VOLKSWAGEN Golf VII R 3 drzwiowe 2013-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf VII R 3 drzwiowe 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf VII R 3 drzwiowe 2013-2017

$34,000 za Golfa? Tak, to prawda. A powód? Golf R zapewniał znakomite osiągi i bardzo precyzyjne prowadzenie.

Golf VII R oferował przyczepność w każdych warunkach atmosferycznych oraz znakomity komfort podczas dłuższych podróży.

Wnętrze zbudowane było z materiałów najwyższej jakości i było starannie wykończone. Oferując komfort i zwrotność, zapewniał również dużą wszechstronność.

Kabina była przestronna, zapewniając pasażerom dużo miejsca.

Golf R był dostępny w wersji 2-drzwiowej lub 4-drzwiowej, a oferowano jedną wersję wyposażeniową.

W standardzie znajdowały się 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe zawieszenie, adaptacyjne reflektory bi-xenonowe, podgrzewane lusterka, diodowe światła do jazdy dziennej, tempomat i wiele innych funkcji, co wystarcza, by stwierdzić, że wersja R była świetnie wyposażona, nawet bez dodatkowych opcji.

Dla tej wersji dostępne były dwa pakiety: pakiet z panoramicznym dachem oraz pakiet nawigacyjny, który dodawał bezkluczykowy zapłon i system audio premium.

Golf R był napędzany turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2.0 litra i pięciu cylindrach, który generował 256 koni mechanicznych i 243 funtów stopy momentu obrotowego. Ten sportowy samochód wyposażony był w standardowy system napędu na wszystkie koła oraz manualną skrzynię biegów.

W kwestii bezpieczeństwa, Golf R wyposażony był w hamulce tarczowe z systemem ABS oraz kontrolę stabilności i trakcji.

Wnętrze było doskonale wykończone, z akcentami zaczerpniętymi z modeli Audi. Golf R posiadał standardowy interfejs dotykowy Audi oraz opcjonalny system nawigacji.

Rok Golfa. Pierwsze sześć miesięcy 2013 roku to debiuty nowego Golfa GTI, Golfa GTD, Golfa Estate i Golfa TDI BlueMotion. Teraz Volkswagen kontynuuje ofensywę modelową, wprowadzając flagowy model serii – nowego Volkswagena Golfa R. Samochód sportowy napędza nowo zaprojektowany silnik 300 KM TSI (221 kW), który jest o 30 KM mocniejszy, ale nawet do 18% bardziej oszczędny niż w poprzednim modelu. Tak jak w trzech poprzednich modelach Golf R, nowy model również przenosi moc silnika do drogi za pomocą stałego napędu na wszystkie koła; w tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4MOTION z sprzęgłem Haldex piątej generacji. Czystą dynamikę zapewnia nowo skonfigurowany sportowy układ zawieszenia (obniżona wysokość nadwozia o 20 mm), nowy system kierowniczy o progresywnej charakterystyce oraz „ESC Sport”, który można całkowicie dezaktywować podczas jazdy po torze wyścigowym. Opcjonalnie dostępne są także rozwinięty system dynamicznej kontroli podwozia DCC z selektorem profilu jazdy z nowym trybem wyścigowym.

Volkswagen Golf R z manualną skrzynią biegów osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 5.1 sekundy (poprzedni model: 5.7 s); z automatyczną skrzynią z podwójnym sprzęgłem (DSG) samochód sportowy pokonuje klasyczny sprint jeszcze szybciej, w 4.9 sekundy. Prędkość maksymalna auta jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Mimo wyjątkowej zwinności jazdy i dodatkowych 30 KM mocy, zużycie paliwa Golfa R zmniejszyło się z 8.5 do 7.1 l/100 km w porównaniu do poprzedniego modelu. Emisja CO2 została również poprawiona z 199 do 165 g/km. Jeszcze bardziej oszczędny jest Golf R z systemem Stop-Start i regeneracją energii z baterii, w połączeniu z opcjonalną 6-biegową skrzynią biegów DSG. W tej konfiguracji zużycie paliwa wynosi 6.9 l/100 km (159 g/km CO2). Oszczędności paliwa w porównaniu do poprzedniego modelu z DSG (8.4 l/100 km) wynoszą 1.5 l/100 km, co stanowi wspomniane 18% poprawy.

