VOLKSWAGEN ID. Buzz 2023-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN ID. Buzz 2023-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN ID. Buzz 2023-Present

Volkswagen postanowił przywrócić klasycznego, uwielbianego Bulli w nowej wersji, inspirowanej jego słynnym poprzednikiem, nazywając go ID. Buzz.

Opierając się na tej samej platformie co reszta rodziny ID., ID. Buzz starał się zaistnieć w segmencie średniej wielkości MPV i LCV, dysponując elektrycznym napędem, który zapewniał mu wystarczającą moc i energię, aby mógł być wykorzystywany jako furgonetka dostawcza lub rodzinny pojazd rekreacyjny.

Z przodu producent umieścił pochyloną maskę zamiast płaskiej, pionowej, jak w Bulli. Mimo to duża, chromowana emblemat VW i szeroki panel w kształcie litery V przypominały starszy model. Na zderzaku producent wybrał nietypowy, romboidalny wzór. Po bokach samochód odsłonił te same podstawowe zasady, co jego poprzednik, z klasycznymi, otwieranymi do przodu drzwiami oraz przesuwanymi dla pasażerów tylnych. Tył również wyróżniał się, z bardzo cienkimi lampami tylnej, połączonymi paskiem LED, który biegł wzdłuż klapy bagażnika.

Wnętrze było zupełnie nową historią, z wyświetlaczem nad centralną konsolą i ekranem TFT przed kierowcą. Jednak Volkswagen podjął mądrą decyzję, tworząc przejście między przednimi siedzeniami, z wycofaną konsolą centralną, która dzieliła tylko przestrzeń między pasażerami z przodu. Samochód posiadał ławkę dzieloną w proporcjach 60/40, wystarczająco szeroką dla trzech osób, z dużą ilością miejsca na nogi i głowy z tyłu.

W przeciwieństwie do swoich „braci”, ID.3 i ID.4, ID. Buzz był dostępny tylko z jedną opcją napędu przy premierze. Volkswagen wybrał silnik elektryczny o mocy 204 KM zasilany akumulatorem o pojemności 77 kWh do napędzania pojazdu. Mógł również przechowywać energię i dostarczać ją innym samochodom lub do domu.

Volkswagen Osobowe Samochody oraz Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowały nowe modele ID. Buzz oraz ID. Buzz Cargo na światowej premierze w Hamburgu. Dzięki pierwszej w Europie gamie całkowicie elektrycznych autobusów i transporterów, Volkswagen dostarcza kolejne rozwiązanie w zakresie zrównoważonej i wolnej od CO2 mobilności. ID. Buzz wyposażony jest w najnowsze oprogramowanie ID. i wyznacza nowe standardy w swoim segmencie, oferując najnowocześniejsze systemy i funkcje związane z bezpieczeństwem, komfortem oraz ładowaniem.

Ralf Brandstätter, przewodniczący zarządu Volkswagen Osobowe Samochody, powiedział: „ID. Buzz to prawdziwa ikona elektrycznej ery. To samochód, jakiego potrafi zbudować tylko Volkswagen. W latach 50. XX wieku Volkswagen Bulli symbolizował nową jakość wolności motoryzacyjnej, niezależności i wielkich emocji. ID. Buzz kontynuuje ten styl życia i przenosi go do naszych czasów: bezemisyjny, zrównoważony, w pełni połączony i gotowy na następny wielki rozdział: autonomiczne prowadzenie. Dzięki temu samochodowi po raz pierwszy łączymy kluczowe tematy naszej strategii ACCELERATE w jednym produkcie.”

Carsten Intra, przewodniczący zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, dodaje: „Obie wersje ID. Buzz są pionierskie pod względem zrównoważonego rozwoju: ich produkcja i transport mają ślad węglowy na poziomie neutralnym. Wykorzystujemy także materiały syntetyczne z recyklingu, a wnętrze jest całkowicie wolne od prawdziwej skóry.” Kontynuuje: „ID. Buzz będzie również wykorzystywany w przyszłych koncepcjach autonomicznej mobilności, takich jak ridepooling – usługa e-shuttle należąca do grupy MOIA, którą można zarezerwować za pomocą aplikacji. Elektryczny Bulli staje się zatem częścią przyszłości transportu miejskiego.”

