Nazwa Passat istnieje od 1973 roku, kiedy to zadebiutowała pierwsza generacja. Model był nieustannie udoskonalany i oferowany w różnych wersjach nadwozia na przestrzeni lat, a Volkswagen sprzedał ponad 15 milionów pojazdów.
Aby zaspokoić szersze grono klientów, w 2012 roku powstał Volkswagen Alltrack. Oferowany w jednej wersji nadwozia kombi, Alltrack był połączeniem standardowego Passata i możliwości Tiguana.
Z SUV-owymi zderzakami, poszerzeniami nadkoli, większym kątem natarcia i zejścia oraz wyższym prześwitem, Alltrack był wszechstronnym pojazdem, który oferował dużo miejsca dla pasażerów, dużą przestrzeń bagażową i zdolności terenowe.
Oprócz osłon nadwozia, Alltrack był wyposażony w napęd na 4 koła oraz podniesione zawieszenie.
Dostępne były 4 silniki, w tym 2 benzynowe i 2 diesla. W przypadku silników benzynowych moc wynosiła od 160 do 210 KM, natomiast jednostki diesla miały moc 140 KM lub 170 KM.
Najmocniejsze silniki miały standardowy napęd na 4 koła i były połączone z dwusprzęgłową skrzynią biegów, a także systemem elektronicznego blokady różnicowej (XDS).
Pod względem praktyczności, Alltrack był lepszy od standardowego Passata, z maksymalną zdolnością holowania wynoszącą 2000 kg, co oznaczało wzrost o 200 kg. Pojemność bagażnika wynosiła 603 litry, a po złożeniu tylnych siedzeń zwiększała się do 1641 litrów, co czyniło Alltracka zwycięzcą w swojej klasie.
W ciągu ostatnich czterdziestu lat wyprodukowano ponad 15 milionów samochodów Passat. Oprócz korzystnych cech użytkowych, sukces najlepiej sprzedającego się modelu, który jest dostępny na wszystkich kontynentach, można przypisać szerokiemu i zróżnicowanemu asortymentowi wersji Passata. Teraz Volkswagen rozszerza serię modeli o kolejnego specjalistę: Volkswagena Passata Alltrack.
Ta nowa wersja jest oferowana w konfiguracji kombi i wypełnia lukę między tradycyjnym Passatem Estate a SUV-ami, takimi jak Tiguan. Powód jest prosty: wielu kierowców, którzy wykorzystują swoje samochody jako holowniki lub w lekkim terenie, pragnie wszechstronnego, sportowego i bardzo przestronnego pojazdu pasażerskiego o solidnej konstrukcji. Volkswagen opracował VW Passata Alltrack z myślą o tej grupie klientów. W porównaniu do znanego Passata Estate, nowy model wyróżnia się nowymi zderzakami w stylu SUV – z poszerzeniami nadkoli i progów. Jego większy kąt rampowy, kąt podejścia, kąt zejścia oraz wyższy prześwit sprawiają, że Volkswagen Passat Alltrack jest doskonałą alternatywą SUV-a do jazdy po nieutwardzonych drogach.
W Volkswagenie Passat Alltrack dostępne są dwa turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 118 kW / 160 KM oraz 155 kW / 210 KM, a także dwa turbodiesle (TDI) – także z bezpośrednim wtryskiem – o mocy 103 kW / 140 KM i 125 kW / 170 KM. Dwie najpotężniejsze wersje Alltrack, 170 KM TDI i 210 KM TSI, mają standardowy napęd na cztery koła 4MOTION oraz skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG). Dla VW Passata Alltrack z silnikiem 140 KM TDI Volkswagen zaoferuje napęd na cztery koła jako opcję. Efektywność pracy silników VW Passata Alltrack w połączeniu z inteligentnie sterowanym systemem napędu na cztery koła 4MOTION ilustrują dwa silniki TDI: wersja 140 KM ma niski łączny zużycie paliwa wynoszące 5,7 l/100 km (odpowiadające 150 g/km CO2), podczas gdy zużycie paliwa dla wersji 170 KM wynosi 5,8 l/100 km (152 g/km CO2).
Silniki i skrzynie biegów
Volkswagen Passat Alltrack jest oferowany w wersji z napędem na przednie koła lub na cztery koła (4MOTION). Jednak w obu przypadkach pojazd jest zaprojektowany do holowania dużych ładunków przyczep i jazdy w bardzo trudnym terenie. Dlatego w nowym Volkswagenie stosowane są wyłącznie silniki turbodoładowane o wysokim momencie obrotowym – dwa benzynowe (TSI) i dwa diesle (TDI). Maksymalny moment obrotowy efektywnych silników czterocylindrowych wynosi od 250 do 350 Nm. Żaden z czterech silników nie wymaga więcej niż 1 750 obrotów na minutę, aby osiągnąć maksymalny moment obrotowy, co czyni go idealnym do wszelkich sytuacji drogowych.
