Volkswagen Golf GTI to wynalazca segmentu hot hatch, chociaż pierwotny GTI miał tylko 115 KM.
Przechodząc do 2017 roku, napotykamy Golf R Variant, prawdziwego śpiocha w segmencie kompaktów. Podczas gdy pierwszy Golf R miał naturalnie aspirujący silnik V6 o pojemności 3,2 litra, model z 2017 roku dysponuje 2,0-litrową jednostką benzynową z turbosprężarką, która generuje prawie 300 KM. Był on połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegowym DSG (ze sprzęgłem podwójnym).
Na zewnątrz jedynie przedni zderzak i podwójny układ wydechowy zdradzają różnice w porównaniu do standardowego modelu z dodatkowymi opcjami. 19-calowe lekkie felgi były standardem w wersji R. Inne Golfy z pakietem R-Design ich nie miały. Kombi było bardziej subtelne niż jego hatchbackowy brat, ponieważ przypominało pojazd rodzinny używany na weekendowe zakupy w IKEA. Różnice w porównaniu do innych wersji Golfa kontynuowały się we wnętrzu, gdzie dobrze wyprofilowane fotele kubełkowe trzymały pasażerów z przodu podczas pokonywania zakrętów.
Fotele z kombinacją skóry i materiału są również ładne, a logo R umieszczone na oparciu jest widoczne. Deska rozdzielcza ma wyświetlacz TFT, który został zapożyczony z wirtualnego kokpitu Audi i był konfigurowalny. Prędkościomierz i obrotomierz towarzyszyły różne informacje, w tym system nawigacji satelitarnej umieszczony pośrodku ekranu. Jak przystało na porządne kombi, miało podzielane oparcie tylnej kanapy.
Ale to, co czyni Golfa R bardziej wyjątkowym, to układ mechaniczny. 300 KM i napęd na wszystkie koła sprawiają, że jest konkurentem dla innych samochodów inspirowanych rajdami, takich jak Subaru STI, które również było oferowane w wersji kombi.
Volkswagen cyfryzuje najpopularniejszy model w historii Grupy – Volkswagen Golf – dzięki dużej aktualizacji. Głównym celem modelu na rok 2017 jest – obok nowych silników, bardziej wyrazistego designu i nowych systemów asystujących – zupełnie nowa generacja systemów infotainment. Jako pierwsze w tej klasie kompaktowej, najwyższej klasy system „Discover Pro” można obsługiwać za pomocą gestów. Z ekranem o przekątnej 9,2 cala tworzy on koncepcyjną i wizualną całość z nowym wyświetlaczem Active Info Display, który także debiutuje w Golfie. W tym samym czasie rozszerzona została oferta usług online i aplikacji. Aktualizacja Golfa, z którego sprzedano do tej pory ponad 33 miliony egzemplarzy, wprowadza także nowy standard dla systemów asystujących w klasie kompaktowej: technologie takie jak automatyczne hamowanie awaryjne w mieście z nową funkcją monitorowania pieszych, nowy asystent w korkach (częściowo zautomatyzowane prowadzenie przy prędkości do 60 km/h) oraz Emergency Assist, który także jest nowością w tym segmencie, znacząco poprawiają bezpieczeństwo.
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa skrzynia DSG
Postępująca cyfryzacja idzie w parze z nową rodziną silników EA211 TSI. Nowy Golf zyskuje debiut nowego turbodoładowanego silnika benzynowego „1.5 TSI Evo” – czterocylindrowego silnika o mocy 110 kW/150 KM z aktywnym zarządzaniem cylindrami (ACT). Wkrótce pojawi się także wersja BlueMotion o mocy 96 kW/130 KM. Volkswagen poprawił także osiągi Golfa GTI, którego nowa wersja osiąga moc 169 kW/230 KM oraz 180 kW/245 KM (GTI Performance), a nowa 7-biegowa skrzynia DSG (z podwójnym sprzęgłem) stopniowo zastąpi 6-biegową DSG jako wysokowydajną skrzynię dla Golfa.
Mocniejszy, bardziej dopracowany design i nowe światła LED
Volkswagen prezentuje aktualizację dwudrzwiowego i czterodrzwiowego Golfa, Golfa Varianta oraz sportowego Golfa GTI i Golf GTE w siedzibie Volkswagena w Wolfsburgu. Bardziej dopracowany design wszystkich nowych wersji Golfa robi bardziej wyraziste wrażenie niż kiedykolwiek wcześniej. Modyfikacje obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami dziennymi, nowe reflektory LED zamiast xenonowych, nowe błotniki, nowe pełne diodowe światła tylne – które są standardem dla każdej wersji Golfa – a także nowe felgi i kolory, a wnętrze Golfa na rok 2017 wykończono nowymi dekoracyjnymi wykończeniami i tkaninami. Oferta wersji wyposażeniowych Golfa pozostaje bez zmian.
