VOLKSWAGEN Golf Plus 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf Plus 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf Plus 2005-2008

Volkswagen próbował zdobyć część rynku europejskich kompaktowych minivanów i wprowadził model Golf Plus w 2004 roku.

Podczas gdy Renault odnosił sukcesy z modelem Megane Scenic (później nazywanym tylko Scenic), Volkswagen nie miał nic do zaoferowania w segmencie kompaktowych minivanów. Jego inżynierowie pośpieszyli się i wykorzystali platformę Golfa MKV (PQ35), tworząc Golf Plus. To minivan o wyższej pozycji siedzącej i lepszej przestrzeni nad głową w porównaniu z standardowym Golfem.

Niemiecki producent samochodów użył nazwy Golf dla Plus, aby przyciągnąć większą uwagę publiczności, a jego konstrukcja była zbliżona do modelu bratniego, jednak wygląd zewnętrzny był inny. Charakteryzował się stromym przodem z grillem w kolorze nadwozia i dwoma szczelinami. Jego reflektory miały ostry kąt od wewnętrznej strony i rozciągały się wokół narożników na przednich błotnikach. Zderzak miał siatkę na dole oraz opcjonalnie dwa reflektory przeciwmgielne po bokach. Ponieważ model Plus był o 95 mm (3,7”) wyższy od swojego brata, potrzebował również bardziej stromej szyby czołowej. Z tyłu, klapa bagażnika i tylne światła przypominały te z standardowego Golfa.

W środku, siedzenia były zamontowane o 75 mm (2,9″) wyżej, co zwiększyło przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu. Dzięki temu Plus był bardziej komfortowy dla pięciu dorosłych, nawet na długich trasach. Deska rozdzielcza miała cztery nawiewy na centralnej części oraz dwa dodatkowe podwójne nawiewy po bokach. Innym istotnym aspektem była wielkość bagażnika, który oferował aż 1,450 litrów (51,2 cu-ft) przestrzeni przy złożonych tylnych siedzeniach.

Pod maską Volkswagen zamontował szeroki wybór silników dla modelu Golf Plus. Oferta zaczynała się od 75-konnej jednostki 1,4 litra i kończyła na 2,0-litrowym silniku o mocy 150 koni. Były też trzy wersje turbo-diesla w przedziale od 90 do 140 koni.

 Volkswagen Golf Plus jest wyraźnie oparty na modelu Golf, dzieląc silniki, podwozie i wiele innych elementów technicznych. Jednak nadwozie i wnętrze zostały całkowicie przeprojektowane, nadając nowemu modelowi wyjątkową i indywidualną tożsamość. VW Golf Plus jest wyższy od wersji hatchback o 95 mm, ma wyższe fotele – o 75 mm wyżej z przodu i 85 mm z tyłu – oraz zwiększoną przestrzeń bagażową, której pojemność waha się od 395 do 505 litrów. Te zwiększone wymiary oferują pasażerom więcej miejsca, w tym dodatkowe 25 mm przestrzeni na nogi, zwiększając wszechstronność i funkcjonalność.

Z powodu różnych wymagań projektanci i inżynierowie Volkswagen Golf Plus musieli od nowa stworzyć drzwi, maskę, zderzaki, błotniki, dach, reflektory i światła tylne dla nowego modelu. Jedynymi częściami nadwozia, które Golf i Golf Plus dzielą, są lusterka boczne, logo 'VW’, klamki drzwiowe oraz antena dla opcjonalnego systemu nawigacji.

Zewnętrze

Ogólny wygląd Volkswagen Golf Plus – w szczególności atrapa chłodnicy i filary C – został zainspirowany wyglądem, który ewoluował przez ponad trzy dekady. Jednak mimo że Golf Plus jest oczywiście Golfem, od razu widać, że jest to nowy model.

V-kształtna maska i atrapa chłodnicy przypominają te z wersji hatchback Golf. Jednak podczas gdy 'V’ można znaleźć między przednimi błotnikami hatchbacka Golf, proporcje użyte w VW Golf Plus są inne. 'V’ przechodzi do błotników, podczas gdy linia maski staje się bardziej pionowa, gdy spotyka się z przednią szybą. W tym zakresie Golf Plus podąża za wzornictwem wyznaczonym przez Touran i Touareg, spełniając wymagania pojazdu o porównywalnej wysokości, ponieważ w tym przypadku maska musi tworzyć bardziej jednolitą formę z przednią szybą.

Reflektory, z trzema okrągłymi zintegrowanymi elementami (wskaźnik, światło mijania i światło drogowe), są duże i wyraziste. Rozciągają się, podobnie jak w Touaregu, daleko w każdym przednim błotniku. Reflektory kierunkowe dostępne są w opcji, gdzie wiązka światła podąża za kierunkiem skrętu, co oferuje wyraźną przewagę bezpieczeństwa, umożliwiając kierowcy lepsze widzenie w zakrętach.

Z tyłu, wyraziste trapezoidalne światła tylne nadają Volkswagen Golf Plus wysoką jakość. Używając jasnych elementów LED do świateł tylnych, świateł hamowania i wskaźników, podążają za stylem wyznaczonym przez luksusowy sedan Phaeton i są debiutem w tej klasie pojazdów. W przeciwieństwie do konwencjonalnych żarówek, światła LED mają znacznie szybszy czas reakcji i zwykle mają dłuższą żywotność. Wewnętrzne części jednostki oświetleniowej, zawierające światła przeciwmgielne i lampy wsteczne, są wyposażone w konwencjonalne żarówki, ponieważ są używane znacznie rzadziej niż główne światła.

