Produkcja modelu Passat przekroczyła 30 milionów egzemplarzy na przestrzeni 7 generacji. Facelifting ósmej wersji tego modelu w wersji kombi Alltrack został zaprezentowany w 2019 roku, obok innych członków rodziny Passat. Podobnie jak inne modele oparte na tej samej platformie, zmodernizowany Passat Alltrack zyskał szereg nowoczesnych technologii, większość z nich pochodzi z droższych marek należących do grupy Volkswagen.
Innymi słowy, ósma generacja Volkswagena Passata doczekała się jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie faceliftingów w swojej historii. Dzięki nowemu sprzętowi i oprogramowaniu, nowy Digital Cockpit został znacznie poprawiony w porównaniu do poprzedniego Active Info Display. Z bardzo poprawioną grafiką i ulepszonymi funkcjami, system oferuje teraz trzy różne konfiguracje wyświetlania, które można dostosować za pomocą przeprojektowanej wielofunkcyjnej kierownicy. Wciąż bazując na Passacie Variant, model Alltrack jest teraz znacznie bardziej nowoczesny w porównaniu do swoich rywali.
Wszystkie silniki benzynowe teraz mają filtry cząstek stałych w standardzie, a w przypadku silników wysokoprężnych wprowadzono nowy silnik 2.0 TDI Evo. O mocy 150 koni mechanicznych, nowe jednostki emitują o 10 g CO2 na 100 km mniej w porównaniu do swoich poprzedników. Oferta silników benzynowych została uzupełniona o trzy nowe jednostki o mocach 150, 190 i 272 koni mechanicznych.
Odliczanie rozpoczęte: wiosną z linii montażowej zjedzie 30-milionowy Passat. To osiągnięcie czyni go najpopularniejszym modelem klasy średniej na świecie. I to nie koniec. Po Golfie (35 milionów pojazdów) – a przed legendarnym Beetlem (21,5 miliona jednostek) – Volkswagen Passat jest jednym z trzech najpopularniejszych pojazdów Volkswagena do tej pory. Jedno jest pewne: 30-milionowy Passat będzie jednym z pierwszych egzemplarzy znacznie ulepszonej ósmej generacji. Duża aktualizacja techniczna sprawia, że nowy Passat wprowadza najnowsze innowacje marki. Przedsprzedaż rozpocznie się w maju 2019 roku w niektórych krajach europejskich, a wprowadzenie na rynek nastąpi od końca sierpnia 2019 roku (Niemcy).
Asystent podróży
IQ.DRIVE to nowa marka parasolowa dla systemów wspomagających Volkswagena. Od teraz technologie związane z autonomiczną jazdą będą zgrupowane pod marką IQ.DRIVE. Przykładem jest nowy Asystent podróży. Volkswagen Passat będzie pierwszym Volkswagenem, który będzie w stanie częściowo zautomatyzowanej jazdy w całym zakresie prędkości (0 do 210 km/h). Razem z systemem wspomagającym, Passat reprezentuje najbardziej zaawansowaną wersję IQ.DRIVE, jaką dotąd widziano.
Kierownica pojemnościowa
Volkswagen stawia na intuicyjną obsługę i technologie, które działają w dużej mierze automatycznie. Nowy Passat będzie pierwszym Volkswagenem na świecie z kierownicą pojemnościową. Wykrywa dotyk kierowcy, zapewniając interaktywny interfejs do systemów takich jak Asystent podróży.
Automatyczne bezpieczeństwo
Asystent awaryjnego kierowania również zadebiutuje w Volkswagenie Passat. System poprawia bezpieczeństwo podczas nagłych manewrów omijających poprzez interwencję hamulca. Dodatkowo, kierowanie pasem za pomocą systemu Lane Assist zostało zoptymalizowane z nową wielofunkcyjną kamerą. Nowe reflektory IQ.LIGHT – diodowe reflektory matrycowe również zwiększają bezpieczeństwo i komfort.