Stanowczy przód Golfa
Nowe detale nadają ikonicznemu designowi Golfa jeszcze większą jednoznaczność, w szczególności połączenie grilla chłodnicy i reflektorów, które stylowo dopełniają oryginał. Dolny pasek chromowany na grillu chłodnicy rozciąga się na lewo i prawo jako element chromowany (malowany na czerwono w GTI i niebiesko w GTE) i diodowe światła dzienne, które przechodzą do reflektorów (reflektory LED, które występują jako standard lub opcja, w zależności od wersji wyposażeniowej, zastępują reflektory xenonowe w nowym Golfie). Otwarte otwory chłodzenia w dolnej części zderzaka, które także zostały przeprojektowane, jeszcze lepiej podkreślają szerokość Volkswagena. Gra nowych detali sprawia, że Golf staje się jeszcze bardziej uderzający. Innym optical highlight dla wersji z adaptacyjnym tempomatem ACC i/lub Front Assist, w tym funkcją hamowania awaryjnego w mieście z nowym monitorowaniem pieszych, jest to, że czujnik radarowy dla tych systemów w wersjach TDI, TSI, LNG, GTD i GTI nie będzie już (widocznie) zlokalizowany w dolnym wlocie powietrza chłodnicy w zderzaku, ale będzie teraz ukryty za logo VW w górnym grillu chłodnicy.
Pełne diodowe światła tylne w standardzie
Tył pojazdu także zyskał na charyzmie: od teraz wszystkie wersje Golfa i Golfa Varianta będą wyposażone w pełne diodowe światła tylne. W przeciwieństwie do wielu standardowych świateł tylnych LED, żadne z funkcji nowych świateł tylnych Golfa nie korzysta z konwencjonalnych żarówek. Również najwyższa wersja pełnych świateł tylnych LED (dostępna dla 2- i 4-drzwiowego Golfa) posiada animowane, płynne kierunkowskazy. Ta wersja może być rozpoznana po przezroczystym białym pasku LED, który zmienia się w pomarańczowy podczas sygnalizowania. Co więcej, najwyższa wersja wyróżnia się uderzającym przełączeniem pomiędzy światłami tylnymi LED a światłami stopu LED, gdy hamulce są aktywowane.
Dopracowane wnętrze
Wnętrze Golfa zostało wzbogacone przez dział projektowy Volkswagena „Colour & Trim”, który przygotował nowe panele dekoracyjne w drzwiach, na desce rozdzielczej i konsoli centralnej, a także nowe pokrycia siedzeń.
Volkswagen Golf GTI
Sportowe wersje GT wyróżniają się kolorowymi aplikacjami dopasowanymi do charakterystyki konkretnej wersji Golfa, zamiast chromowanego paska w grillu chłodnicy i reflektorach. Jednym z najważniejszych symboli Golfa GTI – czerwony pasek w grillu chłodnicy – zyskał jeszcze bardziej wyrazisty charakter. Poprzeczka w grillu chłodnicy i małe skrzydełka obok standardowych reflektorów LED o podwójnej diodzie są także czerwone. Tył Golfa GTI z 2017 roku odróżnia się nie tylko nowymi zderzakami i pełnymi diodowymi światłami tylnymi, ale także powiększonym przekrojem chromowanych rur wydechowych.
Volkswagen Golf GTE
Podobnie jak Golf GTI, z jego czerwonymi elementami projektowymi, najnowszy Golf GTE charakteryzuje się charakterystycznymi niebieskimi elementami projektowymi wersji hybrydowej plug-in. Niebieskie skrzydełka w nowych reflektorach LED GTE, które również są standardem, podkreślają dynamikę tego efektywnego Volkswagena.
Volkswagen Golf Variant
Różnorodna oferta modelowa Golfa od zawsze obejmowała Golfa Varianta. Najnowsza wersja tego wszechstronnego modelu również obchodzi swoją światową premierę. Nowy tylny zderzak sprawia, że Golf Variant wygląda na jeszcze dłuższy i elegantszy. Pełne diodowe światła tylne, które również są standardem w tej wersji, idealnie komponują się z tym wyglądem. Podobnie jak w Passacie Variancie, Golf Variant dostępny jest również z eleganckimi trapezoidalnymi panelami chromowanymi, które są bezpośrednio zintegrowane z dyfuzorem, jako opcja.
