VOLKSWAGEN Golf VII Variant 2017-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Golf VII Variant 2017-2020

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Golf VII Variant 2017-2020

Volkswagen zaprezentował siódmą generację Golfa w 2012 roku, a jak każda z jego poprzednich generacji, także wersja nadwozia kombi nosiła nazwę Variant.

Golf okazał się jednym z najudanych samochodów w historii, od momentu swojego debiutu na początku lat 70. XX wieku. Pierwsza generacja była dostępna tylko w wersji 3- i 5-drzwiowej oraz kabriolecie, a dopiero od trzeciej generacji oferowano także wersję kombi. W 2016 roku, na targach motoryzacyjnych w Paryżu, Volkswagen wprowadził zmodernizowaną wersję siódmej generacji Golfa.

Z przodu, chromowany pasek przebiegał przez kratkę i wewnątrz reflektorów. Ten sam pasek był czerwony dla wersji GTI i niebieski dla GTE. Obniżony przedni zderzak został przeprojektowany i miał szersze, A-kształtne otwarcie. Na liście dostępnych opcji pojawiły się nowe reflektory LED, podczas gdy tylne światła otrzymały standardowe LED-y. Tak jak w modelu Passat Variant, Golf Variant był również dostępny z trapezoidalnymi panelami ozdobnymi w kolorze chromu, bezpośrednio zintegrowanymi z dyfuzorem, jako opcja.

W środku, Golf Variant z 2017 roku charakteryzował się nowymi panelami wykończeniowymi na drzwiach, desce rozdzielczej i konsoli środkowej. Samochód został wyposażony w nowy system infotainment z obsługą gestów, który został wprowadzony po raz pierwszy w modelu produkcyjnym Volkswagena. Nowy wyświetlacz Active Info Display to w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z interaktywnymi funkcjami i kolorowym ekranem o przekątnej 12,3 cala.

Jak zwykle, Volkswagen oferował Golfa w szerokim wyborze silników. Najmocniejsze wersje nie były benzynowe, lecz wysokoprężne. Większość silników była sparowana z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną (system podwójnego sprzęgła).

Volkswagen digitalizuje najpopularniejszy model w historii grupy – Volkswagen Golf – wprowadzając istotne aktualizacje. Głównym celem wersji na rok 2017 jest, obok nowych silników, bardziej wyrazistego designu i nowych systemów wspomagających, zupełnie nowa generacja systemów infotainment. Jako pierwsza na świecie w segmencie aut kompaktowych, flagowy system „Discover Pro” może być obsługiwany za pomocą gestów. Dzięki 9,2-calowemu ekranowi tworzy on spójną koncepcję wizualną z nowym aktywnym wyświetlaczem informacji. Równolegle powiększono również ofertę usług online i aplikacji. Aktualizacja Golfa, z którego dotychczas sprzedano ponad 33 miliony egzemplarzy, wprowadza nowy standard dla systemów wspomagających w klasie kompaktowej: technologie takie jak system awaryjnego hamowania w mieście z nową funkcją monitorowania pieszych, nowy asystent w korkach (częściowa automatyzacja jazdy z prędkościami do 60 km/h) oraz Emergency Assist, które również pojawia się po raz pierwszy w tej klasie, znacznie poprawiają bezpieczeństwo.

Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa skrzynia DSG

Postępująca digitalizacja jest wspierana przez ulepszoną rodzinę silników EA211 TSI. Nowy Golf zadebiutuje początkowo z nowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem „1.5 TSI Evo” – czterocylindrowym silnikiem o mocy 110 kW/150 KM z zarządzaniem aktywnymi cylindrami (ACT). Wkrótce do oferty dołączy wersja BlueMotion o mocy 96 kW/130 KM. Volkswagen zwiększył również moc Golfa GTI, którego nowa wersja będzie generowała 169 kW/230 KM i 180 kW/245 KM (GTI Performance), a nowa 7-biegowa skrzynia DSG stopniowo zastąpi 6-biegową DSG jako wydajną skrzynię do Golfa.

Mocniejszy, bardziej dopracowany design i nowe światła LED

Volkswagen prezentuje aktualizację dla Golfa w wersjach dwu- i cztero-drzwiowej, Golfa Variant oraz sportowych modeli Golf GTI i Golf GTE w siedzibie firmy w Wolfsburgu. Bardziej dopracowany design wszystkich nowych wersji Golfa robi jeszcze silniejsze wrażenie niż kiedykolwiek wcześniej. Zmiany obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe reflektory halogenowe z diodami LED do jazdy dziennej, nowe reflektory LED, nowe błotniki, nowe tylne światła LED, które będą standardem we wszystkich wersjach Golfa, a także nowe koła i kolory. Wnętrze Golfa na rok 2017 zostało wykończone nowymi, eleganckimi dekoracyjnymi elementami i tkaninami. Zakres wersji wyposażeniowych Golfa pozostał bez zmian.

