VOLKSWAGEN Golf VI 3 drzwiowe 2008-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf VI 3 drzwiowe 2008-2012

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf VI 3 drzwiowe 2008-2012

Szósta generacja Golfa zadebiutowała w 2008 roku w wersjach z trzema lub pięcioma drzwiami. Chociaż czerpała inspiracje z poprzednika, była zupełnie nowym samochodem.

Jak stwierdził pan Walter de Silva, szef działu designu, wyzwaniem było „stworzenie ikony przyszłości”. Włoch objął kierownictwo w dziale projektowym Volkswagena w lutym 2007 roku. Jego zaangażowanie miało duże znaczenie, ponieważ dodał ostatnie szlify do samochodu.

Z zewnątrz, Golf z 2008 roku charakteryzował się grillem z trzema szczelinami oraz zaokrąglonymi, cofniętymi reflektorami. Zderzak był wyposażony w światła przeciwmgłowe po bokach oraz szeroki, trapezoidalny, czarny grill. Dzięki wznoszącej się linii okien, która rozciągała się między nadkolami a lampami tylnymi, Golf oferował ten sam dynamiczny wygląd co jego poprzednicy.

Tarcza zegarów miała nowy design, inspirowany modelem Passat CC. Zawierała dwa duże wskaźniki oraz dwa mniejsze, umieszczone wewnątrz większych. W centralnej części znajdował się panel z systemem multimedialnym oraz duża przestrzeń przeznaczona na sterowanie klimatyzacją, inspirowana VW Passat CC. Fotele kubełkowe były typowe dla całej gamy Volkswagena. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdowały się inne sportowe fotele, w zależności od poziomu wykończenia. Z tyłu było wystarczająco dużo miejsca na nogi i głowę, z przestrzenią wynoszącą do 979 mm (38,5”) między fotelami a sufitem.

Poza wersją GTI, reszta gamy była oferowana z szerokim wyborem silników. Było pięć jednostek benzynowych, pięć turbodiesli i jeden na gaz CNG, przeznaczony dla użytkowników flotowych. W zależności od silnika, standardowa skrzynia biegów była manualna, 5- lub 6-biegowa. Dla wersji wysokoprężnych i benzynowych oferowano 7-biegową automatyczną skrzynię. System napędu na cztery koła 4Motion również był dostępny na liście opcji.

Volkswagen Golf to fenomen, niezależnie od konkretnej generacji. Umiejscowiony w klasie kompaktowej, ten ikona stylu kwestionuje wszelkie podziały motoryzacyjne i społeczne. Żaden inny samochód w tym segmencie cenowym nie zdołał zbliżyć się do tak szerokiej grupy odbiorców. Volkswagen Golf to jedyny model, który zawsze idealnie pasuje, a nowa wersja jest jeszcze lepiej dopasowana.

Doskonałość została osiągnięta w każdym detalu. To także poszukiwanie perfekcji podniosło styl Volkswagena Golfa na nowy poziom. Zespół kierowany przez głównego projektanta Grupy, Włocha Waltera de Silvę, zdołał nadać Volkswagenowi Golfowi obecność, ostrość, moc, która generuje jeszcze więcej radości. Radości z oglądania i radości z jazdy. Inteligentny samochód. Dane takie jak średnie zużycie paliwa wynoszące 4,5 litra na 100 kilometrów dla silnika 110 KM TDI stawiają ceny paliw w ich miejscu. Na życzenie, VW Golf może niemal automatycznie parkować się w mieście dzięki „Park Assist”, utrzymać idealną odległość na autostradzie dzięki systemowi kontroli odległości (ACC), a przy naciśnięciu przycisku może przekształcić się z komfortowego cruisera w samochód sportowy, gdy na pokładzie znajduje się nowy system „DCC Adaptive Chassis Control”.

Nadwozie

Cele projektowe dla Volkswagen Design nie mogły być wyznaczone wyżej: „Naszym wyzwaniem jest stworzenie ikonicznych samochodów przyszłości.” Ten pamiętny cytat padł z ust Włocha Waltera de Silvy, gdy w lutym 2007 roku objął on całościowe kierownictwo projektowe w Volkswagen AG. Wskazywało to na to, jak świadomy był zespół de Silvy swojej odpowiedzialności, aby kontynuować światowe sukcesy takie jak Golf w przyszłość.

DESIGN – PRZEWOŁANY I WYOSTRZONY

W 2008 roku pojawił się Golf, jeden z pierwszych samochodów, który otrzymał ostatnie szlify pod nowym kierownictwem de Silvy. Zespół dostosował jeden z najpopularniejszych projektów motoryzacyjnych na świecie do współczesnych czasów. Mocno i wyraźnie zaprojektowany Golf zamyka krąg rozpoczęty przez szczególnie wpływowe generacje Golfa I (1974-1983) i IV (1997-2003). Unikalny charakter ogólnego projektu oraz układ reflektorów, świateł tylnych i profilu bocznego są również odzwierciedleniem przeorientowania ogólnego stylu wszystkich modeli Volkswagena.

VW Golf jest częścią strategii, która wyostrzy design marki w każdej klasie. Dlatego wszystkie kryteria projektowe najskuteczniejszej europejskiej marki samochodowej zostały całkowicie zdefiniowane na nowo pod przewodnictwem Waltera de Silvy.