Nowy Golf R wyposażony jest w rozbudowany pakiet spersonalizowanych i ekskluzywnych elementów. Oprócz specjalnie zaprojektowanych zderzaków, progów i 18-calowych felg aluminiowych, Golf R wyróżnia się szczegółami takimi jak standardowe reflektory bi-ksenonowe z nowo zaprojektowanymi diodami LED do jazdy dziennej (w podwójnym wzorze U), ciemno-czerwonymi tylnymi światłami LED oraz dwururkowymi układami wydechowymi z czterema chromowanymi końcówkami. Wewnątrz Golf R podkreśla swoją pozycję jako flagowy model gamy za pomocą sportowych foteli w mieszance materiału „tkanina-Alcantara”, skórzanej kierownicy o trzech ramionach, oświetlenia ambientowego, automatycznej klimatyzacji oraz systemu radiowo-CD z ekranem dotykowym. Wprowadzenie na rynek najsilniejszego i najbardziej oszczędnego Golfa R w wersjach dwu- i cztero-drzwiowej odbędzie się w czwartym kwartale 2013 roku.

Silnik z turbo doładowaniem najnowszej generacji

Podobnie jak obecny Golf GTI, Volkswagen Golf R jest napędzany zaawansowaną konstrukcją silnika z serii czterocylindrowych EA888. W porównaniu do poprzedniego silnika zmodyfikowano wiele szczegółów technicznych, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisje, a jednocześnie zwiększyć moc i wartość momentu obrotowego. Silnik ma nowo zaprojektowaną głowicę cylindrów. W porównaniu do 169 kW / 230 KM Golfa GTI Performance, projektanci zwiększyli moc silnika Golfa R o 70 do 221 kW / 300 KM (od 5,500 do 6,200 rpm), tworząc jeden z najmocniejszych silników czterocylindrowych. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 30 Nm do 380 Nm; jest dostępny w szerokim zakresie obrotów od 1,800 do 5,500 rpm. Aby osiągnąć te wartości, TSI o pojemności 1,984 cc przeszedł program rozwojowy podobny do programu silnika wyścigowego. W porównaniu do już bardzo zwinnego silnika GTI zmodyfikowane lub całkowicie zaprojektowane na nowo zostały następujące elementy: głowica cylindrów (razem z zaworami wydechowymi, gniazdami zaworowymi i sprężynami), tłoki, zawory wtrysku wysokociśnieniowego oraz turbosprężarka.

Efektywne zarządzanie termiczne

Turbo doładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem serii EA888 mają innowacyjne rozwiązania, takie jak chłodzone wodą kanały spalinowe przebiegające przez głowicę cylindrów do turbosprężarki (w celu efektywnego zmniejszenia zużycia paliwa przy pełnym obciążeniu) oraz podwójny system wtrysku z wtryskiem bezpośrednim i wielopunktowym. Dzięki nowemu w pełni elektronicznemu systemowi kontroli cieczy chłodzącej, zarządzanie termiczne TSI w Golfie R jest również znacznie bardziej efektywne, z ograniczoną fazą rozgrzewania; to redukuje straty tarcia oraz zużycie paliwa. Dodatkowo, TSI ma zmienną synchronizację zaworów z podwójnym ustawieniem wałków rozrządu. Ponadto, unoszenie zaworów po stronie wydechowej można włączać w dwóch etapach. To rozwiązanie umożliwia optymalną kontrolę procesu wymiany ładunku dla lepszej wydajności, oszczędności paliwa i niskiej emisji.

Sprzęgło Haldex piątej generacji

Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION zawsze był cechą charakterystyczną Golfa R. Najnowsza generacja systemu 4MOTION jest teraz stosowana w czwartym pokoleniu Volkswagena Golfa R. Ten system napędu na wszystkie koła jest połączony z 6-biegową skrzynią biegów z wzmocnionym sprzęgłem i krótkim skokiem zmiany biegów. Dodatkowo, opcjonalnie dostępne jest automatyczne zmienianie biegów za pomocą 6-biegowej skrzyni z podwójnym sprzęgłem (DSG), która również oferuje manualne zmienianie biegów jako alternatywę.