Podobnie jak wszystkie modele z rodziny ID. Volkswagen Osobowe Samochody, ID. Buzz, produkowany przez Volkswagen Samochody Użytkowe w Hanowerze, opiera się również na inżynieryjnym rozwiązaniu Grupy, czyli Modular Electric Drive Kit (MEB). To pierwsza na świecie skalowalna platforma do masowej produkcji samochodów całkowicie elektrycznych, która stanowi międzymarkową bazę dla różnych modeli i segmentów. Jego architektura umożliwia ewolucyjne rozwijanie oprogramowania i technologii, co korzystnie wpływa nie tylko na nowe modele, takie jak ID. Buzz, ale również na już dostarczone pojazdy dzięki aktualizacjom „over-the-air”.

Najnowsza generacja oprogramowania ID. z nowymi funkcjami asystującymi i ładowania

Systemy asystujące w nowej linii modeli idealnie poprawiają komfort prowadzenia i bezpieczeństwo. W standardzie w ID. Buzz oraz ID. Buzz Cargo znajduje się lokalny system ostrzegania 'Car2X’, który wykorzystuje sygnały z innych pojazdów i infrastruktury transportowej do wykrywania zagrożeń w czasie rzeczywistym. Również w standardzie znajduje się funkcja awaryjnego hamowania 'Front Assist’ oraz w wersji MPV asystent utrzymania pasa ruchu 'Lane Assist’. Dzięki nowemu oprogramowaniu, nowe funkcje asystujące również wkraczają do rodziny ID. Opcjonalnie dostępny jest 'Travel Assist z danymi od stada’, który ułatwia częściowo zautomatyzowane prowadzenie w całym zakresie prędkości i po raz pierwszy asystuje w zmianie pasa na autostradzie. Nowością jest również 'Funkcja pamięci’ do automatycznego parkowania na wcześniej zapisanej trasie.

Ładowanie do 170 kW, Plug & Charge oraz ładowanie dwukierunkowe

ID. Buzz i ID. Buzz Cargo będą wprowadzone na rynek w Europie z akumulatorem o pojemności 77 kWh (brutto 82 kWh). Zasilają one silnik elektryczny o mocy 150 kW, który – jak niegdyś silnik płaski w T1 – napędza tylną oś. Umiejscowienie akumulatora, wbudowanego głęboko w podłodze sandwich, oraz lekki system napędu elektrycznego prowadzą do dobrej dystrybucji wagi i niskiego środka ciężkości pojazdu. Oba te czynniki optymalizują prowadzenie i zwinność. Akumulator litowo-jonowy można ładować z użyciem stacji ładowania AC (prąd zmienny) o mocy 11 kW. Przy użyciu złącza CCS w DC na stacji szybkiego ładowania (prąd stały) moc ładowania wzrasta do 170 kW. Przy takim ładowaniu poziom naładowania akumulatora rośnie z 5 do 80% w około 30 minut. Dzięki najnowszemu oprogramowaniu ID. model będzie również oferować funkcję 'Plug & Charge’ w przyszłości. Dzięki tej funkcji ID. Buzz autoryzuje się w kompatybilnych stacjach szybkiego ładowania DC za pomocą złącza ładowania według standardu ISO 15118. Również wymienia wszystkie niezbędne dane ze stacją ładowania w ten sposób – to dodatkowo ułatwia korzystanie. Ładowanie dwukierunkowe umożliwia ID. Buzz przesyłanie niepotrzebnej energii z akumulatora do domowej sieci energetycznej klienta (Vehicle-to-Home). Transfer energii oraz komunikacja odbywają się za pomocą specjalnej dwukierunkowej stacji ładowania DC.

Ikoniczny design: ID. Buzz to nowe oblicze zrównoważonej mobilności

Wizualna rama wokół tych przyszłościowych technologii zbudowana jest na unikalnym designie ID. Buzz. „T1 – ikona lat 50. – umożliwił ludziom korzystanie z mobilności i wolności. Dzięki ID. Buzz przenosimy to DNA T1 do dzisiejszego dnia, a tym samym do ery mobilności elektrycznej,” mówi Jozef Kaba, szef designu Volkswagena. „ID. Buzz przynosi dużo sympatii i bliskości ludzi z powrotem na drogę,” kontynuuje główny projektant. A to proporcje sprawiają, że ID. Buzz jest tak wyjątkowy. Kaba nawiązuje bezpośrednio do oryginalnego klasyka: „W T1 praktycznie siedzisz nad przednią osią – nie ma przedniego zwisu. Pomimo swojego znaczenia dla bezpieczeństwa i technologii, ID. Buzz ma super krótki zwis.” Projektant podsumowuje: „ID. Buzz jest ponadczasowy, zrównoważony, a jednocześnie niezwykle funkcjonalny – to czyni go wyjątkowym.” Inną cechą, która zawsze była typowa dla tej linii modeli, jest ikoniczny przód z V-kształtną osłoną między charyzmatycznymi reflektorami LED. To samo dotyczy opcjonalnego dwukolorowego lakieru.

