VOLKSWAGEN Passat 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Passat 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Passat 2019-Present

Nie mniej niż 30 milionów modeli Passat powstało w Wolfsburgu, a przez ponad 7 generacji ta nazwa stworzyła swoją własną legendę. Ósma wersja modelu z modernizacją w połowie cyklu została zaprezentowana w 2019 roku. Dzięki bogactwu technologii, która została dodana do modelu, z większością nowych funkcji zaczerpniętych z bardziej luksusowych marek należących do grupy Volkswagen, ósmy Passat jest teraz bardziej zaawansowany niż kiedykolwiek wcześniej.

Większość nowości znajduje się wewnątrz, gdzie dzięki nowemu sprzętowi i oprogramowaniu, nowy Digital Cockpit został znacznie ulepszony w porównaniu do poprzedniego Active Info Display. Z znacznie lepszą grafiką i udoskonalonymi funkcjami, system teraz oferuje trzy różne konfiguracje wyświetlania, które można dostosować za pomocą przeprojektowanego wielofunkcyjnego koła kierownicy. Zewnętrzna część jest niemal identyczna z poprzednikiem, chociaż nowo zaprojektowane reflektory i zmienione przednie oraz tylne zderzaki nadają mu nieco bardziej dynamiczny wygląd.

Wszystkie silniki benzynowe teraz standardowo wyposażone są w filtry cząstek stałych, natomiast w przypadku silników diesla pojawił się nowy silnik 2.- TDI Evo. Z mocą 150 koni mechanicznych, ten silnik emituje o 10 g/100 km mniej CO2 w porównaniu do swojego poprzednika. Oferta silników benzynowych została uzupełniona o trzy nowe silniki o mocy 150, 190 i 272 koni mechanicznych.

 Rozpoczął się odliczanie: 30-milionowy Passat opuści linię montażową tej wiosny. To osiągnięcie czyni go najpopularniejszym modelem średniej wielkości na świecie. I to nie wszystko. Po Golfie (35 milionów pojazdów) – a przed legendarnym Beetlem (21,5 miliona sztuk) – Volkswagen Passat jest jednym z trzech najpopularniejszych pojazdów Volkswagena do tej pory. Jedno jest pewne: 30-milionowy Passat będzie jednym z pierwszych egzemplarzy znacznie udoskonalonej ósmej generacji. Duża aktualizacja techniczna sprawia, że nowy Passat wprowadza najnowsze innowacje marki. Przedsprzedaż rozpocznie się w maju 2019 roku w niektórych krajach europejskich, a wprowadzenie na rynek nastąpi od końca sierpnia 2019 roku (Niemcy).

Asystent podróży

IQ.DRIVE to nowa marka parasolowa systemów wspomagania Volkswagena. Od teraz technologie związane z autonomicznym prowadzeniem będą zgrupowane pod marką IQ.DRIVE. Przykładem jest nowy Asystent podróży. Volkswagen Passat będzie pierwszym Volkswagenem, który będzie mógł w sposób częściowo zautomatyzowany poruszać się praktycznie w całym zakresie prędkości (0 do 210 km/h). Razem z systemem wspomagania, Passat stanowi najbardziej zaawansowaną wersję IQ.DRIVE, jaką kiedykolwiek widziano.

Kierownica pojemnościowa

Volkswagen opiera się na intuicyjnej obsłudze i technologiach, które działają w dużej mierze automatycznie. Nowy Passat będzie pierwszym Volkswagenem na świecie z kierownicą pojemnościową. Wykrywa dotyk kierowcy, zapewniając interaktywny interfejs dla systemów takich jak Asystent podróży.

Automatycznie bezpieczniej

Asystent awaryjnego kierowania również debiutuje w Volkswagenie Passacie. System poprawia bezpieczeństwo podczas nagłych manewrów omijających poprzez interwencję hamowania. Ponadto, prowadzenie na pasie z systemem Lane Assist zostało zoptymalizowane dzięki nowej kamerze wielofunkcyjnej. Nowe reflektory IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED również zwiększają bezpieczeństwo i komfort.

Na stałe online

Trzecia generacja Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) również debiutuje wraz z nowym Passatem. App-Connect – interfejs do integrowania aplikacji smartfonowych – oferuje bezprzewodową integrację aplikacji iPhone za pomocą bezprzewodowego Apple CarPlay™ po raz pierwszy. Passat jest teraz na stałe online, ponieważ nowy system infotainment również zawiera zintegrowaną jednostkę łączności online (OCU) z kartą SIM jako standard. Oprócz ulepszonych usług związanych z nawigacją z informacjami w czasie rzeczywistym, obejmuje to nowe technologie i oferty, usługi transmisji muzyki, radio internetowe, korzystanie z technologii aplikacji internetowych, naturalne sterowanie głosowe wzbogacone o treści online, bezproblemowe korzystanie z usług online oferowanych przez Volkswagen We oraz przyszłe ustawienia pojazdu w chmurze. Smartfony (kompatybilne modele Samsunga) stają się również mobilnym kluczem do otwierania i uruchamiania Volkswagena Passata.

