Jetta, uproszczona wersja Volkswagena Passata, była najlepiej sprzedającym się modelem w Ameryce.
W 2014 roku Volkswagen poprawił niektóre wady wcześniejszego modelu.
Jetta była dostępna w wersji sedan lub kombi, a zewnętrzny design pozostał praktycznie bez zmian w 2014 roku, jednak silnik 2.5-litra został usunięty.
Zastąpiono go silnikiem 1.8-litra z turbo, który rozwijał tę samą moc 170 KM co starszy model, ale oferował większy moment obrotowy dla lepszego przyspieszenia. Ekonomia paliwowa również uległa poprawie dzięki nowemu silnikowi, który współpracował z 5-biegową skrzynią manualną lub 6-biegową automatyczną.
Jedną z głównych aktualizacji była nowa, zaawansowana niezależna tylna zawieszenie, które zapewniało doskonałą kontrolę.
Oferowano także hybrydową wersję, która rozwijała tę samą moc co nowy silnik 1.8-litra, ale z imponującym zużyciem paliwa.
Opcją sportową w gamie Jetta była najwyższa wersja wyposażeniowa, GLI. Posiadała silnik 2.0-litrowy z turbo, który rozwijał 210 KM.
Design także się różnił, z sportowymi wykończeniami wewnątrz i na zewnątrz, a mechanika została ulepszona przez sztywniejsze zawieszenie dla lepszej obsługi. GLI miała czerwone zaciski hamulcowe.
Chociaż Ford Focus i Mazda 3 były silnymi konkurentami dla Jetty, żaden z nich nie mógł dorównać przestrzeni wewnętrznej, jaką oferował model VW.
Jetta od lat jest najchętniej sprzedawanym samochodem Volkswagena w Ameryce, a także jednym z najbardziej udanych sedanów na świecie, z ponad 14 milionami sprzedanych egzemplarzy od 1979 roku. W samym 2013 roku Volkswagen dostarczył na całym świecie 925 000 jednostek, co uczyniło Jettę najlepiej sprzedającym się modelem zarówno marki, jak i całej grupy VW. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2014 roku Volkswagen zaprezentuje światową premierę przeprojektowanej Jetty na rok 2015.
Oprócz nowych stylowych detali z przodu i z tyłu, Jetta 2015 ma zauważalne zmiany w całej konstrukcji. Ogólna efektywność została poprawiona poprzez zmniejszenie oporu powietrza i zastosowanie nowych opon, które pomagają w zmniejszeniu oporu toczenia. Do wyboru są nowe systemy wspomagania kierowcy, takie jak monitorowanie martwego pola, ostrzeganie o ryzyku zderzenia czołowego oraz powiadomienie o nadjeżdżającym ruchu z tyłu. Wnętrze Jetty zostało wzbogacone o nowe materiały i bogatszy zestaw dostępnego wyposażenia. Jetta 2015 nadal oferuje trzy silniki benzynowe o czterech cylindrach (2.0 litra z naturalnym zassaniem oraz 1.8T i 2.0T TSI® Gen 3 z turbodoładowaniem EA888), wersję hybrydową z turbodoładowanym silnikiem 1.4 litra oraz nowy silnik 2.0 litra TDI Clean Diesel EA288. Co więcej, Jetta 2015 została zaprojektowana tak, aby spełniać lub przewyższać wszystkie aktualne amerykańskie standardy bezpieczeństwa.
Spodziewamy się, że Jetta 2015 trafi do amerykańskich dealerów Volkswagena w trzecim kwartale 2014 roku.
Nowy design i doskonała aerodynamika
Volkswagen przekształcił przód i tył Jetty, jednocześnie poprawiając jej właściwości aerodynamiczne. Z przodu, najnowsza generacja samochodu rozpoznawalna jest dzięki nowemu zaprojektowanemu grillu, który ma trzy poprzeczne żebra, opcjonalnym reflektorom Bi-Xenon z systemem adaptacyjnego oświetlenia (AFS) oraz nowemu zderzakowi. Reflektory Bi-Xenon mają wyjątkowy design: każdy światła do jazdy dziennej składa się z 15 diod LED ułożonych w kształcie litery L wzdłuż oraz pod modułami xenonowymi, co tworzy niepowtarzalny znak świetlny zarówno w dzień, jak i w nocy. Element chromowany między LEDami a xenonami podkreśla wygląd reflektorów. Nowa linia wizualna formowana przez grill i reflektory, a także teraz większy dolny wlot powietrza, nadają Jettcie szerszy i bardziej wyrazisty wygląd. Nowo zaprojektowane tylne światła montowane w bocznych częściach zderzaka potęgują ten efekt.
