VOLKSWAGEN Golf VII Variant 2013-2017
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoManiak92 - ocena: 4/5

VOLKSWAGEN Golf VII Variant 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf VII Variant 2013-2017

Volkswagen wprowadził siódmą generację Golfa w 2012 roku, a rok później zaprezentował wersję kombi, nazwaną Variant.

Od trzeciej generacji Golfa niemiecki producent nazwał swoje kombi Variant, kontynuując tradycję zapoczątkowaną przez serię Passat. Nowy Golf zbudowany został na elastycznej platformie MQB, dzielonej z wieloma innymi modelami w ramach grupy Volkswagen, od Audi po Skodę. W wersji kombi Variant stracił kilka silników w porównaniu do wersji hatchback, ale zyskał kilka nowych funkcji w stosunku do swojego poprzednika.

Variant dzielił te same panele nadwozia aż do słupka B z pięciodrzwiowym odpowiednikiem. Charakteryzował się tym samym kanciastym przodem z wąskimi, złowrogimi reflektorami, skierowanymi w stronę centralnej kratki chłodnicy. Z boku, kombi miało wydłużoną linię dachu oraz lekko opadającą górną linię okien, co nadawało mu dynamiczny wygląd. Trzecie okno boczne z tyłu miało kanciasty kształt na dolnej krawędzi, przed słupkiem D.

W środku Volkswagen poprawił jakość materiałów, osiągając poziom premium, z miękkim w dotyku kokpitem i panelami drzwiowymi. Standardowo wyposażony był w 5,8-calowy ekran dotykowy, a na liście opcji znalazł się również 8-calowy wyświetlacz z systemem nawigacji. Producent zainstalował dzieloną kanapę tylną w proporcji 60/40, która po złożeniu tworzyła całkowicie płaską powierzchnię z podłogą bagażnika. Dzięki temu zwiększono pojemność bagażnika z 605 litrów (21,4 stopy sześciennej) do 1,620 litrów (57,2 stopy sześciennej). Samochód oferował również przestrzeń do przechowywania pod podłogą.

Pod maską, Golf Variant oferował szeroki wybór silników, od 85 do 150 koni mechanicznych. Wersje poniżej 122 koni miały półsztywną oś tylną, aby zmniejszyć koszty produkcji, podczas gdy wszystkie pozostałe wersje oferowały niezależne zawieszenie. Volkswagen zaprezentował Golfa VII Variant z elektronicznie sterowanym dyferencjałem, który symulował samoblokujący się. Kolejną nowością była możliwość zamontowania adaptacyjnych amortyzatorów. Dla niektórych wersji silnikowych Volkswagen zainstalował napęd na cztery koła (4Motion) z centralnym dyferencjałem Haldex.

Volkswagen wprowadza całkowicie nowego VW Golfa Variant / Estate latem 2013 roku. Uniwersalny samochód bazuje na Golfie VII i wykorzystuje technologie oraz korzyści płynące z innowacyjnej modułowej matrycy poprzecznej (MQB). A to oznacza: zmniejszoną wagę (aż do 105 kg lżejszy), optymalizację przestrzeni (o 100 litrów więcej miejsca na bagaż), ostrzejsze proporcje nadwozia, nowe systemy bezpieczeństwa i wygody, nowe silniki benzynowe oraz diesla (nawet o 15 procent bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa) oraz nowoczesne technologie podwozia.

Zwinne prowadzenie

Nowy VW Golf Estate został wyposażony w nową standardową funkcję po raz pierwszy: elektroniczną blokadę różnicową XDS+, która idealnie poprawia prowadzenie pojazdu w zakrętach. Po raz pierwszy nowy model można również zamawiać z dynamiczną kontrolą podwozia DCC oraz selektorem trybu jazdy. Tutaj kierowca za pomocą jednego przycisku wybiera, czy jazda ma być bardziej komfortowa, czy sportowa. Selekcja trybu jazdy w połączeniu z DCC oferuje również tryb Eco oraz tryb Individual; w trybie Individual różne parametry mogą być dostosowane do osobistych preferencji. Alternatywnie, oprócz DCC (o 10 mm niższa wysokość zawieszenia), dostępne jest również klasyczne sportowe zawieszenie (o 15 mm niższe).

Nadwozie i wnętrze

Volkswagen Golf Estate jest teraz dłuższy, szerszy i niższy. Te „ostrzejsze” proporcje same w sobie nadają mu sportowy i bardziej wyrazisty wygląd niż jego poprzednik. Nowa stylizacja odzwierciedla ten wizerunek. Perfekcja szczegółów widoczna jest w tak charakterystycznych elementach jak słupki D. Projektantom udało się przenieść napiętą formę, która jest tak typowa dla Golfa – jak struny łuku z wbudowaną strzałą – z słupków C na słupki D. Stylizacja z precyzyjnymi liniami tworzy sportowy i imponujący wygląd. Wnętrze, tymczasem, zdobywa punkty dzięki swojej ogromnej zmienności, aż do 1620 litrów przestrzeni bagażowej oraz jakości materiałów, która przełamuje bariery klasy premium.