Cyfrowe wskaźniki i kontrola gestem
Aktualizacja Golfa jest najbardziej widoczna wewnątrz, ponieważ model na 2017 rok oferuje nowy, coraz bardziej cyfrowy koncept wyświetlania i obsługi. Opiera się on na nowym Active Info Display oraz pierwszym systemie infotainment z kontrolą gestów, który jest oferowany w modelu produkcyjnym Volkswagena. Wraz z tym Volkswagen zaktualizował całą swoją ofertę systemów infotainment. Najważniejszą cechą jest nowoczesny projekt, większe ekrany dotykowe oraz, jak wspomniano powyżej, w przypadku najwyższej klasy modelu „Discover Pro” – kontrola gestem, która po raz pierwszy jest wdrożona w klasie kompaktowej Golfa.
Instrumentation dla nowej generacji
Active Info Display Golfa to w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z licznymi interaktywnymi funkcjami. Wszystkie instrumenty są wyświetlane wirtualnie na 12,3-calowym wyświetlaczu kolorowym. Informacje nawigacyjne mogą być wyświetlane w 2D lub 3D. Jego rozdzielczość wynosi 1,440 x 540 pikseli, co umożliwia niezwykle precyzyjne i dopracowane interaktywne wyświetlanie wszystkich szczegółów. Istnieje pięć różnych profili informacji, w których rodzaj wyświetlanych informacji i grafiki zmienia się w określonych obszarach. Kierowca może wybierać spośród następujących profili: „Classic”, „Consumption & Range”, „Efficiency”, „Performance & Driver Assistance” lub „Navigation”. Profil „Navigation” jest dobrym przykładem interaktywnych funkcji Active Info Display: tutaj prędkościomierz i obrotomierz są przesuwane na boki, aby zrobić więcej miejsca dla mapy pośrodku. Informacje dotyczące jazdy, nawigacji i funkcji asystujących mogą być także integrowane w graficznych obszarach prędkościomierza i obrotomierza, w razie potrzeby. Dane, takie jak obrazy kontaktów telefonicznych lub okładki CD, mogą być także wyświetlane na Active Info Display. W zależności od modelu grafika może być dostosowywana: w Golfie GTI na przykład grafika używa czerwonego koloru GTI jako koloru kontrastowego, podczas gdy Golf GTE wykorzystuje niebieski GTE, aby pomóc instrumentom wpasować się w wygląd hybrydy plug-in. Active Info Display jest dostępny jako opcja dla wszystkich wersji Golfa, jako alternatywa dla analogowych wskaźników.
Najnowocześniejsza generacja MIB – z kontrolą gestem po raz pierwszy
Kontrola gestem ma swoje światowe debiut w klasie kompaktowej dzięki aktualizacji Golfa. Będzie dostępna w wersji najwyższej klasy modułowej matrycy infotainment (MIB) – „Discover Pro”, gdy nowy model trafi na rynek.
Ekrany od 6,5 do 9,2 cala
Volkswagen zastąpił wszystkie istniejące systemy infotainment w Golfie nową generacją MIB. Najważniejszą cechą jest to, że wszystkie systemy oferują teraz nowy projekt oraz większe ekrany dotykowe, chociaż nazwy systemów infotainment pozostają niezmienione. Systemy 5-calowe „Composition Touch” i „Composition Colour” (z rozdzielczością wyświetlania 400 x 240 pikseli) zostały zastąpione nowym systemem 6,5-calowym „Composition Colour” o rozdzielczości dotykowej 800 x 480 pikseli, natomiast czarno-biały „Composition Touch” został wycofany. Wyższy poziom, „Composition Media” i „Discover Media” (w tym nawigacja) dotychczas miały ekrany o przekątnej 6,5 cala. Zostały one również zastąpione systemami o tych samych nazwach, ale z ekranami o przekątnej 8,0 cala, podczas gdy rozdzielczość 800 x 480 pikseli również pozostaje niezmieniona. Ekran o przekątnej 8,0 cala najnowszego „Discover Pro” (w tym nawigacja) będzie od teraz zastąpiony ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala, a rozdzielczość wzrośnie z 800 x 480 do 1280 x 640 pikseli. Nowe „Discover Pro” będzie pierwszym systemem infotainment Volkswagena, który oferuje zarówno obsługę dotykową, jak i głosową z kontrolą gestem, w dodatku do czujników zbliżeniowych – to światowy debiut w segmencie samochodów kompaktowych. Volkswagen planuje wprowadzić nowe systemy w kilku kolejnych liniach produktowych w ciągu 2017 roku.
