VOLKSWAGEN Golf Sportsvan 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf Sportsvan 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf Sportsvan 2014-2017

Kompaktowe minivany okazały się niewarte uwagi dla producentów samochodów, chyba że mogli podzielić się kosztami z innymi firmami lub popularnymi produktami z ich oferty.

Volkswagen potrzebował kompaktowego MPV dla rodzin, które potrzebowały więcej przestrzeni wewnętrznej, ale w cenie niewiele wyższej niż standardowy Golf. Dzięki nowemu nadwoziu kierowca siedział wyżej, co poprawiło przestronność tylnych siedzeń.

Z zewnątrz, samochód wyglądał jakby ktoś wydłużył standardowego Golfa w górę, tworząc wyższą część dachową. To wpłynęło również na reflektory, które były nieco wyższe, ale wciąż przypominały światła Golfa z tej samej generacji. Nazwa samochodu „Sportsvan” podkreślała sportowy charakter, a przedni zderzak wyróżniał się A-kształtnym dolnym grillem, obok którego znajdowały się światła przeciwmgielne spełniające także funkcję świateł do skrętu. Po bokach, zespół projektowy dodał kilka rzeźbionych linii. Z tyłu dodano trzecie okno za tylnymi drzwiami, co podkreśliło wydłużenie pojazdu w porównaniu do jego bardziej znanego kompaktowego odpowiednika.

Wewnątrz, projekt deski rozdzielczej był podobny do tego w Golfie, z jednostką infotainment umieszczoną na szczycie centralnej konsoli. Analogowe wskaźniki miały srebrne obramowania otaczające wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników. Wyższy dach umożliwił wyższe pozycje siedzenia dla wszystkich pasażerów, co pomogło kierowcom lepiej widzieć drogę. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla trzech pasażerów siedzących na dzielonej kanapie.

Pod maską, Golf Sportsvan oferował szeroki wybór silników benzynowych i turbodiesel. Nie było jednak wersji GTI ani innych prawdziwie sportowych modeli.

Volkswagen Golf Sportsvan powstał jako trzecia wersja nadwoziowa serii modelowej, po klasycznym Golfie hatchback i Golfie Estate, a jego bazą techniczną jest modułowa matryca poprzeczna (MQB). Dzięki takiemu układowi konstrukcyjnemu udało się wydłużyć nadwozie na rozstawie osi wynoszącym 2,685 mm, co stanowi 107 mm więcej niż w Golfie Plus. W porównaniu do hatchbacka Golfa i Golfa Estate, rozstaw osi wzrósł o około 50 mm. Podobnie jak w dwóch innych wersjach nadwoziowych MQB Golfa, również w Golfie Sportsvan zredukowano wagę dzięki innowacyjnemu projektowaniu lekkich konstrukcji. W porównaniu do wycofanego już Golfa Plus, Golf Sportsvan jest lżejszy o nawet 90 kg.

Większy niż Golf, mniejszy niż Estate

O długości od zderzaka do zderzaka wynoszącej 4,338 mm, Volkswagen Golf Sportsvan jest o 134 mm dłuższy niż wycofany Golf Plus, o 83 mm dłuższy niż Golf hatchback i o 224 mm krótszy niż Golf Estate. Jeśli chodzi o szerokość i wysokość: Golf Sportsvan ma 1,807 mm, co czyni go jedynie o 8 mm szerszym niż Golf hatchback i Golf Estate; poprzedni model był o 48 mm węższy. Golf Sportsvan i Golf Plus są niemal identyczne pod względem wysokości bez belek dachowych (1,578 mm i 1,580 mm, odpowiednio); Golf hatchback jest o 126 mm niższy, a Golf Estate (bez belek dachowych) jest o 117 mm niższy. Warto zwrócić uwagę na dynamiczną obecność Golfa Sportsvan, która podkreśla 20 mm krótszy zwis przedni. Natomiast zwis tylny został wydłużony o 47 mm; między innymi korzyści, jakie to przyniosło, to zwiększenie wielkości bagażnika.

Jasne pozycjonowanie

Wymiary te pokazują, że Golf Sportsvan przejmuje misję Golfa Plus w serii modelowej. Oferuje maksymalną przestronność i wszechstronność przy jeszcze bardziej zwężonej długości nadwozia – dłuższej niż Golf, ale krótszej niż Golf Estate. Jego większa wysokość przekłada się nie tylko na większą przestrzeń ładunkową pionową, ale także umożliwia wyższą pozycję siedzenia, co jest cenione przez wielu użytkowników tej serii modeli. Niemniej jednak Golf Sportsvan, który jest wyposażony w dwie rzędy siedzeń, jest niższy (-56 mm bez belek dachowych) i krótszy (-59 mm) niż Touran, który podąża za klasycznym konceptem MPV z maksymalnie trzema rzędami siedzeń.

