VOLKSWAGEN Golf VII Alltrack 2017-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf VII Alltrack 2017-2020

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf VII Alltrack 2017-2020

Praktyczny i przystępny – kombi o możliwościach SUV-a. Przepis jest prosty: pasażerskie kombi z zmienionym zawieszeniem i napędem na wszystkie koła. W 2017 roku Volkswagen Golf VII Alltrack nie przeszedł major zmian. Pod względem stylu, kompaktowe kombi pozostało niemal takie samo. Zyskało jednak oświetlenie LED oraz bardziej zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Poziomy wyposażenia zostały także zmienione, a jednostki napędowe poprawione, aby oferować lepszą efektywność.

Standardowe wyposażenie obejmuje reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, dwustrefową klimatyzację, bezkluczykowy dostęp, 17-calowe aluminiowe felgi, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, automatyczne światła i wycieraczki z czujnikiem deszczu. Wszystkie siedzenia są pokryte skórą, a przednie są podgrzewane.

Alltrack wyposażony jest w system Car-Net Security & Service, który oferuje zdalny dostęp do pojazdu – zamek drzwiowy, lokalizacja skradzionego pojazdu, informacje o ostatnim miejscu parkowania itp.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, samochód otrzymał 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa od NHTSA dzięki dostępnym systemom: Automatyczny system hamowania po zderzeniu, system inteligentnej reakcji na kolizje VW – ten system zapewnia niskie ryzyko dla pasażerów po incydencie (wyłącza pompę paliwową, odblokowuje drzwi i włącza światła awaryjne), ESC, pakiet wsparcia kierowcy z adaptacyjnym tempomatem i innymi. Tak jak zwykły Golf, Alltrack oferuje 3-letnią gwarancję lub 100.000 km. Podsumowując, jeśli szukasz samochodu, który sprawdzi się zarówno na utwardzonej drodze, jak i na błotnistych polach, ta opcja może być dobrym pomysłem.

Volkswagen Golf Alltrack, długo oczekiwana wersja modelu Golf SportWagen, łączy praktyczność i radość z jazdy tego pojazdu z możliwościami napędu na cztery koła 4Motion® oraz wytrzymałym wyglądem zewnętrznym. Alltrack oferuje przystępną cenowo, a jednocześnie luksusową alternatywę dla istniejących na rynku amerykańskim kombi z napędem na cztery koła.

Alltrack jest napędzany potężnym, ale oszczędnym silnikiem czterocylindrowym 1.8 TSI® z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, który generuje 170 koni mechanicznych i moment obrotowy 199 funtów na stopę. Silnik TSI będzie początkowo dostępny z sześciobiegową automatyczną skrzynią DSG® z podwójnym sprzęgłem, a sześciobiegowa manualna skrzynia biegów będzie dostępna później w roku modelowym. Najnowszej generacji system 4Motion z napędem na wszystkie koła charakteryzuje się szybkodziałającym centralnym dyferencjałem. Golf Alltrack będzie dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: S, SE i SEL, a do salonów dealerskich trafi w październiku 2016 roku.

Wygląd zewnętrzny

Kształt nadwozia VW Golf SportWagen jest natychmiast zauważalny w Alltracku, ale nie można ich pomylić. Pomimo zbliżonej długości i szerokości (180,2 cala i 70,8 cala), całkowita wysokość została zwiększona o 0,6 cala, co nadaje mu bardziej wyrazisty i zdolniejszy wygląd, nie rezygnując z charakterystycznych dla Volkswagena cech, takich jak ostre linie i nowoczesne powierzchnie.

Z przodu postać Alltracka staje się jeszcze bardziej wyraźna dzięki przeprojektowanemu zderzakowi, dodatkowej osłonie podwozia, matowo-aluminiowemu słupkowi grilla, który przechodzi w reflektory, dolnemu srebrnemu słupkowi z standardowymi światłami przeciwmgielnymi oraz unikalnym czarnym kratkom.