Aerodynamika

Aerodynamika Volkswagen Golf Plus była starannie przemyślana na wczesnych etapach projektowania nowego modelu. Zanim zbudowano nawet model w skali Golf Plus, inżynierowie przeprowadzili analizę przepływu powietrza wokół nadwozia. Wykorzystując technologię CAD (Computer Aided Design), model projektowy był testowany aerodynamicznie w wirtualnym środowisku.

Te zrównoważone właściwości aerodynamiczne nie tylko prowadzą do poprawy wydajności i zużycia paliwa, ale także lepszej dynamiki jazdy, bezpieczeństwa i stabilności przy dużych prędkościach oraz w wietrze bocznym. VW Golf Plus ma współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,32.

Wnętrze

W porównaniu z Golfem, wszystkie fotele w Golf Plus są umieszczone wyżej, co zapewnia jeszcze lepszy widok. Pozycja kolumny kierowniczej i kąt pedału gazu zostały ergonomicznie dostosowane do wyższej pozycji siedzącej.

W każdym Volkswagen Golf Plus tylna kanapa może być dzielona w stosunku 60/40, podczas gdy oparcia foteli można składać w podziale około 40/20/40. Fotele można również przesuwać niezależnie od siebie do 160 mm w poziomie. Regulacja odbywa się łatwo za pomocą dźwigni pod każdym z segmentów siedzeń. Kąt oparć w tylnej części można również regulować w wielu ustawieniach, co jest użyteczne przy umieszczaniu fotelika dziecięcego.

Oparcia foteli łatwo składają się po pociągnięciu za pętlę w celu zwolnienia zaczepu. Gdy tylne siedzenia są opuszczone, mechanizm automatycznie obniża siedzenie, aby zapewnić prawie poziomą przestrzeń bagażową.

Środkowe oparcie tylnego fotela w VW Golf Plus można złożyć, aby zwiększyć przestrzeń do przechowywania. Zwykle staje się ono stołem z zintegrowanymi uchwytami na kubki. Jednak można również użyć podkładki, aby przekształcić je w wygodny środkowy podłokietnik. Dodatkowo dostępna jest opcjonalna duża, wielofunkcyjna komora z zintegrowanymi uchwytami na kubki.

Przestrzeń bagażowa

Podłoga bagażnika jest zmienna z różnymi ustawieniami wysokości. Podwójna podłoga może być ustawiona na dwóch różnych wysokościach. Niższa pozycja zapewnia maksymalną przestrzeń, a górna pozycja daje płaską podłogę i ukrytą przestrzeń do przechowywania sprzętu sportowego lub składanego wózka.

Do 1 450 litrów pojemności jest dostępne, jeśli oparcia tylnej kanapy są całkowicie opuszczone. Dodatkowo Volkswagen Golf Plus oferuje do 43 miejsc do przechowywania, w zależności od specyfikacji.

Klimatyzacja

Volkswagen Golf Plus jest dostępny z dwiema systemami klimatyzacyjnymi: półautomatyczną klimatyzacją 'Climatic’ jako standard; lub w pełni automatyczną klimatyzacją 2Zone 'Climatronic’ oferowaną jako opcja.

Oba systemy zawierają filtr pyłków, który działa zarówno w trybie świeżego powietrza, jak i cyrkulacji powietrza, oraz chłodzoną schowek.

System klimatyzacji Climatic utrzymuje żądaną temperaturę w kabinie automatycznie, niezależnie od temperatury na zewnątrz. Jedyną różnicą między nim a w pełni automatycznym systemem jest to, że prędkość i kierunek przepływu powietrza są regulowane ręcznie.

W pełni automatyczny system klimatyzacji Climatronic został zaprojektowany jako system dwu-strefowy. Kierowca i pasażer mogą ustawić swoje własne żądane temperatury niezależnie od siebie. Temperatura dla obu stron wyświetlana jest z dokładnością do pół stopnia w oddzielnych wyświetlaczach. Nie ma potrzeby dostosowywania ustawień przy zmianie warunków zewnętrznych. Nawet intensywność światła słonecznego padającego na stronę kierowcy i pasażera jest wykrywana osobno i brana pod uwagę w kontroli.

W połączeniu z systemem Climatronic, Volkswagen Golf Plus zapewnia również pośrednią wentylację poprzez dodatkowy otwór powietrzny. W tym przypadku otwór wentylacyjny znajduje się na górze deski rozdzielczej w miejscu zintegrowanego schowka. Wnętrze jest wentylowane poprzez tworzenie przepływu powietrza bez przeciągów, co jest podejściem podobnym do tego, które po raz pierwszy zaprezentowano w Phaetonie. Dodatkowe opcjonalne otwory wentylacyjne są dostępne dla tylnej części centralnej konsoli, co zwiększa komfort klimatyzacji z tyłu.

Tak jak w hatchbacku Golf, system klimatyzacji automatycznie przełącza się na tryb recyrkulacji powietrza, gdy włączony jest bieg wsteczny lub aktywowany jest spryskiwacz szyby, aby zapobiec przedostawaniu się niepożądanych zapachów do kabiny.