Pewny profil Golfa

Nowe detale nadają ikonicznemu designowi Golfa jeszcze wyraźniejszą czytelność, szczególnie połączenie kratki chłodnicy z reflektorami, które stylowo dopełniają całość. Dolny chromowany pasek na kratce chłodnicy rozciąga się w lewo i prawo jako element dekoracyjny (malowany na czerwono w GTI i niebiesko w GTE) i diody LED do jazdy dziennej skierowane do reflektorów (reflektory LED, które mogą być standardem lub opcją w zależności od wersji wyposażenia, zastępują reflektory ksenonowe w nowym Golfie). Otwory chłodzące w dolnej części zderzaka, które również zostały przekształcone, podkreślają szerokość Volkswagena jeszcze bardziej niż przedtem. Interakcja nowych detali sprawia, że Golf staje się jeszcze bardziej uderzający. Kolejnym wizualnym akcentem w wersjach z Adaptacyjnym Tempomatem ACC i/lub Front Assist, w tym funkcji awaryjnego hamowania w mieście z nowym monitorowaniem pieszych, jest fakt, że czujnik radarowy dla tych systemów w wersjach TDI, TSI, LNG, GTD i GTI nie będzie już (widocznie) zlokalizowany w dolnym wlocie powietrza w zderzaku, ale będzie ukryty za logo VW w górnej kratce chłodnicy.

Pełne tylne światła LED jako standard

Tył auta również zyskał na charakterze: odtąd wszystkie wersje Golfa i Golfa Variant będą wyposażone w pełne tylne światła LED. W przeciwieństwie do wielu standardowych świateł LED, żadne z funkcji nowych tylnych świateł Golfa nie będzie korzystać z konwencjonalnych żarówek. Ponadto, wersja najwyższej jakości pełnych tylnych świateł LED (dostępna dla Golfa w wersji 2- i 4-drzwiowej) będzie miała animowane płynne kierunkowskazy. Wersja ta będzie rozpoznawana po przezroczystym białym pasku LED, który zmienia kolor na pomarańczowy podczas sygnalizowania. Na koniec, wersja premium wyróżnia się wizualnie efektownym przełączaniem między tylnymi światłami LED a LEDowymi światłami hamowania podczas hamowania.

Dopracowane wnętrze

Wnętrze Golfa zostało wzbogacone przez dział projektowy Volkswagena „Kolor i Wykończenie” o nowe panele dekoracyjne w drzwiach, desce rozdzielczej oraz konsoli centralnej, a także nowe pokrowce na siedzenia.

Volkswagen Golf GTI

Sportowe wersje GT wyróżniają się zastosowaniem kolorów odpowiadających charakterowi konkretnej wersji Golfa, zamiast chromowanego paska w kratce chłodnicy i reflektorach. Jednym z najważniejszych symboli Golfa GTI – czerwony pasek w kratce chłodnicy – jest teraz rozszerzany jako jeszcze bardziej charakterystyczny element. Belka w kratce chłodnicy oraz małe wloty powietrza po bokach standardowych podwójnych reflektorów LED są również czerwone. Tył Golfa GTI na rok 2017 wyróżnia się nie tylko nowymi zderzakami i pełnymi tylnymi światłami LED, ale także powiększonym przekrojem chromowanych rur wydechowych.

Volkswagen Golf GTE

Podobnie jak Golf GTI, najnowszy Golf GTE z charakterystycznymi niebieskimi elementami designu podkreśla dynamikę tego wydajnego Volkswagena. Niebieskie wloty powietrza w nowych reflektorach LED GTE, które są również standardem, wizualnie podkreślają dynamikę tego modelu.

Volkswagen Golf Variant

Zróżnicowana gama modeli Golfa od zawsze obejmowała Golfa Variant. Najnowsza wersja tego uniwersalnego modelu również świętuje swoją światową premierę. Nowy tylny zderzak sprawia, że Golf Variant wydaje się jeszcze bardziej wydłużony i elegancki. Pełne tylne światła LED, które także będą standardowe w tej wersji, doskonale pasują do tego wyglądu. Podobnie jak w Passacie Variant, Golf Variant jest dostępny z eleganckimi trapezoidalnymi chromowanymi panelami, które są bezpośrednio zintegrowane z dyfuzorem, jako opcja.

Cyfrowe wskaźniki i kontrola gestem

Aktualizacja Golfa jest najbardziej widoczna w środku, ponieważ model na rok 2017 oferuje nowy, coraz bardziej cyfrowy koncept wyświetlania i kontroli. Opiera się on na nowym Aktywnym Wyświetlaczu Informacji oraz pierwszym systemie infotainment z kontrolą gestem oferowanym w produkcji Volkswagena. Oprócz tego Volkswagen zaktualizował swoją całą gamę systemów infotainment. Jego najważniejszą cechą jest nowoczesny design, większe ekrany dotykowe i, jak wspomniano powyżej, w przypadku flagowego modelu „Discover Pro” – kontrola gestem, która po raz pierwszy wprowadzana jest w klasie kompaktowej Golfa.