Dynamiczne proporcje

Zewnętrzne wymiary Volkswagena Golfa Sportsvan, które są bardziej wydłużone w porównaniu do Golfa Plus, w połączeniu z zupełnie nowym, ostrym stylem, nadają mu niezależny i wyrafinowany wygląd. Z napiętymi kształtami nadwozia i precyzyjnie narysowanymi liniami, VW Golf Sportsvan przenosi jakość wzornictwa nowego Golfa do klasy kompaktowych MPV. Wyższy Golf Sportsvan wyraża również dynamiczne proporcje w dłuższym rozstawie osi, a jego bardzo wyraźna linia charakterystyczna łączy funkcjonalność z elegancją. „Dla nas Golf Sportsvan jest ambasadorem nowego idiomu projektowania. Jego jakość i precyzja tworzą fundament dla dynamicznego, a jednocześnie inteligentnego wyrazu” – mówi Klaus Bischoff, szef wzornictwa marki Volkswagen.

Boczne profile

Sylwetka Golfa Sportsvan podkreśla wydłużony wygląd, dzięki czemu wydaje się niższy i ogólnie bardziej sportowy niż Golf Plus. Kluczowe cechy designu Golfa Sportsvan to bardzo długie okna boczne z dodatkowymi dwoma oknami (w obszarze słupków A i D), wyraźnie narysowana linia charakterystyczna, która integruje klamki, zaprojektowane specjalnie dla Golfa Sportsvan, zewnętrzne lusterka, które są montowane na ramieniu drzwi, oraz typowe dla Golfa słupki D. Klaus Bischoff komentuje: „To był wielki wyzwanie, a zarazem ogromna przyjemność zrealizować korzystne proporcje Sportsvana w niezależnej formie. Typowe elementy nowego designu: wyraźna linia charakterystyczna po bokach. To działa tylko wtedy, gdy projektanci i inżynierowie podążają za tymi samymi celami – jakości i precyzji.”

Wysoka sztuka samochodowej produkcji

Szczególnie zespół projektowy wykorzystał wyraźną linię charakterystyczną, aby stworzyć czyste, wyraźnie zdefiniowane ramiona, co nadaje samochodowi bardziej muskularny, potężny i szerszy wygląd. Wysoka sztuka produkcji samochodów nie tylko odbija się w projekcie tej linii – która wydaje się być przycięta nożem – ale także w produkcji tych odbijających światło krawędzi, które są precyzyjnie wkomponowane w drzwi, przednie błotniki, słupki D, reflektory i tylne światła. Maksymalna precyzja jest również wymagana w produkcji nadwozia, aby wbudować klamki drzwiowe z ich górnym zakończeniem w linię charakterystyczną z precyzją milimetrową. Wśród konkurentów, takie detale – jeśli są w ogóle realizowane – występują tylko w samochodach klasy premium. Klamki są tak precyzyjnie wkomponowane w design bocznej linii, że z daleka wydają się stapiać z nadwoziem.

Pięć okien bocznych

Ponieważ zewnętrzne lusterka, jak opisano, są montowane bezpośrednio na ramionach drzwi Volkswagena Golfa Sportsvan, pozostaje miejsce na duże okno boczne w okolicy słupka A. To poprawia widoczność we wszystkich kierunkach i stylowo wydłuża powierzchnię okien. To samo dotyczy dodatkowego, piątego okna bocznego w słupku D. Rozszerza ono przezroczyste powierzchnie w kierunku tyłu i zapewnia optymalny widok dookoła. Mimo tej zmiany, konstrukcja kształtu litery C słupka D tworzy stylistyczny most do słupka C klasycznego Golfa. Wykonanie: wersja Highline ma okna boczne z ramkami w wyglądzie chromu; dotychczas ten detal był charakterystyczny dla samochodów klasy średniej i premium w Volkswagena.

Przód

Projektanci również zdefiniowali nowy kierunek przy projektowaniu przodu. W Volkswagenie Golfie Sportsvan stworzono projekt dla maski i jej przejścia w przednią szybę, co sprawia, że pojazd wygląda bardziej wydłużony i elegancki – emanując większą wyrafinowaniem. Aby osiągnąć ten cel, silna linia charakterystyczna ponownie wkracza do gry, sięgając aż do reflektorów. W tym samym czasie dach ma wyraźną krawędź odbijającą światło, która rozciąga się od słupków A aż do kratki chłodnicy. Między tymi liniami a maską, która jest konturowana w kształcie V, projektanci wbudowali mocne błotniki z modulowanym ramieniem, które również jest tutaj widoczne. Rezultat: przednia sekcja wydaje się dłuższa, potężniejsza i bardziej imponująca.

Sportowa charyzma

Jednocześnie przód zyskał znacznie więcej charyzmy, opierając się na nowym typie formowania i niezależnym układzie kratki chłodnicy, reflektorów i zderzaka. Trzy poziome poprzeczki kratki chłodnicy razem z reflektorami – oraz U-kształtnymi światłami dziennymi LED, które są zintegrowane w przypadku zamówienia reflektorów bi-ksenonowych – tworzą nowoczesną i pełną pasji interpretację poziomego stylu przedniego. Innymi elementami stylu są skrzydełka – poprzeczki w dolnej części zderzaka, które działają jak małe skrzydła, obrzeżają środkowy wlot powietrza i lampy przeciwmgielne.

