Wyciągnięty z opresji po Dieselgate i światowym kryzysie finansowym, Volkswagen stworzył kolejny udany model Golfa. W 2012 roku wprowadził siódmą generację, którą odświeżył pięć lat później.
Podczas gdy szósta generacja Golfa była bardziej znaczącym liftingiem niż całkowicie nowym modelem, ponieważ opierała się na tej samej platformie co piąta generacja Golfa, model z 2012 roku był nowością od A do Z. Volkswagen zbudował go na platformie MQB, używanej we wszystkich swoich markach (Volkswagen, Audi, Seat i Skoda). W 2017 roku niemiecki producent wprowadził zmodernizowaną wersję Golfa VII.
Jego wyraźniejszy wygląd był zdecydowanie bardziej wyróżniający się niż w modelu szóstej generacji. Kanciaste reflektory miały wbudowane LED-owe światła do jazdy dziennej, a Volkswagen oferował opcję pełnych reflektorów LED. Wąska osłona chłodnicy między nimi miała dwa smukłe żebrowania i chromowane logo VW. Trapezoidalny kształt dolnej osłony w zderzaku sprawiał, że samochód wyglądał bardziej agresywnie. Z boku wersja pięciodrzwiowa miała czarny słupek B i framugi drzwi, co tworzyło wrażenie pojazdu trzydrzwiowego, ale producent pozostawił uchwyty tylnych drzwi na panelach, a nie ukryte. Z tyłu wszystkie wersje otrzymały LED-owe światła tylne.
Wewnątrz, producent zastosował wnętrze, które wyglądało bardziej premium niż w samochodach masowych. Volkswagen poprawił materiały na miękkim desce rozdzielczej, tapicerce i centralnym panelu. Jako opcję, Golf VII oferował cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3″. Nowy, 9,2-calowy ekran dotykowy Discover-Pro stał się dostępny w ofercie, wzbogacając doświadczenia z jazdy.
Pod maską, Volkswagen zainstalował silniki spełniające normy Euro 6 o mocy od 85 KM do 150 KM, zarówno benzynowe, jak i diesla. Wszystkie wersje były turbodoładowane. Jeśli chodzi o przekładnię, producent zdecydował się na sześciobiegową skrzynię manualną lub siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów (z podwójnym sprzęgłem).
Volkswagen cyfryzuje najpopularniejszy model w historii grupy – Volkswagen Golf – wprowadzając dużą aktualizację. Głównym celem modelu na rok 2017 są – obok nowych silników, bardziej wyrazistego designu i nowych systemów wspomagających – zupełnie nowa generacja systemów infotainment. Jako pierwszy na świecie w klasie kompaktowej, najwyższej klasy system „Discover Pro” można obsługiwać za pomocą gestów. Z ekranem o przekątnej 9,2 cala tworzy koncepcyjną i wizualną całość z nowym Active Info Display, który również jest nowością w Golfie. Równocześnie powiększono także zakres usług online i aplikacji. Aktualizacja Golfa, którego sprzedaż przekroczyła 33 miliony egzemplarzy, odzwierciedla również nowy standard dla systemów wspomagających w klasie kompaktowej: technologie takie jak system awaryjnego hamowania w mieście z nową funkcją monitorowania pieszych, nowe wsparcie w korkach (częściowo zautomatyzowane prowadzenie przy prędkości do 60 km/h) oraz Emergency Assist, które również jest nowością w tym segmencie, znacząco poprawiają bezpieczeństwo.
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa skrzynia DSG
Postępująca cyfryzacja towarzyszy wzmocnionej rodzinie silników EA211 TSI. Nowy Golf początkowo zadebiutuje z nowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym „1.5 TSI Evo” – czterocylindrowym turbo o mocy 110 kW/150 PS z systemem Active Cylinder Management (ACT). Następnie wprowadzona zostanie wersja BlueMotion o mocy 96 kW/130 PS. Volkswagen zwiększył także moc Golfa GTI, którego nowa wersja będzie miała moc 169 kW/230 PS oraz 180 kW/245 PS (GTI Performance), a nowa 7-biegowa skrzynia DSG (automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem) stopniowo zastąpi 6-biegową DSG jako skrzynię o wysokiej wydajności dla Golfa.
