Volkswagen wprowadził już siódmą generację modelu Golf w 2012 roku. Jednakże w dalszym ciągu produkowano wersję cabrio szóstej generacji, którą ulepszono w 2015 roku.
Podczas gdy wszyscy europejscy producenci samochodów zaprezentowali już swoje wersje Euro 6 lub nowe modele, Volkswagen postanowił obniżyć koszty i wykorzystał tę samą karoserię z cabrio szóstej generacji Golfa, aktualizując ją o nowe silniki.
Na zewnątrz samochodu nie zainstalowano żadnych nowych elementów. Posiadał te same reflektory co jego poprzednik, z wbudowanymi diodami LED do jazdy dziennej. Volkswagen chwalił się, że dach w tym modelu jest najlepiej izolowanym na rynku, dzięki systemowi z trzema warstwami. Górna warstwa była szczelna i nie pozwalała na przedostawanie się powietrza do materiałowego dachu. Dodatkowo dach można było podnosić lub opuszczać przy prędkościach do 30 km/h. Po złożeniu samochód nie miał żadnego słupka B ani innych widocznych osłon przeciwwywrócenowych.
Wnętrze Golfa Cabriolet pomieściło czterech dorosłych pasażerów, co sprawiło, że model ten cieszył się dużym zainteresowaniem. Jednak, jak to często bywa w tej klasie, pasażerowie z przodu mieli sporo miejsca, podczas gdy tylna kanapa nie zapewniała wystarczającej przestrzeni na nogi dla średniego wzrostu osób. Działo się tak, ponieważ tylne siedzenia były przesunięte do przodu, aby zostawić miejsce dla złożonego dachu za nimi.
Pod maską Volkswagen zainstalował nową gamę odświeżonych silników, o mocach od skromnych 125 PS (123 KM) do 270 PS (266 KM), z tym ostatnim przeznaczonym dla wersji R.
Nowa generacja silników EU6 w Golfie Cabriolet
Zużycie paliwa obniżone o nawet 15 procent
Dodatkowo dostępne są nowe systemy radiowe i nawigacyjne dla Cabrioletu
Nowa generacja silników sprawia, że Golf Cabriolet oferuje jeszcze więcej przyjemności z jazdy. Jednocześnie zużycie paliwa czterech silników TSI oraz dwóch silników TDI zostało zredukowane o maksymalnie 15 procent.