Permanetnie online
Trzecia generacja Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) również debiutuje obok nowego Passata. App-Connect – interfejs do integracji aplikacji smartfonowych – oferuje po raz pierwszy bezprzewodową integrację aplikacji iPhone za pomocą bezprzewodowego Apple CarPlay™. Passat jest teraz na stałe online, ponieważ nowy system Infotainment jest standardowo wyposażony w zintegrowany moduł łączności online (OCU) z kartą SIM. Oprócz ulepszonych usług nawigacyjnych z informacjami w czasie rzeczywistym, obejmuje nowe technologie i oferty, usługi strumieniowania muzyki, radio internetowe, korzystanie z technologii aplikacji internetowych, naturalne sterowanie głosowe wzbogacone o treści online, bezproblemowe korzystanie z usług online oferowanych przez Volkswagen We oraz przyszłe przenośne ustawienia pojazdu oparte na chmurze. Smartfony (kompatybilne modele Samsunga) stają się także mobilnym kluczem do otwierania i uruchamiania Volkswagena Passata.
Otwartość na nowe idee
Z nowym Passatem Volkswagen We nabiera większego tempa. Volkswagen opracował platformę cyfrową o nazwie Volkswagen We, oferującą i dostarczającą zgrupowane produkty mobilności w bardzo prosty sposób. Oferuje otwarty system, który jest nieustannie rozwijany. W tym momencie Volkswagen jest otwarty na specjalistycznych partnerów i rozwija nowe usługi we współpracy z nimi. Współpraca z firmami, władzami, a także małymi, lokalnymi startupami stwarza przestrzeń dla nowych koncepcji, takich jak We Park (bezgotówkowe parkowanie) czy We Deliver (usługi zabezpieczone na bazie dostępu do samochodu – prosty i bezpieczny dostęp partnerów serwisowych do pojazdu). Volkswagen ID jest zawsze w centrum tego systemu. To centralny dostęp do wszystkich usług Volkswagena – a więc również do całkowicie nowego spektrum informacji i usług opartych na Internecie.
Nowy cyfrowy kokpit
Sprzęt i oprogramowanie w MIB3 tworzą cyfrowo połączoną jednostkę z nowym Cyfrowym Kokpitem Passata. Cyfrowe instrumenty zostały znacznie ulepszone w porównaniu z poprzednim systemem (Active Info Display). Ulepszony wyświetlacz grafiki o wysokim kontraście jest klarowny i wysokiej jakości. Różnorodność funkcji została podniesiona na zupełnie nowy poziom. Trzy różne konfiguracje wyświetlacza można teraz dostosować za pomocą nowej wielofunkcyjnej kierownicy przy naciśnięciu przycisku.
Zero emisji w mieście
Nowy Volkswagen Passat GTE rozpoczyna 2019 rok z znacznie wydłużonym zasięgiem elektrycznym. Jest teraz w stanie pokonać około 55 km w nowym cyklu WLTP, co odpowiada około 70 km według NEDC. Jak wcześniej, Passat GTE może być tymczasowo używany jako pojazd o zerowej emisji i obecnie nie podlega opłatom drogowym w takich miastach jak Londyn. Dzięki przeorganizowanym trybom eksploatacji, możliwe jest celowe wykorzystanie energii do jazdy bezemisyjnej w mieście. Jednocześnie połączenie silnika elektrycznego z silnikiem turbo (160 kW / 218 PS mocy systemowej) sprawia, że Passat GTE zapewnia zalety komfortowego i bezpiecznego pojazdu długodystansowego. Volkswagen Passat GTE osiąga już limity określone w standardzie emisji Euro 6d, który obowiązuje dla nowych pojazdów od 2021 roku.