Jakość

Volkswagen cieszy się trudną do zdobycia reputacją jakości i wie, że musi zainwestować jeszcze więcej w projektowanie, materiały, rozwój, kontrolę jakości i wiele innych obszarów, jeśli chce utrzymać swoją przewagę.

Projektując VW Golf Plus, wykorzystano niektóre większe i mniejsze komponenty, w tym nakrętki, śruby, podkładki i mocowania stosowane w innych produktach Grupy – w szczególności w hatchbacku Golf – Volkswagen może nabywać wysokiej jakości komponenty i materiały hurtowo. Oszczędzając na tych obszarach, Volkswagen ma więcej zasobów do wydania na wysokiej jakości elementy specyficzne dla Volkswagen Golf Plus, takie jak nadwozie i elementy wykończenia.

Silniki

Volkswagen Golf Plus oferuje sześć silników: jednostki benzynowe 1.4-litra 80 KM, 1.4-litra TSI 122 i 160 KM; oraz diesle 1.9-litra TDI 90 KM, 1.9-litra TDI 105 KM i 2.0-litra TDI 140 KM.

Na technicznie zaawansowane konstrukcje zarówno jednostek TSI, jak i TDI wpływa wiodąca w klasie efektywność, a tym samym niższe emisje dwutlenku węgla (CO2).

1.4-litra, 1390 cc, 16-zaworowy 4-cyl, 80 KM

Silnik wejściowy w gamie Volkswagen Golf Plus to sprawdzona jednostka 16-zaworowa 1.4-litra oferująca 80 KM. Maksymalna moc wynosi 80 KM przy 5000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 97 lbs ft osiągany jest przy 3800 obr./min.

Technologia TSI

W czerwcu 2006 roku Volkswagen zaprezentował najnowszy z linii pionierskich wynalazków, wprowadzając technologię benzynową TSI. Wcześniejsze silniki korzystały z technologii FSI, w której benzyna jest wtryskiwana bezpośrednio do komory spalania w celu poprawy efektywności i w rezultacie zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji. Dążąc dalej do rozwoju, TSI po raz pierwszy zastosowało silnik FSI, który jest następnie doładowywany przez połączenie sprężarki napędzanej silnikiem i turbosprężarki gazów wydechowych ułożonych szeregowo. Nowa jednostka 122 KM TSI, wprowadzona w październiku 2007 roku, wykorzystuje tylko zaawansowaną turbosprężarkę.

Właściwości jezdne silników TSI są lepsze niż w przypadku konwencjonalnej jednostki FSI. Sprężarka napędzana paskiem pracuje przy niższych prędkościach obrotowych silnika, a turbosprężarka włącza się, gdy prędkość silnika wzrasta. Rezultatem jest doskonała zdolność do jazdy i wydajność w całym zakresie, bez opóźnienia działania turbosprężarki i z wysokim maksymalnym momentem obrotowym.

Kluczowym czynnikiem sukcesu TSI jest to, że bezpośredni wtrysk pozwala na użycie abnormlanie wysokiego stopnia sprężania 10:1 w połączeniu z wysokim maksymalnym ciśnieniem doładowania wynoszącym do 2,5 bara absolutnego. Pozwala to stosunkowo małemu silnikowi na wykorzystanie bardzo wysokich przełożeń, co zapewnia wyjątkową efektywność paliwową dla silnika benzynowego, szczególnie przy prędkościach autostradowych. Dodatkowo, silnik TSI zapewnia przyjemność z jazdy, generując wysoką moc i moment obrotowy w zakresie obrotów od 1000 do 6500 obr./min.

Silniki TSI mają pojemność 1.4 litra (1390 cc) i oferują moc 122, 140 lub 170 KM (nie dostępne w VW Golf Plus). Wersja 170 KM ma tę samą maksymalną moc co konwencjonalna jednostka 2.3 litra, ale zużywa o 20 procent mniej paliwa, wracając ponad 38 mpg w pojeździe miejskim.

Technologia TSI zdobyła międzynarodowe uznanie, zdobywając tytuł Najlepszego Nowego Silnika 2006 w Międzynarodowych Nagród Silnikowych oraz wygrywając swoją kategorię w tych samych nagrodach w 2007 i 2008 roku.

1.4-litra 1390 cc TSI, 16-zaworowy 4-cyl, 122 KM

Ta jednostka zastąpiła popularny silnik 1.6-litra FSI o mocy 115 KM w Volkswagen Golf Plus. Moc wzrosła do 122 KM, a moment obrotowy zwiększył się znacznie o niemal 30 procent do 200 Nm (145 lbs ft) i jest dostarczany w szerokim zakresie prędkości, od 1500 do 3500 obr./min.

Nowy silnik przynosi również korzyści w zakresie oszczędności paliwa: łączna konsumpcja wynosi 42.8 mpg (44.1 dla siedmiobiegowego DSG), a emisje dwutlenku węgla wynoszą 157 g/km dla standardowej sześciobiegowej manualnej skrzyni (149 g/km dla DSG).

1.4-litra TSI, 1390 cc, 16-zaworowy 4-cyl, 160 KM

Ten silnik zastąpił jednostkę benzynową 140 KM TSI latem 2008 roku. Generuje moc 160 KM przy 5800 obr./min i 240 Nm (177 lbs ft) momentu obrotowego od 1500 do 4500 obr./min. Łączna konsumpcja wynosi 41.5 mpg (43.5 dla siedmiobiegowego DSG) z emisjami CO2 wynoszącymi 159 g/km (153 g/km dla DSG).

