VOLKSWAGEN Golf VI GTI Cabrio 2012-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf VI GTI Cabrio 2012-2015

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf VI GTI Cabrio 2012-2015

Volkswagen wprowadził wersję kabriolet szóstej generacji Golfa w 2011 roku, jednak na wersję GTI trzeba było czekać jeszcze rok.

Większość sportowych hatchbacków na rynku nie miała wersji otwartego nadwozia z powodu niskiego popytu. Z drugiej strony, Volkswagen wykorzystał już opracowane platformy do stworzenia wersji kabriolet GTI. W ten sposób obniżył koszty rozwoju. Ale to było więcej niż tylko włożenie mocnego silnika do zwykłego Golfa VI Cabrio.

Na zewnątrz wersja GTI miała inny zestaw aerodynamiczny niż jej „rodzeństwo”. Z przodu przeniesiono reflektory z kropeczkowymi diodami LED z normalnego GTI. Dodatkowo, dolny zderzak posiadał szerokie wloty powietrza, flankowane przez boczne wloty z trzema otworami, w których znajdowały się światła przeciwmgielne. Inną istotną poprawą było zredukowanie wysokości nadwozia o 22 mm (0,9”) z przodu i 15 mm (0,6”) z tyłu, co obniżyło środek ciężkości. Z tyłu producent dodał podwójne rury wydechowe umieszczone po bokach tylnego dyfuzora.

Wnętrze kabrioletu GTI otrzymało parę standardowych sportowych foteli z przodu oraz kanapę profilowaną dla dwóch osób z tyłu. Dodatkowo, tapicerka z tkaniny w „tartan” przypominała pierwszą generację GTI. Skórzana wykończenie wnętrza było dostępne jako opcja. Na koniec, oparcia przednich siedzeń ozdobiono literami GTI.

Jednak najważniejszą częścią GTI znajdowało się pod maską, gdzie turbodoładowany silnik czterocylindrowy zapewniał moc 210 KM oraz moment obrotowy 206 lb-ft (280 Nm) w zakresie obrotów od 1,700 do 5,300 rpm. Moc była przekazywana tylko na przednie koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanego dyferencjału.

Volkswagen Golf GTI – od 36 lat ta nazwa modelu jest ikoną sportowych kompaktów. Do tej pory sprzedano ponad 1,8 miliona samochodów VW Golf GTI. Początkowo wprowadzony jako młodzieżowy i dziki pojazd, GTI Volkswagena z biegiem czasu stał się szanowanym klasykiem. Jednym z elementów, który pozostał niezmienny od jego powstania do obecnej generacji GTI, jest sportowy, a zarazem oszczędny silnik oraz dynamicznie zaprojektowane zawieszenie. Jednak do tej pory nie istniała wersja kabriolet. To się jednak zmieni bardzo szybko: Volkswagen wprowadza pierwszy kabriolet w historii GTI 22 czerwca 2012 roku.

Silnik – dynamika GTI

Dzięki mocy 155 kW / 210 KM (od 5300 do 6200 obr./min), silnik TSI, który napędza nowego Volkswagena Golfa GTI Cabriolet, ma dokładnie taką samą moc jak klasyczne GTI z dachem stalowym i/lub panoramicznym. To konkretnie silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem z serii EA888. Turbodoładowany silnik czterocylindrowy z szesnastoma zaworami generuje maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy niskich 1700 obr./min. Ten moment utrzymuje się na stałym poziomie aż do 5200 obr./min – idealna krzywa momentu, która praktycznie już nie jest zaokrąglona.

Silnik TSI przyspiesza najsilniejszego Golfa Cabrio w historii od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Specjalną cechą silnika jest jego wielka elastyczność: manualnie zmieniany kabriolet może przyspieszyć z 80 do 120 km/h w zaledwie 10,5 sekundy – ta wartość pokazuje, dlaczego czterosobowy kabriolet z otwartym dachem jest idealnym cruiserem. VW Golf GTI Cabriolet osiąga prędkość maksymalną 237 km/h (DSG: 235 km/h). To w zestawieniu z łącznym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 7,6 l/100 km oraz emisją CO2 na poziomie 177 g/km (DSG: 7,7 l/100 km i 180 g/km CO2). Nawiasem mówiąc, Golf GTI jest jedynym kabrioletem w klasie kompaktowej do 210 KM dostępnym z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem!

