VOLKSWAGEN Golf VI Variant 2009-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf VI Variant 2009-2013

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf VI Variant 2009-2013

Volkswagen zaprezentował szóstą generację Golfa na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2008 roku, a był to jeden z najbardziej wyczekiwanych debiutów roku w branży motoryzacyjnej.

Światowy kryzys gospodarczy już zaczął zbierać swoje pierwsze ofiary, a producenci samochodów zmagali się z przetrwaniem, jednak Volkswagen nie wydawał się tym zbytnio przejęty. Starał się dotrzymać obietnic swoim fanom i wprowadził następcę piątej generacji Golfa. Na targach niemiecki producent zaprezentował jedynie wersję hatchback, podczas gdy wersja kombi zadebiutowała w maju 2009 roku. Jednym z powodów, dla których Volkswagen musiał zmienić lub poprawić samochód, były wprowadzone normy emisji Euro 5.

Na pierwszy rzut oka trudno było zauważyć, że to raczej mocno odświeżony model. Zachował tę samą platformę techniczną oraz rozstaw osi co jego poprzednik. Jego reflektory o opadającej linii i kształcie nadawały mu groźny wygląd w zestawieniu z dwuszczelinową atrapą grilla, na której w środku znajdowała się chromowana ikona VW. Linia dachu była dłuższa niż w wersji hatchback, co stworzyło miejsce dla dodatkowego zestawu okien oraz wydłużonego błotnika za tylnymi drzwiami. Klapa bagażnika była lekko nachylona w stronę zderzaka, tworząc łukowaty kształt.

Wnętrze Golfa VI Variant było podobne do pozostałych wersji, ale oferowało większą przestrzeń bagażową. Po złożeniu tylnych siedzeń można było zwiększyć pojemność bagażnika z 505 litrów (17.8 cu-ft) do 1495 litrów (52.8 cu-ft).

Pod maską Volkswagen zamontował bardzo szeroki zakres silników i opcji napędu, które miały moc od 85 KM do 160 KM, z napędem na przednie lub wszystkie koła. W zależności od wyboru silnika, dostępne były skrzynie biegów manualne lub siedmiobiegowe automatyczne (z podwójnym sprzęgłem).

Szósta generacja światowego bestsellera, Volkswagen Golf Variant, to czwarta wersja nadwozia, która została wprowadzona po modelach Golf trzy- i pięciodrzwiowym oraz najnowszym Golfie Plus. Variant jest jednym z najbardziej udanych modeli na rynku, szczególnie w segmencie samochodów służbowych.

Obszerna modernizacja tego Variant ma zapewnić, że jego wielofunkcyjność jeszcze bardziej umocni jego pozycję jako samochodu dostawczego dla firm, a także pierwszego auta dla rodzin. Cena bazowa nowego Volkswagena Golfa Varianta w Niemczech wynosi 18 500 euro, co obejmuje ESP, sześć poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej, relingi dachowe, elektryczne okna we wszystkich drzwiach, wskaźnik zmiany biegów, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, dzieloną kanapę tylną w proporcji 1/3 do 2/3 oraz centralny zamek z pilotem, klimatyzację, 16-calowe felgi i do 1 550 litrów pojemności bagażnika.

Przód Volkswagena Golfa Varianta został całkowicie przeprojektowany. Jego wygląd nawiązuje do obecnej „DNA Design” Volkswagena. Od teraz jego wygląd będzie definiowany przez wyraźne linie poziome i odważny styl świateł. Kluczowe silniki modeli Golfa trzy- i pięciodrzwiowego również zostały przeniesione do Varianta. Wnętrze wyróżnia się wysokiej jakości wskaźnikami z aktualnego Golfa.

Nadwozie

Przód Volkswagena Golfa Varianta o długości 4,53 metra i szerokości 1,78 metra został całkowicie przeprojektowany. Wizualnie nawiązuje teraz do stylizacji obecnej „DNA design” Volkswagena. Wyraźne linie poziome i odważny styl świateł definiują jego wygląd. Zderzak, kratka chłodnicy, maska silnika i błotniki zostały przeniesione z wersji trzy- i pięciodrzwiowej nowego klasyka Golfa.

W przeciwieństwie do poprzedniego Golfa Varianta, design nie jest już charakteryzowany chromowaną kratką chłodnicy, lecz czarną, poziomo stylizowaną kratką i nadwoziowymi zderzakami. W dolnej przedniej części Variant ma także dodatkowy duży wlot powietrza. Począwszy od średniej wersji wyposażeniowej (Comfortline), w kratce chłodnicy i dolnym wlocie powietrza zintegrowane są chromowe wstawki. W przypadku wersji topowej Highline dotyczy to również obudów standardowych przednich świateł przeciwmgielnych z nowymi statycznymi światłami skrętnymi.

Z tyłu niezależny design poprzedniego modelu został wzbogacony w nowej generacji o zmodyfikowane tylne światła i zderzaki, których dolna część również jest malowana w kolorze nadwozia. Od teraz wersje TDI i TSI można również rozpoznać po końcówkach wydechowych, które nie są już zakryte przez zderzak. Dodatkowo Volkswagen opracował nową gamę felg dla Golfa Varianta.

