VOLKSWAGEN Passat Alltrack 2015-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Passat Alltrack 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Passat Alltrack 2015-2019

Mania crossoverów zmusiła większość producentów samochodów do oferowania regularnych modeli z podniesionym zawieszeniem. Klienci zyskali pojazdy o większym prześwicie, ale z zachowaniem tych samych kosztów eksploatacji.

Volkswagen Passat był jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Europie. To było coś jak czapka baseballowa w rozmiarze uniwersalnym. Wybierali go zarówno pracownicy fizyczni, jak i umysłowi. W 2015 roku niemiecki producent zdecydował się na wprowadzenie wersji Alltrack, opartej na tej samej płycie podłogowej MQB, co dawało już podstawy do stworzenia crossoverowego Passata, więc taki model powstał.

Wersja Alltrack miała o 27,5 mm (1,1”) wyższy prześwit oraz nowy design zderzaka, który zawierał niestandardowe światła przeciwmgielne oraz nowy grill. Reflektory i grill chłodnicy zaprojektowano tak, aby wyglądały jak jedna całość, a z opcjonalnymi reflektorami LED prezentowały się jeszcze lepiej. W Alltracku zastosowano nową osłonę podwozia jako wyposażenie standardowe, wykonaną z plastiku. Czarne plastikowe wykończenia wokół nadkoli były charakterystyczne dla Alltracka.

Wewnątrz Passat Alltrack był niemal identyczny z niepodniesioną wersją. Przednie siedzenia miały na oparciach emblemat „Alltrack”. Dla pasażerów z tyłu zainstalowano dzieloną kanapę 50/50 z centralną podłokietnikiem. Wyświetlacz Active Info, dostępny jako opcja w Alltracku, miał 12,3-calowy ekran TFT zamiast tradycyjnych wskaźników. Specjalną cechą był wyświetlacz head-up, jednak nie był on montowany w standardzie.

Pod maską Passat Alltrack oferowany był z wyborem jednostek wysokoprężnych i benzynowych, o mocy od 150 do 240 koni mechanicznych. Jedyną manualną opcją była podstawowa wersja silnika, podczas gdy pozostałe miały 6- lub 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. Wszystkie wersje wyposażone były w systemy napędu na wszystkie koła.

Dwa pokolenie Volkswagena Passat Alltrack (pierwsza generacja zadebiutowała w 2012 roku) od razu wyróżnia się jako indywidualnie zaprojektowane kombi oraz crossover SUV. Wyposażony jest w anodowane srebrne relingi dachowe, a prześwit został zwiększony o 27,5 mm. Całkowita wysokość nadwozia wynosi więc 1,506 mm. Nowy Passat Alltrack ma 1,832 mm szerokości (z lusterkami drzwiowymi 2,083 mm) i długość 4,777 mm; rozstaw osi wynosi 2,789 mm.

Przód

Zewnętrzna część tego charyzmatycznego modelu różni się od innych w gamie Passata nowym designem zderzaka, który zawiera wyrazistą osłonę chłodnicy i spersonalizowane światła przeciwmgielne. Reflektory i kratka chłodnicy zlewają się ze sobą, tworząc wrażenie jednej całości. Wygląd przedniej sekcji szczególnie przyciąga uwagę w połączeniu z nowymi reflektorami LED. Dodatkowo Volkswagen opracował nową, niezwykle skuteczną osłonę podwozia silnika dla Passata Alltrack. Osłona podwozia, która należy do standardowego wyposażenia, nie jest już wykonana ze stali, jak w poprzedniku, ale z niezwykle wytrzymałego plastiku. Ten nowy element pozwala zaoszczędzić 16 kg.

Reflektory LED

Passat Alltrack wyposażony jest w jeden z najmocniejszych i najbardziej ekonomicznych systemów oświetleniowych: pełne reflektory LED z technologią reflektorów (standard dla silnika 176 kW TDI), zawierające dodatkowo LED-owe światła do jazdy dziennej. Główna strefa świateł do jazdy dziennej pełni również funkcję sygnalizacyjną. Unikalny wygląd świateł dziennych jest nie do pomylenia w połączeniu z dwoma „oczami” w reflektorach. W drugim poziomie oświetlenia Passat Alltrack ma na pokładzie pełne reflektory LED w technologii projekcyjnej. Głównym elementem tych reflektorów jest zewnętrzny moduł soczewkowy z wieloma wiązkami. Oprócz świateł mijania i drogowych, moduł generuje również dynamiczne światło skrętne, podczas gdy wewnętrzny moduł soczewki o płaskim promieniu odpowiada za oświetlenie drogi przed pojazdem. Kolejnym atutem reflektorów LED projekcyjnych jest światło dzienne z 32 diodami LED. Wskaźnik znajduje się poniżej świateł dziennych (dwanaście diod LED). Diody LED dla statycznego światła skrętnego są również umieszczone na wewnętrznej stronie reflektora. Jako dodatkowa opcja, reflektory projekcyjne LED są dodatkowo sterowane za pomocą kamery. Po raz pierwszy Volkswagen łączy Dynamic Light Assist (automatyczne sterowanie światłami drogowymi) z technologią LED. Kamera rozpoznaje zarówno pojazdy z przodu, jak i nadjeżdżające i porównuje te dane z elektroniką reflektorów; wykorzystanie światła skrętnego i obracającego się modułu soczewki zapewnia optymalne rozłożenie światła bez oślepiania innych uczestników ruchu.