1.9-litra TDI, 1896 cc, 8-zaworowy 4-cyl, 90 KM

Ta adaptacja renomowanego i nagradzanego silnika TDI o pojemności 1.9 litra Volkswagena spełnia przepisy dotyczące emisji Euro 4. Jest to silnik diesla podstawowego w gamie Golf Plus. Jednostka osiąga maksymalną moc 90 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 210 Nm (155 lbs ft) przy 1800 obr./min. Łączna konsumpcja 51.4 mpg czyni go popularnym wyborem oszczędnościowym.

1.9-litra TDI, 1896 cc, 8-zaworowy 4-cyl, 105 KM

Ta wersja renomowanego silnika TDI o pojemności 1.9 litra Volkswagena zawiera także szereg udoskonaleń, które pozwalają na spełnienie norm Euro 4. Jednostka rozwija maksymalną moc 105 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 250 Nm (184 lbs ft) przy 1900 obr./min.

Ten silnik zwraca 52.3 mpg w cyklu mieszanym i emituje 146 g/km dwutlenku węgla (159 dla sześciobiegowego DSG). Silnik jest również dostępny z opcjonalnym filtrem cząstek stałych (DPF), który niemal redukuje cząstki stałe do zera.

2.0-litra TDI, 1968 cc, 16-zaworowy 4-cyl, 140 KM

Nie tylko jeden z najpotężniejszych silników diesla w tym segmencie, ale także pierwszy turbo-diesel Volkswagena, który łączy innowacyjny system wtrysku jednostkowego z czterema zaworami na cylinder, 2.0-litra TDI został wprowadzony wraz z Touranem.

W Golf Plus, gdzie jest sparowany z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów jako standard, jednostka generuje 140 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 320 Nm (236 lbs ft) od 1750 do 2500 obr./min. Pomimo swojej dynamicznej natury, Golf Plus 2.0-litra TDI zwraca imponującą ekonomię paliwową wynoszącą 48.7 mpg i spełnia standardy emisji Euro 4. Emisje dwutlenku węgla wynoszą 153 g/km. Silnik jest także dostępny z automatyczną skrzynią biegów DSG sześciobiegową oraz z DPF.

Główne cechy konstrukcyjne obejmują: podwójne wałki rozrządu górnego, zawory obsługiwane przez niskotaryficzne rolki z hydraulicznymi regulatorami luzu oraz wtryskiwacze jednostkowe uruchamiane przez rolki z wałka wydechowego. Podobnie jak w innych silnikach TDI, używana jest turbosprężarka z zmienną geometrią turbiny (VTG), co poprawia reakcję przy niskich prędkościach silnika.

Pięciobiegowa manualna

Ta skrzynia biegów jest standardowo montowana w jednostce benzynowej 1.4-litra 80 KM, 1.9-litra TDI 90 KM i 1.9-litra TDI 105 KM.

Sześciobiegowa manualna

Modele Volkswagen Golf Plus 1.4-litra TSI 122 KM, 1.4-litra TSI 160 KM i 2.0-litra TDI 140 KM są standardowo wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów z obudową selektora z magnezu i bardzo krótkimi ruchami dźwigni. Synchro trójstożkowe dla niższych biegów zapewnia przyjemną zmianę biegów. Łożyska o obniżonym tarciu zwiększają wydajność jednostki i zmniejszają zużycie paliwa.

DSG – Skrzynia Biegów Direct Shift

Modele Volkswagen Golf Plus 1.9-litra 105 KM i 2.0-litra TDI 140 KM mogą być połączone z sześciobiegową skrzynią biegów Direct Shift (DSG) w modelach SE i Sport. DSG jest prawdziwą innowacją, łączącą komfort automatycznej skrzyni biegów z zwinnością i oszczędnością manualnej jednostki.

Sześciobiegowa, montowana poprzecznie skrzynia DSG ma dwa mokre sprzęgła (o wyższej tolerancji obciążenia termicznego niż suche sprzęgła) z hydrauliczną regulacją ciśnienia. Jedno sprzęgło steruje 'nieparzystymi’ biegami oraz wstecznym, podczas gdy drugie obsługuje 'parzyste’ biegi. Zasadniczo jest to dwie skrzynie biegów w jednej.

Dzięki temu nowemu systemowi zarządzania sprzęgłami, przerwy w mocy typowe dla zwykłej manualnej skrzyni biegów automatycznej już nie występują. Osiągnięto to dzięki inteligentnemu hydraulicznemu i elektronicznemu (mechatronicznemu) systemowi zarządzania skrzynią biegów, dwóm sprzęgłom typu mokrego oraz dwóm wałkom wejściowym i wyjściowym w każdej połowie skrzyni.

Ta kombinacja pozwala na pozostawienie włączonego następnego wyższego przełożenia, ale w trybie oczekiwania, aż faktycznie zostanie wybrane. Innymi słowy, jeśli samochód jest prowadzony na trzecim biegu, czwórka jest ustawiona, ale jeszcze nie aktywowana. Gdy tylko osiągnięty zostanie idealny punkt zmiany biegów, sprzęgło po stronie trzeciego biegu otwiera się, drugie sprzęgło zamyka się i czwarty bieg włącza się pod dokładna elektroniczną kontrolą.