Wskaźniki nowej generacji

Aktywny Wyświetlacz Informacji Golfa to w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z licznymi interaktywnymi funkcjami. Wszystkie wskaźniki są wyświetlane wirtualnie na kolorowym wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala. Informacje nawigacyjne mogą być wyświetlane w 2D lub 3D. Jego rozdzielczość 1440 x 540 pikseli umożliwia niezwykle precyzyjne i złożone interaktywne wyświetlanie wszystkich szczegółów. Istnieje pięć różnych profili informacyjnych, w których rodzaj wyświetlanych informacji i grafiki zmienia się w pewnych obszarach. Kierowca może wybierać spośród następujących profili: „Klasyczny”, „Zużycie i Zasięg”, „Efektywność”, „Wydajność i Asysta Kierowcy” lub „Nawigacja”. Profil „Nawigacja” jest dobrą ilustracją interaktywnych funkcji Aktywnego Wyświetlacza Informacji: tutaj wskaźnik prędkościomierza i obrotomierza są przesuwane na boki, aby zrobić więcej miejsca dla mapy na środku. Informacje o jazdy, nawigacji i funkcjach asystujących mogą być również zintegrowane z graficznymi obszarami prędkościomierza i obrotomierza, w razie potrzeby. Dane, takie jak obrazy kontaktów telefonicznych lub okładki CD, mogą być również wyświetlane na Aktywnym Wyświetlaczu Informacji. W zależności od modelu, grafika może być dostosowywana: w Golfie GTI, na przykład, grafika używa czerwieni GTI jako koloru kontrastowego, podczas gdy Golf GTE używa niebieskiego GTE, co pomaga wskaźnikom w harmonijnym wyglądzie z plug-in hybrydą. Aktywny Wyświetlacz Informacji jest dostępny jako opcja dla wszystkich wersji Golfa, jako alternatywa dla tradycyjnych wskaźników.

Nowa generacja MIB – z kontrolą gestem po raz pierwszy

Kontrola gestem zadebiutowała w klasie kompaktowej w zaktualizowanym Golfie. Będzie dostępna w flagowej wersji modułowej macierzy infotainment (MIB) – „Discover Pro” w momencie wprowadzenia nowego roku modelowego.

Wyświetlacze od 6,5 do 9,2 cala

Volkswagen zastąpił wszystkie istniejące systemy infotainment w Golfie nową generacją MIB. Najważniejszą cechą jest to, że wszystkie systemy oferują nowy design oraz większe ekrany dotykowe, chociaż nazwy systemów infotainment pozostają niezmienione. 5-calowe systemy „Composition Touch” i „Composition Colour” (z rozdzielczością wyświetlacza 400 x 240 pikseli) zostały zastąpione nowym 6,5-calowym systemem „Composition Colour” z rozdzielczością ekranu dotykowego 800 x 480 pikseli, a czarno-biały „Composition Touch” został wycofany. Następny poziom „Composition Media” i „Discover Media” (z nawigacją) korzystał dotychczas z ekranów o przekątnej 6,5 cala. Zostały one również zastąpione przez systemy o tych samych nazwach, ale z ekranami 8 calowymi, podczas gdy rozdzielczość 800 x 480 pikseli również pozostaje niezmieniona. 8-calowy ekran flagowego systemu „Discover Pro” (w tym nawigacja) od teraz będzie zastąpiony przez 9,2-calowy ekran dotykowy, z rozdzielczością zwiększoną z 800 x 480 do 1280 x 640 pikseli. Nowy „Discover Pro” będzie pierwszym systemem infotainment Volkswagena, który oferuje zarówno sterowanie dotykowe jak i głosowe z kontrolą gestem, oprócz czujników zbliżeniowych – światowa premiera w segmencie aut kompaktowych. Volkswagen planuje wprowadzenie nowych systemów do kilku innych linii produktów w trakcie 2017 roku.

„Discover Pro” w szczegółach

Nie tylko wersja „Discover Pro” MIB ma 9,2-calowy wyświetlacz o rozdzielczości zwiększonej z 117 do 155 dpi, ale także została całkowicie zaprojektowana na nowo. W przeciwieństwie do poprzedniego 8-calowego systemu stosowanego w Golfie, cały front jest pokryty elegancką szklaną powierzchnią (to samo dotyczy nowego systemu „Discover Media”). Konwencjonalne przyciski i kontrolki odeszły do przeszłości z „Discover Pro”; całe sterowanie dotykowe odbywa się za pomocą ekranu dotykowego oraz pięciu pojemnościowych paneli po lewej stronie nowego systemu infotainment. Ta pionowa belka po lewej stronie składa się z funkcji: „Menu”, „Strona główna”, „Włącz/Wyłącz”, „Głośność w górę” i „Głośność w dół” – innymi słowy, głównych poleceń, ponieważ kierowca musi mieć bezpośredni dostęp do funkcji, takich jak regulacja głośności. To samo dotyczy pojemnościowego panelu „Strona główna”, za pomocą którego kierowca może natychmiast powrócić do głównego menu – a tym samym ekranu startowego – z dowolnego podmenu.