Profil boczny

„Matowe chromowane” osłony lusterka, standardowe 17-calowe felgi aluminiowe „Ancona” oraz solidne, antracytowe okładziny drzwi, progów i nadkoli stanowią szczególnie charakterystyczne cechy profilu bocznego. Dodatkowo, okładzina progów została wzbogacona o wykończenie w stylu aluminium.

W ramach alternatywy do standardowych kół, Volkswagen oferuje 18-calowe felgi aluminiowe „Kalamata” oraz 19-calowe felgi aluminiowe „Albertville” dla Passata Alltrack.

Tył

Podobnie jak z przodu, tył Passata Alltrack również wyposażony jest w zamówiony zderzak w terenie. Na każdym rogu zderzaka uwagę przyciągają trapezoidalne wykończenia układu wydechowego (w „chromowanym wyglądzie”); elementy te – jak wszystkie inne wymienione powyżej szczegóły – są standardowym wyposażeniem Passata Alltrack. Nowy kolor „Habanero Orange Metallic” jest ekskluzywny dla tego modelu crossover i doskonale współgra z różnymi okładzinami nadwozia.

Tylnie światła

Passat Alltrack jest standardowo wyposażony w tylne światła LED. Rozciągają się one w dwóch sekcjach od klapy bagażnika do panelu bocznego. Funkcje świateł tylnych i hamulcowych znajdują się w górnej zewnętrznej części, a kierunkowskazy są pod nimi. W wewnętrznej sekcji (klapa bagażnika) zintegrowane są światła przeciwmgielne oraz światła wsteczne. Tylne światła można zamówić w opcji „ciemnoczerwonej”. Oświetlenie tablicy rejestracyjnej również działa w technologii LED.

Emblematy

Samochód ma emblematu „Alltrack” na przedniej kratce, na klapie bagażnika z tyłu oraz po bokach na przednich błotnikach (jako przedłużenie linii charakterystycznej). Na klapie bagażnika znajduje się również oznaczenie silnika oraz emblemat „4MOTION”, co wskazuje na standardowy napęd na wszystkie koła.

Wnętrze

Tak jak zewnętrze, wnętrze Passata Alltrack zostało specjalnie zmodyfikowane, aby wyrazić charyzmatyczny charakter tego modelu terenowego. Wysoki poziom indywidualizacji, użyte materiały oraz obszerne standardowe wyposażenie tworzą ekskluzywną i sportową atmosferę. Jedną z najważniejszych cech, które wyróżniają Passata Alltrack spośród innych modeli w serii, jest system siedzeń o nowym designie z komfortowymi fotelami z przodu. Fotele wyróżniają się wewnętrzną stroną wykończoną alcantarą, nową tkaniną „7 Summits” na panelach centralnych oraz emblematem „Alltrack” na oparciach przednich siedzeń. Pod względem funkcji przednie fotele mają kieszenie na plecach oparć oraz regulowane wsparcie lędźwiowe. Fotel kierowcy to wersja „ergoComfort” (z funkcjami takimi jak elektryczna regulacja kąta odchylenia oparcia, długości podparcia ud oraz elektryczna regulacja wsparcia lędźwiowego). Składany środkowy podłokietnik z uchwytami na kubki jest zintegrowany w asymetrycznie podzielonym oparciu tylnej kanapy. Opcje obejmują dwa różne rodzaje wykończenia skórzanego („Wiedeń” i „Nappa”), dwa fotele dla dzieci zintegrowane w tylnej kanapie (po zewnętrznych stronach) oraz – dla foteli przednich – elektryczną regulację w 14 kierunkach, klimatyzację siedzeń oraz funkcję masażu.

Wielu zindywidualizowanych detali

Dalsze zindywidualizowane cechy Passata Alltrack sięgają nawet najmniejszych detali. Na przykład, pedały i podnóżek kierowcy wykonane są z polerowanej stali nierdzewnej. Solidne stalowe płyty progowe z wytłoczonym napisem „Alltrack” i dywaniki z płaskimi szwami pasują do nich. Niezależny ekran powitalny i dodatkowe informacje w trybie off-road charakteryzują wyświetlacz dotykowy systemu infotainment. Pozioma listwa wentylacyjna i panele drzwiowe zostały wzbogacone o indywidualne wykończenie w stylu „Tracks”. Natomiast konsola centralna została wzbogacona o wykończenie „Titanium”. Dodatkowe standardowe wyposażenie obejmuje skrzynkę do podłączenia telefonów komórkowych; łączy ona smartfon z zewnętrzną anteną pojazdu Passata Alltrack; „Alltrack” jest wytłoczone na pokrywie skrzynki. Gałka zmiany biegów i wielofunkcyjna kierownica (również element standardowy) są wykończone skórą.