Przy tym, Walter de Silva, Flavio Manzoni (dyrektor grupy ds. kreatywnego designu) oraz Klaus Bischoff (główny projektant marki Volkswagen) nie zrezygnowali ani na chwilę z potężnych detali projektowych z przeszłości. Wręcz przeciwnie: „Zgromadziliśmy wybór kluczowych elementów, które można opisać jako 'historyczne DNA’. Udane nowe projekty Volkswagena – takie jak obecnie zrealizowany na Volkswagenie Golfie – przekażą to DNA, by stworzyć zarówno znajomy, jak i nowy efekt w oku obserwatora”, mówi Walter de Silva.

Każdy, kto spojrzy na nowego Golfa, szybko dostrzega, co to oznacza. Szósta generacja nie wykazuje żadnego radykalnego odcięcia od poprzednich modeli; zamiast tego wyraźnie pozostaje „Golfem” z każdej perspektywy. Oryginalny. Unikalny. Stabilny, ponadczasowy i wolny od klasowych podziałów, niezawodny i o powszechnym apelu. „Formalny język projektowania Volkswagena zrealizowany w Golfie”, mówi Klaus Bischoff, „tworzy nowe odczucie w projektowaniu produktów. Jest łatwy do zrozumienia, ale bardzo trudny do odtworzenia.” Jak dotąd, logika tego designu nie była powielana przez żadnego konkurenta w klasie VW Golf, ani nie dorównali oni ciągłemu rozwojowi i sukcesom samochodu przez ponad trzy dekady.

Układ stylu Volkswagena Golfa opiera się na DNA Volkswagena przearanżowanym przez de Silvę, Manzoniego i Bischoffa. Kluczowym aspektem jest tu niezwykle wysoki poziom wartości; ten obraz odzwierciedla ekscelencję w nowym Golfie: „Odleliśmy kluczowe elementy Golfa w precyzyjny, nowy wzór”, wyjaśnia Walter de Silva. I podkreśla to: „Golf to globalna ikona produkcji samochodowej. Dlatego architektura i styl nowego modelu muszą być również absolutnie jasne i unikalne.” Naprawdę ikona przyszłości. Jednocześnie, szósty Golf ma sportowszy i bardziej wyrazisty wygląd niż jakakolwiek wcześniejsza generacja tego modelu. De Silva: „Jest bardziej akcentowany, bardziej trójwymiarowy niż jego poprzednik; z precyzyjnie zdefiniowanymi liniami i krawędziami, oraz z dobrze proporcjonalnymi wytłoczeniami i wklęsłościami.” A Klaus Bischoff, główny projektant marki Volkswagen, dodaje: „Każdy detal bezkompromisowo dąży do poprawy wartości.”

Szczególnie w bezpośrednim porównaniu generacji V i VI staje się jasne, jak bardzo zmienił się nowy Volkswagen Golf. Zespół kierowany przez de Silvę, Manzoniego i Bischoffa wykrystalizował istotne DNA Golfa i wysłał je w podróż w przyszłość. Szczegóły stylu obejmują klarowność przedniej części pierwszej generacji oraz doskonałość słupka C czwartej generacji.

Sekcja dachu teraz spoczywa – podobnie jak w nowym Scirocco – na wyraźnie konturowanej części barkowej. Odpowiada za to dominująca zakrzywiona linia, która – jak mięsień wytrenowany do ostatniego włókna – rozciąga się od reflektorów do świateł tylnych. Ta linia profilu bocznego – którą Volkswagen Design nazywa „linią charakteru” – nadaje Golfowi pełniejszy, niższy wygląd na drodze z lateralnej perspektywy.

Wszystkie powierzchnie nadwozia są bardziej zrelaksowane, bardziej sportowe. Jak wspomniano, z przodu nowy samochód przejmuje poziomo ustawioną kratkę chłodnicy pierwszej generacji Golfa; sama kratka jest w wysokim połysku czarnym. Linie zderzaka pasują do linii kratki chłodnicy. Poniżej znajduje się sekcja z kolejnym wlotem powietrza. Również prezentowane na czarnym tle są chromowane obudowy świateł reflektorów o dynamicznej stylizacji.

Tył także charakteryzuje się przewagą poziomych linii. Światła tylne – teraz bardzo szerokie – są oznaczone między innymi jednoznacznie unikalnym designem na noc. Stylistycznie, kryształowo czysta linia kierunkowskazów i świateł cofania przypomina światła tylne Touarega. Ogólnie, nowy Golf – w interakcji wszystkich swoich cech projektowych – sprawia wrażenie znacznie szerszego, niskoprofilowego i wyższej klasy samochodu.

Wymiary – Starannie zaaranżowane proporcje

Nowy VW Golf ma długość 4199 milimetrów, co sprawia, że jest o pięć milimetrów krótszy od swojego poprzednika. Jego szerokość wzrosła o 20 milimetrów do 1779. Wysokość samochodu pozostała bez zmian na poziomie 1479 milimetrów. Niemniej jednak szósta generacja ma znacznie bardziej przedłużony wygląd. Można to przypisać samemu designowi i starannie zreorganizowanym proporcjom. Z przodu zwis nadwozia został skrócony z 880 do 868 milimetrów; tymczasem z tyłu zwis został wydłużony o siedem milimetrów (753 milimetry). Rozstaw osi pozostał niezmieniony na poziomie 2578 milimetrów. Suma wszystkich tych modyfikacji tworzy wyraźnie bardziej dynamiczne ogólne wrażenie.

