VOLKSWAGEN Jetta 2010-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Jetta 2010-2014

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Jetta 2010-2014

Volkswagen wprowadził szóstą generację Jetta/Bora/Vento w 2010 roku, próbując przekonać klientów, że to sportowy kompaktowy sedan z czterema drzwiami.

Podobnie jak jego poprzednicy, Jetta/Bora/Vento była nazwana zgodnie z preferencjami klientów, w zależności od rynku. Dzieliła swoją platformę z VW Golf VI i miała niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu. Jednak nie była prawdziwym sportowym sedanem, jak Passat CC. To była po prostu nieco więcej niż Golf z bagażnikiem z tyłu.

Na zewnątrz, reflektory przypominające Passata, o ostrych liniach i wąskim, kanciastym designie, miały więcej charakteru niż jego brat Golf. Jego linia dachu była dłuższa, a tylny słupek był lekko pochylony do przodu. Podobnie jak u poprzedników, wznosząca się linia okien zaczynała się przy reflektorach i ciągnęła się aż do świateł tylnych.

Dzięki zbudowaniu na dłuższej wersji platformy Golfa, wewnątrz oferowała więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. Producent zamontował nawiewy z tyłu konsoli centralnej, więc pasażerowie z tyłu również mieli dostęp do klimatyzacji. Volkswagen uznał, że zamontowanie dzielonego oparcia tylnej kanapy byłoby dobrym pomysłem dla tych, którzy go potrzebują. Z przodu Jetta była dobrze wyposażona w jednostkę infotainment umieszczoną w centralnej konsoli.

Pod maską, Volkswagen zainstalował szeroki wybór silników, od turbodoładowanego silnika 1.2 TSI aż po 200-konną wersję 2.0 TSI. W 2014 roku Volkswagen przygotował zmodernizowaną wersję, która doprowadziła do wycofania silnika 2.5-litra z naturalnym zassaniem.

Nowy Volkswagen Jetta to całkowicie nowy projekt pojazdu. Wygląd jego w pełni ocynkowanej karoserii najlepiej to pokazuje. Nigdy wcześniej VW Jetta nie była tak duża, sportowa i niezależna. Jak bardzo niezależna? Jednym ze znaków jest to, że Volkswagen Jetta nie dzieli już żadnych elementów karoserii z technicznie pokrewnym bestsellerem, Golfem. Zamiast tego nowa Jetta imponuje jako niezależny pojazd, na równi z Passat CC czy Tiguanem. I jest równie bezpieczna; poprzedni model został już nazwany „Top Safety Pick” w testach zderzeniowych organizacji US IIHS. Oprócz optymalnego bezpieczeństwa pasażerów podczas zderzenia, samochód ma dodatkowo zaawansowane funkcje bezpieczeństwa dla pieszych. Z Jettą Volkswagen po raz kolejny wprowadził całkowicie nowe standardy jakości w segmencie pojazdów.


Stylizacja zewnętrzna i wymiary

Nowy model ma długość 182,7 cala (4,63 metra), wysokość 57,1 cala (1,45 metra) i szerokość 70,1 cala (1,78 metra) (długość wersji europejskiej: 4,64 metra). Oznacza to, że Volkswagen jest o 3,15 cala (8 cm) dłuższy niż poprzedni model. Interakcja zewnętrznych wymiarów tworzy potężny stosunek proporcji. Równocześnie nowy „design DNA” Volkswagena wyostrza swój styl. Rezultatem są wyraźne, precyzyjne linie i atletycznie muskularne powierzchnie, które nadają sedanowi wizerunek ponadczasowej elegancji i dynamicznej stylistyki. Efekt: wygląd Volkswagena Jetty jest tak dominujący, że Volkswagen praktycznie plasuje się w wyższej klasie pojazdów.

Przód: Tutaj coupe-kształtny nachylenie przedniej szyby oraz konsekwentne użycie poziomych linii definiują projekt. Wysokopołyskowa czarna kratka chłodnicy tworzy stylistyczną jedność razem z trapezoidalnymi reflektorami. Reflektory z podwójnym odbłyśnikiem są podzielone przez tzw. osłonę maskującą na większą część z światłami mijania i głównymi oraz wąski dolny fragment z światłami do jazdy dziennej i kierunkowskazami. Chromowane osłony maskujące prowadzą poziome linie przedniej części bezpośrednio do reflektorów. Rezultat: Volkswagen Jetta ma szerszy i bardziej dynamiczny wizualny wygląd. W obszarze świateł mijania zastosowano nowe żarówki halogenowe H7 Longlife, które mają znacznie dłuższą żywotność. Światła parkingowe i dzienne – generalnie bardziej obciążone – są również zaprojektowane z technologią Longlife lub Super-Longlife. Optymalne dostosowanie wysokości montażu i wielkości reflektora świateł mijania zapewnia bardzo dobre i szerokie oświetlenie drogi, z naciskiem na stronę kierowcy.

Tuż poniżej kratki i jednostki reflektorów znajduje się starannie podkreślona powierzchnia w pełni pomalowanego zderzaka. W niższej sekcji znajduje się kolejny wlot powietrza oraz kształtowany na kształt tacy przedni spoiler (w stylu „splitterów” używanych w wyścigach samochodowych), co nadaje samochodowi sportowy wygląd. Górna część przodu wyraża silne przejście od v-kształtnej pokrywy silnika do nadkoli z boków; sekcja ramienia odzwierciedla dynamiczny i muskularny styl.