Profil Alltracka odróżnia go od SportWagena dzięki nadkolom i osłonom bocznym, które sięgają dolnych części przeprojektowanych zderzaków. Unikalne akcenty to również srebrne relingi dachowe, lustra boczne w kolorze Reflex Silver oraz dolne chromowane listwy przy oknach. Panoramiczny dach jest standardowym wyposażeniem wersji SE i SEL. Z boku wyróżniają się standardowe 17-calowe aluminiowe felgi „Valley” (18-calowe „Canyon” w SEL) oraz imponujący prześwit wynoszący 6,9 cala.

Z tyłu Alltrack ma ciemnoczerwone tylne lampy i nowy zderzak z wyraźnie zaznaczoną srebrną osłoną podwozia, która odpowiada estetyce bocznych osłon i wyposażona jest w chromowane wyloty wydechowe po obu stronach. Oznaczenia „Alltrack” i „4Motion” również jasno wskazują, że to zupełnie inny pojazd niż jego brat z modelu Golf.

Oprócz standardowych świateł przeciwmgielnych i LED-owych świateł do jazdy dziennej (we wszystkich wersjach) z automatyczną aktywacją świateł (tylko SE i SEL), dla Alltrack SEL dostępny jest pakiet asystenta kierowcy i oświetlenia, który dodaje automatyczną regulację świateł oraz zastępuje halogeny jednostkami Bi-Xenon.

Wnętrze

W środku Alltrack oferuje tę samą przestronną objętość pasażerską 94,3 stopy sześciennej, co SportWagen, a także 30,4 stopy sześciennej przestrzeni bagażowej za tylnymi siedzeniami i 66,5 stopy sześciennej po złożeniu tylnych siedzeń. Wysokość wnętrza pozostaje taka sama i wynosi 38,6 cala, a także przestrzeń na ramiona z przodu i z tyłu wynosząca odpowiednio 55,9 i 53,9 cala oraz przestrzeń na nogi z przodu i z tyłu wynosząca 41,2 i 35,6 cala.

Mimo identycznych wymiarów, są pewne znaczące różnice, które sprawiają, że kabina Alltracka wyróżnia się luksusowym wykończeniem. Powierzchnie siedzeń z materiału V-Tex, w tym unikalna opcja kolorystyczna „Marrakesh” w odcieniu brązowym, są standardowym wyposażeniem we wszystkich wersjach, wraz z podgrzewanymi przednimi siedzeniami. Standardowym wyposażeniem wersji SEL jest 12-pozycyjny fotel kierowcy z regulacją elektryczną. Unikalne elementy wnętrza Alltracka to czarny podsufitka, chromowa listwa z logo 4Motion na konsoli centralnej, stalowe wkładki na progi z logo Alltrack oraz niestandardowe pedały w kolorze aluminium.

Poza przestronnym wnętrzem, kontrolki dla kierowcy zostały umiejscowione w sposób optymalizujący ergonomię i użyteczność. Ustawienie siedzenia, wysokość dźwigni zmiany biegów oraz odległość między pedałami zostały precyzyjnie dostosowane dla większego komfortu kierowcy. Skupienie na ergonomicznej konstrukcji jest widoczne w środkowej konsoli, która jest skierowana ku kierowcy, co jest cechą często spotykaną w luksusowych lub sportowych samochodach. Oświetlenie ambientowe dodatkowo podkreśla luksusowy charakter wnętrza, a także użycie materiałów premium, takich jak miękkie tworzywa sztuczne oraz skórzane wykończenia dźwigni hamulca ręcznego, gałki zmiany biegów i wielofunkcyjnej kierownicy.

Dużą uwagę poświęcono również optymalizacji komfortu i wygody w całej gamie modelowej. Alltrack jest wyposażony w długą listę nowoczesnych funkcji komfortu, użyteczności i rozrywki, w tym elektrycznie sterowane okna, zamki i lusterka, kamerę cofania, technologię Bluetooth® oraz Volkswagen Car-Net® Security and Service. KESSY® bezkluczykowy dostęp z przyciskiem uruchamiającym silnik jest standardowym wyposażeniem w wersjach SE i SEL, podobnie jak system audio Fender® Premium, a automatyczna klimatyzacja Climatronic® dwustrefowa jest standardowa w modelach SEL. Model Alltrack S jest wyposażony w system audio z ośmioma głośnikami.