140 do 210 KM. Dwa silniki benzynowe Volkswagena osiągają moc 118 kW / 160 KM (pojemność 1,8 litra) oraz 155 kW / 210 KM (pojemność 2,0 litra); dwa turbodiesle, każdy o pojemności 2,0 litra, osiągają moc 103 kW / 140 KM oraz 125 kW / 170 KM. Oba TDI dostarczane są w wersjach z technologią BlueMotion (BMT) jako standard – tzn. z systemem Stop/Start i trybem regeneracji akumulatora do odzyskiwania energii hamowania. Modele z silnikiem benzynowym również mają tryb regeneracji akumulatora.
Wersje 170 i 210 KM mają 4MOTION jako standard. Najpotężniejsze wersje Alltrack, 170 KM TDI i 210 KM TSI, są zawsze wyposażone w stały napęd na cztery koła (4MOTION) oraz skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG). Dla Volkswagena Passata Alltrack z 140 KM (TDI) Volkswagen oferuje napęd na cztery koła jako opcję. VW Passat Alltrack – jak wszystkie inne Passaty – jest produkowany w fabryce Volkswagena w północno-niemieckim Emden.
Poniżej sześciu litrów paliwa na 100 km. Jak efektywnie współpracują silniki VW Passata Alltrack z inteligentnie sterowanym napędem na cztery koła 4MOTION, ilustrują dwa TDI: wersja 140 KM ma niskie łączne zużycie paliwa wynoszące 5,7 l/100 km (odpowiadające 150 g/km CO2), podczas gdy wersja 170 KM osiąga wartość 5,9 l/100 km (155 g/km CO2). A jednak silniki benzynowe – które podobnie jak diesle są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa – są równie efektywne. Łączne zużycie paliwa 160 KM TSI wynosi 7,7 l/100 km, podczas gdy 210 KM TSI osiąga wartość 8,5 l/100 km. Przegląd wszystkich kombinacji napędu:
Napęd na przednie koła standardowy
1.8 TSI – 118 kW / 160 KM (6-biegowa)
2.0 TDI – 103 kW / 140 KM (6-biegowa, BMT)
Napęd na cztery koła / 4MOTION standardowy
2.0 TSI – 155 kW / 210 KM (6-biegowa DSG)
2.0 TDI – 125 kW / 170 KM (6-biegowa DSG, BMT)
Napęd na cztery koła / 4MOTION jako opcja
2.0 TDI – 103 kW / 140 KM (6-biegowa, BMT)
1.8 TSI z mocą 118 kW / 160 KM
1.8 TSI osiąga swoją maksymalną moc 118 kW / 160 KM między 4 500 a 6 200 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm dostępny jest w zakresie od 1 500 do 4 200 obr./min. Już przy tym „podstawowym silniku” Volkswagen Passat Alltrack może osiągnąć maksymalną prędkość 211 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,9 sekundy. Jednak ważniejszym parametrem jest elastyczność w zakresie od 80 do 120 km/h na 6. biegu: wartość 11,5 sekundy odzwierciedla imponujący rozwój momentu obrotowego silnika turbodoładowanego o pojemności 1,8 litra. Jego dynamiczne osiągi kontrastują z niskim łącznym zużyciem paliwa wynoszącym 7,7 l/100 km (180 g/km CO2). Przy pojemności baku wynoszącej 70 litrów daje to teoretyczny zasięg przekraczający 900 km. Maksymalne obciążenie przyczepy w tej wersji, z hamulcami przyczepy (8-procentowy wzniesienie) wynosi 1 700 kg.
2.0 TSI o mocy 155 kW / 210 KM
„Duży” TSI osiąga swoją maksymalną moc 155 kW między 5 300 a 6 200 obr./min. Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 280 Newtonów jest dostępny między 1 700 a 5 200 obr./min. Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TSI, który zawsze ma napęd na cztery koła, może przyspieszyć do imponujących 212 km/h. Ten Volkswagen osiąga prędkość 100 km/h w 7,8 sekundy. Ten silnik ma standardową 6-biegową DSG. Najpotężniejszy Passat Alltrack ma łączne zużycie paliwa wynoszące 8,5 l/100 km (199 g/km CO2). Jego maksymalne obciążenie przyczepy z hamulcami na 8-procentowym wzniesieniu wynosi 2 200 kg.