Filtry cząstek stałych jako standard
Dodatkowym wyróżnikiem jest nowo opracowany silnik 2.0 TDI Evo – wysokoefektywny silnik turbo diesla o mocy 110 kW / 150 PS, który wytwarza o 10 g/km mniej CO2 w porównaniu z odpowiednikiem silnika w poprzedniej wersji. Silnik 2.0 TDI Evo jest zapowiedzią nowej generacji silników diesla. Oferta silnikowa obejmuje również trzy silniki benzynowe (TSI) o mocy 110 kW / 150 PS, 140 kW / 190 PS i 200 kW / 272 PS oraz trzy silniki diesla (TDI); te ostatnie osiągają odpowiednio 88 kW / 120 PS, 140 kW / 190 PS i 176 kW / 240 PS. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają wymagania standardu emisji Euro 6d-TEMP. Dodatkowo każdy nowy Passat – niezależnie od tego, czy to silnik benzynowy, czy diesel – jest wyposażony w filtr cząstek stałych.
Diody LED wzbogacają design
Volkswagen dopracował design Passata, aby uzyskać jeszcze bardziej przyciągającą uwagę obecność na drodze, zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Przednie i tylne zderzaki, kratka chłodnicy oraz logo Passata, które teraz znajduje się centralnie z tyłu, zostały całkowicie przeprojektowane. Nowe diodowe reflektory, diodowe światła do jazdy dziennej, diodowe światła przeciwmgielne i diodowe zespół tylnych świateł nadają mu charakterystyczny wygląd. Kolory takie jak Lapiz Blue, Bottlegreen i Sandgold są nowe w Volkswagenie Passacie. Dodatkowo cztery nowe style 17-, 18- i 19-calowych felg aluminiowych rozszerzają ofertę kół.
Aesthetics of the digital world
Passat wyróżnia się w wnętrzu nowymi wykończeniami i materiałami, przeprojektowanymi panelami drzwi, nowym kolorem wykończenia, nowymi instrumentami i nową kierownicą. W desce rozdzielczej znajduje się stylowe podświetlone logo Passata zamiast analogowego zegara. Konsola środkowa ma dużą otwartą przestrzeń do przechowywania z opcjonalnym indukcyjnym interfejsem dla smartfonów oraz przyległym złączem USB-C. Ekrany Cyfrowego Kokpitu i systemów Infotainment nocą łączą się z podświetlanymi przyciskami na pojemnościowej kierownicy wielofunkcyjnej oraz z podświetleniem, które jest teraz opcjonalnie dostępne w 30 kolorach, tworząc jasną, estetyczną i funkcjonalną platformę do dostarczania informacji.
Wysokiej jakości dźwięk
Duńska firma hi-fi Dynaudio starannie dostosowała 700-watowy system dźwiękowy do wnętrza nowego Volkswagena Passata. Dzięki temu dźwięk muzyki na pokładzie – niezależnie od źródła – ma najlepszą jakość, jaką kiedykolwiek słyszano w Passacie.
Nowa struktura wyposażenia
Volkswagen oferuje bestseller klasy biznesowej z nową strukturą specyfikacji. Podstawowe wyposażenie nosi nazwę „Passat”. Powyżej tego, średni poziom profilu nazywa się Business. Od teraz najwyższy poziom nazywa się Elegance. Business i Elegance można również zamówić z personalizacją R-Line. Oprócz tych wersji nowy model będzie również dostępny jako osobny model Alltrack (wszechstronny z napędem na cztery koła ze zdolnościami off-road) oraz jako GTE. Na potrzeby wprowadzenia na rynek dostępny będzie także ekskluzywny model edycji specjalnej limitowanej do 2000 sztuk: Volkswagen Passat R-Line Edition z ekskluzywnym kolorem Moonstone Grey. W standardzie znajdują się tutaj jeden z dwóch najlepszych silników (176 kW TDI lub 200 kW TSI) oraz nowe systemy wspomagające, takie jak Asystent podróży.