Ponieważ otwarcia i zamknięcia dwóch sprzęgieł pokrywają się, wynikająca z tego gładka zmiana biegów zachodzi i cały proces zmiany biegów kończy się w mniej niż czterdziestu setnych sekundy.

Siedmiobiegowe DSG

Modele 1.4-litra TSI 122 i 160 KM oraz 1.9-litra TDI 105 KM z DPF mogą być również połączone z najnowszą skrzynią biegów Volkswagena: siedmiobiegowym DSG. To, kolejny światowy debiut dla producenta, wykorzystuje parę suchych sprzęgieł (w przeciwieństwie do mokrych w wersji sześciobiegowej) w celu poprawy efektywności paliwowej i wydajności. Para suchych, organicznie połączonych okładzin ciernych nie wymaga chłodzenia, co sprawia, że układ napędowy jest bardziej efektywny dzięki dodatkowym przełożeniom i faktycznie mniej mocy potrzebnej do wyboru biegów i systemu serwo sprzęgła. Mierząc zaledwie 369 mm długości i ważąc tylko 79 kg, w tym dwumasowe koło zamachowe, skrzynia biegów jest niezwykle kompaktowa.

Wprowadzając siedem biegów, inżynierowie Volkswagena zdołali obniżyć pierwszy bieg, aby poprawić przyspieszenie z miejsca. Z drugiej strony, siódmy bieg został podniesiony, by działał jako funkcja odciążająca, co czyni go idealnym do jazdy na autostradzie, z dodatkowym efektem podnoszenia efektywności i komfortu.

Ilość oleju w skrzyni biegów również została zmniejszona o 75 procent. Obwody olejowe są podzielone na dwa w celu ochrony czystości smarowania. Podobnie jak w konwencjonalnej skrzyni biegów, jeden z obwodów jest używany do chłodzenia i smarowania zębów biegów, drugi dostarcza olej do siłowników biegów. Ponieważ sprzęgło nie wymaga chłodzenia, ilość oleju została zmniejszona z siedmiu litrów w sześciobiegowej skrzyni DSG do zaledwie 1,7 litra w nowym systemie siedmiobiegowym.

Oprócz trybu całkowicie automatycznej zmiany biegów, DSG ma funkcję Tiptronic, pozwalającą na ręczny wybór biegów.

Wszystkie skrzynie biegów w VW Golf Plus są napełnione olejem na całe życie i nie wymagają rutynowej konserwacji.

Podwozie

Nowa era projektowania zawieszenia Volkswagena rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem Tourana; Golf był drugim modelem w gamie, który skorzystał na rozwoju całkowicie nowego systemu zawieszenia tylnego z niezależnymi wahaczami, który jest współdzielony z VW Golf Plus.

Komfort jazdy i prowadzenie zyskują znaczne korzyści dzięki temu systemowi, a związane z nim czynności związane z aktywnym bezpieczeństwem. Nowa konfiguracja osi tylnej umożliwiła również zwiększenie szerokości ładunkowej w bagażniku.

Elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy to kolejna funkcja zaprojektowana w celu zwiększenia komfortu jazdy, podczas gdy nowy system hamulcowy z ABS i ESP (Elektronika Stabilizacji) zapewnia szybkie i bezpieczne hamowanie.

Oś przednia

Kiedy projektowano piątą generację Golfa, wprowadzono liczne ulepszenia w sprawdzonej strukturze zawieszenia przedniego typu strut, aby uzyskać bardziej bezpośredni współczynnik kierowania, poprawioną sztywność osi pod obciążeniem bocznym i zmniejszenie przechyłów nadwozia. Te poprawki są również dzielone z Golf Plus.

Volkswagen Golf Plus charakteryzuje się nową koncepcją montażu dla dolnego wahacza. Ulepsza to komfort jazdy i prowadzenie, a także oddzielne mocowanie sprężyn i amortyzatorów na słupku zawieszenia, nowo opracowana jednostka amortyzatora podwójnego rękawa oraz zoptymalizowane wartości sprężyn.

Tylna oś wielowahaczowa

Volkswagen Golf Plus ma ten sam zwarty, niezależny system zawieszenia tylniego, który został opracowany dla Golfa Mk V. Wprowadza udoskonalenia zarówno w jakości jazdy, jak i prowadzeniu. Górny i dolny wahacz poprzeczny oraz wahacz podłużny z każdej strony kontrolują położenie koła. To ustawienie zapewnia oddzielne sterowanie ruchem podłużnym i bocznym położenia koła. Dla pasażerów zaletą jest bardziej komfortowa jazda i mniejsze przechyły nadwozia w zakrętach. Kierowca zauważy lepsze prowadzenie z pewnym, kontrolowanym i angażującym dynamicznym zachowaniem. Z tyłu zastosowano lekką, rurową stabilizator.

Kluczową cechą, która podnosi komfort, jest tylna podpora, która izoluje tylne zawieszenie od nadwozia. Podpora ta jest również bardzo lekka dzięki zastosowaniu stali wysokotensylnej. Wśród korzyści z prawie neutralnego układu jest doskonała stabilność na nierównych nawierzchniach i zminimalizowane zużycie opon.

Elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy

System elektro-mechanicznego wspomagania kierownicy (EPS), po raz pierwszy zaprezentowany w Touranie, a następnie w Golfie, jest również stosowany w VW Golf Plus. W odróżnieniu od poprzednich systemów elektro-mechanicznych, jest w stanie dostosować odczucie kierownicy do prędkości i sytuacji w trakcie jazdy: twarde i bezpośrednie podczas intensywnej jazdy, bez wysiłku przy prędkościach parkowania.