Nadwozie

Nowy Volkswagen Golf Estate ma 4562 mm długości (o 28 mm dłuższy), 1799 mm szerokości bez lusterek (o 18 mm szerszy) i 1481 mm wysokości (o 23 mm niższy) włącznie ze standardowymi relingami dachowymi. Podstawa była również wydłużona do 2635 mm (zysk 57 mm). Ta dynamika proporcji stanowi fundament dla wyjątkowo imponującego designu; aż do zakończenia przednich drzwi śledzi precyzyjne linie modelu hatchback. Jednak najbardziej niezależna i wizualnie dynamiczna stylizacja Golfa Estate od czasów powstania serii modelowej rozwija się od słupków B w stronę tyłu.

Profil boczny – słupek C zmienia się w słupek D

Samochód kombi był planowanym członkiem gamy modelowej od początku; to znaczy nowy Estate nie był wyprowadzony z pojazdu czterodrzwiowego, lecz opracowywany równolegle z nim. Dlatego profil boczny nowego VW Golfa Estate prezentuje szczególnie wyraziste linie. Jednak pomimo całej swojej niezależnej stylizacji, Estate nadal jest natychmiast rozpoznawalny jako Golf: jak wspomniano, projektanci przenieśli formę typowego słupka C Golfa na słupek D Estate. Wizualnie sprawiło to, że „trzecie” okno boczne stało się częścią słupka D.

W przeciwieństwie do klasycznego Golfa, tzw. linia charakterystyczna przebiega za tylnymi nadkolami i rozciąga się przez cały tylny obszar pojazdu. Taki design nadaje tylnemu nadwoziu bardzo muskularny wygląd. Precyzyjny projekt parapetu okna (upgraded by chrome trim in the top version), ta dynamika jest podkreślona przez długie powierzchnie okienne i lekko opadający dach z spojlerem dachowym. W rezultacie profil boczny nowego Golfa wygląda na bardziej wydłużony, ekskluzywny, mocny i sportowy. Standardowe relingi dachowe zostały elegancko zintegrowane z linią dachu.

Tylna sekcja – typowy Golf, nawet z tyłu

Nowe, dwuczęściowe światła tylne Golfa Estate podkreślają jego przynależność do rodziny i marki. Połowa tylnego światła zintegrowana w klapie bagażnika jest jednak większa niż w wersji hatchback i tworzy dłuższą linię równoległą do kształtu dolnej części klapy bagażnika. Również wyraźne różnice między Golfem Estate a „klasycznym” Golfem wyraża design klapy bagażnika i środkowej części zderzaka. Podczas gdy tablica rejestracyjna modelu hatchback jest zamontowana w zderzaku, projektanci Golfa Estate zdecydowali się zintegrować ją ponownie w klapie bagażnika – podobnie jak w poprzednim kombi.

Oprócz swoich stylowych aspektów, tylna sekcja jest, jak można się spodziewać, bardzo praktycznym obszarem. Weźmy pod uwagę próg załadunku: ma on tylko 630 mm wysokości, co ułatwia załadunek i rozładunek. Przykładowo, otwarcie klapy bagażnika, mierzone pionowo, ma 675 mm wysokości; mierzony w płaszczyźnie klapy bagażnika – tzn. po przekątnej – ma 762 mm. Otwór klapy bagażnika jest dość szeroki, wynosi 1031 mm.

Przednia część

DNA designu Volkswagena również wyraża się w nowym Golfie Estate jako „twarz” z atrakcyjnymi cechami; polegało to na zdefiniowaniu poziomo zrównoważonych elementów, które generują pewną wizualną szerokość. Każda klasa Volkswagena ma również swoje własne cechy; w klasie Golfa należą do nich reflektory lekko pochylone ku górze oraz określona maksymalna wysokość kraty chłodnicy. Na dole kratka chłodnicy jest otoczona chromowaną listwą; w przypadku reflektorów ksenonowych, jest kontynuowana w obudowach lamp.

W porównaniu do poprzedniego modelu, obecny Volkswagen Golf Estate oparty jest na całkowicie nowej modulacji powierzchni. Podczas gdy błotniki były wyższe niż maska w Golfie VI Estate – zasadniczo ją otaczając – sytuacja w Golfie VII Estate jest odwrotna: po bokach, pofalowane krawędzie tworzą najniższe punkty błotników; zanim przechodzą pionowo do nadkoli. W górę, błotniki są otoczone linią, która wygląda jakby była wycięta nożem i która wychodzi z słupków A. Łącznie, linie prowadzą do maski w kształcie litery V.

Wymiary przestrzeni bagażowej

Nowy VW Golf Estate to sportowo-elegancki uniwersalny pojazd, który łączy niskie wartości zużycia paliwa z dynamicznymi osiągami i bardzo wysoką jakością oraz zmiennością. Na przykład w porównaniu do poprzedniego modelu jego pojemność bagażowa wzrosła o znaczące 100 litrów do 605 litrów (załadowany aż do tylnych oparć siedzeń). Gdy przestrzeń ładunkowa z minimalną szerokością 1003 mm i minimalną wysokością 936 mm jest wykorzystywana aż do oparć przednich siedzeń i do linii dachu, oferuje pojemność 1620 litrów (o 125 litrów więcej niż w poprzednim modelu). Długość przestrzeni ładunkowej do tylnej kanapy wynosi 1055 mm; do oparć przednich siedzeń wynosi 1831 mm, co oznacza całkowity zysk 131 mm. Po złożeniu oparcia fotela pasażera (Comfortline), można transportować przedmioty o długości do 2671 mm. Jak wspomniano, optymalne wykorzystanie przestrzeni bagażowej odpowiada podstawowym wymiarom otworu klapy bagażnika (675 mm wysokości; 1031 mm szerokości).