Perfekcja w szczegółach

Nowy Volkswagen Golf Variant zachowuje doskonały układ nadwozia i wysoki poziom użytkowości na co dzień. Zespół rozwojowy skupił się na perfekcji w szczegółach. Osiągnięcie jak najlepszych właściwości akustycznych w nowym Golfie było priorytetem dla Volkswagena. W tym kontekście nadwozie zostało wyposażone w nowe rozwiązania w różnych obszarach. Wysoce skuteczne tłumienie akustyczne zastosowano w przedniej szybie, co eliminuje prawie wszystkie hałasy o wysokiej częstotliwości w zakresie trzech kHz, które są bardzo typowe w pojazdach z silnikami diesla.

Ponadto wiele hałasów wtórnych zostało wyeliminowanych lub zredukowanych już u źródła. W szczególności osiągnięto to w przypadku wszystkich napędów pasowych, turbosprężarki i kanałów rozdziału powietrza doładowującego oraz w wentylatorze ogrzewania i chłodzenia. Ciche opony i nowe łożyska silnikowe dopełniają program redukcji hałasu. Niezależnie od modyfikacji związanych z nadwoziem, komfort akustyczny został dodatkowo poprawiony dzięki nowej generacji turbo-diesli z wtryskiem common rail oraz integracji silników benzynowych TSI, które znane są z cichej pracy.

BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE – NAJWYŻSZY POZIOM OCHRONY

Nowy VW Golf Variant jest oferowany z zestawem funkcji bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie. Po stronie pasywnej zastosowano jeszcze doskonalszą konstrukcję nadwozia (w tym zoptymalizowaną ochronę pieszych), sześć poduszek powietrznych i opatentowany system zagłówków dla kierowcy i pasażera z przodu.

Poduszki powietrzne z przodu, z boku i zagłówki

Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu (znane jako poduszki powietrzne z przodu) oraz system pasów bezpieczeństwa tworzą precyzyjnie skoordynowany system zabezpieczeń z przodu w nowym Volkswagenie Golfie Variancie. Jak wcześniej, poduszki powietrzne boczne są nadal zintegrowane w oparciach przednich siedzeń. Chronią klatkę piersiową, brzuch i miednicę, a zostały optymalnie dostrojone do bardziej sztywnej struktury bocznej samochodu. Integracja poduszek powietrznych bocznych w oparciach zapewnia optymalne umiejscowienie poduszki powietrznej względem kierowcy i pasażera z przodu. Dodatkowo, Volkswagen wprowadza standardowe poduszki powietrzne typu head, które pomagają zapobiegać wysokim obciążeniom biomechanicznym dla głowy. Konkretnie mówiąc, te poduszki powietrzne pokrywają obszar wzdłuż okien bocznych, od słupka A do słupka C i od podsufitki do progu drzwi. Zapewnia to maksymalną ochronę na wszystkich siedzeniach, niezależnie od rozmiaru ciała. Ochrona na dużych obszarach zapobiega wychylaniu się głowy i kończyn oraz wnikaniu przedmiotów do wnętrza samochodu. Ponieważ poduszki powietrzne głowy pozostają napompowane przez długi czas, zachowują dużą część swojej skuteczności także w przypadku wtórnych kolizji, jak w przypadku wypadku dachowania.

WOKS – zagłówki pomagają chronić przed urazami szyi

Urazowe hiperwyprosty kręgosłupa szyjnego są znane na całym świecie jako „zespół whiplash”. Volkswagen przeciwdziała tym rodzajom obrażeń, koordynując ruchy głowy i górnej części ciała w stosunku do oparcia siedzenia i zagłówków w jak najbardziej synchroniczny sposób w przypadku kolizji. Nazywa się to „System Optymalizacji Zagłówków Whiplash”, w skrócie WOKS. Najnowsza generacja WOKS jest teraz wprowadzana jako standardowe wyposażenie w Golfie.

W celu zmniejszenia ryzyka kontuzji doskonała ochrona realizowana jest przez zdefiniowaną dekompresję górnej części ciała w oparciu o siedzenie, skoordynowaną dekompresję głowy w zagłówku oraz zrównoważone ruchy głowy i górnej części ciała. Kluczowe parametry to specjalne kontury zagłówków i oparć oraz twardość zastosowanego materiału piankowego. Konturowany kształt zagłówków jest patentowany przez Volkswagena. W związku z badaniami, WOKS wykazał doskonały potencjał ochronny przy wartościach biomechanicznych, które są znacznie lepsze od wielu innych aktywnych systemów.

Wnętrze

W przejściu z trzeciej do czwartej generacji Volkswagena Golfa Varianta dokonano kolejnego ogromnego skoku jakości. Wysoka jakość używanych materiałów jest szczególnie widoczna we wnętrzu. Ten wysoki poziom wartości jest wspólnym mianownikiem w nowym, przeprojektowanym wnętrzu, zwłaszcza w przypadku wskaźników samochodowych. Wygląd i odczucie materiałów, detale takie jak szczotkowane chromowane akcenty oraz okrągłe wskaźniki i kierownice wprost z VW Passat CC dają wrażenie, że siedzimy w pojeździe z wyższej półki. I to nie tylko w przypadku dwóch unowocześnionych wersji wyposażeniowych Golfa „Comfortline” i „Highline”, ale również w wersji podstawowej „Trendline”.