Potężny, bardziej wyrafinowany design i nowe światła LED
Volkswagen prezentuje aktualizację dla dwudrzwiowego i czterodrzwiowego Golfa, Golfa Varianta oraz sportowego Golfa GTI i Golf GTE w siedzibie Volkswagena w Wolfsburgu. Bardziej wyrafinowany design wszystkich nowych wersji Golfa robi wrażenie mocniejszego niż kiedykolwiek wcześniej. Modyfikacje obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe reflektory halogenowe z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED zamiast reflektorów ksenonowych, nowe błotniki, nowe pełne LED-owe światła tylne – które są standardem w każdej wersji Golfa – a także nowe koła i kolory, a wnętrze Golfa z 2017 roku zostało uzupełnione nowymi, wyrafinowanymi dekoracyjnymi wykończeniami i materiałami. Zakres wersji wyposażeniowych Golfa pozostaje niezmieniony.
Pewny przód Golfa
Nowe szczegóły nadają ikonicznemu designowi Golfa jeszcze bardziej wyraźną klarowność, szczególnie połączenie grilla chłodnicy i reflektorów, które stylowo kończą oryginalność. Dolny chromowany pasek na grillu chłodnicy rozciąga się w lewo i w prawo jako chromowany element (malowany na czerwono w GTI i na niebiesko w GTE), a LED-owe światła dzienne prowadzą do reflektorów (reflektory LED, które standardowo są lub opcjonalnie dostępne, w zależności od wersji wyposażenia, zastępują reflektory ksenonowe w nowym Golfie). Otwory wentylacyjne w dolnej części zderzaka, które również zostały przeprojektowane, jeszcze bardziej akcentują szerokość Volkswagena. Interakcja nowych szczegółów sprawia, że Golf jest jeszcze bardziej uderzający. Kolejną wizualną nowością w wersjach z Adaptive Cruise Control ACC i/lub Front Assist, w tym funkcji City Emergency Braking z nowym monitorowaniem pieszych, jest to, że sensor radarowy dla tych systemów w wersjach TDI, TSI, LNG, GTD i GTI nie będzie już (widoczny) w dolnym wlocie powietrza w zderzaku, ale będzie teraz ukryty za logo VW w górnym grillu chłodnicy.
Pełne LED-owe światła tylne w standardzie
Tył pojazdu również stał się bardziej charyzmatyczny: od teraz wszystkie wersje Golfa i Golfa Varianta będą wyposażone w pełne LED-owe światła tylne. W przeciwieństwie do wielu standardowych LED-owych świateł tylnych, żadne funkcje nowych świateł tylnych Golfa nie będą wykorzystywały konwencjonalnych żarówek. Dodatkowo, wersja pełnych LED-owych świateł tylnych (dostępna dla 2- i 4-drzwiowego Golfa) będzie miała animowane wskaźniki kierunkowskazów. Tę wersję można rozpoznać po przezroczystym białym pasku LED, który zmienia kolor na pomarańczowy podczas sygnalizowania. Wreszcie, wersja najwyższej klasy różni się także wizualnym przełącznikiem pomiędzy LED-owymi światłami tylnymi a LED-owymi światłami hamowania, gdy hamulce są włączone.
Wytworne wnętrze
Dla wnętrza Golfa, dział projektowy Volkswagena „Kolor & Wykończenie” zaprojektował nowe panele dekoracyjne w drzwiach, na desce rozdzielczej i konsoli centralnej, a także nowe pokrycia siedzeń.
Volkswagen Golf GTI
Sportowe wersje GT różnią się zastosowaniem kolorów dopasowanych do charakteru konkretnej wersji Golfa, zamiast chromowanej listwy w grillu chłodnicy i reflektorach. Jednym z najważniejszych znaków Golf GTI – czerwony pasek w grillu chłodnicy – jest teraz wydłużony jako jeszcze bardziej charakterystyczny element. Poprzeczka w grillu chłodnicy oraz małe skrzydełka po bokach standardowych reflektorów LED są również czerwone. Tył Golfa GTI z 2017 roku odróżnia się nie tylko nowymi zderzakami i pełnymi LED-owymi światłami tylnymi, ale także powiększonym przekrojem chromowanych rur wydechowych.
Volkswagen Golf GTE
Podobnie jak Golf GTI, z czerwonymi elementami designu, najnowszy Golf GTE wyróżnia się charakterystycznymi niebieskimi elementami designu wersji hybrydowej plug-in. Niebieskie skrzydełka w nowych reflektorach LED GTE, które również są standardowe, wizualnie podkreślają dynamikę tego wydajnego Volkswagena.