Funkcje przestrzeni bagażowej

Podłoga bagażnika oświetlonego standardowo może być regulowana wysokościowo lub całkowicie usunięta przy użyciu zaledwie kilku ruchów ręki, gdy potrzebna jest maksymalna pojemność bagażowa. Również standardowo: osłona przestrzeni bagażowej zaprojektowana z chowanym zacieniem, która ma automatyczny mechanizm rolowania na dwóch poziomach. Kiedy nie jest używana, zarówno ona, jak i siatka działowa mogą być schowane pod podłogą bagażnika. Inną nowo zaprojektowaną i teraz bardziej praktyczną funkcją jest zdalne odblokowywanie oparć tylnych siedzeń oraz sam proces składania oparcia. Oparcia dzielone 60:40 można teraz odblokować z zablokowanych pozycji za pomocą łatwych w obsłudze dźwigni w bocznej ścianie przestrzeni bagażowej; następnie oparcia automatycznie przchylają się do przodu, a razem z podłogą bagażnika tworzą niemal płaską powierzchnię ładunkową. Kolorowe wskaźniki na zewnętrznej części tylnej kanapy ułatwiają określenie, czy oparcia zostały prawidłowo zablokowane z powrotem. Na koniec, w komorze bagażowej zainstalowano również cztery praktyczne haki na torby.

Przestrzeń na podróże

Nowy Golf Estate korzysta również z podstawowej koncepcji modułowej matrycy poprzecznej pod względem oszczędności przestrzeni. Chociaż Volkswagen został obniżony o 23 mm, wysokość wnętrza z przodu poprawiła się o 9 mm do 981 mm, a z tyłu o 11 mm do 980 mm. Ponadto pasażerowie tylnych siedzeń mają teraz o 5 mm więcej miejsca na nogi. Innym plusem jest przestrzeń na łokcie na wszystkich pięciu miejscach siedzących; z przodu wzrosła o 23 mm do 1469 mm, z tyłu wzrosła o 4 mm do 1441 mm. Chociaż zyski wynoszą tylko milimetry, współdziałanie wszystkich tych wymiarów daje wyraźnie większe wnętrze.

Wnętrze Golfa Estate również pokonuje granice klasowe pod względem wysokiej jakości materiałów i ekskluzywnego wyglądu swojego projektu. Podczas wsiadania do nowego modelu z Golfa VI Estate, szeroka konsola centralna jest od razu widoczna; bardziej typowa dla klasy premium niż klasy kompaktowej. Na centralnej konsoli, poniżej przełącznika świateł awaryjnych, umieszczono ekran dotykowy systemu infotainment, który ma od 5 cali (standard) do 8 cali wielkości, z klawiszami głównego menu i pokrętłami. To pierwszy raz, kiedy Volkswagen wprowadza opcjonalną generację ekranu dotykowego z czujnikami zbliżeniowymi i funkcjonalnością reagującą na ruchy palców (ruchy przesuwania i powiększania).

Poniżej modułu infotainment znajdują się czytelnie rozmieszczone elementy sterujące standardowym systemem klimatyzacji. Poniżej znajduje się zablokowana komora przechowywania z zintegrowanymi interfejsami multimedialnymi; komora jest wystarczająco duża, aby pomieścić smartfona. Poniżej tego, dolna część konsoli centralnej prowadzi w linii do dużego podłokietnika centralnego. Po prawej stronie kierowcy znajdują się przyciski nowego elektronicznego hamulca postojowego i jego funkcji Auto Hold. Inną komorę przechowywania ukryto pod podłokietnikiem centralnym, który jest standardowy od wersji Comfortline; można go regulować długościowo i wysokościowo. Szeroka gama opcji przechowywania jest dopełniona dużymi schowkami w drzwiach (w tym schowkami na butelki 1,5 litra). Volkswagen maksymalnie wykorzystał każdy milimetr, aby uczynić Golfa Estate uniwersalnym pojazdem, który prezentuje się równie dobrze jako samochód służbowy, jak i prywatny.

Silniki i podwozie

W nowym Golfie Estate oferowane są nowo opracowane silniki benzynowe (TSI) i diesla (TDI) o różnych mocach. Wszystkie siedem wersji silników dostępnych przy wprowadzeniu na rynek wyposażone jest w system Start/Stop oraz tryb regeneracji baterii (przekształca energię kinetyczną na energię elektryczną) jako standard. Golf Estate ma 5- i 6-biegowe skrzynie biegów; sześć z siedmiu silników TSI i TDI można również połączyć z automatyczną skrzynią biegów DSG 6- lub 7-biegową. Nowe silniki benzynowe (TSI, seria EA211) produkują moc 63 kW / 85 PS, 77 kW / 105 PS, 90 kW / 122 PS i 103 kW / 140 PS. Silniki diesla (TDI, seria EA288) mają moc od 77 kW / 105 PS do 81 kW / 110 PS, a finalna wersja ma 110 kW / 150 PS. Wartości zużycia paliwa dla silników o wysokiej efektywności w wersjach Estate z napędem na przednie koła wynoszą od 3,9 do 5,3 l/100 km. VW Golf Estate TDI z mocą 77 kW i 110 kW jest również oferowany w opcjonalnej wersji z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