Tylna sekcja

Motyw przestronnych powierzchni szklanych i optymalnej widoczności jest wspólnym wątkiem, który przewija się przez całą tylną część. Tutaj, w przeciwieństwie do poprzedniego modelu, znajduje się znacznie szersza tylna szyba, co zapewnia optymalną widoczność ze wszystkich stron oraz czyste linie. Górna część okna jest otoczona przez spojler dachowy, który ma wbudowane elementy kierujące powietrzem w jego bokach. Pod oknem znajdują się dwuczęściowe tylne światła, których kształty formują aerodynamiczne krawędzie i nawiązują do konturu linii charakterystycznej po bokach, aby wkomponować się w sportową sekcję barkową.

Wnętrze

Projektanci wnętrza Volkswagena Golfa Sportsvan stworzyli wnętrze, które jest zarówno wysokiej jakości, jak i stylistycznie wyrafinowane, a jednocześnie czyste i świeże. Dominującym elementem jest nowo zaprojektowana deska rozdzielcza. Kierowcy obecnego Golfa lub Golfa Estate znajdą znane wskaźniki, centralny wyświetlacz dotykowy konsoli centralnej oraz sterowanie. Jednak projekt deski rozdzielczej, w której wszystkie te elementy są osadzone, został zaprojektowany na nowo do ostatniego milimetra. To samo dotyczy paneli wykończeniowych drzwi z zintegrowanym oświetleniem ambientowym (standard w wersji „Highline”, opcjonalnie w „Comfortline”).

Konsola centralna ma sportowy kąt nachylenia

Podczas gdy Golf Plus miał bardzo pionową deskę rozdzielczą, ta w Golfie Sportsvan jest teraz bardziej ekskluzywna, niższa i szersza, a jej wygląd przypomina „skrzydła”, które się rozwijają na prawo i lewo. Pomiędzy nimi znajduje się teraz konsola centralna, która jest nachylona w kierunku kierowcy z ekranem dotykowym, przyciskami klimatyzacji i dźwignią zmiany biegów. Sekcja pomiędzy siedzeniami wznosi się do przodu w pobliżu gałki zmiany biegów, dokładnie jak w luksusowych samochodach sportowych, co tworzy ergonomiczną przestrzeń, dzięki której kierowca i pasażer z przodu zapominają, że siedzą w kompaktowym MPV. Pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu znajduje się standardowy podłokietnik (regulowany wysokością i długością) z wbudowanym schowkiem i dwoma uchwytami na kubki. Inne praktyczne schowki znajdują się na górnej desce rozdzielczej (w wersjach bez głośnika centralnego) oraz w panelach drzwiowych (w przednich drzwiach można schować butelkę 1,5 litra, a w tylnych drzwiach butelkę 1,0 litra). Od wersji „Comfortline”, produkcyjna wersja VW Golfa Sportsvan jest wyposażona w szuflady przesuwne pod przednimi siedzeniami oraz kieszenie i składane stoliki na oparciach przednich siedzeń. Ogólnie rzecz biorąc, wnętrze charakteryzuje się wyrafinowanymi plastikami i akcentami. Tworzy to bardzo charyzmatyczną atmosferę, która przekracza tradycyjne granice klasy kompaktowej i wyraźnie przechodzi do samochodów klasy średniej.

Wysoki poziom komfortu, nawet w długich podróżach

Nowy Golf Sportsvan to samochód, w którym Volkswagen ponownie skupia się na maksymalnym komforcie jazdy. Pojazd jest już bardzo wygodny do wsiadania, dzięki szeroko otwieranym drzwiom i podwyższonym siedzeniom, jak w poprzednim modelu. Tzw. punkt H (punkt biodrowy) przednich siedzeń znajduje się 7 mm niżej niż w poprzednim modelu, ale jego wysokość jest od 59 do 85 mm wyższa niż punkt H Golfa i Golfa Estate, w zależności od ustawienia wysokości siedzenia. Nowością w Golfie Sportsvan jest opcjonalne siedzenie ergoActive z 14-kierunkową regulacją; to bardzo ergonomiczne siedzenie kierowcy, które otrzymało pieczęć AGR w Niemczech, oferuje takie funkcje jak elektryczne czterokierunkowe wsparcie lędźwiowe i funkcję masażu. W porównaniu do poprzedniego modelu, długość wnętrza wzrosła o 35 mm.

MQB oznacza mierzalny postęp

Nowy Golf Sportsvan korzysta również z podstawowego konceptu modułowej matrycy poprzecznej (MQB) pod względem przestrzeni, jaką może zaoferować. Choć samochód ma dokładnie taką samą wysokość jak poprzedni model, jego wysokość wewnętrzna z przodu została zwiększona o 10 mm do 1,017 mm, a z tyłu o 32 mm do maksymalnej wysokości 1,008 mm.

