Volkswagen wprowadził siódmą generację znanego hatchbacka Golf w 2012 roku, a pięć lat później, w 2017 roku, zaprezentował jej odświeżoną wersję.
Golf VII dostępny był w kilku wersjach nadwozia, w tym w popularnej wersji trzydrzwiowej, która zyskała popularność już w latach 70-tych wraz z debiutem modelu Golf I. Model z 2017 roku przeszedł szereg ulepszeń, głównie w sferze technicznej, ale również w zakresie wyglądu. Volkswagen zbudował go na platformie MQB, stosowanej w wszystkich swoich markach (Volkswagen, Audi, Seat i Skoda). W 2017 roku niemiecki producent zaprezentował odświeżoną wersję Golfa VII.
Jego ostrzejszy wygląd był znacznie bardziej wyrazisty niż w modelu szóstej generacji. Kanciaste reflektory wyposażone były w LED-owe światła dzienne, a Volkswagen oferował opcję pełnych reflektorów LED. Wąska atrapa między nimi miała dwa smukłe żebra oraz chromowane logo VW. Trapezoidalny dolny wlot powietrza w zderzaku nadawał samochodowi bardziej agresywny wygląd. Podobnie jak w poprzednich modelach, wersja trzydrzwiowa miała dłuższe drzwi, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie pasażerom tylnym. Z tyłu wszystkie poziomy wyposażenia otrzymały lampy tylne LED.
Wnętrze samochodu wyglądało bardziej premium niż w modelach masowego rynku. Volkswagen poprawił materiały na miękkim kokpicie, tapicerce oraz na centralnej konsoli. Opcjonalnie Golf VII mógł być wyposażony w cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Nowy system infotainment Discover-Pro z ekranem dotykowym 9,2 cala był dostępny w opcjach, co podnosiło komfort jazdy.
Pod maską Volkswagen zamontował silniki spełniające normę Euro 6, o mocy od 85 KM do 150 KM, zarówno benzynowe, jak i diesla. Wszystkie wersje były doładowane. W kwestii przekładni producent oferował sześciobiegową manualną lub siedmiobiegową automatyczną (z podwójnym sprzęgłem) skrzynię biegów.
„`
Volkswagen cyfryzuje najpopularniejszy model w historii Grupy – Volkswagen Golf – w ramach dużej aktualizacji. Głównym celem modelu na rok 2017 jest, obok nowych silników, bardziej wyrazistego designu i nowych systemów wspomagania, zupełnie nowa generacja systemów infotainment. Jako światowa nowość w klasie kompaktowej, flagowy system „Discover Pro” może być obsługiwany za pomocą gestów. Dzięki 9,2-calowemu ekranowi tworzy on jedność koncepcyjną i wizualną z nowym Active Info Display, który również debiutuje w Golfie. Równolegle powiększyła się oferta usług online i aplikacji. Aktualizacja Golfa, z którego do tej pory sprzedano ponad 33 miliony sztuk, odzwierciedla również nowy standard dla systemów wspomagania w klasie kompaktowej: technologie takie jak system awaryjnego hamowania w mieście z nową funkcją monitorowania pieszych, nowy asystent w korkach (częściowo zautomatyzowane prowadzenie przy prędkości do 60 km/h) oraz Emergency Assist, również nowy w tym segmencie, znacząco poprawiają bezpieczeństwo.
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa skrzynia DSG
Postępująca cyfryzacja towarzyszy ulepszonej rodzinie silników EA211 TSI. Nowy Golf zadebiutuje początkowo z nowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym „1.5 TSI Evo” – czterocylindrowym turbo o mocy 110 kW/150 PS z aktywnym zarządzaniem cylindrami (ACT). Wkrótce pojawi się również wersja BlueMotion produkująca 96 kW/130 PS. Volkswagen zwiększył także moc Golfa GTI, który w nowej wersji osiągnie 169 kW/230 PS oraz 180 kW/245 PS (GTI Performance), a nowa 7-biegowa skrzynia DSG stopniowo zastąpi 6-biegową DSG jako efektywna skrzynia biegów dla Golfa.