Otwarci na nowe pomysły

Wraz z nowym Passatem Volkswagen We zdobywa coraz większą dynamikę. Volkswagen opracował platformę cyfrową o nazwie Volkswagen We, która oferuje i dostarcza zgrupowane produkty mobilności w bardzo prosty sposób. Oferuje otwarty system, który jest nieustannie rozwijany. W tym momencie Volkswagen jest zatem otwarty na partnerów specjalistycznych i rozwija nowe usługi we współpracy z nimi. Współpraca z firmami, władzami, a także małymi, lokalnymi startupami tworzy przestrzeń dla nowych koncepcji, takich jak We Park (bezgotówkowe parkowanie) czy We Deliver (usługi oparte na dostępie do samochodu – prosty i bezpieczny dostęp partnerów serwisowych do pojazdu). Volkswagen ID jest zawsze w sercu systemu. Jest to centralny dostęp do wszystkich usług Volkswagena – a zatem również do zupełnie nowego spektrum informacji i usług opartych na internecie.

Nowy Cyfrowy Kokpit

Sprzęt i oprogramowanie w MIB3 tworzą cyfrowo połączoną jednostkę z nowym Cyfrowym Kokpitem Passata. Cyfrowe instrumenty zostały znacznie ulepszone w porównaniu do poprzedniego systemu (Active Info Display). Udoskonalone, kontrastowe wyświetlacze graficzne są czytelne i wysokiej jakości. Różnorodność funkcji wzrosła na zupełnie nowy poziom. Trzy różne konfiguracje wyświetlania można teraz dostosować za pomocą nowej wielofunkcyjnej kierownicy jednym naciśnięciem przycisku.

Zero emisji w mieście

Nowy Volkswagen Passat GTE rozpoczyna 2019 rok z znacznie wydłużonym zasięgiem elektrycznym. Teraz jest w stanie pokonać około 55 km w nowym cyklu WLTP, co odpowiada około 70 km według NEDC. Jak wcześniej, Passat GTE może być tymczasowo używany jako pojazd o zerowej emisji i w tej chwili nie podlega opłatom drogowym w dużych miastach, takich jak Londyn. Dzięki skonfigurowanym trybom pracy możliwe jest bardziej celowe wykorzystanie niezbędnej energii do jazdy bezemisyjnej w mieście. Jednocześnie połączenie silnika elektrycznego i turbodoładowanego (160 kW / 218 KM mocy systemowej) oznacza, że Passat GTE zapewnia zalety wygodnego, bezpiecznego pojazdu na długie dystanse. Volkswagen Passat GTE już spełnia normy emisji Euro 6d, które obowiązują dla nowych pojazdów od 2021 roku.

Filtry cząstek stałych jako standard

Dodatkowym wyróżnieniem jest nowo opracowany silnik 2.0 TDI Evo – wysoko wydajny silnik wysokoprężny o mocy 110 kW / 150 KM, który produkuje o 10 g/km mniej CO2 w porównaniu z równoważnym silnikiem w poprzedniku. 2.0 TDI Evo jest prekursor nowej generacji silników wysokoprężnych. Oferta silników obejmuje również trzy silniki benzynowe (TSI) o mocy 110 kW / 150 KM, 140 kW / 190 KM oraz 200 kW / 272 KM, a także trzy silniki wysokoprężne (TDI); te ostatnie dostarczają odpowiednio 88 kW / 120 KM, 140 kW / 190 KM oraz 176 kW / 240 KM. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają wymagania normy emisji Euro 6d-TEMP. Ponadto każdy nowy Passat – niezależnie od tego, czy jest to silnik benzynowy, czy wysokoprężny – wyposażony jest w filtr cząstek stałych.

Diody LED udoskonalają design

Volkswagen dopracował design Passata, aby uzyskać jeszcze bardziej dominującą obecność na drodze zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Przednie i tylne zderzaki, atrapa chłodnicy oraz logo Passata, które teraz znajduje się centralnie z tyłu, zostały całkowicie zaprojektowane na nowo. Dodatkowo nowe reflektory LED, LED-owe światła dzienne, LED-owe światła przeciwmgłowe i diody LED tylne tworzą charakterystyczny design. Kolory takie jak Lapiz Blue, Bottlegreen i Sandgold są nowością w Volkswagenie Passacie. Dodatkowo cztery nowe style 17-, 18- i 19-calowych felg aluminiowych poszerzają gamę kół.

Estetyka cyfrowego świata

Passat wyróżnia się we wnętrzu nowymi wykończeniami i tkaninami, przeprojektowanymi ozdobami drzwi, nowym kolorem wykończeń, nowymi instrumentami oraz nową kierownicą. Zamiast analogowego zegara, na desce rozdzielczej znajduje się stylowe podświetlane logo Passata. Konsola centralna ma dużą, otwartą komorę na przedmioty z opcjonalnym indukcyjnym złączem dla smartfonów i sąsiednim złączem USB-C. Ekrany Cyfrowego Kokpitu i systemów Infotainment łączą się w nocy z podświetlanymi przyciskami na pojemnościowej kierownicy wielofunkcyjnej i oświetleniem tła – teraz dostępnym opcjonalnie w 30 kolorach – tworząc dobrze oświetloną, estetyczną i funkcjonalną platformę informacyjną.