Volkswagen Golf Variant
Różnorodna gama modeli Golfa tradycyjnie obejmuje Golfa Varianta. Najnowsza wersja tego wszechstronnego pojazdu również świętuje swoją światową premierę. Nowy tylny zderzak sprawia, że Golf Variant wygląda jeszcze bardziej smukło i elegancko. Pełne LED-owe światła tylne, które również są standardowe w tej wersji, doskonale pasują do tego wyglądu. Podobnie jak Passat Variant, Golf Variant jest również dostępny z wyrafinowanymi trapezoidalnymi panelami wykończeniowymi, które są bezpośrednio zintegrowane w dyfuzorze, jako opcja.
Cyfrowa instrumentacja i kontrola gestów
Aktualizacja Golfa jest najbardziej widoczna wewnątrz, ponieważ model na rok 2017 oferuje nowe, coraz bardziej cyfrowe pojęcie wyświetlania i kontroli. Opiera się na nowym Active Info Display oraz pierwszym systemie infotainment z kontrolą gestów oferowanym w produkcyjnym modelu Volkswagena. Obok tego Volkswagen zaktualizował całą swoją gamę systemów infotainment. Jej najważniejszą cechą jest nowoczesny design, większe ekrany dotykowe oraz, jak wspomniano wcześniej, w przypadku najwyższej wersji „Discover Pro” – kontrola gestów, która jest wprowadzana tutaj po raz pierwszy w klasie samochodów kompaktowych Golfa.
Instrumentacja nowej generacji
Active Info Display Golfa to w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z licznymi interaktywnymi funkcjami. Wszystkie wskaźniki są wyświetlane wirtualnie na 12,3-calowym kolorowym ekranie. Informacje o nawigacji mogą być wyświetlane w 2D lub 3D. Jego rozdzielczość wynosząca 1 440 x 540 pikseli umożliwia niezwykle precyzyjne i wyrafinowane interaktywne wyświetlanie wszystkich szczegółów. Istnieje pięć różnych profili informacyjnych, w których rodzaj informacji i grafiki wyświetlanej w określonych obszarach zmienia się. Kierowca może wybrać jeden z następujących profili: „Klasyczny”, „Zużycie i zasięg”, „Wydajność”, „Wydajność i wsparcie kierowcy” lub „Nawigacja”. Profil „Nawigacja” jest dobrym przykładem interaktywnych funkcji Active Info Display: tutaj wskaźnik prędkości i obrotomierz zostają przesunięte na boki, aby zrobić więcej miejsca na mapę w środku. Informacje dotyczące prowadzenia, nawigacji i funkcji wspomagających mogą być również zintegrowane w graficznych obszarach wskaźnika prędkości i obrotomierza, w zależności od potrzeby. Dane takie jak zdjęcia kontaktów telefonicznych czy okładki CD mogą być również wyświetlane na Active Info Display. W zależności od modelu, grafika może być dostosowywana: na przykład w Golfie GTI grafika używa koloru czerwonego GTI jako koloru kontrastowego, podczas gdy Golf GTE używa niebieskiego GTE, aby instrumenty współgrały z wyglądem hybrydy plug-in. Active Info Display jest dostępny jako opcja dla wszystkich wersji Golfa, jako alternatywa dla analogowych instrumentów.
Nowa generacja MIB – z kontrolą gestów po raz pierwszy
Kontrola gestów obchodzi swoją światową premierę w klasie kompaktowej z debiutem w zaktualizowanym Golfie. Będzie dostępna w najwyższej wersji modułowej matrycy infotainment (MIB) – „Discover Pro”, gdy tylko rozpocznie się nowy rok modelowy.
Ekrany od 6,5 do 9,2 cala
Volkswagen zastąpił wszystkie istniejące systemy infotainment w Golfie nową generacją MIB. Najważniejszą cechą jest to, że wszystkie systemy oferują teraz nowy design i większe ekrany dotykowe, chociaż nazwy systemów infotainment pozostają bez zmian. Systemy „Composition Touch” i „Composition Colour” o przekątnej 5 cali (o rozdzielczości 400 x 240 pikseli) zostały zastąpione nowym systemem „Composition Colour” o przekątnej 6,5 cala, z rozdzielczością ekranu dotykowego 800 x 480 pikseli, a czarno-biały „Composition Touch” został wycofany. Następny poziom, „Composition Media” i „Discover Media” (w tym nawigacja) dotychczas miały 6,5-calowe ekrany. Również zostały one zastąpione systemami o tych samych nazwach, ale z ekranami 8,0-calowymi, podczas gdy rozdzielczość 800 x 480 pikseli również pozostaje bez zmian. Ekran 8,0-calowy najwyższej klasy systemu „Discover Pro” (w tym nawigacja) zostanie teraz zastąpiony ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala, z rozdzielczością zwiększoną z 800 x 480 do 1280 x 640 pikseli. Nowy „Discover Pro” będzie pierwszym systemem infotainment Volkswagena, który oferuje zarówno obsługę dotykową, jak i głosową z kontrolą gestów, oprócz czujników zbliżeniowych – światowa premiera w segmencie samochodów kompaktowych. Volkswagen planuje wprowadzenie nowych systemów w kilku innych liniach produkcyjnych w ciągu 2017 roku.