1.2 TSI z mocą 63 kW / 85 PS

Silnik podstawowy Volkswagena Golfa Estate nie jest już silnikiem wolnossącym jak w poprzedniej wersji (1.4 MPI z mocą 59 kW / 80 PS), lecz silnikiem TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 63 kW / 85 PS (przy 4300 do 5300 rpm). Zużycie paliwa nowego 1.2 TSI wynosi 5,0 l/100 km (co odpowiada 115 g/km CO2). Dzięki turbodoładowaniu moment obrotowy przy tym poziomie mocy wzrósł z 132 do 160 Nm (przy 1400 do 3500 rpm) w porównaniu do poprzedniego podstawowego silnika (1.4 MPI). A to przekłada się na znaczną poprawę zwinności. Niemniej jednak, połączone zużycie paliwa silnika podstawowego zostało zredukowane o 1,4 l/100 km.

Poprzedni model Golfa Estate oferował również opcjonalny silnik TSI o mocy 85 PS; w nowej wersji jednak zużycie paliwa zostało zredukowane o 0,6 l/100 km przy identycznej mocy. Nowy Golf 1.2 Estate TSI z technologią BlueMotion osiąga prędkość maksymalną 180 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 12,6 sekundy.

1.2 TSI z mocą 77 kW / 105 PS

Przy poziomie mocy 105 PS nowy Golf Estate ma również zużycie paliwa DIN wynoszące 5,0 l/100 km (co odpowiada 117 g/km CO2). Oszczędności paliwa wynoszą 0,3 l/100 km w porównaniu z porównywalnym silnikiem z poprzedniego modelu. Maksymalna moc silnika dostępna jest w zakresie prędkości od 4500 do 5500 rpm. TSI generuje maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1400 do 4000 rpm. Przy tym poziomie mocy Golf Estate 1.2 TSI z technologią BlueMotion osiąga prędkość maksymalną 193 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 10,7 sekundy. W przeciwieństwie do standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej, ten silnik może być zamówiony z 7-biegową skrzynią DSG; w tym przypadku również zużycie paliwa wynosi 5,0 l/100 km (115 g/km CO2).

1.4 TSI z mocą 90 kW / 122 PS

Na następnym poziomie mocy, 1.4-litrowy silnik TSI z mocą 122 PS (przy 5000 do 6000 rpm) pojawia się w sportowym stylu. Umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 204 km/h i przyspieszenie od zera do 100 km/h w 9,7 sekundy. Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm (od 1400 rpm) jest imponujący. Golf Estate 1.4 TSI z technologią BlueMotion przy mocy 122 PS zużywa zaledwie 5,3 l/100 km (co odpowiada 124 g/km CO2), co oznacza oszczędność 1,0 l/100 km w porównaniu do poprzedniego modelu. Tu również dostępna jest 7-biegowa skrzynia DSG jako opcja; redukuje zużycie paliwa do 5,1 l/100 km (118 g/km CO2).

1.4 TSI z mocą 103 kW / 140 PS

140-PS TSI w VW Golfie Estate rozwija swoją maksymalną moc między 4500 a 6000 rpm. W Estate zużywa zaledwie 5,3 l/100 km (121 g/km CO2); z 7-biegową skrzynią podwójną ta wartość spada do 5,0 l/100 km (116 g/km CO2). Silnik czterocylindrowy z 16 zaworami, który ma maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny między 1500 a 3500 rpm, przyspiesza Golfa Estate 1.4 TSI do 100 km/h w zaledwie 8,9 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h (w obu wersjach skrzyni biegów).

1.6 TDI o mocy 77 kW / 105 PS i 81 kW / 110 PS

105-PS TDI Volkswagena Golfa Estate zużywa 3,9 l/100 km (co odpowiada 102 g/km CO2). Maksymalna moc osiągana jest w zakresie od 3000 do 4000 rpm, a maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm dostępny w zakresie od 1500 do 2750 rpm. Z tym TDI, Golf Estate 1.6 TDI z technologią BlueMotion przyspiesza do 100 km/h w 11,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 193 km/h. Jako opcja przy tym poziomie mocy Golf Estate można połączyć z 7-biegową skrzynią podwójną. W tym przypadku jego łączne zużycie paliwa wynosi 4,0 l/100 km (co odpowiada 104 g/km CO2). 105-PS TDI z manualną skrzynią może być zamówiony w połączeniu z opcjonalnym systemem napędu na wszystkie koła 4MOTION. W takim przypadku zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km (co odpowiada 119 g/km CO2).

Silnik 1.6 Blue-TDI z mocą 81 kW / 110 PS (wersja Euro-6) przyspiesza Golfa Estate do 100 km/h w 11,0 sekundy zarówno z manualną, jak i skrzynią DSG. Udokumentowana prędkość maksymalna w tym przypadku wynosi 196 km/h. Wartości zużycia paliwa są identyczne jak w wersji 77-kW.