Silnik i układ wydechowy Volkswagena Golfa GTI Cabriolet wydają unikalny, ale typowy dźwięk. Dźwięk, który z jednej strony brzmi niezwykle sportowo, ale nie jest irytujący podczas długiej jazdy. Układ wydechowy GTI reguluje również poziom hałasu na zewnątrz pojazdu. Wszystko, co można zobaczyć w układzie wydechowym, to dwa chromowane końcówki wydechu, zintegrowane w czarnym dyfuzorze kabrioletu, jedna z prawej, druga z lewej. Wewnątrz skomplikowany układ wydechowy propaguje charakterystyczny dźwięk GTI. Dodatkowo generator dźwięku zapewnia, że sonorystyczny ton silnika wchodzi do zamkniętego wnętrza idealnie „zmieszany”.

Układ jezdny – precyzja GTI

Jak wszystkie GTI, kabriolet wyposażony jest w sportowe zawieszenie; został obniżony o 22 mm z przodu i 15 mm z tyłu. Z przodu znane zawieszenie typu MacPherson działa z wykorzystaniem sprężyn śrubowych i teleskopowych amortyzatorów. Z tyłu innowacyjne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia, że ESP rzadko musi być aktywowane. Również układ hamulcowy jest niezwykle trwały. Charakterystycznym elementem wizualnym są czerwone malowane zaciski hamulcowe.

Tak jak w wersji z twardym dachem, wersja kabriolet także ma elektroniczną blokadę różnicową XDS jako standard, by poprawić właściwości trakcyjne i jezdne. Technicznie XDS jest funkcjonalnym rozszerzeniem elektronicznej blokady różnicowej (EDS) zintegrowanej w ESP pojazdu. Gdy elektronika wykryje, że napędzane przednie koło na wewnętrznej stronie zakrętu traci przyczepność, hydraulika ESP zwiększa ciśnienie hamulcowe na tym kole, aby przywrócić optymalną przyczepność. W ten sposób XDS działa jak blokada różnicowa poprzeczna, kompensując typowe podsterowności samochodów przednionapędowych podczas jazdy skrętami z wyższymi prędkościami. Efekt: dzięki XDS zachowanie podczas jazdy jest znacznie bardziej precyzyjne i neutralne.

Dodatkowo, DCC – adaptacyjne sterowanie zawieszeniem jest dostępne jako opcja dla nowego Golfa GTI Cabriolet. Stale reaguje na nawierzchnię drogi i sytuację jezdną, dostosowując charakterystykę amortyzatorów. Kierowca odczuwa to bezpośrednio poprzez wyraźne poprawy komfortu i osiągów dynamicznych. Aby umożliwić kierowcom dostosowanie zachowania systemu do swoich preferencji, DCC oferuje oprócz programu „Normal” z umiarkowanymi ustawieniami bazowymi dla tłumienia, także tryby „Sport” i „Comfort”. Aktywuje się je przyciskiem nad dźwignią zmiany biegów. W trybie „Sport” wspomaganie kierownicy jest dostosowywane dla bardziej dynamicznego ustawienia.

Dach – miękki dach GTI

Choć Volkswagen zastosował materiałowy dach w Golfie GTI Cabriolet, sportowy czteromiejscowy kabriolet jest jednym z najcichszych w swojej klasie. Jego wyciszony, spokojny komfort jazdy wynika z zaawansowanego projektu dachu materiałowego oraz specjalnych uszczelnień okien i drzwi. Sam dach składa się z mechanizmu, podszewki dachowej, izolującej warstwy wypełniającej oraz zewnętrznego pokrycia. Złącza podłużne materiału pokrycia zewnętrznego (panel centralny i dwa boki) zaprojektowano również jako rynnę. Pomiędzy podłużnymi ramami mechanizmu dachu umieszczono cztery poprzeczne łuki dachu oraz tzw. przedni łuk dachu (pierwszy duży element poprzeczny za ramą przedniej szyby). Z kolei miękki dach jest połączony z łukami dachu za pomocą taśm mocujących z przymocowanymi śrubami. W rezultacie, nawet przy wyższych prędkościach – które teoretycznie mogą przekraczać 230 km/h w VW Golfie GTI Cabriolet – materiałowy dach nie wypełnia się powietrzem. Ma to pozytywny wpływ na aerodynamikę.