Ergonomia wnętrza również odzwierciedla zaawansowany rozwój. Wszystkie funkcjonalne elementy samochodu są jeszcze łatwiejsze w obsłudze. Należą do nich kontrolki systemu klimatyzacji (Climatronic), które po raz pierwszy wprowadzono w Passacie CC. Czasami to najmniejsze detale robią największe wrażenie. Spójrz na skórzane fotele: w nowym Volkswagenie Golfie Variancie zastosowano nową, bardziej wytrzymałą skórę. Jej poprawione właściwości powierzchni sprawiają, że przenoszenie barwników, takich jak z dżinsów, stało się przeszłością, nawet przy bardzo jasnych skórzanych tapicerkach. Lub spójrz na przeprojektowany regulowany pod względem długości i wysokości lewarek, który został przeniesiony z centralnej części kolumny kierownicy na lewą stronę, co czyni go bardziej ergonomicznym w użytkowaniu.

Kokpit

Panel wskaźników Volkswagena Golfa Varianta został całkowicie przeprojektowany. Doprowadziło to do klarownej, dobrze zorganizowanej geometrii, oferującej niezrównaną prostotę obsługi i wysoki poziom ponadczasowej elegancji. Po pierwszym kontakcie od razu rzucają się w oczy luksusowe, miękkie materiały górnej części kokpitu i wykończenia drzwi, które uzupełniają design wskaźników.

Wskaźniki Volkswagena Golfa Varianta teraz odpowiadają stylizacji wskaźników w klasycznych modelach Golfa trzy- i pięciodrzwiowego. Wyraźnie widoczne są dwa okrągłe wskaźniki z szczotkowanymi chromowanymi ramkami, które są standardowe w wersji bazowej; obrotomierz po lewej, a prędkościomierz po prawej stronie. Zintegrowany w dolnej części obrotomierza znajduje się wskaźnik temperatury silnika; jego odpowiednik to wskaźnik poziomu paliwa zintegrowany w prędkościomierzu. Oznaczenia skali wskaźników są podświetlane na biało (nieważne, czy światła są włączone, czy wyłączone), a wskaźniki kierunkowskazów są czerwone. Również grafiki wyświetlacza wielofunkcyjnego (MFD) – znajdującego się między obrotomierzem a prędkościomierzem – są teraz zaprojektowane w białym kolorze i są zawsze standardowym wyposażeniem. W MFD zintegrowano wskaźnik zmiany biegów, który zależy od opcji silnika.

Kolejnym przeprojektowanym elementem jest włącznik świateł. W wersjach wyposażeniowych „Comfortline” i „Highline” uchwyt włącznika wykonany jest z metalu. Jak główne wskaźniki, kratki wentylacyjne w pobliżu zespołu wskaźników również mają szczotkowane chromowane ramki. Na końcach panelu wskaźników znajdują się kratki wentylacyjne dla kierowcy i pasażera oraz dwie w konsoli środkowej. Dodatkowo, kratka wentylacyjna dla okien bocznych jest zintegrowana w każdej z osłon słupka A. Uzupełniając chromowane ramki, górna i dolna część wskaźników oddzielają ciemnosrebrne akcenty („Titan”) w wersji podstawowej „Trendline”. W wersji środkowej „Comfortline” akcenty są błyszczące czarne („Black Pyramid”), a w najwyższej wersji „Highline” są to jasne „Szczotkowane Chrome”.

Konsola centralna

Wszystkie elementy sterujące umieszczone na konsoli centralnej są łatwo dostępne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu. Na samej górze znajduje się włącznik świateł awaryjnych, optymalnie umiejscowiony między kratkami wentylacyjnymi. Poziom niżej znajduje się system audio lub radio-nawigacyjne. Na trzecim poziomie elementów sterujących znajdują się interfejsy do systemu ogrzewania i wentylacji lub klimatyzacji. Kolejny zestaw przełączników znajduje się bezpośrednio przed dźwignią zmiany biegów do aktywacji lub dezaktywacji systemów takich jak ESP i „Park Assist”.

Jeśli Volkswagen Golf Variant jest zamówiony z automatycznym systemem klimatyzacji (Climatronic), dostarczany jest nowy zestaw elementów sterujących. Dwa pokrętła sterujące, jedno po lewej i jedno po prawej, służą do wyboru temperatury w krokach co 1 stopień z osobnym ustawieniem dla kierowcy i pasażera. Służą również do włączenia podgrzewania siedzeń. Oczywiście temperatura dla obu stron może być również kontrolowana wspólnie. Ustawiona temperatura jest wyświetlana na zewnątrz pokrętła, w jego ramce, a jeśli zainstalowane jest radio RCD 310, RCD 510, RNS 310 lub RNS 510, temperatura jest również wyświetlana w tym urządzeniu. Główne tryby pracy Climatronic („Auto”, całkowicie „Wyłączone”, „Dual”, „AC”) oraz poziomy wentylacji ustawiane są w obszarze między dwoma pokrętłami sterującymi. Na górze znajdują się elementy sterujące trybami wentylacji, ogrzewaniem tylnej szyby i funkcjami recyrkulacji.