„Discover Pro” w szczegółach
Nie tylko wersja „Discover Pro” MIB ma wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala z rozdzielczością zwiększoną z 117 do 155 dpi, ale została ona również całkowicie przeprojektowana. W przeciwieństwie do poprzedniego systemu 8,0-calowego używanego w Golfie, cała frontowa część jest pokryta stylowym szklanym panelem (dotyczy to także nowego systemu „Discover Media”). Konwencjonalne przyciski i kontrolki to przeszłość z „Discover Pro”; wszystkie operacje dotykowe są wykonywane za pomocą ekranu dotykowego i pięciu pojemnościowych paneli po lewej stronie nowego systemu infotainment. Ten pionowy pasek po lewej stronie zawiera funkcje: „Menu”, „Start”, „Włącz/Wyłącz”, „Podgłoś” i „Ścisz” – innymi słowy, główne komendy, ponieważ kierowca musi mieć bezpośredni dostęp do takich funkcji jak kontrola głośności. To samo dotyczy pojemnościowego panelu „Start”, dzięki któremu kierowca może błyskawicznie wrócić do głównego menu – a więc do ekranu głównego – z dowolnego podrzędnego menu.
Indywidualnie konfigurowany ekran główny
W przeciwieństwie do poprzedniej wersji „Discover Pro”, kierowca może teraz również konfigurować ekran główny. Funkcja nawigacji jest wyświetlana w dużym panelu po lewej stronie ekranu, podczas gdy po prawej stronie znajdują się dwa mniejsze panele ułożone pionowo. Kierowca może przypisać ważne funkcje do tych dwóch interaktywnych paneli wyświetlaczy – na przykład radio lub bibliotekę multimedialną w górnym panelu i kontakty telefoniczne w dolnym panelu. Tak jak na smartfonie, gdy kierowca dotknie przycisku „Start” – niezależnie od menu, w którym aktualnie się znajduje – system wraca do spersonalizowanego ekranu głównego, jak wspomniano wcześniej.
Kontrola gestów, dotyku i głosu
Kolejną nowością – jak wymieniono powyżej – jest to, że system „Discover Pro” działa teraz z kontrolą gestów, dotyku oraz kontroli głosowej. Oczywiście, nowy „Discover Pro” jest także wyposażony w czujnik zbliżeniowy, dzięki czemu jeszcze więcej funkcji menu pojawia się na wyświetlaczu, gdy ręka zbliża się do ekranu. Pomimo szerokiego zakresu wyposażenia i funkcji oferowanych przez nowy system infotainment, operacja systemu – jak typowe dla Volkswagena – pozostaje intuicyjna i prosta.
Kontrola gestów
Kontrola gestów może być używana w różnych menu. Wystarczy gest przesunięcia, aby przesunąć poziomo ułożone elementy menu w lewo lub prawo, umożliwiając kierowcy przewijanie głównego menu, zmienianie stacji radiowych, przeglądanie playlisty lub przeglądanie wideo i albumy w bibliotece multimedialnej (CoverFlow). „Świecenie” wskazuje, które opcje można obsługiwać za pomocą kontroli gestów, a obsługa jest wspierana przez interaktywną informację wizualną. Sukcesywnie wykonane gesty są także potwierdzane dźwiękiem, który można opcjonalnie deaktywować.
W pełni zintegrowany i z maksymalną kompatybilnością
Zakres wyposażenia oferowanego z systemem „Discover Pro” obejmuje także wzmacniacz o mocy 4 x 20 watów, napęd DVD, dwa porty USB (kompatybilne z Apple), dwa sloty na karty SD, gniazdo AUX-IN, dysk SSD o pojemności 10 GB, pełen zakres odtwarzania muzyki, odtwarzacz wideo, jukebox, odtwarzacz podcastów, czujnik zbliżeniowy i kontrolę głosu, a także nawigację. Opcjonalnie dostępne są „Tylny widok” (kamera cofania), DAB+, do dwóch dodatkowych portów USB oraz dwa interfejsy do telefonów komórkowych. W zaktualizowanym Golfie kierowca lub pasażer z przodu mogą po prostu umieścić swój smartfon w przeprojektowanej opcjonalnej przegródce do przechowywania z interfejsem dla telefonów komórkowych („Komfort” – wstępna instalacja telefonu komórkowego). Największą atrakcją jest możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu i połączenia z zewnętrzną anteną pojazdu – to znaczy, bez kabli, zgodnie ze standardem Qi. Inne opcjonalne dodatkowe elementy to opcje Car-Net „App Connect”, „Security & Service” (nowość w Golfie) oraz „Guide & Inform”, a „Media Control” jest dostępne jako opcjonalny dodatek do funkcji infotainment.
