VOLKSWAGEN Golf VII Alltrack 2014-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf VII Alltrack 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf VII Alltrack 2014-2017

Od czasu, gdy VW Golf z 2014 roku korzystał z platformy MQB, przekształcenie go z napędu na przednie koła (FWD) na napęd na cztery koła (AWD) oraz ta wersja Alltrack, będąca kompaktowym crossoverem, nie stanowiły większego problemu.

Wracając w czasie, pierwszym kompaktowym crossoverem w Europie był Golf Country. Bazował on na platformie Golfa II. To był Golf Syncro (co oznacza AWD dla VW) i miał wyższy prześwit. Podobnie jest z Golfem VII, który dzieli platformę z Passatem Alltrack, VW Tiguanem oraz innymi SUV-ami i crossoverami w grupie.

Połączenie wyższego prześwitu sięgającego 20 mm, profilu jazdy „Offroad” oraz systemu napędu na cztery koła 4MOTION nadaje siódmej generacji Golfa cechy jazdy terenowej typowe dla SUV-ów. Z boku, czarne listwy nadkoli Golfa Alltrack są wyraźnie widoczne; ta solidna ochrona kontynuowana jest w listwach biegnących nad progami bocznymi oraz w dolnych częściach przeprojektowanych zderzaków.

Wnętrze samochodu różni się od innych wersji Golfa VII. Posiada skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów. Emblemat „Alltrack” jest widoczny na tylnych oparciach przednich siedzeń. Inne standardowe funkcje, w zależności od poziomu wyposażenia, to automatyczna klimatyzacja, LED-owe lampki do czytania dla przednich i tylnych siedzeń oraz w strefie podłogowej. Na konsoli centralnej znajduje się chromowana listwa z napisem „4MOTION” oraz stalowe listwy progowe z napisem „Alltrack”.

VW Golf Alltrack

Volkswagen zaprezentował model Passat Alltrack, aby wypełnić lukę między światem samochodów osobowych a terenowymi. Teraz Volkswagen przenosi ten koncept do innej klasy pojazdów w nowym Golfie Alltrack. Największy producent samochodów w Europie świętuje światową premierę tego modelu z napędem na cztery koła na targach Mondial de l’Automobile w Paryżu (02-19 października). Techniczne i wizualne cechy Golfa Alltrack obejmują system napędu na cztery koła 4MOTION, podwyższone zawieszenie, osłony nadkoli oraz poszerzone progi boczne, które zapewniają ochronę karoserii, nowo zaprojektowane zderzaki oraz wiele innych niezależnych elementów zewnętrznych i wewnętrznych. Do wyboru są jednostki napędowe: silnik benzynowy (TSI) oraz trzy silniki diesla (TDI) – wszystkie z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Silnik 1.8 TSI o mocy 132 kW / 180 PS to zupełnie nowy dodatek do gamy Golfów. Wersje TDI Golfa Alltrack będą miały moce: 81 kW / 110 PS (1.6 TDI), 110 kW / 150 PS (2.0 TDI) oraz 135 kW / 184 PS (2.0 TDI). Wersje z mocą 180 PS i 184 PS przenoszą swoją moc do systemu napędu na cztery koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG) jako standard.

Stały napęd na cztery koła

Nowy Golf Alltrack został zaprojektowany z myślą o dobrej wydajności zarówno na utwardzonych drogach, jak i w łagodnym terenie. Podstawą techniczną jest tu system napędu na cztery koła 4MOTION. System ten, wyposażony w najnowszej generacji sprzęgło Haldex, włącza się jeszcze przed wystąpieniem poślizgu i zapobiega niemal wszystkim stratom trakcji dzięki proaktywnemu systemowi sterowania, który dostosowuje się do aktualnego stanu jazdy. Przy stosunkowo niskim obciążeniu silnika lub podczas toczenia się, napędzanie do przodu pochodzi głównie z osi przedniej, podczas gdy oś tylna jest odłączona. Taki układ napędowy pozwala zaoszczędzić paliwo. W razie potrzeby, tylna oś może być aktywowana zmiennie w ułamkach sekundy. Dzieje się to dzięki sprzęgłu Haldex-5, które jest aktywowane za pomocą elektryczno-hydraulicznej pompy olejowej. Jednostka sterująca nieustannie dostosowuje idealny moment obrotowy dla osi tylnej i kontroluje, jak mocno sprzęgło wielopłytkowe powinno się załączyć, aktywując pompę olejową. W razie potrzeby prawie 100 procent momentu obrotowego może być kierowane na oś tylną.