Inne zalety systemu obejmują jego delikatne działanie centryzujące, jego zdolność do kompensacji różnych zagrożeń podczas jazdy, takich jak boczny wiatr i strome wzniesienia, oraz korzystny wpływ na efektywność paliwową.

System hamulcowy

Volkswagen Golf Plus ma zaawansowany system hamulcowy, z ABS i ESP (Elektronika Stabilizacji) jako standard w całej gamie.

Nowej generacji system ESP opracowany dla Golfa i Golf Plus ma szereg funkcji zaprojektowanych, aby mieć bezpośredni i pozytywny wpływ na bezpieczeństwo aktywne, w tym:

ABS – System Antiblokujący
AEM – Model Adaptacyjnego Włączenia – samochód jest nieprzerwanie monitorowany, nawet gdy porusza się stabilnie, aby system mógł szybko zareagować w przypadku wystąpienia niestabilności
TCS – kontrola trakcji
EBD – Elektroniczna Dystrybucja Siły Hamowania
EDL – Elektroniczna Blokada Różnicowa
ESBS – Rozszerzony System Hamowania Stabilności
HBA – Hydrauliczne Wspomaganie Hamulców
Elektroniczny Program Stabilizacji – ESP

W zasadzie ESP to zaawansowany system, który automatycznie wyczuwa każdy skłonność samochodu do poślizgu. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji, ESP reaguje, stosując hamulce na jednym, dwóch, trzech lub czterech kołach oraz reguluje moc silnika. W ten sposób możliwe jest skorygowanie poślizgu nawet przed tym, jak kierowca zorientuje się, że on się rozpoczął.

Może to być przydatne, jeśli w zakręcie wystąpi skłonność do podsterowności lub nadsterowności. W takich okolicznościach ESP może pomóc uniknąć poślizgu lub wpadnięcia na pobocze, co jest szczególnie pomocne w mokrych lub oblodzonych warunkach.

Hydrauliczne Wspomaganie Hamulców – HBA

Działając w połączeniu z innymi elementami systemu hamulcowego, ta najnowsza forma HBA rozpoznaje na podstawie szybkości wciśnięcia pedału hamulca, czy jest to sytuacja 'normalna’ hamowania czy awaryjnego zatrzymania. W przypadku awaryjnego zatrzymania, HBA automatycznie zwiększa ciśnienie hamowania, aktywując ABS i zapewniając, że poziom hamowania spełnia wymagania warunków. Aplikacja wspomagania hamulców pozwala nawet nieprzygotowanym kierowcom zmniejszyć drogi hamowania o około 25 procent.

Bezpieczeństwo

Wysoki poziom sztywności nadwozia, jakie oferują zaawansowane techniki konstrukcji stosowane w Volkswagen Golf Plus, sprawia, że jest bezpieczny, dzięki mocy wbudowanej w nadwozie. Kluczową rolę odgrywa stosowanie laserowego spawania szwu w konstrukcji VW Golf Plus.

Zderzenie boczne

W przypadku wysokiej prędkości zderzenia bocznego, niezwykle mocny przedni poprzeczny człon zapewnia, że energia jest efektywnie wchłaniana, nawet po stronie samochodu najdalej od uderzenia. Elementy boczne zostały dostosowane do spełnienia tego wymagania dzięki technologii 'Tailored Blank’: maksymalna ilość energii jest pochłaniana w przedniej części samochodu, a dopiero potem deformuje się tylny człon boczny, co zmniejsza wtargnięcie do strefy stóp.

Dodatkowe zabezpieczenie strefy stóp uzyskuje się dzięki zastosowaniu poprzecznego członu do rozdzielenia sił podłużnych na próg, element boczny oraz wzmocniony tunel skrzyni biegów. COF, czyli Kontrolowane Kontakty Stóp, cofa się w przód w przypadku zderzenia, by zredukować ryzyko obrażeń stóp.

Zderzenie boczne

Volkswagen Golf Plus ma wysoki poziom ochrony pasażerów przed zderzeniami bocznymi dzięki zastosowaniu wysokotensyjnych paneli nadwozia i trzywarstwowej struktury słupka B. Obciążenia podczas uderzeń są rozłożone bardziej równomiernie, co zapobiega lokalnemu przeciążeniu. W drzwiach zastosowano wzmocnienia boczne o wysokiej wytrzymałości.

Zderzenie tylnie

Nowe wymogi dotyczące standardów bezpieczeństwa zostały uwzględnione w projektowaniu systemów ochrony tylnej w Golf Plus. Nowe przepisy wymagają, aby po uderzeniu w tył przez deformowalną przeszkodę przy prędkości 50 mph, system zbiornika paliwa nie wykazywał wycieków. Z tego powodu wlot do zbiornika paliwa oraz powiązane rury są umieszczone przed tylnym kołem, poza strefą zgniotu.

Wysoko wytrzymały zderzak poprzeczny zapewnia, że obciążenia podczas uderzeń są rozprowadzane jak najbardziej równomiernie na obie strony samochodu.

W przypadku aktywnych środków bezpieczeństwa zobacz sekcję Hamulce.