„Discover Pro” w szczegółach
Wersja „Discover Pro” MIB posiada nie tylko ekran o przekątnej 9,2 cala z rozdzielczością zwiększoną z 117 do 155 dpi, ale także została całkowicie zaprojektowana na nowo. W przeciwieństwie do poprzedniego systemu o przekątnej 8,0 cala używanego w Golfie, cała przednia część jest pokryta stylowym szklanym panelem (to samo dotyczy nowego systemu „Discover Media”). Konwencjonalne przyciski i kontrolki to przeszłość z „Discover Pro”; wszystkie operacje hapticzne są wykonywane za pomocą ekranu dotykowego oraz pięciu paneli pojemnościowych po lewej stronie nowego systemu infotainment. Ta pionowa belka po lewej stronie obejmuje funkcje: „Menu”, „Home”, „On/Off”, „Głośność w górę” i „Głośność w dół” – innymi słowy, główne komendy, ponieważ kierowca musi mieć bezpośredni dostęp do funkcji takich jak regulacja głośności. To samo dotyczy pojemnościowego panelu „Home”, za pomocą którego kierowca może natychmiast powrócić do głównego menu – a zatem na ekran domowy – z dowolnego z podmenu.
Możliwość konfigurowania ekranu domowego
W przeciwieństwie do poprzedniej wersji „Discover Pro”, kierowca może teraz także skonfigurować ekran domowy. Funkcja nawigacji jest wyświetlana w dużym panelu po lewej stronie ekranu, podczas gdy po prawej stronie znajdują się dwa mniejsze panele umieszczone pionowo. Kierowca może przypisać ważne funkcje do tych dwóch paneli wyświetlających, które są również interaktywne – na przykład radio lub bibliotekę mediów w górnym panelu i kontakty telefoniczne w dolnym panelu. Jak w smartfonie, tak szybko jak kierowca dotknie przycisku „Home” – bez względu na to, w którym menu aktualnie się znajduje – system powróci do spersonalizowanego ekranu domowego, jak wspomniano powyżej.
Kontrola gestem, dotykiem i głosem
Kolejną nowością – jak wspomniano powyżej – jest to, że system „Discover Pro” teraz można obsługiwać za pomocą gestów, dotyku oraz głosu. Oczywiście nowy „Discover Pro” jest także wyposażony w czujnik zbliżeniowy, dzięki czemu na wyświetlaczu pojawia się jeszcze więcej funkcji menu, gdy ręka zbliża się do ekranu. Pomimo mnożącej się oferty wyposażenia i funkcji oferowanych przez nowy system infotainment, obsługa systemu – jak to typowe dla Volkswagena – pozostaje intuicyjna i prosta.
Kontrola gestem
Kontrola gestem może być używana w różnych menu. Wystarczy jedynie wykonać gest przesunięcia, aby przesunąć poziomo ułożone elementy menu w lewo lub w prawo, co pozwala kierowcy przewijać główne menu, zmieniać stacje radiowe, przeglądać playlisty lub przeglądać przeglądarkę zdjęć i albumy w bibliotece multimedialnej (CoverFlow). 'Light flare’ wskazuje, które opcje można obsługiwać gestem, a operacja jest wspierana przez wizualne interaktywne informacje zwrotne. Udane gesty przesunięcia są także potwierdzane dźwiękiem, który można opcjonalnie wyłączyć.
W pełni zintegrowany i o maksymalnej kompatybilności
Oferta wyposażenia systemu „Discover Pro” obejmuje również wzmacniacz o mocy 4 x 20 watów, napęd DVD, dwa porty USB (kompatybilne z Apple), dwa gniazda na karty SD, gniazdo AUX-IN, dysk SSD o pojemności 10 GB, pełen zestaw możliwości odtwarzania muzyki, odtwarzacz filmów, jukebox, odtwarzacz podcastów, czujnik zbliżeniowy i kontrolę głosową oraz nawigację. Opcje to „Tył” (kamera parkingowa), DAB+, do dwóch dodatkowych portów USB oraz dwa interfejsy telefoniczne. W zaktualizowanym Golfie kierowca lub pasażer z przodu mogą po prostu umieścić swój smartfon w nowym opcjonalnym schowku z interfejsem do telefonów komórkowych („Comfort” mobilne wstępne wyposażenie). Największym atutem jest to, że telefon może być ładowany i połączony z zewnętrzną anteną pojazdu indukcyjnie – czyli bez kabli, (zgodnie ze standardem Qi). Inne opcjonalne dodatki obejmują opcje Car-Net „App Connect”, „Security & Service” (nowość w Golfie) oraz „Guide & Inform”, podczas gdy „Media Control” jest dostępne jako opcjonalny dodatek do funkcji infotainment.