TDI o mocy 103 kW / 140 KM
Wejście do świata TDI w Volkswagenie Passat Alltrack oferuje 1,968 cm³, piętnastozaworowy, czterocylindrowy silnik o mocy 103 kW / 140 KM (przy 4 200 obr./min). Przy niskich 1 750 obr./min (do 2 500 obr./min) ten wyjątkowo cichy TDI rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Newtonów. Te kluczowe parametry silnika pozwalają turbodoładowanemu silnikowi przyspieszyć Passata Alltrack – w tym przypadku z manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła – do 100 km/h w zaledwie 10,2 sekundy. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 201 km/h. To kontrastuje z wyjątkowo niskim łącznym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 5,2 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie zaledwie 135 g/km. A jednak opcjonalna wersja 4MOTION jest również bardzo oszczędna: w tym przypadku pojazd z napędem na cztery koła osiąga maksymalną prędkość 198 km/h i zużywa niskie 5,7 l/100 km (150 g/km CO2). Podczas gdy wersja napędu na przednie koła z hamulcami przyczepy może holować 2 000 kg na wzniesieniach do 8 procent, zdolność holowania wersji 4MOTION wynosi 2 200 kg.
TDI o mocy 125 kW / 170 KM
Gdy był stosowany w Golfie GTD, ogromny potencjał osiągów silnika 125 kW / 170 KM (przy 4 200 obr./min) z piętnastozaworowym, czterocylindrowym silnikiem był już uważany za legendarny. W Volkswagenie Passat Alltrack silnik działa z sportowymi reakcjami i wyrafinowanymi właściwościami eksploatacyjnymi. TDI rozwija swój maksymalny moment obrotowy 350 Newtonów między 1 750 a 2 500 obr./min – rozwijając wystarczającą moc i siłę, aby przyspieszyć wersję z napędem na cztery koła do 100 km/h w zaledwie 8,9 sekundy. Jego maksymalna prędkość to 211 km/h. Ten TDI również zużywa bardzo mało paliwa. Jego łączne zużycie paliwa wynosi 5,9 l/100 km – nawet z napędem na cztery koła – co jest imponującym przykładem oszczędności paliwa (wartość CO2: 155 g/km). 170 KM Alltrack może również holować 2 200 kg (na wzniesieniach 8 procent).
Tryb wyłączania i technologia BlueMotion. Wersja DSG 170 KM jest standardowo wyposażona w funkcję wyłączania silnika. Funkcja ta odłącza silnik od skrzyni biegów w czasie jazdy na luzie, co zmniejsza zużycie paliwa. Jak już wspomniano, wszystkie TDI mają również modyfikacje technologii BlueMotion; obejmują one system Stop/Start oraz tryb regeneracji akumulatora. Dodatkowo, modele te mają moduł danych pomocniczej baterii (do akwizycji chwilowego stanu naładowania), wytrzymały rozrusznik, przetwornik DC/DC (zapewniający stabilność napięcia systemu elektrycznego) i akumulator matowy z doskonałymi właściwościami cyklicznymi. Szczegółowo dotyczące systemu Stop/Start i regeneracji akumulatora:
System Stop/Start
Kierowca zbliża się do czerwonego światła, hamuje Volkswagena Passata Alltrack, przestawia na luz i naciska sprzęgło (w przypadku DSG wystarczy nacisnąć pedał hamulca). To natychmiast wyłącza silnik. Na wyświetlaczu wielofunkcyjnym pojawia się teraz wskaźnik „Stop/Start”. Gdy tylko światło zmieni kolor na zielony i kierowca naciśnie pedał sprzęgła (lub po prostu zwolni pedał hamulca w przypadku DSG), silnik automatycznie się uruchamia, wskaźnik „Stop/Start” gaśnie, kierowca wrzuca bieg i odjeżdża. W zasadzie kierowca nie musi podejmować żadnych dodatkowych działań niż w przypadku tradycyjnej jazdy samochodem, podczas gdy system Stop/Start zmniejsza zużycie paliwa o nawet 0,2 l/100 km w warunkach miejskich.
Regeneracja akumulatora: Regeneracja akumulatora pomaga jak najlepiej wykorzystać energię wydatkowaną podczas jazdy. Podczas jazdy na luzie i faz hamowania Passata Alltrack – tzn. gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia lub hamuje – system podwyższa napięcie alternatora (generatora), a ta energia jest używana do naładowania akumulatora pojazdu. Dzięki temu sterowanie alternatorem w zależności od wydajności silnika i faktowi, że akumulator jest więc zawsze optymalnie naładowany, napięcie alternatora można zmniejszać w innych fazach, np. podczas przyspieszania lub utrzymywania pożądanej prędkości pojazdu. Możliwe jest nawet całkowite odłączenie alternatora. To zmniejsza obciążenie silnika, co z kolei obniża zużycie paliwa. Optymalnie naładowany akumulator również dostarcza systemowi elektrycznemu wystarczająco energii, gdy silnik jest zatrzymany (np. na światłach). Regeneracja akumulatora wymaga specjalnego oprogramowania do systemu zarządzania energią oraz zmodyfikowanego oprogramowania sterownika silnika.