Tak jak jego poprzednik, nowy Golf będzie dostępny zarówno w wersji dwu- jak i cztero-drzwiowej. Zewnętrzne wymiary obu wersji nadwozia są praktycznie identyczne.

Komfort niskiego hałasu – jak w dużo większym samochodzie

Szósty Volkswagen Golf zachowuje doskonały układ nadwozia i wysoki poziom użyteczności codziennej. Zespół rozwojowy postawił na perfekcję w detalach. Weźmy na przykład nowe klamki drzwi; są zawsze malowane i lepiej pasują, pewniej w ręce, mają wyższy standard i przede wszystkim oferują optymalne właściwości otwierania drzwi w przypadku wypadku. Innym przykładem rafinacji w najszlachetniejszym tego słowa znaczeniu są nowe lusterka zewnętrzne. Koncepcyjnie bazują na tych z nowego Passata CC. Efekt: znacznie lepsze właściwości aerodynamiczne, znacznie mniej hałasu wiatru i znacznie mniej brudu na lusterkach w niesprzyjających warunkach pogodowych.

Osiągnięcie najlepszych możliwych właściwości akustycznych w nowym Golfie było priorytetem dla Volkswagena. W tym kontekście nadwozie zostało wyposażone w nowe, szczegółowe rozwiązania w różnych obszarach. Specjalna folia wygłuszająca w przedniej szybie redukuje hałasy podczas jazdy, tak samo jak nowo opracowany system uszczelnień dla drzwi i prowadnic okien bocznych. Jak wspomniano, lusterka zewnętrzne generują znacznie mniej hałasu wiatru dzięki nowemu kształtowi. Ponadto wprowadzono specjalne modyfikacje, aby lepiej izolować komory silnika i pasażerską od siebie akustycznie. Ciche opony i nowe łożyska silnika dopełniają program redukcji hałasu. Niezależnie od modyfikacji związanych z nadwoziem, dalsza poprawa komfortu akustycznego realizowana jest poprzez nową generację turbo-diesli z wtryskiem common rail, a także integrację znanych z ciszy silników benzynowych TSI (patrz również sekcja Silniki).

Modfikacje akustyczne w szczegółach

We wszystkich działaniach mających na celu redukcję hałasu zawsze uwzględniano czynnik „ciężaru”. W tym kontekście Volkswagen zastąpił ciężkie materiały wygłuszające nowymi, lżejszymi materiałami tam, gdzie to możliwe. Technologie i materiały wygłuszające zostały specjalnie zaprojektowane w obszarach błotników, osłony silnika, pedałów, centralnego tunelu, wokół klimatyzacji i systemu grzewczego oraz w ładowni. Wcześniej przeprowadzono specjalne pomiary ultradźwiękowe i tzw. holografię bliskiego pola, aby przeanalizować, gdzie hałas można by zredukować w Golfie.

Dodatkowo wiele hałasów wtórnych zostało już wyeliminowanych lub zredukowanych u źródła. W szczególności osiągnięto to we wszystkich napędach pasowych, turbosprężarce i rozdziale powietrza doładowania, a także w wentylatorze ogrzewania i chłodzenia. Zwykle zarezerwowane dla samochodów klasy luksusowej, okna Volkswagena Golfa również zostały objęte środkami kontroli hałasu. Po raz pierwszy w tej klasie Volkswagena zastosowano bardzo wydajną folię wygłuszającą w przedniej szybie, która eliminuje niemal cały hałas wysokiej częstotliwości w zakresie 3 kHz; ten zakres hałasu jest szczególnie typowy dla pojazdów z silnikami diesla. Równocześnie zwiększono grubość przednich szyb o dziesięć procent.

W ramach kolejnych wspierających działań, opracowano nową koncepcję uszczelniania dla drzwi. Nowe uszczelki prowadnicy okien z podwójną wargą, na przykład, zapewniają cichy środek.

Ostatnim, ale nie mniej ważnym, są celowane modyfikacje aerodynamiczne, które dodatkowo doskonalą komfort akustyczny. Oprócz zasadniczo ulepszonej aerodynamiki samochodu oraz wspomnianego już projektu lusterka zewnętrznego, są nowo zaprojektowane kanały deszczowe przy słupkach A, które kończą hałasy wiatru i jednocześnie poprawiają wartość cw. W ten sposób nowy Golf osiąga poziom komfortu akustycznego, który nie ma sobie równych nawet wśród znacznie droższych samochodów.

BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE – OCHRONA NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE

Golf jest oferowany z bezstykowym pakietem funkcji bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie. Z perspektywy pasywnej, znajduje się tu dalsza doskonalona karoseria zabezpieczająca (w tym dodatkowe wzmocnienia w okolicy drzwi i optymalna ochrona pieszych), siedem poduszek powietrznych, w tym poduszka boczna na stronie kierowcy oraz opatentowany system zagłówków dla kierowcy i pasażera z przodu (WOKS). Jeśli tylnie poduszki boczne są również obecne (opcjonalnie), Volkswagen Golf jako pierwszy model Volkswagena posiada automatyczne „rozpoznawanie zapięcia pasa” z tyłu. Ponadto, w produkcji Golfa wprowadzany jest nowy koncept czujników do wykrywania kolizji.