2.0 TDI o mocy 110 kW / 150 PS

Łączne zużycie paliwa tego silnika wynoszące zaledwie 4,2 l/100 km (108 g/km CO2) jest doskonałe dla silnika o mocy 150 PS. Silnik 2.0-litr TDI ma dwa wałki wyrównawcze, co czyni go szczególnie cichym. Rozwija swoją maksymalną moc w zakresie od 3500 do 4000 rpm, a jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm dostępny jest od 1750 rpm (aż do 3000 rpm). Golf Estate 2.0 TDI z technologią BlueMotion osiąga prędkość maksymalną 218 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 8,9 sekundy. Jeśli to pożądane, Golf Estate można zamówić również ze skrzynią biegów DSG (6-biegową). W takim przypadku wartość zużycia paliwa wynosi 4,5 l/100 km (119 g/km CO2). Golf Estate 2.0 TDI z napędem na wszystkie koła jest dostępny jako alternatywa; dla modelu 4MOTION, który zawsze jest wyposażony w manualną skrzynię biegów, zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km (124 g/km CO2).

Podwozie

W dążeniu do jak najniższej wagi opracowano nowe tylne zawieszenie dla wersji silnikowych o mocy poniżej 90 kW / 122 PS: modułowe zawieszenie lekkie. Dla bardziej wydajnych wersji silnikowych stosowane jest dalej rozwinięte modułowe zawieszenie sportowe. Z przodu Volkswagen zainstalował zawieszenie typu MacPherson. Nowy Volkswagen Golf Estate jest wyposażany w kolejną standardową funkcję po raz pierwszy: elektroniczną blokadę różnicową XDS+. Inne nowe opcje to dynamiczna kontrola podwozia DCC i selektor trybu jazdy.

XDS+

Technicznie, elektroniczna blokada różnicowa XDS+ to funkcjonalność zintegrowana w Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC) w celu poprawy dynamiki pojazdu. XDS+, dostosowane do każdego modelu, jest rozszerzeniem XDS, znanego z poprzedniego modelu; jego funkcjonalność została teraz rozszerzona na wszystkie niehamowane stany jazdy. Nowy system poprawia zwinność i zmniejsza potrzebę użycia kąta skrętu poprzez celowe interwencje hamulcowe na kołach po wewnętrznej stronie zakrętu obu osi. Oznacza to, że konkretna siła hamowania stosowana przez XDS+ przyczynia się do utrzymania małej różnicy kąta skrętu w porównaniu do pojazdu, który prowadzi neutralnie. Ponadto, XDS+ działa we wszystkich możliwych wartościach przyczepności drogi, co skutkuje precyzyjniejszym prowadzeniem – nawet na śniegu. Znane korzyści z XDS – takie jak znacznie zmniejszone podsterowność i poprawiona przyczepność – również zostały doskonalone.

DCC dynamiczna kontrola podwozia

Najnowsza generacja dynamicznej kontroli podwozia DCC oferuje trzy tryby jazdy „Comfort”, „Normal” i „Sport”, które są teraz wybierane i wyświetlane pod „Selekcją trybu jazdy” na dotykowym ekranie konsoli centralnej. W trybie „Sport” zastosowane zostało szczególnie zwinne prowadzenie, natomiast w trybie „Comfort” jazda w Estecie jest wyjątkowo komfortowa. W „Indywidualnym” profilu jazdy tryb DCC można nawet przypisać inne właściwości profilu jazdy.

Selekcja trybu jazdy

Łącznie dostępne są cztery programy poprzez Selekcję Trybu Jazdy, a w połączeniu z DCC pięć programów jazdy: Eco, Sport, Normal, Indywidualny oraz w połączeniu z DCC dodatkowy Comfort. W „Eko” profilu jazdy, kontroler silnika, klimatyzacja i inne urządzenia pomocnicze są sterowane w celu optymalizacji zużycia paliwa. Dodatkowo, pojazdy z DSG mają dodatkową funkcję toczenia w trybie „Eco”; kiedy kierowca zwalnia pedał gazu – np. w zjazdach – DSG disengages, a silnik pracuje na jałowym biegu. To umożliwia optymalne wykorzystanie energii kinetycznej Golfa Estate. W trybie „Sport” jednak tłumienie zostaje zwiększone (co zmniejsza ruchy struktury nadwozia), a reakcja silnika i punkty przełączania DSG są zdefiniowane, aby być jeszcze bardziej dynamicznymi.

Standardowe i opcjonalne wyposażenie

Nowy Golf Variant będzie oferowany w liniach wyposażeniowych Trendline, Comfortline i Highline. Wszystkie wersje uniwersalnego samochodu oferują standardowo system Start/Stop oraz tryb regeneracji baterii. Golf Estate jest również pierwszym kombi w swojej klasie, które oferuje funkcjonalność nowego systemu automatycznego hamowania awaryjnego po kolizji jako standard (jeśli pojazd uczestniczy w kolizji, automatycznie hamuje po pierwotnym uderzeniu). Inną funkcją standardową jest najnowsza generacja elektronicznej blokady różnicowej XDS+, która została pierwotnie opracowana dla Golfa GTI. Każdy sprzedany na całym świecie siódmy Golf jest również wyposażony w siedem poduszek powietrznych oraz Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC).