Profil boczny: W profilu bocznym sedana cechy projektowe, które charakteryzują wszystkie nowe Volkswagens, łączą się w kolejną interpretację „design DNA”, konceptualizowanego przez włoskiego szefa designu Grupy Volkswagen (Waltera de Silvę) i niemieckiego szefa designu marki Volkswagen (Klausa Bischoffa). Najlepszymi przykładami są charakterystyczna linia ramienia lub 'tornado’ oraz mocno podkreślone łuki nadkoli. Formalnie przecinają one główne objętości dużych, harmonijnych powierzchni, co przekazuje mocny, dynamiczny wizerunek.

Dzięki szerokim wymiarom toru (1 535 mm z przodu, 1 532 mm z tyłu), nadkola również tworzą precyzyjne przejście – jakby wydrążone nożem – aby pomieścić koła o średnicy do 18 cali. Stylistyka lusterka bocznego z zintegrowanymi światłami wskazania imitują te z większego Passat CC. Inną typową cechą projektową jest linia w obszarze słupków C. Tutaj tylny brzeg drzwi podąża prostą linią od progu bocznego w przekątnej do tylnego okna trójkątnego; stylistycznie wydłuża to drzwi i nadaje całemu pojazdowi jeszcze większy, bardziej wydłużony i elegancki wygląd.

Tył: Harmonijne powierzchnie i sportowe ramiona dominują również w wyglądzie tylnej części VW Jetty. Bardzo szerokie i coupe-kształtne tylne okno oferuje doskonałą widoczność za sedanem i jednocześnie podkreśla jego dynamiczne linie. Interakcja z słupkami C, tak uderzającymi, jak i eleganckimi, oraz wyraźnie wyrzeźbiona sekcja ramion, tworzy projekt, który jest niezwykle dominujący, generując silną obecność.

Mocno świecące i wizualnie wyraźne: światła tylne. Są podzielone na dwie sekcje, rozciągające się od nadkola do pokrywy bagażnika, i mają niezaprzeczalny wygląd zarówno w dzień, jak i w nocy. Sam bagażnik ma aerodynamicznie zoptymalizowany tylny brzeg, który minimalizuje turbulencje powietrza i zwiększa siłę docisku samochodu do drogi. Pionowa powierzchnia pokrywy bagażnika z zintegrowanym logo VW i segmentowanymi światłami tylnymi ma lekki flare – narzędzie stylizacyjne, które dodatkowo podkreśla sportowy charakter sedana. Aby uzyskać dostęp do bagażnika o pojemności 510 litrów, pokrywa bagażnika może być otwierana zdalnie. Perfekcja w detalach: specjalna opatentowana geometria reflektora oświetla cały dolny obszar tablicy rejestracyjnej i bagażnika.


Bezpieczeństwo pasywne

Nowa Jetta jest standardowo wyposażona w sześć poduszek powietrznych (poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszki boczne z przodu oraz zasłony powietrzne z przodu i z tyłu). Klienci mogą dodać do tego pakietu opcjonalne tylne poduszki powietrzne. Aby zapewnić, że poduszki powietrzne uruchamiają się w odpowiednim czasie, nowy Volkswagen Jetta posiada specjalny system czujników do wykrywania intensywności zderzenia i uruchamiania poduszek powietrznych. Elektronika umieszczona centralnie w kabinie pasażerskiej ocenia niskoczęstotliwościowe „odczuwalne” sygnały deceleracji. Dodatkowo specjalnie dostrojone akcelerometry mierzą komponenty częstotliwości w średnim lub „słyszalnym” zakresie. Te komponenty sygnalizacyjne są generowane jako fale karoserii samochodu, gdy nośne struktury z przodu pojazdu deformują się bardzo szybko. Przechodzą one przez strukturę pojazdu z dużą prędkością i szybko dostarczają dokładne informacje na temat ciężkości wypadku.

Dzięki inteligentnemu wzajemnemu powiązaniu „odczuwalnych” i „słyszalnych” komponentów sygnałów system czujników poduszek powietrznych uzyskuje szybszą i jednocześnie bardziej wiarygodną charakterystykę zderzenia. Umożliwia to dostosowanie wydajności uruchamiania poduszek powietrznych i napiętych pasów bezpieczeństwa do sytuacji zderzeniowej w celu zapewnienia optymalnej ochrony pasażerów. W Niemczech system czujników Volkswagena zdobył Bawarską Nagrodę Innowacji.

W nowej VW Jetta zastosowano także stal o wysokiej wytrzymałości i formowanej twardości. Te specjalne stale pomagają stworzyć w niezwykle bezpieczną strukturę pojazdu, unikając jednocześnie spiralnych wzrostów masy. Energia uderzenia jest kierowana przez zdefiniowane ścieżki obciążenia w zależności od rodzaju zderzenia, aby wchłonąć część energii, która w przeciwnym razie miałaby wpływ na pasażerów samochodu.


Wnętrze

Podobnie jak jego zewnętrzny styl, wysokiej jakości wrażenie wnętrza zamyka lukę do następnej klasy, znacząco zwiększając przewagę Volkswagena Jetty nad konkurencją. Wewnątrz nowa Jetta oferuje niezrównaną perfekcję w detalach oraz – jako wspólny motyw koncepcyjny – samowyjaśniające się sterowanie.