Nowy koncept czujników do wykrywania kolizji

Szósta generacja Golfa jest wyposażona w nowy koncept czujników do wykrywania intensywności kolizji i aktywacji poduszek powietrznych. Obejmuje to centralne umiejscowienie elektroniki w kabinie pasażerskiej, która oceniana jest na podstawie „odczuwanych” niskoczęstotliwościowych sygnałów spowolnienia. Dodatkowo, specjalnie dostrojone akcelerometry mierzą komponenty częstotliwości w średnim lub „słyszalnym” zakresie. Te komponenty sygnału generowane są jako fale ciała, gdy struktury nośne w przedniej części samochodu szybko ulegają deformacji. Propagują się z dużą prędkością w całej strukturze pojazdu, dostarczając dokładnych i bardzo szybko dostępnych informacji na temat powagi kolizji.

Dzięki inteligentnemu powiązaniu „odczuwanych” i „słyszalnych” komponentów sygnału, możliwe jest uzyskanie szybszej i jednocześnie bardziej niezawodnej charakterystyki kolizji z czujników poduszek powietrznych. To pozwala na lepsze dostosowanie poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa do sytuacji kolizji, aby optymalnie chronić pasażerów. Nowy system czujników dla Volkswagena Golfa otrzymał nagrodę Bawarskiego Innowacyjnego Wyróżnienia w Niemczech.

Poduszka powietrzna na kolano

W standardzie w nowym Golfie znajduje się dwie poduszki powietrzne z przodu, dwie boczne poduszki powietrzne i dwie poduszki powietrzne na głowę. Po raz pierwszy Golf posiada także system poduszki powietrznej na kolano po stronie kierowcy. Specjalne miejsce montażu poduszki powietrznej na kolano – poniżej strefy uderzenia kolana na desce rozdzielczej – gwarantuje, że nie ma kontaktu między drzwiami poduszki powietrznej a dolną częścią nogi.

W przypadku kolizji poduszka powietrzna umieszcza się przed kolanami kierowcy w czasie krótszym niż 20 milisekund i absorbuje – w połączeniu z pasem bezpieczeństwa i przednią poduszką powietrzną – znaczną część energii, którą należy zredukować w okolicy miednicy. Kierowca jest wcześnie integrowany w spowolnienie pojazdu poprzez uda i miednicę, a poduszka powietrzna w kole kierownicy amortyzuje klatkę piersiową i głowę kierowcy pod optymalnym kątem w wyniku delikatnego wprowadzenia ruchu górnej części ciała.

Generalnie, poduszka powietrzna na kolano chroni nogi kierowcy przed twardym uderzeniem w kolumnę kierownicy oraz deskę rozdzielczą. W przypadku uderzenia pod kątem offsetowym, stopy są również lepiej chronione przed skrętem kostki w bok.

Poduszki powietrzne z przodu, boczne i na głowę

Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu (tzw. poduszki powietrzne z przodu), razem z poduszką powietrzną na kolano i systemem pasów bezpieczeństwa, tworzą precyzyjnie skoordynowany system ochrony z przodu w nowym VW Golfie.

Jak wcześniej, boczne poduszki powietrzne są wciąż zintegrowane w oparciach przednich foteli. Chronią klatkę piersiową, brzuch i miednicę i zostały optymalnie dostrojone do sztywniejszej struktury bocznej samochodu. Dzięki integracji bocznych poduszek powietrznych w oparciu, zapewnione jest optymalne położenie kierowcy i pasażera z przodu w relacji do poduszek powietrznych. To samo dotyczy opcjonalnych bocznych poduszek powietrznych w cztero-drzwiowym Golfie.

Ponadto, Volkswagen wprowadza standardowe poduszki powietrzne na głowę, które pomagają zapobiegać dużym obciążeniom biomechanicznym na głowę. Konkretnie, te poduszki powietrzne obejmują obszar okna bocznego od słupka A do słupka C oraz od podsufitki do progu okna drzwi. Rezultat: maksymalna ochrona na wszystkich pozycjach siedzących, niezależnie od wzrostu. Ponieważ ochrona na dużym obszarze zapobiega wychyleniu głowy i kończyn oraz uniemożliwia przedmiotom wnikanie do wnętrza samochodu. Dzięki długiemu czasowi działania poduszek powietrznych na głowę, pozostają one w dużej mierze skuteczne nawet w przypadku wtórnych kolizji, takich jak zdarzenia związane z przewrotką.

WOKS – Zagłówki działają przeciwko urazom szyi

Urazy związane z hiperextension szyjnego kręgosłupa są znane na całym świecie jako „syndrom biczowy”. Volkswagen przeciwdziała takim obrażeniom poprzez skoordynowanie ruchów głowy i górnej części ciała tak synchronnie, jak to możliwe, za pomocą oparć i zagłówków w przypadku kolizji. Nazywa się to „Systemem zagłówków zoptymalizowanych pod kątem biczowego urazu”, w skrócie WOKS. Najnowsza generacja WOKS jest teraz wprowadzana jako standardowe wyposażenie w Golfie.