Golf Estate Trendline

Standardowe funkcje dodane do Golfa Estate Trendline w porównaniu do poprzedniego modelu to ekran dotykowy o 5-calowym wyświetlaczu TFT, wlew paliwa z osłoną zapobiegającą użyciu niewłaściwego paliwa (dla wersji diesel), EKO porady w wielofunkcyjnym wyświetlaczu lub MFA w zespole wskaźników (wskaźniki zużycia paliwa i porady jak np. wskazówka do użycia następnego wyższego biegu), elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold oraz wskaźnik ciśnienia w oponach (RKA). Funkcje specyficzne dla Golfa Estate to pokrywka przestrzeni ładunkowej z wygodnym dwupoziomowym wałkiem, oświetlenie przestrzeni bagażowej, wyjmowana podłoga bagażnika z komorą przechowywania pod podłogą bagażnika oraz schowki po lewej i prawej stronie, a także asymetrycznie dzielone, składane oparcie tylnych siedzeń.

Inne standardowe funkcje (wyciąg): światła do jazdy dziennej, klimatyzacja, elektryczne lusterka, wskaźnik temperatury zewnętrznej, elektryczne okna, tylna wycieraczka z funkcją interwałową, wspomaganie kierownicy elektryczne, głowice zagłówków o optymalizacji bezpieczeństwa, zamek w schowku, chromowane obręcze wokół wewnętrznych wlotów powietrza, pokrowce siedzeń w wzorze „Pepper”, dekoracyjne wkładki w „Dark Silver Matt Silk”, konsola centralna z schowkiem, regulacja wysokości i długości kolumny kierownicy, regulowane wysokościowo siedzenie kierowcy, filtr powietrza na kurz i pył, centralny zamek z bezprzewodowym pilotem, regulowane wysokościowo pasy bezpieczeństwa z napinaczami dla przednich siedzeń, hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach, opony w rozmiarze 195 (15-calowe), dyfuzor z tyłu oraz zielone szkło izolacyjne.

Golf Estate Comfortline

Linia wyposażeniowa Comfortline w średniej klasie oferuje następujące funkcje w porównaniu do poprzedniego modelu: ParkPilot z przodu i z tyłu, wysokiej klasy zespół wskaźników wielofunkcyjnych „plus”, szuflady pod przednimi siedzeniami, nowy system radiowy Composition Touch, który zawiera interfejs karty SD oraz system ostrzegania kierowcy.

Również standardowe (wyciąg, oprócz cech Trendline): komfortowe siedzenia z unikalnym materiałem tapicerskim („Zoom” design) i wsparciem lędźwiowym z przodu, akcenty w „Dark Silver brushed”, otwarcie bagażnika przez tylne oparcie i centralny podłokietnik w tylnym oparciu, obrotowy przełącznik świateł i regulacja lusterek w wyglądzie chromu, szuflady pod przednimi siedzeniami, kieszenie schowków na oparciach przednich siedzeń, komora przechowywania z pokrywą w podsufitce, pomocnicze gniazdo elektryczne 12 V w przestrzeni ładunkowej, oświetlone lusterko do makijażu, tkane dywaniki i skórzana kierownica wielofunkcyjna oraz dźwignia zmiany biegów oraz 16-calowe obręcze aluminiowe („Dover” type).

Golf Estate Highline

Najwyższa wersja Golf VII Estate ma te funkcje oprócz tych w wersji Highline Golf VI Estate: nowo zaprojektowane oświetlenie ambientowe oraz chromowana obwódka dla znaku VW w kracie chłodnicy. Inne cechy Volkswagena Golfa Estate Comfortline obejmują (wyciąg): sportowe fotele z przodu (podgrzewane; system ma środkowe panele siedzisk Alcantara, wewnętrzne boczne panele mają tapicerkę w wzorze „Global”), wkładki „Piano Black Mesh”, chromowane akcenty dla elektrycznych przełączników okien, diodowe lampki do czytania z przodu i z tyłu, automatyczny system klimatyzacji, skórzana wielofunkcyjna kierownica, podgrzewane dysze spryskiwaczy, bi-ksenonowe reflektory z systemem spryskiwaczy, światła przeciwmgielne w tym oświetleniu zakrętowym z chromowaną listwą, ciemnoczerwone światła tylne, anodowane relingi dachowe, chromowane listwy na parapetach okiennych oraz 17-calowe obręcze aluminiowe („Dijon”).

Opcjonalne funkcje

Dodatkowo nowy Golf Estate można dostosować do niemal nieograniczonej gamy funkcji opcjonalnych. Oto przegląd tych funkcji w porządku alfabetycznym (wyciąg):

  • skórzana tapicerka „Vienna”
  • gniazdo elektryczne 230 V w komorze bagażowej
  • adaptacyjny tempomat (ACC), system Front Assist i awaryjne hamowanie w mieście
  • system alarmowy przeciwkradzieżowy plus
  • ogrzewanie postojowe
  • interfejsy telefonów mobilnych Comfort i Premium oraz telefon komórkowy Nokia Asha 300
  • radio Composition Colour
  • radio Composition Media
  • system tempomatu z ogranicznikiem prędkości
  • cyfrowa radioodbiorność: DAB+
  • funkcja nawigacji Discover Media dla radia Composition Media
  • system nawigacji Discover Pro
  • dynamiczna kontrola podwozia (DCC) z selektorem trybu jazdy
  • system dźwiękowy DYNAUDIO Excite
  • elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy
  • składane lusterka boczne, z oświetleniem otoczenia oraz opuszczaniem lusterka po stronie pasażera
  • Keyless Access: bezkluczykowy system zamykania i uruchamiania silnika
  • Lane Assist – asystent utrzymania pasa ruchu
  • Light Assist i Dynamic Light Assist – kontrola świateł drogowych
  • port multimedia MEDIA-IN z kablem adaptera iPod/iPhone
  • wielofunkcyjny wyświetlacz „Plus”
  • panoramiczny dach przesuwno-uchylny z panoramicznym dachem z tyłu
  • ParkAssist – asystent parkowania z ParkPilot
  • system ochrony pasażerów PreCrash
  • kamera cofania Rear Assist
  • rozpoznawanie znaków drogowych
  • poduszki powietrzne boczne i napinacze pasów w tylnych siedzeniach
  • przyciemnione szyby boczne i tylna szyba pochłaniające 65% światła
  • zespół haka holowniczego (obracany)
  • sterowanie głosowe
  • koła/opony w formatach 16, 17 i 18 cali
  • szyba przednia z bezprzewodowym ogrzewaniem i odbijająca promieniowanie podczerwone