Starannie zaprojektowane, przestronne wnętrze na życie w ruchu

Kierowcy i pasażerowie ID. Buzz doświadczają nowego uczucia Bulli w przestronnie zaprojektowanym wnętrzu. Typowo Bulli: układ jest bardzo jasny, koncepcja dobrze przemyślana, a wykorzystanie przestrzeni optymalne. W przyjaznej, lounge-owej atmosferze wersji MPV pięć osób ma wystarczająco dużo miejsca na podróż oraz bagaże (pojemność 1,121 litrów). Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń, pojemność ładunkowa wzrasta do 2,205 litrów. Dwa lub trzy fotele z przodu, według życzenia klienta, oraz stała przegroda oddzielająca przestrzeń ładunkową o pojemności 3,9 m3 to charakterystyczne cechy ID. Buzz Cargo. Wersja zeroemisyjna może pomieścić dwie załadowane palety euro, umieszczone poprzecznie.

Długi rozstaw osi, kompaktowa karoseria, maksymalne wykorzystanie powierzchni pojazdu

Cechą ID. Buzz i ID. Buzz Cargo jest długi rozstaw osi wynoszący 2,988 mm, zbliżony do obecnego T6.1. Długość obu wersji wynosi 4,712 mm. Dzięki temu, co w stosunku do całkowitej długości jest bardzo długim rozstawem osi, optymalnie wykorzystano powierzchnię pojazdu. Wysokość obu wersji ID. Buzz, w zależności od specyfikacji, wynosi 1,937 mm lub 1,938 mm, w tym zeberka dachu. Nowy model jest o 81 mm szerszy od T6.1, osiągając 1,985 mm. Średnica zawracania wynosząca 11,1 metra jest natomiast wyjątkowo mała.

Pierwszy MPV z oporem aerodynamicznym samochodu

W przypadku T1, pierwszego Bulli, design już podążał za funkcjonalnością. Forma podąża za funkcją – ta centralna zasada konstrukcji samochodowej odnosi się również do designu ID. Buzz. Ikonowe, proste formy towarzyszą tutaj doskonałą aerodynamiką: ID. Buzz ma współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,285, a ID. Buzz Cargo 0,29. To redukuje zużycie energii i zwiększa zasięg.

Wyprodukowano w Niemczech

Linia modeli ID. Buzz produkowana jest przez Volkswagen Samochody Użytkowe w głównym zakładzie w Hanowerze. Większość modułów systemu napędu elektrycznego dostarczanych do tego zakładu będzie również wytwarzana w Niemczech według najwyższych standardów jakości – w tym przypadku przez własny dział Volkswagen Group Components. Od 2022 roku zakład w Hanowerze jest jednym z high-tech lokalizacji Grupy do produkcji pojazdów całkowicie elektrycznych. Volkswagen Samochody Użytkowe rozpoczęły również proces transformacji, aby móc oferować więcej modeli elektrycznych w przyszłości. W Hanowerze, gdzie niegdyś produkowano linię modeli Bulli, powstaje dziś równolegle trzypillarowy produkt Bulli – dwa z nich elektryczne. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo opuszczają linię produkcyjną jako pojazdy zeroemisyjne – są świadectwem decyzji o mobilności, która pozwala ich właścicielom stawić czoła wyzwaniom klimatycznym naszych czasów.

Europejska przedsprzedaż rozpocznie się w maju, a wprowadzenie na rynek nastąpi jesienią 2022

82 KWh (204 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego150 Kw (204 Hp)
Electrical Motor Torque228.6 Lb-Ft (310 Nm)
Całkowita maksymalna moc150 Kw (204 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy228.6 Lb-Ft (310 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)90 Mph (145 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/60 R18 // 255/55 R18
Długość185.5 In (4712 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość76.3 In (1938 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.9/65.6 In (1
Rozstaw osi117.6 In (2987 Mm)
Prześwit11.2 In (284 Mm)
Pojemność bagażnika39.6 Cuft (1121 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna5421 Lbs (2459 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6614 Lbs (3000 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity77 Kwh
Maximum Capacity82 Kwh
Range261.6 Miles (421.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.