Volkswagen Golf GTI był pionierem segmentu hot hatch, mimo że pierwotna wersja GTI miała tylko 115 KM. Przechodząc do 2017 roku, znajdziemy Golf R, prawdziwego pretendenta w kategorii hot hatch. Podczas gdy pierwszy Golf R miał silnik V6 o pojemności 3.2 litra z naturalnym wtryskiem, wersja z 2017 roku dysponuje 2.0-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem, który generuje niemal 300 KM. Może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną DSG (z podwójnym sprzęgłem).
Na zewnątrz różnice są subtelne – tylko przedni zderzak i podwójny układ wydechowy odróżniają go od regularnego modelu z dodatkowymi opcjami. Standardem w wersji R są 19-calowe felgi. Inne Golfy z pakietem R-Design nie są wyposażone w te same felgi aluminiowe. Różnice są także widoczne w środku, gdzie dobrze wyprofilowane fotele kubełkowe zapewniają komfort podróży pasażerom z przodu w czasie pokonywania zakrętów.
Fotele łączące skórę z materiałem również dobrze się prezentują, a logo R umieszczone na tylnej części oparcia jest widoczne. Deska rozdzielcza posiada ekran TFT zaczerpnięty z Audi Virtual Cockpit, który można dostosować do własnych potrzeb. Wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza towarzyszą różne informacje, w tym system nawigacyjny umieszczony pośrodku ekranu.
Na konsoli centralnej znajduje się kolejny duży ekran, tym razem z funkcją gestów, aby właściciel nie musiał codziennie czyścić odcisków palców. Obsługuje systemy Android Auto i Apple CarPlay.
Ale tym, co sprawia, że Golf R jest jeszcze bardziej wyjątkowy, jest jego układ mechaniczny. 300 KM i napęd na wszystkie koła czynią go konkurentem dla samochodów inspirowanych rajdami, takich jak Subaru STI czy Ford Focus RS.
Volkswagen cyfryzuje najpopularniejszy model w historii Grupy – Volkswagen Golf – w ramach dużej aktualizacji. Głównym celem modelu z 2017 roku, obok nowych silników, atrakcyjniejszego designu i nowoczesnych systemów asystujących, jest zupełnie nowa generacja systemów infotainment. Jako światowa nowość w klasie kompaktowej, najwyższej klasy system „Discover Pro” można obsługiwać za pomocą gestów. Posiada on 9,2-calowy ekran, który tworzy konceptualną i wizualną całość z nowym wyświetlaczem Active Info Display, również wprowadzonym w Golfie. Równolegle z tym, gama usług online i aplikacji również została poszerzona. Aktualizacja Golfa, z którego do tej pory sprzedano ponad 33 miliony egzemplarzy, wprowadza także nowy standard systemów asystujących w klasie kompaktowej: technologie takie jak City Emergency Braking z funkcją monitorowania pieszych, nowy asystent korków (częściowo zautomatyzowane prowadzenie przy prędkości do 60 km/h) oraz Emergency Assist, które również zadebiutuje w tej klasie, znacznie poprawiają bezpieczeństwo.
Nowe silniki TSI i nowa skrzynia biegów 7-biegowa DSG
Postępująca cyfryzacja odbywa się równolegle z ulepszoną rodziną silników EA211 TSI. Nowy Golf zadebiutuje z nowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym „1.5 TSI Evo” – czterocylindrowym silnikiem o mocy 110 kW/150 KM z systemem aktywnego zarządzania cylindrami (ACT). Wkrótce pojawi się wersja BlueMotion o mocy 96 kW/130 KM. Volkswagen poprawił również osiągi Golfa GTI, którego nowa wersja będzie miała moc 169 kW/230 KM oraz 180 kW/245 KM (GTI Performance), a nowa 7-biegowa skrzynia DSG stopniowo zastąpi 6-biegową DSG jako skrzynię o wysokiej efektywności dla Golfa.
Silniejszy, bardziej dopracowany design i nowe światła LED
Volkswagen prezentuje aktualizacje dwóch i czterodrzwiowego Golfa, Golfa Variant oraz sportowego Golfa GTI i Golf GTE w siedzibie Volkswagena w Wolfsburgu. Bardziej wysublimowany design wszystkich nowych wersji Golfa robi jeszcze silniejsze wrażenie niż wcześniej. Modyfikacje obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe reflektory halogenowe z LED-owymi światłami dziennymi, nowe pełne światła LED zamiast świateł ksenonowych, nowe przednie błotniki oraz nowe pełne tylne światła LED – które są standardem w każdej wersji Golfa – jak również nowe felgi i kolory, a wnętrze Golfa z 2017 roku zostało uzupełnione nowymi dekoracyjnymi wykończeniami i materiałami. Gama wersji wyposażenia Golfa pozostaje bez zmian.