Indywidualnie konfigurowany ekran startowy

W przeciwieństwie do poprzedniej wersji „Discover Pro”, kierowca może teraz również skonfigurować ekran startowy. Funkcja nawigacji jest wyświetlana w dużym panelu po lewej stronie ekranu, podczas gdy po prawej stronie znajdują się dwa mniejsze panele ułożone pionowo. Kierowca może przypisać ważne funkcje do tych dwóch interaktywnych paneli wyświetlacza – na przykład radio lub bibliotekę multimedialną w górnym panelu oraz kontakty telefoniczne w dolnym panelu. Tak jak w smartfonie, gdy tylko kierowca dotknie przycisku „Strona główna” – bez względu na to, w jakim menu aktualnie się znajduje – system powraca do spersonalizowanego ekranu startowego, jak opisano wcześniej.

Kontrola gestem, dotykiem i głosem

Kolejną nowością – jak wspomniano wcześniej – jest to, że system „Discover Pro” obsługiwany jest teraz za pomocą gestów, dotyku oraz głosu. Oczywiście nowy „Discover Pro” jest również wyposażony w czujnik zbliżeniowy, dzięki któremu jeszcze więcej funkcji menu pojawia się na wyświetlaczu, gdy ręka zbliża się do ekranu. Pomimo bogatej gamy wyposażenia i funkcji oferowanych przez nowy system infotainment, jak to typowe dla Volkswagena, obsługa systemu pozostaje intuicyjna i prosta.

Kontrola gestem

Kontrola gestem może być używana w różnych menu. Wystarczy przesunięcie gestem, aby przesunąć menu w poziomie w lewo lub w prawo, co pozwala kierowcy przewijać główne menu, zmieniać stacje radiowe, przeglądać listę odtwarzania lub przeglądać Podgląd zdjęć i albumy w bibliotece multimedialnej (CoverFlow). 'Błysk światła’ wskazuje, które opcje można obsługiwać gestem, a obsługa jest wspierana przez wizualną interaktywną informację zwrotną. Udane przesunięcia są również potwierdzane przez dźwięk, który można opcjonalnie wyłączyć.

Całkowita integracja i maksymalna kompatybilność

Zakres wyposażenia oferowanego z systemem „Discover Pro” obejmuje również wzmacniacz o mocy 4 x 20 watów, napęd DVD, dwa porty USB (kompatybilne z Apple), dwa gniazda kart SD, gniazdo AUX-IN, dysk SSD 10 GB, pełen zakres możliwości odtwarzania muzyki, odtwarzacz filmów, jukebox, odtwarzacz podcastów, czujnik zbliżeniowy i kontrolę głosową, a także nawigację. Opcjonalnie dostępne są „Tył” (kamera cofania), DAB+, do dwóch dodatkowych gniazd USB oraz dwa interfejsy do telefonów komórkowych. W zaktualizowanym Golfie kierowca lub pasażer na przednim siedzeniu mogą po prostu umieścić swój smartfon w przeprojektowanej opcjonalnej kieszeni z interfejsem do telefonów komórkowych („Komfort” – wstępna instalacja telefonów komórkowych). Największym atutem jest to, że telefon można ładować i łączyć z zewnętrzną anteną pojazdu indukcyjnie – to znaczy bez przewodów, zgodnie z standardem Qi. Inne opcjonalne wyposażenie obejmuje opcje Car-Net „App Connect”, „Security & Service” (nowe w Golfie) i „Guide & Inform”, podczas gdy „Media Control” jest dostępne jako opcjonalna opcja dla funkcji infotainment.

Media Control

Dzięki aplikacji „Media Control”, Volkswagen oferuje interfejs infotainment dla tabletów (i smartfonów). Aplikacja może być używana do wygodnego sterowania wieloma funkcjami systemu infotainment z tabletu lub telefonu. Pasażerowie mogą po prostu podłączyć swój tablet do systemu infotainment „Discover Media” lub „Discover Pro” za pomocą hotspotu WiFi. Systemy, które można kontrolować, to radio, wszystkie źródła audio i wideo (np. USB, CD, DVD, dysk twardy) oraz system nawigacji. Informacje wyświetlane w menu obejmują artystę, nazwę albumu i okładkę. Standardowe funkcje w menu nawigacyjnym są uzupełnione przez funkcję wyszukiwania adresu, która korzysta z Internetu i może być również używana do wprowadzania wybranych wyników wyszukiwania jako celów. Ponadto pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą teraz również wysyłać wydarzenia z kalendarza oraz wpisy z książki adresowej na tablecie lub smartfonie do systemu infotainment jako cele dla systemu nawigacji, przekształcając „Media Control” w mobilne rozszerzenie systemu infotainment oraz przystępny współczesny system rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń.

