Volkswagen wprowadził mocno zmodernizowaną wersję szóstej generacji Passata w 2010 roku, i mimo że nazwano ją siódmą, była raczej szóstą i pół.
Passat był już jednym z najlepiej sprzedających się modeli w historii, z ponad 15 milionami sprzedanych egzemplarzy na całym świecie od 1973 roku. Był sprzedawany na całym globie, a producent rozważał nawet różne wersje auta dla poszczególnych rynków.
W odświeżonej wersji, Passat z 2010 roku zyskał nowy przód, który przypominał model Scirocco, sportowy hatchback oparty na Golfie. Trzy poziome wloty powietrza w górnej kratce sprawiały, że samochód wyglądał na szerszy, nawet jeśli tak nie było. Mimo to był dłuższy i miał taką samą wysokość jak jego poprzednik. Z bardziej kanciastymi liniami i tylnymi lampami inspirowanymi Phaetonem, średniej wielkości sedan odniósł sukces na rynku, czego Volkswagen pilnie potrzebował, aby odbudować wizerunek po skandalu Dieselgate.
Wnętrze miało lepszą jakość materiałów w porównaniu do poprzednika. Auto oferowano na rynku europejskim w trzech wersjach wyposażeniowych: Trendline, Comfort i Highline. W zależności od wersji, dostępne były różne jednostki infotainment oraz chromowane akcenty wokół kokpitu. Przednie fotele zapewniały odpowiednie wsparcie boczne i komfort na długich trasach. Na tylnej kanapie było miejsce dla trzech pasażerów, chociaż tunel transmisyjny ograniczał nieco przestrzeń na nogi pasażera pośrodku.
Pod maską Volkswagen zamontował jedynie silniki spełniające normy Euro 5, które były obowiązkowe od 2009 roku. Tym razem jednak oferta silników turbo-diesel została ograniczona, ale stały się one bardziej ekologiczne. Na koniec, zmieniono również wersje benzynowe.
Sprzedano ponad 15 milionów samochodów, a Volkswagen Passat to jeden z najbardziej udanych modeli na świecie. Teraz mamy nowego Passata. To już siódma generacja od 1973 roku. Styl bestselleru został całkowicie zreinterpretowany, a jego przód nawiązuje do Phaetona i prezentuje się imponująco jak nigdy wcześniej. Dodatkowo, VW Passat zawsze odzwierciedlał postęp technologiczny, co w pełni dotyczy siódmej generacji, która pojawi się jednocześnie jako sedan i kombi. Całość wprowadzonych innowacji technologicznych w Passacie Trendline (wersja podstawowa), Passacie Comfortline (średnia) i Passacie Highline (topowy model) osiągnęła poziom wcześniej spotykany jedynie w samochodach wyższej i luksusowej klasy.
Nowoczesny wygląd: Nowy Passat nawiązuje do designu przodu VW Phaeton
Po Phaetonie, który zaprezentowano latem 2010 roku, nowy Passat to drugi model Volkswagen, którego przód wyróżnia kratka z czterema poprzeczkami; wysokość kratki odpowiada mniej więcej wysokości reflektorów. Podczas gdy węższa kratka chłodnicy z dwiema poprzeczkami charakteryzuje modele poniżej Passata i Phaetona oraz vany, szef designu grupy Volkswagen Walter de Silva i szef designu marki Volkswagen Klaus Bischoff celowo wybrali ten wyróżniający element w kratce chłodnicy, aby podkreślić status wyżej położonych pojazdów. Wygląd Volkswagena Passata również nawiązuje do nowej „DNA designu” Volkswagena.
Całkowicie nowy design przodu nadał Passatowi – który ma teraz 1 820 mm szerokości i 4 769 mm długości (kombi: 4 771 mm) – jeszcze bardziej dominujący wygląd. Choć samochód nie zwiększył swojej szerokości, zyskał na obecności i wizualnej dynamice. Wysokości obu wersji nadwozia pozostały na stałym poziomie (sedan: 1 474 mm; kombi: 1 519 mm).
Dominujący wyraz Volkswagena Passata wzmocniony jest przez nowe podwójne reflektory z opcjonalnymi światłami bi-ksenonowymi i diodowymi światłami do jazdy dziennej. Każde światło do jazdy dziennej składa się z 15 diod LED. Pod liniami stworzonymi przez reflektory i kratkę znajduje się sekcja zderzaka w kolorze nadwozia. Na niższym poziomie znajduje się kolejne wlot powietrza otoczone chromowanymi skrzydełkami – stylizowanymi elementami przypominającymi końcówki skrzydeł samolotów pasażerskich. Zintegrowano tam bardzo niskoprofilowe światła przeciwmgielne. W wersji Highline inny chromowany pasek w centrum wlotu powietrza łączy skrzydełka. Na najniższym poziomie znajduje się spoiler przedni, zaprojektowany jak tzw. splitter w samochodach wyścigowych. Od poziomu Comfortline również zastosowano tu chromowany pasek.