Jako standardowe wyposażenie w wszystkich wersjach Alltracka, system infotainment MIB II nie tylko tworzy fundament dla następnej generacji platformy usług Car-Net, ale również oferuje jedno z najbardziej kompleksowych zestawów usług połączeń samochodowych dostępnych w branży motoryzacyjnej. Jednostka Composition Media jest standardowa w wersjach S i SE, podczas gdy jednostka Discover Media nawigacji znajduje się w wersji SEL. Oba urządzenia MIB II są oparte na 6,5-calowym dotykowym wyświetlaczu kolorowym o rozdzielczości 800×480 z czujnikiem zbliżeniowym.

Alltrack SEL wyposażony jest również w jednostkę Discover Media, która modernizuje 6,5-calowy ekran dotykowy o funkcję nawigacji 2.5D, jednorazowe wprowadzanie celu głosowo, przewiduje możliwe cele na podstawie często używanych tras oraz umożliwia szybkie wyszukiwanie celu z automatycznym uzupełnianiem, a także Car-Net Guide & Inform.

Integracja ze smartfonami jest kluczowym elementem tego systemu, oferując użytkownikom możliwość uruchamiania niektórych aplikacji smartfonowych bezpośrednio na wyświetlaczu pojazdu dzięki usługom takim jak Apple CarPlay®, Android Auto™ i MirroLink®. System infotainment Alltracka oferuje również interfejsy multimedialne AUX-in, SD i USB z kompatybilnością z Apple iPhone® i iPod®, a także wyświetlacz kamery cofania oraz technologię Bluetooth z transmisją audio dla kompatybilnych telefonów. Inne funkcje obejmują możliwość jednoczesnej synchronizacji dwóch telefonów, przeglądarki JPEG, SiriusXM® Radio satelitarnego, HD Radio oraz wsparcie dla formatu plików audio bezstratnych (Free Lossless Audio Codec FLAC).

Bezpieczeństwo i usługi

Dzięki zestawowi Car-Net Security & Service, właściciele mogą zdalnie uzyskiwać dostęp do swojego VW przez vw.com/carnet oraz aplikację mobilną, oferując dostęp do funkcji dostępnych z praktycznie każdego miejsca, gdzie ich urządzenie mobilne jest połączone z internetem.

Dostępne funkcje związane z bezpieczeństwem obejmują Automatyczne Powiadomienie o Wypadku, które może automatycznie powiadomić operatora, który może skontaktować się z pierwszymi ratownikami w przypadku kolizji; Ręczne Połączenie Awaryjne, funkcję, która umożliwia szybki dostęp do specjalistów obsługi klienta jednym naciśnięciem przycisku; Pomoc Drogową, dla dodatkowego spokoju w przypadku problemów na drodze; oraz Pomoc w Lokalizacji Sk stolen pojazdu, która wykorzystuje VW Car-Net Security & Service do pomocy organom ścigania w lokalizacji twojego pojazdu w przypadku kradzieży.

Dodatkowo Volkswagen Car-Net Security & Service oferuje warstwy wygody, takie jak zdalny dostęp do pojazdu, zdalne zablokowanie i odblokowanie drzwi, zdalne uruchomienie klaksonu i migania (świateł), informacje o ostatniej parkowanej lokalizacji oraz zdalne sprawdzenie statusu (drzwi i okna).

Car-Net Security & Service zapewnia także Family Guardian, zestaw funkcji, które pomagają rodzinom. Funkcje takie jak powiadomienie o prędkości, które może powiadomić właściciela pojazdu, gdy przekroczy on ustaloną maksymalną prędkość; oraz powiadomienie o granicach, które informuje, jeśli pojazd przekroczy ustaloną wirtualną granicę.

Informacje diagnostyczne i konserwacyjne są również dostępne przez VW Car-Net. Raport o stanie pojazdu pozwala klientom Volkswagena sprawdzić przegląd diagnostyki pojazdu. Gdy nadejdzie czas na zaplanowaną obsługę, Car-Net Security & Service może nie tylko powiadomić klienta, ale także zapewnić prosty sposób umówienia wizyty w serwisie. Może nawet wskazać najbliższy serwis, jeśli potrzebujesz rekomendacji.

