Volkswagen zaktualizował siódmą generację Golfa w 2017 roku, starając się poprawić swoje notowania po tzw. Dieselgate, wprowadzając na rynek pojazdy elektryfikowane, takie jak GTE.
W 2017 roku dostępnych było zaledwie kilka hybryd plug-in. Technologia ta była na wczesnym etapie rozwoju, a większość PHEV-ów nie przetrwała długo, zanim zaczęły pojawiać się problemy. Niemiecki producent motoryzacyjny jednak nie zrezygnował i mimo trudności wprowadził model GTE. Dzięki temu miał okazję zebrać doświadczenia w tej dziedzinie oraz zdobyć wystarczająco dużo danych od użytkowników, aby stworzyć lepszy pojazd w przyszłości.
Odświeżona wersja Golfa VII otrzymała nowe wąskie reflektory z wbudowanymi diodowymi światłami do jazdy dziennej, które zrobiły dobre wrażenie na publiczności. Dolna chromowana listwa przebiegała przez przedni pas, łącząc kratkę chłodnicy z reflektorami. System pełnych reflektorów LED zastąpił opcję Xenon. Z tyłu Volkswagen zrezygnował z lamp halogenowych na rzecz świateł tylnych z diodami LED.
Wnętrze zostało mocno zmodyfikowane. Volkswagen zainstalował cyfrowy panel instrumentów o przekątnej 12,3 cala, inspirowany Audi Virtual Cockpit. W centralnej konsoli model GTD miał wyświetlacz multimedialny z dotykowymi ekranami, dostępny w rozmiarach do 9,2 cala. Najwyższe wersje, nazwane „Discover Pro”, oferowały sterowanie głosowe oraz gestowe.
Pod maską model GTE otrzymał 150 KM (148 HP) 1,4-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy wspomagany przez silnik o mocy 75 kW, co dawało łączną moc 204 KM (201 HP). Zasięg elektryczny wynosił około 50 km (31 mil). To było wystarczające do codziennych miejskich obowiązków, zwłaszcza w Europie.
Dzięki hybrydowemu napędowi typu plug-in, Volkswagen Golf GTE jest idealnym wyborem dla kierowców, którzy chcą pokonywać długie dystanse w krótkim czasie, ale jednocześnie pragną poruszać się bezemisyjnie w strefach startowych i docelowych. W ramach dużej aktualizacji produktu, Volkswagen jeszcze bardziej zoptymalizował Golf GTE oraz jednocześnie podkreślił jego design. Nową funkcją tego samochodu, który będzie dostępny od lata 2017 roku, jest predykcyjna strategia hybrydowa działająca w połączeniu z systemem nawigacji. Dzięki tej strategii, samochód rozpoznaje zbliżające się miejscowości i automatycznie przechodzi w tryb elektryczny o zerowej emisji. Golf GTE oferuje teraz pełną gamę najnowszych systemów asystujących i multimedialnych. Po raz pierwszy dostępny jest z asystentem w korku (półautonomiczne prowadzenie do 60 km/h), w pełni cyfrowym wyświetlaczem Active Info Display oraz opcjonalnym systemem multimedialnym Discover Pro z wyświetlaczem 9,2 cala i obsługą gestów. Standardowy system radiowy Golfa GTE – Composition Media z 8-calowym wyświetlaczem, złączem USB i połączeniem Bluetooth dla telefonów komórkowych – został również całkowicie przeprojektowany. Połączenie nowych systemów multimedialnych z opcjonalnym wyświetlaczem Active Info Display tworzy zupełnie nowy, cyfrowy świat wyświetlaczy i kontrolek w Golfie GTE.
Pięć trybów jazdy, maksymalna oszczędność
W trybie 'EV’, Volkswagen Golf GTE porusza się wyłącznie na energii elektrycznej (50 km wg norm NEDC); samochód zawsze startuje w tym trybie zerowej emisji, pod warunkiem, że bateria jest wystarczająco naładowana. Gdy aktywowany jest tryb 'hybrydowy’, Golf automatycznie wykorzystuje dwa źródła napędu, zarówno razem, jak i osobno, aby osiągnąć optymalną efektywność. Tryb GTE to dynamiczna atrakcja. Gdy kierowca włączy ten tryb, źródła napędu współpracują, aby zapewnić maksymalną dynamikę. Dodatkowo, kierowca może celowo utrzymywać poziom naładowania baterii, a nawet ładować ją podczas jazdy – na przykład, aby przygotować się do jazdy bezemisyjnej w strefie o ograniczeniu emisji w punkcie docelowym. Dzięki hybrydowemu napędowi typu plug-in, Golf GTE jest jednym z najbardziej efektywnych samochodów w swojej klasie. Łączne zużycie paliwa wynosi 1,6 l/100 km benzyny (co odpowiada 36 g/km CO2) i 11,4 kWh/100 km energii elektrycznej (ocena NEDC dla pojazdów hybrydowych). Volkswagen Golf GTE posiada klasyfikację efektywności energetycznej A+.
Predykcyjna strategia hybrydowa