Bezpieczeństwo pasażerów

Nazwa Golf zawsze była synonimem bezpieczeństwa, a w VW Golf Plus dobro wszystkich pasażerów jest najważniejsze. Wszystkie modele wyposażone są w:

podwójne poduszki powietrzne z przodu
poduszkę powietrzną pasażera, którą można dezaktywować za pomocą kluczyka, aby można było bezpiecznie zamontować fotelik dziecięcy zwrócony tyłem w przodzie
poduszki powietrzne boczne dla kierowcy i pasażera
system poduszek powietrznych zasłonowych dla pasażerów z przodu i z tyłu
aktywne przednie zagłówki chroniące przed urazami szyi
trzy zagłówki tylnych siedzeń i trzy trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z tyłu
przygotowanie Isofix dla dwóch zewnętrznych tylnych siedzeń
System pasów bezpieczeństwa

W przypadku wypadku napięcie pasów VW Golf Plus jest aktywowane elektrycznie przez centralny moduł sterujący. Napięcie pasa zapewnia najlepszą wydajność, z energią wchłanianą przez dłuższy czas przy bardziej umiarkowanych wartościach przyspieszenia. Zarówno systemy pasów bezpieczeństwa z przodu, jak i z tyłu są wyposażone w ograniczniki siły, które zapobiegają nadmiernemu naciskowi na klatkę piersiową w przypadku wypadku; podczas gdy nowo zaprojektowane pasy bezpieczeństwa z rolką inercyjną zapewniają doskonały komfort pasażerów.

Przednie poduszki powietrzne

System ograniczenia przedniego Volkswagen Golf Plus składa się z poduszki powietrznej kierowcy o objętości 60 litrów oraz przedniej poduszki powietrznej pasażera o objętości 120 litrów. Dodatkową cechą jest kolumna kierownicza, która posiada dobrze zaprojektowane zaciski do regulacji podłużnej i pionowej. Ten zacisk pomaga zapobiec przesuwaniu się kierownicy w górę w przypadku wypadku. Spód kolumny kierowniczej jest również pokryty osłoną pochłaniającą energię, aby zmniejszyć siły działające na kolana i uda, podczas gdy sztywne podłoże z pedałami hamulca i sprzęgła cofającymi się do przodu zmniejsza obciążenia na stopach.

Poduszki powietrzne boczne

Poduszki powietrzne boczne VW Golf Plus są zintegrowane w oparciach przednich siedzeń. Chronią klatkę piersiową, brzuch i miednicę i pasują do sztywnej struktury bocznej samochodu, podczas gdy innowacyjny koncept czujnika oznacza jeszcze szybsze czasy wyzwolenia. Integracja poduszek powietrznych bocznych w oparciach zapewnia optymalne położenie kierowcy i pasażera w odniesieniu do poduszek powietrznych.

System poduszek powietrznych zasłonowych

Volkswagen Golf Plus posiada szczególnie dużą poduszkę powietrzną zasłonową, która obejmuje obszary okien bocznych od słupka A do C oraz od podsufitki do górnej części drzwi. Efektem tej cechy jest maksymalna ochrona wszystkich zewnętrznych miejsc siedzących, niezależnie od wielkości pasażerów. Fakt, że te poduszki powietrzne obejmują tak dużą powierzchnię, zapobiega wychylaniu się głowy na zewnątrz i utrzymuje kończyny wewnątrz pojazdu. Zapobiegają również przedmiotom przenikającym do wnętrza, nawet w przypadku przewrócenia się samochodu.

Fotelik dziecięcy

Fotelik dziecięcy Isofix został opracowany dla bardzo małych pasażerów w Volkswagen Golf Plus, z grupą docelową obejmującą dzieci w wieku od ośmiu miesięcy do czterech lat (lub od 9 do 18 kg). Pasuje do mocowań Isofix, które są standardem w dwóch zewnętrznych tylnych siedzeniach. Taki typ mocowania zapewnia, że fotelik jest zabezpieczony w miejscu w optymalny sposób.

Opcje fabryczne

W VW Golf Plus dostępnych jest wiele opcji fabrycznych i wprowadzanych przez sprzedawców, które pozwalają nabywcom dostosować swoje pojazdy. Należą do nich elektrycznie otwierany/suwany dach, hak holowniczy, szeroki wybór aluminiowych felg, sportowe zawieszenie (standardowe w modelach Sport) oraz system nawigacji satelitarnej. Opcjonalne są również ulepszenia klimatyzacji oraz tapicerka skórzana.

Bi-Xenonowe reflektory z systemem kierunkowym

Ultraefektywne reflektory gazowe (bi-Xenon) są oferowane jako opcja w całej gamie. Zapewniają dobrze skupione, niebiesko-białe światło, które jest około dwa i pół razy mocniejsze od standardowego oświetlenia. Opcja ta obejmuje mechanizm automatycznego poziomowania oraz wysokociśnieniowe mycie reflektorów. Dodatkowo reflektory kierunkowe, które są w zestawie z bi-Xenonowymi światłami, obracają się z kierownicą w maksymalnym kącie 15 stopni, zapewniając lepszą widoczność w zakrętach. Gdy pojazd jest w bezruchu, mogą one obrócić się o 35 stopni w odniesieniu do osi pojazdu.