Potężny, bardziej wyrafinowany design i nowe światła LED
Volkswagen prezentuje aktualizację dwudrzwiowego i czterodrzwiowego Golfa, Golfa Varianta oraz sportowego Golfa GTI i Golf GTE w siedzibie Volkswagena w Wolfsburgu. Bardziej wyrafinowany design wszystkich nowych wersji Golfa robi jeszcze silniejsze wrażenie niż kiedykolwiek wcześniej. Modyfikacje obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe halogenowe reflektory z diodami LED do jazdy dziennej, nowe pełne reflektory LED zamiast reflektorów ksenonowych, nowe błotniki, nowe tylne światła LED – które są standardem we wszystkich wersjach Golfa – a także nowe felgi i kolory, a wnętrze Golfa z 2017 roku uzupełniają nowe ozdobne elementy i tkaniny. Zakres wersji wyposażeniowych Golfa pozostaje bez zmian.
Pewny wygląd przodu Golfa
Nowe detale nadają kultowemu designowi Golfa jeszcze bardziej wyraźną klarowność, szczególnie połączenie grilla chłodnicy i reflektorów, które elegancko dopełniają oryginalny styl. Dolny pasek chromowany w grillu chłodnicy rozszerza się w lewo i prawo jako element chromowany (malowany na czerwono w GTI i niebiesko w GTE) i LED-owe światła do jazdy dziennej sięgają do reflektorów (reflektory LED, które są standardem lub opcjonalnym dodatkiem, w zależności od wersji wyposażeniowej, zastępują reflektory ksenonowe w nowym Golfie). Otwory wentylacyjne w dolnej części zderzaka, które również zostały przeprojektowane, akcentują szerokość Volkswagena jeszcze bardziej niż wcześniej. Interplay nowych detali sprawia, że Golf staje się jeszcze bardziej uderzający. Kolejnym wizualnym akcentem w wersjach z systemem adaptacyjnego tempomatu ACC i/lub Front Assist, w tym funkcją awaryjnego hamowania w mieście z nowym monitorowaniem pieszych, jest to, że czujnik radarowy dla tych systemów w wersjach TDI, TSI, LNG, GTD i GTI nie będzie już (widocznie) zlokalizowany w dolnym wlocie powietrza w zderzaku, ale zostanie ukryty za logo VW w górnym grillu chłodnicy.
Pełne światła tylne LED jako standard
Tył pojazdu również zyskał na charakterze: od teraz wszystkie wersje Golfa i Golfa Varianta będą wyposażone w pełne światła tylne LED. W przeciwieństwie do wielu standardowych świateł LED, żadne z funkcji nowych tylnych świateł Golfa nie będzie korzystać z tradycyjnych żarówek. Również najwyższa wersja pełnych świateł tylnych LED (dostępna w 2- i 4-drzwiowym Golfie) będzie miała animowane płynne kierunkowskazy. Ta wersja będzie rozpoznawalna po przezroczystym białym pasku LED, który zmienia kolor na pomarańczowy podczas sygnalizowania. Na koniec, najwyższa wersja wyróżnia się wyraźnym przełączeniem pomiędzy tylnymi światłami LED a światłami hamowania LED, gdy hamulce są włączone.
Wyrafinowane wnętrze
Wnętrze Golfa wzbogacono o nowe panele dekoracyjne w drzwiach, desce rozdzielczej i środkowej konsoli, a także nowe pokrowce na siedzenia.
Volkswagen Golf GTI
Sportowe wersje GT wyróżniają się kolorowymi aplikacjami dopasowanymi do charakteru konkretnej wersji Golfa, zamiast chromowanego paska w grillu chłodnicy i reflektorach. Jednym z najważniejszych znaków towarowych Golfa GTI – czerwony pasek w grillu chłodnicy – został rozszerzony jako jeszcze bardziej wyraźny element. Poprzeczka w grillu chłodnicy oraz małe skrzydełka po bokach standardowych podwójnych reflektorów LED są także czerwone. Tył Golfa GTI z rocznika 2017 różni się nie tylko nowymi zderzakami i pełnymi tylnymi światłami LED, ale także powiększoną średnicą chromowanych rur wydechowych.