Więcej miejsca w drugim rzędzie

Volkswagen Golf Sportsvan oferuje znacznie więcej przestrzeni w tylnej części siedzeń niż poprzedni model, dzięki wydłużonemu rozstawowi osi i większemu zwisowi tylnemu. Maksymalna odległość między punktami H przednich i tylnych siedzeń wzrosła z 865 mm do 898 mm dla drugiego rzędu siedzeń (tylna kanapa ustawiona w tylniej pozycji). W praktyce te 33 mm mają ogromny pozytywny wpływ, ponieważ nawet osoby o wzroście 1,90 m mogą teraz wygodnie siedzieć jedna przed drugą. Przyjazną atmosferę zapewniają również opcjonalne jasne wnętrze w kolorze „Ceramique” oraz duży panoramiczny szklany dach, którego przezroczysta powierzchnia sięga do tylnej części siedzeń. Praktyczne są to kieszenie i składane stoliki zintegrowane w oparciach przednich siedzeń, które są standardem od wersji „Comfortline”. Dodatkowo, w tylnym podłokietniku, który się składa, znajdują się trzy dodatkowe uchwyty na kubki (2 na standardowe kubki i 1 na węższe kubki), co jest standardem od Golfa Sportsvan Comfortline (opcjonalnie dla Trendline).

Regulowane tylne siedzenia już standard w „Trendline”

Jak wspomniano, inną kluczową cechą nowej wersji jest standardowa tylna kanapa dzielona w proporcji 60:40, która ma indywidualną regulację długości swoich segmentów. Cała trzyosobowa kanapa może być regulowana do 180 mm w kierunku przód-tył (poprzedni model: 160 mm); alternatywnie, siedzenie po prawej stronie pojazdu (40 procent) i podwójne siedzenie po lewej stronie (60 procent) mogą być regulowane indywidualnie w zakresie 180 mm. Dodatkowo, pasażerowie tylnych siedzeń mogą regulować kąt swoich oparć.

Optymalna wszechstronność przestrzeni ładunkowej

System odblokowywania elementów oparcia tylnego siedzenia (40/20/40 procent) z bagażnika jest bardzo praktyczny. Prawy element oparcia tylnego (40 procent) oraz środkowy (element przejściowy / 20 procent) można również złożyć oddzielnie. Lewy element oparcia tylnego jest jednak składany z jednostką przejściową (60 procent). Oczywiście można również złożyć całe oparcie tylne (100 procent). Paski do składania elementów 40 i 60 procent znajdują się w łatwo dostępnych miejscach w dolnych obszarach oparć. Gdy środkowy element przejściowy ma być odblokowany oddzielnie, można to zrobić za pomocą przycisku na górnej krawędzi oparcia. Po odblokowaniu sekcje oparcia automatycznie składają się do przodu, tworząc prawie płaską powierzchnię z podłogą bagażnika. Suwak bagażnika można szybko usunąć lub dostosować jego wysokość. Podłoga może być zaczepiana na wysokości 21 mm lub 130 mm nad krawędzią załadunkową.

Perfekcja w detalach

Jeśli podłoga bagażnika jest po prostu złożona, aby szybko schować pokrywę bagażnika pod nią, jest zaczepiana po lewej i prawej stronie mechanizmem zintegrowanym z wykończeniem bagażnika.

Do 76 litrów więcej przestrzeni bagażowej

W porównaniu do poprzedniego modelu, pojemność bagażnika zwiększyła się o 76 litrów do 500 litrów (tylna kanapa w standardowej pozycji, która jest o 50 mm bardziej z przodu niż najdalsza pozycja). Gdy dwa oddzielnie regulowane segmenty tylnej kanapy są przesunięte do ich przednich pozycji, do bagażnika Volkswagena Golfa Sportsvan mieści się do 590 litrów (przyrost o 85 litrów). Kiedy podłoga ładunkowa jest używana do oparć przednich siedzeń i do dachu, maksymalna pojemność przechowywania wynosi 1,520 litrów – przyrost o 70 litrów.

Do 2,5 metra długości ładunku

Maksymalna długość wnętrza wynosząca 1,795 mm jest jedną z najlepszych w konkurencyjnej klasie; poprzedni model miał długość wnętrza o 35 mm krótszą. Jeśli oparcie przedniego fotela pasażera jest również składane (opcjonalna funkcja we wszystkich wersjach wyposażenia), uzyskuje to 2,542 mm długą, niemal płaską powierzchnię ładunkową. Załadunek jest również łatwy: krawędź załadunkowa została obniżona o 13 mm do 652 mm, co ułatwia podnoszenie i załadunek.

Jedno z najbardziej wszechstronnych pojazdów klasy kompaktowej

Połączenie szczegółowych rozwiązań pokazuje, że Volkswagen oferuje najlepsze z hatchbacków, kombi i MPV w Golfie Sportsvan. W rezultacie europejski rynek motoryzacyjny wzbogaca się o jeden z najbardziej wszechstronnych pojazdów klasy kompaktowej.