EDS i XDS

Oprócz sprzęgła Haldex, które działa jak blokada podłużna, system EDS – działający jako elektroniczna blokada różnicowa zintegrowana z systemem kontroli stabilności ESC – pełni rolę blokady różnicowej na obu osiach. Golf Alltrack jest również wyposażony w XDS na osiach przedniej i tylnej. Optymalizuje on reakcję kierownicy poprzez hamowanie kół po wewnętrznej stronie zakrętu w trakcie szybkiej jazdy. Gdy tylko elektronika wykryje nadmiernie zredukowane obciążenie na jednym z kół po wewnętrznej stronie zakrętu, hydrauliczna jednostka systemu ESC stosuje ciśnienie hamulca na tym kole, aby przywrócić optymalną trakcję.

Profil jazdy w terenie i zawieszenie terenowe

Połączenie podwyższonego prześwitu o maksymalnie 20 mm, profilu jazdy „Offroad” i systemu napędu na cztery koła 4MOTION nadaje nowemu Golfowi cechy jazdy terenowej, typowe dla SUV-ów. Profil jazdy „Offroad” aktywuje funkcję zjazdu z wzniesienia (automatyczne hamowanie samochodu), zmienia charakterystykę pedału gazu oraz konfigurację systemu ABS (zmodyfikowany interwał sterowania, gdy hamowanie tworzy pożądany stożek żwiru przed kołami). Golf Alltrack nie tylko oferuje wyjątkowe właściwości terenowe i korzyści z aktywnego bezpieczeństwa, ale również jest doskonałym pojazdem do holowania, zaprojektowanym do obsługi ładunków przyczepowych o masie do 2000 kg (hamowane na wzniesieniu 12%).

Silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowane

Jak już wspomniano, nowy Golf Alltrack będzie dostępny z czterema silnikami czterocylindrowymi; wszystkie spełniają normę emisji EU-6. Zakres mocy silników: od 81 kW / 110 PS do 135 kW / 184 PS.

1.8 TSI o mocy 180 PS

Po raz pierwszy w Golfie Volkswagen oferuje silnik 1.8 TSI o mocy 132 kW / 180 PS (od 4500 obr./min). Bezpośrednio wtryskiwany czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem idealnie nadaje się do użycia w Golfie Alltrack, ponieważ rozwija imponujący maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy niskich 1350 obr./min i utrzymuje tę stałą wartość aż do 4500 obr./min. Golf Alltrack 1.8 TSI wyposażony jest w 6-biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG) jako standard. Uniwersalny pojazd osiąga prędkość maksymalną 217 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,8 sekundy. Ta zwrotność kontrastuje z ekonomicznym zużyciem paliwa wynoszącym 6,8 l/100 km (co odpowiada 158 g/km CO2).

Nowoczesne silniki diesla

Wszystkie trzy turbodiesle (TDI) w Golfie Alltrack pochodzą z serii silników EA288. Te silniki czterocylindrowe z wtryskiem common rail, które zostały wprowadzone w najnowszej siódmej generacji Golfa, należą do najbardziej efektywnych na świecie. Pomimo różnych pojemności skokowych i poziomów mocy, dzielą kilka kluczowych modułów technologicznych, w tym komponenty istotne dla emisji, takie jak system wtrysku paliwa, turbosprężarka i intercooler w module dolotowym. Zastosowano również skomplikowany system recyrkulacji spalin. W zestawie znajdują się także: katalizator utleniający, filtr cząstek stałych oraz katalizator magazynowania NOx.

1.6 TDI o mocy 81 kW / 110 PS

Silnik bazowy w gamie Golf Alltrack to jednostka 1,598 cc TDI o mocy 81 kW / 110 PS, która zużywa jedynie 4,7 l/100 km (co odpowiada 124 g/km CO2). Silnik osiąga swoją maksymalną moc w zakresie obrotów od 3200 do 4000 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm w przedziale obrotów od 1500 do 3000 obr./min. Ten silnik przyspiesza Golf Alltrack 1.6 TDI do 100 km/h w 12,1 sekundy i umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 187 km/h.

2.0 TDI o mocy 150 PS

W kolejnym poziomie mocy Volkswagen używa silnika 1,968 cc TDI o mocy 110 kW / 150 PS w Alltrack, który ma łączną konsumpcję paliwa wynoszącą jedynie 4,9 l/100 km (127 g/km CO2). Ten silnik 2.0 TDI ma dwa wały wyrównawcze, co sprawia, że pracuje bardzo płynnie. Osiąga swoją maksymalną moc w przedziale obrotów od 3500 do 4000 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 340 Nm przy niskich 1750 obr./min (do 3000 obr./min). Golf Alltrack 2.0 TDI osiąga prędkość maksymalną 207 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 8,9 sekundy.