Volkswagen Golf GTE
Podobnie jak Golf GTI, najnowszy Golf GTE wyróżnia się charakterystycznymi niebieskimi elementami designu wersji hybrydowej typu plug-in. Niebieskie skrzydełka w nowych reflektorach LED GTE, które również są standardem, wizualnie podkreślają dynamikę tego efektywnego Volkswagena.
Volkswagen Golf Variant
Różnorodny zakres modeli Golfa tradycyjnie obejmuje również Golfa Varianta. Najnowsza wersja tego wszechstronnego modelu również ma swoją światową premierę. Nowy tylny zderzak sprawia, że Golf Variant wydaje się jeszcze dłuższy i bardziej elegancki. Pełne światła tylne LED, które również są standardem w tej wersji, idealnie pasują do tego wyglądu. Podobnie jak Passat Variant, Golf Variant jest również dostępny z wyrafinowanymi trapezoidalnymi panelami chromowanymi, które są bezpośrednio zintegrowane z dyfuzorem, jako opcja.
Cyfrowe wskaźniki i kontrola gestów
Aktualizacja Golfa jest najlepiej widoczna wewnątrz, ponieważ model na rok 2017 oferuje nowy, coraz bardziej cyfrowy koncept wyświetlania i sterowania. Opiera się na nowym Active Info Display oraz pierwszym systemie infotainment z kontrolą gestów, który jest oferowany w seryjnym modelu Volkswagena. Oprócz tego, Volkswagen zaktualizował całą gamę swoich systemów infotainment. Jego najważniejszą cechą jest nowoczesny design, większe ekrany dotykowe i, jak wspomniano wcześniej, – w przypadku najwyższej wersji „Discover Pro” – kontrola gestów, która jest wdrażana tutaj po raz pierwszy w klasie samochodów kompaktowych Golfa.
Instrumenty nowej generacji
Active Info Display Golfa to całkowicie cyfrowy zestaw wskaźników z licznymi funkcjami interaktywnymi. Wszystkie instrumenty są wyświetlane wirtualnie na 12,3-calowym kolorowym wyświetlaczu. Informacje nawigacyjne mogą być wyświetlane w 2D lub 3D. Jego rozdzielczość wynosi 1 440 x 540 pikseli, co umożliwia niezwykle precyzyjne i wyrafinowane interaktywne wyświetlanie wszystkich szczegółów. Istnieje pięć różnych profili informacji, w których rodzaj wyświetlanych informacji i grafik zmienia się w określonych obszarach. Kierowca może wybrać jeden z następujących profili: „Klasyczny”, „Zużycie i Zasięg”, „Efektywność”, „Wydajność i Wsparcie dla Kierowcy” lub „Nawigacja”. Profil „Nawigacja” jest dobrym przykładem interaktywnych funkcji Active Info Display: tutaj prędkościomierz i obrotomierz są przesuwane na boki, aby zrobić więcej miejsca dla mapy na środku. Informacje o jeździe, nawigacji i funkcjach wsparcia mogą być również integrowane w obszarach graficznych prędkościomierza i obrotomierza, w razie potrzeby. Dane takie jak zdjęcia kontaktów telefonicznych czy okładki CD mogą być również wyświetlane na Active Info Display. W zależności od modelu, grafika może być dostosowywana: w Golfie GTI, na przykład, grafika wykorzystuje czerwony kolor GTI jako kontrast, podczas gdy Golf GTE korzysta z niebieskiego koloru GTE, aby instrumenty lepiej współgrały z wyglądem hybrydy typu plug-in. Active Info Display jest dostępny jako opcjonalny dodatek we wszystkich wersjach Golfa, jako alternatywa dla analogowych wskaźników.