Profil boczny
Przód płynnie przechodzi w profil boczny za pomocą konturu bocznego w kształcie V, stylizowanego na Phaetona, oraz wyrazistych linii paneli skrzydeł. Wyróżniają się tu znacznie ostrzejsze dolne i (nowe) górne linie charakterystyczne. Te dwie linie nadają strukturę wysokości Passata, dając mu niższy profil i bardziej dynamiczny wizerunek. W jednej płynnej linii górna linia łączy najwyższy punkt reflektorów z linią okien do słupka C. Poniżej znajduje się druga linia charakterystyczna, łącząca boczne sekcje reflektorów i tylnych świateł, które rozciągają się w profil boczny. W obszarze progu znajduje się czarny (Trendline) lub chromowany (Comfortline i Highline) pasek dekoracyjny poprawiający wygląd bocznych powierzchni między poszerzonymi nadkolami; ten pasek kontynuuje się w przednich i tylnych sekcjach. Profil boczny, z nowym designem lusterek, charakteryzuje się również bardzo płynnie poprowadzoną linią od sekcji dachu do tyłu. Wizualnie, linie wyposażenia różnią się w profilu bocznym dzięki różnym kombinacjom kół i opon.
Tylna sekcja
Znacznie zmniejszona forma w kształcie klina w porównaniu do poprzedniego modelu, w połączeniu z nową stylizacją linii, nadaje tylnej sekcji lżejszy i bardziej elegancki wygląd. Dzięki temu tył sedana wydaje się niższy, a końcowe powierzchnie obu wersji nadwozia są szersze. Szczególnie charakterystyczne są tylne światła, które teraz owijają się w kierunku skrzydeł z wyraźnym konturem głównego światła. Zasadniczo dostępne są dwie wersje tylnych świateł; górna wersja wykorzystuje technologię LED dla głównego światła, światła hamowania oraz tylnego światła przeciwmgielnego. Poniżej, od wersji Comfortline tył ramy jest również otoczony chromowanym paskiem. W zderzaku kombi biegnie on na całą szerokość samochodu; w sedanie jest podzielony przez ramkę tablicy rejestracyjnej, która znajduje się w dolnej części pojazdu.
Passat ma różne rury wydechowe, które są specyficzne dla typu silnika. Dlatego dolna część każdego zderzaka tylnego została odpowiednio zmodyfikowana. W Passacie 1.4 TSI EcoFuel zasilanym gazem ziemnym nie widać rury wydechowej. Silniki podstawowe (1.4 TSI o mocy 90 kW i 1.6 TDI o mocy 77 kW) mają pojedynczą rurę wydechową po lewej stronie. Wszystkie mocniejsze wersje Passata z napędem na przednie koła charakteryzują się podwójną rurą wydechową po lewej stronie. Z kolei wersje z napędem na wszystkie koła 4MOTION można rozpoznać po dwóch rurach wydechowych, jednej po lewej i jednej po prawej.
Wysoka sztywność skrętna
Siódmy Volkswagen Passat to jeden z najbezpieczniejszych i najwyższej jakości pojazdów w swojej klasie. Kluczowym wskaźnikiem obu kryteriów jest sztywność skrętna nadwozia. Wynosi ona 32 400 Nm/°, co jest wartością najwyższą. Taki wynik nie byłby możliwy bez specyficznego zastosowania stali wysokowytrzymałych. Udział tych stali w strukturze nadwozia Passata wynosi 74 procent. Te metale wysokowytrzymałe i super wysokowytrzymałe są klasyfikowane w czterech poziomach wytrzymałości; eksperci mówią tu o różnych „punktach zrywania”. Prawie metale szlachetne, choć nie w klasycznym sensie tego słowa, to wysoko innowacyjne stale formowane. Ich udział w Passacie wynosi 16 procent. Można je znaleźć wszędzie tam, gdzie liczy się tylko jedno: maksymalne bezpieczeństwo.
Innowacyjne metody produkcji
Technologia łączenia zoptymalizowana pod kątem wytrzymałości skupia się na zastosowaniu wysokotechnologicznych materiałów. Kiedy pierwszego Passata wprowadzono na rynek 37 lat temu, można by to określić jako „spawanie”. Dziś jednak sytuacja jest znacznie bardziej złożona: „Łączenie” oznacza metody produkcji takie jak spawanie, ale obejmuje też metody łączenia klejami. Ponieważ wysokotechnologiczny samochód, jak Volkswagen Passat, nie jest już „spawany” w konwencjonalnym sensie, termin „technologia spawania zoptymalizowana pod kątem wytrzymałości” nie jest szczególnie poprawny. W strefach narażonych na maksymalne obciążenia strukturalne nadwozia stosuje się zarówno spawanie laserowe, jak i punktowe. Metody te uzupełniane są przez strukturalne połączenia klejowe oraz oczywiście konwencjonalne spawanie oporowe.