Klienci kupujący nowe modele Volkswagena wyposażone w usługi połączeń z pojazdem Volkswagen Car-Net Security & Service (nie wliczając App-Connect) otrzymają sześciomiesięczny bezpłatny okres próbny po zakupie. Aby przedłużyć korzyści z tego systemu łączności, klienci mogą wybrać spośród kilku opcji płatności Volkswagen Car-Net: 1 rok za 199 USD; 2 lata za 378 USD; 3 lata za 540 USD; lub miesiąc do miesiąca za 17,99 USD.

Przewodnik i informacja

Car-Net Guide & Inform oferuje ulepszone doświadczenie nawigacyjne i infotainmentowe dla klientów Volkswagena. Volkswagen wprowadził technologie, które wzbogacają istniejące oferty nawigacyjne, dodając dodatkowy poziom informacji, który wzmacnia właścicieli.

Nawigacja satelitarna została udoskonalona dzięki Car-Net Guide & Inform, który zawiera kilka warstw informacji bezpośrednio na ekranie. Modele Volkswagena wyposażone w systemy nawigacji w pojeździe z MIB II oferują ceny paliwa w czasie rzeczywistym, wyniki sportowe, informacje o filmach oraz dane pogodowe w ramach trzy miesięcznego okresu próbnego SiriusXM Travel Link. Klienci Volkswagena skorzystają również z informacji o ruchu w czasie rzeczywistym oraz bezpłatnego trzy miesięcznego okresu próbnego SiriusXM Traffic.

Klienci kupujący nowe modele Volkswagena wyposażone w usługi połączeń z pojazdem Volkswagen Car-Net (nie wliczając App-Connect) otrzymają sześciomiesięczny bezpłatny okres próbny po zakupie. Aby przedłużyć korzyści z tego systemu łączności, klienci mogą wybrać spośród kilku opcji płatności Volkswagen Car-Net: 1 rok za 199 USD; 2 lata za 378 USD; 3 lata za 540 USD; lub miesiąc do miesiąca za 17,99 USD. App-Connect można używać bezpłatnie i nie jest wliczany w ramach usług subskrypcyjnych. Usługi Car-Net Guide & Inform są dostarczane przez SiriusXM, a po trzymiesięcznym okresie próbnym SiriusXM Travel Link i SiriusXM Traffic klienci mogą skontaktować się z SiriusXM pod adresem www.siriusxm.com, aby dowiedzieć się, jak zainicjować płatne subskrypcje tych usług.

Układ napędowy

Alltrack dzieli silnik 1.8 TSI z innymi członkami siódmej generacji linii Golf. Ta czterocylindrowa jednostka benzynowa jest członkiem najnowszej rodziny silników EA888, wykorzystując turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa, aby osiągnąć doskonałą efektywność, jednocześnie zapewniając imponującą moc. Moc wynosi 170 koni mechanicznych przy 4500 obrotów na minutę oraz solidne 199 funtów momentu obrotowego dostępnym od zaledwie 1600 obrotów na minutę.

W każdej wersji Alltrack występuje sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów DSG. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów będzie dostępna na początku 2017 roku w wersjach S i SE. Niezależnie od skrzyni biegów, moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem systemu 4Motion.

Unikalnym elementem Alltracka jest również duży zbiornik paliwa o pojemności 14,5 galona, co oferuje większy zasięg niż zbiornik SportWagena o pojemności 13,2 galona. Szacowana przez EPA efektywność paliwowa wynosi 30 mpg na autostradzie i 22 mpg w mieście.

System napędu 4Motion

Jedną z kluczowych cech Alltracka jest stały system napędu na cztery koła 4Motion. System najnowszej generacji aktywowany jest przed wystąpieniem poślizgu kół, co pomaga wyeliminować prawie wszystkie straty trakcji. System osiąga to dzięki zaawansowanej funkcji sterującej opartej na określonych warunkach jazdy. W przypadku niskiego obciążenia lub podczas jazdy na luzie, napędzane są przednie koła, a tylne koła są odłączane, co może pomóc zaoszczędzić paliwo. Jednak tylne koła mogą być zaangażowane w ułamku sekundy, gdy zajdzie taka potrzeba, dzięki centralnemu dyferencjałowi aktywowanemu przez elektryczną pompę hydrauliczną.