Niskie koszty eksploatacji
Nowy Passat jest bardzo ekonomicznym pojazdem z niskimi całkowitymi kosztami eksploatacji. Faktycznie, Volkswagen Passat jest jednym z najbardziej oszczędnych modeli klasy średniej ze swoimi silnikami o wysokiej produkcji. Weźmy na przykład Passata 2.0 TDI SCR o mocy 110 kW / 150 PS: ma koszt utrzymania wynoszący 17,3 ct/km – najniższy wśród swoich bezpośrednich konkurentów.
IQ.DRIVE
Oprócz zaktualizowanego Volkswagena Passata, nowa marka parasolowa Volkswagena dla systemów wspomagających również się rozwija: IQ.DRIVE. Dzięki IQ.DRIVE Volkswagen łączy systemy wspomagające kierowcę obecnych i przyszłych na drodze do autonomicznej jazdy. Nowy Passat wyróżnia się najbardziej zaawansowanymi wersjami IQ.DRIVE. Innowacyjna sieć stojąca za systemami sprawia, że Volkswagen, dostosowany do potrzeb osób pokonujących dużą liczbę kilometrów, jest bardziej komfortowy i bezpieczniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.
Partially automated up to 210 km/h
Nowe systemy wspomagające w Passacie obejmują Asystenta Podróży, Asystenta Awaryjnego Kierowania oraz ACC z przewidywalnym tempem jazdy. Funkcja Asystenta Podróży, która po raz pierwszy pojawia się w Volkswagenie, umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę w całym zakresie prędkości do 210 km/h – to kamień milowy w drodze do autonomicznej jazdy. Integralną częścią Asystenta Podróży jest ACC z przewidywalnym tempem kontroli prędkości. Adaptacyjny tempomat reaguje na ograniczenia prędkości, miasta, zakręty, ronda i skrzyżowania, dostosowując odpowiednio prędkość.
Armada systemów wspomagających
Spektrum IQ.DRIVE jest uzupełniane o znane technologie, które są częściowo integrowane w nowych systemach wspomagających. Należą do nich system zmiany pasa Side Assist oraz Ostrzeżenie o Ruchu Tylnej, system utrzymywania pasa Lane Assist, Front Assist z Monitorowaniem Pieszych, system manewrowania przyczepą Trailer Assist oraz system Park Assist. Jeśli kierowca przestaje reagować z przyczyn zdrowotnych, Asystent Awaryjny przejmuje kontrolę. System hamuje Passata do zatrzymania.
IQ.LIGHT
Nowe reflektory IQ.LIGHT – diodowe reflektory matrycowe zwiększają również bezpieczeństwo i komfort. Interaktywny system oświetlenia wprowadzono po raz pierwszy w 2018 roku w modelu flagowym marki – Touaregu. Nowy Volkswagen Passat jest teraz drugim Volkswagenem, który jest oferowany z IQ.LIGHT. Najważniejsze nowe systemy w IQ.DRIVE i systemie oświetlenia w Passacie w szczegółach:
Częściowo zautomatyzowana jazda do 210 km/h
Użycie Asystenta Podróży w nowym Passacie to światowa premiera. Podobnie jak w poprzednim systemie Asystent w Korku, adaptacyjny tempomat ACC odpowiada za prowadzenie wzdłużne w Asystencie Podróży, podczas gdy system adaptacyjnego prowadzenia pasa Lane Assist zajmuje się prowadzeniem bocznym. Podczas gdy ten automatyczny system prowadzenia wzdłużnego i bocznego był dostępny tylko do maksymalnej prędkości 60 km/h w połączeniu z Asystentem w Korku, opcja Asystenta Podróży w nowym Volkswagenie Passacie umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę do 210 km/h. Asystent Podróży jest aktywowany za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej w ciągu kilku sekund jednym przyciskiem na lewym uchwycie kierownicy. Jeśli Asystent Podróży jest aktywny, umożliwia częściowo zautomatyzowaną jazdę na poziomie 2 spektrum oficjalnych stopni automatyzacji między 0 a 5. Kierowca musi na stałe monitorować system na poziomie 2 z powodów prawnych i bezpieczeństwa. Aby to zapewnić, Asystent Podróży monitoruje, czy kierowca ma ręce na kierownicy. W nowym Passacie jest to wygodniejsze niż kiedykolwiek wcześniej dzięki pierwszej kierownicy pojemnościowej od Volkswagena. Teraz wystarczy, że kierowca delikatnie dotknie kierownicy; powierzchnia pojemnościowa rozpoznaje, że kierowca nadal kontroluje pojazd za pomocą 'detekcji bez rąk’. W przeszłości wymagana była informacja zwrotna od kierowcy w postaci lekkiego ruchu kierownicy. Dodatkowo, jeśli kierowca puści kierownicę na więcej niż około 10 sekund, wówczas zostanie wydana seria sygnałów ostrzegawczych (wizualnych, akustycznych, hamujących). Kierowca musi na to zareagować najpóźniej w tej chwili i dotknąć kierownicy, w przeciwnym razie aktywowany zostanie Asystent Awaryjny i Passat zostanie automatycznie zatrzymany.