Większy komfort wibracyjny
Dla Volkswagena optymalny komfort wibracyjny ma wysokie priorytet. Bardzo technicznie brzmiąca terminologia zawiera kluczowe słowo, ponieważ jest to magiczne słowo, gdy chodzi o ogólny komfort. To jest bardzo odczuwalne. W tym kontekście szczególną uwagę poświęcono izolacji wibracji silnika. Dlatego Passat został wyposażony w skomplikowane łożysko obrotowe trójpunktowe, co pozwala na optymalną izolację silnika i nadwozia. Również ważne: izolacja wielowahaczowego zawieszenia przez podwozia.
Optymalizacja bezpieczeństwa
Passat jest wyposażony w standardowe funkcje, które obejmują dwuetapowe poduszki powietrzne, zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa a także poziome regulowane przednie zagłówki, zabezpieczone pedały w przypadku kolizji oraz poduszki powietrzne boczne (przód) i poduszki powietrzne kurtynowe (przód i tył). Dla tylnego obszaru siedzeń dostępne są również poduszki powietrzne boczne oraz wskaźnik statusu pasów. Oczywiste jest, że Passat, jako samochód dostępny na wszystkich pięciu kontynentach, spełnia także wszystkie międzynarodowe standardy zderzeniowe. Poprzedni model uzyskał już pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro-NCAP.
Wnętrze
Deska rozdzielcza została zmodyfikowana pod wieloma względami. Jej górna część, w której zintegrowano kratki wentylacyjne, ma nową teksturę powierzchni. Chromowe akcenty poprawiają wygląd ramki kratki wentylacyjnej. Pasujące dekoracyjne paski w instrumentach również mają nową, wyższą jakość materiałową; wizualnie oddzielają one górne i dolne obszary i są teraz zaprojektowane z lekkim wygięciem.
W wersji podstawowej Trendline, zastosowane są dekoracyjne wstawki w wykończeniu „Matt Chrome”. Po raz pierwszy tapicerki drzwi Passata są wzbogacone o specjalne akcenty. Cztery inne rodzaje dekorów są dostępne dla wyższych wersji Comfortline (standardowo: „Iridium Printed”) i Highline (standardowo: „Brushed Aluminium”). Autentyczne akcenty z drewna „Walnut” i „Zebrano” są oferowane w Passacie Comfortline za dodatkową opłatą oraz jako opcja w Passacie Highline. Konsola środkowa w Passacie Comfortline i Highline jest zawsze wykończona szczotkowanym aluminium. Wizualnie współgrają z tym chromowane ramki podświetlanych przełączników do świateł, regulacji lusterek i podnoszenia szyb.
Wielokolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny
Nowy między prędkościomierzem a obrotomierzem: teraz wielokolorowy wyświetlacz TFT (standard w Highline), który pod względem grafiki przypomina ten, który jest używany w Phaetonie i Touaregu. Dzięki wyższej rozdzielczości, wygląd nowego wyświetlacza wielofunkcyjnego ma wielokolorowy układ i animowane menu podobne do złożonej grafiki systemu radiowo-nawigacyjnego RNS 510.
Przeprojektowana konsola środkowa
Własności marki Volkswagen obejmują intuicyjnie rozłożone elementy sterujące i funkcje w kokpicie. Mając to na uwadze, projektanci wnętrz nadały nowy układ całej konsoli środkowej. Na górnym poziomie znajdują się analogowy zegar, który znajduje się w tej samej pozycji co w Phaetonie. Tuż pod nim znajdują się systemy infotainment, które w dużej mierze zostały zapożyczone z poprzedniego modelu. Dokładnie na środku, a więc optymalnie umieszczony w polu widzenia i zasięgu działania, znajduje się przycisk do włączania świateł awaryjnych. Na kolejnym poziomie znajdują się elementy sterujące klimatyzacją lub automatycznym systemem klimatyzacji.
Panel zmiany biegów – obszar otaczający dźwignię zmiany biegów – został całkowicie przeprojektowany. Sama dźwignia zmiany biegów – zarówno dla manualnej, jak i automatycznej skrzyni biegów (DSG) – ma sportową pozycję w dłoni. Teraz na idealnej, ergonomicznej pozycji po lewej stronie panelu znajduje się przycisk do elektronicznej hamulca ręcznego (wcześniej po lewej stronie kierownicy). Następnie znajdują się przyciski do Auto Hold, ESP oraz – w wersjach z systemem Keyless Access – przycisk uruchamiania silnika.
Zintegrowany po prawej stronie dźwigni zmiany biegów jest panel z klawiszami do aktywacji tylnej rolety, adaptacyjnego systemu sterowania podwoziem DCC, systemu Start/Stop, monitorowania ciśnienia w oponach oraz Rear Assist (akustyczny/wizualny asystent parkowania) i Park Assist (automatyczny asystent parkowania).