Media Control
Dzięki aplikacji „Media Control” Volkswagen oferuje interfejs infotainment dla tabletów (i smartfonów). Aplikacja ta umożliwia wygodne sterowanie wieloma funkcjami systemu infotainment z tabletu lub telefonu. Pasażerowie mogą po prostu połączyć swój tablet z systemem infotainment „Discover Media” lub „Discover Pro” za pomocą hotspotu WiFi. Systemy, które można kontrolować, obejmują radio, wszystkie źródła audio i wideo (np. USB, CD, DVD, dysk twardy) oraz system nawigacji. Informacje wyświetlane w menu obejmują artystę, nazwę albumu i okładkę. Standardowe funkcje w menu nawigacyjnym są uzupełnione funkcją wyszukiwania adresów, która korzysta z internetu i która może być również używana do wprowadzania wybranych wyników wyszukiwania jako celów. Ponadto pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą teraz wysyłać wydarzenia z kalendarza i wpisy z książki adresowej na tablecie lub smartfonie do systemu infotainment jako cele dla systemu nawigacji, przekształcając „Media Control” w mobilne rozszerzenie systemu infotainment i przystępną nowocześnie rozrywkową ofertę dla pasażerów tylnych siedzeń.
Volkswagen Car-Net – aplikacje i usługi online dla Golfa
Najnowsza generacja modułowej matrycy infotainment umożliwia Golfowi połączenie z aktualnymi smartfonami Apple i Android za pośrednictwem App Connect, ponieważ w połączeniu z MirrorLink™ (Android), App Connect może teraz również zintegrować CarPlay™ (Apple) i Android Auto™ (Google) z systemami infotainment w pojazdach.
Bezpieczeństwo i usługi
Po raz pierwszy Volkswagen oferuje pakiet „Bezpieczeństwo i usługi” w Golfie. Dzięki temu kierowca ma dostęp mobilny do wsparcia w szerokim zakresie sytuacji. Do najważniejszych usług należą „Automatyczne powiadomienie o wypadku”, „Zgłoszenie awarii” i „Umówienie serwisu” (na umawianie wizyt serwisowych w warsztacie). Zgłoszenie awarii umożliwia kierowcy wykorzystanie systemu infotainment do kontaktu z Centrum Pomocy Volkswagen, które może następnie zorganizować szybką pomoc lub pomoc medyczną, podczas gdy system wysyła już dane pojazdu i jego lokalizację do służb ratunkowych, gdy kierowca zwraca się o pomoc drogową. Ponadto „Bezpieczeństwo i usługi” oferuje funkcje takie jak online monitoring „Drzwi i świateł”, a także informacje o „Położeniu parkingowym” (za pośrednictwem smartfona lub portalu internetowego). Każdy, kto ma w rodzinie naukę jazdy, doceni „Alert Obszaru” (który automatycznie powiadamia, jeśli Golf wjedzie lub opuści określony obszar) oraz „Alert Prędkości” (który aktywuje się, gdy przekroczona zostanie określona prędkość). Inną użyteczną funkcją jest „Online Alarm przeciwwłamaniowy”, który powiadomi Cię za pośrednictwem aplikacji Volkswagen Car-Net na smartfonie lub mailem, jeśli zostanie podjęta próba włamania do samochodu.
Guide & Inform
„Guide & Inform” umożliwia korzystanie z szerokiej gamy usług online. Obejmuje aplikację dla systemu „Discover Media” oraz rozszerzoną gamę aplikacji dla systemu „Discover Pro”. Usługi dostępne w „Discover Media” obejmują aplikacje takie jak „Online Wyszukiwanie POI”, „Import docelowy”, „Informacje o paliwie” (lokalizacja i cena), „Wiadomości”, „Informacje o parkingu” (lokalizacja i dostępność), „Pogoda”, „Stacje ładujące” (np. Golf GTE) oraz „Informacje o ruchu online”. Usługa „Informacje o ruchu online” (informacje o aktualnej sytuacji w ruchu) ułatwia przewidywanie, jak długo potrwa podróż Golfem, ponieważ dostarcza danych takich jak gęstość ruchu, korki, rozładowanie korków i inne zatory do systemu nawigacji w dynamicznej nawigacji w praktycznie czasie rzeczywistym, aby można było to uwzględnić. Same wiadomości można przeglądać szczegółowo za pośrednictwem elementu menu „Ruch”, podczas gdy grafiki i kolorowe oznaczenia na mapie wyświetlanej na ekranie na stałe dostarczają aktualnych informacji o sytuacji w ruchu. Usługa „Informacje o ruchu online” może zatem pomóc unikać korków w czasie rzeczywistym. Szerszy zakres aplikacji dla systemu „Discover Media” obejmuje również Google Street View™, Google Earth™, „Wyszukiwanie głosowe POI” i „Aktualizację map online”.