Dwie skrzynie biegów, sześć biegów do przodu, jedno lub dwa sprzęgła
Moc silników TSI i TDI jest przekazywana za pomocą manualnej skrzyni biegów 6-biegowej lub automatycznej 6-biegowej DSG. DSG to jedna z najbardziej zaawansowanych technicznie automatycznych skrzyń biegów na świecie: w centrum 6-biegowej DSG znajduje się podwójne sprzęgło. Składa się ono z dwóch mokrych sprzęgieł. Sprzęgło 1 obsługuje biegi nieparzyste (plus R), podczas gdy sprzęgło 2 obsługuje biegi parzyste. Wynikiem tego skomplikowanego zarządzania sprzęgłem są brak przerw w sile napędowej. System zapewnia niezrównane wrażenie dynamicznej zmiany biegów z optymalnym komfortem i wygodą.
Napęd na cztery koła, XDS i program Offroad
Dwa najlepsze silniki (170 KM TDI i 210 KM TSI) nowego Volkswagena Passata Alltrack są dostarczane z permanentnym napędem na cztery koła 4MOTION oraz elektroniczną blokadą różnicową XDS jako standard. Innowacyjny napęd na cztery koła jest dostępny jako opcja w Passacie Alltrack z silnikiem 140 KM TDI.
Napęd na cztery koła 4MOTION
W większości sytuacji na VW Passacie Alltrack 4MOTION napędzane są przednie koła, a tylne koła otrzymują tylko 10 procent mocy napędowej. To oszczędza paliwo. Tylna oś włącza się stopniowo, w miarę potrzeby – w zależności od konkretnego układu napędu i sytuacji drogowej. Robi to elektrohydrauliczne sprzęgło napędu na cztery koła. Zaletą elektronicznego sterowania jest to, że do aktywacji sprzęgła napędu na cztery koła nie są potrzebne różnice prędkości między oskami przednimi i tylnymi, ponieważ ciśnienie w systemie jest generowane przez elektryczną pompę.
Sprzęgło wielopłytkowe w tylnym różnicowym
System sprzęgieł wielopłytkowych został zintegrowany w tylnym różnicowym. Zbiornik ciśnieniowy jest zasilany olejem przez elektryczną pompę działającą pod ciśnieniem 30 bar. Elektronika oblicza idealny moment napędu dla tylnych kół i reguluje poprzez zawór, ile ciśnienia oleju jest przesyłane do tłoka roboczego sprzęgła wielopłytkowego. Tutaj ciśnienie na płytkach sprzęgła jest proporcjonalne do pożądanego momentu napędu na tylnych osiach. Ilość przekazywanego momentu może być stale dostosowywana poprzez zmianę wielkości ciśnienia stosowanego na płytkach sprzęgła. System działa niezależnie od poślizgu kół, ponieważ ciśnienie robocze jest zawsze dostępne. Gdy Passat Alltrack rusza z miejsca lub przyspiesza, poślizg przednich kół jest całkowicie zapobiegany, ponieważ jednostka kontrolna reguluje rozkład momentu w zależności od dynamicznych obciążeń osi. W skrajnych przypadkach prawie 100 procent momentu napędu może być kierowane na tylną oś.
Elektroniczna blokada różnicowa XDS
Na osi przedniej modele 170 KM TDI i 210 KM TSI mają elektroniczną blokadę różnicową XDS, co zapewnia, że opona pozostaje na drodze, a nie na asfalcie. XDS poprawia również właściwości prowadzenia. Technicznie XDS jest funkcjonalnym rozszerzeniem elektronicznej blokady różnicowej (EDS), która jest zintegrowana w systemie ESP. Gdy tylko elektronika wykryje, że napędzane przednie koło od wewnętrznej strony zakrętu jest niewystarczająco obciążone, hydrauliczny system ESP generuje ciśnienie hamulca specyficznie na tym kole, aby przywrócić optymalną przyczepność. W ten sposób XDS działa jako poprzeczna blokada różnicowa, kompensując podsterowność przy szybkości przez zakręty. XDS i 4MOTION uzupełniają się nawzajem, czyniąc zachowanie samochodu jeszcze bardziej precyzyjnym i neutralnym. W trudnym terenie lub na śniegu Volkswagen Passat Alltrack – wyposażony w napęd na cztery koła i o 30 mm większym prześwicie – osiąga osiągi, które trudno przebić SUV-om.
Program jazdy w terenie
Program jazdy w terenie jest dostępny we wszystkich wersjach Alltrack. Volkswagen wdraża ten wielofunkcyjny system po raz pierwszy w samochodzie osobowym w Passacie Alltrack (zakres kontroli: do maksymalnej prędkości 30 km/h). Kierowca aktywuje program, naciskając przycisk Offroad na konsoli centralnej. Symbol LED w zestawie wskaźników sygnalizuje, kiedy system jest „aktywny”. Konkretnie zmodyfikowano ustawienia systemów bezpieczeństwa oraz systemów wspomagających kierowcę i kontrolę DSG w następujący sposób:
Systemy bezpieczeństwa
System zapobiegający blokowaniu kół (ABS) charakteryzuje się wyższymi progami czasu kontroli; na luźnych nawierzchniach, takich jak żwir, przed oponami powstaje klin podłoża, co pozwala na skuteczniejsze hamowanie pojazdu. Jednocześnie elektroniczne blokady różnicowe (EDS) reagują szybciej, aby zapobiec poślizgowi kół. Kontrola momentu obrotowego silnika (ASR) jest modyfikowana równolegle.