Pewny front Golfa
Nowe detale nadają ikonicznemu designowi Golfa jeszcze bardziej wyrazistą klarowność, w szczególności połączenie kratki chłodnicy i reflektorów, które stylowo dopełniają oryginalny wygląd. Dolny pasek chromowany w kratce chłodnicy rozciąga się na lewo i prawo jako element chromowany (malowany na czerwono w wersji GTI i niebiesko w GTE), a LED-owe światła dzienne przechodzą do reflektorów (reflektory LED, które są standardem lub opcjonalnym dodatkiem, w zależności od wersji wyposażenia, zastępują światła ksenonowe w nowym Golfie). Otwory chłodzące w dolnej części zderzaka, które również zostały zaprojektowane na nowo, jeszcze bardziej akcentują szerokość Volkswagena niż wcześniej. Gra nowych detali sprawia, że Golf jest jeszcze bardziej uderzający. Kolejnym wizualnym akcentem dla wersji z adaptacyjnym tempomatem ACC i/lub Front Assist, w tym funkcją City Emergency Braking z nowym monitorowaniem pieszych, jest to, że czujnik radarowy dla tych systemów w wersjach TDI, TSI, LNG, GTD i GTI nie będzie już umiejscowiony (widocznie) w dolnym wlocie powietrza w zderzaku, lecz zostanie schowany za logo VW w górnej kratce chłodnicy.
Pełne LED-owe tylne światła w standardzie
Tył auta również zyskał na charyzmie: od teraz wszystkie wersje Golfa i Golfa Variant będą wyposażone w pełne LED-owe tylne światła. W przeciwieństwie do wielu standardowych LED-owych świateł tylnych, żadna z funkcji nowych tylnych świateł Golfa nie używa tradycyjnych żarówek. Ponadto, najwyższa wersja pełnych LED-owych świateł tylnych (dostępna dla 2- i 4-drzwiowego Golfa) będzie miała animowane, płynne kierunkowskazy. Tę wersję można rozpoznać po półprzezroczystym białym pasku LED, który zmienia kolor na pomarańczowy przy włączaniu kierunkowskazów. Co więcej, najwyższa wersja wyróżnia się wizualnie efektownym przełączeniem między LED-owym światłem tylnym a LED-owymi światłami hamowania, kiedy hamulce są włączone.
Dopracowane wnętrze
Wnętrze Golfa zostało wzbogacone o nowe dekoracyjne panele w drzwiach, desce rozdzielczej i konsoli środkowej, a także nowe pokrycia siedzeń.
Volkswagen Golf GTI
Sportowe wersje GT różnią się od siebie kolorowymi akcentami pasującymi do charakteru konkretnej wersji Golfa, zamiast chromowanego paska w kratce chłodnicy i reflektorach. Jednym z najważniejszych znaków rozpoznawczych Golfa GTI – czerwony pasek w kratce chłodnicy – został teraz przedłużony jako jeszcze bardziej charakterystyczny element. Poprzeczka w kratce chłodnicy oraz małe skrzydełka po bokach standardowych reflektorów LED są również czerwone. Tył Golfa GTI z 2017 roku wyróżnia się nie tylko nowymi zderzakami i pełnymi LED-owymi światłami tylnymi, ale także powiększonym przekrojem chromowanych rur wydechowych.
Volkswagen Golf GTE
Podobnie jak w Golfie GTI, z czerwonymi elementami designu, najnowszy Golf GTE wyróżnia się charakterystycznymi niebieskimi akcentami wersji hybrydowej plug-in. Niebieskie skrzydełka w nowych LED-owych reflektorach GTE, które również są standardem, wizualnie podkreślają dynamikę tego efektywnego Volkswagena.
Volkswagen Golf Variant
Różnorodna gama modelowa Golfa od zawsze obejmowała Golfa Variant. Najnowsza wersja tego wszechstronnego modelu także świętuje swoją światową premierę. Nowy tylny zderzak sprawia, że Golf Variant wydaje się jeszcze dłuższy i elegantszy. Pełne LED-owe tylne światła, które również są standardem w tej wersji, idealnie pasują do tego wyglądu. Tak jak w Passacie Variant, Golf Variant jest również dostępny z eleganckimi trapezoidalnymi chromowanymi panelami wykończenia, które są bezpośrednio zintegrowane z dyfuzorem, jako opcja.