System napędu na wszystkie koła 4MOTION Golfa R, dalej udoskonalony przez takie usprawnienia jak sprzęgło Haldex 5, jest aktywowany jeszcze przed tym, jak jakiekolwiek koło zacznie się ślizgać. To eliminuje niemal wszystkie straty trakcyjne. System osiąga to, wykorzystując zaawansowaną funkcję sterowania opartą na określonych warunkach jazdy. Przy pracy pod stosunkowo niskim obciążeniem lub podczas zwalniania, napęd do przodu pochodzi głównie z osi przedniej, a oś tylna jest odłączona. Taki układ napędu oszczędza paliwo. Jednak oś tylna Golfa R może być włączana zmiennie w ułamku sekundy, gdy zajdzie taka potrzeba. Dzieje się to za pomocą sprzęgła Haldex, które jest aktywowane przez elektro-hydrauliczna pompę olejową.

Rozdział mocy w zależności od sytuacji

Jednostka sterująca nieprzerwanie oblicza idealny moment obrotowy dla tylnej osi i kontroluje, jak bardzo wielopłytkowe sprzęgło powinno być zamknięte poprzez aktywację pompy olejowej. Ciśnienie oleju zwiększa nacisk na sprzęgłach w proporcji do pożądanego momentu obrotowego na tylnej osi. W ten sposób można płynnie regulować wielkość transmitowanego momentu obrotowego. Koła 300 KM Golfa R są chronione przed poślizgiem nawet podczas ruszania i przyspieszania, ponieważ jednostka sterująca reguluje rozdział momentu obrotowego w zależności od dynamicznego obciążenia osi. Aktywacja sprzęgła Haldex 5 opiera się głównie na momencie obrotowym silnika żądanym przez kierowcę. Równolegle, system identyfikacji statusu jazdy w jednostce sterującej napędem na wszystkie koła ocenia takie parametry jak prędkości kół i kąt skrętu. W razie potrzeby niemal 100% momentu obrotowego może być skierowane na oś tylną.

Napęd na cztery koła EDS jako blokady poprzeczne

Oprócz sprzęgła Haldex, które działa jako blokada podłużna, cztery elektroniczne blokady różnicowe (EDS) zintegrowane w systemie kontroli stabilności pojazdu działają jako blokady poprzeczne. System chwilowo hamuje koło, które się ślizga, umożliwiając nieprzerwaną i stabilną transfer mocy napędowej do koła po przeciwnej stronie. W Golfie R elektroniczne blokady różnicowe są stosowane na obu osiach w tzw. czterokołowym EDS.

XDS+ zwiększa precyzję prowadzenia w zakrętach

Dodatkowo, Golf R wyposażony jest w system XDS+ na przednich i tylnych osiach. Ten system hamuje koła po wewnętrznej stronie zakrętu podczas szybkiej jazdy, optymalizując zachowanie kierownicy. W najnowszej wersji, znanej jako XDS+, ta funkcjonalność jest stosowana w większym zakresie dynamicznych osiągów – czyniąc pojazd bardziej zwinnym nawet, gdy auto nie znajduje się w stanie przyspieszania. W technicznym ujęciu, XDS+ to funkcjonalne rozszerzenie elektronicznych blokad różnicowych. Podczas szybkiej jazdy, gdy elektronika wykrywa zbyt małe obciążenia kół po wewnętrznej stronie zakrętu, hydraulika Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC) stosuje ciśnienie hamulca do tego koła, aby przywrócić optymalną przyczepność. XDS+ działa więc jako poprzeczna blokada różnicowa, kompensując podsterowność podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

ESC Sport

Nowy Volkswagen Golf R jest standardowo wyposażony w funkcję „ESC Sport”. System aktywuje się za pomocą dwustopniowego przełącznika na konsoli środkowej. Gdy kierowca krótko naciska ten przycisk, Elektroniczna Kontrola Stabilności (ESC) przełącza się w tryb „ESC Sport”. W bardzo szybkiej jeździe z dużą ilością zakrętów – na przykład na torze wyścigowym – system ESC reaguje z opóźnieniem, co pozwala na jeszcze bardziej zwinne właściwości manewrowe. Gdy przycisk ESC jest przytrzymywany dłużej niż trzy sekundy, system jest całkowicie dezaktywowana na potrzeby profesjonalnej jazdy po torze wyścigowym – ta dezaktywacja jest dostępna tylko w Golfie R, a nie w żadnym innym modelu serii Golf.