Systemy wspomagające kierowcę
Asystent zjazdu ze wzgórza jest automatycznie aktywowany przy kącie zjazdu większym niż 10 stopni; system hamuje Volkswagen Passata Alltrack. W międzyczasie funkcjonalność opcjonalnego tempomatu adaptacyjnego (ACC) oraz Front Assist jest dezaktywowana.
Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Spłaszczona charakterystyka pedału przyspieszenia ułatwia dozowanie mocy silnika w trudnych warunkach terenowych. Równocześnie punkty zmiany biegów są podwyższane, automatycznie dając kierowcy wyższe obroty silnika, a zatem więcej mocy do dyspozycji. Jeśli dźwignia wyboru DSG jest przełączona na manualne przełożenie, skrzynia biegów nie zmienia biegów automatycznie. System Stop/Start oraz wyłączanie silnika również są dezaktywowane.
Podwozie
W przeciwieństwie do wersji ulicznych, nowy Passat Alltrack jest wyposażony w podwozie dostosowane do jazdy w terenie. W porównaniu do Passata z normalnym podwoziem ta wersja oferuje prześwit większy o 30 mm. Średnica kół została również zwiększona o 26 mm. Volkswagen Passat Alltrack jest standardowo wyposażony w nowe 17-calowe aluminiowe felgi typu „Valley”. Opcjonalnie dostępne są także 18-calowe felgi „Canyon” – w nowym wzornictwie.
ESP z stabilizacją przyczepy
Passat Alltrack, podobnie jak wszystkie samochody tej serii modeli, definiuje całkowicie nowy poziom zachowania podczas jazdy i właściwości komfortu. Pomagają w zapewnieniu maksymalnego komfortu i optymalnego bezpieczeństwa czynnego czterowahaczowe zawieszenie tylne, które jest akustycznie odseparowane od nadwozia przez subframe, przednie zawieszenie typu MacPherson, zaprojektowane z komponentami aluminiowymi, oraz elektromechaniczne wspomaganie kierownicy. Technologia podwozia jest doskonalona przez standardowe ESP oraz stabilizację przyczepy. Stabilizacja przyczepy oferuje funkcjonalność, która wykracza poza znane funkcje ESP; przyczynia się do wczesnego wykrywania kołysania przyczepy i eliminuje je poprzez specyficzne interwencje systemu hamulcowego i silnika.
Przednie zawieszenie
Przednie zawieszenie Volkswagena Passata Alltrack opiera się na zasadzie MacPhersona ze spodnimi wahaczami i kolumnami. To podwozie jest niezwykle lekkie, co przynosi liczne korzyści. Już w sztywnej i zoptymalizowanej pod względem wypadków ramie podwozia oszczędzono 4,5 kg w porównaniu do konwencjonalnej konstrukcji stalowej. Także bardzo lekkie są kute aluminiowe wahacze poprzeczne. Tutaj przewaga wagowa w porównaniu do stali wynosi 4,2 kg.
Metody konstrukcji lekkich są szczególnie korzystne w przypadku mas niesprężystych. Dlatego wraz z wahaczami poprzecznymi również łożyska obrotowe są wykonane z aluminium. Łączna przewaga wagowa w porównaniu do stali wynosi 3,2 kg. Ostatecznie różnorodne metody konstrukcji lekkiej stosowane w przednim zawieszeniu dają przewagę wagową wynoszącą 13,3 kg. To skutkuje lepszym komfortem, dynamiką i oszczędnością paliwa.
Czterowahaczowe tylne zawieszenie
Czterowahaczowe tylne zawieszenie Passata Alltrack również jest bardzo lekkie i oferuje maksymalny komfort jazdy oraz stabilność. Specjalny układ łączników pozwala na oddzielne dostosowanie dynamiki podłużnej i poprzecznej. Te funkcjonalne podziały gwarantują optymalną dynamikę i bezpieczeństwo pojazdu z jednej strony, a z drugiej zapewniają bardzo imponujący komfort jazdy.
Czterowahaczowe tylne zawieszenie składa się z izolowanego subframe, do którego przymocowane jest pionowe – za pomocą sprężynowego ramienia, drążka poprzecznego i wahacza poprzecznego – w kierunku poprzecznym w górę. Linki podłużne odpowiadają za umiejscowienie kół w kierunku podłużnym. W tylnym moście zastosowano również rurkowe stabilizatory zoptymalizowane pod względem wagi. Kluczowym czynnikiem przyczyniającym się do doskonałego komfortu Passata Alltrack jest fakt, że tylne zawieszenie jest odseparowane od nadwozia przez subframe. To oddzielenie osiąga się dzięki zastosowaniu czterech gumowo-metalowych mocowań. Skład gumowy mocowań dobrano w taki sposób, aby spełnić specjalne wymagania dynamiczne podczas jazdy. Rezultaty: izolacja subframe poprawia zarówno akustykę, jak i komfort jazdy, wynosząc VW Passata Alltrack do poziomu klasy luksusowej.