Aby zredukować ryzyko urazu, doskonała ochrona uzyskiwana jest przez osiągnięcie określonej prędkości spowolnienia górnej części ciała poprzez oparcie, skoordynowane spowolnienie głowy za pomocą zagłówka oraz zrównoważone ruchy głowy i górnej części ciała. Decydująca jest tu specjalna kontur zagłówków i oparć, a także twardość użytej pianki. Konturowany kształt zagłówków jest objęty patentem przez Volkswagena. W powiązanych badaniach, WOKS wykazał poziom potencjału ochronnego, który jest znacznie wyższy niż wartości biomechaniczne osiągane przez wiele aktywnych systemów.

Nowe wykrywanie zapięcia pasa w tylnych siedzeniach

Kolejnym wyróżniającym się elementem Golfa jest nowy system wykrywania zapięcia pasa w tylnych siedzeniach. Jest to automatycznie uwzględnione, gdy Volkswagen jest zamawiany z opcjonalnymi bocznymi poduszkami powietrznymi i napinaczami pasów dla zewnętrznych miejsc siedzących z tyłu. Dzięki temu systemowi ostrzegawczemu kierowca może wiedzieć, czy pasażerowie są zapięci w tylnych siedzeniach podczas uruchamiania samochodu i w trakcie jazdy.

System zapięcia pasa działa w ten sposób: po włączeniu zapłonu przez trzydzieści sekund kierowca jest informowany, czy pasażerowie są zapięci na tylnych siedzeniach na wyświetlaczu wielofunkcyjnym. Jeśli pas jest zapięty, wyświetlany jest odpowiedni symbol (zapięta osoba) dla konkretnego miejsca siedzącego. Niezapięty pas również jest wyświetlany (puste miejsce). Podczas jazdy, jeśli pasy bezpieczeństwa z tyłu są niezapięte przy prędkości większej niż 25 km/h, wskaźnik pasów bezpieczeństwa miga przez trzydzieści sekund (wyświetlany symbol przełącza się między pustym miejscem a zapiętą osobą); generowany jest również sygnał akustyczny.

Wnętrze

W przesiadce z trzeciej do czwartej generacji Volkswagena Golfa dokonano ogromnego skoku pod względem materiałów używanych we wnętrzu. Dzięki swojemu wysokiemu standardowi, czwarty Golf w zasadzie zniwelował podziały klasowe w opinii wielu ekspertów. Teraz, w szóstej generacji Golfa, Volkswagen osiągnął podobny skok pod względem wartości dla klienta.

Ta wysoka wartość jest wspólnym wątkiem, który przebiega przez przebudowane wnętrze, wyznaczając nowe standardy w klasie Golfa, zwłaszcza w obszarze kokpitu. Dotyk i wygląd materiałów, detale takie jak szczotkowane akcenty chromowe oraz okrągłe instrumenty i kierownice wzięte bezpośrednio z Passata CC sprawiają wrażenie, że rzeczywiście siedzi się w pojeździe z następnego, wyższego segmentu rynku. I to nie dotyczy tylko dwóch podwyższonych wersji wyposażenia Golfa „Comfortline” i „Highline”, ale także podstawowej wersji „Trendline”.

Ergonomia wnętrza odbija również zaawansowany rozwój. Volkswagen Golf „po prostu pasuje”. Wszystkie komponenty funkcjonalne są jeszcze łatwiejsze w obsłudze. Obejmuje to kontrolki dla systemu klimatyzacji (Climatronic), które po raz pierwszy zaprezentowano w Passacie CC, a także zestaw włączników do szyb elektrycznych i lusterek zewnętrznych, który jest teraz umieszczony dalej do przodu w panelu drzwi kierowcy, co ułatwia dostęp.

Intuicyjne sterowanie zawsze było jedną z wielkich mocnych stron Golfa. Aby poczynić dalsze postępy w tej dziedzinie, jednym z narzędzi, na które Volkswagen polega, jest model 3D RAMSIS. Ten model symulacyjny umożliwia sprawdzenie wszystkich możliwych kombinacji proporcji postaci. Gdy kierowcy samochodu zajmują miejsce w nowym Golfie, przy każdym ruchu ręki mają wrażenie, że samochód jest osobiście dopasowany do nich, a znaczną część tego można przypisać technologiom rozwoju, takim jak RAMSIS.

Czasami to najmniejsze detale mają największy wpływ. Weźmy na przykład fotele skórzane: po raz pierwszy w VW Golfie zastosowano nową, bardziej wytrzymałą skórę. Nawet na bardzo jasnych skórzanych siedzeniach transfer barwników, zwłaszcza z dżinsów, stał się przeszłością. Można również podać przykład przestrzeni bagażowej: cztery praktyczne haki zapewniają, że po zakupach zawartość toreb na zakupy nie jest porozrzucana po przestrzeni bagażowej. Lub przykład regulacji kierownicy: długość i wysokość regulacji kolumny kierownicy zostały przeprojektowane: dźwignia do regulacji kierownicy została przeniesiona z centrum kolumny kierownicy na lewą stronę, gdzie teraz jest intuicyjnie łatwiejsza do osiągnięcia. Lub przykład wykończenia drzwi: po stronie kierowcy już wbudowano schowek na sensowną, i w wielu krajach wymaganą, odblaskową kamizelkę ostrzegawczą.

Kokpit

Deska rozdzielcza Golfa została całkowicie przeprojektowana. To doprowadziło do uzyskania klarownej, dobrze zorganizowanej geometrii, która zapewnia bezkompromisową łatwość obsługi i wysoki poziom ponadczasowej elegancji. Przy pierwszym kontakcie z nowym Golfem od razu zachwyca luksusowe, miękkie materiały górnego obszaru kokpitu i wykończenia drzwi, które uzupełniają projekt instrumentów.