Gdy dach jest schowany, górna powierzchnia przedniego łuku dachu zakrywa górną powierzchnię skrzynki do przechowywania dachu. Dzięki temu nie ma potrzeby stosowania dodatkowej pokrywy. Rezultat: w standardzie w pełni automatyczny dach elektrohydrauliczny otwiera się szybciej, ponieważ nie ma potrzeby podnoszenia dodatkowej pokrywy skrzynki. W pełni automatyczna pokrywa elektrohydrauliczna otwiera się w 9,0 sekundy i zamyka w 11,0 sekund.

Dach jest obsługiwany za pomocą przełącznika na konsoli środkowej. Otwieranie i zamykanie jest możliwe nawet podczas jazdy – przy prędkościach do 30 km/h. Dwie pompy hydrauliczne aktywowane centralnym przełącznikiem generują niezbędne ciśnienie. Nawet w tym obszarze szczególnie dbano o minimalizację hałasu; na przykład jednostka hydrauliczna jest obudowana izolacją. Zwalnianie i blokowanie miękkiego dachu Golfa GTI Cabriolet obsługiwane jest przez system blokady elektro-mechanicznej. Działa w pełni automatycznie. To oznacza, że nie ma potrzeby dodatkowego ręcznego zwalniania lub blokowania. Aby zapewnić dobry widok za samochodem, podgrzewane tylne okno dachowe zaprojektowano jako szczególnie duże dla kabrioletu.

Bezpieczeństwo – systemy ochrony GTI

W Golfie Volkswagen GTI Cabriolet standardowo znajduje się system ochrony przed przewróceniem. Element ochrony przed przewróceniem, wbudowany w Golfie, wysuwa się za tylnymi zagłówkami w ciągu 0,25 sekundy po przekroczeniu przez pojazd zdefiniowanej przyspieszenia poprzecznego lub kąta przechyłu. Dwa moduły ochrony przed przewróceniem składają się z jednego stałego profilu aluminiowego i jednego ruchomego profilu aluminiowego wewnątrz, który jest napięty. Wewnętrzny profil jest utrzymywany w pozycji spoczynkowej przez przełącznik magnetyczny. Kiedy zostanie wyzwolony przez kontroler poduszki powietrznej w reakcji na nadchodzące przewrócenie, elektromagnes otwiera zatrzask i zwalnia wewnętrzny profil. Podczas gdy wysuwa się do góry, zamek wspierający przeskakuje przez zębatą ścieżkę zamontowaną na wewnętrznym profilu i uniemożliwia mu opadnięcie w dół. Pomimo systemu ochrony przed przewróceniem, Volkswagen był w stanie wprowadzić przejście bagażowe o szerokości 526 mm i wysokości 381 mm w VW Golfie GTI Cabriolet, w tym składane oparcie tylnych siedzeń.

Volkswagen Golf GTI Cabriolet oferuje maksymalne bezpieczeństwo dzięki systemowi ochrony przed przewróceniem, wzmocnionej ramie przedniej szyby oraz licznym innym modyfikacjom konstrukcyjnym (podwozie, panele boczne, wzmocnienia, drzwi). Dzięki licznym wzmocnieniom, otwarty GTI wykazuje również ekstremalną sztywność skrętną. Niektóre z tych wzmocnień są widoczne, gdy kabriolet ogląda się od dołu, np. gdy Cabrio i „normalny” Golf stoją obok siebie na podwyższonej platformie. W wizualnym porównaniu obserwator może dostrzec znaczące różnice w podwoziach. Z przodu kabriolet ma osłonę silnika wykonaną z aluminium; w połączeniu z mocowaniami zwiększa to sztywność. Dodatkowo, mocowanie silnika, działające jako tłumik drgań, zwiększa komfort w przedniej części. Dwa boczne wzmocnienia w rejonie progów i przekątne wzmocnienia, po dwa z przodu i z tyłu, a także wzmocniony tylny wspornik prowadzą do dalszych wzrostów sztywności oraz znacznego zmniejszenia drgań rezonansowych karoserii.