Zakres funkcji

Tak jak Golf hatchback i Golf Estate, Volkswagen Golf Sportsvan będzie również sprzedawany w liniach wyposażeniowych „Trendline”, „Comfortline” i „Highline”. Nawet wersja podstawowa oferuje takie funkcje standardowe jak XDS+, nowy automatyczny system hamowania po kolizji, LED-owe światła tablicy rejestracyjnej, szyby o właściwościach izolacyjnych, regulowane w wysokości siedzenie kierowcy, klimatyzację, wskaźnik ciśnienia w oponach, nową elektroniczną hamulec postojowy z funkcją auto-hold, 5-calowy ekran dotykowy, zmienną podłogę bagażnika, solidną pokrywę bagażnika (która może być przechowywana pod podłogą bagażnika, gdy nie jest używana) i praktyczne odblokowywanie oparć tylnej kanapy obsługiwane z bagażnika lub przestrzeni pasażerskiej. Ponadto Golf Sportsvan jest oczywiście także wyposażony w funkcje bezpieczeństwa, które obejmują siedem poduszek powietrznych, elektroniczną kontrolę stabilności ESC, zoptymalizowane przednie zagłówki (chroniące przed urazami kręgosłupa) oraz automatyczne miganie świateł ostrzegawczych przy gwałtownym hamowaniu.

Nowy system monitorowania martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu tylnym

Innowacyjne systemy wspomagające również pojawiają się w pojeździe. Na przykład Golf Sportsvan jest pierwszym Golfem, który oferuje opcjonalny system monitorowania martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu tylnym. Dostępne są również technologie takie jak DCC, system kontroli zawieszenia, system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego w mieście, adaptacyjny tempomat (ACC), system monitorowania kierowcy, system ochrony pasażerów PreCrash, systemy kontroli głównego światła Light Assist i Dynamic Light Assist, wybór profilu jazdy, asystent utrzymania pasa ruchu oraz asystent parkowania Park Assist. Nowa generacja systemów radiofonicznych i radio-nawigacyjnych w VW Golfie Sportsvan (najwyższy system Discover Pro z hotspotem WLAN) oraz 400-watowy system dźwiękowy (Dynaudio Excite) z subwooferem i nowym głośnikiem centralnym (w górnej desce rozdzielczej) stawia scenę dla świata infotainment. Idealnie współpracują z tymi systemami nowe mobilne usługi online, takie jak „Google Earth™”, „Google Street View™” i „Informacje o ruchu drogowym online”. Ostatnie, ale nie mniej ważne, Golf Sportsvan jest także pierwszym modelem w serii, który oferuje opcjonalne ogrzewanie kierownicy; w połączeniu z Climatronic (automatyczna klimatyzacja) jest aktywowane przez przycisk ogrzewania fotela kierowcy (ogrzewanie kierownicy i fotela tworzą pakiet); w wersjach z manualną klimatyzacją jest aktywowane przez ekran dotykowy.

Monitor martwego pola

Ten system może przyczynić się do zapobiegania poważnym wypadkom. Jak to działa: system monitorowania martwego pola wykorzystuje symbol LED w zewnętrznej części lusterka, aby zwrócić uwagę kierowcy na pojazdy znajdujące się w martwym punkcie po stronie Golfa Sportsvan oraz pojazdy zbliżające się od tyłu. Gdy jakiś pojazd zbliża się w martwym punkcie, symbol się zapala, a jeśli kierowca aktywuje kierunkowskaz w kierunku wykrytego pojazdu, symbol zaczyna migać jako dodatkowe ostrzeżenie. To obniża ryzyko w niebezpiecznych sytuacjach zmiany pasa. System, który automatycznie aktywuje się przy prędkości 30 km/h, wykorzystuje czujniki radarowe do monitorowania obszaru wokół pojazdu na odległość około 20 metrów. Gdy zamówiony jest monitor martwego pola, automatycznie wyposażony jest również w ostrzeganie o ruchu tylnym, które rewolucjonizuje wyjeżdżanie z miejsc parkingowych prostopadłych do drogi.

Ostrzeżenie o ruchu tylnym

Nowe ostrzeżenie o ruchu tylnym dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo; jest oferowane w połączeniu z monitorem martwego pola. Ostrzeżenie o ruchu tylnym znacznie zmniejsza ryzyko podczas wyjeżdżania z podjazdów i miejsc parkingowych prostopadłych do drogi. Nowością jest to: system nie tylko „rozpoznaje” pojazdy stojące lub poruszające się tuż za Golfem Sportsvan, ale także pojazdy zbliżające się z boków, które są niemal niewidoczne dla kierowcy. Moduł czujnika radarowego wykrywa nawet obiekty na odległości do 40 metrów i rozpoznaje ruchome obiekty przy prędkości od 4 km/h. Jeśli zderzenie jest nieuchronne, system wydaje akustyczne ostrzeżenie. Jeśli kierowca lub inny uczestnik ruchu nie podejmą działań w celu poprawy sytuacji, lub jeśli istnieje ryzyko natychmiastowego zderzenia, system ostrzegania o ruchu tylnym automatycznie inicjuje interwencję hamulcową.

System ostrzegania kierowcy

Ten system, który jest standardem od VW Golfa Sportsvan Comfortline, wykrywa osłabienie koncentracji kierowcy i ostrzega go przez pięć sekund sygnałem akustycznym oraz wizualnym tekstem w zestawie wskaźników, który zaleca zrobienie przerwy. Jeśli kierowca nie zrobi przerwy w przeciągu następnych 15 minut, ostrzeżenie jest powtarzane raz.