Instrumenty Golfa przedstawiają styl podobny do instrumentów zaprezentowanych po raz pierwszy w Passacie CC na początku 2008 roku. Szczególnie wyróżniają się dwa okrągłe instrumenty z szczotkowanymi chromowanymi obręczami w podstawowej wersji wyposażenia; obrotomierz znajduje się po lewej stronie, a prędkościomierz po prawej. Również zaprojektowany jako okrągły instrument jest wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnika; jest on zintegrowany w dolnej części obrotomierza. Jego odpowiednikiem na prędkościomierzu jest wskaźnik paliwa. Skala wskaźników jest podświetlana na biało (bez względu na to, czy światła są włączone, czy nie); wskaźniki kierunkowskazów są w kolorze czerwonym. Również grafika wyświetlacza wielofunkcyjnego – umieszczonego pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem – która zawsze jest standardowym wyposażeniem, jest teraz zaprojektowana na biało.

Nowym elementem jest przełącznik świateł. W wersjach wyposażenia „Comfortline” i „Highline”, uchwyt przełącznika jest metalowy. Podobnie jak główne wskaźniki, kratki wentylacji w pobliżu zestawu wskaźników również mają szczotkowane chromowane obramowania. Jedna kratka znajduje się na zewnętrznych granicach strony kierowcy i pasażera, a dwie w konsoli centralnej. Ponadto, kratka dla okien bocznych jest zintegrowana w każdym z paneli wykończenia słupków A. Uzupełniając chromowane obramowania, górne i dolne obszary wskaźników są oddzielone akcentami w jasnym srebrze („Titanium silver”) w wersji podstawowej „Trendline”. W środkowej wersji wyposażenia „Comfortline” akcenty są błyszczące czarne („Black pyramid”), a w wersji „Highline” są w ciemnym „Szczotkowanym chromie”.

Konsola centralna

Wszystkie elementy sterujące umieszczone na konsoli centralnej są łatwo dostępne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu. Na samej górze znajduje się przełącznik awaryjny, optymalnie umiejscowiony pomiędzy kratkami wentylacyjnymi. Na poziomie poniżej znajduje się system audio lub nawigacyjny. Trzeci poziom interfejsu służy do systemu ogrzewania i wentylacji lub klimatyzacji. Przyciski sterujące są również zaprojektowane z szczotkowanymi chromowanymi obręczami lub – w przypadku pokrętła – ze szczotkowanego chromu.

Inny zestaw przełączników znajduje się bezpośrednio przed dźwignią zmiany biegów; aktywuje lub dezaktywuje ESP oraz „Park Assist”.

Jeśli Golf zostanie zamówiony z automatycznym systemem klimatyzacyjnym (Climatronic), używa się nowo opracowanego zestawu sterującego. Po lewej i prawej stronie znajduje się pokrętło, które kierowca i pasażer z przodu mogą używać do osobnego wyboru temperatury w krokach co 1 stopień. Mogą również aktywować ogrzewanie siedzeń. Oczywiście, temperatura dla obu stron może być również kontrolowana razem. Ustawiona temperatura jest wyświetlana na zewnątrz w obrębie pokrętła, a jeśli zainstalowany jest radio lub system radiowo-nawigacyjny RCD 310, RCD 510, RNS 310 lub RNS 510, również wyświetlana jest w jego ekranie. W obszarze pomiędzy pokrętłami ustalane są główne tryby pracy Climatronic („Auto”, całkowicie „Włączone”, „Dual”, „AC”) i poziomy wentylacji.

Niżej w konsoli centralnej, na wysokości dźwigni hamulca ręcznego, znajduje się znana przestrzeń do przechowywania oraz port AUX-IN (standard z RCD 310 i wyższymi), który można wykorzystać do podłączenia urządzeń, takich jak odtwarzacz MP3. Opcjonalny port MEDIA-IN może być również zintegrowany w schowku związanym z opcją. Ten port USB umożliwia interfejs z szeroką gamą źródeł pamięci dla systemu audio. Na przykład, z odpowiednim kablem, iPod, wraz z jego specjalnymi funkcjami sterującymi, również może być zintegrowany w systemie jako źródło muzyki.

Panele wykończeniowe drzwi

Panele wykończenia drzwi również zostały całkowicie przeprojektowane. Jakość materiałów i ergonomika zostały tu również poprawione. Weźmy na przykład drzwi kierowcy: zestaw włączników do szyb elektrycznych i regulacji lusterek zewnętrznych został umieszczony wyżej i bardziej do przodu. W wersji „Highline” górne przyciski do podnoszenia szyb i przyciski regulacji lusterek również mają chromowane obręcze. Wszystkie wersje Volkswagena Golfa mają akcenty w wykończeniu drzwi, które służą jako quasi przedłużenie chromowanych klamek drzwiowych. Uzupełniając chromowane obręcze, górne i dolne obszary wskaźników są oddzielone akcentami w jasnym srebrze („Titanium silver”) w wersji podstawowej. W środkowej wersji wyposażenia „Comfortline” akcenty są błyszczące czarne („Black – Pyramid”), a w wersji „Highline” mają ciemny „Szczotkowany chrom”.