Tak zwany współczynnik statycznej sztywności skrętnej osiąga wartość powyżej 13 500 Nm na stopień; pierwsza częstotliwość rezonansowa skrętna leży powyżej 17,5 Hz – to klasa światowa dla kabrioletu. A ta sztywność, która jest również kluczowym czynnikiem dla optymalnej stabilności jazdy i komfortu, jest wyraźnie odczuwalna. Równocześnie ocynkowana karoseria chroni samochód przed korozją.

Systemy ochrony w Volkswagenie Golfie GTI Cabriolet dopełnione są wzmocnieniami w drzwiach oraz standardowymi poduszkami powietrznymi na głowę i klatkę piersiową z przodu i z boków. Te ostatnie zostały specjalnie zaprojektowane dla kabrioletu, ponieważ oczywiście nie można zamontować bocznych poduszek powietrznych w strefie dachu. Poduszki powietrzne na głowę i klatkę piersiową, zintegrowane w bocznych częściach oparcia, w związku z tym wypychają się obok kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu na całą wysokość wnętrza VW Golfa GTI Cabriolet. Standardowo wprowadzono również poduszkę powietrzną na kolana po stronie kierowcy. W połączeniu z pasem bezpieczeństwa, ta poduszka powietrzna absorbuje energię z okolic miednicy i nóg, co prowadzi do zmniejszenia obciążenia pasażerów. Idąc dalej: dzięki poduszce powietrznej na kolana, kierowca jest szybciej integrowany w trybie spowolnienia pojazdu poprzez uda i miednicę. To inicjuje rotację górnej części ciała w odpowiedni sposób, aby poduszka powietrzna dla kierowcy mogła nawiązać kontakt i wesprzeć górną część ciała pod optymalnym kątem. Tryb działania poduszki powietrznej na kolana ilustruje prawdziwą złożoność sieciowania systemów bezpieczeństwa.

Cechy zewnętrzne – insignia GTI

Tak jak klasyczny Golf GTI z twardym stalowym dachem, nowy kabriolet również wyróżnia się wizualnymi znakami tożsamości GTI. To typowe insignia GTI, które na przestrzeni ostatnich 36 lat weszły do zbiorowej pamięci wszystkich kierowców. Z przodu wyróżnia je czerwona ramka grilla chłodnicy z charakterystyczną strukturą plastra miodu i podpisem GTI, struktura plastra miodu dolnych wlotów powietrza, przedni zderzak GTI oraz lampy przeciwmgielne typowe dla GTI z chromowanymi obramowaniami. Z tyłu Golf GTI Cabriolet odznacza się nowym wzorem dyfuzora, charakterystycznymi chromowanymi końcówkami wydechu (jedna po lewej, druga po prawej) oraz przyciemnionymi tylnymi światłami LED. Tablica rejestracyjna z tyłu jest również podświetlana diodami LED. Z boku, poszerzenia progów oraz 17-calowe aluminiowe koła 'Denver’ (na oponach 225/45) czynią kabriolet GTI. Oczywiście dostępne są również opcjonalne 18-calowe koła GTI 'Detroit’ na oponach 225/40.

Wizualnym wyróżnikiem Volkswagena Golfa GTI Cabriolet jest fakt, że ma on jeszcze bardziej dynamiczny wygląd niż Golf GTI z trwałym dachem stalowym, który już jest uważany za samochód o sportowym stylu. Jest ku temu powód: zwłaszcza z przodu kabriolet zyskuje na dynamicznym wyglądzie dzięki bardziej pochylonej szybie. Kabriolet z opcjonalnymi reflektorami bi-ksenonowymi robi szczególnie dominujące wrażenie; podwójne reflektory mają także światła dzienne utworzone przez 15 diod LED.