Ergonomiczna kokpit

Okrągłe wskaźniki w srebrnej ramie zaprojektowane w stylu Passat CC są umieszczone w optymalnej pozycji widzenia; wyświetlacz wielofunkcyjny (komputer pokładowy) znajduje się pomiędzy nimi. Nowy projekt kierownicy z trzema ramionami (opcjonalnie z przyciskami wielofunkcyjnymi) imponuje zarówno wizualnie, jak i dotykowo. Prawa ręka ergonomicznie spoczywa na uchwycie zmiany biegów. Z przodu dźwigni zmiany biegów znajdują się przeprojektowane i intuicyjne sterowniki klimatyzacji (standard z linii wyposażeniowej S plus pakiet S1 w USA oraz w Trendline w Niemczech) oraz inne funkcje komfortu, takie jak opcjonalne podgrzewane fotele oraz systemy radiowe i nawigacyjne. Ta część konsoli jest lekko pochylona w stronę kierowcy, co zapewnia idealny układ kokpitu, skupiający się na potrzebach kierowcy. Dla zapewnienia optymalnego komfortu wewnętrznego system klimatyzacji jest standardem od wersji S2 w USA i od Comfortline w Niemczech.

Dźwignia hamulca ręcznego została również przestawiona, zwalniając więcej miejsca po prawej stronie, które teraz wykorzystane jest na większe uchwyty na kubki. Liczne opcje przechowywania – w tym opcjonalny środkowy podłokietnik z dużą skrzynką na przechowywanie i specjalnym uchwytem na okulary przeciwsłoneczne – doskonale uzupełniają codzienną użyteczność samochodu.

Więcej miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu


Pomimo niskiej linii dachu, efektywna przestrzeń na głowę dla kierowcy i pasażera z przodu pozostała niemal taka sama: to teraz 970 mm. Obaj pasażerowie zajmują miejsca na całkowicie przeprojektowanych i ergonomicznych fotelach, które oferują wysoki komfort podróży na długich trasach oraz dużą liczbę regulacji (opcjonalnie 6-stopniowa i 8-stopniowa regulacja).

Wydłużenie rozstawu osi pozwoliło na znacznie bardziej komfortowy układ tylnej części przestrzeni dla trzech osób. W porównaniu do poprzedniego modelu, oferuje teraz 38,1 cala (96,7 cm) przestrzeni na nogi – to wzrost o 2,6 cala (6,7 cm). Wysokość w tylnej części, wynosząca 943 mm, pozostaje na tym samym dobrym poziomie co w poprzednim modelu.

510 litrów pojemności bagażowej

Nawet podstawowa wersja ma składane oparcie tylnej kanapy z podziałem 60/40, co zwiększa wszechstronność samochodu. Bagażnik o pojemności 510 litrów można otworzyć wewnątrz samochodu za pomocą przycisku zdalnego odblokowania (alternatywnie: odblokowywanie z zewnątrz i za pomocą pilota RF, co jest standardem z linii wyposażeniowej S2 w USA i z Trendline w Europie).

Ochrona we wszystkich aspektach

Nowa VW Jetta jest standardowo wyposażona w sześć poduszek powietrznych (poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszki boczne z przodu oraz zasłony powietrzne z przodu i z tyłu). Klienci mogą dodać do tego pakietu opcjonalne tylne poduszki powietrzne (więcej szczegółowych informacji na temat bezpieczeństwa pasywnego znajduje się w sekcji Karoseria).

Standardowe i opcjonalne wyposażenie

Volkswagen systematycznie dostosował swoje amerykańskie wersje wyposażeniowe (S, SE, SEL, TDI i GLI) do potrzeb amerykańskich kierowców, dzięki czemu opracował jeden z najbardziej atrakcyjnych sedanów w swojej klasie. Już dobrze wyposażona wersja podstawowa będzie wprowadzona w cenach zaczynających się od 15 995 dolarów amerykańskich. W Europie Volkswagen Jetta po raz kolejny będzie oferowana w trzech liniach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline i Highline (ceny dla Europy zostaną ogłoszone, gdy zamówienia rozpoczną się w poszczególnych krajach).

Standardowe wyposażenie VW Jetta w Ameryce

S-Line (S1): Standardowe wyposażenie podstawowej wersji Volkswagen Jetta obejmuje ESP i ABS, 6 poduszek powietrznych, 5 zagłówków (z wyjątkową ochroną przed urazami kręgosłupa z przodu), monitorowanie ciśnienia w oponach, wskaźnik temperatury zewnętrznej, światła do jazdy dziennej, filtr pyłków, elektryczne okna we wszystkich drzwiach, 3 uchwyty na kubki, fotele w wzorze „Cardeol”, regulację wysokości fotela kierowcy, dzielone oparcie tylnej kanapy w proporcji 60/40, przygotowanie do radia z czterema głośnikami, oraz zderzaki i klamki w kolorze nadwozia.

S2: Linia S-Line może być uzupełniona pakietem S2, który obejmuje klimatyzację, radio-CD oraz pilot RF do centralnego zamka i wstępne okablowanie systemu alarmowego.

Linia SE (SE1): Oprócz funkcji S1 i S2 linia SE obejmuje również kombinację kół i opon 16-calowych zamiast 15-calowych, komfortowe fotele w wzorze „Acerin”, lusterka boczne w kolorze nadwozia z zintegrowanymi światłami kierunkowskazów, większe końcówki wydechu, przygotowanie do radia z 6 głośnikami, pakiet chromowy (przełącznik światła obrotowe, obramowania dysz powietrznych, pokrętła do sterowania klimatyzacją, uchwyt dźwigni hamulca ręcznego oraz chromowana naklejka na kierownicy), podłokietnik centralny (przedni ma skrzynkę do przechowywania i 2 uchwyty na kubki, tylni ma 2 uchwyty na kubki), tempomat, zamykany i podświetlany schowek, lampki do czytania z tyłu, podświetlane lustra do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych oraz dywaniki podłogowe.