Volkswagen Car-Net – aplikacje i usługi online dla Golfa

Najnowsza generacja modułowej macierzy infotainment umożliwia Golfowi połączenie z aktualnymi smartfonami Apple i Android za pośrednictwem App Connect, ponieważ obok MirrorLink™ (Android), App Connect może teraz także integrować CarPlay™ (Apple) i Android Auto™ (Google) w systemach infotainment pojazdów.

Bezpieczeństwo i serwis

Po raz pierwszy Volkswagen oferuje pakiet „Bezpieczeństwo i serwis” w Golfie. Dzięki temu kierowca ma mobilny dostęp do pomocy w szerokim zakresie sytuacji. Wśród najważniejszych usług znajdują się „Automatyczne powiadomienie o wypadku”, „Zgłoszenie awarii” i „Umawianie serwisów” (w celu umawiania wizyt na konserwację z warsztatem). Zgłoszenie awarii umożliwia kierowcy skontaktowanie się z systemem infotainment w celu skontaktowania się z Centrum Pomocy Volkswagen, które może szybko zorganizować pomoc lub opiekę medyczną, podczas gdy system już wysyła dane pojazdu i jego lokalizację do służb ratunkowych, gdy kierowca wzywa pomoc drogową. Ponadto „Bezpieczeństwo i serwis” oferuje funkcje takie jak monitorowanie online „Drzwi i światła” oraz informacje o „Położeniu parkowania” (poprzez smartfona lub portal internetowy). Każdy, kto ma ucznia w rodzinie, doceni „Powiadomienie obszaru” (które automatycznie informuje, jeśli Golf jest prowadzony w lub opuszcza określone obszary) oraz „Powiadomienie o prędkości” (które jest aktywowane, gdy zostanie przekroczona określona prędkość). Kolejną użyteczną funkcją jest „Online Alarm przeciwwłamaniowy”, który wyśle powiadomienie za pośrednictwem aplikacji Volkswagen Car-Net na smartfonie lub e-mailem, jeśli zostanie podjęta próba włamania do samochodu.

Przewodnik i informacja

„Przewodnik i informacja” umożliwia korzystanie z szerokiej gamy usług online. Obejmuje aplikację dla systemu „Discover Media” oraz rozszerzoną gamę aplikacji dla systemu „Discover Pro”. Usługi dostępne dla „Discover Media” obejmują takie aplikacje jak „Online Wyszukiwanie POI”, „Import celów”, „Informacje o paliwie” (lokalizacja i cena), „Aktualności”, „Informacje o parkowaniu” (lokalizacja i dostępność), „Pogoda”, „Stacje ładowania” (np. Golf GTE) oraz „Informacje o ruchu drogowym online”. Usługa „Informacje o ruchu drogowym online” (informacje o aktualnej sytuacji drogowej) ułatwia przewidywanie, jak długo zajmie każda podróż Golfem, ponieważ dostarcza dane takie jak gęstość ruchu, korki, usuwanie zatorów i inne utrudnienia do dynamicznego prowadzenia nawigacji niemal w czasie rzeczywistym, aby można je było wziąć pod uwagę. Same komunikaty można szczegółowo wyświetlać w menu „Ruch”, podczas gdy grafika i kolorowe oznaczenia na mapie wyświetlanej na ekranie na bieżąco dostarczają aktualnych informacji o sytuacji drogowej. Usługa „Informacje o ruchu drogowym online” może zatem pomóc w unikaniu korków w czasie rzeczywistym. Większa oferta aplikacji dla systemu „Discover Media” obejmuje również Google Street View™, Google Earth™, „Wyszukiwanie głosowe POI” oraz „Aktualizację map online”.

Golf chroni swojego kierowcę, pasażerów i pieszych

Jeśli kiedykolwiek istniała seria modeli, która zdemokratyzowała postęp, to są to pierwsze siedem generacji Golfa. Systemy takie jak ABS, ESC, a później cały szeroki zakres systemów wspomagających, stały się oczywiste dla milionów ludzi na całym świecie dzięki przystępnemu Golfowi. Był on na przykład jednym z pierwszych samochodów w klasie kompaktowej z Adaptacyjnym Tempomatem (ACC), Front Assist z systemem awaryjnego hamowania w mieście, Lane Assist, czujnikiem martwego pola, ostrzeżeniem o ruchu tylnym, Park Assist, systemem ostrzegania kierowcy, kamerą cofania (Rear View), rozpoznawaniem znaków drogowych, automatycznym systemem hamowania po kolizji oraz stabilizacją przyczepy. Zaktualizowany Golf kontynuuje tę tradycję. W modelu na rok 2017 Volkswagen rozszerza ofertę systemów wspomagających, dodając Traffic Jam Assist, nową funkcję monitorowania pieszych dla Front Assist z awaryjnym hamowaniem w mieście, Trailer Assist, co po raz pierwszy w historii daje system manewrowania przyczepą w klasie kompaktowej oraz Emergency Assist. Udoskonalono także proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash).