Oświetlenie nastrojowe
W oświetleniu nastrojowym paski świetlne umieszczone są w dekoracyjnych akcentach z drewna lub aluminium w drzwiach. Jasność tego pośredniego oświetlenia jest płynnie regulowana i jest dostosowywana za pomocą pokrętła sterującego do oświetlenia wnętrza. To oświetlenie oferowane jest jako część pakietu Ambience Pack (zawiera 2 lampki w podłokietnikach i światła ostrzegawcze w drzwiach) wraz z odpowiednimi paskami akcentowymi.
Nowa generacja foteli
Stylizacja i pokrycia foteli również zostały zmodyfikowane. Oferowane są cztery różne wersje, w zależności od opcji wyposażenia. Passat Trendline jest wyposażony w tapicerkę foteli z tkaniny w wzorze „Conte”. W tej wersji fotele kierowcy i pasażera mają już standardową regulację wysokości.
Na wyższym poziomie wyposażenia (Comfortline) stosowane są fotele w wzorze „Matera”. Powierzchnie siedzeń i boczne sekcje zaprojektowane są z różnymi rodzajami tkanin. Standardowe wyposażenie w Comfortline obejmuje elektrycznie regulowane wsparcie lędźwiowe i regulację oparcia fotela kierowcy.
Opcjonalnie fotele Comfortline można zamówić w wersji klimatyzowanej (z wentylacją). W takim przypadku fotele są tapicerowane tkaniną w stylu „Nardo”, która została skoordynowana z systemem wentylacji. Ponadto Volkswagen oferuje fotele Comfortline w wersji skórzanej „Vienna” (w tym ogrzewanie foteli), która również może być zamówiona w wersji klimatyzowanej jako opcja.
Skóra to standardowy materiał w fotelach komfortowych Passata Highline. Boczne podpory foteli oraz powierzchnie centralnych podłokietników są pokryte skórą „Vienna”; Alcantara jest używana na powierzchniach siedzeń (fotele z przodu z ogrzewaniem). Również standardem jest elektrycznie regulowane wsparcie lędźwiowe i regulacja oparcia fotela kierowcy.
W zasadzie ostatni poziom rozszerzenia komfortu dodaje elektryczną regulację 12 kierunkową dla przednich siedzeń. W tym przypadku: funkcja pamięci dla strony kierowcy. Ponadto elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka boczne również składają się elektrycznie i są wyposażone w oświetlenie otoczenia; lusterko po stronie kierowcy automatycznie przyciemnia się w odpowiedzi na silne światło z tyłu.
Tylne siedzenia / Przestrzeń bagażowa – Przestrzeń dla pasażerów i bagażu
W tylnej części siedzeń Volkswagen Passat imponuje trzema ergonomicznie wyprofilowanymi miejscami siedzącymi oraz przestronnym miejscem na głowę i nogi. Standardowa tylna kanapa jest asymetrycznie dzielona i składana, a także wyposażona w centralny podłokietnik z schowkiem. W Passacie Estate siedzenie można również złożyć do przodu; tworzy to równą, ciągłą powierzchnię bagażową. Od poziomu wyposażenia Comfortline w centralnym podłokietniku zintegrowano dwa rozsuwane uchwyty na napoje. Również standardem w wersjach Comfortline i Highline jest duży otwór ładunkowy, który może „pomieścić” cztery pary nart.
Przestrzeń bagażowa sedana
Przestrzeń bagażowa sedana ma zdumiewająco dużą pojemność 565 litrów. Chromowane zaczepy ułatwiają zabezpieczenie bagażu. Dwa uchwyty na torby po bokach pomagają zorganizować ładunek po zakupach.
Jednym z detali odzwierciedlających wysoki poziom designu w Passacie są czysto wdrożone zawiasy bagażnika zintegrowane na zewnątrz przestrzeni bagażowej. Bagażnik można odblokować i otworzyć całkowicie przyciskiem wewnątrz samochodu. Wykończenie klapy bagażnika zawiera trójkąt ostrzegawczy, aby był szybko dostępny nawet przy pełnym załadunku.
Przestrzeń bagażowa kombi z regulowaną podłogą ładunkową
Volkswagen Passat jest również oferowany od lat w szczególnie praktycznej wersji kombi. Nowością jest: pakiet zarządzania ładunkiem, znany z poprzedniego modelu, który teraz zawiera ruchomą podłogę ładunkową. Może być przesuwana w przód i w tył w obszarze powierzchni ładunkowej. Na przykład łatwo można schować ciężkie kartony z napojami tuż obok tylnego oparcia przy minimalnym wysiłku. Podłoga ładunkowa może być obciążona do 100 kilogramów; podłoga ma również uchwyt do łatwego usunięcia całej jednostki. Dodatkowo Volkswagen oferuje Pakiet Działu Przestrzeni dla Passata Estate. Ten dział to podłoga ładunkowa, którą można ustawić, aby sztucznie podzielić przestrzeń bagażową, tak aby mniejsze paczki nie przesuwały się przez nią. Innym elementem tego pakietu są schowki w komorze na koło zapasowe na drobne przedmioty. Pakiet zawiera również stalową osłonę progową.