SE2: Tutaj również są dostępne uzupełniające pakiety. SE2 obejmuje skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, skórzany uchwyt dźwigni zmiany biegów i skórzaną dźwignię hamulca ręcznego, 16-calowe felgi aluminiowe typu „Sedona”, system radiowy Sirius Satellite Radio, Bluetooth, porty USB, AUX i iPod oraz podgrzewane fotele i dysze spryskiwaczy.

SE3: Dodatkowymi funkcjami pakietu SE3 są system audio premium z odtwarzaczem CD/MP3 oraz duży panoramiczny dach.

Linia SEL (SEL1): Linia SEL wchodzi na rynek z jeszcze bardziej ekskluzywnymi funkcjami. Poza standardowym wyposażeniem SE3, ta linia Jetty – i to tylko wycinek – ma także te elementy zewnętrzne: światła przeciwmgielne, chromowane akcenty na kratce chłodnicy, chromowe wykończenia na dolnej krawędzi okien bocznych, obrębione 17-calowe felgi aluminiowe („Joda”), a także tylne hamulce tarczowe zamiast bębnowych. Dodatkowe funkcje wygody i komfortu w tej Volkswagen Jetta to system Keyless Access do automatycznego uruchamiania silnika i zamykania, system radiowo-nawigacyjny RNS Low (USA), 8-stopniowa regulacja fotela kierowcy, szczotkowane chromowane akcenty wewnętrzne oraz komputer pokładowy. Szyberdach nie jest częścią pakietu SEL1.

SEL2: Ci, którzy chcą jeździć najwyższą wersją VW Jetta z szyberdachem, wybiorą pakiet SEL2. Ta wersja zawiera także sportowe zawieszenie, aluminiowe sportowe pedały oraz sportowy wygląd progów drzwiowych.

Linia TDI (TDI1): Wersja Clean Diesel nowej Jetty jest automatycznie wyposażona w funkcje na poziomie SE2, plus komputer pokładowy, skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, skórzany uchwyt dźwigni zmiany biegów, skórzaną dźwignię hamulca ręcznego, hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz 16-calowe felgi aluminiowe „Mambo”.

TDI2: Cecha wersji TDI może być uzupełniona o pakiet TDI2, który obejmuje szyberdach, światła przeciwmgielne, chromowaną kratkę chłodnicy, chromowe wykończenia okien, akcenty wewnętrzne w metalicznym wyglądzie, system uruchamiania silnika Keyless Access oraz system radiowo-nawigacyjny RNS Low oraz 8-stopniową regulację fotela kierowcy.

Linia GLI (GLI1): Flagowy model nowej serii Volkswagen Jetta zostanie wprowadzony w 2011 roku – GLI o mocy 147 kW / 200 PS. Udoskonalenia GLI w stosunku do poziomu SE1 składają się z niemal nieskończonej listy ekskluzywnych detali. Ta linia obejmuje 17-calowe felgi aluminiowe, tylne zawieszenie wielowahaczowe, generator dźwięku (dla sportowego brzmienia silnika), sportowe zawieszenie (obniżone o 15 milimetrów), niestandardowe zderzaki w sportowym stylu, czerwono malowane zaciski hamulcowe, sportowe fotele z niestandardowym wnętrzem GLI, czerwone przeszycia materiałowe (na kierownicy, niestandardowym uchwycie zmiany biegów GLI i hamulcu ręcznym), szczotkowane akcenty metalowe we wnętrzu, aluminiowe pedały i progi drzwiowe, a także system radiowy Sirius Satellite Radio.

GLI2/3: W wersji GLI2 VW Jetta jest również wyposażona w szyberdach, 18-calowe felgi aluminiowe, pokrycia siedzeń przypominające skórę V-Tex oraz wyjątkowy system audio. Poziom GLI3 dodaje do systemu radiowo-nawigacyjnego.

Standardowe funkcje Volkswagena Jetty w Europie

Trendline: Trendline nadal oznacza wejście do świata europejskiej Jetty. Podobnie jak w amerykańskich wersjach, wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa obejmuje 6 poduszek powietrznych (opcjonalnie 8), 5 zagłówków zoptymalizowanych pod kątem bezpieczeństwa (z systemem przeciwurazowym z przodu), światła do jazdy dziennej, wykrywanie pasów bezpieczeństwa, automatyczne włączanie świateł awaryjnych podczas mocnego hamowania oraz ABS z asystentem hamowania i ESP z stabilizacją przyczepy.

Szczegóły zewnętrzne VW Jetta Trendline obejmują opony 205 na 16-calowych felgach, podgrzewane elektryczne lusterka boczne z zintegrowanymi światłami kierunkowskazów oraz szyby w kolorze zielonym z szkłem izolacyjnym. Wnętrzowe funkcje wygody i komfortu obejmują takie detale jak klimatyzacja, filtr pyłków i kurzu, zdalne sterowanie centralnym zamkiem RF, wskaźnik temperatury zewnętrznej z ostrzeżeniem o mrozie, chromowane obramowania dysz powietrznych, wymienne akcenty wnętrza, port AUX-IN, wyświetlacz wielofunkcyjny, 6-stopniowa regulacja fotela kierowcy (w tym regulacja wysokości) oraz 4-stopniowa regulacja fotela pasażera z przodu (pokrycia siedzeń z materiału w wzorze „Cardeol”).