Automatyczny system hamowania po kolizji

Standardowym technologicznym wyróżnikiem nowego Golfa Sportsvan jest automatyczny system hamowania po kolizji. Automatycznie hamuje pojazd po kolizji, aby znacznie zredukować pozostałą energię kinetyczną. Automatyczny system hamowania po kolizji uruchamiany jest, gdy czujniki poduszek powietrznych wykryją podstawową kolizję. Automatyczny system hamowania po kolizji ogranicza zjawisko hamowania pojazdu do 0,6 g poprzez jednostkę kontrolną ESC. Ta wartość jest na tym samym poziomie, co w przypadku systemu Front Assist; zapewnia to, że kierowca może nadal prowadzić samochód podczas automatycznego hamowania. Kierowca może w każdej chwili wyłączyć automatyczny system hamowania po kolizji poprzez wyraźne naciśnięcie pedału przyspieszenia. Automatyczny system jest również dezaktywowana, jeśli kierowca rozpocznie gwałtowne hamowanie przy jeszcze wyższej prędkości hamowania. Zasadniczo system wspomagający hamuje pojazd do prędkości pozostałej wynoszącej 10 km/h; ta prędkość nadaje się do kierowania pojazdem w bezpieczne miejsce po akcji hamowania.

System ochrony pasażerów PreCrash

Jeśli proaktywny system ochrony pasażerów wykryje potencjalną sytuację wypadkową – na przykład poprzez uruchomienie gwałtownego hamowania za pomocą aktywowanego asystenta hamowania – pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu są automatycznie napięte, aby zapewnić jak najlepszą ochronę poprzez poduszkę powietrzną i system pasów. Gdy wykryta zostanie wysoce krytyczna i niestabilna sytuacja podczas jazdy – na przykład poważne nadsterowność lub podsterowność z interwencją ESC – boczne okna są zamykane (z wyjątkiem małego szczeliny) oraz szyberdach. Powód: Gdy okna i dach są prawie zamknięte, poduszki powietrzne głowy i boczne oferują optymalne pochłanianie energii i w ten sposób osiągają najlepszą skuteczność.

Adaptacyjny tempomat (ACC)

System ten korzysta z czujnika radarowego zintegrowanego w przedniej części. Kierowca może określić docelową prędkość w zakresie od 30 do 160 km/h. ACC działa zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z DSG (skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem). We wszystkich Golfach Sportsvan z DSG, system ACC wygodnie hamuje pojazd do zatrzymania za pojazdem, który się zatrzymał. Gdy kierowca to włączy, ACC wraz z DSG może również automatycznie ruszyć ponownie. ACC utrzymuje docelową prędkość oraz wstępnie wybraną odległość do pojazdu z przodu, a także automatycznie hamuje lub przyspiesza zgodnie z ruchem drogowym. Dynamikę systemu można indywidualnie zmieniać, wybierając program jazdy lub za pomocą opcjonalnego selektora profilu jazdy.

System monitorowania otoczenia Front Assist

System Front Assist wykorzystuje zintegrowany w przedniej części czujnik radarowy do nieustannego monitorowania odległości do ruchu przed pojazdem. Front Assist wspiera kierowcę w krytycznych sytuacjach poprzez wstępne przygotowanie układu hamulcowego, dając kierowcy wizualne i akustyczne ostrzeżenia i, w drugim etapie, zwracając uwagę na potrzebę reakcji za pomocą krótkiego ostrzeżenia w postaci szarpnięcia pedałem hamulca. Jeśli kierowca nie hamuje wystarczająco mocno, system automatycznie generuje odpowiednią siłę hamowania, aby uniknąć kolizji. Jeśli kierowca w ogóle nie reaguje, Front Assist automatycznie hamuje samochód, aby dać kierowcy więcej czasu na reakcję. Ponadto system wspiera kierowcę, informując go, jeśli odległość do pojazdu z przodu jest zbyt krótka. Jednym z komponentów Front Assist jest system hamowania awaryjnego w mieście.

System hamowania awaryjnego w mieście

SYSTEM HAMOWANIA AWARYJNEGO W MIEŚCIE jest rozszerzeniem systemu Front Assist i monitoruje przestrzeń przed Volkswagenem Golfem Sportsvan za pomocą czujnika radarowego. System działa przy prędkościach poniżej 30 km/h. Jeśli kierowca nie zareaguje w sytuacji zbliżającego się zderzenia z pojazdem z przodu, który porusza się lub stoi w miejscu, układ hamulcowy jest wstępnie przygotowywany, jak w systemie Front Assist. Jeśli to konieczne, system hamowania awaryjnego w mieście automatycznie inicjuje mocne hamowanie, aby zmniejszyć ciężkość wypadku. Dodatkowo kierowca jest wspierany maksymalną siłą hamowania, jeśli siła nacisku na pedał przez kierowcę jest niewystarczająca.