Cyfrowe wskaźniki i sterowanie gestami
Aktualizacja Golfa jest najbardziej widoczna wewnątrz, ponieważ model z 2017 roku wprowadza nową i coraz bardziej cyfrową koncepcję wyświetlania i sterowania. Opiera się na nowym Active Info Display oraz pierwszym systemie infotainment z kontrolą gestów, który zostanie oferowany w modelu produkcyjnym Volkswagena. Równocześnie Volkswagen zaktualizował całą gamę swoich systemów infotainment. Jego najważniejszą cechą jest nowoczesny design, większe ekrany dotykowe i, jak wspomniano wcześniej, – w przypadku najwyższego modelu „Discover Pro” – sterowanie gestami, które po raz pierwszy zostało wprowadzone w klasie kompaktowej Golfa.
Instrumentacja nowej generacji
Active Info Display Golfa to w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z licznymi interaktywnymi funkcjami. Wszystkie wskaźniki są wyświetlane wirtualnie na 12,3-calowym kolorowym wyświetlaczu. Informacje nawigacyjne można wyświetlać w 2D lub 3D. Jego rozdzielczość 1 440 x 540 pikseli umożliwia niezwykle precyzyjne i zaawansowane interaktywne wyświetlanie wszystkich szczegółów. Istnieje pięć różnych profili informacyjnych, w których rodzaj informacji i grafiki wyświetlanej w określonych obszarach zmienia się. Kierowca może wybierać spośród jednego z następujących profili: „Classic”, „Zużycie & Zasięg”, „Efektywność”, „Wydajność & Asystent Kierowcy” lub „Nawigacja”. Profil „Nawigacja” jest dobrym przykładem interaktywnych funkcji Active Info Display: w tym przypadku prędkościomierz i obrotomierz przesuwają się na boki, aby w środku powstało więcej miejsca dla mapy. Informacje o jeździe, nawigacji i funkcjach asystujących można również integrować w graficznych obszarach prędkościomierza i obrotomierza, w razie potrzeby. Dane takie jak obrazy kontaktów telefonicznych czy okładki CD mogą być również wyświetlane na Active Info Display. W zależności od modelu, grafika może być dostosowywana: w Golfie GTI, na przykład, grafika używa czerwonego koloru GTI jako koloru kontrastowego, podczas gdy Golf GTE używa niebieskiego GTE, aby pomóc wskaźnikom w zharmonizowaniu się z wyglądem hybrydy plug-in. Active Info Display jest dostępny jako opcja dla wszystkich wersji Golfa, jako alternatywa dla wskaźników analogowych.
Najnowocześniejsza generacja MIB – z kontrolą gestów po raz pierwszy
Kontrola gestów zadebiutuje w klasie kompaktowej z premierą w zaktualizowanym Golfie. Będzie dostępna w najwyższej wersji modularnej matrycy infotainment (MIB) – „Discover Pro”, kiedy tylko rozpocznie się nowy rok modelowy.
Ekrany od 6.5 do 9.2 cale
Volkswagen zastąpił wszystkie istniejące systemy infotainment w Golfie nową generacją MIB. Najważniejszą cechą jest to, że wszystkie systemy oferują nowy design oraz większe ekrany dotykowe, choć nazwy systemów infotainment pozostają niezmienione. 5-calowe systemy „Composition Touch” i „Composition Colour” (o rozdzielczości wyświetlania 400 x 240 pikseli) zostały zastąpione nowym 6,5-calowym systemem „Composition Colour”, z rozdzielczością dotykową 800 x 480 pikseli, a czarno-biały „Composition Touch” został wycofany. Wyższy poziom, „Composition Media” i „Discover Media” (w tym nawigacja) dotychczas miał 6,5-calowe ekrany. Zostały one również zastąpione przez systemy o tych samych nazwach, ale z 8,0-calowymi ekranami, podczas gdy rozdzielczość 800 x 480 pikseli pozostaje niezmieniona. 8,0-calowy ekran najwyższej wersji „Discover Pro” (w tym nawigacja) zostanie teraz zastąpiony przez 9,2-calowy ekran dotykowy, a rozdzielczość wzrośnie z 800 x 480 do 1280 x 640 pikseli. Nowy „Discover Pro” będzie pierwszym systemem infotainment Volkswagena, który oferuje zarówno sterowanie dotykowe, jak i głosowe z kontrolą gestów w dodatkowo zbliżających się czujnikach – światowa nowość w segmentach samochodów kompaktowych. Volkswagen planuje wprowadzić nowe systemy w kilku innych liniach produktowych w ciągu 2017 roku.