Comfortline: Średni zakres Comfortline jest oznaczony takimi funkcjami jak chromowane akcenty w kratce chłodnicy oraz 16-calowe, pięcioramienne felgi aluminiowe „Mambo”. Wewnątrz szczegóły podnoszące Volkswagena Jetty Comfortline obejmują kieszenie na rzeczy z tyłu przednich siedzisk, podłokietniki centralne (z skrzynką do przechowywania z przodu), 8-stopniową regulację foteli kierowcy i pasażera z przodu, komfortowe fotele z wysokiej jakości pokryciami materiałowymi „Sienna”, tkane dywaniki, system radiowy RCD 210, pakiet chromowy (w tym obrotowy przełącznik światła i pokrętła do sterowania klimatyzacją) oraz tzw. mały pakiet skórzany (kierownica, uchwyt dźwigni zmiany biegów i hamulec ręczny) oraz czarne akcenty dekoracyjne („Czarna Piramida”). Również standardowo: ParkPilot (z przodu i z tyłu), obniżanie lusterka w drzwiach pasażera podczas cofania oraz cztery lampki do czytania (2 z przodu, 2 z tyłu).

Highline: Wersja Highline oferuje najbardziej ekskluzywne funkcje VW Jetty. W zakresie zewnętrznym, funkcje wykraczające poza wyposażenie Comfortline to 17-calowe felgi aluminiowe („Porto” z dziesięcioma ramionami), chromowana rama dolnego wlotu powietrza, chromowe wykończenia pod oknami bocznymi, system czyszczenia reflektorów oraz przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Pakiet Zimowy (z podgrzewanymi przednimi siedzeniami i dyszami spryskiwaczy) oferuje idealny komfort w najzimniejszym sezonie. Wnętrzowe cechy odróżniające Volkswagen Jetta Highline jako model najwyższy w serii obejmują sportowe fotele z pokryciami materiałowymi („Gloss”) i sztucznej skóry, zwłaszcza wysokiej jakości akcenty dekoracyjne („Iridium Printed”), mały pakiet skórzany (kierownica, uchwyt dźwigni zmiany biegów, hamulec ręczny), wysoka błyszcząca czarna wkładka w obszarze konsoli centralnej oraz automatyczny system klimatyzacji (Climatronic).

We wszystkich trzech wersjach wyposażeniowych fotele i wykończenia wnętrza mogą być zamówione w jednym z podstawowych kolorów „Titan Black”, „Latte Macchiato” lub „Corn Silk”. W Volkswagenie Jetta Comfortline i Jetta Highline Volkswagen oferuje dodatkową opcję skóry „Vienna” w kolorach „Latte Macchiato” lub „Corn Silk”.

Keyless Access


Opcja Keyless Access to system blokowania i uruchamiania silnika, który nie wymaga zamka w drzwiach ani stacyjki. Gdy dotkniesz jednego z uchwytów przednich drzwi, system rozpoznaje uprawnienia dostępu z transpondera w kurtce, spodniach lub torebce, odblokowuje VW Jetta (w tym przypadku włączając elektryczny zamek kolumny kierowniczej), zwalnia immobilizer silnika i opcjonalny system alarmowy oraz umożliwia uruchomienie silnika za pomocą przycisku Start/Stop na konsoli centralnej. Z zewnątrz Volkswagen Jetta jest blokowany przez dotknięcie jednego z uchwytów drzwiowych – na jednym z powierzchni specjalnie oznaczonych w tym celu. Opcjonalnie, Volkswagen może być oczywiście również zablokowany lub odblokowany od wewnątrz lub za pomocą pilota zdalnego.

Procedura funkcjonalna: Kiedy uchwyt drzwiowy jest dotykany, zasadniczo budzi to Volkswagena Jetta. Elektronika korzysta z zewnętrznych anten (w tym jednej w każdym z uchwytów drzwi przednich), aby radiować indukcyjne pole w celu skanowania na obecność ważnego transpondera ID – odpowiedniego nadajnika – w odległości do 1,5 metra od VW Jetty. Jeśli znajdzie taki transponder, antena przekazuje kod emitowany przez nadajnik do odpowiedniego modułu sterującego. Wszystko to dzieje się szybciej niż mrugnięcie oka. Jeśli kod jest poprawny, drzwi są odblokowywane. Trzy inne anteny wewnątrz pojazdu również mogą lokalizować transponder lub „klucz”. W kabinie pasażerskiej inne anteny sprawdzają, czy transponder ID znajduje się wewnątrz samochodu. Aby chronić dzieci, na przykład, silnik samochodu nie może być uruchomiony, jeśli transponder ID jest poza pojazdem – nawet o kilka centymetrów. Zatem, jeśli transponder kluczykowy zostanie umieszczony na dachu, niemożliwe będzie wejście do środka i odjazd.

Systemy Radio-CD i Radio-Nawigacyjne

Standardowym wyposażeniem w wyższych wersjach wyposażeniowych jest system RCD 210 (Europa) lub wersja radiowa amerykańska. W Europie opcjonalny system RCD 310 (z podwójnym tunerem i 8 głośnikami) oferuje jeszcze większą moc i funkcje. Najlepszym systemem audio w Europie jest RCD 510; w Ameryce to model Premium 8 z wbudowanym zmieniarką CD, interfejsem dla kart SD i dotykowym ekranem. Opcjonalnie, europejskie systemy RCD 310 i RCD 510 mogą być również uzupełnione o moduł DAB do odbioru radia cyfrowego. Wszystkie wersje Volkswagena Jetta są dostępne z opcjonalnym systemem głośnomówiącym (3 systemy w Europie, 1 system w Ameryce) do telefonów komórkowych.