2.0 TDI o mocy 184 PS

Golf Alltrack 2.0 TDI ustanawia rekord z mocą 135 kW / 184 PS (przy 3500 do 4000 obr./min), stając się najpotężniejszym Golfem w nadwoziu kombi. Silnik o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem dostarcza swój maksymalny moment obrotowy 380 Nm do 6-biegowej skrzyni DSG – która wchodzi w standardzie w tym samochodzie – z niskich 1750 obr./min. Utrzymuje tę stałą wartość aż do 3250 obr./min. Parametry mocy i momentu obrotowego samochodu, wraz z systemem napędu na cztery koła, nie tylko doskonalą jego właściwości terenowe, ale także umożliwiają holowanie ładunków do 2000 kg (hamowane na wzniesieniu 12%). Silnik, który został zaadaptowany z Golfa GTD, dostarcza również ekstremalnie sportowe osiągi: 7,8 sekundy na przyspieszenie do 100 km/h oraz prędkość maksymalna 219 km/h są tego dowodem. Golf Alltrack 2.0 TDI zużywa jedynie 5,1 l/100 km (134 g/km CO2).

Design i dostosowane cechy

Golf Alltrack, który ma do 20 mm dodatkowego prześwitu, zasadniczo ma tę samą karoserię co Golf Estate. Jednak wiele elementów zewnętrznych nowego modelu zostało dostosowanych, co skutkuje bardzo charyzmatycznym pojazdem. Z boku wyraźnie widoczne są czarne osłony nadkoli Golfa Alltrack; ta solidna ochrona kontynuuje się w osłonach biegnących nad progami i w dolnych partiach przeprojektowanych zderzaków. Progi boczne, pomalowane na matowy „Reflex Silver”, mają sportowe wybrzuszenia, które oferują dodatkową ochronę. Stylizacja bocznych elementów nadwozia samochodu została uzupełniona o 17-calowe felgi aluminiowe „Valley” zaprojektowane specjalnie dla modeli Volkswagen Alltrack, pokrywy lusterek w kolorze błyszczącym „Reflex Silver”, oznaczenie „Alltrack” na błotnikach, matowy pasek dekoracyjny pod bocznymi szybami oraz anodowane w kolorze „Silver” belki dachowe.

Eksterior – przód i tył

Niezależny przód Golfa Alltrack cechuje się niskoprofilową kratką chłodnicy z aluminium (matowa) w górnej części, która rozciąga się do świateł. Kratka chłodnicy w konstrukcji plastra miodu z chromowanym oznaczeniem „Alltrack” została zaprojektowana w matowym „Czarnym”. Dolny wlot powietrza do chłodzenia w całkowicie przeprojektowanym zderzaku również ma strukturę plastra miodu. Kolejny element wizualny stanowi wyraźny poprzeczny pasek w kolorze „Reflex Silver”, który rozciąga się na całą szerokość zderzaka i przechodzi do elementów bocznych nadwozia, gdzie, podobnie jak skrzydło, integruje standardowe światła przeciwmgielne (z wbudowanymi światłami do jazdy po zakręcie). Osłona podwozia w kolorze „Reflex Silver” kończy dolną część przodu. Z tyłu Golf Alltrack – wyposażony w ciemnoczerwone światła tylne – ma nowy projekt zderzaka z wyraźnie dominującą osłoną podwozia w kolorze „Reflex Silver”. Wersję z silnikiem TSI o mocy 180 PS można rozpoznać po podwójnym układzie wydechowym z osobnymi chromowanymi końcówkami po lewej i prawej stronie. Natomiast wersje TDI mają sportowy wygląd z podwójnymi chromowanymi końcówkami wydechu po lewej stronie.

Wnętrze

1.8L TSI 6AT AWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc133 Kw @ 4500 Rpm
180 Hp @ 4500 Rpm
178 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1350 Rpm
281 Nm @ 1350 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R17
Długość184.2 In (4679 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość59.6 In (1514 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3223 Lbs (1462 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4497 Lbs (2040 Kg)
Spalanie miasto28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2158 G/Km

1.6L TDI 6MT AWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc81 Kw @ 3200-4000 Rpm
110 Hp @ 3200-4000 Rpm
109 Bhp @ 3200-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3000 Rpm
249 Nm @ 1500-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 17
Długość184.2 In (4679 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość59.6 In (1514 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/59.7 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3404 Lbs (1544 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4497 Lbs (2040 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

2.0L TDI 6AT AWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc135 Kw @ 3500-4000 Rpm
184 Hp @ 3500-4000 Rpm
181 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750-3250 Rpm
380 Nm @ 1750-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna136 Mph (219 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R 18
Długość184.2 In (4679 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość59.6 In (1514 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/59.7 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3492 Lbs (1584 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2219 G/Km

2.0L TDI 6MT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 17
Długość184.2 In (4679 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość59.6 In (1514 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/59.7 In (1
Rozstaw osi64.2 In (1631 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3428 Lbs (1555 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2207 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.