Czujniki parkowania

Również dostępny w całej gamie jest system kontroli odległości parkowania, który upraszcza manewry parkowania w ciasnych miejscach. System korzysta z czterech czujników ultradźwiękowych, zintegrowanych w tylnym zderzaku, aby zlokalizować zaparkowane pojazdy lub inne obiekty za samochodem. Automatycznie aktywowany po włączonym biegu wstecznym, system generuje sygnał dźwiękowy, aby prowadzić kierowcę do bezpiecznej odległości od jakichkolwiek obiektów z tyłu. Pomaga to nie tylko unikać niepożądanych uszkodzeń, ale również zapobiega wypadkom, na przykład, gdy dziecko przebiega obok, które mogło zostać niezauważone.

RNS 510: system nawigacji/radia z ekranem dotykowym

Volkswagen Golf Plus jest oferowany z opcją montowanego fabrycznie systemu nawigacji DVD i rozrywki z ekranem dotykowym. Oznaczony jako RNS 510, instalacja ma duży ekran dotykowy do szybkiej, intuicyjnej obsługi menu rozrywkowego i nawigacyjnego oraz wyświetlania informacji.

Oprócz odtwarzania płyt CD w zwykły sposób, ulubione utwory można również zapisać na wewnętrznym dysku twardym o pojemności 30 GB za pomocą slotu na kartę SD z przodu urządzenia. Dysk twardy może być również używany do przechowywania map nawigacyjnych. Dodatkowo można nagrywać trasy podczas jazdy, a następnie powtarzać je, postępując zgodnie z wskazówkami dostarczanymi przez zapisane punkty kontrolne.

Aby nawigacja działała, używane są tylne czujniki ABS, aby określić odległość, jaką pokonał samochód, i dostarczyć informacji, gdy samochód skręca. Dodatkowe elementy systemu obejmują kompas magnetyczny w stanie stałym ukryty pod dachem oraz trzyczęściową antenę dachową dla radia i GPS (Global Positioning System). Antena odbiera sygnały z satelitów na orbicie, z których system jest w stanie obliczyć położenie samochodu na powierzchni ziemi.

Kierowca lub pasażer może używać ekranu, aby określić, gdzie znajduje się samochód na wyświetlaczu mapie ruchomej. Funkcja unikania korków będzie mogła obliczać alternatywne trasy, a radio może zapamiętać najnowsze informacje o korkach, nawet gdy jest wyłączone.

Rozrywka w samochodzie

Volkswagen Golf Plus sprzedawany jest z zaprojektowanym przez Volkswagena sprzętem stereo. Jest to zintegrowane z pojazdem i ergonomicznie zaprojektowane dla łatwości i bezpieczeństwa obsługi oraz maksymalnego bezpieczeństwa. W modelach Luna system rozrywki w samochodzie ma standardowo cztery głośniki; ale ten system można zaktualizować do dziesięciu jako opcję.

Wszystkie modele VW Golf Plus mają w standardzie odtwarzacz CD zamontowany na desce rozdzielczej. Może być on zaktualizowany do automatycznego zmiennika płyt CD zamontowanego w podłokietniku dla niewielkiej dopłaty.

Pakiet luksusowy

1.4L 5MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc55 Kw @ 5000 Rpm
75 Hp @ 5000 Rpm
74 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy93 Lb-Ft @ 3800 Rpm
126 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna100 Mph (161 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h16.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2795.5 Lbs (1268 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4188.8 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2170 G/Km

1.4L FSI 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc66 Kw @ 5200 Rpm
90 Hp @ 5200 Rpm
89 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy96 Lb-Ft @ 3750 Rpm
130 Nm @ 3750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna114.3 Mph (184 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65R15
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika139 Cuft (3936 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2
Dopuszczalna masa całkowita4254.9 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2173 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1500 Rpm
200 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna120.5 Mph (194 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65R15
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2901.3 Lbs (1316 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4299 Lbs (1950 Kg)
Spalanie miasto27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc103 Kw @ 5600 Rpm
140 Hp @ 5600 Rpm
138 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1500 Rpm
220 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna125.5 Mph (202 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65R15
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2993.9 Lbs (1358 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4387.2 Lbs (1990 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa39.8 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie32.6 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

1.6L 5MT FWD (102 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc75 Kw @ 5700 Rpm
102 Hp @ 5700 Rpm
101 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy109 Lb-Ft @ 3800 Rpm
148 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna111.8 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2828.5 Lbs (1283 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4232.9 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2185 G/Km

1.6L FSI 6MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc85 Kw @ 6000 Rpm
116 Hp @ 6000 Rpm
114 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy114 Lb-Ft @ 4000 Rpm
155 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna117.4 Mph (189 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2850.6 Lbs (1293 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4254.9 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2173 G/Km

1.9L TDI 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1896 Cm3
Moc66 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy155 Lb-Ft @ 1800 Rpm
210 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna107.5 Mph (173 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3020.3 Lbs (1370 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409.2 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2146 G/Km

2.0L FSI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc110 Kw @ 6000 Rpm
150 Hp @ 6000 Rpm
148 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 3500 Rpm
200 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna127.4 Mph (205 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2971.8 Lbs (1348 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365.2 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Spalanie trasa37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Emisja CO2194 G/Km

1.9L TDI 6AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1896 Cm3
Moc77.2 Kw @ 4000 Rpm
105 Hp @ 4000 Rpm
104 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1900 Rpm
250 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna113.7 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3020.3 Lbs (1370 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409.2 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0L TDI 6AT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna125.5 Mph (202 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość165.7 In (4209 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/60.2 In (1
Rozstaw osi101.6 In (2581 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3088.7 Lbs (1401 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475.4 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.