Radio SAT: W USA Volkswagen oferuje Jettę z odbiorem SAT (Sirius) dla systemów Radio-CD i nawigacji. Użytkownicy będą mogli wybierać spośród ponad 200 stacji radiowych, a system oferuje najnowsze informacje o ruchu dla nawigacji. Dodatkowe informacje dostarczane są również, np. o pogodzie, cenach paliw, wynikach sportowych, programach telewizyjnych i informacjach o lotach.

System audio: W Europie Volkswagen zaproponuje wysokiej jakości system audio pod marką własną „Volkswagen Sound”. W zakresie opcji wysokiej jakości, wielu kierowców Jetta wybierze jeden z następujących systemów nawigacyjnych.

RNS 315 dla Ameryki i Europy: Atrakcyjnie wyceniany wstęp do systemów radio-nawigacyjnych oferuje nowy RNS 315 z 5-calowym ekranem dotykowym (400 x 240 pikseli), odtwarzaczem CD, gniazdem kart SD i podwójnym tunerem. Interfejs karty SD może być wykorzystywany do przechowywania danych nawigacyjnych (przez skopiowanie ich z Navigations-CD) i plików MP3 do odtwarzania muzyki. RNS 315 może być również uzupełniony o moduł DAB.

RNS 510 dla Europy: Najwyższym modelem wśród systemów radio-nawigacyjnych jest RNS 510. Oferuje takie udoskonalenia jak 6,5-calowy ekran dotykowy, odtwarzacz DVD, aktywację głosową, gniazdo na kartę SD oraz niezwykle szybki dysk twardy o pojemności 30 GB.

Technologia napędu i zawieszenia

Niemiecka inżynieria to kluczowe słowo, które przyciąga uwagę wielu klientów w USA. Niemiecka inżynieria i rzemiosło to najwyższy poziom jakości i efektywnej technologii, i to nie tylko w Niemczech. Nowa VW Jetta jest tego doskonałym przykładem; spojrzenie na jej technologie napędowe jasno to pokazuje: jako turbodiesel ustanawia standardy z najnowszym systemem bezpośredniego wtrysku paliwa common rail. Wersja amerykańska wyposażona w silnik TDI Clean Diesel o mocy 103 kW / 140 PS (spełniający standard emisji BIN 5) osiąga maksymalną wydajność paliwową 42 mpg na autostradzie (cykl łączony: 34 mpg) – to czyni Volkswagena Jettę jednym z najbardziej oszczędnych pojazdów na drogach między Nowym Jorkiem a San Francisco. W Europie Volkswagen wprowadzi silnik o mocy 77 kW / 105 PS jako najmniejszy TDI na początku 2011 roku. Jego wydajność paliwowa w wersji BlueMotion Technology wynosi: sensacyjne 4,2 l/100 km – to najlepsza wartość w klasie sedanów o długości 4,6 metra.

Silniki Volkswagena Jetty w Ameryce

W USA i Kanadzie nowa Volkswagen Jetta będzie oferowana z trzema silnikami benzynowymi i jednym turbodieslem z bezpośrednim wtryskiem (TDI Clean Diesel). Dwa z czterech silników są nowe w Volkswagenie Jetta: silnik podstawowy (85 kW / 115 PS) oraz TDI z wtryskiem common rail (103 kW / 140 PS). Technicznie dopracowane są silnik benzynowy 2.5 o mocy 125 kW / 170 PS oraz sportowy silnik szczytowy – doładowany 2.0 TSI o mocy 147 kW / 200 PS, który w Ameryce napędzi model Jetta GLI od 2011 roku. Technologicznym hitem jest nowy silnik 2.0 TDI Clean Diesel; dzięki przekształceniu na system wtrysku common rail – wiodący na świecie system dostarczania paliwa – turbodoładowany silnik był tak cichy jak silnik benzynowy i tak mocny jak silnik sportowy (maksymalny moment obrotowy 320 Nm). Filtr cząstek stałych i katalizator magazynujący NOx gwarantują, że ten TDI również spełnia wymagania dotyczące emisji dla wszystkich 50 stanów USA. Jego wydajność paliwowa wynosząca 42 mpg na autostradzie (z DSG) sprawia, że nowa i bardzo zwinna Volkswagen Jetta 2.0 TDI (0-60 mph w 8,7 sekundy) jest jednym z najbardziej oszczędnych i najmniej emitujących pojazdów na kontynencie amerykańskim.

Wszystkie silniki są oferowane ze standardową manualną skrzynią biegów. Oczywiście, dla każdego modelu dostępna jest również opcjonalna automatyczna skrzynia biegów. W nowym modelu 2.0 TDI i 2.0 TSI Volkswagen wdraża jeden z najbardziej zaawansowanych i efektywnych systemów automatycznej skrzyni biegów na świecie – 6-biegowe DSG.

2.0 MPI o mocy 85 kW / 115 PS: Najmniejszy silnik (1,981 cm3) w VW Jetta ma głowicę cylindrów przeciwruchową wykonaną ze stopu aluminium. Komfortowy silnik czterocylindrowy (85 kW / 115 PS) osiąga maksymalną moc przy 5,200 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy (170 Nm) przy 4,000 obr./min. Z manualną skrzynią biegów silnik czterocylindrowy przyspiesza sedan do 60 mph w 10,3 sekundy; maksymalna prędkość pojazdu wynosi 120 mph. Z automatyczną skrzynią biegów Jetta 2.0 przyspiesza do 60 mph w 11,3 sekundy (maksymalna prędkość jest identyczna). Silnik o mocy 115 PS osiąga wydajność paliwową 34 mpg (manualna skrzynia biegów) w cyklu autostradowym; wersja automatyczna osiąga 32 mpg.