Nieco niżej w konsoli centralnej, na wysokości dźwigni hamulca ręcznego, znajdują się znane schowki oraz port AUX-IN (standard w RCD 310 i wyżej), który można użyć do podłączenia urządzeń takich jak odtwarzacz MP3. Opcjonalny port MEDIA-IN może być również zintegrowany w schowku konsoli centralnej, za który odpowiada linia wyposażeniowa. Ten port USB służy do interfejsu z różnorodnymi źródłami pamięci dla systemu audio. Na przykład, iPod – wraz z jego specjalnymi funkcjami sterującymi – można również zintegrować w systemie jako źródło muzyki za pomocą odpowiedniego kabla.

Siedzenia

Volkswagen oferuje nowego Volkswagena Golfa Varianta w czterech różnych konfiguracjach siedzeń, w zależności od linii wyposażeniowej. W wersji podstawowej „Trendline” znajdują się już doskonałe konturowane fotele w tkaninie stylu „Roxy”. Te fotele można zamówić w kolorze „Titan Black” lub „Latte Macchiato”. Fotele komfortowe w Volkswagenie Golfie Variancie Comfortline zostały zaprojektowane jeszcze bardziej ergonomicznie. Tkana tkanina siedzisk i oparć tworzy wyraźny wizualny kontrast z zewnętrznymi powierzchniami. Ten wzór tkaniny nosi nazwę „Scout / Merlin” i również można je zamówić w kolorze „Titan Black” lub „Latte Macchiato”.

Sportowe fotele Volkswagena Golfa Varianta Highline są szczególnie wyrafinowane. Są one tapicerowane Alcantarą (centralne panele siedzeń) oraz tkaniną (styl „Dropmag”). Kolory foteli „Highline”: „Titan Black” lub „Corn Silk” plus „Titan Black”. Ponadto Volkswagen oferuje system siedzeń w Golfie Variancie Highline, który jest wykończony wysokiej jakości skórą „Vienna”. Kolory „Titan Black” oraz „Corn Silk” są również oferowane tutaj.

Najnowsza generacja najlepiej sprzedającego się pięcioosobowego modelu oferuje wyjątkowo przestronność. Z przodu maksymalna wysokość wnętrza wynosi 1 032 milimetry (siedzenie w najniższej pozycji). Tylna przestrzeń na siedzenia oferuje maksymalną wysokość wnętrza wynoszącą 986 milimetrów, w zależności od wersji. Miejsce na nogi w tzw. przedłużonej pozycji siedzenia kierowcy wynosi 45 milimetrów. Do dobrego komfortu i właściwości ergonomicznych przyczynia się również komfortowa wysokość siedzenia wynosząca 274 milimetry z przodu i 321 milimetrów z tyłu. Szerokość wnętrza Volkswagena wynosi 1 446 milimetrów z przodu i 1 437 milimetrów z tyłu.

Przestrzeń ładunkowa

Nowy Volkswagen Golf Variant to kompaktowe cudo przestrzeni. Gdy siatka do podziału ładunku jest zainstalowana, a ładunek jest załadowany do wysokości górnej krawędzi oparcia tylnej kanapy, Variant zapewnia do 745 litrów objętości ładunkowej; do krawędzi ładunkowej na wysokości okna maksymalnie 560 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy i pełnym wykorzystaniu przestrzeni wewnętrznej, w VW Golfie Variancie można pomieścić do 1 550 litrów objętości ładunkowej (wszystkie dane obejmują miejsce na koło zapasowe).

Po złożeniu tylnej kanapy, ciągła, płaska przestrzeń ładunkowa nowego Volkswagena Golfa Varianta do oparcia kierowcy ma długość 1,70 metra, a po złożeniu siedzenia pasażera z przodu uzyskuje się powierzchnię przeładowania o długości 2,72 metra. Schowki oferują miejsce do przechowywania pod podłogą ładunku i w bocznych panelach. Nawet gdy standardowo zainstalowana asymetrycznie dzielona kanapa nie jest złożona, wciąż dostępne jest szacunkowe 1,07 metra długości ładunku. Maksymalna szerokość: 1,29 metra. Szerokość wnętrza między nadkolami wynosi 1,01 metra.

Obsługa fabrycznie zainstalowanej asymetrycznie dzielonej tylnej kanapy jest niezwykle łatwa. Przycisk zwolnienia obok zewnętrznych zagłówków odłącza oparcia od ich mocowań, aby można je było złożyć do przodu. Sprytnym detalem jest czerwony wskaźnik, widoczny również z przednich siedzeń, który ostrzega, jeśli jedno z dwóch tylnych oparć nie jest w pełni zablokowane podczas podnoszenia oparcia z powrotem. Jako standardowe wyposażenie modelu Volkswagen Golf Variant Comfortline oraz opcjonalnie w innych liniach wyposażeniowych, oparcie siedzenia pasażera z przodu można również złożyć do przodu, tworząc jedną ciągłą powierzchnię ładunkową.

Zmienność wnętrza została również poprawiona dzięki centralnemu podłokietnikowi w tylnej części siedzeń, który jest standardowym wyposażeniem począwszy od poziomu Comfortline. Po złożeniu tworzy on szczególnie dużą przestrzeń przejściową do obszaru ładunkowego, co ułatwia przewożenie długiego i nieporęcznego sprzętu sportowego, takiego jak wiosła czy narty.