Golf chroni swojego kierowcę, pasażerów i pieszych
Jeżeli kiedykolwiek istniała seria modeli, która zdemokratyzowała postęp, to są to pierwsze siedem pokoleń Golfa. Systemy takie jak ABS, ESC i później cały szeroki wachlarz systemów wspomagających stały się standardem dla milionów ludzi na całym świecie dzięki przystępnym Golfom. Był to na przykład jeden z pierwszych samochodów w klasie kompaktowej z Adaptive Cruise Control (ACC), Front Assist z systemem awaryjnego hamowania w mieście, Lane Assist, czujnik martwego pola, ostrzeżenie o ruchu tylnym, Park Assist, system ostrzegania kierowcy, kamera cofania (Tylny widok), rozpoznawanie znaków drogowych, system automatycznego hamowania po kolizji oraz stabilizacja przyczepy. Zaktualizowany Golf kontynuuje tę tradycję. W roku modelowym 2017 Volkswagen poszerza gamę systemów wspomagających, dodając Traffic Jam Assist, nowy monitoring pieszych dla Front Assist z City Emergency Braking, Trailer Assist, co po raz pierwszy wprowadza system manewrowania przyczepą w klasie kompaktowej, oraz Emergency Assist. System proaktywnej ochrony pasażerów (PreCrash) został również udoskonalony.
Półautomatyczne prowadzenie w korkach
Volkswagen opracował Traffic Jam Assist na bazie Lane Assist (system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu) oraz ACC (automatyczna kontrola odległości) dla wszystkich modeli Golfa z skrzynią DSG. System ten znacznie uprzyjemnia jazdę w korkach lub warunkach stop-and-go w Golfie. Ułatwia również jazdę w zatorach, ponieważ asystent pomaga kierowcy unikać typowych dla korków kolizji tylnych. Łącząc różne systemy wspomagające, Golf jest po raz pierwszy zdolny do częściowo zautomatyzowanego prowadzenia.
Lane Assist plus ACC
Lane Assist stanowi podstawę tego systemu z adaptacyjnym prowadzeniem nawet przy prędkościach poniżej 60 km/h. Nie tylko kontra kieruje, aby dokonać poprawek, gdy samochód zmierza w stronę opuszczenia pasa ruchu, ale przy włączonym adaptacyjnym prowadzeniu również utrzymuje Golfa w środku pasa ruchu lub w preferowanej pozycji kierowcy. ACC jest również zintegrowany w Traffic Jam Assist jako drugi system wspomagający, ponieważ z ACC hamowanie i przyspieszanie odbywa się automatycznie, nawet przy prędkościach stop-and-go. ACC i Lane Assist łączą się w Traffic Jam Assist, co oznacza, że system umożliwia wspomaganą lateralną i podłużną kontrolę. Samochód automatycznie kieruje, przyspiesza i hamuje w ramach granic systemu, ale tylko pod warunkiem, że ręce kierowcy są na kierownicy i biorą udział w prowadzeniu, aby kierowca mógł interweniować w każdej chwili.
Emergency Assist – w nagłych wypadkach Golf może zatrzymać się automatycznie
Innym systemem, w którym Lane Assist i ACC łączą się w nowy system wsparcia, jest Emergency Assist: gdy czujniki wykryją, że kierowca nie wykonuje żadnych ruchów kierownicy, hamowania ani przyspieszania, system inicjuje różne działania, aby zaalarmować kierowcę, a jeśli kierowca pozostaje nieaktywny, inicjuje awaryjne zatrzymanie. Światła awaryjne są aktywowane automatycznie, a Golf wykonuje delikatny manewr kierowania, aby zwrócić uwagę otaczającego ruchu na niebezpieczną sytuację. ACC zapobiega zderzeniu pojazdu z nadjeżdżającym ruchem. W końcu system stopniowo hamuje Golfa, aby uniknąć poważnego wypadku, jeśli to możliwe.