2.5 MPI o mocy 125 kW / 170 PS: Silnik o mocnym momencie obrotowym, specjalnie opracowany na rynek amerykański, to silnik pięciocylindrowy o mocy 125 kW / 170 PS (przy 5,600 obr./min) i pojemności 2,480 cm3. Koncepcyjnie, bardzo udany silnik (66 procent udziału w silnikach Jetta) wywodzi się z silnika V10 Lamborghini Gallardo. I jego DNA jest z pewnością zauważalne w nowym VW Jetta: 16-zaworowy silnik pięciocylindrowy wyposażony w wielopunktowy wtrysk działa z dużą responsywnością w całym zakresie obrotów, przyspieszając Volkswagena do 60 mph w zaledwie 8,0 sekundy; jeśli jest dostępna 6-biegowa automatyczna skrzynia, wartość ta wynosi 8,5 sekundy. Akustycznie, silnik pięciocylindrowy zawsze pozostaje w tle, nawet przy swojej maksymalnej prędkości 125 mph. Maksymalny moment obrotowy silnika Volkswagena Jetta z wtryskiem wielopunktowym osiągany jest przy 4,250 obr./min i wynosi 240 Nm. Po raz pierwszy silnik pięciocylindrowy 2.5 litra jest teraz wyposażony w regulowaną pompę olejową, co dodatkowo redukuje zużycie paliwa. W cyklu autostradowym wydajność paliwowa wersji z automatyczną skrzynią biegów wynosi 31 mpg, a w wersji manualnej 33 mpg.

2.0 TSI o mocy 147 kW / 200 PS: Na najwyższym poziomie wydajności nowa Jetta w wersji GLI jest napędzana silnikiem TSI o mocy 147 kW / 200 PS (przy 5,100 do 6,000 obr./min). Dzięki doładowaniu i bezpośredniemu wtryskowi benzyny, czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,984 cm3 oferuje dużo mocy przy niewielkim zużyciu paliwa: 280 Nm (między 1,700 a 5,000 obr./min) oraz maksymalną prędkość 130 mph w zestawieniu z wydajnością paliwową 33 mpg w cyklu autostradowym (6-biegowa skrzynia biegów); Volkswagen Jetta GLI wyposażona w opcjonalną 6-biegową DSG osiąga 32 mpg. Przy okazji, sedan przyspiesza do 60 mph w krótkim czasie 6,7 sekundy (DSG: 6,8 sekundy).

2.0 TDI o mocy 103 kW / 140 PS: Idealnie dopasowany do VW Jetta oraz długich dystansów w USA, nowy turbodiesel common rail o pojemności 1,968 cm3. Czterocylindrowy silnik rozwija moc 103 kW / 140 PS (przy 4,000 obr./min). W przedziale od 1,750 do 2,500 obr./min, niezwykle cichy TDI osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Dzięki tym kluczowym wartościom, Clean Diesel przyspiesza Volkswagena Jetta TDI do 60 mph w zaledwie 9,1 sekundy (6-biegowa manualna: 8,7 sekundy). Jego maksymalna prędkość wynosi 125 mph. Tankowanie staje się sprawą drugorzędną w samochodzie, który osiąga 41 mpg (autostrada); wersja DSG nawet poprawia tę wydajność do 42 mpg.

Wtrysk common rail TDI w szczegółach: Ciśnienia wtrysku do 1,800 bar oraz specjalne ośmiootworowe dysze wtryskowe zapewniają szczególnie drobne atomizowanie paliwa. Piezoelektryczne wtryskiwacze są odpowiedzialne za obsługę dysz wtryskowych. W tym procesie piezoelektryczne kryształy uruchamiają wtrysk w ułamkach sekundy z pomocą elementu hydraulicznego. W porównaniu do konwencjonalnych zaworów elektromagnetycznych, technologia piezoelektryczna umożliwia bardziej elastyczne procesy wtrysku przy mniejszych, precyzyjnych ilościach paliwa oraz wielokrotnych wtryskach, nawet do 7 indywidualnych wtrysków na cykl roboczy. Zalety: bardzo cicha i gładka praca silnika, spontaniczna reakcja oraz niskie zużycie paliwa i emisje.

Technologia Clean Diesel w szczegółach: Nowa Clean Diesel w Jetcie jest jednym z najbardziej oszczędnych i najmniej emitujących silników oferowanych w Ameryce. Oczywiście TDI spełnia surowe limity emisji standardu BIN5/ULEV2 legislacji w USA, dzięki czemu może być rejestrowany we wszystkich 50 stanach USA. Kluczowym aspektem projektu technicznego Clean Diesel jest redukcja emisji tlenków azotu. W silniku czterocylindrowym common rail TDI inżynierowie w Wolfsburgu osiągnęli ten cel przez modyfikacje wewnętrzne silnika oraz wdrożenie katalizatora magazynującego NOx. Ta technologia redukuje emisje tlenków azotu (NOx) o nawet 90 procent.