Zdalne odblokowanie tylnego oparcia: Nie mniej praktyczne jest nowe zdalne sterowanie dla tylnego oparcia. Dźwignie w prawym i lewym wykończeniu przestrzeni bagażowej ułatwiają odczepienie lewej i/lub prawej części oparcia dzielonego w stosunku 1/3 do 2/3; następnie można je ręcznie złożyć do przodu.
Osłona przestrzeni bagażowej: Volkswagen również przeprojektował pokrywę przestrzeni bagażowej dla kombi. Aby całkowicie zwinąć pokrywę przestrzeni bagażowej z zamkniętej pozycji, wystarczy ją lekko nacisnąć z góry.
Gigant przestrzenny: pojemność bagażowa przestrzeni bagażowej kombi wynosi 603 litry do wysokości dolnej krawędzi okna. Gdy przestrzeń giganta jest w pełni wykorzystywana, w tym 90-litrowa wnęka na koło zapasowe, pojemność ładunkowa wzrasta do 1 731 litrów – w tym przypadku Passat wypełnia się do podsufitki i do oparć przednich siedzeń. Siatka działowa może być zamontowana za pierwszym lub drugim rzędem siedzeń, aby żaden ładunek nie przesuwał się do kabiny pasażerskiej podczas hamowania.
Nowy Passat może również pomieścić wiele ładunku: może być obciążony maksymalnie do 689 kilogramów (Passat Estate 2.0 TDI 4MOTION). Aby ułatwić załadunek, klapa tylna w kombi otwiera się do 2,06 metra wysokości; próg załadunkowy ma tylko 0,62 metra wysokości. Inne kluczowe parametry przestrzeni bagażowej kombi: wysokość prześwitu wynosi 0,72 metra i wysokość wnętrza 0,83 metra; szerokość między nadkolami to 1,0 metra. Największa szerokość w przestrzeni bagażowej: 1,3 metra. Minimalna długość: 1,13 metra. Podłoga ładunkowa VW Passata Estate zwiększa to do ogromnych 1,96 metra, gdy tylna kanapa jest złożona.
Cechy
Nowy Passat jest oferowany w trzech liniach wyposażeniowych Trendline, Comfortline i Highline. Passat Trendline to model podstawowy w serii, natomiast Passat Comfortline jest zalecany jako środkowy poziom wyposażenia ukierunkowany na komfort; na granicy klasy wyższej znajduje się ekskluzywny Passat Highline.
Volkswagen Passat Trendline
Choć zaprojektowany jako model podstawowy, Passat Trendline już ma obszerne wyposażenie. Weźmy pod uwagę redukcję CO2: wszystkie modele turbodieslowe mają system Start/Stop i odzyskiwanie energii (regeneracja akumulatora) jako standardowe funkcje. Wersje benzynowe i zasilane gazem ziemnym również korzystają z trybu regeneracji akumulatora. W przypadku najmniejszego silnika benzynowego, regeneracja akumulatora i system Start/Stop są opcjonalne.
Funkcje bezpieczeństwa: Oczywiście Passat Trendline ma takie funkcje jak sześć poduszek powietrznych, światła dzienne oraz elektroniczny program stabilizacji ESP. Te funkcje przekraczają oczekiwania: stabilizacja przyczepy i wsparcie w kontrą, które są zintegrowane z ESP. Efektywne: automatyczne światła awaryjne przy gwałtownym hamowaniu. Sprytne: Gdy kierowca parkuje Passata i zwalnia pas, nawet przed zatrzymaniem silnika, automatycznie aktywuje się elektroniczny hamulec postojowy, co zapobiega niepożądanemu toczeniu się Volkswagena. Przyjazny dzieciom: Oprócz standardowych gniazd Isofix, które są standardem dla odpowiednich fotelików dla dzieci, nowy Passat również można zamówić z dwoma fotelikami dziecięcymi (dla skrajnych miejsc) zintegrowanymi w tylnych siedzeniach.
Wyposażenie zewnętrzne / funkcjonalność: Na zewnątrz VW Passat Trendline można rozpoznać po takich elementach jak 16-calowe stalowe koła z pełnymi pokrywkami w wyglądzie felg aluminiowych, czernionej kratce chłodnicy z chromowanymi paskami na żebrach, czarnych akcentach na bocznych oknach oraz chromowanej listwie na klapie bagażnika. Również standardowe: diody LED w lusterkach bocznych, elementy nadwozia w kolorze nadwozia i dźwiękoszczelna przednia szyba. Passat Estate ma także czarne relingi na dachu.