Aktywny wyświetlacz informacji

Aktywny wyświetlacz informacji jest dostępny jako opcja dla Passata Alltrack. Wszystkie instrumenty – w tym specyficzne wyświetlacze w Passacie Alltrack – są implementowane wirtualnie za pomocą oprogramowania. Na przykład, informacje nawigacyjne mogą być wyświetlane między obrotomierzem a prędkościomierzem jako mapa w 2D lub 3D. W tym przypadku okrągłe wskaźniki są przemieszczane na boki, aby stworzyć więcej miejsca na wyświetlacz mapy. Informacje dotyczące funkcji jazdy i asystentów mogą być integrowane w graficznych obszarach prędkościomierza i obrotomierza w razie potrzeby. Dane, które mogą być wyświetlane na konsoli centralnej za pośrednictwem systemu infotainment (np. obrazy kontaktów telefonicznych lub okładki płyt), można również pokazać w Aktywnym Wyświetlaczu Informacji. Wyświetlacz ma przekątną 12,3 cala. Jego rozdzielczość 1,440 x 540 pikseli pozwala na niezwykle precyzyjne wyświetlanie grafik o wysokiej jakości.

Wyświetlacz Head-up

Nową funkcją w Passacie Alltrack jest opcjonalny wyświetlacz head-up. Projekcja ważnych informacji, takich jak prędkość pojazdu, ikony nawigacyjne czy parametry Adaptive Cruise Control ACC, jest bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Dzięki tej projekcji oczy kierowcy pozostają skoncentrowane na drodze, jednocześnie przyswajając informacje. Czas reakcji można również znacznie skrócić, projektując komunikaty ostrzegawcze bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Wyświetlacz head-up Passata Alltrack jest „rozwiązaniem kombinowanym”: dane są projektowane na wysuwany szklany panel przed przednią szybą. Jakość wyświetlania odpowiada znacznie droższym systemom szybowym. Kiedy nie jest używany, panel wyświetlacza jest chroniony poprzez wsunięcie go do deski rozdzielczej, a otwór zamyka się na poziomie. Wyświetlacz head-up aktywuje się za pomocą oddzielnego przycisku obok przełącznika świateł obrotowych. Kierowca może za pomocą menu systemu infotainment zdecydować, które informacje są wyświetlane: obecna prędkość, dozwolona prędkość, informacje nawigacyjne, dane z systemów asystujących oraz ostrzeżenia.

Elastyczne wnętrze

Passat Alltrack bazuje na Passacie Variant. Oznacza to, że oferuje wystarczającą przestrzeń na wszystkich siedzeniach oraz niezwykle dużą i wszechstronną przestrzeń bagażową. Przy pięciu pasażerach do dyspozycji jest 639 litrów przestrzeni ładunkowej; w tym przypadku głębokość podłogi ładunkowej wynosi 1,172 mm. Jeśli wykorzystana jest pełna nośność, przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1,769 litrów, a złożenie asymetrycznie dzielonego oparcia tylnej kanapy umożliwia niezwykle elastyczne wykorzystanie wnętrza Passata Alltrack: przedmioty o maksymalnej długości 2,018 mm mogą być ładowane w bagażniku (do oparcia przednich siedzeń).

App Connect integruje aplikacje smartfonowe w systemie infotainment

Systemy drugiej generacji modułowej matrycy infotainment (MIB II) oferują premium zakres funkcji i łączności (łączenie z smartfonami i tabletami). Dla Passata Alltrack dostępne są cztery systemy radiowe i radiowo-nawigacyjne: urządzenie wyświetlające 5-calowe „Composition Colour” (standard w Passacie Alltrack), 6,5-calowe systemy „Composition Media” i „Discover Media” (z nawigacją) oraz 8,0-calowy system radiowo-nawigacyjny „Discover Pro”. Systemy można rozszerzyć o odbiór radia cyfrowego DAB+, sterowanie głosowe oraz interfejs telefoniczny „Business” lub „Comfort”. Dodatkowo, system dźwiękowy „Dynaudio Confidence” o łącznej mocy 700 watów jest dostępny dla „Discover Media” i „Discover Pro”. Ostatnia, ale nie mniej ważna, struktura menu systemów infotainment w Passacie Alltrack ma specjalną cechę: „informacje off-road”. W trzech cyfrowych okrągłych wskaźnikach wyświetlane są kąt skrętu, różowe kompasu oraz wskaźnik wysokości.

Maksymalna łączność

Dzięki progresywnemu projektowi i wszechstronności „Volkswagen Car-Net”, systemy infotainment umożliwiają maksymalną łączność w celu powiązania zewnętrznych urządzeń. Różne interfejsy obejmują integrację smartfonów za pomocą „App Connect”. Opiera się to na aplikacjach „MirrorLink™”, „CarPlay™” (Apple) i „Android Auto™” (Google). Te platformy umożliwiają integrację istotnych aplikacji Apple i Android z systemami infotainment Passata Alltrack. Dodatkowo, „Guide & Inform” umożliwia dostęp do informacji o ruchu online lub wiadomości oraz znalezienie dostępnych miejsc parkingowych, podczas gdy aplikacja Volkswagen „Media Control” umożliwia integrację tabletów.