Standardowe i opcjonalne funkcje
Oprócz programu jazdy w terenie, zmodyfikowanego podwozia i zmian konstrukcyjnych, Passat Alltrack charakteryzuje się serią specjalnych detali. Jego cechy standardowe zostały dostosowane i dostrojone do szczególnych wymagań tego Volkswagena i jego zdolności offroad.
Eksterior ma solidne cechy
Cechy zewnętrzne obejmują szczegóły, takie jak nowe 17-calowe aluminiowe felgi „Valley” (nowe 18-calowe felgi „Canyon” są opcjonalne). Otoczenia okien, obudowy lusterek bocznych i wykończenia kraty chłodnicy stylizowane są w stylu „matowego chromu”. Standardowe belki dachowe są anodowane na kolor srebrny. Standardowe cechy zewnętrzne obejmują również zewnętrzne osłony podwozia ze stali nierdzewnej oraz reflektory przeciwmgielne i chromowane końcówki wydechu.
Rugged-sophisticated interior
Wnętrze zostało dostosowane do standardu stali nierdzewnej na progach drzwiowych z podpisem „ALLTRACK”, wygodne fotele (pokrycia materiałowe) i boczne panele wsparcia wewnętrznego w Alcantarze (kolor: „Czarny Zabriskie”), akcenty wnętrza w „Srebrnym Tytanie” (z podpisem „ALLTRACK” na pokrywie popielniczki), pedały w wyglądzie aluminium oraz automatyczna klimatyzacja. Inne podpisy „ALLTRACK” znajdują się z przodu i z tyłu pojazdu. Na ekranie zegarów nowy Passat również „wita” swojego kierowcę podpisem „ALLTRACK”.
Funkcje bezpieczeństwa
Oczywiście Volkswagen Passat Alltrack ma takie funkcje jak sześć poduszek powietrznych, światła dzienne i elektroniczny program stabilizacji ESP. Dodatkowe standardowe funkcje: wykrywanie zmęczenia, wskaźnik ciśnienia w oponach (kierowca jest informowany, jeśli opona traci powietrze) oraz funkcje stabilizacji przyczepy i wsparcia przeciwzakrętowego zintegrowane w programie ESP. Efektywne: automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku intensywnego hamowania. Genialne: jeśli kierowca zaparkuje Passata Alltrack i odpięcia pas bezpieczeństwa przed wyłączeniem silnika, elektroniczna hamulce postojowe są automatycznie aktywowane, co zapobiega niezamierzonym ruchom Volkswagena. Przyjazny dla dzieci: równolegle do standardowych mocowań Isofix dla odpowiednich fotelików dziecięcych, VW Passat Alltrack można również zamówić z dwoma wbudowanymi fotelikami dziecięcymi z tyłu (na zewnętrznych miejscach).
Komfort i funkcjonalność
W wnętrzu standardowe cechy obejmują różne schowki (takie jak w konsoli centralnej i nad głową) oraz analogowy zegar na desce rozdzielczej. Inne standardowe udogodnienia: automatyczna klimatyzacja, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, wskaźnik temperatury zewnętrznej, elektroniczne hamulce postojowe z funkcją auto-hold oraz centralny zamek (zdalnie). Z przodu znajdują się również fotele komfortowe z kieszeniami na oparciach, ręcznie regulowane wsparcie lędźwiowe i elektryczna regulacja oparcia (po stronie kierowcy). Wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą, skórzany uchwyt dźwigni zmiany biegów i materiałowe dywaniki to również część standardowego wyposażenia. Praktyczne: zdalne zwalnianie oparcia tylnej kanapy podzielonej w proporcjach 1/3 do 2/3.
Elektronika
Inne standardowe cechy Passata Alltrack obejmują system radiowo-CD RCD 310 z podwójnymi cyfrowymi tunerami, funkcję odtwarzania MP3 oraz moc audio 4 x 20 watów, złącze AUX-IN multimedialne, automatyczne światła dzienne, automatycznie regulowane lusterko wsteczne, przód i tył Park Pilot, optymalizowane pod kątem bezpieczeństwa zagłówki z dodatkową regulacją podłużną i czujnik deszczu.