Wnętrze / funkcjonalność: Wnętrze ma standardowe funkcje, takie jak różne schowki (w tym w konsolach centralnej i sufitowej), ramki i podświetlane dysze powietrzne w wykończeniu „Matt Chrome”, dekoracyjne wstawki również w „Matt Chrome”, asymetrycznie dzielony tylny oparcie kanapy oraz analogowy zegar na desce rozdzielczej. Inne elementy komfortu na pokładzie: klimatyzacja (Climatic), elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczne okna we wszystkich drzwiach, wyświetlacz temperatury zewnętrznej, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją auto-hold, automatyczne otwieranie klapy bagażnika, centralny zamek (z pilotem RF), wielofunkcyjny wyświetlacz Plus (w tym możliwość wywołania danych jazdy i ustawień dla wielu funkcji komfortu) oraz system audio RCD 210 z możliwością odtwarzania MP3.
Silniki: VW Passat Trendline można zamówić z dowolnymi silnikami do poziomu mocy 110 kW / 150 PS.
Volkswagen Passat Comfortline
Średnia linia wyposażeniowa Comfortline różni się od wersji Trendline ulepszonymi elementami zewnętrznymi i wewnętrznymi, a także dodatkowymi funkcjami komfortu i bezpieczeństwa. Na pokładzie Passata Comfortline standardowo znajduje się nowy system wykrywania zmęczenia.
Wyposażenie zewnętrzne / funkcjonalność: Na zewnątrz Passat Comfortline można rozpoznać po 16-calowych alufelgach „Perugia” z oponami 215 oraz chromowanych paskach w oknach bocznych i w obszarze progów bocznych i zderzaków.
Wnętrze / funkcjonalność: Wnętrze wzbogacone jest o takie elementy, jak dekoracyjne wstawki w „Iridium Printed” i eleganckie pokrycia siedzeń w tkaninie „Matera”. Ponadto z przodu znajdują się wygodne fotele z kieszeniami na oparciach siedzeń, manualne wsparcie lędźwiowe oraz elektryczna regulacja oparcia (strona kierowcy). Wielofunkcyjna skórzana kierownica, skórzany uchwyt zmiany biegów oraz wykładziny podłogowe są również częścią standardowego wyposażenia.
System radio-CD RCD 310 z podwójnymi i cyfrowymi tunerami oraz funkcją odtwarzania MP3 i mocą 4 x 20 Wat, port multimedialny AUX-IN, automatyczne przełączanie świateł, automatyczne przyciemnianie lusterka wstecznego, Park Pilot dla obszarów przednich i tylnych, zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa zagłówki z dodatkowymi regulacjami długości i czujnik deszczu uzupełniają funkcje Comfortline.
Silniki: VW Passat Comfortline można zamówić z dowolnym silnikiem do poziomu mocy 155 kW / 211 PS.
Volkswagen Passat Highline
Wyposażenie zewnętrzne / funkcjonalność: Najbardziej rozbudowana gama standardowych funkcji oferowana jest przez Passata Highline. Poza wyposażeniem Comfortline, zewnętrzna część tej linii wyposażenia została wzbogacona o 17-calowe alufelgi „Michigan” z oponami mobilnymi (samouszczelniającymi), chromowane paski w dolnych wlotach powietrza oraz błyszczące czarne słupy dachu. Dodatkowo, przednie reflektory przeciwmgielne z chromowanym wykończeniem i statycznymi światłami obrotowymi, podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby oraz wskaźnik ciśnienia w oponach oferują większe bezpieczeństwo. Passat Estate Highline można rozpoznać po anodowanych relingach dachowych w kolorze srebrnym.
Wnętrze / funkcjonalność: W środku szczegóły, takie jak dekoracyjne wstawki w „Brushed Aluminium” (lub prawdziwym drewnie), „Premium” wielofunkcyjny wyświetlacz z wielokolorowym wyświetlaczem, stalowe płyty progowe z napisem „Passat”, elektryczna regulacja lędźwiowa i oparcia fotela kierowcy, fotele z Alcantary/skóry z ogrzewaniem z przodu oraz automatyczna klimatyzacja (Climatronic) doskonalą atmosferę i komfort samochodu.
Silniki: VW Passat Highline można zamówić z dowolnym silnikiem w ofercie silnikowej.
Kluczowe opcjonalne funkcje
Osoby, które chcą jeszcze bardziej dostosować Passata do swoich indywidualnych potrzeb, mogą to zrobić dzięki programowi specjalnych opcji. W tej kategorii znajdują się techniczne funkcje, takie jak nowy pakiet Ambience Pack (z paskami świetlnymi w wykończeniach drzwi), nowy panoramiczny dach przesuwany/uchylany dla kombi (sedan: dach uchylno-skalny lub dach solarny), systemy wspomagające (takie jak ACC plus Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, Dynamic Light Assist, Lane Assist lub Side Assist), systemy nawigacyjne (RNS 315 i RNS 510), systemy audio „Dynaudio Confidence” (600 Wat) i „Volkswagen Sound” (300 Wat), a także odbiór telewizyjny dla systemu radiowo-nawigacyjnego RNS 510.
Dodatkowym atutem, jeśli chodzi o komfort, jest adaptacyjne sterowanie podwoziem DCC (sedan i kombi) oraz w pełni automatyczne poziomowanie zawieszenia (kombi). Dla odpowiedniej organizacji przestrzeni bagażowej dostępne są pakiety Zarządzania Ładunkiem i Podziału Przestrzeni Ładunkowej.