Jednostka sterująca nieustannie oblicza idealny moment obrotowy dla tylnych kół i kontroluje, jak mocno sprzęgło wielopłytkowe powinno być zamknięte przez aktywację pompy olejowej. Ciśnienie oleju zwiększa siłę docisku na płytkach sprzęgłowych proporcjonalnie do momentu obrotowego, jaki chcemy uzyskać na osi tylnej. Tak więc siła, jaka jest wywierana na płytki sprzęgłowe, może być stosowana do ciągłej regulacji momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami, aż do maksymalnie 50 procent na osi tylnej.

Oprócz centralnego dyferencjału, który działa w osi podłużnej, elektroniczne blokady różnicowe (EDL), będące funkcją systemu kontroli stabilności, działają w osi poprzecznej. System może krótko hamować koło, które się ślizga, co pozwala na nieprzerwaną i stabilną transfer mocy napędowej do koła po drugiej stronie.

Podwozie

Jako członek nowoczesnej linii Golf, Alltrack oparty jest na tej samej architekturze podwozia MQB co reszta linii. Chłodna konstrukcja podwozia posiada dwie solidnie zamontowane podramy z przykręcanymi przednimi błotnikami i wykorzystuje nowe technologie, takie jak spawanie laserowe, które produkuje spawy „wobble seam” w falistym układzie, aby maksymalizować wytrzymałość w ograniczonej przestrzeni, oferując nawet cztery razy większą wytrzymałość niż tradycyjne spawanie punktowe.

Wykonane ze stali blachy i podwozia charakteryzują się dużym odsetkiem wysokowytrzymałej stali gorąco formowanej. Ta technologia, wraz z nowo opracowanymi ultra wysokowytrzymałymi stalami, pozwala na skonstruowanie znacznej części podwozia i nadwozia z cieńszych i lżejszych elementów bez utraty wytrzymałości. Dodatkowo, dzięki selektywnej grubości dla części, jeden komponent może być formowany na tyle, aby mieć nawet 11 stref o różnych grubościach.

Dzięki szerokiemu zastosowaniu nowoczesnych technik budowy oraz wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości stali, podwozie Alltracka pozostaje lekkie pomimo swoich luksusowych cech i wzmocnionej struktury zderzeń. W całym samochodzie niezmierna uwaga poświęcono szczegółom, co optymalizuje elementy, takie jak siedzenia, system klimatyzacji, a nawet architekturę elektryczną, aby pomóc zaoszczędzić na wadze.

Alltrack ma własne, unikalne dostrojenie zawieszenia, z wysokością prześwitu podniesioną o 0,6 cala. Z przodu zastosowano układ z amortyzatorami, sprężynami śrubowymi i stabilizatorami, a z tyłu układ wielowahaczowy z sprężynami śrubowymi, amortyzatorami teleskopowymi i stabilizatorami.

System hamulcowy Volkswagen Golf Alltrack posiada wentylowane przednie tarcze o średnicy 11,3 cala oraz solidne tylne tarcze o średnicy 10,7 cala z trzypunktowym ABS oraz rozdziałem ciśnienia hamulców. Kierownica z przekładnią zębatą i elektrycznym wspomaganiem ma współczynnik 13,6:1, co pozwala na 2,76 obrotu od skrajnego do skrajnego oraz promień skrętu wynoszący 35,8 stopy.

Alltrack wyposażony jest w unikalny wybór trybów jazdy, który umożliwia ustawienie trybu Off Road. Ten profil jazdy zmienia system ABS i charakterystykę pedału przyspieszenia oraz aktywuje funkcję zjazdu ze wzgórza, co pozwala Alltrackowi na osiągnięcie wyjątkowych wyników w terenie. Dostępny interfejs HMI Off-Road, będący częścią systemu nawigacyjnego, wyświetla kompas, kąt skrętu oraz wysokość podczas jazdy w terenie.