MirrorLink™

„MirrorLink™” umożliwia wyświetlanie treści z smartfona i obsługę funkcji smartfona za pomocą ekranu dotykowego systemu infotainment. Działa to intuicyjnie: wystarczy podłączyć smartfon do Passata Alltrack i użyć aplikacji za pomocą ekranu systemu infotainment. „MirrorLink™” wykorzystuje standard branżowy ustalony przez „Car Connectivity Consortium” (CCC), aby „odzwierciedlać” aplikacje smartfonowe na ekranie dotykowym samochodu i połączyć ich działanie z systemem infotainment, jak opisano wcześniej. Ponieważ aplikacje smartfonowe są zawsze aktualne, „MirrorLink™” nie może również stać się przestarzałe. Aplikacje Volkswagena, które można używać z „MirrorLink™”, obejmują „My Guide”, „Think Blue. Trainer”, „Shared Audio” oraz „Sound Journey”.

Apple CarPlay™

Dzięki „CarPlay™” od Apple każda osoba, która posiada iPhone’a 5, 5C, 5S, 6 lub 6 Plus może korzystać z wielu aplikacji swojego telefonu za pośrednictwem systemu infotainment Passata Alltrack. System ten również „odzwierciedla” aplikacje smartfonowe. „CarPlay™” wprowadza aplikacje „Telefon”, „Wiadomości”, „Mapy” i „Muzyka” z iPhone’a do systemu infotainment za pomocą połączenia USB. Aplikacje w Passacie Alltrack są następnie obsługiwane za pomocą ekranu dotykowego systemu infotainment lub przez sterowanie głosowe z Siri (Apple). „CarPlay™” jest bardzo proste w użyciu: gdy tylko smartfon jest podłączony do systemu infotainment za pomocą kabla ładującego, „CarPlay™” pojawia się w strukturze menu.

„Telefon”: Wszystko działa tak samo jak w iPhonie. Za pomocą ekranu dotykowego użytkownicy mogą wykonywać następujące funkcje: odbierać połączenia, kończyć połączenia, przełączać telefon w tryb wyciszenia, wyświetlać klawiaturę, przeglądać książkę telefoniczną i odczytywać wiadomości głosowe. Alternatywnie, wszystko to można również zrobić z Siri.
„Wiadomości”: Wiadomości tekstowe są odczytywane na głos przez Siri – praktyczna i bezpieczna funkcja podczas jazdy. Siri może być również używana do generowania własnych wiadomości tekstowych podczas jazdy dla maksymalnej wygody.
„Mapy”: „CarPlay™” udostępnia pełną funkcjonalność aplikacji „Mapy” w systemie infotainment. Obejmuje to szczegółowe opisy tras („turn by turn”), informacje o ruchu oraz przewidywany czas podróży.
„Muzyka”: Dostęp do biblioteki mediów jest dostępny za pomocą ekranu dotykowego i/lub Siri. „CarPlay™” rozpoznaje również inne aplikacje audio, które są zainstalowane do odtwarzania muzyki, radia i podcastów na iPhonie, takie jak „Podcasts”, „Spotify” i „Stitcher Radio”.

Android Auto™

„Android Auto™” zostało opracowane przez Google dla smartfonów z systemem Android. W taki sam sposób jak w przypadku „MirrorLink™” i „CarPlay™”, wybrane aplikacje z telefonu są wyświetlane na ekranie dotykowym systemu infotainment. Również w tym przypadku interfejsem jest port USB. Liczne aplikacje, które można wpisać za pośrednictwem „Android Auto™”, obejmują klasyki takie jak „Google Maps”, „Google Play Music”, „WhatsApp” i „Spotify”, jak również niezliczone nowe aplikacje. Wiele z tych aplikacji można obsługiwać za pomocą sterowania głosowego „Google Voice” jako alternatywy dla ekranu dotykowego (funkcja sterowania głosowego jest aktywowana na wielofunkcyjnej kierownicy).

