VOLKSWAGEN ID.4 GTX 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN ID.4 GTX 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN ID.4 GTX 2021-Present

Gdy Volkswagen wprowadził model ID.4, pokazał tylko fragment możliwości platformy MEB, a model ID.4 GTX ujawnił więcej z jej potencjału.

Volkswagen nie był pierwszym producentem samochodów, który przeszedł na napęd elektryczny, ale też nie spieszył się z tym krokiem. Na początku niemiecki producent dostosował niektóre ze swoich znanych modeli, takie jak up! i Golf, jednocześnie badając lepszą platformę dla mobilności elektrycznej. Model ID.3 był wyraźnym sygnałem tego, co nowo opracowana platforma MEB mogła zaoferować, a ID.4 GTX to potwierdził.

Stworzony we własnym zakresie, model ID.4 GTX wyróżniał się muskularną sylwetką i wysokim kształtem nadwozia charakterystycznym dla SUV-ów. Z przodu miał podobny wygląd jak ID.4, z dodatkowymi światłami do jazdy dziennej umieszczonymi w bocznych wlotach. Wznosząca się linia okien prowadziła do pochylonego słupka C. Nowo zaprojektowane zderzaki obejmowały 3D LED lampy tylne z światłami hamowania, które tworzyły znak X z poziomym paskiem świetlnym rozciągającym się wzdłuż klapy bagażnika. Kolor nadwozia był bardziej dominujący niż w standardowych modelach ID.4. Dach i tylni spojler były czarne, a ramka dachu miała wysoki połysk antracytowy.

Wnętrze pojazdu opierało się głównie na dwóch wyświetlaczach: jednym jako zestawie wskaźników, a drugim do systemu multimedialnego. Minimalistyczny styl podążał za wyglądem deski rozdzielczej, z płaskimi i czystymi powierzchniami. Górna część deski rozdzielczej i wkładki z materiału skórzanego w drzwiach miały ciemny odcień niebieskiego.

Volkswagen zainstalował system z podwójnym silnikiem w modelu ID.4 GTX, po jednym dla każdej osi. Ich łączna moc wynosiła 299 KM, a dzięki inteligentnemu systemowi napędu na cztery koła, pojazd mógł z łatwością pokonać nachyloną rampę o kącie 32,5%.

 Volkswagen ID.4 GTX to pierwszy model oparty na modularnej matrycy napędu elektrycznego (MEB), który wyposażony jest w podwójny silnik i napęd na cztery koła, oferując jednocześnie atrakcyjne, wysokiej jakości elementy designu.

„Jazda elektryczna to po prostu świetna zabawa – a z ID.4 GTX dodajemy nowy wymiar sportowości i dynamiki,” wyjaśnił Ralf Brandstätter, dyrektor generalny marki Volkswagen. „Najbardziej emocjonalny członek rodziny ID. pokazuje, że mobilność elektryczna i najwyższe osiągi sportowe nie wykluczają się nawzajem.”

VW ID.4 GTX ma jeden elektryczny silnik napędowy zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. Razem generują maksymalną moc elektryczną wynoszącą 220 kW (299 KM) i mogą działać wspólnie jako elektryczny napęd na wszystkie koła – po raz pierwszy w rodzinie ID. Światowa premiera odbyła się w hangarze lotniczym na byłym lotnisku Tempelhof w Berlinie, co pozwoliło nowemu modelowi zaprezentować, na co stać inteligentnie kontrolowany napęd na cztery koła: ID.4 GTX bez trudu wjeżdżał na rampę o nachyleniu 37,5%. Dzięki podwójnemu napędowi na wszystkie koła, flagowy model linii ID.4 może przyspieszyć od 0 do 60 km/h w 3,2 sekundy i od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy. Maksymalna prędkość pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 180 km/h.

„Pełny moment obrotowy elektrycznego układu napędowego jest dostępny natychmiast i w każdej zakręcie czuć doskonałe prowadzenie pojazdu,” mówi Thomas Ulbrich, członek zarządu ds. rozwoju. „Co więcej, innowacyjny koncept obsługi i bezpieczeństwa jest równie inteligentny, co układ napędowy! Na przykład, kierowca jest wspierany przez unikalny wyświetlacz augmentowanej rzeczywistości oraz kompleksowe systemy asystujące.”

Design Volkswagena ID.4 GTX podkreśla jego wyjątkowy charakter, łącząc radość z jazdy z solidnym wyglądem. Znany pasek świetlny połączono z silnymi, dynamicznymi elementami – w szczególności z trzema elementami w kształcie plastra miodu, które tworzą światła do jazdy dziennej. Przekazują one sportowy charakter pojazdu nawet w bezruchu i jednocześnie nawiązują do Golfa GTI. Oprócz nowo zaprojektowanych zderzaków, w przykuwających uwagę elementach z tyłu znajduje się 3D diodowe światło tylne ze światłami hamowania tworzącymi literę X.

Kolor nadwozia jest bardziej dominujący niż w modelach z napędem na tylne koła. Dach i tylni spojler są czarne, podczas gdy belka ramy dachu ma wysoki połysk w kolorze antracytowym. Wnętrze również zachwyca nową kolorystyką. Górna część deski rozdzielczej oraz wstawki z materiału skórzanego w drzwiach są w ciemny odcień X-Blue, symbolizujący zrównoważony rozwój. Czerwone kontrastowe szwy – klasyczny symbol sportowości i siły – dodają akcentów siedzeniom. Logo GTX pojawia się na kierownicy, listwach progowych oraz – w perforowanej formie – na górze oparć przednich siedzeń.

Nowa marka produktowa GTX jest wsparciem zarówno dla rodziny ID., jak i strategii korporacyjnej ACCELERATE, w ramach której Volkswagen dąży do tego, by stać się najbardziej pożądaną marką zrównoważonej mobilności. Postawił sobie cel zwiększenia udziału sprzedaży czysto elektrycznych pojazdów w Europie do 70 procent do 2030 roku. Volkswagen zamierza stać się neutralny klimatycznie do 2050 roku, a do 2025 roku zainwestuje około 16 miliardów euro w mobilność elektryczną, hybrydyzację i cyfryzację.

77 KWh (299 KM) 4MOTION

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego69.9 Kw (95 Hp)
Całkowita maksymalna moc219.9 Kw (299 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy228.6 Lb-Ft (310 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów1-Speed
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony235/50 R20 // 255/45 R20
Długość180.4 In (4582 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość63.6 In (1615 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/61.5 In (1
Rozstaw osi108.9 In (2766 Mm)
Prześwit6.7 In (170 Mm)
Pojemność bagażnika19.2 Cuft (544 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Turning Circle38.1 Ft (11.6 M)
Masa własna4738 Lbs (2149 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6063 Lbs (2750 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity77 Kwh
Range298.3 Miles (480.1 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.