Nowy design tylnej części
Pokrywa bagażnika, tylne światła, logo z tyłu oraz zderzak Jetty również zostały zaktualizowane na rok 2015. Pokrywa bagażnika ma aerodynamiczny tylny krawędź, a na bokach linie tego zintegrowanego spojlera rozciągają się w tylne błotniki i w precyzyjny kontur sylwetki samochodu w okolicy tzw. linii charakterystycznej. Poniżej znajdują się nowo dostępne tylne LED (tylko GLI i Hybryda) z jasnym paskiem oraz nowe logo VW. O jeden poziom niżej, boczne linie pokrywy bagażnika teraz biegną w dół, co dominuje w designie. Nowy zderzak dopełnia nowy wygląd tyłu Jetty.
Optymalizacja aerodynamiki
Volkswagen wprowadził wiele innowacyjnych modyfikacji aerodynamicznych do konstrukcji i wyposażenia Jetty. Z przodu samochodu opór powietrza został zmniejszony dzięki nowemu zderzakowi, zoptymalizowanym wlotom powietrza i aerodynamicznie udoskonalonym rynnom deszczowym po bokach w pobliżu słupków A. Z bliska można dostrzec panele podwozia na tylnej osi oraz osłony progów z wirnikami kół. Modele Jetta z silnikiem 1.8T mają również zmodyfikowane kanały wentylacji hamulców. Modele Jetta GLI i Jetta Hybrid mają specjalne elementy aerodynamiczne, takie jak nowe spojlery z przodu/tyłu oraz przedłużenia progów.
Dynamika zamknięcia szyby do grilla
Nowa funkcja aerodynamiczna w Jetta TDI 1.8T i 2.0 TDI Clean Diesel to możliwość zamykania wlotu do grilla. Zamknięcie wlotu pomaga skrócić czas rozgrzewania silnika poprzez zmniejszenie chłodzenia powietrzem. Jeśli temperatura płynu chłodzącego silnika spada poniżej określonego progu podczas jazdy, wlot pozostaje zamknięty. Po zakończeniu fazy rozgrzewania silnika, wlot może otwierać się i zamykać w zależności od prędkości pojazdu i potrzeb chłodzenia. Gdy jest zamknięty, strumień powietrza jest kierowany wokoło nadwozia, co poprawia aerodynamikę samochodu i zmniejsza zużycie paliwa.
Zaktualizowane wnętrze
Zmiany we wnętrzu Jetty są subtelne, ale znaczące. W wersjach średnich i wyższych, deska rozdzielcza oraz wskaźniki mogą być teraz obramowane rurkami z chromowanymi brzegami, z dostępnym kolorowym wyświetlaczem multi-funkcyjnym umieszczonym pomiędzy nimi. W innych miejscach Jetta 2015 oferuje kilka nowych opcji, w zależności od wersji: nowa kierownica multi-funkcyjna; nowo zaprojektowane elementy sterujące wentylacją; akcenty w czarnym pianie na konsoli centralnej oraz wokół dźwigni zmiany biegów; nowe akcenty chromowe wokół dwustrefowego sterowania Climatrinoc®; oświetlenie ambientowe; oraz nowe kolory i wzory tkanin dla siedzeń.
Nowe systemy wsparcia kierowcy
Dostępne technologie obejmują monitorowanie martwego pola oraz powiadomienie o mijającym ruchu z tyłu, a także reflektory Bi-Xenon z systemem adaptacyjnego oświetlenia (AFS), kierunkowskazy i diodowe światła dzienne.
Monitorowanie martwego pola
Monitorowanie martwego pola wykorzystuje migający symbol w zewnętrznej części lusterka bocznego, aby uświadomić kierowcę o pojazdach w martwym polu obok Jetty lub nadjeżdżających z tyłu. Ma to na celu poprawę świadomości kierowcy podczas zmiany pasa. System wykorzystuje czujniki radarowe do „monitorowania” przestrzeni wokół pojazdu w zasięgu około 20 metrów. Klienci, którzy wybiorą opcję monitorowania martwego pola, automatycznie otrzymują również system powiadamiania o nadjeżdżającym ruchu z tyłu.