Asystent utrzymania pasa ruchu

W przeciwieństwie do wcześniejszych systemów tego typu, użytkownicy tego asystenta utrzymania pasa opartego na kamerze z interwencją kierownicy mogą wybrać jego adaptacyjną obsługę pasa. Wtedy system dostarcza ciągłego wsparcia utrzymania pasa. Ponadto asystent utrzymania pasa wykonuje korekty w kierowaniu. System delikatnie przeciwdziała, gdy tylko wyraźnie widać, że kierowca opuszcza pas ruchu bez aktywowania kierunkowskazu lub przekracza linie pasów.

Postępowe kierownictwo

System progresywnego kierownictwa, który został po raz pierwszy wprowadzony w Golfie GTI i GTD, umożliwia kierowcy VW Golfa Sportsvan kierowanie samochodem przy mniejszych ruchach kierownicy i mniejszej liczbie obrotów kierownicy, aby osiągnąć pożądany promień skrętu. Kierowca nie musi tak mocno sięgać nad kierownicą w ciasnych zakrętach. Przy systemie progresywnego kierownictwa zajmuje 2,1 obrotu kierownicy (380°), aby osiągnąć pozycję końcową; bez opcjonalnego systemu to 2,75 obrotu (500°). Jak to działa: konwencjonalne systemy kierownicze działają z stałym przełożeniem. Nowy system kierowniczy Golfa Sportsvan działa z progresywnym przełożeniem kierowniczym. To zauważalnie zmniejsza wysiłek kierującego podczas manewrowania i parkowania. Na krętych drogach oraz podczas skrętów kierowca doświadcza wzrostu dynamiki dzięki bardziej bezpośredniemu układowi.

Technicznie, progresywne kierownictwo różni się od podstawowego systemu kierowniczego przede wszystkim zmiennym rozstawem zębatym i mocniejszym silnikiem elektrycznym. Jego funkcjonalna różnica: w przeciwieństwie do stałych przełożeń, które z zasady zawsze stanowią kompromis między dynamiką a komfortem, tutaj zęby przekładni kierowniczej są znacząco modyfikowane przez skok kierownicy. Umożliwia to dokładniejsze i bardziej relaksujące prowadzenie w średnich kątowych pozycjach kierownicy przy dużych prędkościach. Właściwość mniejszych kątów kierownicy sprawia, że samochód staje się znacznie bardziej zwrotny na krętych drogach, a więc bardziej przyjemny w prowadzeniu. Przy mniejszych prędkościach, z kolei, takich jak w mieście czy przy parkowaniu, Golf Sportsvan oferuje znacznie lepsze prowadzenie dzięki małym ruchom, które są wymagane – co przekłada się na zauważalny wzrost komfortu.

DCC – adaptacyjne sterowanie zawieszeniem

W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, nowy Golf Sportsvan można także zamówić z opcjonalnym systemem DCC – adaptacyjnym sterowaniem zawieszeniem. System ten oferuje trzy tryby jazdy: „Comfort”, „Normal” i „Sport”, które można wybrać i wyświetlić w ramach „wyboru profilu jazdy” lub alternatywnie przez ekran dotykowy na konsoli centralnej. W trybie „Sport” wprowadza się bardzo zwrotny styl jazdy, podczas gdy „Comfort” sprawia, że jazda Volkswagenem Golfem Sportsvan jest wyjątkowo komfortowa. W profilu jazdy „Indywidualny” tryb DCC można przypisać innym właściwościom profilu jazdy.

Wybór profilu jazdy

W sumie dostępne są cztery programy, a pięć programów, gdy zamówione jest DCC, dostępne są w wyborze profilu jazdy. Są to: Eco, Sport, Normal, Indywidualny, a w połączeniu z DCC dodatkowy Comfort. W trybie jazdy „Eco” kontrolowane są układ silnika, klimatyzacja i inne systemy pomocnicze w celu optymalizacji zużycia paliwa. W pojazdach wyposażonych w DSG można również korzystać z funkcji zwalniania w trybie Eco; gdy kierowca puszcza pedał przyspieszenia – na przykład podczas zjazdów – DSG odłącza się, a silnik pracuje na biegu jałowym. To optymalnie wykorzystuje energię kinetyczną Golfa Sportsvan. W trybie „Sport” z kolei zwiększa się tłumienie (co zmniejsza ruchy nadwozia), a reakcja silnika i punkty zmiany biegów DSG są skonfigurowane w sposób bardziej dynamiczny.

Elektroniczna hamulec postojowy

Zamiast dźwigni hamulca ręcznego, jaką wciąż stosuje Golf Plus, Golf Sportsvan ma włącznik sterujący i przycisk Auto Hold na konsoli centralnej. Elektroniczna hamulec postojowy oferuje liczne korzyści: brak konwencjonalnego hamulca ręcznego uwalnia miejsce na konsoli centralnej. Hamulec jest automatycznie zwalniany przy ruszaniu, co ułatwia ruszanie pod górę. Wreszcie, funkcja Auto Hold zapobiega niezamierzonemu toczeniu się z miejsca.