Funkcje opcjonalne
Opcjonalne funkcje pozwalają właścicielom dostosować Volkswagena Passata Alltrack do ich indywidualnych potrzeb. Oprócz klasycznych opcji takich jak skórzane wykończenie, systemy nawigacji radiowej i moduły telefoniczne, funkcje te obejmują także szeroką gamę systemów wspomagających (patrz sekcja na temat systemów jazdy i wspomagających) oraz wiele specyficznych opcji, które szczególnie dobrze wpisują się w charakter i warunki pełnienia obowiązków Passata Alltrack. Przegląd:
Regulowana podłoga bagażnika
Opcjonalna ruchoma podłoga bagażnika może być przesuwana do przodu lub do tyłu w obrębie powierzchni ładunkowej. Umożliwia to łatwe przechowywanie ciężkich przedmiotów bezpośrednio za oparciem tylnych siedzeń. Podłoga bagażnika może wytrzymać do 100 kg wagi; można ją również łatwo całkowicie zdjąć za pomocą prostego pociągnięcia. Dodatkowo, Volkswagen oferuje również pakiet dzielący przestrzeń bagażową dla Passata Alltrack. Ten dzielnik przestrzeni to podłoga bagażnika, którą można ustawić w pozycji pionowej, aby sztucznie podzielić przestrzeń bagażową, aby mniejsze bagaże nie przesuwały się po bagażniku. W wersjach z napędem na przednie koła pakiet zawiera również pojemniki do przechowywania w komorze koła zapasowego na drobne przedmioty. Dodatkowo, częścią pakietu jest stalowa osłona bagażnika ze stali nierdzewnej.
Składany hak holowniczy
Składany hak holowniczy to znana opcja, która jest teraz również oferowana w Volkswagenie Passacie Alltrack. Hak holowniczy jest elektrycznie zwalniany przez naciśnięcie przycisku zintegrowanego w bocznej obudowie bagażnika. Powoduje to, że przemieszcza się z pozycji spoczynkowej, a następnie łatwo przechyla się do pozycji roboczej za pomocą naciśnięcia stopy. Hak holowniczy zaprojektowany jest do obciążeń do 2,2 tony metrycznych.
Panoramiczny dach
Panoramiczny dach Passata Alltrack jest o 300 procent większy niż konwencjonalny dach przesuwany. Przednia część dachu z dwuczęściowym dachem przesuwa się poza słupki B i może być elektrycznie otwierana lub całkowicie otwierana. Szkło termoizolacyjne pochłania 99 procent promieniowania UV. Dodatkowo, jest wyposażone w elektryczną osłonę przeciwsłoneczną.
Fotele turystyczne
Przednie fotele klimatyzowane Passata Alltrack to naprawdę luksusowa cecha; są wyposażone w funkcję masażu (po stronie kierowcy) i podgrzewanie siedzeń. Zapewnia również aktywną wentylację; kilka wentylatorów przepompowuje chłodne powietrze przez małe kanały w piankowej poduszce siedzenia oraz wybranym materiale pokrycia siedzenia. Kierowca i pasażer z przodu mogą kontrolować tę wentylację na trzech poziomach za pomocą przełącznika na zewnętrznej tapicerce siedzenia. Volkswagen oferuje również elektryczną regulację fotela z 12 poziomami z pamięcią dla przednich siedzeń jako osobną opcję.
Pakiet oświetleniowy
Podobnie jak w Volkswagenie CC, podświetlenie wnętrza w stylu pakietu jest również oferowane w Passacie Alltrack. Listwy oświetleniowe są zintegrowane w akcentach drzwi. Ich jasność można ciągle dostosowywać za pomocą kontroli oświetlenia wnętrza. Intensywność oświetlenia w strefie nóg można regulować niezależnie. Indirectne podświetlenie tworzy bardzo przyjemną atmosferę; subiektywnie, wnętrze postrzegane jest jako jeszcze większe. To oświetlenie jest oferowane jako pakiet oświetleniowy w połączeniu z pewnymi akcentami dekoracyjnymi.
Okno komfortowe
Ten typ okna poprawia standardowe okno produkcyjne, które już ma warstwę folii akustycznej. Okno komfortowe ma powłokę IR, aby odbijać składnik podczerwieni promieni słonecznych. Okno komfortowe składa się z łącznie sześciu warstw i ma około 4 mm grubości. Szczegóły jego budowy: warstwa zewnętrznego przezroczystego szkła (1,6 mm) jest następnie przeznaczona do pierwszej folii PVB (poliwinylo-butyral, lub PVB, o grubości 0,33 mm), następnie folii akustycznej PVB (0,1 mm), kolejne folii PVB (0,33 mm), a na koniec powłoka IR i wewnętrznej warstwy przezroczystego szkła (1,6 mm). Najważniejsze jest to, że srebrne warstwy powłoki IR odbijają światło podczerwone, co zmniejsza nagrzewanie się wnętrza. Srebrna warstwa jest także przewodząca elektrycznie, dzięki czemu działa również jako element podgrzewający szybę, co czyni tradycyjne druty grzewcze zbędnymi.