Alltrack jest również wyposażony w system XDS+® Cross Differential, cechę pierwotnie opracowaną dla modelu GTI. Ta technologia działa jak elektroniczny substytut tradycyjnego mechanicznego ogranicznika poślizgu, monitorując dane z czujników każdego z kół. Jeśli zawieszenie nie jest obciążone, system automatycznie hamuje napędzane wewnętrzne koło, aby pomóc zredukować nadsterowność (tendencję do szerokiego skrętu przednich kół). Pomaga to nie tylko w stabilności, ale także może poprawić prowadzenie i osiągi na zakrętach.

Bezpieczeństwo

Jak reszta linii Golf, Alltrack zapewnia inteligentne połączenie zarówno pasywnych, jak i aktywnych systemów bezpieczeństwa. Model 2017 Alltrack otrzymał pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa od Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA).

Standardowym wyposażeniem wszystkich modeli Alltrack 2017 jest Automatyczny System Hamowania Po Kolizji. System ten opiera się na założeniu, że kolizja rzadko ma miejsce jako pojedyncze, natychmiastowe zdarzenie, lecz stanowi szereg wydarzeń, które następują po początkowym uderzeniu — z czego najbardziej znaczące mogą prowadzić do kolejnych kolizji. Automatyczny System Hamowania Po Kolizji odpowiada na to, stosując hamulce, gdy czujniki poduszek powietrznych wykryją główną kolizję, co pomaga zredukować resztkową energię kinetyczną, a tym samym zmniejsza szansę na dodatkowe uszkodzenia.

Alltrack zawiera również Inteligentny System Reakcji na Kolizje Volkswagena, który wyłącza pompę paliwa, odblokowuje drzwi i włącza światła awaryjne, jeśli pojazd jest zaangażowany w niektóre rodzaje kolizji. Wszystkie modele Alltrack są wyposażone w standardowy system Kontroli Stabilności Elektronicznej (ESC).

Systemy asystujące kierowcy

Alltrack S i SE są dostępne z Pakietem Asystenta Kierowcy (MSRP 845 USD), który dodaje Tempomat Adaptacyjny (ACC), Ostrzeżenie o Kolizji Z Przodu oraz Autonomiczne Hamowanie Awaryjne (Front Assist), kontrolę odległości przy parkowaniu z przodu i z tyłu (ParkPilot) oraz Asystent Parkowania (Park Assist). Alltrack SEL można wyposażyć w Pakiet Asystenta Kierowcy i Oświetlenia (1,995 USD), który zawiera wymienione powyżej systemy oraz dodaje automatyczne przyciemniane lusterko wsteczne, system Ostrzeżenia o Opuście Pasa (Lane Assist), Kontrolę Świateł Przeciwmgielnych (Light Assist) oraz reflektory Bi-Xenon z Adaptacyjnym Systemem Oświetlenia Przedniego (AFS).

Tempomat Adaptacyjny (ACC) wykorzystuje radar skierowany do przodu, aby utrzymać ustawioną prędkość, jednocześnie pomagając w utrzymaniu odległości od pojazdu z przodu. Kierowca ustawia prędkość i pożądaną odległość za pomocą przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy i może użyć pedału przyspieszenia, hamulca lub kierownicy, aby anulować lub nadpisać funkcję ACC. Wszystkie komunikaty systemowe wyświetlane są w centralnym wyświetlaczu wielofunkcyjnym.

Gdy droga przed pojazdem jest pusta, system utrzymuje ustawioną prędkość. Modele Alltrack z automatycznymi skrzyniami biegów i ACC mogą dopasować prędkość do pojazdu z przodu i zatrzymać się, a także wznowić kontrolę ACC po naciśnięciu pedału przyspieszenia lub przycisku „wznów” na kierownicy. W modelach Alltrack z manualną skrzynią biegów, ACC przestaje działać poniżej prędkości 19 mph.