Pakiety wyposażeniowe na zamówienie

Jak wspomniano, ważne dodatki lub dodatki, które są często zamawiane w połączeniu, są oferowane w pakietach, czasami z istotnymi oszczędnościami cenowymi. Przegląd bardzo dobrze wyposażonych pakietów:

Pakiety biznesowe

„Pakiet biznesowy”, który jest dostępny w trzech poziomach, oferuje takie funkcje jak radio Composition Media, system tempomatu z ogranicznikiem prędkości, podłokietnik z przodu, system ostrzegania kierowcy, siatkę działową oraz podgrzewane fotele przednie. Dwie różne premium wersje „Pakietu biznesowego” obejmują dodatkowe funkcje, takie jak funkcja nawigacji Discover Media, ergoActive siedzenie kierowcy z 14-kierunkową regulacją i system ochrony pasażerów PreCrash.

Pakiet Life

Inna „pełna oferta” to „Pakiet Life” (obejmuje takie funkcje jak automatyczna klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, światła przeciwmgielne, Park Assist w tym ParkPilot, radio Composition Colour oraz przyciemnione tylne szyby).

Pakiet Storage

Pakiet przechowywania obejmuje siatkę bagażową, która może być również używana jako torba, odwracalną matę do przestrzeni bagażowej oraz dodatkowe schowki w komorze zapasowego koła.

Pakiet komfortu parkowania

Tymczasem „Pakiet komfortu parkowania” obejmuje asystenta parkowania (Park Assist z ParkPilot), system zamykania Keyless Access i uruchamiania silnika, elektrycznie składane lusterka z oświetleniem otoczenia oraz system Front Assist z monitorowaniem otoczenia i awaryjnym hamowaniem w mieście.

Pakiet Top

„Pakiet Top” składa się z czterech diodowych lampek do czytania, systemu tempomatu z ogranicznikiem prędkości, premium wielofunkcyjnego wyświetlacza, panoramicznego dachu przesuwno-uchylnego oraz przyciemnionych tylnych szyb, które blokują 65 procent światła padającego.

Pakiet asystencki

„Pakiet asystencki” wprowadza kluczowe systemy wygody i bezpieczeństwa na pokład, takie jak adaptacyjny tempomat (ACC), system monitorowania otoczenia Front Assist z awaryjnym hamowaniem w mieście, bi-ksenonowe reflektory z diodowymi światłami do jazdy dziennej oraz oświetleniem zakrętowym oraz dynamicznymi światłami drogowymi, Dynamic Light Assist – kontrola dalekiego zasięgu, system alarmowy przeciwkradzieżowy „plus”, automatyczne włączanie świateł do jazdy (w tym funkcje wychodzenia z domu i przychodzenia do domu), automatyczne ściemnianie lusterka wstecznego, czujnik deszczu oraz Lane Assist – asystent utrzymania pasa ruchu.

Systemy asystujące, wygody i infotainmentu

Cała armada innowacyjnych systemów asystujących i wygody działa na pokładzie nowego VW Golfa Estate jako standardowe lub opcjonalne wyposażenie. Standardowe systemy asystujące i wygody w Golfie Estate obejmują standardowy system automatycznego hamowania po kolizji oraz dodatkowo zaawansowaną elektroniczną blokadę różnicową XDS+. Opcjonalne systemy to wspomniany system ochrony pasażerów PreCrash, system ostrzegania kierowcy (standard od Comfortline), adaptacyjny tempomat (ACC), Front Assist z awaryjnym hamowaniem w mieście, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist, rozpoznawanie znaków drogowych oraz najnowsza generacja asystenta parkowania ParkAssist, dynamiczna kontrola podwozia DCC oraz zautomatyzowane funkcje oświetleniowe Light Assist i Dynamic Light Assist. Dodano także inne nowe technologie, takie jak selektor trybu jazdy z maksymalnie pięcioma programami („Eco”, „Sport”, „Normal”, „Indywidualny” oraz w połączeniu z DCC „Comfort”) oraz nowa generacja systemów infotainment.

System ostrzegania kierowcy

Ten system, który jest standardowy od Golfa Estate Comfortline, wykrywa osłabioną koncentrację kierowcy i ostrzega go sygnałem akustycznym trwającym pięć sekund oraz wizualnym komunikatem rekomendującym przerwę w jeździe, który pojawia się na zespole wskaźników. Jeśli kierowca nie zrobi przerwy w ciągu następnych 15 minut, ostrzeżenie jest powtarzane raz.