Bezpieczeństwo ładunków: Prewencyjne praktyczne rozwiązania

Aby zapobiec przesuwaniu się ładunku do kabiny pasażerskiej w przypadku kolizji lub gwałtownego hamowania, Volkswagen Golf Variant może być wyposażony w siatkę do podziału ładunku. Zazwyczaj jest montowana za tylną kanapą. Jednak gdy tylne oparcie jest złożone do przodu, siatkę można zamocować w pobliżu przednich oparć.

Dla dodatkowego bezpieczeństwa ładunku znajdują się cztery oczka mocujące po prawej i lewej stronie paneli bocznych w obszarze ładunkowym, a także z przodu obszaru ładunkowego. Gdy nie są używane, można je schować, nie pozostawiając żadnych wystających krawędzi. Inną niezwykle praktyczną funkcją do zabezpieczenia pojedynczych przedmiotów w części ładunkowej jest zmienna podłoga ładunkowa. Używa się uchwytu do zablokowania jej na miejscu, a wsuwa się ją pewnie w wycięciach przeznaczonych dla niej. Mniejsze, cienkie przedmioty zmieszczą się również w schowku pod zmienną podłogą ładunkową.

Również bardzo praktyczne są specjalne haki na torby, które wysuwają się z bocznych paneli obszaru ładunkowego. Są to standardowe wyposażenie i zapobiegają wylewaniu się zawartości toreb podczas jazdy. Apteczka pierwszej pomocy i trójkąt ostrzegawczy znajdują się w dogodnym miejscu za przykryciem w lewym panelu bocznym obszaru ładunkowego.

Panoramiczny dach stwarza jasną atmosferę

Jako opcjonalne wyposażenie – a standardowo w Golfie Variancie Highline – Volkswagen oferuje nowo zaprojektowany panoramiczny dach. O długości 1,36 metra i szerokości 0,87 metra, jego przezroczysta powierzchnia obejmuje dużą część wnętrza, tworząc przyjemną, jasną atmosferę. Dach składa się z dwóch połówek; przednia sekcja może być podnoszona lub całkowicie otwierana. Aby zachować pełną wysokość wnętrza, sekcja otwierająca jest wysuwana nad zamkniętą sekcją dachu. Elektrycznie sterowana zasłona oferuje ochronę przed intensywnym nasłonecznieniem.

Silniki i skrzynie biegów

Na europejskim rynku, przy premierze nowego Volkswagena Golfa Varianta, Volkswagen oferuje cztery opcje silników benzynowych i dwa silniki diesla. Ich moc waha się od 59 kW / 80 PS do 118 kW / 160 PS. Cztery z sześciu silników są doładowane i/lub turboładowane. Jak w klasycznym Golfie, najnowsza generacja turbo-diesli common rail (TDI) będzie po raz pierwszy wykorzystywana także w Volkswagenie Golfie Variancie. Zastępują one wcześniej oferowane silniki z bezpośrednim wtryskiem pompowym i odgrywają znaczną rolę w pionierskich właściwościach akustycznych nowego Volkswagena Golfa Varianta.

Silniki benzynowe i diesla we wszystkich poziomach mocy zużywają mniej paliwa niż podobne silniki poprzedniego modelu. Oszczędności paliwa i związane z tym niższe emisje są w niektórych przypadkach ogromne.

SILNIKI BENZYNOWE – BARDZIEJ OSZCZĘDNE NIŻ KIEDYKOLWIEK

W fazie uruchamiania gama silników benzynowych obejmuje cztery wersje o mocy 59 kW / 80 PS, 75 kW / 102 PS, 90 kW / 122 PS i 118 kW / 160 PS. Począwszy od 90 kW / 122 PS, stosowane są silniki TSI z doładowaniem i/lub turboładowaniem. Wyraźnie silniki benzynowe również są pionierami w efektywności paliwowej. Zoptymalizowany silnik o mocy 80 PS zużywa jedynie 6,4 litra Super na sto kilometrów (149 g/km CO2). Po raz kolejny silniki TSI stają się wzorami efektywności: nowy Golf 1.4 TSI o mocy 122 PS zużywa jedynie 6,0 litrów Super (139 g/km CO2). Nawet nowa wersja 160-PS silnika 1.4 TSI osiąga doskonałą wartość na poziomie 6,1 litra (wersja DSG).

1.4 o mocy 59 kW / 80 PS

Wejście do świata silników Volkswagena Golfa Varianta ponownie oznaczone jest przez silnik 1.4 (1 390 cm3), który sprawdził się miliony razy i generuje moc 59 kW / 80 PS przy 5 000 obr./min. Silnik benzynowy osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 132 Nm przy 3 800 obr./min. W nowym Volkswagen Golfie Variancie zastosowano wersję tego oszczędnego najlepiej sprzedającego się silnika z szerokim zakresem modyfikacji technicznych; świeci on z połączonym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 6,4 litra na sto kilometrów (149 g/km CO2).

