterowność z interwencją ESC – również boczne okna i szyberdach są zamykane, z wyjątkiem małej szczeliny. Powód jest taki, że gdy okna i dach są prawie zamknięte, poduszki powietrzne i boczne oferują optymalne pochłanianie energii i tym samym osiągają swoją maksymalną skuteczność.
Personalizacja – indywidualne ustawienia są zapisywane
Klucz działa jako identyfikator. Liczba systemów komfortowych i wspomagających wzrasta z każdą nową generacją pojazdów. Jak wspomniano powyżej, w nowym Golfie jest to również prawda. Wiele z tych systemów jest dostosowywanych indywidualnie, często przez różnych kierowców samochodu. Oznacza to, że kierowcy muszą ciągle przywracać swoje osobiste ustawienia. Volkswagen opracował nową generację personalizacji, która znacznie upraszcza ten proces. Polega to na połączeniu indywidualnych ustawień kierowcy w konto użytkownika, które jest zapisywane przez pojazd. Kierowcy mogą otworzyć menu zarządzania użytkownikami, aby aktywować swoje indywidualne konto użytkownika, a tym samym wdrożyć swoje indywidualne ustawienia. Kierowcy identyfikują się po prostu za pomocą klucza samochodowego, co odbywa się, gdy Golf jest odblokowywany. To aktywuje ustawienia wstępne, takie jak dostosowanie pozycji siedzenia po stronie kierowcy, które teraz można zapisać dzięki funkcji pamięci. Przegląd opcji personalizacji w Golfie, w zależności od konkretnej wersji wyposażeniowej:
- Oświetlenie ambientowe
- ACC Adaptive Cruise Control
- Front Assist
- System infotainment (w tym biblioteka mediów, nawigacja i telefon)
- Automatyczne ustawienia klimatyzacji
- Panel wskaźników/wyświetlacz wielofunkcyjny
- Lane Assist
- Światło i widok (funkcje „wyjście z domu” i „powrót do domu”, czujnik deszczu oraz automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne)
- Park Assist
- Blokowanie/odblokowanie
- Monitor martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu tylnym
- Fotel kierowcy (fotel z funkcją pamięci)
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa DSG
Volkswagen wzbogacił rodzinę silników EA211 TSI; nowe turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem świętują swój debiut w Golfie. Rozpoczyna się od „1.5 TSI Evo” – czterocylindrowego turbo o mocy 110 kW/150 PS z systemem Active Cylinder Management (ACT) i wydajną technologią wtrysku paliwa common rail. Nowy TSI jest szczególnie zwinny i wyrafinowany; rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy niskich obrotach wynoszących tylko 1 500 rpm. Zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,9 l/100 km (co odpowiada 110 g/km CO2). W przygotowaniu jest także wersja BlueMotion silnika 1.5 TSI Evo o mocy 96 kW/130 PS. Zużycie paliwa tej wersji wyniesie 4,6 l/100 km (104 g/km CO2). Wśród specjalnych cech tych zaawansowanych technologicznie silników znajduje się nowy cykl spalania (pochodzący z cyklu Millera) oraz turbosprężarka z regulowaną geometrią łopat (VTG). Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm przy zaledwie 1 400 rpm. Po raz pierwszy w historii, 1.5 TSI Evo z mocą 130 PS oferuje rozszerzoną funkcję jazdy w trybie wyłączonym – całkowicie wyłączając TSI, gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia. Tego rodzaju dezaktywa silnika dotychczas stosowane były tylko w pojazdach hybrydowych, ponieważ systemy, takie jak elektryczne wspomaganie kierownicy i serwo hamulca nadal muszą być zasilane energią, nawet gdy silnik Evo jest wyłączony. Tak jest w Golfie 1.5 TSI Evo z mocą 130 PS; rozszerzona funkcja jazdy w trybie wyłączonym, która jest standardem, zmniejsza zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania o nawet do 0,4 l/100 km. Dzięki funkcji jazdy w trybie wyłączonym i innym innowacjom technicznym, ten 1.5 TSI Evo będzie oferować przewagę w zużyciu paliwa do 1,0 l/100 km, w zależności od stylu jazdy.
Modele GTI z poprawioną wydajnością
Volkswagen także poprawił wydajność modeli Golf GTI w tej aktualizacji. Z mocą 169 kW/230 PS (wzrost o 7 kW/10 PS), wersja standardowa jest teraz tak samo mocna jak poprzednia wersja Performance, podczas gdy moc nowego Golfa GTI Performance wzrosła do 180 kW/245 PS.
Nowa 7-biegowa DSG