Pojazd w ruchu w korkach

Volkswagen opracował Traffic Jam Assist na podstawie Lane Assist (system ostrzegania o opuszczeniu pasa) oraz ACC (automatyczna kontrola odległości) dla wszystkich modeli Golfa z skrzynią DSG. System sprawia, że jazda w korkach lub w trybie stop-and-go w Golfie jest znacznie bardziej komfortowa. Ułatwia również jazdę w korkach, ponieważ asystent pomaga kierowcy uniknąć kolizji, które są typowe dla korków. Dzięki połączeniu różnych systemów wspomagających Golf jest po raz pierwszy zdolny do częściowo zautomatyzowanej jazdy.

Lane Assist oraz ACC

Lane Assist stanowi podstawę tego systemu z adaptacyjnym prowadzeniem pasa, nawet przy prędkościach poniżej 60 km/h. Nie tylko skoryguje tor jazdy, jeśli samochód ma opuścić pas, ale przy włączonym adaptacyjnym prowadzeniu pasa, również utrzymuje Golfa w środku pasa ruchu lub w preferowanej pozycji kierowcy. ACC jest również zintegrowany w Traffic Jam Assist jako drugi system wspomagający, ponieważ z ACC hamowanie i przyspieszanie jest automatyczne, nawet przy prędkościach stop-and-go. ACC i Lane Assist łączą się więc w Traffic Jam Assist, co oznacza, że system umożliwia wspomagane prowadzenie w kierunku bocznym i podłużnym. Samochód kieruje, przyspiesza i hamuje automatycznie w ramach ograniczeń systemu, ale tylko pod warunkiem, że ręce kierowcy są na kierownicy i biorą udział w prowadzeniu, aby mógł interweniować w dowolnym momencie.

Emergency Assist – w nagłych przypadkach Golf może zatrzymać się automatycznie

Kolejnym systemem, w którym Lane Assist i ACC łączą się, aby stworzyć nowy system wspomagający, jest Emergency Assist: gdy tylko czujniki wykryją, że kierowca nie wykonuje żadnych ruchów kierownicą, hamulcem lub przyspieszeniem, system inicjuje różne eskalujące działania, aby alertować kierowcę, a jeśli kierowca nadal pozostaje nieaktywny, rozpoczyna awaryjne zatrzymanie. Światła awaryjne są włączane automatycznie, a Golf wykonuje łagodny manewr kierownicą, aby zasygnalizować innym pojazdom sytuację awaryjną. ACC zapobiega zderzeniu z pojazdem przed nami. Na koniec system stopniowo hamuje Golfa do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć poważnego wypadku, jeśli to możliwe.

Front Assist i City Emergency Braking – wykrywa pieszych

Front Assist to system, który ostrzega kierowcę i automatycznie hamuje w przypadku zagrożenia kolizją. Jednym z elementów systemu Front Assist jest funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Najnowsza wersja funkcji Front Assist jest w stanie wykrywać nie tylko inne pojazdy, ale także pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię. Gdy tylko pieszy znajdzie się w niebezpieczeństwie, system ostrzega kierowcę i w razie potrzeby autonomicznie spowalnia Golfa.

Trailer Assist – częściowo zautomatyzowane manewrowanie z przyczepą

Kolejna nowość w klasie kompaktowej to Trailer Assist. Ideą jest uwolnienie kierowcy od skomplikowanego przemyślenia, jak cofać z samochodem i przyczepą, skręcając kierownicę w lewo, aby przyczepa skręciła w prawo – i vice versa. Ogólnym celem było również ułatwienie cofania na prostych i dłuższych odległościach oraz zwiększenie precyzji. Trailer Assist jest teraz w stanie to prawie automatycznie zrobić. Aby cofnąć Golfa z przyczepą na miejsce parkingowe lub wjazd z ulicy, wszystko, co kierowca musi zrobić, to zatrzymać się w odpowiedniej lokalizacji i włączyć bieg wsteczny. System uruchamia się po naciśnięciu przycisku. Następnie aktualny kąt jazdy i możliwe kąty jazdy są wyświetlane na zestawie wskaźników. Osiąga się to za pomocą algorytmów przetwarzania obrazu, które wykorzystują dane z kamery tylnej, monitorując i analizując kąt między samochodem a przyczepą. Przy pomocy przełącznika do regulacji lusterek, służącego jako joystick, kierowca może swobodnie dostosować pożądany kierunek jazdy zestawu samochód-przyczepa. Golf wykonuje wprowadzone przez kierowcę polecenia kierownicą, który tylko musi obsługiwać pedał przyspieszenia i hamulca. Kierunek jazdy Golfa jest automatycznie kontrolowany przez elektromechaniczny system wspomagania kierownicy.