Media Control
Dzięki aplikacji „Media Control” Volkswagen oferuje interfejs infotainment dla tabletów (i smartfonów). Aplikacja może być używana do wygodnego sterowania wieloma funkcjami systemu infotainment z poziomu tabletu lub telefonu. Pasażerowie mogą po prostu połączyć swój tablet z systemem infotainment „Discover Media” lub „Discover Pro” za pomocą hotspotu WiFi. Systemy, które można obsługiwać, obejmują radio, wszystkie źródła audio i wideo (np. USB, CD, DVD, dysk twardy) oraz system nawigacyjny. Informacje wyświetlane w menu obejmują artystę, nazwę albumu oraz okładkę. Standardowe funkcje w menu nawigacyjnym są uzupełnione o funkcję wyszukiwania adresu, która korzysta z Internetu i która również może być używana do wprowadzania wybranych wyników wyszukiwania jako miejsc docelowych. Ponadto pasażerowie tylni mogą teraz także wysyłać wydarzenia kalendarza i wpisy z książki adresowej z tabletu lub smartfonu do systemu infotainment jako miejsca docelowe dla nawigacji, czyniąc „Media Control” mobilnym rozszerzeniem systemu infotainment i przystępnym nowoczesnym systemem rozrywki dla pasażerów tylnej kanapy.
Volkswagen Car-Net – aplikacje i usługi online dla Golfa
Najnowsza generacja modułowej matrycy infotainment pozwala Golfowi łączyć się z nowoczesnymi smartfonami Apple i Android za pomocą App Connect, ponieważ, obok MirrorLink™ (Android), App Connect może teraz również integrować CarPlay™ (Apple) i Android Auto™ (Google) w samochodowych systemach infotainment.
Bezpieczeństwo i usługi
Po raz pierwszy Volkswagen oferuje pakiet „Bezpieczeństwo i usługi” w Golfie. Daje to kierowcy mobilny dostęp do wsparcia w wielu sytuacjach. Najważniejsze usługi to „Automatyczne powiadomienie o wypadku”, „Zgłoszenie awarii” oraz „Planowanie serwisu” (do umawiania wizyt serwisowych w warsztacie). Zgłoszenie awarii pozwala kierowcy korzystać z systemu infotainment, aby skontaktować się z Centrum Alarmowym Volkswagena, które może następnie zorganizować szybką pomoc lub opiekę medyczną, podczas gdy system już wysyła dane pojazdu i jego lokalizację do służb ratunkowych, gdy kierowca wzywa pomoc drogową. Ponadto „Bezpieczeństwo i usługi” oferuje funkcje takie jak online monitoring „Drzwi i światła” oraz informacje o „Położeniu parkingowym” (za pomocą smartfona lub portalu internetowego). Każdy, kto ma w rodzinie uczącego się kierowcę, doceni „Alert obszaru” (który automatycznie powiadamia, gdy Golf wjeżdża lub opuszcza określone obszary) oraz „Alert prędkości” (który aktywuje się, gdy przekroczona zostanie określona prędkość). Inną użyteczną funkcją jest „Online Alarm przeciwwłamaniowy”, który powiadomi cię za pośrednictwem aplikacji Volkswagen Car-Net na twoim smartfonie lub e-mailem, gdy zostanie podjęta próba włamania do samochodu.
Przewodnik i informacja
„Przewodnik i informacja” umożliwia korzystanie z szerokiej gamy usług online. Obejmuje aplikację dla systemu „Discover Media” oraz rozszerzoną gamę aplikacji dla systemu „Discover Pro”. Usługi dostępne dla systemu „Discover Media” obejmują aplikacje takie jak „Online Wyszukiwanie POI”, „Import miejsce docelowego”, „Informacje o paliwie” (lokalizacja i cena), „Aktualności”, „Informacje parkingowe” (lokalizacja i dostępność), „Pogoda”, „Stacje ładowania” (np. Golf GTE) oraz „Informacje o ruchu drogowym online”. Usługa „Informacje o ruchu drogowym online” (aktualne informacje o sytuacji na drodze) ułatwia prognozowanie, jak długo potrwa każda podróż Golfem, ponieważ przekazuje dane, takie jak gęstość ruchu i korki, rozładowania korków i inne zatory, do dynamicznego prowadzenia nawigacji niemal w czasie rzeczywistym, aby mogły być brane pod uwagę. Same komunikaty można przeglądać w szczegółach za pomocą pozycji menu „Ruch”, podczas gdy grafika i kolorowe znaki na mapie wyświetlanej na ekranie na stałe dostarczają aktualnych informacji o sytuacji na drodze. Usługa „Informacje o ruchu drogowym online” może w ten sposób pomóc uniknąć korków w czasie rzeczywistym. Szersza oferta aplikacji dla systemu „Discover Media” obejmuje także Google Street View™, Google Earth™, „Wyszukiwanie głosowe POI” oraz „Aktualizację map online”.