Najnowocześniejsza generacja MIB – z kontrolą gestów po raz pierwszy
Kontrola gestów ma swoją światową premierę w klasie kompaktowej przy debiucie w zaktualizowanym Golfie. Będzie dostępna w najwyższej wersji modułowej matrycy infotainment (MIB) – „Discover Pro” w momencie wprowadzenia nowego modelu.
Ekrany o przekątnej od 6,5 do 9,2 cala
Volkswagen wymienił wszystkie istniejące systemy infotainment w Golfie na nową generację MIB. Najważniejszą cechą jest to, że wszystkie systemy oferują teraz nowy design i większe ekrany dotykowe, chociaż nazwy systemów infotainment pozostają bez zmian. Systemy „Composition Touch” i „Composition Colour” o przekątnej 5 cali (z rozdzielczością wyświetlacza 400 x 240 pikseli) zostały zastąpione nowym systemem „Composition Colour” o przekątnej 6,5 cala, z rozdzielczością dotykowego ekranu 800 x 480 pikseli, a czarno-biały „Composition Touch” został wycofany. Kolejny poziom wyżej, „Composition Media” i „Discover Media” (w tym nawigacja) dotychczas miały 6,5-calowe ekrany. Zostały one również zastąpione systemami o tych samych nazwach, ale z ekranami o przekątnej 8,0 cala, podczas gdy rozdzielczość 800 x 480 pikseli również pozostaje bez zmian. Ekran o przekątnej 8,0 cala najwyższej wersji „Discover Pro” (w tym nawigacja) zostanie teraz zastąpiony dotykowym ekranem o przekątnej 9,2 cala, a rozdzielczość wzrośnie z 800 x 480 do 1280 x 640 pikseli. Nowy „Discover Pro” będzie pierwszym systemem infotainment Volkswagena, który oferuje zarówno obsługę dotykową, jak i komendy głosowe z kontrolą gestów oprócz czujników zbliżeniowych – światowa nowość w segmencie samochodów kompaktowych. Volkswagen planuje wprowadzić nowe systemy w kilku innych linijkach produktów w ciągu 2017 roku.
„Discover Pro” w szczegółach
Wersja „Discover Pro” modułowej matrycy MIB nie tylko ma 9,2-calowy wyświetlacz z rozdzielczością zwiększoną z 117 do 155 dpi, ale została również całkowicie przeprojektowana. W przeciwieństwie do poprzedniego systemu o przekątnej 8,0 cala stosowanego w Golfie, cała powierzchnia frontowa jest pokryta stylową szklaną powierzchnią (to samo dotyczy nowego systemu „Discover Media”). Tradycyjne przyciski i kontrolki to już przeszłość w „Discover Pro”; wszystkie operacje haptyczne są wykonywane za pomocą ekranu dotykowego i pięciu paneli pojemnościowych po lewej stronie nowego systemu infotainment. Ten pionowy pasek po lewej stronie obejmuje funkcje: „Menu”, „Strona główna”, „Włącz/Wyłącz”, „Głośność w górę” i „Głośność w dół” – innymi słowy, główne komendy, ponieważ kierowca musi mieć bezpośredni dostęp do funkcji takich jak regulacja głośności. To samo dotyczy panelu pojemnościowego „Strona główna”, za pomocą którego kierowca może natychmiast powrócić do ekranu głównego – a więc ekranu startowego – z dowolnego podmenu.
Indywidualnie konfigurowany ekran główny
W przeciwieństwie do poprzedniej wersji „Discover Pro”, kierowca może teraz również skonfigurować ekran główny. Funkcja nawigacji jest wyświetlana w dużym panelu po lewej stronie ekranu, podczas gdy po prawej znajdują się dwa mniejsze panele rozmieszczone pionowo. Kierowca może przypisać ważne funkcje do tych dwóch paneli wyświetlających, które są również interaktywne – na przykład radio lub bibliotekę mediów w górnym panelu i kontakty telefoniczne w dolnym panelu. Jak na smartfonie, gdy kierowca dotknie przycisku „Strona główna” – niezależnie od tego, w którym menu aktualnie się znajduje – system wraca do spersonalizowanego ekranu głównego, jak wcześniej wspomniano.