Park Assist 3.0 – półautomatyczne parkowanie i manewrowanie

Park Assist umożliwia półautomatyczne parkowanie w dowolnym miejscu parkingowym, równolegle lub prostopadle do jezdni, a system może również wyjeżdżać z miejsc parkingowych równoległych. W przypadku miejsc parkingowych prostopadłych parkowanie tyłem jest po raz pierwszy wspierane w Golfie, ale możliwe jest również półautomatyczne parkowanie w kierunku jazdy. Pierwsza generacja Park Assist wspierała kierowcę, wykonując zautomatyzowane manewry kierownicą podczas parkowania równoległego. Druga generacja Park Assist dodała automatyczne manewry kierownicą do parkowania tyłem w miejscach prostopadłych do jezdni, a miejsca parkingowe równoległe mogły być również mniejsze. Dodatkowo możliwe było automatyczne wyjeżdżanie z miejsc parkingowych równoległych. Trzecia generacja Park Assist, która jest teraz dostępna dla Golfa, również umożliwia, jak wspomniano wyżej, półautomatyczne parkowanie do przodu w miejscach parkingowych. Dzięki swojej wysokiej funkcjonalności, Park Assist 3.0 może optymalnie wspierać kierowcę, zwłaszcza w trudnych sytuacjach drogowych, ponieważ przyspiesza proces parkowania.

Proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) – maksymalne możliwe bezpieczeństwo

Golf jest jednym z pierwszych samochodów w swojej klasie, który ma proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash). Aktualizacja Golfa obejmuje dalsze udoskonalenie tego systemu. Działa on inteligentnie z systemem Front Assist, aby reagować na silne interwencje hamulcowe oraz nagłe zagrożenia kolizją, aby zapewnić najlepsze możliwe wsparcie pasażerom w krytycznych sytuacjach. Jak to działa: jeśli system wykrywa potencjalną sytuację wypadkową – na przykład przez zainicjowanie mocnego hamowania, ponieważ aktywowany jest asystent hamulca – automatycznie napina pasy bezpieczeństwa na przednich siedzeniach, aby zapewnić jak najlepszą ochronę przez system poduszek powietrznych i pasów. Gdy wykrywana jest krytyczna i niestabilna sytuacja jazdy – na przykład silne nadsterowności lub podsterowności z interwencją ESC – boczne okna i szyberdach są również zamykane, z wyjątkiem małego otworu. Powód tego jest taki, że gdy okna i dach są prawie zamknięte, poduszki powietrzne głowy i boczne oferują optymalne pochłanianie energii, osiągając w ten sposób najlepszą możliwą skuteczność.

Personalizacja – indywidualne ustawienia są zapisywane

Klucz służy jako identyfikator. Liczba systemów komfortu i wspomagania rośnie z każdą nową generacją pojazdów. Jak wspomniano powyżej, dotyczy to również nowego Golfa. Wiele z tych systemów można dostosować indywidualnie, często przez różnych kierowców tego samego samochodu. Oznacza to, że kierowcy nieustannie muszą przywracać swoje osobiste ustawienia. Volkswagen zaprojektował nową generację personalizacji, która znacznie upraszcza ten proces. Polega ona na połączeniu indywidualnych ustawień dla kierowcy w konto użytkownika, które jest zapisywane w pojeździe. Kierowcy mogą otworzyć menu zarządzania użytkownikami, aby aktywować swoje indywidualne konto użytkownika, a tym samym wdrożyć swoje indywidualne ustawienia. Kierowcy identyfikują się za pomocą klucza samochodowego, co dzieje się podczas odblokowywania Golfa. To aktywuje inicjalne ustawienia, takie jak regulacja pozycji siedzenia po stronie kierowcy, które teraz można zapisać za pomocą funkcji pamięci. Przegląd opcji personalizacji w Golfie, w zależności od konkretnej wersji wyposażenia:

  • Oświetlenie ambientowe
  • Adaptacyjny tempomat ACC
  • Front Assist
  • System infotainment (w tym biblioteka multimedialna, nawigacja i telefon)
  • Ustawienia automatycznej klimatyzacji
  • Zestaw wskaźników/wyświetlacz wielofunkcyjny
  • Lane Assist
  • Światło i widoczność (funkcje „wyjścia z domu” i „powrotu do domu”, czujnik deszczu i automatyczne przyciemnianie lusterka wstecznego)
  • Park Assist
  • Blokowanie/odblokowywanie
  • Monitor martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu tylnym
  • Siedzenie kierowcy (siedzenie z funkcją pamięci)