Cechy wnętrza – uczucie GTI

Wewnątrz, Golf GTI Cabriolet ma sportowe fotele wykończone klasycznym materiałem w kratę 'Jacky’. Emblemat GTI jest umieszczony w górnej części oparć. Fotele skórzane są dostępne opcjonalnie (’skóra chłodna’ 'Vienna’). W siedzeniach zintegrowane jest wsparcie lędźwiowe, które aktywowane jest dźwignią po boku siedzenia i stanowi standardowe wyposażenie. Tak jak w GTI z dachem stalowym, VW GTI Cabriolet ma oczywiście pedały z wytłoczeniami ze stali nierdzewnej, unikalną dźwignię zmiany biegów w wyglądzie aluminium oraz skórzaną kierownicę z wcięciami i emblematem GTI. Oczywiście, kierownica, pokrywa dźwigni zmiany biegów i skórzana osłona dźwigni hamulca ręcznego mają dekoracyjne czerwone szwy; a wnętrze pokrywy dachu jest czarne, podobnie jak pokrywy ram dzielących. Dekoracyjne wstawki w drzwiach oraz desce rozdzielczej w designie 'Black Stripe’ są także specyficzne dla GTI: czarne, błyszczące akcenty o metalicznym wyglądzie. Również w standardzie: automatyczny system klimatyzacji oraz system audio RCD 210. Standardowo Volkswagen Golf GTI Cabriolet ma również praktyczną funkcję Easy Entry dla przednich siedzeń, co ułatwia pasażerom tylnym wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.

Historia – Golf I, III i IV Cabriolet

To oryginalny standard, według którego mierzone są wszystkie kabriolety kompaktowe: Golf I Cabriolet. Następca Beetle Cabriolet, z którego sprzedano prawie 332 000 sztuk, został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 27 lutego 1979 roku. W czerwcu tego samego roku rozpoczęto produkcję przyszłego bestsellera – początkowo równolegle z Beetle Cabriolet, którego ostatni egzemplarz zbudowano w Karmann w Osnabrück 10 stycznia 1980 roku. Wtedy już było jasne, że Volkswagen i Karmann uruchomili nowy hit z nowym Golfem Cabriolet – pierwszym samochodem w tej klasie, który miał na stałe zamontowany roll bar. Wprowadziło to globalną renesans jazdy kabrioletem. To jednak nie było ewidentne, gdy nowy kabriolet trafił na rynek; zapowiedź nadchodzącego końca Beetle Cabriolet doprowadziła do masowego napływu zamówień.
Rzućmy okiem w przeszłość:

Golf I Cabriolet – początek globalnego sukcesu

Anton Konrad, który wówczas był dyrektorem PR w Volkswagenie, wspomina: „Społeczność Beetle zebrała się nawet na procesję żałobną w Wolfsburgu.” Kiedy Konrad o tym usłyszał, zamiast wysyłać ochronę, wysłał stoisko z przekąskami z kiełbaskami i zaprosił rzecznika przyjaciół Beetle’a na jazdę próbną Golfem Cabrio. Podsumowując: „Był zdumiony, jak bardzo bardziej zaawansowany technicznie był od jego ukochanego Beetle’a.” W rzeczywistości nowy Golf Cabriolet miał wyszukany, a jednocześnie nieskomplikowany design dachu z pięciowarstwowym materiałem, cztery pełnowymiarowe miejsca, oszczędny, a zarazem zwrotny układ napędowy oraz wspaniałe zawieszenie. Reszta to historia: pierwsza generacja nie tylko wyprzedziła Beetle Cabriolet w sprzedaży, zbudowano 388 522 sztuki; stała się również najpopularniejszym kabrioletem swojego czasu.

Golf I Cabriolet – druga seria

To, że jedna i ta sama generacja samochodu była bestsellerem przez ponad dziesięć lat bez znaczących modyfikacji wizualnych, jest czymś niezwykłym. Może się to udać tylko wtedy, gdy podstawowy projekt i technologia są praktycznie ponadczasowe. Tak było z Golfem I Cabriolet (tak jak miało to miejsce z Beetle Cabriolet wcześniej). Ponieważ Golf Cabriolet był tak popularny, Volkswagen postanowił nie wprowadzać nowego kabrioletu na bazie drugiej generacji Golfa, który został wprowadzony w 1983 roku. Zamiast tego Golf I Cabriolet po prostu przeszedł lifting. Dlatego Golf Cabriolet od 1983 roku (rok modelowy 1984) najdokładniej określa się jako druga seria modelu Golf I Cabrio.