Powiadomienie o nadjeżdżającym ruchu z tyłu
Nowy system powiadamiania o nadjeżdżającym ruchu z tyłu oferowany jest w tandemie z monitorowaniem martwego pola. System nie tylko ostrzega kierowcę o stacjonarnych i poruszających się pojazdach bezpośrednio za pojazdem, ale także wykrywa pojazdy nadjeżdżające z boku, które mogą być trudne do zaobserwowania. Moduł czujnika opartego na radarze potrafi wykrywać obiekty w odległości do 20 metrów. W przypadku zbliżającego się zderzenia system wydaje akustyczne ostrzeżenie.
Ostrzeżenie o ryzyku zderzenia czołowego
System ostrzegania o ryzyku zderzenia czołowego wykorzystuje czujniki radarowe do ciągłego monitorowania odległości do ruchu z przodu pojazdu. W ramach fizycznych ograniczeń system ostrzega kierowcę o krytycznych sytuacjach kolizyjnych z przodu, zarówno akustycznie, jak i wizualnie poprzez wyraźny symbol ostrzegawczy w zestawie wskaźników. Czujnik radarowy rejestruje zarówno pozycję stacjonarnych samochodów i motocykli, jak i tych poruszających się w tym samym kierunku co pojazd. Czujnik znajduje się za logo VW na grillu.
Reflektory Bi-Xenon
Reflektory Bi-Xenon z diodami LED do jazdy dziennej są teraz dostępne. W nowej generacji reflektorów zintegrowany jest także tzw. system adaptacyjnego oświetlenia (AFS). W tym systemie reflektory śledzą kąt skrętu i mogą być obracane do 15 stopni, oświetlając zakręty podczas jazdy.
Nowy TDI Clean Diesel
Silnik 2.0-litrowy o mocy 150 KM EA288 TDI® Clean Diesel oferowany w Jetta 2015 jest jednym z najbardziej oszczędnych silników w swojej klasie i już spełnia nadchodzące standardy emisji LEV3 w USA. W porównaniu do poprzedniego silnika efektywność tej nowej generacji TDI została poprawiona o dodatkowe osiem procent. W ruchu miejskim Jetta TDI Clean Diesel z manualną skrzynią biegów oferuje szacunkowo 32 miasto/45 międzynarodowe mpg; szacowana łączna efektywność paliwowa wynosi około 37 mpg.
Silnik o dużym momencie obrotowym
Silnik z bezpośrednim wtryskiem z podwójnymi wałkami wyrównawczymi jest niezwykle komfortowy i dynamiczny. Silnik 2.0 TDI Clean Diesel w Jetta osiąga maksymalną moc w niskim zakresie obrotów wynoszącym od 3500 do 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm jest dostępny już od 1750 obr./min do 3000 obr./min.
Pierwszy silnik nowej generacji MDB w USA. Silnik TDI Clean Diesel w Jetta jest pierwszym silnikiem, który został wprowadzony do USA i korzysta z nowego modułowego systemu diesla (MDB) Volkswagena. Wiele komponentów silników MDB jest stosowanych w sposób modułowy, takich jak elementy układu wydechowego i wtryskowego, systemy turbosprężarek oraz układy chłodzenia wewnątrz modułu kolektora dolotowego. Oprócz pomocy w redukcji emisji, Volkswagen zaprojektował nowy silnik TDI dla minimalnego tarcia wewnętrznego, na przykład stosując pierścienie tłokowe o mniejszym napięciu i bardzo niskotarciowe łożyska wałków rozrządu. Efektywność energetyczna została również zoptymalizowana poprzez zastosowanie pompy olejowej z kontrolą objętości i dwoma poziomami ciśnienia. Innowacyjny system zarządzania termicznego wykorzystuje oddzielne pętle chłodzenia dla głowicy cylindrów i kadłuba podczas fazy rozgrzewania oraz posiada pompę wodną, którą można dezaktywować.
Pierwsza Jetta z katalizatorem SCR