„Discover Pro” w szczegółach
Wersja „Discover Pro” MIB nie tylko ma 9,2-calowy wyświetlacz, którego rozdzielczość wzrosła z 117 do 155 dpi, ale została również całkowicie przeprojektowana. W przeciwieństwie do wcześniejszego systemu 8,0-calowego używanego w Golfie, cały front jest pokryty stylową szklaną powierzchnią (to samo dotyczy nowego systemu „Discover Media”). Tradycyjne przyciski i pokrętła to już przeszłość przy „Discover Pro”; cała obsługa hapticzna odbywa się za pomocą ekranu dotykowego i pięciu pojemnościowych paneli po lewej stronie nowego systemu infotainment. Ten pionowy pasek po lewej zawiera funkcje: „Menu”, „Strona główna”, „Włącz/Wyłącz”, „Głośność w górę” i „Głośność w dół” – więc to są główne polecenia, ponieważ kierowca potrzebuje bezpośredniego dostępu do takich funkcji jak regulacja głośności. To samo dotyczy pojemnościowego panelu „Strona główna”, za pomocą którego kierowca może błyskawicznie wrócić do głównego menu – a zatem do ekranu powitalnego – z dowolnego z podmenu.
Indywidualnie konfigurowany ekran główny
W przeciwieństwie do poprzedniej wersji „Discover Pro”, kierowca może teraz również konfigurować ekran główny. Funkcja nawigacji jest wyświetlana w dużym panelu po lewej stronie ekranu, podczas gdy dwa mniejsze panele są ułożone pionowo po prawej stronie. Kierowca może przypisać ważne funkcje do tych dwóch paneli wyświetlających, które są również interaktywne – na przykład radio lub bibliotekę multimedialną w górnym panelu i kontakty telefoniczne w dolnym panelu. Jak na smartfonie, gdy tylko kierowca dotknie przycisku „Strona główna” – bez względu na to, w którym menu się znajdują – system powróci do spersonalizowanego ekranu głównego, jak wcześniej wspomniano.
Kontrola gestów, dotyku i głosu
Kolejna nowość – jak wspomniano wcześniej – polega na tym, że system „Discover Pro” można obsługiwać za pomocą gestów i dotyku, a także głosu. Oczywiście nowy „Discover Pro” jest również wyposażony w czujnik zbliżeniowy, dzięki któremu jeszcze więcej funkcji menu pojawia się na wyświetlaczu, gdy ręka zbliża się do ekranu. Mimo różnorodności wyposażenia i funkcji oferowanych przez nowy system infotainment, które do tej pory nie były widoczne w Golfie, obsługa systemu – co jest charakterystyczne dla Volkswagena – pozostaje intuicyjna i prosta.
Kontrola gestów
Kontrolę gestów można wykorzystywać w różnych menu. Wystarczy gest przesunięcia, aby przesunąć menu z lewej na prawą, co pozwala kierowcy przeglądać główne menu, zmieniać stacje radiowe, przeglądać playlisty lub przeglądać w trybie CoverFlow i albumy w bibliotece multimedialnej. „Światło” sygnalizuje, które opcje można obsługiwać za pomocą kontroli gestów, a operacja wspierana jest przez wizualne sprzężenie zwrotne. Udane przesunięcia są także potwierdzane efektem dźwiękowym, który można opcjonalnie dezaktywować.
W pełni zintegrowany i maksymalna zgodność
Gama wyposażenia oferowanego z systemem „Discover Pro” obejmuje również wzmacniacz o mocy 4 x 20 watów, napęd DVD, dwa porty USB (kompatybilne z Apple), dwa sloty na karty SD, gniazdo AUX-IN, dysk SSD o pojemności 10 GB, pełną gamę możliwości odtwarzania muzyki, odtwarzacz filmów, jukebox, odtwarzacz podcastów, czujnik zbliżeniowy i obsługę głosową oraz nawigację. Opcjonalnie dostępne są „Tylny widok” (kamera cofania), DAB+, do dwóch dodatkowych portów USB oraz dwa interfejsy telefoniczne. W zaktualizowanym Golfie kierowca lub pasażer siedzący z przodu mogą po prostu umieścić swój smartfon w nowym opcjonalnym schowku z interfejsem dla telefonów komórkowych („Komfort” instalacja mobilna). Ciekawym rozwiązaniem jest to, że telefon można ładować i łączyć z zewnętrzną anteną pojazdu indukcyjnie – to znaczy, bez kabli, zgodnie ze standardem Qi. Inne opcjonalne dodatki to opcje Car-Net „App Connect”, „Security & Service” (nowość w Golfie) i „Guide & Inform”, podczas gdy „Media Control” jest dostępny jako opcjonalny dodatek dla funkcji infotainment.