W ciągu kilku następnych lat Volkswagen nieprzerwanie optymalizował Golf Cabriolet. Na przykład w 1987 roku nadkola i progi zostały uczynione bardziej przestronnymi, a samochód zyskał bardziej dynamiczny wygląd; a od 1990 roku kabriolet można było kupić z elektro-hydraulicznie aktywowanym miękkim dachem. Różne modele limitowane utrzymywały samochód na czasie, takie jak wersje 'Etienne Aigner’, 'Acapulco’, 'Genesis’ czy elegancka wersja 'Classicline’, która jest dzisiaj tak pożądana. W 1992 roku do Golf Cabriolet wprowadzono opcjonalną poduszkę powietrzną dla kierowcy, co dopełniło jego system bezpieczeństwa. Od 1985 roku w Golfie Cabriolet oferowano również katalizator. Najsilniejsza wersja z trójdrożnym katalizatorem produkowała czyste 98 KM od 1989 roku; 1.8i był ostatnią nową wersją silnika tej serii, której produkcja zakończyła się w kwietniu 1993 roku.

Golf III Cabriolet – rewolucja w zakresie bezpieczeństwa

Debiut Golfa III Cabriolet w 1993 roku oznaczał początek nowej ery w zakresie bezpieczeństwa. Po pierwsze, udało się znacznie poprawić właściwości zderzeniowe. Po drugie, nowe rozwój technologiczny miał teraz swoje miejsce w pojeździe w wielkim stylu. Obejmowały one poduszki powietrzne z przodu, system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) oraz ochronę przed uderzeniem bocznym. Oczywiście nowy model również polegał na dużym roll barze między słupkami B. Poza bezpieczeństwem, najnowsza faza rozwoju tego roll bara oferowała praktyczne zalety: bardziej precyzyjne prowadnice dla szyb bocznych redukowały poziom hałasu wewnętrznego; bar mógł lepiej wspierać dach, gdy był podniesiony; a osłona przeciwwiatrowa w kształcie cienia miała idealne górne punkty mocowania. Otwieranie i zamykanie dachu było teraz możliwe w mniej niż 20 sekund dzięki opcjonalnemu systemowi napędu elektrohydraulicznego. Nawet na czerwonym świetle można było złożyć dach, aby złapać trochę słońca. Jak Golf I Cabriolet, tak i ten następca – bazujący na trzeciej generacji Golfa – szybko uzyskał status bestsellera: w ciągu dwóch lat od uruchomienia produkcji sprzedano ponad 70 000 egzemplarzy.

Golf IV Cabriolet – kontynuacja globalnego sukcesu

Kiedy czwarta generacja Golfa zadebiutowała w 1997 roku, technologie napędu i wygląd przedniej części zostały dostosowane z Golfa III Cabriolet, którego ostatnia wersja teraz oficjalnie przekształciła się w Golfa IV Cabriolet. I aż do ostatniego dnia produkcji ten kabriolet stawiał standardy w dziedzinie, która do tej pory wydawała się bardziej przejrzysta dla tego rodzaju samochodu: jego ekonomia paliwowa. Przy 5,2 litra diesela na 100 km, Golf TDI Cabriolet był jednym z najoszczędniejszych otwartych samochodów na świecie. I to praktycznie wszystko w początkowej historii Golfa Cabriolet: 2001 rok oznacza koniec pierwszej ery, która rozpoczęła się w 1979 roku. W tym czasie zbudowano 684 226 sztuk. W latach 1996-2002 Golf Cabriolet był również produkowany w zakładzie Volkswagena w Puebla w Meksyku – na rynek północnoamerykański. Tamta fabryka wyprodukowała 83 628 otwartych Golfów, z których 765 trafiło do Niemiec. Łącznie 684 226 Golfów Cabriolet dla praktycznie wszystkich kontynentów Ziemi.

Podsumowanie dla zapisów w księgach? Niekoniecznie! Od 2011 roku były zakłady Karmann produkują nowego Golfa VI Cabriolet. A teraz – po raz pierwszy w historii Golfa Cabriolet – jest on oferowany jako GTI!

2.0L TSI 6AT FWD (210 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc155 Kw @ 5300-6200 Rpm
208 Hp @ 5300-6200 Rpm
208 Bhp @ 5300-6200 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1700-5200 Rpm
281 Nm @ 1700-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R 17 W
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3428 Lbs (1555 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2180 G/Km

2.0L TSI 6MT FWD (210 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc155 Kw @ 5300-6200 Rpm
208 Hp @ 5300-6200 Rpm
208 Bhp @ 5300-6200 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1700-5200 Rpm
281 Nm @ 1700-5200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R 17 W
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość70.2 In (1783 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3380 Lbs (1533 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2177 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.