Automatyczny system hamowania po kolizji

Innym standardowym technicznym osiągnięciem Golfa Estate jest automatyczny system hamowania po kolizji. Kiedy pojazd uczestniczy w kolizji, system automatycznie hamuje pojazd, aby znacznie zredukować jego pozostałą energię kinetyczną. Aktywacja automatycznego systemu hamowania po kolizji opiera się na wykryciu pierwotnej kolizji przez czujniki poduszek powietrznych. Hamowanie pojazdu w systemie automatycznego hamowania po kolizji jest ograniczone przez jednostkę sterującą ESC do maksymalnej wartości przyspieszenia wynoszącej 0,6 g. Wartość ta odpowiada poziomowi spowolnienia systemu Front Assist, co zapewnia, że kierowca może przejąć sterowanie nad pojazdem po automatycznym hamowaniu. Kierowca może „przełamać” automatyczny system hamowania po kolizji w dowolnym momencie; na przykład, jeśli system rozpozna, że kierowca przyspiesza, zostaje wyłączony. Automatyczny system jest również dezaktywowany, jeśli kierowca inicjuje mocne hamowanie z jeszcze wyższym poziomem deceleracji. W zasadzie, automatyczny system hamowania po kolizji stosuje hamulce aż do osiągnięcia prędkości pojazdu 10 km/h. Ta pozostała prędkość pojazdu może być używana do sterowania do bezpiecznego miejsca po procesie hamowania.

System ochrony pasażerów PreCrash

Jeśli system ochrony pasażerów wykryje potencjalną sytuację wypadkową – na przykład przez zainicjowanie mocnego hamowania za pomocą aktywowanego asystenta hamulca – pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu są automatycznie napinane, aby zapewnić jak najlepszą ochronę przez system poduszek powietrznych i pasów. Kiedy wykrywana jest wysoce krytyczna i niestabilna sytuacja drogowa – na przykład poważne podsterowność lub nadsterowność z interwencją ESC – boczne okna są zamykane (z wyjątkiem małego szczeliny) oraz dach. To dlatego, że gdy okna i dach są prawie zamknięte, poduszki powietrzne głowy i boczne oferują optymalne wchłanianie energii i osiągają swoją jak najlepszą skuteczność.

Adaptacyjny tempomat (ACC)

1.2L TSI 5MT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc63 Kw @ 4300-5300 Rpm
86 Hp @ 4300-5300 Rpm
84 Bhp @ 4300-5300 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 1400-3500 Rpm
160 Nm @ 1400-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna Gearbox
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony195/65 R15
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2842 Lbs (1289 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

1.2L TSI 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 4500-5500 Rpm
105 Hp @ 4500-5500 Rpm
103 Bhp @ 4500-5500 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
175 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony195/65 R15
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2859 Lbs (1297 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4034 Lbs (1830 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

1.2L TSI 7AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 4500-5500 Rpm
105 Hp @ 4500-5500 Rpm
103 Bhp @ 4500-5500 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
175 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Direct Shift Gearbox (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony195/65 R15
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2919 Lbs (1324 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
201 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana Gearbox
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2930 Lbs (1329 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc103 Kw @ 4500-6000 Rpm
140 Hp @ 4500-6000 Rpm
138 Bhp @ 4500-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
249 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana Gearbox
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2985 Lbs (1354 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4145 Lbs (1880 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2121 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
201 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Direct Shift Gearbox (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2976 Lbs (1350 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4145 Lbs (1880 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2118 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc103 Kw @ 4500-6000 Rpm
140 Hp @ 4500-6000 Rpm
138 Bhp @ 4500-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
249 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Direct Shift Gearbox (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna2985 Lbs (1354 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4145 Lbs (1880 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2116 G/Km

1.6L BlueTDI 5MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc81 Kw @ 3200-4000 Rpm
110 Hp @ 3200-4000 Rpm
109 Bhp @ 3200-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3000 Rpm
249 Nm @ 1500-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4255 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2102 G/Km

1.6L BlueTDI 7AT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc81 Kw @ 3200-4000 Rpm
110 Hp @ 3200-4000 Rpm
109 Bhp @ 3200-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3000 Rpm
249 Nm @ 1500-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Direct Shift Gearbox (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3113 Lbs (1412 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

1.6L TDI 4MOTION 6MT AWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 3000-4000 Rpm
105 Hp @ 3000-4000 Rpm
103 Bhp @ 3000-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
249 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana Gearbox 4Motion Fourwheel Drive
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3294 Lbs (1494 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.6L TDI 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 3000-4000 Rpm
105 Hp @ 3000-4000 Rpm
103 Bhp @ 3000-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
249 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO2102 G/Km

1.6L TDI 7AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 3000-4000 Rpm
105 Hp @ 3000-4000 Rpm
103 Bhp @ 3000-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
249 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Direct Shift Gearbox (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3109 Lbs (1410 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 6MT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
320 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna133 Mph (214 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana Gearbox 4Motion Fourwheel Drive
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3369 Lbs (1528 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4431 Lbs (2010 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
320 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Direct Shift Gearbox (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3206 Lbs (1454 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4387 Lbs (1990 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
320 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana Gearbox
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.6 In (4562 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi103.7 In (2634 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3166 Lbs (1436 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2108 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.