Pakiet Travel Comfort to odrębny rozdział. Zawiera gniazdko 230 V w tylnej części siedzeń, składane lusterka boczne, system alarmowy przeciwwłamaniowy, cztery lampki do czytania z chromowanymi ramkami, automatyczne przyciemnianie lusterka wstecznego, automatyczne przełączanie świateł, przygotowanie do telefonu komórkowego, asystent parkowania Park Assist, czujnik deszczu oraz dźwiękoszczelne przednie boczne szyby z kompozytowego szkła bezpieczeństwa – a to zaledwie próbka funkcji w tym obszernym pakiecie, który również jest bardzo atrakcyjnie wyceniony.
Silniki i skrzynie biegów
Jak to zwykle bywa w przypadku Volkswagena, nowy Passat również wyznacza standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wszystkie dziesięć silników (77 kW / 105 PS do 220 kW / 300 PS) stało się bardziej oszczędnych w zużyciu paliwa – nawet do 18 procent. Wersje TDI są wyposażone w technologię BlueMotion jako standardowe wyposażenie. Ten efektywny pakiet technologii obejmuje opony o niskim oporze toczenia, system Start/Stop oraz tryb regeneracji akumulatora. Modele VW Passata z silnikami benzynowymi również mają standardową technologię regeneracji akumulatora, która odzyskuje energię podczas hamowania. W przypadku najmniejszego silnika benzynowego regeneracja akumulatora i system Start/Stop są opcjonalne. Standardową przekładnią we wszystkich Passatach jest sześciobiegowa skrzynia biegów. Z wyjątkiem 105-PS TDI, wszystkie pozostałe silniki nowego Passata mogą być połączone z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG); w przypadku V6, DSG jest już standardowym wyposażeniem.
Najbardziej zrównoważony Volkswagen Passat w historii
Najbardziej oszczędny silnik Passata to 1.6 TDI (turbodiesel) o mocy 77 kW / 105 PS). Zużywa tylko 4,2 l/100 km w Passacie BlueMotion; to odpowiada emisji CO2 wynoszącej 109 g/km. W tym czasie downsizing i technologie, takie jak system Start/Stop, umożliwiają również niezwykle niskie wartości zużycia paliwa w silnikach benzynowych. Pionierem jest 1.4 TSI o mocy 90 kW / 122 PS; w wersji z technologią BlueMotion zadowala się zaledwie 5,9 l/100 km. Odpowiednia wartość CO2: 138 g/km.
Silniki TSI i V6 / Silniki bezpośredniego wtrysku benzyny i gazu ziemnego – pięć silników czterocylindrowych ze sprężarką i jeden sześciocylindrowy
Silniki benzynowe Volkswagena Passata osiągają moc 90 kW / 122 PS (1.4 TSI), 118 kW / 160 PS (1.8 TSI), 155 kW / 211 PS (2.0 TSI) i 220 kW / 300 PS (V6). Najmocniejszy silnik ma sześć cylindrów, podczas gdy wszystkie inne silniki benzynowe mają doładowane cztery cylindry. Sprężarka posiada także 1.4 TSI o mocy 110 kW / 150 PS, który został skonfigurowany do zasilania gazem ziemnym (EcoFuel). Derivatywa 1.4 TSI to silnik MultiFuel (118 kW / 160 PS), który został zaprojektowany do pracy z paliwem benzynowym o zawartości do 85 procent etanolu.
1.4 TSI o mocy 90 kW / 122 PS
1.4 TSI z opcjonalną technologią BlueMotion jest najbardziej oszczędnym silnikiem benzynowym. Wydobywa moc 90 kW / 122 PS (przy 5000 obr./min), a w wersji BlueMotion zużywa jedynie 5,9 l/100 km (lub 138 g/km). Doładowany TSI rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 niutonometrów w zakresie obrotów od 1500 do 4000 obr./min. Czterocylindrowy silnik osiąga maksymalną prędkość 205 km/h (kombi: 202 km/h). Sedana Passat osiąga klasyczny czas do 100 km/h w 10,3 sekundy (kombi: 10,6 sekundy). Ta wersja silnika jest dostępna z opcjonalną siedmiobiegową skrzynią DSG.
1.8 TSI o mocy 118 kW / 160 PS
1.8 TSI rozwija swoją maksymalną moc 118 kW / 160 PS przy 5000 obr./min. W tym silniku czterocylindrowym zespół projektowy zmniejszył łączone zużycie paliwa z 7,4 l/100 km w poprzednim modelu do 6,9 l/100 km w nowym modelu; wartość CO2 osiągnięta tutaj to 160 g/km. Doładowany czterocylindrowy silnik charakteryzuje się wyjątkową siłą momentu obrotowego (maksymalnie 250 niutonometrów w zakresie obrotów od 1500 do 4200 obr./min). Z tym silnikiem sedan osiąga 100 km/h w 8,5 sekundy (kombi: 8,7 sekundy); maksymalna prędkość wynosi 220 km/h (kombi: 218 km/h). TSI można opcjonalnie połączyć z siedmiobiegowym DSG.