„Guide & Inform” umożliwia korzystanie z licznych usług internetowych. Należą do nich „Online Traffic Information” (informacje o korkach w czasie rzeczywistym), „Wiadomości”, „Raport Stanu Pojazdu” i „Pogoda”. Dzięki „Online Destination Import” możliwe jest również przesyłanie miejsc nawigacyjnych do systemu infotainment Passata Alltrack z biura, z domu lub z dowolnego miejsca w trasie. Zdjęcia i obrazy satelitarne, „Google Street View” i „Google Earth” pomagają kierowcom w orientacji, zapewniając szczególnie realistyczny widok. W międzyczasie zintegrowana funkcja wyszukiwania punktów zainteresowania („My POIs”) umożliwia użytkownikom znajdowanie restauracji, muzeów czy kin w nieznanym otoczeniu. Kierowca ma również dostęp do informacji o wolnych miejscach parkingowych w pobliskich parkingach lub najtańszych stacjach paliw (ceny paliw); odpowiednie miejsca są następnie włączane w planowaniu trasy systemu nawigacji w ciągu kilku sekund.
Dzięki aplikacji „Media Control” wiele funkcji systemu infotainment można również wygodnie kontrolować z tyłu za pomocą tabletu. Wystarczy podłączyć tablet przez hotspot Wi-Fi do systemu infotainment „Discover Media” lub „Discover Pro” i gotowe. Funkcje, które można kontrolować, obejmują radio, wszystkie źródła mediów (takie jak USB, CD, DVD, dysk twardy i wyszukiwanie utworów online) oraz nawigację. Informacje/obrazy wyświetlane w menu obejmują artystę, tytuł albumu i okładkę. W przypadku radia użytkownik ma dostęp do ikon stacji i list, wyszukiwania stacji oraz może wyświetlać informacje RDS i częstotliwości. W menu nawigacji, poza standardowymi funkcjami, możliwe jest również przeprowadzenie wyszukiwania adresu internetowego i przesłanie go do bezpośredniego wprowadzenia celu. Dodatkowo, pasażerowie z tyłu mogą przesyłać wydarzenia z kalendarza i wpisy z książki adresowej do systemu infotainment jako cele nawigacyjne. Regulacja głośności może być dostosowywana w każdym kontekście, podobnie jak ustawienia balansu i fade.

Silniki oszczędzające paliwo i o dużej mocy dostarczają 150, 190, 220 i 240 PS

Volkswagen oferuje wybór czterech efektywnych i niezwykle wysokot momentowych turbo silników z bezpośrednim wtryskiem dla drugiej generacji Passata Alltrack: jeden silnik turbo benzynowy (TSI) oraz trzy silniki wysokoprężne (TDI). Silnik TSI o dużej mocy dostarcza 162 kW / 220 PS. Zakres silników TDI o dużym momencie obrotowym zaczyna się od 110 kW / 150 PS; dwa dodatkowe silniki w następnych mocach dostarczają odpowiednio 140 kW / 190 PS i 176 kW / 240 PS. System start-stop oraz system odzyskiwania energii są w standardzie, i jak wiadomo, każdy Passat Alltrack spełnia normę emisji Euro 6. Volkswagen oferuje silnik TDI o mocy 150 PS z manualną 6-biegową skrzynią biegów. Wszystkie mocniejsze wersje są wyposażone w skrzynię biegów DSG.

2.0 TSI BMT 4MOTION z 162 kW / 220 PS

Volkswagen aktualnie oferuje wersję Passata Alltrack z silnikiem benzynowym o mocy 162 kW / 220 PS. Ta moc jest dostępna w zakresie obrotów od 4,420 do 6,250 rpm. Silnik o pojemności 1,984 cc dostarcza maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm przy niskich obrotach 1,485 rpm i utrzymuje ten wysoki poziom aż do 4,400 rpm. Średnie zużycie paliwa czterocylindrowego silnika turbo z bezpośrednim wtryskiem – zawsze w połączeniu z 7-biegową skrzynią biegów DSG – wynosi 6,9 l/100 km (co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 157 g/km). Funkcja coasting w DSG jest standardowym wyposażeniem, które przyczynia się do niskiego zużycia paliwa, ponieważ odłącza silnik od napędu, na przykład na zjazdach, aby uzyskać maksymalne wykorzystanie energii kinetycznej. Ten niezwykle dopracowany silnik turbo przyspiesza Passata Alltrack do 100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy. Samochód osiąga maksymalną prędkość 231 km/h.

2.0 TDI BMT 4MOTION z 110 kW / 150 PS

Trzy silniki TDI 2.0-litrowe Passata Alltrack mają po dwa wały wyrównawcze, co zapewnia bardzo płynne działanie. W pierwszym z trzech wariantów mocy silnik 1,968 cc TDI rozwija moc 110 kW / 150 PS; silnik z czterema zaworami na cylinder dostarcza tę moc w zakresie obrotów od 3,500 do 4,000 rpm. Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm jest dostępny przy niskich obrotach 1,750 rpm (do 3,000 rpm). 150 PS Passat Alltrack 2.0 TDI jest wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów, osiąga maksymalną prędkość 205 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 9,2 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,9 l/100 km (co odpowiada 129 g/km CO2).

2.0 TDI BMT 4MOTION z 140 kW / 190 PS

Drugi silnik 2.0 TDI Passata Alltrack rozwija moc 140 kW / 190 PS (w zakresie od 3,600 do 4,000 rpm). Wyposażony w nowo zaprojektowaną turbosprężarkę, czterocylindrowy silnik przekazuje imponujący maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm do standardowej 6-biegowej skrzyni DSG już od 1,950 rpm, z poziomem pozostającym stałym aż do 3,000 rpm. Passat Alltrack 2.0 TDI BMT 4MOTION ma maksymalną prędkość 220 km/h i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 8,0 sekundy. Ta dynamiczna wydajność idzie w parze z oszczędnym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 5,1 l/100 km (135 g/km CO2).