Dźwięk najwyższej jakości

Duński specjalista hi-fi Dynaudio starannie dostosował system dźwiękowy o mocy 700 watów do wnętrza nowego Volkswagena Passata, co zapewnia, że muzyka na pokładzie – niezależnie od źródła – brzmi najlepiej w historii Passata.

Nowa struktura wyposażenia

Volkswagen zaoferuje bestsellera klasy biznesowej z nową strukturą specyfikacji. Podstawowe wyposażenie nosi nazwę „Passat”. Powyżej tego, środkowy poziom nazywa się Business. Od teraz, najwyższy poziom nazywa się Elegance. Wersje Business i Elegance można również zamówić z personalizacją R-Line. Oprócz tych wersji, nowy model będzie ponownie dostępny jako osobny model Alltrack (wszechstronny napęd na wszystkie koła z możliwościami terenowymi) oraz jako GTE. Na wprowadzenie na rynek przewidziano również ekskluzywny model limitowanej edycji, ograniczonej do 2000 sztuk: Volkswagen Passat R-Line Edition w ekskluzywnym kolorze Moonstone Grey. Na pokładzie znajduje się jako standardowy jeden z dwóch silników o najwyższej mocy (176 kW TDI lub 200 kW TSI) oraz nowe systemy wspomagania, takie jak Asystent podróży.

Niskie koszty eksploatacji

Nowy Passat jest bardzo opłacalnym pojazdem o niskich całkowitych kosztach eksploatacji. Rzeczywiście, Volkswagen Passat jest jednym z najbardziej ekonomicznych modeli średniej wielkości dzięki silnikom o dużej produkcji. Weźmy na przykład Passata 2.0 TDI SCR o mocy 110 kW / 150 KM: jego koszt eksploatacji wynosi 17,3 ct/km – najniższy wśród jego bezpośrednich konkurentów.

IQ.DRIVE

Oprócz zaktualizowanego Volkswagena Passata, nowa parasolowa marka Volkswagena dla systemów wspomagania również posuwa się naprzód: IQ.DRIVE. Z IQ.DRIVE Volkswagen grupuje systemy asystujące kierowcy dzisiejszych i jutrzejszych dni na drodze do autonomicznej jazdy. Nowy Passat posiada najbardziej zaawansowane wersje IQ.DRIVE. Innowacyjna sieć za tymi systemami sprawia, że Volkswagen, dostosowany do potrzeb kierowców pokonujących duże dystanse, jest bardziej komfortowy i bezpieczniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Częściowo zautomatyzowany do 210 km/h

Nowe systemy wspomagania w Passacie obejmują Asystenta podróży, Asystenta awaryjnego kierowania oraz ACC z przewidywalnym tempomatem. Funkcja Asystenta podróży, która pojawia się po raz pierwszy w Volkswagenie, umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę w praktycznie całym zakresie prędkości aż do 210 km/h – krok milowy w kierunku autonomicznej jazdy. Integralną częścią Asystenta podróży jest ACC z przewidywalnym sterowaniem prędkością. Adaptacyjny tempomat reaguje na ograniczenia prędkości, miasta, zakręty, ronda i skrzyżowania, dostosowując odpowiednio prędkość.

Armada systemów wspomagania

Spektrum IQ.DRIVE jest uzupełniane znanymi technologiami, które są częściowo zintegrowane w nowych systemach wspomagania. Należą do nich system zmiany pasa ruchu Side Assist wraz z Ostrzeżeniem o Ruchu Tylnym, system utrzymywania pasa Lane Assist, Front Assist z Monitorowaniem Pieszych, system manewrowania przyczepą Trailer Assist oraz system Park Assist. Jeśli kierowca przestanie reagować z powodów zdrowotnych, Asystent awaryjny przejmuje kontrolę. System hamuje Passata do zatrzymania.

IQ.LIGHT

Nowe IQ.Light – matrycowe reflektory LED również zwiększają bezpieczeństwo i komfort. Interaktywny system oświetlenia został po raz pierwszy wprowadzony w 2018 roku dla flagowego modelu marki – Touarega. Nowy Volkswagen Passat jest teraz drugim Volkswagenem, który jest oferowany z IQ.LIGHT. Najważniejsze nowe systemy w IQ.DRIVE oraz systemie oświetleniowym w Passacie w szczegółach:

Częściowo zautomatyzowany do 210 km/h

Wykorzystanie Asystenta podróży w nowym Passacie to światowa premiera. Jak w przypadku poprzedniego systemu Asystent w Korek, adaptacyjny tempomat ACC odpowiada za prowadzenie wzdłużne w Asystencie podróży, podczas gdy system Lane Assist, adaptacyjny system prowadzenia na pasie, zajmuje się prowadzeniem bocznym. Natomiast ten automatyczny system prowadzenia wzdłużnego i bocznego był dostępny tylko do maksymalnej prędkości 60 km/h w związku z Asystentem w Korek, opcja Asystenta podróży w nowym Volkswagenie Passacie umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę do 210 km/h. Asystent podróży uruchamia się za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej w ciągu kilku sekund za pomocą jednego przycisku z lewej strony kierownicy. Jeśli Asystent podróży jest włączony, umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę na poziomie 2 w spektrum oficjalnych stopni automatyzacji między 0 a 5. Kierowca musi na stałe monitorować system na poziomie 2 z powodów prawnych i bezpieczeństwa. Aby to zapewnić, Asystent podróży monitoruje, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy. W nowym Passacie jest to bardziej wygodne niż kiedykolwiek dzięki pierwszej pojemnościowej kierownicy od Volkswagena. Wystarczy, że kierowca dotknie kierownicy; powierzchnia pojemnościowa rozpoznaje, że kierowca nadal kontroluje pojazd za pomocą „detekcji bez rąk”. W przeszłości wymagana była reakcja kierowcy w postaci lekkiego ruchu kierownicy. Co więcej, obowiązuje zasada: jeśli kierowca puści kierownicę na dłużej niż około 10 sekund, wówczas uruchamiana jest seria sygnałów ostrzegawczych (wzrokowych, akustycznych, szarpnięcie hamulca). Kierowca musi zareagować najpóźniej do tego momentu i dotknąć kierownicy, w przeciwnym razie Asystent awaryjny zostaje aktywowany, a Passat automatycznie zatrzymuje się.

Optymalizacja na krótkie odległości hamowania

Volkswagen znacznie poprawił elektromechaniczny servo hamulca. System, wcześniej stosowany tylko w GTE z napędem hybrydowym typu plug-in, jest teraz standardem w całej linii produktowej. To znacząca poprawa komfortu i bezpieczeństwa. Z jednej strony elektromechaniczne servo hamulca zapewnia, że hamulce Passata reagują jeszcze szybciej. Ponadto nowa elektromechaniczna servo hamulca poprawia również jazdę wspomaganą – z ogromnymi korzyściami: Adaptacyjny Tempomat ACC reaguje w bardziej efektywny sposób, ponieważ interwencje hamulcowe z elektromechanicznego servo hamulca można kontrolować precyzyjniej. W połączeniu z systemem Front Assist razem z Monitorowaniem Pieszych, odległość hamowania można znacznie skrócić w obrębie ograniczeń systemowych. W idealnym scenariuszu ryzyko wypadku z udziałem pieszego oraz prędkość zderzenia znacznie się zmniejszają.

Częściowo zautomatyzowane prowadzenie wzdłużne

Najnowsza generacja adaptacyjnego tempomatu – ACC – obejmuje przewidywalny tempomat. Do tej pory system w Volkswagenie Passacie był czystym systemem adaptacyjnego tempomatu: wystarczyło ustawić żądaną prędkość – hamowanie i przyspieszanie odbywało się za pomocą adaptacyjnego tempomatu. Ta sprawdzona funkcja będzie również oferowana w nowym Passacie. Od teraz dostępny będzie również nowy, przewidywalny ACC jako dodatkowa opcja. W połączeniu z systemem nawigacji i Wyświetlaczem Dynamicznych Znaków Drogowych system może również reagować na zmienne parametry, takie jak ograniczenia prędkości.

Zintegrowane czujniki

ACC z przewidywalnym tempomatem oblicza pozycję pojazdu na podstawie trasy i danych GPS oraz redukuje prędkość pojazdu przed zakrętami, rondami, skrzyżowaniami, ograniczeniami prędkości i miastami. Jednocześnie ACC uzyskuje dostęp do Dynamicznego Wyświetlacza Znaków Drogowych za pośrednictwem przedniej kamery (nowej generacji MFK 3.0) i dostosowuje prędkość, gdy tylko wykryje ograniczenie prędkości. Po opuszczeniu strefy z ograniczeniem prędkości, ACC z przewidywalnym tempomatem automatycznie przyspiesza Passata, aż osiągnie maksymalny dopuszczalny limit prędkości ważny dla danego odcinka drogi. Czujnik radarowy z aktualnego ACC przejmuje funkcję bezpieczeństwa z przodu i dostosowuje odległość do pojazdu z przodu. Jeśli Passat jest wyposażony w DSG, ACC staje się asystentem w korkach i przy zatrzymaniach, ponieważ pojazd również automatycznie rusza, gdy jest wyposażony w skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem. Najnowsza generacja ACC nie jest już systemem pasywnym. Zamiast tego jest to aktywny system, który poprawia wygodę i bezpieczeństwo. Kierowca zawsze może przejąć kontrolę nad przewidywalnym ACC, uruchamiając pedał przyspieszenia lub hamulca.

Częściowo zautomatyzowane prowadzenie boczne

Passat jest standardowo oferowany z systemem utrzymywania pasa Lane Assist. System koryguje kierowanie, jeśli pojazd ma zamiar opuścić pas. Lane Assist rozpoznaje odpowiednie oznaczenia pasów drogowych za pomocą kamery zintegrowanej na górze przedniej szyby. Nowa kamera wielofunkcyjna MFK 3.0 znajduje się w Volkswagenie Passacie, dzięki czemu prowadzenie boczne jest jeszcze bardziej poprawione. Tło: system może rozpoznać zarówno trawę, jak i granice pasa dzięki nowo zintegrowanemu systemowi „Rozpoznawania Krawędzi Drogi”.