Golf chroni swojego kierowcę, pasażerów i pieszych
Jeśli kiedykolwiek istniała seria modeli, która zdemokratyzowała postęp, to są to pierwsze siedem generacji Golfa. Systemy takie jak ABS, ESC, a później cały szeroki wachlarz systemów asystujących stały się dla milionów ludzi na całym świecie oczywistością dzięki przystępnej cenie Golfa. Był to na przykład jeden z pierwszych samochodów w klasie kompaktowej z adaptacyjnym tempomatem (ACC), Front Assist z systemem hamowania awaryjnego w mieście, Lane Assist, czujniki martwego pola, alert o ruchu tylnym, Park Assist, system alertu kierowcy, kamera parkingowa (Tył), rozpoznawanie znaków drogowych, automatyczny system hamowania po kolizji oraz stabilizacja przyczepy. Zaktualizowany Golf kontynuuje tę tradycję. W roku modelowym 2017 Volkswagen poszerza ofertę systemów asystujących, dodając asystenta w korkach, nową funkcję monitorowania pieszych do Front Assist z systemem hamowania awaryjnego w mieście, Trailer Assist, który po raz pierwszy w klasie kompaktowej wprowadza system manewrowania przyczepą oraz Emergency Assist. Proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) został także dopracowany.
Półautomatyczne prowadzenie w korkach
Volkswagen opracował asystenta w korkach na podstawie Lane Assist (system ostrzegania o wyjeździe z pasa) oraz ACC (automatyczne utrzymanie odległości) dla wszystkich modeli Golfa z skrzynią DSG. System sprawia, że jazda w korkach lub w ruchu stop-and-go w Golfie jest znacznie bardziej komfortowa. Zwiększa także bezpieczeństwo jazdy w korkach, ponieważ asystent pomaga kierowcy unikać typowych w korkach kolizji tylnych. Dzięki połączeniu różnych systemów asystujących Golf, po raz pierwszy, jest w stanie częściowo zautomatyzować prowadzenie.
Lane Assist plus ACC
Lane Assist stanowi podstawę tego systemu z adaptacyjnym prowadzeniem pasa nawet przy prędkościach poniżej 60 km/h. System nie tylko przeciwdziała, aby wprowadzić korekty, gdy samochód ma opuścić pas, ale przy włączonym adaptacyjnym prowadzeniu pasa także utrzymuje Golfa w środku pasa ruchu lub na w preferowanej pozycji kierowcy. ACC jest również zintegrowany z asystentem w korkach jako drugi system asystujący, ponieważ z ACC hamowanie i przyspieszanie jest automatyczne, nawet przy stop-and-go. ACC i Lane Assist łączą się zatem w asystenta w korkach, co oznacza, że system umożliwia wspomagane prowadzenie boczne i podłużne. Samochód automatycznie steeruje, przyspiesza i hamuje w granicach systemu, ale tylko pod warunkiem, że ręce kierowcy znajdują się na kierownicy i uczestniczy w prowadzeniu, aby kierowca mógł interweniować w dowolnym momencie.
Emergency Assist – w przypadku awarii Golf może zatrzymać się automatycznie
Innym systemem, w którym Lane Assist i ACC łączą się, aby stworzyć nowy system asystujący, jest Emergency Assist: gdy czujniki wykrywają, że kierowca nie wykonuje żadnych ruchów kierownicą, hamulcami ani przyspieszaniem, system inicjuje różne działania protestacyjne, aby powiadomić kierowcę, a jeśli kierowca pozostaje bezczynny, inicjuje awaryjne hamowanie. Światła awaryjne są aktywowane automatycznie, a Golf wykonuje delikatny manewr kierowniczy, aby zwrócić uwagę innych uczestników ruchu na niebezpieczną sytuację. ACC zapobiega kolizji pojazdu z ruchem przed nim. W końcu system stopniowo hamuje Golfa do pełnego zatrzymania, aby uniknąć poważnego wypadku, jeśli to możliwe.