2.0 TDI BMT 4MOTION z 176 kW / 240 PS

Najmocniejszy czterocylindrowy silnik turbodiesla z bezpośrednim wtryskiem, jaki kiedykolwiek został zaoferowany przez Volkswagena – 2.0 TDI o mocy 176 kW / 240 PS (przy 4,000 rpm) i niezwykle wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm (1,750 do 2,500 rpm) – to całkowicie nowy rozwój. Aby zrealizować tę moc, opracowano kompaktowy moduł bi-turbo z turbosprężarką wysokociśnieniową i niskociśnieniową. Komfort przy niskich obrotach jest optymalizowany przez nowy absorber wahadłowy w standardowej 7-biegowej skrzyni DSG. Umożliwia on dalsze obniżenie punktów zmiany biegów, co obniża poziom obrotów silnika i przyczynia się do doskonałych wskaźników spalania TDI. Dzięki temu zaawansowanemu silnikowi Passat Alltrack 2.0 TDI BMT 4MOTION osiąga maksymalną prędkość 234 km/h; Volkswagen przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy. Niskie średnie zużycie paliwa jest imponujące w związku z wysoką mocą wynoszącą 5,5 l/100 km (144 g/km CO2).

Katalizator SCR

Wszystkie trzy silniki TDI w Passacie Alltrack są wyposażone w katalizator SCR. Umiejscowienie katalizatora utleniającego, filtra cząstek stałych i systemu SCR (selektywna redukcja katalityczna) blisko silnika sprawia, że komponenty do kontroli emisji reagują szczególnie szybko. Przy użyciu specjalnie pokrytego filtra cząstek stałych (właściwego katalizatora SCR) system SCR przekształca tlenki azotu (NOx) w spalinach na azot (N2) oraz wodę (H20). Dokonuje tego przy użyciu syntetycznie produkowanego AdBlue, które przechowywane jest w zbiorniku o pojemności 13 litrów i w Passacie musi być uzupełniane tylko co 9,000 kilometrów przez osobny wlew pod klapką zbiornika paliwa.

6- i 7-biegowa DSG

Trzy najsilniejsze silniki w nowym Passacie Alltrack przekazują swoją moc na napęd na wszystkie koła za pośrednictwem skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG). 6-biegowa lub 7-biegowa DSG ma dwa sprzęgła wielopłytkowe, które pracują w kąpieli olejowej.

4MOTION

Jak już wspomniano, nowy Passat Alltrack jest standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła 4MOTION. Działa on z wykorzystaniem sprzęgła Haldex piątej generacji; rozdział mocy napędu na wszystkie cztery koła jest aktywowany nawet przed wystąpieniem poślizgu. To prawie całkowicie eliminuje utratę przyczepności. Normalnie, napędzana jest tylko oś przednia, co pozwala oszczędzać paliwo. Jednakże, gdy tylko istnieje ryzyko utraty przyczepności, tylny most jest płynnie załączany w ułamku sekundy. Oprócz sprzęgła Haldex, które działa jako blokada podłużna, zintegrowane elektroniczne blokady różnicowe (EDS) w systemie elektronicznej kontroli stabilności (ESC) działają jako blokady poprzeczne dla wszystkich czterech kół. Jeśli koło zaczyna się ślizgać, w ułamku sekundy zapewniają, że moc napędowa jest kierowana do koła po przeciwnej stronie. Dodatkowo, Passat Alltrack 2.0 TSI z mocą 220 PS oraz 2.0 TDI z 240 PS są również wyposażone w system XDS+ na obu osiach. Ten system – dostępny jako opcja w innych modelach Passata Alltrack – hamuje koła po wewnętrznej stronie zakrętu podczas szybkiego pokonywania zakrętów i tym samym optymalizuje reakcję na sterowanie.

Rozdział mocy w zależności od sytuacji

Jednostka sterująca nieustannie oblicza idealny moment napędu dla tylnej osi i kontroluje, jak mocno sprzęgło wielopłytkowe powinno być zamknięte, regulując pompę olejową. W ten sposób ciśnienie kontaktowe na płytkach sprzęgłowych rośnie proporcjonalnie do żądanego momentu na tylnej osi. Poziom ciśnienia stosowanego na płytkach sprzęgłowych może być używany do ciągłej zmiany momentu przekazywanego. Nawet przy szybkim ruszaniu i przyspieszaniu koła Passata są chronione przed poślizgiem, ponieważ jednostka sterująca reguluje rozdział momentu zgodnie z dynamicznym obciążeniem osi. Uruchomienie sprzęgła Haldex 5 oparte jest głównie na momencie obrotowym wymaganym przez kierowcę. Równolegle do tego, system identyfikacji stanu jazdy w jednostce sterującej napędu na wszystkie koła ocenia parametry takie jak prędkości kół oraz kąt skrętu. W razie potrzeby, prawie 100% momentu napędowego można skierować na tylną oś.