Manewry uniku stają się bezpieczniejsze

Nowy Asystent awaryjnego kierowania w Passacie jest dostępny po raz pierwszy w Volkswagenie. Jest automatycznie aktywowany, gdy kierowca musi ominąć przeszkodę. Jeśli radarowy czujnik zintegrowany w przednim końcu Passata rozpozna przeszkodę, kierowca zostanie ostrzeżony wizualnie i akustycznie o zderzeniu. Typowym przykładem takiej sytuacji jest pojazd poruszający się po wiejskiej drodze, który nagle hamuje do zatrzymania. Kierowca z tyłu intuicyjnie wykonuje manewr uniku. Takie omijanie jest w nowym Passacie bardziej zwinne i kontrolowane dzięki celowej interwencji hamulcowej ze strony systemu wspomagania. Pojazd jest również stabilizowany podczas szybkiego wciągania do pasa i potencjalne zakręcanie jest zapobiegane w obrębie ograniczeń systemu. Nowy Asystent awaryjnego kierowania podnosi bezpieczeństwo czynne na drogach wiejskich i autostradach.

Matrycowe reflektory LED

Volkswagen Passat będzie drugim modelem po aktualnym Touaregu, który będzie wyposażony w nowe IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED jako opcjonalne wyposażenie. Między innymi imponują one interaktywną kontrolą światła, która sprawia, że jazda nocą staje się bardziej komfortowa i bezpieczna. Reflektory LED wykorzystują matrycę wykonana z punktów świetlnych – pojedyncze diody LED, które można aktywować. Światło mijania i drogowe generowane jest za pomocą dwóch systemów projekcyjnych LED. Wewnętrzny moduł ma siedem diod LED do podstawowego oświetlenia; dodatkowe światło drogowe jest również realizowane za pomocą pięciu dodatkowych diod LED. Zewnętrzny moduł to interaktywny reflektor LED matrycowy – znany jako moduł pikselowy. Jego światło generowane jest za pomocą 32 indywidualnie kontrolowanych diod LED na płytce drukowanej. Tworzą one matrycę LED. Kierunkowskaz, światło dzienne i światło boczne również realizowane są za pomocą diod LED. Diody LED w kierunkowskazach z ich efektem „mycia” są umieszczone w wąskim poziomym pasku na górze reflektora. Jeśli kierunkowskaz jest nieaktywny, tworzą one światło dzienne, uzupełnione przez cztery dodatkowe elementy LED, które można znaleźć w systemach projekcyjnych LED. Diody LED w świetle dziennym również tworzą światło boczne po przyciemnieniu. System matrycy LED można rozpoznać po logo IQ.LIGHT na zewnątrz obudowy reflektora.

Interaktywne funkcje świetlne

Różne, częściowo interaktywne funkcje świetlne są aktywowane za pomocą 44 diod LED w obu systemach projekcyjnych. Odpowiednia jednostka sterująca wykorzystuje sygnały z przedniej kamery, dane cyfrowe mapy systemu nawigacyjnego, sygnały GPS, kąt skrętu oraz aktualną prędkość, aby precyzyjnie aktywować poszczególne diody LED, zapewniając optymalne światło w ułamkach sekundy. Kierowca aktywuje automatyczną funkcję ciągłego światła drogowego za pomocą Dynamic Light Assist, po prostu przesuwając przełącznik na kolumnie kierowniczej do przodu. Resztę – przyciemnianie, aktywację światła drogowego, światło do jazdy w mieście, światło na autostradzie – wykonuje Passat. Automatycznie. Dzięki nowym reflektorom matrycowym, które działają z najwyższą mocą świetlną, ludzie, obiekty, inne pojazdy i zwierzęta stają się widoczne, które wcześniej byłyby mniej rozpoznawalne i mniej widoczne z konwencjonalnymi systemami reflektorowymi.

Wyraźna funkcja przełączania

Technologia LED jest stosowana w nowych diodach LED tylnych w Passacie jako standard. Design i kontury diod LED nadają tylnej części charakterystyczny podpis świetlny w nocy. W najwyższej wersji pełnych diod LED, wewnętrzne elementy LED tworzą sześć małych kątów znanych jako skrzydła. Są one otoczone paskami LED dla światła tylniego (na górze, na dole, z zewnątrz) oraz paskiem LED dla kierunkowskazu (tuż na górze). Trzy skrzydła dla funkcji światła tylnego są skierowane wzdłużną stroną w dół, a trzy skrzydła dla światła hamowania zwracają się ku górze. Gdy hamulec jest wciśnięty, trzy skrzydła diod LED tylnych gasną, a trzy diody LED świateł hamowania włączają się – skutkując rozpoznawalnym efektem klikania. Ta cecha została bezpośrednio przejęta z Touarega i jest oferowana tylko przez Volkswagena. Tak samo jak w przypadku matrycowych reflektorów LED, diody LED tylnych w najwyższej wersji są również wyposażone w funkcję wycieraczki dla kierunkowskazów.