Kontrola gestów, dotyku i głosu
Kolejną nowością – jak wcześniej wspomniano – jest to, że system „Discover Pro” jest obecnie obsługiwany za pomocą gestów, dotyku oraz kontroli głosowej. Oczywiście nowy „Discover Pro” jest również wyposażony w czujnik zbliżeniowy, dzięki czemu jeszcze więcej funkcji menu pojawia się na wyświetlaczu, gdy ręka zbliża się do ekranu. Mimo dużej liczby funkcji i wyposażenia oferowanych przez nowy system infotainment, jego obsługa – jak to typowe dla Volkswagena – pozostaje intuicyjna i prosta.
Kontrola gestów
Kontrola gestów może być używana w różnych menu. Wystarczy gest przesunięcia, aby przesunąć poziomo ułożone elementy menu w lewo lub w prawo, co pozwala kierowcy przeglądać główne menu, zmieniać stacje radiowe, przewijać playlisty lub przeglądać Galerię Zdjęć i albumy w bibliotece mediów (CoverFlow). „Świetlisty efekt” wskazuje, które opcje mogą być obsługiwane za pomocą kontroli gestów, a działanie jest wspierane przez wizualną interaktywną reakcję. Udane przesunięcia są również potwierdzane dźwiękiem, który można opcjonalnie wyłączyć.
W pełni zintegrowany i z maksymalną kompatybilnością
Zakres wyposażenia oferowanego z systemem „Discover Pro” obejmuje również wzmacniacz o mocy 4 x 20 watów, napęd DVD, dwa porty USB (kompatybilne z Apple), dwa sloty na karty SD, gniazdo AUX-IN, dysk SSD o pojemności 10 GB, pełen zakres możliwości odtwarzania muzyki, odtwarzacz filmów, jukebox, odtwarzacz podcastów, czujnik zbliżeniowy i kontrolę głosową oraz nawigację. Opcjonalnie dostępne są „Tył (kamera reversing)”, DAB+, do dwóch dodatkowych gniazd USB oraz dwa interfejsy do telefonów komórkowych. W zaktualizowanym Golfie kierowca lub pasażer z przodu mogą po prostu umieścić swój smartfon w nowym, opcjonalnym schowku z interfejsem dla telefonów komórkowych („Komfortowa” wstępna instalacja telefonu komórkowego). Najważniejszym punktem jest to, że telefon można ładować i łączyć z zewnętrzną anteną pojazdu indukcyjnie – to znaczy, bez kabli (zgodnie z standardem Qi). Inne opcjonalne dodatki to opcje Car-Net „App Connect”, „Security & Service” (nowość w Golfie) oraz „Guide & Inform”, podczas gdy „Media Control” jest dostępny jako opcjonalny dodatek do funkcji infotainment.
Kontrola mediów
Z aplikacją „Media Control” Volkswagen oferuje interfejs infotainment dla tabletów (i smartfonów). Aplikacja może być używana do wygodnej obsługi wielu funkcji systemu infotainment z tabletu lub telefonu. Pasażerowie po prostu łączą swój tablet z systemem infotainment „Discover Media” lub „Discover Pro” za pomocą hotspotu Wi-Fi. Systemy, które można kontrolować, obejmują radio, wszystkie źródła audio i wideo (np. USB, CD, DVD, dysk twardy) oraz system nawigacji. Informacje wyświetlane w menu obejmują wykonawcę, nazwę albumu i okładkę. Standardowe funkcje w menu nawigacyjnym uzupełnione są o funkcję wyszukiwania adresów, która korzysta z Internetu i może być również używana do wprowadzania wybranych wyników wyszukiwania jako miejsc docelowych. Ponadto pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą teraz również przesyłać wydarzenia z kalendarza i wpisy z książki adresowej na tabletach lub smartfonach do systemu infotainment jako miejsca docelowe dla systemu nawigacji, przekształcając „Media Control” w mobilne rozszerzenie systemu infotainment oraz przystępny w dzisiejszych czasach system rozrywki dla tylnych siedzeń.