Media Control
Dzięki aplikacji „Media Control” Volkswagen oferuje interfejs infotainment dla tabletów (i smartfonów). Aplikacja umożliwia wygodne sterowanie wieloma funkcjami systemu infotainment z poziomu tabletu lub telefonu. Pasażerowie mogą po prostu połączyć swój tablet z systemem infotainment „Discover Media” lub „Discover Pro”, korzystając z hotspotu WiFi. Systemy, które można kontrolować, obejmują radio, wszystkie źródła audio i wideo (np. USB, CD, DVD, dysk twardy) oraz system nawigacji. Informacje wyświetlane w menu obejmują artystę, tytuł albumu i okładkę. Standardowe funkcje w menu nawigacyjnym są uzupełnione o funkcję wyszukiwania adresów, która wykorzystuje Internet oraz pozwala na wprowadzenie wybranych wyników wyszukiwania jako celów podróży. Ponadto pasażerowie siedzący z tyłu mogą również wysłać wydarzenia z kalendarza i wpisy z książki adresowej na tablet lub smartfon do systemu infotainment jako cele dla systemu nawigacji, przekształcając „Media Control” w mobilne rozszerzenie systemu infotainment i nowoczesny system rozrywki dla tylnych siedzeń.
Volkswagen Car-Net – aplikacje i usługi online dla Golfa
Najnowsza generacja modularnej matrycy infotainment umożliwia Golfowi łączenie się z aktualnymi smartfonami Apple i Android za pomocą App Connect, ponieważ, oprócz MirrorLink™ (Android), App Connect może teraz również integrować CarPlay™ (Apple) i Android Auto™ (Google) w systemach infotainment pojazdu.
Bezpieczeństwo i serwis
Po raz pierwszy Volkswagen oferuje pakiet „Bezpieczeństwo i Serwis” w Golfie. Daje to kierowcy mobilny dostęp do wsparcia w wielu sytuacjach. Najważniejsze usługi to „Automatyczne Powiadomienie o Wypadku”, „Zgłoszenie Awarii” oraz „Umawianie Serwisu” (na umawianie wizyt serwisowych w warsztacie). Zgłoszenie awarii pozwala kierowcy skontaktować się z systemem informatycznym Volkswagena, który może następnie zorganizować szybką pomoc lub opiekę medyczną, podczas gdy system już wysyła dane pojazdu i jego lokalizację do służb ratunkowych, gdy kierowca wzywa pomoc drogową. Ponadto „Bezpieczeństwo i Serwis” oferuje funkcje takie jak zdalne monitorowanie „Drzwi i Świateł” oraz informacje o „Położeniu Parkowania” (za pomocą smartfona lub portalu internetowego). Każdy, kto ma w rodzinie uczącego się kierowcę, doceni funkcję „Powiadomienie o Terenie” (która automatycznie powiadamia, jeśli Golf wjedzie lub opuści określone obszary) oraz „Powiadomienie o Prędkości” (które aktywuje się po przekroczeniu określonej prędkości). Inną przydatną funkcją jest „Internetowy Alarm Antywłamaniowy”, który wyśle powiadomienie za pomocą aplikacji Volkswagen Car-Net na smartfonie lub e-mailem, jeśli zostanie podjęta próba włamania do samochodu.
Przewodnik i Informacje
„Przewodnik i Informacje” umożliwia korzystanie z szerokiego zakresu usług online. Obejmuje aplikację dla systemu „Discover Media” oraz rozszerzoną gamę aplikacji dla systemu „Discover Pro”. Usługi dostępne dla „Discover Media” obejmują takie aplikacje jak „Online Wyszukiwanie POI”, „Import Miejsca Docelowego”, „Informacje o Paliwie” (lokalizacja i cena), „Aktualności”, „Informacje Parkingowe” (lokalizacja i dostępność), „Pogoda”, „Stacje Ładowania” (np. Golf GTE) oraz „Informacje o Ruchu Online”. Usługa „Informacje o Ruchu Online” (informacje o aktualnej sytuacji drogowej) ułatwia przewidywanie, jak długo każda podróż Golfem zajmie, ponieważ dostarcza dane takie jak gęstość ruchu i korki, likwidacja zatorów i inne zatory do dynamicznego kierowania trasami w systemie nawigacyjnym w niemal rzeczywistym czasie, aby uwzględniała je w nawigacji. Wiadomości same w sobie można przeglądać w szczegółach za pomocą elementu menu „Ruch”, podczas gdy grafika i kolorowe oznaczenia na mapie wyświetlane na ekranie na bieżąco dostarczają aktualnych informacji o sytuacji drogowej. Usługa „Informacje o Ruchu Online” może zatem pomóc w uniknięciu korków w czasie rzeczywistym. Szeroka gama aplikacji dla systemu „Discover Media” obejmuje również Google Street View™, Google Earth™, „Wyszukiwanie Głosowe POI” oraz „Aktualizacje Map Online”.