Syntetyzowanie sportowości i komfortu

Golf R ma sportowy układ zawieszenia, który jest indywidualnie dostosowany do 300 KM auta z napędem na wszystkie koła. W porównaniu do bazowego Golfa, jego wysokość nadwozia została obniżona o 20 mm, co czyni Golfa R o 5 mm niższym niż GTI. W Golfie R znajdziemy przednie zawieszenie typu MacPherson (z amortyzatorami sprężynowymi) z nowo opracowanym dolnym wahaczem i stabilizującym promieniem skrętu, które zapewniają optymalne właściwości prowadzenia i kierowania oraz dobrze zrównoważone zachowanie wibracyjne. Tylne zawieszenie wielowahaczowe Golfa R z napędem na wszystkie koła zostało udoskonalone w wielu aspektach; między innymi Volkswagen udoskonalił sztywność boczną tego modułowego zawieszenia wysokowydajnego, co jest niezbędne do sterowania, dzięki nowemu dostrojeniu łożysk linki kierowniczej.

Dynamika osiągów

Inżynierowie zaprojektowali podstawowe dostrojenie podwozia nowego Golfa R w celu maksymalnego zapewnienia przyjemności z jazdy przy jednoczesnej stabilności jazdy i dobrym komforcie długodystansowym. W porównaniu do poprzedniego modelu, reakcja kierownicy stała się jeszcze bardziej zwinna dzięki bezpośrednim przełożeniom układu kierowniczego. Dodatkowo maksymalne prędkości osiągane podczas pokonywania zakrętów znacznie wzrosły. Podwozie zostało dostosowane w sposób bardziej neutralny w tym celu, unikając podsterowności do samej granicy osiągów pojazdu.

Nowe skalibrowanie systemu napędu na wszystkie koła w znacznym stopniu przyczynia się do uzyskania neutralnego zachowania. Czasy reakcji sprzęgła Haldex zostały zminimalizowane, a momenty obrotowe występujące w specyficznych sytuacjach jazdy zostały zoptymalizowane pod kątem maksymalnej neutralności, unikając skutków samosterowności nawet pod dużym obciążeniem. Rezultatem jest bardziej jednolita i przewidywalna reakcja kierownicy w zakrętach.

Aby osiągnąć optymalną przyczepność mechaniczną, wartości sztywności zostały precyzyjnie kontrolowane dla sprężyn i stabilizatorów i celowo zaprojektowane tak, aby nie były zbyt sztywne. W połączeniu z niezwykle precyzyjnym dostrojeniem charakterystyk amortyzatorów, nowy VW Golf R wykazuje wyjątkową zdolność do precyzyjnego podążania za linią, którą kierowca chce pokonać – zarówno na płaskich, jak i nierównych profilach trasy. To czyni prowadzenie bardzo precyzyjnym i gładkim, aż do granic osiągów. Neutralne prowadzenie auta w zakrętach łączy się także z bardzo dobrą stabilnością jazdy, dzięki innowacyjnemu układowi wszystkich komponentów podwozia. Ta znakomita stabilność jazdy szczególnie wyraźnie objawia się podczas zmian pasa ruchu i zmian obciążenia. W strojenie nowego Golfa R zespół rozwojowy skupił się również na harmonijnych i przewidywalnych reakcjach podwozia.