Volkswagen Car-Net – aplikacje i usługi online dla Golfa
Najnowsza generacja modułowej matrycy infotainment pozwala Golfowi na podłączenie do aktualnych smartfonów Apple i Android przez App Connect, ponieważ, obok MirrorLink™ (Android), App Connect może teraz również integrować CarPlay™ (Apple) i Android Auto™ (Google) z systemami infotainment pojazdu.
Bezpieczeństwo i serwis
Po raz pierwszy Volkswagen oferuje pakiet „Bezpieczeństwo i serwis” w Golfie. Daje to kierowcy mobilny dostęp do pomocy w szerokim zakresie sytuacji. Do najważniejszych usług należy „Automatyczne powiadomienie o wypadku”, „Zgłoszenie awarii” i „Planowanie serwisu” (ustalanie terminów przeglądów w warsztacie). Zgłoszenie awarii pozwala kierowcy skontaktować się z systemem infotainment z Centrum Awaryjnego Volkswagen, które może zorganizować szybką pomoc lub pomoc medyczną, podczas gdy system już przesyła dane pojazdu i jego lokalizację do służb ratunkowych, gdy kierowca zgłasza prośbę o pomoc drogową. Ponadto „Bezpieczeństwo i serwis” oferuje funkcje takie jak online monitoring „Drzwi i świateł” oraz informacje o „Lokalizacji parkingowej” (przez smartfon lub portal internetowy). Każdy, kto ma w rodzinie osobę uczącą się jeździć, doceni „Alert Obszaru” (który automatycznie powiadamia, jeśli Golf wjeżdża lub opuszcza określone obszary) i „Alert Prędkości” (który jest aktywowany, gdy zostanie przekroczona określona prędkość). Inną przydatną funkcją jest „Online Alarm Przeciwkradzieżowy”, który wyśle powiadomienie za pomocą aplikacji Volkswagen Car-Net na Twój smartfon lub e-mailem, jeśli zostanie podjęta próba włamania do samochodu.
Przewodnik i informacje
„Przewodnik i informacje” umożliwiają korzystanie z szerokiego zakresu usług online. Obejmuje to aplikację dla systemu „Discover Media” oraz rozszerzoną ofertę aplikacji dla systemu „Discover Pro”. Usługi dostępne dla „Discover Media” obejmują aplikacje takie jak „Online Wyszukiwanie POI”, „Import Miejsca Docelowego”, „Informacje o Paliwie” (lokalizacja i cena), „Aktualności”, „Informacje o Parkingach” (lokalizacja i dostępność), „Pogoda”, „Stacje Ładowania” (np. Golf GTE) oraz „Informacje o Ruchu Drogowym Online”. Usługa „Informacje o Ruchu Drogowym Online” (informacje o bieżącej sytuacji drogowej) ułatwia przewidywanie, jak długo potrwa każda podróż Golfem, ponieważ zasilane są dane takie jak gęstość ruchu i korki, zwalnianie z korków i inne zatory do dynamicznego prowadzenia nawigacji niemal w czasie rzeczywistym, aby mogły być uwzględniane. Same komunikaty można przeglądać w szczegółach za pomocą opcji menu „Ruch”, podczas gdy grafika i kolorowe oznaczenia na mapie wyświetlanej na ekranie na stałe dostarczają aktualnych informacji o sytuacji na drogach. Usługa „Informacje o Ruchu Drogowym Online” może zatem pomóc unikać korków w czasie rzeczywistym. Większa oferta aplikacji dla systemu „Discover Media” obejmuje również Google Street View™, Google Earth™, „Wyszukiwanie Głosem POI” i „Aktualizację Map Online”.
Golf chroni swojego kierowcę, pasażerów i pieszych