Golf chroni swojego kierowcę, pasażerów i pieszych
Jeśli kiedykolwiek istniała seria modeli, która zdemokratyzowała postęp, to są to pierwsze siedem generacji Golfa. Systemy takie jak ABS, ESC, a później cały szeroki wachlarz systemów asystujących, stały się dla milionów ludzi na całym świecie standardem dzięki przystępnej cenie Golfa. Był jednym z pierwszych samochodów w klasie kompaktowej z Adaptacyjnym Tempomatem (ACC), Front Assist z systemem awaryjnego hamowania w mieście, Lane Assist, czujnikiem martwego pola, ostrzeżeniem o ruchu tylnym, Park Assist, systemem powiadamiania kierowcy, kamerą cofania (Tylny widok), rozpoznawaniem znaków drogowych, systemem automatycznego hamowania po kolizji i stabilizacją przyczepy. Zaktualizowany Golf kontynuuje tę tradycję. W modelu z 2017 roku Volkswagen poszerza ofertę systemów asystujących, dodając asystenta korków, nową funkcję monitorowania pieszych dla Front Assist z City Emergency Braking, Trailer Assist, co po raz pierwszy w historii systemu manewrowania przyczepą w klasie kompaktowej i Emergency Assist. Refinowany został także proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash).
Półautomatyczne prowadzenie w korkach
Volkswagen opracował asystenta korków na podstawie Lane Assist (system ostrzegania przed zjechaniem z pasa) i ACC (automatyczne sterowanie odległością) dla wszystkich modeli Golfa z skrzynią biegów DSG. System sprawia, że jazda w korkach lub w trybie stop-and-go w Golfie jest znacznie bardziej komfortowa. Ułatwia także jazdę w korkach, ponieważ asystent pomaga kierowcy unikać typowych zderzeń tylnych w korkach. Dzięki połączeniu różnych systemów asystujących Golf jest po raz pierwszy zdolny do częściowo zautomatyzowanego prowadzenia.
Lane Assist plus ACC
Lane Assist stanowi podstawę tego systemu z adaptacyjnym prowadzeniem pasa nawet przy prędkościach poniżej 60 km/h. System nie tylko przeciwdziała zjeżdżaniu z pasa, ale także, przy włączonym adaptacyjnym prowadzeniu pasa, utrzymuje Golfa na środku pasa ruchu lub w preferowanej pozycji kierowcy. ACC jest także zintegrowany w asystencie korków jako drugi system asystujący, ponieważ z ACC hamowanie i przyspieszanie odbywa się automatycznie nawet przy prędkości stop-and-go. ACC i Lane Assist łączą się zatem w asystenta korków, co oznacza, że system umożliwia asystowane prowadzenie boczne i podłużne. Samochód samodzielnie steruje, przyspiesza i hamuje w granicach systemu, ale tylko pod warunkiem, że ręce kierowcy są na kierownicy i biorą udział w prowadzeniu, aby kierowca mógł w każdej chwili interweniować.
Emergency Assist – w nagłym wypadku Golf może zatrzymać się automatycznie
Innym systemem, w którym Lane Assist i ACC łączą się w nowy system asystujący, jest Emergency Assist: gdy tylko czujniki wykryją, że kierowca przestał wykonywać ruchy kierownicą, hamulcami lub przyspieszaniem, system inicjuje różne działania mające na celu powiadomienie kierowcy, a jeśli kierowca pozostaje bezczynny, rozpoczyna hamowanie awaryjne. Światła awaryjne są automatycznie włączane, a Golf wykonuje delikatny manewr kierownicą, aby zwrócić uwagę innych uczestników ruchu na niebezpieczną sytuację. ACC zapobiega zderzeniu pojazdu z samochodem przed nim. Na koniec system stopniowo hamuje Golfa do zatrzymania, aby w miarę możliwości uniknąć poważnego wypadku.
