Jetta osiągnęła swoją 5. generację, kiedy została wprowadzona na rynek w 2005 roku. Pierwsza Jetta powstała w 1979 roku.
Jetta została zaprezentowana na Targach Samochodowych w Los Angeles, a wraz z jej premierą, Volkswagen postanowił sprzedawać ten model globalnie pod nazwą Jetta, zamiast używać różnych nazw dla różnych rynków (Bora w Meksyku, Sagitar w Chinach i Vento w Chile).
Design zewnętrzny został odświeżony dzięki chromowanej atrapie chłodnicy.
Jetta była dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Sportline. Model nie miał wersji podstawowej.
Wersja 1.6-liter Trendline oferowała półautomatyczną klimatyzację, ESP, 6 poduszek powietrznych, aktywne zagłówki przednie, elektryczne szyby, podgrzewane lusterka i inne udogodnienia.
Moc silników zamontowanych w Jettcie wahała się od 102 KM do 200 KM. Dostępne były 4 silniki benzynowe i 3 diesle.
Dla silników diesla oraz 2.0-litrowego silnika benzynowego dostępna była sportowa skrzynia biegów DSG z podwójnym sprzęgłem.
W porównaniu do Bory, Jetta była dłuższa, szersza i wyższa. Rozstaw osi zwiększono o 6,5 cm, co szczególnie docenią pasażerowie z tyłu, zyskując więcej miejsca na nogi.
Nowa Jetta była standardowo wyposażona w diodowe światła tylne, zapewniające lepsze oświetlenie.
Wolfsburg, 15 sierpnia 2005 – Volkswagen wprowadza nową Jettę do Europy. Piąta generacja tego sedana wiąże się z wprowadzeniem jednolitej nazwy na rynkach na całym świecie. W Niemczech i Europie Bora ponownie zyska nazwę Jetta. Oferuje ona więcej przestrzeni na długie podróże niż kiedykolwiek wcześniej. W porównaniu do Bory, nowa Jetta zwiększyła swoją długość o około 18 centymetrów, osiągając 4,55 metra. Posiada również imponujący bagażnik o pojemności 527 litrów (plus 72 litry). Ta kombinacja zdecydowanie działa. W USA, na przykład, Jetta co roku zdobywa tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu wśród wszystkich europejskich producentów.
Sportowy charakter. Od teraz Volkswagen będzie pozycjonować Jettę, która sprzedała się w liczbie ponad 6,6 miliona sztuk, bardziej w kierunku sportowych i eleganckich kompaktowych sedanów, jak w amerykańskim koncepcie. Bardziej niezależny design z chromowanym grillem przypominającym przód roadstera Concept R wizualnie ukazuje postępowy kierunek. Komfort jednak nie został zapomniany: innowacyjne podwozie bezpieczeństwa z czterowahaczowym tylnym zawieszeniem umożliwia niezwykle perfekcyjną symbiozę wysokiej jakości komfortu i dynamiki jazdy.
Brak wersji podstawowej, lepsza jakość w stosunku do ceny
Luksus. W momencie wprowadzenia (Niemcy: 19 sierpnia), nowa Jetta będzie dostępna w trzech wersjach wyposażeniowych – Trendline, Comfortline i Sportline. Tradycyjna wersja podstawowa została więc pominięta. Ten sedan oferuje najlepszą jakość w stosunku do ceny w swoim segmencie. Weźmy na przykład Jettę 1.6 Trendline: Z podstawowymi funkcjami takimi jak półautomatyczna klimatyzacja (Climatic), ESP, sześć poduszek powietrznych, aktywne zagłówki z przodu, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie otwierane okna (wszystkie 4), centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, miękkie tworzywa sztuczne także w dolnej części na obiciach, panelach drzwiowych i konsoli środkowej, asymetrycznie dzielone składane oparcia tylnych siedzeń oraz opony 205 (16 cali), model ten został nawet tańszy w porównaniu do Bory.
Moc w przedziale od 75 kW / 102 KM do 147 kW / 200 KM
Zwinność. W Europie Volkswagen zaoferuje nową Jettę z łącznie siedmioma silnikami czterocylindrowymi (cztery benzynowe, trzy diesle). Moce wahają się od 75 kW / 102 KM (1.6) do 147 kW / 200 KM (2.0 FSI Turbo). Trzy z czterech silników benzynowych i wszystkie diesle korzystają z bezpośredniego wtrysku. Wszystkie silniki spełniają normę EU4. Zarówno TDI, jak i turbodoładowany 2.0 FSI (znany z Golfa GTI) będą dostępne opcjonalnie z wysokoefektywną i sportową skrzynią biegów DSG (automatyczna, bez przerwy trakcji podczas zmiany biegów, bez negatywnego wpływu na zużycie paliwa i osiągi). Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów będzie również dostępna jako opcja dla dwóch innych silników benzynowych.
Wymiary i przestronność z wyższej klasy
Większa. Przejście od Bory do Jetty nie tylko przyniosło wielki skok w designie, ale także w wymiarach wewnętrznych i zewnętrznych. Nowa Jetta ma długość 4,55 metra (+ 17,8 cm). Szerokość wynosi 1,78 metra (+ 4,6 cm), a wysokość 1,46 metra (+ 1,3 cm). Podobnie jak długość, rozstaw osi zwiększył się do 2,58 metra (+ 6,5 cm). Dodatkowe centymetry głównie korzystnie wpływają na pasażerów z tyłu, którzy zyskali dodatkowe 6,5 centymetra miejsca na nogi.
Standardowe bezpieczeństwo
LED-owe światła tylne: Jetta ma standardowo diodowe światła tylne w stylu Golfa Plus i Passata. Technologia LED zapewnia znacznie lepsze oświetlenie niż konwencjonalne światła tylne. Inne zalety to szybsza reakcja, mniejsze zapotrzebowanie na energię i dłuższa żywotność.
Systemy bezpieczeństwa: Oprócz standardowych poduszek powietrznych z przodu, poduszek bocznych i zasłon bocznych, można również zamówić opcjonalne poduszki boczne dla tyłu. Wszystkie pięć miejsc ma zagłówki i pasy trzypunktowe. Z przodu zastosowano aktywne zagłówki, napinacze pasów i ograniczniki siły pasów.
System monitorowania ciśnienia w oponach: W standardzie w Jettcie Comfortline, specjalne czujniki monitorują ciśnienie w oponach i ostrzegają kierowcę w przypadku jego utraty.
Przekraczanie granic – rynki i Meksyk
Globalny gracz: Według rankingu wolumenów, dziesięć najważniejszych rynków dla Jetty poza Niemcami i USA to Wielka Brytania, Turcja, Austria, Hiszpania, Włochy, Francja, Holandia, Belgia, Australia i Szwecja. Na kolejnych pięciu miejscach znajdują się Polska, Japonia, Irlandia, Węgry i Finlandia. Nowa Jetta jest produkowana w zakładzie VW w Puebla w Meksyku, przy użyciu najnowocześniejszych technik produkcyjnych: nadwozie jest łączone przy użyciu spawania laserowego i wysokowytrzymałych stali. W porównaniu do poprzedniego modelu, długość spoin spawania laserowego zwiększono czternastokrotnie. To jeden ze sposobów, dzięki którym udało nam się zwiększyć sztywność statyczną i dynamiczną nadwozia do zakresu dwucyfrowego.