Przy tym silniku Volkswagen Golf Variant osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 173 km/h. Przełączany za pomocą pięciobiegowej skrzyni biegów, osiąga on 100 km/h w czasie 14,9 sekundy. Pierwsza inspekcja serwisowa – i to dotyczy wszystkich nowych wersji Volkswagena Golfa Varianta – przypada dopiero po trzech latach lub 60 000 kilometrach. Silnik 1.4 jest dostępny wyłącznie w połączeniu z linią wyposażeniową Trendline.

1.6 o mocy 75 kW / 102 PS

Podobnie jak silnik benzynowy 1.4, zmodyfikowany silnik 1.6 (1 595 cm3) o mocy 75 kW / 102 PS (5 600 obr./min) spełnia surowe normy emisji Euro-5. Czterocylindrowy silnik rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 148 Nm przy 3 800 obr./min. Z tym silnikiem nowy Volkswagen Golf Variant przyspiesza do 100 km/h w czasie 12,2 sekundy; jego prędkość maksymalna wynosi 189 km/h. Średnio silnik benzynowy zużywa 7,2 litra paliwa na sto kilometrów (168 g/km CO2). Podobnie jak 1.4, Volkswagen Golf Variant 1.6 jest również przesuwany za pomocą pięciobiegowej skrzyni jako standardowe wyposażenie. Volkswagen Golf Variant 1.6 jest dostępny w liniach wyposażeniowych Trendline i Comfortline.

1.4 TSI o mocy 90 kW / 122 PS

Turboładowany TSI o mocy 90 kW / 122 PS jest jednym z najnowocześniejszych silników benzynowych na świecie. Trudno znaleźć inny silnik benzynowy, który może się równać jego imponującej krzywej mocy z taką oszczędnością paliwa. W nowym Volkswagenie Golfie Variancie silnik czterocylindrowy z bezpośrednim wtryskiem potrzebuje zaledwie 6,3 litra paliwa na sto kilometrów (146 g/km CO2). Sześciobiegowa skrzynia biegów jest standardowa w tym silniku. Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI o mocy 122 PS jest jeszcze bardziej oszczędny przy zmianie biegów za pomocą opcjonalnej skrzyni DSG 7-biegowej; w tej konfiguracji uzyskuje połączone zużycie paliwa wynoszące 6,0 litra (139 g/km CO2).

Efektywność paliwowa pojazdu kontrastuje z jego doskonałymi osiągami. Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI przy tej mocy osiąga 100 km/h już po 9,9 sekundy, przesuwany za pomocą skrzyni manualnej lub DSG. Jego prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 200 km/h. Jak wszystkie silniki nowego Volkswagena Golfa Varianta, ten TSI również spełnia normę Euro-5.

Ten wysoko oceniany i nagradzany silnik osiąga swoją maksymalną moc wynoszącą 122 PS przy 5 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy silnika wynoszący 200 Nm jest dostępny w szerokim zakresie prędkości, od niskich 1 500 do 4 000 obr./min. Nawet przy 1 250 obr./min – ledwie powyżej biegu jałowego – silnik jest w stanie dostarczyć 80% swojego maksymalnego momentu obrotowego.

1.4 TSI o mocy 118 kW / 160 PS

Jako najsilniejszy silnik benzynowy w nowym Volkswagenie Golfie Variancie, Volkswagen wdraża czterocylindrowy silnik zarówno turbo-, jak i doładowany, o mocy 118 kW / 160 PS (przy 5 800 obr./min). Interesująca jest specyficzna moc silnika: silnik 1.4 osiąga 84,3 kW lub 114,3 PS na litr pojemności. Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Nm dostępny jest w zakresie od 1 500 do 4 500 obr./min. Podobnie jak 122-PS TSI, ten silnik również jest wyjątkowo oszczędny. Silnik 160-PS TSI osiąga doskonałą wartość oszczędnościową na poziomie 6,4 litra na 100 kilometrów (149 g/km CO2). Kiedy 160-PS TSI jest połączony z 7-biegowym DSG, zużycie paliwa jeszcze bardziej maleje do 6,1 litra (143 g/km CO2).

Dane dotyczące osiągów Volkswagena Golfa Varianta 1.4 TSI o mocy 160 PS są również imponujące: w obu wersjach skrzyni, Volkswagen osiąga 100 km/h już po 8,4 sekundy; jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Najlepszy model wśród silników benzynowych można zamówić w liniach wyposażeniowych Comfortline i Highline.

SILNIKI DIESEL – BARDZIEJ EFEKTYWNE I CICHE

Jak w klasycznym Golfie, Volkswagen teraz przekształca wszystkie silniki TDI w silniki o 16 zaworach common rail, o pojemności 1.6 i 2.0 litra również w wersji Varianta bestselleru. Plany zakładają międzynarodowo poziomy mocy wynoszące 66 kW / 90 PS, 77 kW / 105 PS i 103 kW / 140 PS. Na premierze Varianta Volkswagen oferuje wersje o mocy 105 PS i 140 PS. Zawsze w komplecie: filtr cząstek stałych (DPF). Oprócz ich ekonomiczności i zwinności, nowe silniki TDI wyróżniają się również niskim poziomem hałasu. Dwa wały wyrównawcze w wersji 140-PS eliminują niepożądane wibracje. Dodatkowo, nowa konstrukcja łożyska silnika zapewnia lepszą izolację silników od nadwozia. Volkswagen będzie oferował 6-biegowe DSG jako opcję z obydwoma TDI.