Uchwyt na narty i snowboard
Orignalny uchwyt na narty i snowboard Volkswagena umożliwia wygodne transportowanie do sześciu par nart lub do czterech snowboardów na dachu pojazdu. Przy okazji, uchwyt można obsługiwać grubymi zimowymi rękawicami dzięki dużym przyciskom otwierającym. Praktyczna funkcja wysuwania ułatwia załadunek i rozładunek. Podstawą wszystkich systemów nośnych z akcesoriów Volkswagena są belki poprzeczne, na których można na przykład zamontować uchwyt na rower lub praktyczną skrzynię dachową.
Siatka dzieląca
Orignalna siatka dzieląca Volkswagena dla Passata Alltrack zapobiega przemieszczaniu się zakupów i bagaży podczas nagłego hamowania, dzieląc przestrzeń bagażową od kabiny pasażerskiej między oparciem siedzenia a podsufitką. Trwała, czarna, malowana proszkowo siatka stalowa jest łatwa do zamontowania za tylną kanapą bez uszczerbku dla funkcji poduszek powietrznych. Nie ma potrzeby wiercenia dodatkowych otworów.
Wyściółka bagażnika
Idealnym uzupełnieniem siatki dzielącej jest oryginalna wyściółka bagażnika Volkswagena. Praktyczna wyściółka bagażnika jest zmywalna, nie ślizga się i jest odporna na działanie kwasów; jej pełnoobwodowa ściana o wysokości około 4 cm zapobiega przedostawaniu się cieczy na podłogę pojazdu. To znacznie ułatwia utrzymanie czystości w bagażniku.
Osłona krawędzi bagażnika
Ochronna listwa o wyszukanym wyglądzie – idealnie dopasowana oryginalna osłona krawędzi bagażnika Volkswagena, wykonana z plastiku w wyglądzie nierdzewnym, nie tylko chroni zderzak przed zarysowaniami podczas ładowania i rozładowywania bagażnika, ale także wygląda jeszcze lepiej! Dzięki klejowi montaż osłony jest prosty i szybki.
Dywaniki
Dzięki oryginalnym gumowym dywanikom Volkswagena wilgoć i brud nie mają już wstępu do wnętrza pojazdu. Są one produkowane na odpowiedni rozmiar, nie przesuwają się i są łatwe do umycia.
Systemy wspomagające i systemy dynamiki pojazdu
Passat Alltrack to jedna z najlepszych wersji niezwykle udanej serii modeli. W związku z tym wysokim pozycjonowaniem VW Passata Alltrack Volkswagen wprowadzi bogactwo innowacji technologicznych, które niedawno można było znaleźć, jeśli w ogóle, jedynie w klasie luksusowej. Do najważniejszych systemów należą standardowe wykrywanie zmęczenia, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, wykrywanie znaków drogowych, Park Assist II, systemy Light Assist i Dynamic Light Assist kontroli świateł oraz asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist oraz asystent zmiany pasa ruchu Side Assist.
Wykrywanie zmęczenia
Ten system wykrywa zmniejszenie koncentracji kierowcy i ostrzega go dźwiękowym sygnałem trwającym pięć sekund; na wyświetlaczu zegarów pojawia się również komunikat wizualny zalecający kierowcy zrobienie przerwy w jeździe. Jeśli kierowca nie zrobi przerwy w ciągu następnych 15 minut, ostrzeżenie jest powtarzane raz. Tło: 25 procent wszystkich wypadków na niemieckich autostradach – szczególnie na długich i monotonnych odcinkach – przypisuje się zmęczeniu kierowcy.
Wykrywanie zmęczenia przeciwdziała tej tendencji. Już na początku każdej podróży samochodem system analizuje charakterystyczne zachowanie kierowcy na drodze. System wykrywania zmęczenia nieustannie ocenia sygnały takie jak kąt skrętu, użycie pedałów i przyspieszenie poprzeczne. Jeśli monitorowane parametry wskazują na odchylenie od zarejestrowanego na początku podróży zachowania kierowcy, generowane są wizualne i dźwiękowe powiadomienia. Niezależnie od tego monitorowania, gdy system jest aktywowany, zaleca przerwy w prowadzeniu po czterech godzinach ciągłej jazdy.
System wspomagający nie ostrzega w nagłych przypadkach „mikro-snaps”; raczej, wykrywanie zmęczenia ma na celu wykrycie fazy słabnącej koncentracji zanim to się stanie. Wykrywanie zmęczenia jest standardowo dostępne w Volkswagenie Passat Alltrack.
Side Assist Plus, w tym Lane Assist
Istotny wkład w poprawę bezpieczeństwa stanowi opcjonalna kombinacja Side Assist Plus (asystent zmiany pasa) i Lane Assist (asystent utrzymania pasa). W porównaniu do indywidualnych systemów – które można również zamówić oddzielnie – kombinacja Side Assist i Lane Assist stanowi rozszerzenie funkcjonalne i oferuje znaczną poprawę bezpieczeństwa, dzięki niezawodnemu i pilnemu ostrzeganiu, jeśli zostanie wykryte konkretne zagrożenie.