W ramach fizycznych ograniczeń systemu, Ostrzeżenie o Kolizji Z Przodu pomaga ostrzec kierowcę przed krytycznymi sytuacjami kolizji z przodu zarówno akustycznie, jak i wizualnie za pomocą symbolu ostrzegawczego w zestawie wskaźników, a w razie potrzeby aktywowane jest Autonomiczne Hamowanie Awaryjne, aby spowolnić pojazd, jeśli kierowca nie hamuje. Jeśli pedał hamulca jest wciśnięty, ale kierowca hamuje zbyt lekko, ciśnienie hamulca jest zwiększane przez system.

Jeśli pojazd niechcący opuszcza swój pas, dostępny system Ostrzeżenia o Opuście Pasa może aktywnie przeciwdziałać, aby pomóc utrzymać pojazd w pasie powyżej 40 mph. Kamera systemowa może rozpoznać widoczne oznaczenia pasa (jedna strona wystarczy) i, używając specjalnego algorytmu, oblicza ryzyko opuszczenia pasa. Jeśli kierowca na chwilę odsunie ręce od kierownicy lub pojazd przekroczy oznaczenie pasa bez użycia kierunkowskazu, system przeciwdziała i później wydaje akustyczne ostrzeżenie oraz wizualny sygnał w zestawie wskaźników, prosząc kierowcę o przejęcie kierowania.

System działa w ciemności i/lub we mgle, ale nie włączy się, jeśli nie może prawidłowo wykryć oznaczeń pasa. Jeśli przed przekroczeniem oznaczenia pasa włączono kierunkowskaz, system Ostrzeżenia o Opuście Pasa nie włączy się ani nie wyda ostrzeżenia. Kierowca może „anulować” system w każdej chwili, wywierając minimalną siłę, i nie jest zwolniony z odpowiedzialności za podejmowanie świadomych decyzji podczas jazdy.

Kontrola Odległości Parkowania wykorzystuje ultradźwiękowe czujniki umiejscowione w przednich i tylnych zderzakach do monitorowania odległości do pięciu stóp z przodu lub z tyłu pojazdu. System aktywuje się po włączeniu biegu wstecznego lub poniżej prędkości 9 mph i pomaga w parkowaniu lub w ciasnych sytuacjach. System emitować będzie akustyczne i wizualne ostrzeżenia, gdy samochód zaczyna zbliżać się do zaparkowanych pojazdów lub statycznych obiektów z przodu lub tyłu.

Asystent Parkowania potrafi automatycznie wprowadzać samochód w równoległe i prostopadłe miejsca parkingowe. Po naciśnięciu przycisku Asystenta Parkowania – raz dla równoległego i dwa razy dla prostopadłego – kierowca musi jedynie włączyć pedał przyspieszenia i hamulca po wybraniu biegu.

Kierowca może w każdej chwili anulować lub dezaktywować asystencję kierownicy, obracając kierownicę, wyłączając bieg wsteczny lub naciskając przycisk. Poniżej 25 mph system może skanować zarówno lewą, jak i prawą stronę drogi, na przykład na ulicy jednokierunkowej, w poszukiwaniu miejsc parkingowych podczas jazdy obok. Aktywując kierunkowskaz, kierowca wskazuje, po której stronie drogi chce zaparkować.

Gwarancja ograniczona

1.8L TSI 4MOTION 6AT AWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc132.4 Kw @ 4500-6200 Rpm
180 Hp @ 4500-6200 Rpm
178 Bhp @ 4500-6200 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1350-4500 Rpm
280 Nm @ 1350-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość59.6 In (1514 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/59.7 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3389 Lbs (1537 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4497 Lbs (2040 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

1.8L TSI 4MOTION 6MT AWD (168 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc123.6 Kw @ 4500 Rpm
168 Hp @ 4500 Rpm
166 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1600 Rpm
270 Nm @ 1600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość59.6 In (1514 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/59.7 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3422 Lbs (1552 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4542 Lbs (2060 Kg)
Spalanie miasto21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)

2.0L TDI 4MOTION 6AT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość59.6 In (1514 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/59.7 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3397 Lbs (1541 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2135 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 6AT AWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc135.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
184 Hp @ 3500-4000 Rpm
181 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1750-3250 Rpm
380 Nm @ 1750-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna136 Mph (219 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość59.6 In (1514 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/59.7 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3474 Lbs (1576 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4608 Lbs (2090 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.