1.6 TDI o mocy 77 kW / 105 PS

Technicznie 1 598 cm3 TDI ustawia najwyższe standardy w swoim segmencie rynkowym. Dzięki systemowi common rail, olej napędowy jest wtryskiwany bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 1 600 barów. Specjalne siłowniki piezoelektryczne kontrolują wielokrotne wtryski i ilości paliwa z maksymalną precyzją.

Aby maksymalnie zredukować wewnętrzny opór silnika, zoptymalizowano napęd wału korbowego, zaworów i pompy olejowej. Kwadratowy stosunek skoku do średnicy minimalizuje straty tarcia w cylindrach. Ponadto zmniejszono straty w przepływie oleju i płynu chłodzącego, a także straty tarcia w indukcji powietrza i przepływach powietrza doładowującego. W rezultacie powstała gama TDI, która oferuje bezkompromisowo niskie zużycie paliwa i wartości emisji, nie tracąc nawet w najmniejszym stopniu na komforcie czy dynamice.

TDI o mocy 77 kW / 105 PS (przy 4 400 obr./min) przyspiesza nowego Volkswagena Golfa Varianta do 100 km/h w czasie 11,9 sekundy – z pięciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalną 7-biegową DSG; w obu przypadkach jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Jego wyjątkowo wysoki maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm leży w zakresie od 1 500 do 2 500 obr./min, co wspiera oszczędny styl jazdy. Połączone zużycie paliwa dla nowego silnika w Volkswagenie Golfie Variancie TDI wynosi doskonałe 4,5 litra diesla na 100 kilometrów (119 g/km CO2). W przypadku 7-biegowego DSG te wartości wynoszą 4,8 litra i 125 g/km CO2. TDI o mocy 105 PS można zamówić w każdej z trzech linii wyposażeniowych. I to nie wszystko. Jest również oferowany z opcjonalnym pakietem BlueMotionTechnology. W tym przypadku, niskie połączone zużycie paliwa Volkswagena Golfa Varianta spada z 4,5 do 4,2 litra paliwa (109 g/km CO2).

2.0 TDI o mocy 103 kW / 140 PS

TDI o mocy 103 kW / 140 PS również osiąga wyjątkową efektywność paliwową (można go zamawiać w wersji Comfortline lub Highline). Kierowany przez ten silnik Volkswagen Golf Variant potrzebuje tylko 5,0 litra diesla na pokonanie stu kilometrów (132 g/km CO2). Jeśli Variant zamówiony jest z 6-biegowym DSG w tej mocy, połączone zużycie paliwa wynosi 5,5 litra (odpowiednik 144 g/km CO2). W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 210 km/h, a czas przyspieszenia do 100 km/h wynosi 9,7 sekundy.

Dodatkowo TDI błyszczy w praktycznie wszystkich prędkościach silnika wysokim momentem obrotowym; już przy 1 750 obr./min osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm i utrzymuje go do 2 500 obr./min.

Wtrysk paliwa w dużym silniku turbo-diesel z bezpośrednim wtryskiem obsługiwany jest przez najnowszą generację systemu common rail. Do 1 800 barów ciśnienia wtrysku i specjalne wtryskiwacze ośmiootworowe zapewniają szczególnie drobną atomizację oleju napędowego. Wtryskiwacze ośmiootworowe są kontrolowane przez najnowszą generację piezoelektrycznych wtryskiwaczy liniowych. Elektrycznie sterowane kryształy piezoelektryczne, wspomagane przez element hydrauliczny, wprowadzają paliwo w ułamkach sekundy. W porównaniu do tradycyjnych zaworów elektromagnetycznych, technologia piezoelektryczna umożliwia bardziej elastyczne procesy wtrysku z mniejszymi i precyzyjnie odmierzonymi ilościami paliwa. Korzyść: bardzo cichy i przyjemnie płynny silnik, wyjątkowa reakcja oraz niskie zużycie paliwa i emisji. Pozytywny wpływ na akustykę ma również całkowicie bezobsługowy napęd zębaty wału rozrządu. Dzięki przejściu na technologię common rail i licznym innym środkom akustycznym, takim jak materiał tłumiący hałas w przedniej szybie, obie wersje TDI Volkswagena Golfa Varianta należą do najcichszych modeli diesla w swojej klasie.

DSG: 6- I 7-biegowe SKRZYNIE BEZPOŚREDNIEGO PRZENIESIENIA NAPĘDU

Wszystkie wersje TDI i TSI nowego Volkswagena Golfa Varianta dostępne są z opcjonalną skrzynią Direct Shift Gearbox (DSG). W zależności od momentu obrotowego silnika, Golf otrzymuje 6-biegową lub 7-biegową DSG. Ekstremalnie efektywna i zwinna DSG całkowicie zastępuje klasyczną automatyczną skrzynię biegów z konwerterem momentu obrotowego w Golfie.