Animacja powrotu do domu / wyjazdu z domu

Ostatnia, ale nie mniej ważna, animacja jako scenariusz powrotu do domu i wyjazdu z domu uruchamia się przy otwieraniu i zamykaniu Passata w ciemności. Na początek kierunkowskaz zaczyna myć dwa razy w ruchu wahadłowym, następnie aktywowane są trzy czerwone skrzydła diod LED tylnych, a następnie czerwone obszary peryferyjne na tylnych diodach LED. Wszystkie czerwone diody LED gasną kolejno po zakończeniu animacji.

Diody LED jako standard w Passacie

Diody LED są preferowanym źródłem światła nawet w podstawowych wariantach. Światło mijania i drogowe oraz światła dzienne i boczne są realizowane z białych diod LED w standardowych reflektorach. Ponadto, połączone światło przeciwmgłowe i światło do skrętu w zderzaku optymalizuje widoczność za pomocą technologii LED. Tylne diody LED są wyłącznie wyposażone w diody LED.

Bardziej cyfrowo, bardziej sieciowo, bardziej intuicyjnie

Volkswagen w dużej mierze zdigitalizował świat obsługi i informacji w nowym VW Passacie jako pierwszy model marki z trzecią generacją Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3). Jednocześnie Passat wyposażony jest w najnowszy etap rozwoju Cyfrowego Kokpitu; cyfrowe instrumenty i systemy infotainment z MIB3 łączą się w nową jednostkę. Systemy MIB3 w Passacie są również „zawsze włączone” – ponieważ są wyposażone w własną kartę SIM. Ta jednostka łączności online (OCU) jest interfejsem do Volkswagen We dla pojazdu i wszystkich pasażerów – nowy świat mobilności oparty na Internecie z licznymi usługami online w standardzie.

Usługi transmisji i radio internetowe

Trzecia generacja Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) została ulepszona w kilku obszarach. Przy wprowadzeniu modelu będą dostępne trzy systemy Infotainment: Composition Media (6.5 cala, bez nawigacji), Discover Media (8.0 cala, pierwszy poziom systemu nawigacyjnego) oraz Discover Pro (9.2 cala, maksymalny poziom systemu nawigacyjnego). Najważniejszą cechą odróżniającą w porównaniu do MIB2 jest jednostka łączności online (OCU) z wbudowaną kartą SIM. Oznacza to, że Volkswagen Passat jest na stałe online, gdy tylko kierowca zarejestruje go w systemie Volkswagena. Wyświetlacz pokazuje małą kulę, która zmienia kolor, gdy system jest aktywny. OCU ma kilka zalet. Na przykład, teraz ogólnie możliwe jest uzyskiwanie dostępu do usług online w We Connect oraz usług transmisji muzyki bez sparowanego smartfona lub dodatkowo zainstalowanej karty SIM. Stacje radiowe online będą dostępne za pośrednictwem radio.net oprócz stacji FM, AM i DAB. Pasażerowie mogą również połączyć swój smartfon, tablet, czytnik e-booków lub podobne urządzenia z Internetem za pomocą hotspotu Wi-Fi. Naturalne sterowanie głosowe jest również dostępne w Passacie dzięki połączeniu online. Ważne dla użytkowników biznesowych: jeśli smartfon jest sparowany, można dyktować wiadomości tekstowe, a system infotainment również odczytuje otrzymane wiadomości.

Bezprzewodowy App-Connect

App-Connect – który umożliwia korzystanie z różnych aplikacji smartfonowych za pośrednictwem systemu infotainment – można również aktywować bezprzewodowo za pomocą Bluetooth po raz pierwszy z Apple iPhone’ami. Apple CarPlay™ jest zatem praktycznie automatycznie aktywne. Kompatybilne smartfony są ładowane indukcyjnie za pomocą nowej komory z interfejsem dla telefonu komórkowego w konsoli centralnej.

Naturalne sterowanie głosowe

„Cześć Volkswagen” – ten krótki zwrot wystarczy, aby Passat odpowiedział na naturalne komendy. Na „Tak, proszę?” Passat odpowiada, że jest gotowy. Wszystkie główne funkcje nawigacji, telefonu i radia można obsługiwać za pomocą mowy. Na przykład wystarczy powiedzieć „Chcę jechać na Jungfernstieg w Hamburgu”, aby aktywować odpowiadające nawigację. Jest to możliwe, ponieważ sygnały wprowadzane za pomocą mowy są przetwarzane i rozpoznawane za pomocą chmury; sterowanie głosowe działa również w prostszym trybie offline. Dzięki połączeniu online zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą uzyskiwać dostęp do aktualnych informacji, miejsc docelowych i inteligentnej nawigacji za pomocą komendy głosowej. Wprowadzenia są tak intuicyjne, jak można oczekiwać od obecnych urządzeń w sektorze konsumenckim i od smartfonów.