Front Assist i City Emergency Braking – wykrywa pieszych
Front Assist to system, który ostrzega kierowcę i hamuje automatycznie w przypadku zbliżającej się kolizji. Jednym z elementów systemu Front Assist jest funkcja City Emergency Braking. Najnowsza wersja funkcji Front Assist jest w stanie wykrywać nie tylko inne pojazdy, ale także pieszych, którzy przechodzą przez ulicę. Gdy tylko pieszy jest w niebezpieczeństwie, system ostrzega kierowcę, a w końcu autonomicznie spowalnia Golfa.
Trailer Assist – częściowo zautomatyzowane manewrowanie z przyczepą
Kolejną nowością w klasie kompaktowej jest Trailer Assist. Jego idea polega na uwolnieniu kierowcy od skomplikowanego myślenia o tym, jak cofnąć samochód z przyczepą, skręcając kierownicą w lewo, aby przyczepa skręcała w prawo – i odwrotnie. Ogólnym celem było również ułatwienie i dokładność cofania na prostych i dłuższych odcinkach. Trailer Assist jest teraz zdolny do prawie automatycznego działania. Aby cofnąć Golfa z przyczepą w miejsce parkingowe lub wjazd z ulicy, kierowca musi tylko zatrzymać się w odpowiednim miejscu i włączyć bieg wsteczny. System jest aktywowany przyciskiem. Następnie bieżący kąt jazdy i możliwe kąty jazdy są wyświetlane na zestawie wskaźników. Osiąga się to za pomocą algorytmów przetwarzania obrazów, które wykorzystują dane z tylnej kamery, monitorując i analizując kąt między samochodem a przyczepą. Przy użyciu przełącznika ustawienia lusterek, który działa jak joystick, kierowca może swobodnie dostosować pożądany kierunek jazdy kombinacji samochód-przyczepa. Golf wykonuje polecenia kierownicze wprowadzone przez kierowcę, który musi jedynie obsługiwać pedał przyspieszenia i hamulec. Kierunek jazdy Golfa jest automatycznie kontrolowany przez elektryczno-mechaniczny układ wspomagania kierownicy.
Park Assist 3.0 – półautomatyczne parkowanie i manewrowanie
Park Assist umożliwia półautomatyczne parkowanie w dowolnym miejscu parkingowym, które jest równoległe lub prostopadłe do jezdni, a system może również wycofać się z miejsc parkingowych równoległych. W przypadku miejsc parkingowych prostopadłych, po raz pierwszy w Golfie wspiera także parkowanie na wstecz wstecz. Pierwsza generacja Park Assist wspierała kierowcę, wykonując automatyczne kierowanie do parkowania równoległego. Druga generacja Park Assist dodała automatyczne kierowanie do parkowania wstecz w miejscach prostopadłych do jezdni, a miejsca parkingowe równoległe mogły również być mniejsze. Ponadto możliwe było automatyczne wyjeżdżanie z miejsc parkingowych równoległych. Trzecia generacja Park Assist, która jest obecnie dostępna w Golfie, umożliwia także, jak wspomniano wcześniej, półautomatyczne parkowanie do przodu w miejscach parkingowych. Dzięki swojej wysokiej funkcjonalności Park Assist 3.0 może optymalnie wspierać kierowcę, szczególnie w trudnych sytuacjach drogowych, ponieważ przyspiesza proces parkowania.
Proaktywna ochrona pasażerów (PreCrash) – maksymalne możliwe bezpieczeństwo
Golf jest jednym z pierwszych samochodów w swojej klasie, które posiada proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash). Aktualizacja Golfa obejmuje dalsze udoskonalenie proaktywnego systemu ochrony pasażerów. Reaguje on inteligentnie w interakcji z systemem Front Assist, aby reagować na silne interwencje autonomicznego hamowania i nagłe zagrożenia kolizyjne, aby zapewnić jak najlepsze wsparcie pasażerom w krytycznych sytuacjach. Jak to działa: jeśli system wykryje potencjalną sytuację wypadkową – na przykład poprzez inicjację mocnego hamowania, ponieważ włączony jest asystent hamowania – pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach automatycznie się naciągają, aby zapewnić jak najlepszą ochronę przez system poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. Gdy wykryta zostaje krytyczna i niestabilna sytuacja jazdy – na przykład silne nadsterowności lub podsterowności z interwencją ESC – również boczne okna i szyberdach są zamykane, z wyjątkiem małego szczeliny. Powód tego jest taki, że gdy okna i dach są prawie zamknięte, poduszki powietrzne głowy i boczne oferują optymalne pochłanianie energii i w ten sposób osiągają swoją najlepszą skuteczność.