Komfort jazdy

Oprócz dynamicznych osiągów, komfort zawieszenia został udoskonalony w porównaniu do poprzedniego modelu. Podwozie harmonijnie absorbuje zarówno małe, jak i duże nierówności nawierzchni. Przy bardzo dużym zakresie pozytywnych właściwości – bezpośrednie, neutralne i stabilne prowadzenie w połączeniu z wysokim poziomem komfortu jazdy – podwozie Golfa R dostarcza unikalną syntezę maksymalnych osiągów dynamicznych i idealnych możliwości długich podróży.

Kierowanie progresywne

Podobnie jak Golf GTI, Golf R jest standardowo wyposażony w nowo opracowany system kierowniczy o charakterystyce progresywnej. Kierowcy nie muszą tak mocno kręcić kierownicą, aby osiągnąć pożądany promień; nie muszą także tak często sięgać po kierownicę w ostrych zakrętach. Przy kierownicy progresywnej potrzeba 2.1 obrotu kierownicy (380°), aby dotrzeć do końca; z standardowego systemu kierowniczego mniej mocnych modeli Golfa potrzeba 2.75 obrotu (500°). Tło: Konwencjonalne systemy kierownicze działają z stałym przełożeniem. Nowa kierownica Golfa R działa tymczasem z progresywnym przełożeniem układu kierowniczego. To wyraźnie redukuje wysiłek przy manewrowaniu i parkowaniu. Na krętych drogach, przy pokonywaniu zakrętów kierowca odczuwa wzrost dynamiki dzięki bardziej bezpośredniemu układowi.

DCC

Nowy Golf R może być zamówiony z drugą generacją dynamicznej kontroli podwozia DCC jako opcją. DCC oferuje trzy tryby jazdy: 'Komfort’, 'Normalny’ i 'Sport’, które są teraz wybierane i wyświetlane za pomocą ekranu dotykowego na konsoli środkowej jako część funkcjonalności „Wybór profilu jazdy”. W trybie „Sport” wprowadza się jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie.

System DCC adaptacyjnie steruje zaworami amortyzatorów za pomocą dalej rozwiniętego i doskonalonego algorytmu kontroli w celu ustawienia charakterystyk amortyzatorów. DCC przyjmuje sygnały wejściowe z czujników przemieszczenia kół i akcelerometrów, a także informacje o pojeździe z magistrali Chassis-CAN, aby obliczyć te wartości i adaptacyjnie dostosowywać optymalną siłę tłumienia dla każdej sytuacji jazdy. Ponadto, siły tłumienia są selektywnie stosowane indywidualnie do czterech kół. Dzięki nowej generacji DCC możliwe jest teraz również całkowicie niezależne zmienianie tłumienia powrotnego i kompresyjnego dla dynamicznych manewrów poprzecznych – co stanowi istotną korzyść w optymalizacji dynamiki pojazdu.

Selekcja profilu kierowcy z trybem wyścigowym

Nowością w Volkswagenie Golfie R jest Selekcja profilu jazdy, która jest standardowym elementem DCC. Do wyboru są cztery programy, a pięć programów w połączeniu z DCC: „Eco”, „Normalny”, „Indywidualny” oraz specjalny „Tryb wyścigowy”, który został specjalnie dostosowany do Golfa R. W połączeniu z DCC dostępny jest również tryb „Komfort”. Wszystkie tryby zostały specjalnie dostosowane do zastosowania w Golfie R.

W trybie „Wyścigowym” tłumienie jest zwiększone (co dodatkowo redukuje ruchy nadwozia), a reakcja silnika i punkty zmiany biegów (opcjonalnego) DSG są skonfigurowane na jeszcze bardziej dynamiczne. W profilu jazdy „Indywidualnym” kierowca może indywidualnie łączyć ustawienia trybów dla różnych komponentów. W profilu jazdy „Eco”, z drugiej strony, kontroler silnika, klimatyzacja i inne jednostki pomocnicze są kontrolowane dla optymalnej oszczędności paliwa. Pojazdy z DSG mają także funkcję coasting w trybie Eco. Gdy kierowca zwalnia pedał gazu – na przykład podczas zwalniania przed sygnalizacją świetlną lub na trasach z zjazdami – DSG rozłącza się, a silnik działa na biegu jałowym, co umożliwia optymalne wykorzystanie energii kinetycznej Golfa R.