Fotele

Volkswagen oferuje nowego Golfa w czterech różnych konfiguracjach siedzeń, w zależności od linii wyposażeniowej. Wersja podstawowa „Trendline” już ma doskonale ukształtowane siedzenia w tkaninie „Roxy”. Te fotele można zamówić w kolorze „Titanium black” lub „Latte Macchiato”. Fotel komfortowy Golfa Comfortline został zaprojektowany tak, aby był bardziej ergonomiczny niż wcześniej. Tkaniny o wyraźnym kontrastowym wzorze na powierzchniach siedzeń i oparcia tworzą wyraźny wizualny kontrast z obszarami zewnętrznymi. Wzór tkaniny nosi nazwę „Scout / Merlin” i może być zamówiony w kolorze „Titanium black” lub „Latte Macchiato”.

Sportowe fotele Volkswagena Golfa Highline są szczególnie wyrafinowane. Tapicerka jest wykonana z Alcantary (centralny panel siedzeń) i tkaniny („Dropmag”). Kolory siedzeń „Highline”: „Titanium black” i „Corn Silk”. Dodatkowo, Volkswagen oferuje specjalne sportowe fotele w nowym Golfie. Są one w kolorze „Titanium black”; powierzchnie siedzeń i oparcia wykonane są z materiału w czarno-białą kratę „Me2”. Opcjonalnie, sportowe siedzenia można skonfigurować w bardzo luksusowej skórze „Wiedeń”. Tutaj dostępne są kolory „Titanium black”, jasny „Corn Silk” i „Natural brown / Truffle”. Jeśli wybrany zostanie ten ostatni zestaw kolorów, podsufitka jest w kolorze „Titanium black”.

Szósta generacja najlepiej sprzedającego się pięcioosobowego modelu oferuje wyjątkowo przestronne warunki we wszystkich wersjach. W zasadzie wymiary jego wnętrza są bardzo podobne do przestronnej wersji poprzedniej generacji. Z przodu maksymalna wysokość wnętrza wynosi 1033 milimetry (siedzenie w najniższej pozycji). Aby pomieścić szeroki zakres wzrostu kierowców Golfa, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, fotel można regulować wzdłużnie o 310 milimetrów i pionowo o 61,5 milimetra.

Tylny obszar siedzeń oferuje maksymalną wysokość wnętrza wynoszącą 979 milimetrów; przestrzeń na nogi w tzw. przedłużonym położeniu fotela kierowcy wynosi 45 milimetrów. Do dobrego komfortu i właściwości ergonomicznych samochodu przyczynia się także atrakcyjna wysokość siedzenia wynosząca 279 milimetrów z przodu i 321 milimetrów z tyłu. Wnętrze Volkswagena ma 1447 milimetrów szerokości w obszarze przednich podłokietników, a do 1452 milimetrów z tyłu. Te wymiary podkreślają, jak Golf nadal oferuje wystarczającą przestrzeń dla pięciu osób – nawet w długich podróżach – pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych.

Przestrzeń bagażowa

Optymalny pakiet przestrzeni ładunkowej piątej generacji samochodów VW Golf został przeniesiony 1:1 do jego następcy. Kiedy wszystkie pięć miejsc jest zajętych, przestrzeń bagażowa ma długość 828 milimetrów i pojemność 350 litrów. Po złożeniu standardowej tylnej kanapy dzielonej w stosunku 1/3 do 2/3 pojemność bagażowa zwiększa się do 1305 litrów, a użyteczna długość do 1581 milimetrów. Najmniejsza szerokość między nadkolami wynosi 1008 milimetrów.

Silniki i skrzynie biegów

Przy wprowadzeniu na rynek europejski Volkswagen oferuje nowego Golfa z czterema różnymi silnikami benzynowymi i dwoma dieslami. Zakres mocy wynosi od 59 kW / 80 KM do 118 kW / 160 KM. Cztery z sześciu silników są doładowane sprężarką i/lub turbosprężarką. Po raz pierwszy w Golfie stosowana jest najnowsza generacja turbo-diesli z wtryskiem common rail (TDI). Silniki te zastępują wcześniej oferowane silniki z wtryskiem bezpośrednim pompa-dysza i w znacznym stopniu przyczyniają się do osiągnięcia pionierskich właściwości akustycznych Golfa.

Ponadto, silniki benzynowe i diesla we wszystkich zakresach mocy są bardziej oszczędne paliwowo niż porównywalne jednostki stosowane w poprzednim Volkswagenie Golfie. Oszczędności paliwowe – a tym samym redukcja emisji również – są w niektórych przypadkach ogromne. Szczególnie silne wrażenie robi sojusz między najnowszymi silnikami TSI a skrzyniami biegów o podwójnym sprzęgle (DSG). Przykład: w wersji z silnikiem TSI o mocy 160 KM oraz DSG nowy Golf zużywa o 28 procent mniej paliwa niż porównywalny silnik benzynowy z automatyczną skrzynią konwencjonalną. To kluczowy powód, dla którego skrzynie biegów 6- oraz 7-biegowe DSG całkowicie zastępują automatyczne skrzynie biegów z konwerterem momentu na Golfie.