Front Assist i City Emergency Braking – wykrywanie pieszych
Front Assist to system, który ostrzega kierowcę i automatycznie hamuje w przypadku zbliżającej się kolizji. Jednym z elementów systemu Front Assist jest funkcja City Emergency Braking. Najnowsza wersja funkcji Front Assist jest zdolna nie tylko do wykrywania innych pojazdów, ale także pieszych przechodzących przez ulicę. Gdy tylko pieszy jest w niebezpieczeństwie, system ostrzega kierowcę i ostatecznie autonomicznie zwalnia Golfa.
Trailer Assist – częściowo zautomatyzowane manewrowanie z przyczepą
Kolejną nowością w klasie kompaktowej jest Trailer Assist. Pomysł za tym stoi: Trailer Assist ma na celu uwolnienie kierowcy z trudności związanych z manewrowaniem przyczepą podczas jazdy tyłem, skręcając kierownicą w lewo, aby przyczepa skręciła w prawo – i odwrotnie. Ogólnie celem było również ułatwienie manewrowania na prostych i dłuższych dystansach. Trailer Assist jest teraz w stanie to zrobić prawie automatycznie. Aby wprowadzić Golfa z przyczepą do miejsca parkingowego lub zjazdu z ulicy, wystarczy, aby kierowca zatrzymał się w odpowiednim miejscu i włączył bieg wsteczny. System aktywuje się po naciśnięciu przycisku. Następnie na zestawie wskaźników wyświetlane są bieżący kąt jazdy oraz możliwe kąty jazdy. To osiągnięto dzięki algorytmom przetwarzania obrazu, które wykorzystują dane z kamery tylnej, która monitoruje i analizuje kąt między samochodem a przyczepą. Dzięki przełącznikowi regulacji lusterek, który działa jak joystick, kierowca może swobodnie ustawić pożądany kierunek jazdy kombinacji samochód-przyczepa. Golf wykonuje polecenia kierownicze wprowadzone przez kierowcę, który musi jedynie obsługiwać pedał gazu i hamulec. Kierunek jazdy Golfa jest automatycznie kontrolowany przez system elektromechanicznego wspomagania kierownicy.
Park Assist 3.0 – półautomatyczne parkowanie i manewrowanie
Park Assist umożliwia półautomatyczne parkowanie w dowolnym miejscu parkingowym równoległym lub prostopadłym do jezdni, a system może także wyjeżdżać z miejsc parkingowych równoległych. W przypadku miejsc parkingowych prostopadłych po raz pierwszy w Golfie wspierane jest parkowanie na wstecz, ale możliwe jest również półautomatyczne parkowanie w kierunku jazdy do przodu. Pierwsza generacja Park Assist wspierała kierowcę, wykonując zautomatyzowane kierowanie podczas parkowania równoległego. Druga generacja Park Assist dodała automatyczne kierowanie podczas parkowania wstecz w miejscach prostopadłych do jezdni, a miejsca parkingowe równoległe mogły być również mniejsze. Dodatkowo możliwe było automatyczne wyjazd z miejsc parkingowych równoległych. Trzecia generacja Park Assist, która jest teraz dostępna w Golfie, umożliwia także, jak wcześniej wspomniano, półautomatyczne parkowanie do przodu w miejscach parkingowych. Dzięki swojej wysokiej funkcjonalności, Park Assist 3.0 może optymalnie wspierać kierowcę, zwłaszcza w trudnych sytuacjach drogowych, ponieważ przyspiesza proces parkowania.
Proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) – maksymalne możliwe bezpieczeństwo
Golf jest jednym z pierwszych samochodów w swojej klasie, który posiada proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash). Aktualizacja Golfa obejmuje dalsze udoskonalenia tego systemu ochrony pasażerów. Interaktywnie reaguje również na system Front Assist, aby reagować na silne interwencje hamowania autonomicznego i ostre zagrożenia kolizją, aby zapewnić najlepsze możliwe wsparcie pasażerom w krytycznych sytuacjach. Jak to działa: jeśli system wykrywa potencjalną sytuację wypadkową – na przykład poprzez zainicjowanie twardego hamowania, ponieważ aktywowany jest asystent hamowania – pasy bezpieczeństwa z przodu są automatycznie naprężane, aby zapewnić jak najlepszą ochronę przez system poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa. Gdy system wykryje krytyczną i niestabilną sytuację drogową – na przykład silne nadsterowności lub podsterowności z interwencją ESC – zamykane są również boczne szyby i szyberdach, z wyjątkiem niewielkiej szczeliny. Powód jest taki, że gdy okna i dach są prawie zamknięte, poduszki powietrzne boczne i głowicy oferują optymalne pochłanianie energii, co zapewnia ich maksymalną skuteczność.