Hamulce

Ekstremalnie trwałe hamulce zostały również dostosowane do wyższych poziomów mocy Golfa R. Tutaj Volkswagen wykorzystuje system 17-calowy z wentylowanymi tarczami i czarnymi zaciskami hamulcowymi (z logo „R”) na wszystkich czterech kołach. Z przodu pistony hamulcowe mają średnicę 60 mm, natomiast z tyłu stosowane są pistony o średnicy 42 mm. 30 mm grube tarcze hamulcowe przednich kół mają średnicę 340 mm; tylne tarcze mają 22 mm grubości i 310 mm średnicy.

Spersonalizowany styl

Volkswagen R GmbH opracował wiele nowych detali zewnętrznych dla flagowego Golfa. Należą do nich zderzaki, progi, dyfuzor tylny, podwójne chromowane końcówki układu wydechowego (po lewej i prawej stronie dyfuzora), układ oraz projekt oświetlenia reflektorów bi-ksenonowych oraz standardowe 18-calowe oraz opcjonalne 19-calowe felgi aluminiowe.

Front

Golf R można wyróżnić z przodu nowym projektem zderzaka z wyjątkowo dużymi wlotami powietrza, zmodyfikowaną kratką chłodnicy (z logo „R”) oraz nowo opracowanymi światłami do jazdy dziennej, które są zintegrowane z obudowami reflektorów bi-ksenonowych. Diodowe światła do jazdy dziennej tworzą charakterystyczny podwójny wzór „U” poniżej podwójnych reflektorów.

Profil boczny

Z boku Golf R charakteryzuje się nowo zaprojektowanymi 18-calowymi felgami aluminiowymi „Cadiz” z oponami w rozmiarze 225/40, czarnymi zaciskami hamulcowymi z logo „R”, panelami progów w stylu „R” malowanymi w kolorze nadwozia, emblematami „R” na przednich błotnikach oraz lusterkami zewnętrznymi w wykończeniu „Matt chrome”. Samochód sportowy można także zamówić z opcjonalnymi 19-calowymi felgami aluminiowymi; Volkswagen R GmbH oferuje także felgi „Cadiz” w tym rozmiarze; ponadto felgi „Pretoria” są wyłącznie dostępne w formacie 19 cali jako felgi „flow-forming” (szczególnie lekkie i wytrzymałe) w designie wyścigowym.

Tył

Tylnymi detalami, które definiują wygląd nowego Volkswagena Golfa R, są przyciemnione diodowe światła tylne z charakterystycznym jasnym paskiem pośrodku, dyfuzor w stylu „R”, cztery chromowane końcówki wydechowe oraz logo „R” na klapie bagażnika.

Osem kolorów

Paleta kolorów nadwozia składa się z ośmiu kolorów. Nowy lakier stworzono specjalnie i wyłącznie dla Golfa R: „Lapis Blue Metallic”. Alternatywne kolory to „Pure White”, „Tornado Red”, „Night Blue”, „Limestone Grey Metallic”, „Reflex Silver Metallic”, „Deep Black Pearl Effect” oraz „Oryx White”.

Fotele sportowe z tkaniny/Alcantara z wykończeniem w stylu carbon

Tak jak w trzech poprzednich modelach Golfa R, Volkswagen R GmbH szeroko dostosował i unowocześnił wnętrze nowego modelu. Ten najsilniejszy Golf wyposażony jest w tzw. sportowe fotele (przednie). Środkowe panele zaprojektowane są w tkaninie „Race” („Titan Black”) z czarnymi przeszyciami. Z kolei panele boczne wykonane są z Alcantary („Crystal Grey”). Zewnętrzne powierzchnie siedzeń i zagłówków zaprojektowane są w obiciu tkaninowym „Clip” („Titan Black”). Dekoracyjne szwy w „Crystal Grey” stanowią kontrast do ciemnych obszarów. Logo „R” jest wytłoczone na oparciach przednich foteli.