Dynamiczna kontrola głównego światła

Ruch na drodze i nadjeżdżające pojazdy są analizowane za pomocą kamery zamontowanej na przedniej szybie. Dzięki kamerze moduły głównych świateł bi-ksenonowych z dynamicznym systemem świateł zakrętowych są przyciemniane tylko w tych obszarach, gdzie system ustalił, że główne światło mogłoby potencjalnie oślepiać innych uczestników ruchu. Ta funkcja jest technicznie realizowana za pomocą obracającej się przesłony między reflektorem z żarnikiem ksenonowym a soczewką. Wraz z bocznym obracaniem całego modułu oraz niezależnym sterowaniem lewego i prawego reflektora, ta dodatkowa geometria przesłony jest w stanie maskować źródło światła i w ten sposób unikać oślepiania ruchu przed lub nadjeżdżających pojazdów.

Kontrola głównego światła

Dla wszystkich Golfów Sportsvan, które nie mają dynamicznej kontroli głównego światła, dostępna jest podstawowa wersja automatycznej kontroli głównego światła w formie Light Assist. Light Assist wykorzystuje kamerę w przedniej szybie do wykrywania i analizy ruchu przed i nadjeżdżających pojazdów, a automatycznie kontroluje włączanie i wyłączanie głównego światła (od 60 km/h). Przy prędkości 65 km/h główne światło jest automatycznie włączane, gdy zapada zmrok.

Rozpoznawanie znaków drogowych

Rozpoznawanie znaków drogowych jest dostępne w połączeniu z systemem nawigacyjnym Discover Pro. Znaki drogowe są również wyświetlane w aktywnej nawigacji (mapa i/lub pictogramy). Jeśli system wykryje znaki ograniczenia prędkości lub „zakaz wyprzedzania” za pomocą kamery (która jest zintegrowana w pobliżu lusterka wstecznego), do trzech z tych znaków jest wyświetlanych w zestawie wskaźników przed kierowcą oraz w wyświetlaczu systemu nawigacyjnego.

Asystent parkowania

Ten system asystujący w parkowaniu ułatwia nie tylko parkowanie równoległe do jezdni, ale także parkowanie tyłem pod kątem do drogi. System jest również wyposażony w funkcje hamowania oraz wyjazdu z miejsca parkingowego. System można aktywować przy prędkościach do 40 km/h, naciskając przycisk na konsoli centralnej. Korzystając z kierunkowskazów, kierowca wybiera stronę, po której ma zostać zaparkowany samochód. Jeśli Park Assist znajdzie wystarczająco dużą przestrzeń parkingową (40 cm miejsca manewrowego, z przodu i z tyłu wystarczy), można rozpocząć asystowane parkowanie: po wrzuceniu biegu wstecznego, kierowca musi jedynie obsługiwać przyspieszenie i hamulec. Samochód zajmuje się kierowaniem. Akustyczne sygnały oraz wizualne komunikaty w wyświetlaczu wielofunkcyjnym wspomagają kierowcę.

Systemy radiowe i radiowo-nawigacyjne

1.4L TSI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc110 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
249 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3067 Lbs (1391 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4145 Lbs (1880 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2127 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc92 Kw @ 5000-6000 Rpm
125 Hp @ 5000-6000 Rpm
123 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
201 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3049 Lbs (1383 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2121 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc110 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
249 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3106 Lbs (1409 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2123 G/Km

1.6L TDI 5MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc81 Kw @ 3200-4000 Rpm
110 Hp @ 3200-4000 Rpm
109 Bhp @ 3200-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3000 Rpm
249 Nm @ 1500-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3131 Lbs (1420 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2101 G/Km

1.6L TDI 7AT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc81 Kw @ 3200-4000 Rpm
110 Hp @ 3200-4000 Rpm
109 Bhp @ 3200-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3000 Rpm
249 Nm @ 1500-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3166 Lbs (1436 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
320 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3289 Lbs (1492 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4387 Lbs (1990 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2122 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
Cylindry4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
320 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6 Speed Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Masa własna3250 Lbs (1474 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2112 G/Km

1.2L TSI 5MT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc63 Kw @ 4300-5300 Rpm
86 Hp @ 4300-5300 Rpm
84 Bhp @ 4300-5300 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 1400-3500 Rpm
160 Nm @ 1400-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2926 Lbs (1327 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4057 Lbs (1840 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

1.2L TSI 7AT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc81 Kw @ 4600-5600 Rpm
110 Hp @ 4600-5600 Rpm
109 Bhp @ 4600-5600 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
175 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2976 Lbs (1350 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4123 Lbs (1870 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2116 G/Km

1.2L TSI 7AT FWD (110)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc81 Kw @ 4600-5600 Rpm
110 Hp @ 4600-5600 Rpm
109 Bhp @ 4600-5600 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
175 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2919 Lbs (1324 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc92 Kw @ 5000-6000 Rpm
125 Hp @ 5000-6000 Rpm
123 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
201 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość170.8 In (4338 Mm)
Szerokość71.1 In (1806 Mm)
Wysokość62.1 In (1577 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.7 Cuft (501 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3003 Lbs (1362 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4145 Lbs (1880 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2125 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.