Nowy ekran główny

Intuicyjnie kontrolowane menu nawigacyjne w systemie infotainment zostało opracowane na nowo i częściowo przebudowane. Na przykład w systemie Discover Pro kierowca może kontrolować praktycznie wszystkie funkcje systemu infotainment na dwóch czytelnych poziomach za pomocą skonfigurowanego na nowo ekranu głównego. Kierowca po prostu konfiguruje pożądany wybór i układ funkcji – tak jak aplikacje na ekranie smartfona. To wszystko. Oznacza to, że obsługa Volkswagena Passata jest prostsza niż kiedykolwiek wcześniej. W tym momencie Volkswagen przeniósł więcej nowych technologii z Touarega do Passata, ponieważ projekt interfejsu ekranu został zaczerpnięty z najnowszego modelu SUV.

Nowe menu nawigacyjne

Menu nawigacyjne zostało również przebudowane. Głównym celem było stworzenie menu, które jest jak najbardziej intuicyjne. Z tego powodu teraz po lewej stronie znajdują się cztery małe symbole, do których kierowca może uzyskać dostęp: Import Destynacji, Ostatnie Destynacje, Przegląd Podróży (interaktywna mapa) oraz Ulubione (zapisane destynacje). Przegląd Podróży to zupełnie nowa funkcja: Gdy system nawigacyjny jest aktywowany, a widok mapy jest w pełni otwarty, po lewej stronie widać stylizowaną trasę (pionowy pasek) jako przegląd podróży. Przepływ ruchu i punkty zainteresowania (POI) są pokazywane za pomocą danych o ruchu online z przewidywanymi opóźnieniami. Jeśli kierowca dotknie POI – na przykład restauracji – wyświetlane są szczegółowe informacje. Możliwe jest bezpośrednie dzwonienie, aby zarezerwować stolik, z wyświetlenia POI.

Znacznie łatwiejsze w użyciu

Nowy Passat oferuje opcję drugiej generacji Volkswagen Active Info Display: nowy Cyfrowy Kokpit. Cyfrowe instrumenty zostały znacznie ulepszone w porównaniu do poprzedniego systemu. Grafika wyświetlacza jest czytelna i wysokiej jakości. Różnorodność funkcji wzrosła na zupełnie nowy poziom. Cyfrowy Kokpit o przekątnej 11,7 cala zapewnia lepszą wydajność graficzną, większą gęstość pikseli, poprawioną jasność oraz kontrast, a także intensywniejsze kolory. Kierowca może szybko i łatwo przełączać się między trzema podstawowymi układami za pomocą przycisku View na kierownicy wielofunkcyjnej:

Układ 1 / Wskaźniki: Obroty (po lewej) i prędkość (po prawej) są wyświetlane interaktywnie w okrągłych instrumentach. Pola informacyjne można dowolnie konfigurować w obrębie wskaźników. Indywidualnie dostosowywany wyświetlacz znajduje się pośrodku między obrotomierzem a prędkościomierzem.
Układ 2 / pola informacyjne. Kierowca może kliknąć przycisk View, aby zmienić na widok cyfrowy bez wskaźników, z konfigurowalnymi polami informacyjnymi. Ponownie integralnie włączony jest dowolnie dostosowywany wyświetlacz w środku.
Układ 3 / Wyświetlacz z funkcją. Kolejny klik oznacza, że mapa jest wyświetlana na całym wyświetlaczu. Informacje takie jak prędkość są wyświetlane na dole ekranu.
700 watów remixowane

W studiach nagraniowych i salonach na całym świecie duński specjalista hi-fi Dynaudio zapewnia, że muzyka brzmi dokładnie tak, jak została nagrana. Dlatego na przykład Touareg, Arteon, a także poprzedni Passat opcjonalnie mają systemy dźwiękowe Dynaudio. System dźwiękowy został jeszcze bardziej udoskonalony, aby najlepiej pasował do wnętrza nowego Volkswagena Passata. Efekt: dźwięk wyjątkowej jakości. System Dynaudio Confidence wykorzystuje dwanaście głośników do przekazywania nawet najdrobniejszych niuansów do wnętrza pojazdu. Całkowita moc 700 watów wzmacniacza 16-kanałowego zapewnia dynamiczny efekt, który wiernie reprodukuje rock, jazz i muzykę klasyczną. Dźwięk można jeszcze bardziej dopasować dzięki ustawieniom dźwięku Authentic, Soft, Dynamic i Speech oraz zintegrowanemu equalizerowi.

MIB3 i Volkswagen We jako jedna jednostka

Mobilność szybko się zmienia. Staje się coraz bardziej sieciowa, zorientowana na usługi, spersonalizowana i coraz bardziej koncentruje się na ludziach. Nowy Passat wyznacza standardy w tym zakresie: dzięki trzeciej generacji Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) oferuje nowy sprzęt i oprogramowanie jako online interfejs do interaktywnego świata informacji i ofert usług. Najnowszy rozwój firmy – Volkswagen We – to cyfrowa platforma, która w prosty sposób oferuje i dostarcza zgrupowane produkty mobilności. Jest to otwarty system, który jest nieustannie rozwijany. Jako cały ekosystem Volkswagen We łączy różne obszary użycia: w i na pojeździe, między pojazdem a smartfonem oraz w interakcji między pojazdami a użytkownikami a światem informacji i ofert, w którym wszyscy się poruszają. Po jednokrotnej rejestracji w Volkswagen We każdy klient otrzymuje Volkswagen ID. Kierowca Passata może na przykład uzyskać dostęp do usług z pojazdu, takich jak bezgotówkowa usługa parkingowa We Park.