Opcjonalnie Volkswagen oferuje także pakiet skórzany Nappa-carbon. W tym przypadku zewnętrzne powierzchnie siedzeń, wewnętrzne panele boczne oraz zagłówki są obite ciemną skórą Nappa „Carbon”. Środkowe panele siedzeń można zamówić w ciemnej lub jasnej skórze Nappa („Anthracite” lub „Modern Grey”). Szwy dekoracyjne są również w kolorze „Crystal Grey” w wersji tapicerki skórzanej. Skóra jest również używana do wykończenia górnych i dolnych stref uchwytu kierownicy w stylu „R”. Na koniec, dolny poprzeczny pręt kierownicy ma logo „R” w kolorze chromu. Tutaj także wszystkie elementy skórzane są wzbogacone o dekoracyjne przeszycia w kontrastowym kolorze „Crystal Grey”.

Dekoracyjne wstawki w desce rozdzielczej i panelach drzwi mają design „Carbon Touch”; oświetlenie ambientowe jest również standartowo zintegrowane w panelach drzwi. Oświetlenie progów jest także podświetlane (na niebiesko). Pedaly i podparcia stóp również zaprojektowane są w wyglądzie stali nierdzewnej jako standard. Personalizacja obejmuje także dywaniki, które mają ulepszone obszycie w kontrastowym kolorze.

Instrumenty w stylu „R”

Instrumenty i menu startowe ekranu dotykowego na konsoli środkowej również zostały dostosowane. Aby zapewnić sportowy klimat od samego początku, po włączeniu zapłonu, podświetlane niebieskie wskazówki obrotomierza i prędkościomierza przesuwają się raz wzdłuż całej skali do końcowego wskaźnika – w przypadku prędkościomierza do znaku 320 km/h. Wskaźniki automatycznie podświetlają się również w momencie otwarcia drzwi kierowcy. Ekran dotykowy radia lub systemu radiowo-nawigacyjnego (standardowe radio Composition Touch) wyświetla animowane logo „R” jako ekran startowy. Nowe i ulepszone z logo „R” jest także akcesorium służące do uruchamiania Golfa R: kluczyk zapłonowy, a konkretnie jego obudowa, która reprezentuje perfekcję w najmniejszych detalach.

Systemy radiowo-radiowo-nawigacyjne

Volkswagen wyposaża Golfa R w przeprojektowane systemy radiowe i radiowo/nawigacyjne. Wszystkie systemy mają ekran dotykowy jako standard. Nowa generacja urządzeń dostępna jest w trzech różnych rozmiarach wyświetlacza: 5 cali, 5.8 cala i 8 cali. Po raz pierwszy Volkswagen wdraża wyświetlacze z czujnikami zbliżeniowymi (wyświetlacz 5.8 cala i większe): gdy kierowca lub pasażer z przodu porusza palcem w pobliżu ekranu dotykowego, system automatycznie przełącza się z trybu wyświetlania na tryb wprowadzania. Tryb wyświetlania pokazuje ekran ograniczony do samego minimum. W trybie operacyjnym natomiast aktywne elementy dotykowe są specjalnie podświetlone, aby ułatwić intuicyjną obsługę. Wyświetlacze mają także funkcję, która umożliwia przewijanie list lub przeglądanie okładek CD w bibliotece mediów za pomocą gestu ręki.

Car-Net

2.0L TSI 4MOTION BlueMotion 6AT (300 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc221 Kw @ 5500-6200 Rpm
300 Hp @ 5500-6200 Rpm
296 Bhp @ 5500-6200 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1800-5500 Rpm
380 Nm @ 1800-5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/40 R18
Długość167.9 In (4265 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika12.1 Cuft (343 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3296 Lbs (1495 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

2.0L TSI 4MOTION BlueMotion 6MT (300 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc221 Kw @ 5500-6200 Rpm
300 Hp @ 5500-6200 Rpm
296 Bhp @ 5500-6200 Rpm
Moment obrotowy280 Lb-Ft @ 1800-5500 Rpm
380 Nm @ 1800-5500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/40 R18
Długość167.9 In (4265 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/59.6 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika12.1 Cuft (343 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3254 Lbs (1476 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4321 Lbs (1960 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2165 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.