Front Assist i City Emergency Braking – wykrywa pieszych
Front Assist to system, który ostrzega kierowcę i automatycznie hamuje w przypadku zbliżającej się kolizji. Jednym z elementów systemu Front Assist jest funkcja City Emergency Braking. Najnowsza wersja funkcji Front Assist jest zdolna nie tylko do wykrywania innych pojazdów, ale także pieszych, którzy przechodzą przez ulicę. Gdy pieszy jest w niebezpieczeństwie, system ostrzega kierowcę i w końcu zwalnia Golfa autonomicznie.
Trailer Assist – częściowo zautomatyzowane manewrowanie z przyczepą
Kolejną nowością w klasie kompaktowej jest Trailer Assist. Idea za tym: Trailer Assist został zaprojektowany, aby uwolnić kierowcę od skomplikowanego przemyślenia potrzebnego podczas cofania z samochodem i przyczepą, przekręcając kierownicę w lewo, aby przyczepa skręciła w prawo – i odwrotnie. Ogólnym celem było także ułatwienie i dokładniejsze cofanie na prostych i dłuższych odcinkach. Trailer Assist teraz jest w stanie to zrobić niemal automatycznie. Aby cofnąć Golfa z przyczepą do miejsca parkingowego lub wjazdu z ulicy, kierowca wystarczy, że zatrzyma się w odpowiednim miejscu i włączy bieg wsteczny. System aktywuje się za pomocą przycisku. Następnie aktualny kąt jazdy i możliwe kąty jazdy są wyświetlane na zestawie wskaźników. Jest to osiągane dzięki algorytmom przetwarzania obrazu, które wykorzystują dane z kamery tylnej, monitorującej i analizującej kąt pomiędzy samochodem a przyczepą. Dzięki przełącznikowi regulacji lustrek, który służy jako rodzaj joysticka, kierowca może swobodnie dostosować pożądany kierunek jazdy kombinacji samochód-przyczepa. Golf wykonuje polecenia kierownicze wprowadzone przez kierowcę, który jedynie musi obsługiwać pedał przyspieszenia i hamulec. Kierunek jazdy Golfa jest automatycznie kontrolowany przez system wspomagania kierownicy elektrycznej.
Park Assist 3.0 – półautomatyczne parkowanie i manewrowanie
Park Assist umożliwia półautomatyczne parkowanie w każdym miejscu parkingowym równoległym lub prostopadłym do jezdni, a system może także wyjeżdżać z miejsc parkingowych równoległych. W przypadku miejsc parkingowych prostopadłych, po raz pierwszy w Golfie wspierane jest parkowanie wstecz. Możliwe jest również półautomatyczne parkowanie w kierunku jazdy do przodu. Pierwsza generacja Park Assist wspierała kierowcę przez automatyczne kierowanie podczas parkowania równoległego. Druga generacja Park Assist dodała automatyczne kierowanie przy parkowaniu do miejsc prostopadłych do jezdni, a także mniejsze miejsca parkingowe mogły być wykorzystywane. Ponadto możliwe było także automatyczne wyjeżdżanie z miejsc parkingowych równoległych. Trzecia generacja Park Assist, która jest teraz dostępna dla Golfa, również umożliwia, jak wspomniano powyżej, półautomatyczne parkowanie przodem w miejscach parkingowych. Dzięki wysokiej funkcjonalności Park Assist 3.0 może optymalnie wspierać kierowcę, szczególnie w trudnych sytuacjach drogowych, ponieważ przyspiesza proces parkowania.
Proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) – maksymalne bezpieczeństwo
Golf jest jednym z pierwszych samochodów w tej klasie, który wyposażony jest w proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash). Aktualizacja Golfa obejmuje dalsze usprawnienie tego systemu. Współpracuje on również inteligentnie z systemem Front Assist w celu reakcji na mocne interwencje hamulcowe i nagłe zagrożenia kolizyjne, aby zapewnić jak najlepsze wsparcie pasażerom w krytycznych sytuacjach. Jak to działa: jeśli system wykryje potencjalną sytuację wypadkową – na przykład, gdy inicjowane jest mocne hamowanie z powodu aktywacji asystenta hamowania – automatycznie napina pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach, by zapewnić jak najlepszą ochronę dzięki systemowi poduszki powietrznej i pasów. Gdy wykryta jest krytyczna i niestabilna sytuacja drogowa – taka jak silne nadsterowności lub podsterowności z interwencją ESC – boczne okna i szklany dach są również zamykane, z wyjątkiem małego szczeliny. Powód tego jest taki, że kiedy okna i dach są prawie zamknięte, poduszki powietrzne głowy i boczne oferują optymalne pochłanianie energii i dzięki temu osiągają swoją maksymalną skuteczność.