Sklep w samochodzie

Plany danych do korzystania z różnych usług online lub hotspotu Wi-Fi można rezerwować, a oczywiście także odnawiać za pośrednictwem systemu infotainment. Są one dostarczane przez mobilnego partnera telefonicznego Volkswagena, Cubic Telekom – innowacyjny start-up technologiczny z Dublina. Takie same podejście można zastosować w tym Sklepie w samochodzie do pobierania aplikacji takich jak We Park, aby w przyszłości używać ich jako rozszerzonej funkcji systemu infotainment. Aktualizacje aplikacji będą również oferowane do pobrania później.

We Connect dla nowych modeli

Coraz większy zakres usług online jest objęty przez We Connect. Volkswagen Passat oferuje We Connect jako wyposażenie standardowe. We Connect Plus jest oferowany jako opcjonalny pakiet premium z jeszcze większą liczbą opcji.

We Connect Flota

Dla firm posiadających własne floty lub dla osób samozatrudnionych Volkswagen opracował również We Connect Flota – w tym funkcje takie jak Cyfrowy Dziennik, monitorowanie zużycia paliwa, Menedżer Usługowy lub możliwość zapisywania historii lokalizacji, co oszczędza czas i pieniądze.

Personalizacja w chmurze

Wraz z We Connect smartfon staje się pilotem i mobilnym centrum informacyjnym. Zdalne blokowanie samochodu za pomocą smartfona, uzyskiwanie dostępu do informacji o pojeździe, takich jak pozostały zasięg, czy lokalizowanie swojego samochodu lub pojazdów w flocie – wszystko można zrobić za pomocą smartfona. Niezależnie od tego, czy We Connect, We Connect Plus, czy We Connect Flota: użytkownik ustawia dostęp do wszystkich usług i informacji w ramach tej sieciowanej architektury tylko raz za pomocą własnego Volkswagen ID. To umożliwia użytkownikowi dostęp do wszystkich możliwych usług online. Dzięki Volkswagen ID użytkownik może być nawet identyfikowany w przyszłości w innym pojeździe dzięki personalizacji w chmurze. Passat automatycznie aktywuje wiele ustawień osobistych w tym przypadku.

Mobilny klucz

Smartfon stanie się kluczem do pojazdu w przyszłości. We Connect jest interfejsem dla tego celu w nowym Passacie. Smartfon jest konfigurowany w tym celu za pomocą aplikacji We Connect, a następnie autoryzowany za pomocą systemu infotainment i TAN. Mobilny klucz będzie kompatybilny z urządzeniami Samsung opartymi na Androidzie. Aby używać smartfona jako mobilnego klucza, nie jest wymagana łączność z siecią komórkową. Wystarczy zbliżyć smartfon do klamki w taki sam sposób, jak system bezkluczykowego blokowania i uruchamiania Keyless Access otwiera Passata. Aby uruchomić silnik, smartfon umieszcza się w nowej komorze z interfejsem przed gałką zmiany biegów Volkswagena Passata. Dodatkowo możliwe jest również przesłanie mobilnego klucza do przyjaciół lub rodziny, aby również mogli używać swojego smartfona jako klucza do samochodu.

We Park

1.5L TSI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP215/55Hr17
Długość188 In (4775 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/61.6 In (1
Rozstaw osi109.7 In (2786 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Masa własna3142 Lbs (1425 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4365 Lbs (1980 Kg)
Spalanie miasto56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Spalanie trasa35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km
Low29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Medium41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
High47 Mpg Us (5 L/100Km)
Extra High39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)133 G/Km

1.5L TSI 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP215/55Hr17
Długość188 In (4775 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/61.6 In (1
Rozstaw osi109.7 In (2786 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Masa własna3164 Lbs (1435 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4387 Lbs (1990 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km
Low27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Medium37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
High44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Extra High38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)140 G/Km

1.6L TDI 7AT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc88.3 Kw @ - Rpm
120 Hp @ - Rpm
118 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3250 Rpm
250 Nm @ 1500-3250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP215/55Hr17
Długość188 In (4775 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/61.6 In (1
Rozstaw osi109.7 In (2786 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Turning Circle (Curb To Curb)38.4 Ft (11.7 M)
Masa własna3307 Lbs (1500 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km
Low36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Medium43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
High50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Extra High42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)140 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 1600-2750 Rpm
360 Nm @ 1600-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP215/55Hr17
Długość188 In (4775 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/61.6 In (1
Rozstaw osi109.7 In (2786 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Masa własna3362 Lbs (1525 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO2101 G/Km
Low42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Medium51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
High57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Extra High49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)122 G/Km

2.0L TDI Evo 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 1600-2750 Rpm
360 Nm @ 1600-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna139 Mph (224 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP215/55Hr17
Długość188 In (4775 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość58.4 In (1483 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/61.6 In (1
Rozstaw osi109.7 In (2786 Mm)
Pojemność bagażnika20.7 Cuft (586 L)
Masa własna3362 Lbs (1525 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2102 G/Km
Low42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Medium51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
High57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Extra High49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)122 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.