Nowe silniki TSI i nowa 7-biegowa DSG

Volkswagen udoskonalił rodzinę silników EA211 TSI; nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem debiutują w Golfie. Wprowadzenie rozpoczyna się od „1.5 TSI Evo” – silnika czterocylindrowego o mocy 110 kW/150 KM z aktywnym zarządzaniem cylindrami (ACT) i technologią efektywnego wtrysku paliwa. Nowy TSI jest szczególnie zwrotny i elegancki; rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy niskich obrotach wynoszących zaledwie 1500 rpm. Zużycie paliwa wg NEDC: 4.9 l/100 km (co odpowiada 110 g/km CO2). W przygotowaniu jest także wersja BlueMotion silnika 1.5 TSI Evo o mocy 96 kW/130 KM. Wśród specjalnych cech tych nowoczesnych silników znajduje się nowy cykl spalania (oparty na cyklu Millera) oraz turbosprężarka z zmienną geometrią (VTG). Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy zaledwie 1400 rpm. Po raz pierwszy w historii, silnik 1.5 TSI Evo o mocy 130 KM oferuje także rozszerzoną funkcję coasting, gdy silnik jest dezaktywowany – całkowicie wyłączając TSI, gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia. Taka dezaktywacja silnika była dotąd widoczna jedynie w pojazdach hybrydowych, ponieważ systemy takie jak elektromechaniczne wspomaganie kierownicy i serwo hamulca nadal potrzebują energii, nawet gdy silnik Evo jest wyłączony. Tak jest w Golfie 1.5 TSI Evo o mocy 130 KM; rozszerzona funkcja coasting, która jest standardem, redukuje zużycie paliwa w codziennym użytkowaniu o maksymalnie 0.4 l/100 km. Dzięki funkcji coasting i innym innowacjom technicznym, ten 1.5 TSI Evo samotnie oferuje przewagę w zużyciu paliwa do 1.0 l/100 km, w zależności od stylu jazdy.

Modele GTI z poprawioną wydajnością

Volkswagen poprawił także wydajność modeli Golf GTI w tej aktualizacji. Standardowa wersja oferuje teraz 169 kW/230 KM (wzrost o 7 kW/10 KM), a moc nowego Golfa GTI Performance wzrosła do 180 kW/245 KM.

Nowa 7-biegowa DSG

1.0L TSI 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc80.9 Kw @ 5000-5500 Rpm
110 Hp @ 5000-5500 Rpm
108 Bhp @ 5000-5500 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 2000-3500 Rpm
200 Nm @ 2000-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2855 Lbs (1295 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

1.0L TSI 7AT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc80.9 Kw @ 5000-5500 Rpm
110 Hp @ 5000-5500 Rpm
108 Bhp @ 5000-5500 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 2000-3500 Rpm
200 Nm @ 2000-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2903 Lbs (1317 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2113 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc91.9 Kw @ 5000-6000 Rpm
125 Hp @ 5000-6000 Rpm
123 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
200 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2901 Lbs (1316 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2125 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2937 Lbs (1332 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4123 Lbs (1870 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc91.9 Kw @ 5000-6000 Rpm
125 Hp @ 5000-6000 Rpm
123 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
200 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2950 Lbs (1338 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4145 Lbs (1880 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna2992 Lbs (1357 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4167 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.6L TDI 5MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc84.6 Kw @ 3250-4000 Rpm
115 Hp @ 3250-4000 Rpm
113 Bhp @ 3250-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3200 Rpm
250 Nm @ 1500-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3034 Lbs (1376 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4255 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TDI 7AT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc84.6 Kw @ 3250-4000 Rpm
115 Hp @ 3250-4000 Rpm
113 Bhp @ 3250-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3200 Rpm
250 Nm @ 1500-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2106 G/Km

2.0L TDI 4MOTION 6MT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc84.6 Kw @ 3500-4000 Rpm
115 Hp @ 3500-4000 Rpm
113 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna133 Mph (214 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3358 Lbs (1523 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2132 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3170 Lbs (1438 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4343 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2113 G/Km

2.0L TDI 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.4 Cuft (606 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle (Curb To Curb)35.8 Ft (10.9 M)
Masa własna3214 Lbs (1458 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4387 Lbs (1990 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

1.4L TGI 6MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc80.9 Kw @ 4800-6000 Rpm
110 Hp @ 4800-6000 Rpm
108 Bhp @ 4800-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
200 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoCNG (gaz ziemny)
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika15 Cuft (425 L)
Masa własna3005 Lbs (1363 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4101 Lbs (1860 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO298 G/Km

1.4L TGI 7AT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc80.9 Kw @ 4800-6000 Rpm
110 Hp @ 4800-6000 Rpm
108 Bhp @ 4800-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
200 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoCNG (gaz ziemny)
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość70.8 In (1798 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/59.2 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika15 Cuft (425 L)
Masa własna3067 Lbs (1391 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4167 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO295 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.