Personalizacja – indywidualne ustawienia są zapisywane
Klucz służy jako identyfikator. Liczba systemów komfortu i asystujących wzrasta z każdą nową generacją pojazdów. Jak wspomniano powyżej, dotyczy to również nowego Golfa. Wiele z tych systemów jest indywidualnie dostosowywane, często przez różnych kierowców samochodu. Oznacza to, że kierowcy muszą na nowo przywracać swoje osobiste ustawienia. Volkswagen zaprojektował nową generację personalizacji, która znacznie ułatwia ten proces. Polega to na połączeniu indywidualnych ustawień dla kierowcy w konto użytkownika, które jest zapisywane przez pojazd. Kierowcy mogą otworzyć menu zarządzania użytkownikami, aby aktywować swoje indywidualne konto użytkownika i w ten sposób wdrożyć swoje indywidualne ustawienia. Kierowcy identyfikują się za pomocą klucza do samochodu, co ma miejsce, gdy Golf zostaje odblokowany. To aktywuje wstępne ustawienia, takie jak regulacja pozycji siedzenia po stronie kierowcy, które teraz można zapisać przy użyciu funkcji pamięci. Przegląd opcji personalizacji w Golfie, w zależności od konkretnej wersji wyposażeniowej:
- Podświetlenie ambientowe
- ACC adaptacyjny tempomat
- Front Assist
- System infotainment (w tym biblioteka mediów, nawigacja i telefon)
- Automatyczne ustawienia klimatyzacji
- Zestaw wskaźników/wyświetlacz multimedialny
- Lane Assist
- Światło i widoczność (funkcje „wyjazd z domu” oraz „powrót do domu”, czujnik deszczu oraz automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne)
- Park Assist
- Zamknięcie/otwarcie
- Czujnik martwego pola z alertem o ruchu tylnym
- Siedzenie kierowcy (siedzenie z funkcją pamięci)
Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa DSG
Volkswagen wzbogacił rodzinę silników EA211 TSI; nowe turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem obchodzą swój debiut w Golfie. Ich wprowadzenie rozpoczyna się od „1.5 TSI Evo” – silnika benzynowego o mocy 110 kW/150 KM z aktywnym zarządzaniem cylindrami (ACT) oraz efektywną technologią wtrysku paliwa common rail. Nowy TSI jest szczególnie zwrotny i dopracowany; osiąga swój maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy niskich obrotach wynoszących zaledwie 1,500 obr/min. Zużycie paliwa w cyklu NEDC: 4,9 l/100 km (co odpowiada 110 g/km CO2). W przygotowaniu jest także wersja BlueMotion 1.5 TSI Evo o mocy 96 kW/130 KM. Zużycie paliwa w tej wersji wyniesie w cyklu NEDC 4,6 l/100 km (104 g/km CO2). Do specjalnych cech tych zaawansowanych technologicznie silników należy nowy cykl spalania (oparty na cyklu Millera) oraz turbosprężarka o zmiennej geometrii wirnika (VTG). Silnik osiąga swój maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy zaledwie 1,400 obr/min. Po raz pierwszy, 1.5 TSI Evo o mocy 130 KM oferuje również wydłużoną funkcję coasting, gdy silnik jest dezaktywowany – całkowite wyłączenie TSI, gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia. Takie dezaktywowanie silnika do tej pory występowało tylko w połączeniu z pojazdami hybrydowymi, ponieważ takie systemy, jak elektryczne wspomaganie kierownicy i wspomaganie hamulców, muszą nadal być zasilane energią, nawet gdy silnik Evo jest wyłączony. Tak jest w przypadku Golfa 1.5 TSI Evo o mocy 130 KM; wydłużona funkcja coasting, która jest standardem, zmniejsza zużycie paliwa w rzeczywistym użytkowaniu o nawet 0,4 l/100 km. Dzięki funkcji coasting i innym innowacjom technicznym, ten 1.5 TSI Evo będzie oferował przewagę w zużyciu paliwa do 1,0 l/100 km, w zależności od stylu jazdy.
Modele GTI z poprawioną wydajnością
Volkswagen także poprawił osiągi modeli Golf GTI w tej aktualizacji. Z mocą 169 kW/230 KM (wzrost o 7 kW/10 KM), wersja podstawowa jest teraz tak mocna jak wcześniejsza wersja Performance, podczas gdy moc nowego Golfa GTI Performance wzrosła do 180 kW/245 KM.
Nowa 7-biegowa DSG