Dlaczego zastosowano katalizator magazynujący NOx, jest łatwe do wyjaśnienia: wysokie temperatury w komorze spalania poprawiają wydajność paliwową – ale jednocześnie generują więcej tlenków azotu. W pewnych granicach można zredukować tlenki azotu poprzez optymalizację geometrii komory spalania i wdrożenie niezwykle precyzyjnych procesów wtrysku, co udowodnił Volkswagen. Niemniej jednak, przy rozważaniu emisji konieczne jest ograniczenie temperatur spalania oraz stężenia tlenu, które reaguje z azotem, tworząc tlenki azotu. Oba cele mogą być osiągnięte poprzez zewnętrzną recyrkulację spalin do komory spalania. Gazy te są pobierane z układu wydechowego i schładzane w drodze do komory spalania. W idealnym przypadku te działania mogą zmniejszyć temperaturę zależne emisje tlenków azotu o nawet 60 procent.

Katalizator magazynujący NOx wchłania resztę. Bardzo efektywnie chłonie tlenki azotu, jak gąbka. Podobnie jak filtr cząstek stałych, jest czyszczony w regularnych odstępach bez zauważenia przez kierowcę. System zarządzania silnikiem robi to, uruchamiając silnik w trybie z bogatszą mieszanką paliwową przez kilka sekund. Katalizator magazynujący NOx wymaga oleju napędowego o bardzo niskiej zawartości siarki (zawartość siarki poniżej 15 części na milion, czyli 15 ppm); w przeciwnym razie powstawanie siarczanów uczyni go mniej efektywnym. W USA ten typ oleju napędowego jest powszechnie dostępny od jesieni 2008 roku.

Silniki Volkswagena Jetty w Europie

1.6L TDI BlueMotion 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3075.4 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4188.8 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TDI BlueMotion 7AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3120 Lbs (1415 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2113 G/Km

2.0L TDI 6AT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna130.5 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg-Tiptonic)
Hamulce przednie11.3 X 1.0-In Wentylowane Front Tarcze
Hamulce tylne10.7 X 0.4-In Solid Rear Tarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3210 Lbs (1456 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4300 Lbs (1950 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4200 Rpm
140 Hp @ 4200 Rpm
138 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
320 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna130.5 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3161 Lbs (1434 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4256 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto39 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa40 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2126 G/Km

1.4L Hybrid 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność1390 Cm3
Moc110 Kw @ 5000 Rpm
150 Hp @ 5000 Rpm
148 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1400-3500 Rpm
249 Nm @ 1400-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoCNG (gaz ziemny)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednie288 X 25 Mm Tarcze wentylowane
Hamulce tylne272 X 10 Mm Tarcze
Rozmiar opony195/65 R15 H
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3312 Lbs (1502 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4432 Lbs (2010 Kg)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km / Sulv/Pzev

1.2L TSI 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550-4100 Rpm
175 Nm @ 1550-4100 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2870.4 Lbs (1302 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3968.3 Lbs (1800 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

1.2L TSI BlueMotion 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550-4100 Rpm
175 Nm @ 1550-4100 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2877 Lbs (1305 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3968.3 Lbs (1800 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2123 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
240 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2998 Lbs (1360 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4189 Lbs (1900 Kg)
Spalanie miasto29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2145 G/Km

1.4L TSI 7AT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc118 Kw @ 5800 Rpm
160 Hp @ 5800 Rpm
158 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
240 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3042 Lbs (1380 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

2.0L 5MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc85 Kw @ 5000 Rpm
116 Hp @ 5000 Rpm
114 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 4000 Rpm
169 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika1.3 Galony (4.9 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednie11.0 X 0.9-In Wentylowane Front Tarcze
Hamulce tylne10.7 X 0.4-In Solid Rear Tarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2804 Lbs (1272 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4013 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa34 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2178 G/Km

2.0L 6AT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc85 Kw @ 5000 Rpm
116 Hp @ 5000 Rpm
114 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy125 Lb-Ft @ 4000 Rpm
169 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika1.3 Galony (4.9 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna ( Tiptronic)
Hamulce przednie11.0 X 0.9-In Wentylowane Front Tarcze
Hamulce tylne10.7 X 0.4-In Solid Rear Tarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2881 Lbs (1307 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa32 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2178 G/Km

2.0L TSI 6AT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100 Rpm
200 Hp @ 5100 Rpm
197 Bhp @ 5100 Rpm
Moment obrotowy206 Lb-Ft @ 1700-5000 Rpm
279 Nm @ 1700-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika1.3 Galony (4.9 L)
Prędkość maksymalna146.6 Mph (236 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna ( Tiptronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R 17 V
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3196.7 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2178 G/Km

2.0L TSI 6MT FWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc147 Kw @ 5100 Rpm
200 Hp @ 5100 Rpm
197 Bhp @ 5100 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1700-5000 Rpm
281 Nm @ 1700-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednie12.3 X 1.0-In Wentylowane Front Tarcze
Hamulce tylne10.7 X 0.4-In Solid Rear Tarcze
Rozmiar opony225/45 R17
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3124 Lbs (1417 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4344 Lbs (1970 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa33 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2128 G/Km

2.5L 5MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2475 Cm3
Moc127 Kw @ 5700 Rpm
173 Hp @ 5700 Rpm
170 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 4250 Rpm
240 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15 H
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3018 Lbs (1369 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4110 Lbs (1864 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa33 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2178 G/Km

2.5L 6AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2475 Cm3
Moc127 Kw @ 5700 Rpm
173 Hp @ 5700 Rpm
170 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 4250 Rpm
240 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15 H
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3082 Lbs (1398 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4212 Lbs (1911 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)

1.6L TDI 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118.1 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16 T
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.4 In (137 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3068.8 Lbs (1392 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4210.8 Lbs (1910 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TDI 7AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
249 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.8 In (4643 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi104.4 In (2652 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3113 Lbs (1412 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4255 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2123 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.