Personalizacja – indywidualne ustawienia są zapisywane
Klucz służy jako identyfikator. Liczba systemów wygody i asysty wzrasta z każdą nową generacją pojazdów. Jak wspomniano powyżej, tak samo jest z nowym Golfem. Wiele z tych systemów można dostosować indywidualnie, często przez różnych kierowców pojazdu. Oznacza to, że kierowcy muszą ciągle przywracać swoje ustawienia osobiste. Volkswagen zaprojektował nową generację personalizacji, która znacznie upraszcza ten proces. Polega to na połączeniu indywidualnych ustawień dla kierowcy w konto użytkownika, które jest zapisywane przez pojazd. Kierowcy mogą otworzyć menu zarządzania użytkownikami, aby aktywować swoje indywidualne konto użytkownika, a tym samym wprowadzić swoje indywidualne ustawienia. Kierowcy mogą po prostu zidentyfikować się za pomocą klucza do samochodu, co odbywa się w momencie odblokowywania Golfa. Aktywuje to początkowe ustawienia, takie jak regulacja pozycji siedzenia po stronie kierowcy, która teraz może być zapisana za pomocą funkcji pamięci. Przegląd opcji personalizacji w Golfie, w zależności od konkretnej wersji wyposażenia:
- Oświetlenie ambientowe
- ACC Adaptacyjny Tempomat
- Front Assist
- System infotainment (w tym biblioteka multimedialna, nawigacja i telefon)
- Ustawienia automatycznej klimatyzacji
- Zestaw wskaźników/wyświetlacz wielofunkcyjny
- Lane Assist
- Światło i widoczność („leaving home” i „coming home”, czujnik deszczu i automatyczne przyciemnianie lusterka wstecznego)
- Park Assist
- Zamykanie/otwieranie
- Czujnik martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu tylnym
- Siedzenie kierowcy (siedzenie z funkcją pamięci)
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa DSG
Volkswagen poprawił rodzinę silników EA211 TSI; nowe turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem zadebiutują w Golfie. Wprowadzenie zaczyna się od „1.5 TSI Evo” – czterocylindrowego silnika benzynowego o mocy 110 kW/150 KM z aktywnym zarządzaniem cylindrami (ACT) oraz efektywną technologią bezpośredniego wtrysku common rail. Nowy TSI jest szczególnie zwrotny i dopracowany; rozwija moment obrotowy wynoszący 250 Nm przy niskich obrotach wynoszących tylko 1 500 rpm. NEDC zużycie paliwa: 4,9 l/100 km (co odpowiada 110 g/km CO2). W przygotowaniu jest także wersja BlueMotion silnika 1.5 TSI Evo o mocy 96 kW/130 KM. NEDC zużycie paliwa tej wersji wyniesie 4,6 l/100 km (104 g/km CO2). Wśród szczególnych cech tych nowoczesnych silników znajdują się nowy cykl spalania (pochodzący z cyklu Millera) i turbosprężarka z zmienną geometrią wirnika (VTG). Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm już przy zaledwie 1 400 rpm. Po raz pierwszy w historii 1.5 TSI Evo o mocy 130 KM oferuje także rozszerzoną funkcję swobodnego toczenia, gdy silnik jest wyłączony – całkowite wyłączenie TSI, gdy kierowca zwalnia pedał gazu. Takie wyłączenie silnika można było dotąd zaobserwować jedynie w połączeniu z pojazdami hybrydowymi, ponieważ systemy takie jak elektromechaniczne wspomaganie kierownicy i serwo hamulca muszą być nadal zasilane energią, nawet gdy silnik Evo jest wyłączony. Tak jest w Golfie 1.5 TSI Evo o mocy 130 KM; rozszerzona funkcja swobodnego toczenia, która jest standardem, redukuje zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach o aż 0,4 l/100 km. Dzięki funkcji swobodnego toczenia i innym nowinkom technicznym, nowy 1.5 TSI Evo oferować będzie przewagę w zużyciu paliwa nawet do 1,0 l/100 km, w zależności od stylu jazdy.
Modele GTI z poprawionymi osiągami
Volkswagen również poprawił osiągi modeli Golf GTI dzięki tej aktualizacji. Z mocą 169 kW/230 KM (wzrost o 7 kW/10 KM), standardowa wersja jest teraz tak samo mocna jak poprzednia wersja Performance, podczas gdy moc nowego Golfa GTI Performance wzrosła do 180 kW/245 KM.
Nowa 7-biegowa DSG