Napęd tylny zawsze dostępny

Podczas manewrowania lub pokonywania ciasnych zakrętów jakiekolwiek napięcie w układzie napędowym jest eliminowane przez zmniejszenie momentu przekazywanego przez sprzęgło Haldex. W przypadku gwałtownego i szybkiego przyspieszania sytuacja jest odwrotna; w takim przypadku moment sprzęgła szybko wzrasta. W międzyczasie, przy dużych prędkościach, wymuszenie sprzęgła, które zależy od momentu silnika, jest redukowane, aby zminimalizować zużycie paliwa. W takim przypadku dominują napęd na przednie koła. Jednak nawet w tej sytuacji 4MOTION pozostaje stałym systemem napędu na wszystkie koła, ponieważ tylny most natychmiast się włącza, gdy tylko pojawi się ryzyko poślizgu na przedniej osi lub gdy Passat Alltrack jest prowadzony z zwiększoną przyspieszeniem bocznym.

Elektroniczne blokady różnicowe EDS i XDS+

Równolegle do sprzęgła Haldex, które działa jako blokada podłużna, elektroniczne blokady różnicowe (czterokołowe EDS) zintegrowane w systemie elektronicznej kontroli stabilności działają jako blokady poprzeczne. Jeśli koło zaczyna się ślizgać, zapewniają, że moc napędowa jest kierowana do koła po przeciwnej stronie w ułamku sekundy. Dodatkowo, Passat Alltrack jest wyposażony w dodatkową funkcję XDS+ na przednich i tylnych osiach, która hamuje koła wewnętrzne w zakręcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów, tym samym poprawiając reakcję kierownicy (precyzyjniejszy kąt skrętu), zwiększając przyczepność oraz, co najważniejsze, umożliwiając większą prędkość przy wyjeździe z zakrętów. W terminach technicznych, XDS+ to funkcjonalne rozszerzenie elektronicznych blokad różnicowych.

Wybór profilu jazdy jako standardowe wyposażenie

Wszystkie wersje Passata Alltrack są standardowo wyposażone w wybór profilu jazdy. Dostępne są cztery programy jazdy, lub sześć w przypadku DCC (adaptacyjne sterowanie podwoziem): „Eco”, „Normal”, „Sport”, „Off-road” i, w połączeniu z DCC, dodatkowe tryby „Comfort” oraz „Individual”. DCC wraz z wyborem profilu jazdy jest standardowym wyposażeniem dla Passata Alltrack TSI o mocy 162 kW / 220 PS oraz TDI o mocy 176 kW / 240 PS. Profil jazdy „Off-road” to ekskluzywna cecha serii modelowej Alltrack. Wspomaga kierowcę podczas jazdy w terenie dzięki całkowicie zmienionej strategii napędu; na przykład, między innymi, automatycznie aktywowany jest system kontroli zjazdu ze wzniesienia. Gdy tylko przełącznik profilu jazdy w konsoli centralnej obok gałki zmiany biegów jest używany, menu profilu jazdy otwiera się w wyświetlaczu systemu infotainment. Tutaj kierowca może wybrać program jazdy w terenie. Następujące systemy są następnie natychmiast zmieniane lub aktywowane:

  • Kontrola zjazdu ze wzniesienia zapobiega niepożądanym przyspieszeniom na zboczach. Przy zjeździe na strome zbocze o nachyleniu większym niż 10% prędkość jest ograniczana do minimum 2 km/h i maksymalnie 30 km/h. Kierowca może w dowolnym momencie zmieniać tę prędkość w tych granicach, przyspieszając lub hamując. Gotowość systemu Kontroli zjazdu ze wzniesienia sygnalizowana jest symbolem funkcji na wyświetlaczu zestawu wskaźników. Ten wskaźnik zmienia kolor z szarego na biały, gdy system aktywnie hamuje. Kontrola zjazdu ze wzniesienia staje się nieaktywna, gdy nachylenie zbocza jest mniejsze niż 5%. Rzucić okiem: Kontrola zjazdu ze wzniesienia aktywuje się automatycznie, gdy spełnione są następujące warunki:
  • Wybrany jest profil jazdy „Off-road”
  • Prędkość jest ≤ 30 km/h
  • Kierowca nie uruchamia hamulca ani pedału przyspieszenia
  • Silnik działa
  • Poprzez zmianę interwałów regulacji ABS w trybie „Off-road” (konfiguracja off-road) opony mogą budować klin z kamieni itp. na luźnych nawierzchniach podczas nagłych hamowań, co zmniejsza drogę hamowania.
  • Pedał przyspieszenia może być obsługiwany bardziej wrażliwie. Zasadniczo skok pedału staje się dłuższy; mimo naciśnięcia pedału do końca, samochód przyspiesza tylko powoli. Dodatkowo prędkość jest ograniczona.
  • Jednocześnie punkty zmiany biegów są wyższe a automatyczne zmiany biegów są tłumione przez dostosowany program zmiany.
  • Jeśli Passat Alltrack jest wyposażony w DCC, automatycznie aktywowany jest tryb Comfort zawieszenia.