2.0 TSI o mocy 155 kW / 211 PS
Poprawa efektywności paliwowej w silniku 2.0 TSI o mocy 155 kW / 211 PS (wcześniej 200 PS) jest znacząca; ten silnik doładowany ma teraz łączone zużycie paliwa wynoszące 7,2 l/100 (kombi również 7,2 l/100 km), co oznacza o 0,6 litra mniej niż w poprzednim modelu. Odpowiednio, emisja CO2 zmniejszyła się z 183 do 169 g/km. Duży TSI, który zadebiutował w Golfie GTI, rozwija swoją szczytową moc przy 5300 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 280 niutonometrów występuje w zakresie od 1700 do 5000 obr./min. Passat 2.0 TSI może jechać z prędkością 238 km/h (kombi: 235 km/h). Sedan wykonuje sprint do 100 km/h w 7,6 sekundy (kombi: 7,7 sekundy). Możliwa jest tutaj opcjonalna sześciobiegowa DSG.
V6 4MOTION o mocy 220 kW / 300 PS
Łączne zużycie paliwa w wersji topowej – Passat V6 o mocy 300 PS z napędem na wszystkie koła 4MOTION – teraz wynosi znacząco mniej, bo 9,3 l/100 km (wcześniej sedan: 9,8 litra). Nowa wartość CO2 wynosi 215 g/km (kombi: 215 g/km). Silnik sześciocylindrowy rozwija swoją maksymalną moc 220 kW / 300 PS przy 6600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 350 niutonometrów jest dostępny przy 2400 obr./min. Silnik sześciocylindrowy przyspiesza sedana do 100 km/h w 5,5 sekundy (kombi: 5,7 sekundy). W obu wersjach nadwozia maksymalna prędkość pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Zmiana biegów odbywa się za pomocą sześciobiegowej DSG w standardowym wyposażeniu.
1.4 TSI EcoFuel o mocy 110 kW / 150 PS
Jednym z najmniej emitujących modeli w średniej klasie jest Passat EcoFuel; w nowej wersji ustalono łączone zużycie paliwa na poziomie 6,6 m3 gazu ziemnego na 100 km (kombi: 6,7 m3 na 100 km); to odpowiada emisji CO2 wynoszącej jedynie 117 g/km (kombi: 119 g/km) oraz redukcji zużycia paliwa o 0,4 m3. Dzięki podwójnemu doładowaniu przez turbosprężarkę i sprężarkę (Twincharger), Passat EcoFuel uznawany jest za jeden z najbardziej sportowych pojazdów zasilanych gazem ziemnym na świecie. Sedan może osiągnąć prędkość 214 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 9,8 sekundy; wartości dla wersji kombi wynoszą 212 km/h i 9,9 sekundy.
1.4 TSI MultiFuel o mocy 118 kW / 160 PS
Na podstawie podwójnie doładowanego 1.4 TSI, opracowano MultiFuel Twincharger o mocy 118 kW / 160 PS, przeznaczony specjalnie do użytkowania w Szwecji i Norwegii. Ten silnik benzynowy może być zasilany paliwem o zawartości etanolu do 85 procent. Wartości dotyczące oszczędności paliwa i osiągów zostaną ogłoszone przy wprowadzeniu na rynek w Skandynawii.
Silniki TDI i BlueTDI / Silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem – cztery doładowane czterocylindrowe silniki Common Rail
Oferowane są cztery turbodiesle na trzech poziomach mocy; czterocylindrowe silniki osiągają moc 77 kW / 105 PS (1.6 TDI), 103 kW / 140 PS (2.0 TDI i 2.0 BlueTDI) i 125 kW / 170 PS (2.0 TDI).
1.6 TDI o mocy 77 kW / 105 PS
Najbardziej oszczędna wersja nowego VW Passata to 1.6 TDI BlueMotion o mocy 77 kW / 105 PS (od 4400 obr./min) i momencie 250 niutonometrów (od 1500 obr./min). W poprzednim modelu ten silnik już osiągał bardzo niskie wartości zużycia paliwa. Doskonale aerodynamiczna konstrukcja, dodatkowe wewnętrzne dostrojenie silnika oraz takie technologie jak system Start/Stop i regeneracja akumulatora pozwoliły obniżyć zużycie paliwa w nowym Passacie BlueMotion (sedan) o 0,2 litra do 4,2 l/100 km; to odpowiada wartości CO2 wynoszącej 109 g/km (kombi: 4,4 l/100 km i 114 g/km). Passat 1.6 TDI BlueMotion osiąga maksymalną prędkość 195 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 12,2 sekundy. Wartości dla Passata Estate z tym silnikiem wynoszą 193 km/h i 12,5 sekundy.
2.0 TDI o mocy 103 kW / 140 PS