Personalizacja – indywidualne ustawienia są zapisywane
Klucz służy jako twoje ID. Liczba systemów komfortu i wspomagających rośnie z każdą nową generacją pojazdów. Jak już wspomniano, ma to również zastosowanie w nowym Golfie. Wiele z tych systemów jest dostosowywanych indywidualnie, często przez różnych kierowców samochodu. Oznacza to, że kierowcy muszą ciągle przywracać swoje osobiste ustawienia. Volkswagen zaprojektował nową generację personalizacji, która znacznie upraszcza ten proces. Polega to na połączeniu indywidualnych ustawień dla kierowcy w konto użytkownika, które jest zapisywane przez pojazd. Kierowcy mogą otworzyć menu zarządzania użytkownikami, aby aktywować swoje indywidualne konto użytkownika, a tym samym wdrożyć swoje indywidualne ustawienia. Kierowcy po prostu identyfikują się za pomocą klucza samochodowego, co ma miejsce, gdy Golf jest odblokowywany. Aktywuje to wstępne ustawienia, takie jak regulacja pozycji siedzenia po stronie kierowcy, które można teraz zapisać za pomocą funkcji pamięci. Przegląd opcji personalizacji w Golfie, w zależności od konkretnej wersji wyposażenia:
- Podświetlenie ambientowe
- ACC Adaptacyjny tempomat
- Front Assist
- System infotainment (w tym biblioteka multimedialna, nawigacja i telefon)
- Ustawienia automatycznej klimatyzacji
- Zestaw wskaźników/wyświetlacz wielofunkcyjny
- Lane Assist
- Światło i widok (funkcje „wyjazdu z domu” i „przyjazdu do domu”, czujnik deszczu i automatyczne ściemnianie lusterka wstecznego)
- Park Assist
- Zamknięcie/otwarcie
- Czujnik martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu tylnym
- Siedzenie kierowcy (siedzenie z funkcją pamięci)
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa DSG
Volkswagen wprowadził ulepszoną rodzinę silników EA211 TSI; nowe turbodoładowane silniki benzynowe wtrysku bezpośredniego debiutują w Golfie. Rozpoczęcie sprzedaży zaczyna się od „1.5 TSI Evo” – turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego o mocy 110 kW/150 PS z aktywnym zarządzaniem cylindrami (ACT) i efektywną technologią wtrysku paliwa common rail. Nowy TSI jest szczególnie zwinny i wyrafinowany; rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy niskich obrotach wynoszących zaledwie 1 500 obr./min. Zużycie paliwa wg NEDC: 4,9 l/100 km (co odpowiada 110 g/km CO2). W przygotowaniu jest także wersja BlueMotion 1.5 TSI Evo o mocy 96 kW/130 PS. Zużycie paliwa wg NEDC tej wersji wyniesie 4,6 l/100 km (104 g/km CO2). Wśród specjalnych cech tych wysoko technologicznych silników są nowy cykl spalania (pochodzący z cyklu Millera) i turbosprężarka z zmienną geometrią turbiny (VTG). Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy zaledwie 1 400 obr./min. Jako światowa premiera, 1.5 TSI Evo o mocy 130 PS oferuje również rozszerzoną funkcję coasting, gdy silnik jest dezaktywowany – całkowicie wyłączając TSI, gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia. Takie wyłączenie silnika dotychczas występowało tylko w połączeniu z pojazdami hybrydowymi, ponieważ systemy takie jak elektryczne wspomaganie kierownicy i serwo hamulcowe muszą być zasilane energią, nawet gdy silnik Evo jest wyłączony. Tak jest w Golfie 1.5 TSI Evo o mocy 130 PS; rozszerzona funkcja coasting, która jest standardem, zmniejsza zużycie paliwa w rzeczywistej eksploatacji o nawet 0,4 l/100 km. Dzięki funkcji coasting i innym innowacjom technicznym ten 1.5 TSI Evo oferuje przewagę w zużyciu paliwa do 1,0 l/100 km, w zależności od stylu jazdy.
Modele GTI z lepszą wydajnością
Volkswagen również poprawił wydajność modeli Golf GTI w tej aktualizacji. Z mocą 169 kW/230 PS (wzrost o 7 kW/10 PS), standardowa wersja jest teraz tak samo mocna jak wcześniejsza wersja Performance, natomiast moc nowego Golf GTI Performance wzrosła do 180 kW/245 PS.
Nowa 7-biegowa DSG