Standard w nowym Passacie Alltrack: Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego w mieście i detekcją pieszych

Nowatorski zestaw systemów komfortu i asystencji jest dostępny dla nowego Passata Alltrack. Technologie te obejmują system monitorowania ruchu Front Assist, w tym funkcję hamowania awaryjnego w mieście z detekcją pieszych, który jest standardowym wyposażeniem Passata Alltrack, Side Assist (asystent zmiany pasa), Adaptacyjny Tempomat ACC, proaktywnego systemu ochrony pasażerów PreCrash, Emergency Assist (zatrzymuje pojazd w nagłych wypadkach), Traffic Jam Assist, Rear Traffic Alert (wykrywa inne pojazdy przy wyjeżdżaniu z parkingu), Area View, wcześniej niespotykanego poziomu personalizacji oraz Trailer Assist (wspomagane manewrowanie z przyczepą). Oto szczegóły najnowszych systemów komfortu i asystencji:

Trailer Assist

Passat Alltrack oferuje znacznie zwiększone bezpieczeństwo i dynamikę dzięki połączeniu EDS, XDS+ i 4MOTION. Jest również idealnym pojazdem do holowania: Passat Alltrack może ciągnąć przyczepę o dozwolonej masie do 2,200 kg przy nachyleniu 8% i 12% (hamowane) przy użyciu swojego elektrycznie składanego haka. Manewrowanie z przyczepą nigdy nie było łatwiejsze, ponieważ Volkswagen oferuje nowy system Trailer Assist dla Passata Alltrack, który często zamawiany jest z hakiem. Oto jak działa Trailer Assist:

Bieg wsteczny. Aby cofnąć przyczepę do wjazdu z ulicy, kierowca musi tylko zatrzymać się w odpowiednim miejscu i włączyć bieg wsteczny. System jest aktywowany po naciśnięciu przycisku.
Oparty na kamerze. Aktualne i możliwe kąty skrętu są wizualizowane w zestawie wskaźników. Dzieje się to na podstawie algorytmów przetwarzania obrazów z danych z kamery tylnej, która monitoruje i analizuje kąt między samochodem a przyczepą. Kąt ruchu, który jest optycznie zarejestrowany, jest używany do obliczenia kąta kierownicy niezależnie od specjalnych typów przyczep lub zaczepów.
Kontrola ustawienia lusterek jako część systemu. Przy pomocy przełącznika regulacji lusterek, który pełni rolę joysticka, kierowca może dostosować pożądany kierunek jazdy kombinacji samochód-przyczepa. Passat Alltrack reaguje na polecenia kierowcy dotyczące skrętu za pomocą przełącznika regulacji lusterek i kieruje pojazd; kierowca musi jedynie obsługiwać pedały hamulca i przyspieszenia. Kierunek jazdy Passata jest automatycznie kontrolowany przez system wspomagania kierownicy. Zawsze można dokonać korekty za pomocą kontroli ustawienia lusterek.

Personalizacja

Liczba systemów komfortu i asystencji rośnie z każdą generacją pojazdów. To samo dotyczy nowego Passata Alltrack. Wiele z tych systemów jest indywidualnie dostosowywanych przez różnych kierowców jednego samochodu. Dlatego kierowcy nieustannie reaktywowują swoje osobiste ustawienia. Volkswagen zaprojektował nową generację personalizacji, która znacząco upraszcza ten proces. Polega to na łączeniu indywidualnych ustawień dla kierowcy w jedno konto użytkownika, które jest zapisywane. Poprzez zarządzanie użytkownikami każdy kierowca może w ciągu krótkiego czasu aktywować swoje indywidualne konto użytkownika i przywołać swoje indywidualne ustawienia. Kierowcy identyfikują się po prostu swoim kluczykiem do pojazdu; należy to zrobić podczas odblokowywania pojazdu. To natychmiast aktywuje ustawienia wstępne, takie jak ustawienie pozycji siedzenia po stronie kierowcy. Przegląd opcji personalizacji w Passacie Alltrack, w zależności od konkretnej wersji wyposażeniowej:

2.0L TSI 4MOTION 7AT AWD (220 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc161.8 Kw @ 4420-6250 Rpm
220 Hp @ 4420-6250 Rpm
217 Bhp @ 4420-6250 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1500-4400 Rpm
350 Nm @ 1500-4400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość188.1 In (4778 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/61.5 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8.4 In (213 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Masa własna3697 Lbs (1677 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5004 Lbs (2270 Kg)
Spalanie miasto27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2160 G/Km

2.0L TDI SCR 4MOTION 6AT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc139.7 Kw @ 3600-4000 Rpm
190 Hp @ 3600-4000 Rpm
187 Bhp @ 3600-4000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1900-3300 Rpm
400 Nm @ 1900-3300 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość188.1 In (4778 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/61.5 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8.4 In (213 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Masa własna3759 Lbs (1705 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5049 Lbs (2290 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2135 G/Km

2.0L TDI SCR 4MOTION 6MT AWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
340 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość188.1 In (4778 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/61.5 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8.4 In (213 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Masa własna3682 Lbs (1670 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

2.0L TDI SCR 4MOTION 7AT AWD (240 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc176.5 Kw @ 4000 Rpm
240 Hp @ 4000 Rpm
237 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
500 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna145 Mph (233 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość188.1 In (4778 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/61.5 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Prześwit8.4 In (213 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Masa własna3915 Lbs (1776 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5203 Lbs (2360 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.