BENZYNOWE – BARDZIEJ OSZCZĘDNE NIŻ KIEDYKOLWIEK WCZEŚNIEJ

Cztery warianty silników benzynowych, które są oferowane w fazie wprowadzenia, będą miały moc 59 kW / 80 KM, 75 kW / 102 KM, 90 kW / 122 KM oraz 118 kW / 160 KM. Od 90 kW / 122 KM stosowane są silniki TSI z doładowaniem i/lub turbo. Faktem jest, że silniki benzynowe są również pionierami w zakresie efektywności paliwowej. Udoskonalony silnik bazowy o mocy 80 KM zużywa zaledwie 6,4 litra super na sto kilometrów (149 g/km CO2) – to o 0,5 litra mniej niż jego poprzednik. Po raz kolejny silniki TSI stają się głównymi przykładami efektywności: przy mocy 122 KM nowy Golf 1.4 TSI zużywa zaledwie 6,2 litra Super (144 g/km CO2); to poprawa zużycia o 0,1 litra. Nawet nowa wersja silnika 1.4 TSI o mocy 160 KM osiąga doskonałą wartość wynoszącą 6,3 litra. W porównaniu do wycofanego silnika 150 KM FSI, zużycie paliwa silnika 160 KM TSI zostało obniżone o 1,7 litra na 100 kilometrów.

1.4 z 59 kW / 80 KM

Wejście w świat silników Volkswagena Golfa ponownie jest oznaczone przez silnik 1.4 (1390 cm3) z wielopunktowym wtryskiem (SRE), który sprawdził się milion razy i osiąga moc 59 kW / 80 KM przy 5000 obr./min. Silnik benzynowy osiąga maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr./min.

W nowym Golfie stosowana jest wersja tego oszczędnego najlepiej sprzedającego się silnika z szerokim zakresem modyfikacji technicznych; ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 6,4 litra (149 g/km CO2) na sto kilometrów wymaga znacznych 0,5 litra mniej paliwa niż ta sama wersja w piątej generacji Golfa.

Jako samochód dwu-drzwiowy, wersja bazowa Golfa z tym silnikiem ma lekką wagę 1142 kilogramów (waga DIN) i osiąga maksymalną prędkość 172 km/h. Zajmuje 13,9 sekundy, aby czterocylindrowy silnik – przerzucany za pomocą pięciobiegowej skrzyni – przyspieszył do 100 km/h. Pierwsza inspekcja serwisowa – i dotyczy to wszystkich nowych wersji Golfa – przypada dopiero po trzech latach lub 60 000 kilometrów.

2.0L TDI 6AT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc81 Kw @ 4100 Rpm
110 Hp @ 4100 Rpm
109 Bhp @ 4100 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1750 Rpm
250 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2804 Lbs (1272 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4211 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km

2.0L TDI 6AT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2500 Rpm
320 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2842 Lbs (1289 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2127 G/Km

2.0L TDI 6MT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2500 Rpm
320 Nm @ 2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna129.9 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2863.8 Lbs (1299 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4210.8 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

1.6L BiFuel 5MT (98 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc72.1 Kw @ 5600 Rpm
98 Hp @ 5600 Rpm
97 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy106 Lb-Ft @ 3800 Rpm
144 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoCNG (gaz ziemny)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2694 Lbs (1222 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto18.5 Mpg Us (12.7 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.4L 16V 5MT (80 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc59 Kw @ 5000 Rpm
80 Hp @ 5000 Rpm
79 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy97 Lb-Ft @ 3800 Rpm
132 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna106.8 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2517.7 Lbs (1142 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3858.1 Lbs (1750 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.4L TSI 6MT (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 4000 Rpm
200 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2678.6 Lbs (1215 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012.4 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2144 G/Km

1.4L TSI 6MT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 4500 Rpm
240 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2802.1 Lbs (1271 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4056.5 Lbs (1840 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

1.4L TSI 7AT (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 4000 Rpm
200 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2681 Lbs (1216 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2138 G/Km

1.4L TSI 7AT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 4500 Rpm
240 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2780 Lbs (1261 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.6L 5MT (102 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc75 Kw @ 5600 Rpm
102 Hp @ 5600 Rpm
101 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy109 Lb-Ft @ 3800 Rpm
148 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2550.7 Lbs (1157 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3924.2 Lbs (1780 Kg)
Spalanie miasto24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

1.6L 7AT (102 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc75 Kw @ 5600 Rpm
102 Hp @ 5600 Rpm
101 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy109 Lb-Ft @ 3800 Rpm
148 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2568 Lbs (1165 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3990 Lbs (1810 Kg)
Spalanie miasto26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

1.6L TDI 5MT (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77.3 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
104 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500 Rpm
250 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2685 Lbs (1218 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4057 Lbs (1840 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2107 G/Km

1.6L TDI 5MT (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc66.2 Kw @ 4200 Rpm
90 Hp @ 4200 Rpm
89 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1800 Rpm
230 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna111 Mph (179 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2676 Lbs (1214 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2118 G/Km

1.6L TDI 7AT (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77.3 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
104 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500 Rpm
250 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2734 Lbs (1240 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 6MT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750 Rpm
320 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3029 Lbs (1374 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

2.0L TDI 5MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc81 Kw @ 4100 Rpm
110 Hp @ 4100 Rpm
109 Bhp @ 4100 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1750 Rpm
250 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość165.3 In (4199 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.2 In (1478 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.6/59.6 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2732 Lbs (1239 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4123 Lbs (1870 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2128 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.