Obie wersje DSG charakteryzują się maksymalną oszczędnością i dynamiczną zmianą biegów, w przeciwieństwie do jakiejkolwiek wcześniejszej skrzyni biegów. Oprócz różnej liczby biegów do przodu, obie DSG różnią się technicznie rodzajem sprzęgła. Podczas gdy w 7-biegowej DSG stosuje się dwa suche sprzęgła, w 6-biegowej DSG podwójne sprzęgło pracuje na mokro w kąpieli olejowej. Prawdziwe dla obu skrzyń biegów: nawet najbardziej doświadczeni kierowcy wyścigowi nie są w stanie dorównać prędkości zmiany biegów żadnej z wersji DSG. Innym faktem jest to, że bardziej niż jakakolwiek inna automatyczna, podwójne sprzęgła mają potencjał do zmniejszenia zużycia paliwa i w ten sposób emisji.

Dwie wersje DSG są każdą specjalistką w swoich zastosowaniach. Podczas gdy 6-biegowa DSG błyszczy w połączeniu z silnikami o dużym momencie obrotowym (do 350 Nm), 7-biegowa DSG jest szczególnie skuteczna w połączeniu z mniejszymi silnikami (do 250 Nm).

Funkcje

Przy premierze udanego Varianta (ponad 95 000 nowych rejestracji pojazdów w 2008 roku) oferowane będą trzy wersje wyposażeniowe: Trendline, Comfortline i Highline. Ostatnia z nich zastępuje poprzednią wersję Sportline jako najwyższą linię wyposażeniową. Zawsze standardowo we wszystkich wersjach znajdują się sześć poduszek powietrznych, program elektronicznej stabilizacji ESP z pomocą w trakcie skrętu i stabilizacji przyczepy oraz klimatyzacja. Ponadto istnieją szczególne szczegóły, które odróżniają każdą wersję. Volkswagen Golf Variant Comfortline, na przykład, posiada standardowe regulowane oparcie siedzenia pasażera z przodu, które całkowicie składa się do przodu, aby zapewnić miejsce dla szczególnie długich przedmiotów. Volkswagen Golf Variant Highline ma detale takie jak panoramiczny dach i sportowe fotele Alcantara, które nadają mu wyjątkowy charakter.

Volkswagen Golf Variant Trendline

Najniższa wersja wyposażeniowa oferuje nawet znaczny zestaw standardowych funkcji. W Niemczech nowy model wyróżnia się od poprzedniego modelu dodatkowymi standardowymi funkcjami, takimi jak wyświetlacz wielofunkcyjny (komputer pokładowy), widoczne końcówki wydechowe (począwszy od 105 PS), dekoracyjne akcenty „Titan”, światła do jazdy dziennej zintegrowane w reflektorach, dwutonowy klakson, rozszerzone ESP obejmujące asystenta hamowania komfortowego, klamki drzwiowe i obudowy lusterek w kolorze nadwozia oraz półautomatyczny system klimatyzacji „Climatic”. Inne standardowe wyposażenie obejmuje elektryczne podnośniki okien (z przodu i z tyłu), centralny zamek ze zdalnym sterowaniem RF, wyjmowany pokład bagażowy, oświetlenie bagażnika, różne schowki, w tym jeden w podsufitce, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz relingi dachowe. Volkswagen Golf Variant Trendline dostarczany jest z oponami w rozmiarze 205/55 R16 jako standardowe wyposażenie.

Volkswagen Golf Variant Comfortline

1.4L 5MT FWD (80 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc59 Kw @ 5000 Rpm
80 Hp @ 5000 Rpm
79 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy97 Lb-Ft @ 3800 Rpm
132 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyInWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna107.5 Mph (173 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2934.4 Lbs (1331 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4122.6 Lbs (1870 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy147 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
199 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna124.9 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/40 R17 W
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3073.2 Lbs (1394 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2146 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
240 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna136.7 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16 V
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3192.3 Lbs (1448 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321.1 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy147 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
199 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna125 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/40 R17 W
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3144 Lbs (1426 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
240 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna136.7 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16 V
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3219 Lbs (1460 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Emisja CO2143 G/Km

1.6L TDI 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16 T
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3185.7 Lbs (1445 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365.2 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.6L TDI 5MT FWD (105 KM) BlueMotion

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3201.1 Lbs (1452 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321.1 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TDI 6MT 4Motion AWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3463 Lbs (1571 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2143 G/Km

1.6L TDI 7AT BlueMotion FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3247 Lbs (1473 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2113 G/Km

1.6L TDI 7AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3232 Lbs (1466 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2125 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16 H
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3353 Lbs (1521 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna130.5 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16 H
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3295.9 Lbs (1495 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4475.4 Lbs (2030 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2128 G/Km

1.2L TSI 5MT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc63 Kw @ 4800 Rpm
86 Hp @ 4800 Rpm
84 Bhp @ 4800 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
160 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna110.6 Mph (178 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16 T
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2969.6 Lbs (1347 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4188.8 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2132 G/Km

1.2L TSI 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550-4100 Rpm
175 Nm @ 1550-4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3015.9 Lbs (1368 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4210.8 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2136 G/Km

1.2L TSI 6MT FWD (105 KM) BlueMotion

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550-4100 Rpm
175 Nm @ 1550-4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16 T
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3031.4 Lbs (1375 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4166.7 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2123 G/Km

1.2L TSI 7AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550-4100 Rpm
175 Nm @ 1550-4100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość178.5 In (4534 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.4 In (1
Rozstaw osi101.5 In (2578 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3015.9 Lbs (1368 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4210.8 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2136 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.