Optymalizacja pod kątem krótkich odległości hamowania
Volkswagen znacznie ulepszył elektromechaniczny serwo hamulcowy. System, który wcześniej był używany tylko w GTE z hybrydowym napędem, teraz znajduje się w całej gamie jako standard. To znacząca poprawa w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Z jednej strony elektromechaniczny serwo hamulcowy zapewnia, że hamulce Passata reagują jeszcze szybciej. Ponadto nowy elektromechaniczny serwo hamulcowy także poprawia jazdę z wspomaganiem – z ogromnymi korzyściami: Adaptacyjny Tempomat ACC reaguje w bardziej skuteczny sposób, ponieważ interwencje hamujące za pomocą elektromechanicznego serwo hamulcowego mogą być kontrolowane dokładniej. W połączeniu z Front Assist razem z Monitorowaniem Pieszych, odległość hamowania może być znacznie skrócona w granicach systemu. W idealnym scenariuszu ryzyko wypadku z udziałem pieszego i prędkość zderzenia znacznie maleje.
Częściowo zautomatyzowane prowadzenie wzdłużne
Najnowsza generacja adaptacyjnego tempomatu – ACC – zawiera przewidywalny tempomat. Dotychczas system w Volkswagenie Passacie był czystym systemem Adaptacyjnego Tempomatu: wystarczyło ustawić pożądaną prędkość – hamowanie i przyspieszanie było realizowane przez Adaptacyjny Tempomat. Ta sprawdzona funkcja będzie również oferowana w nowym Passacie. Od teraz nowy, przewidywalny ACC będzie dostępny jako dodatkowa opcja. W połączeniu z systemem nawigacyjnym i Dynamicznym Wyświetlaczem Znaków Drogowych, system może również reagować na zmienne parametry, takie jak ograniczenia prędkości.
Zintegrowane czujniki
ACC z przewidywalnym tempomatem oblicza położenie pojazdu na podstawie danych z trasy i GPS oraz zmniejsza prędkość pojazdu przed dotarciem do zakrętów, rond, skrzyżowań, ograniczeń prędkości i miejscowości. Jednocześnie ACC uzyskuje dostęp do Dynamicznego Wyświetlacza Znaków Drogowych za pomocą przedniej kamery (nowa generacja MFK 3.0) i dostosowuje prędkość, gdy tylko zostanie wykryte ograniczenie prędkości. Po opuszczeniu obszaru o ograniczonej prędkości, ACC z przewidywalnym tempomatem automatycznie przyspiesza Passata, aż osiągnie maksymalną prędkość obowiązującą na danym odcinku drogi. Czujnik radarowy z aktualnego ACC przejmuje funkcję bezpieczeństwa z przodu i dostosowuje odległość do pojazdu przed sobą. Jeśli Passat jest wyposażony w DSG, ACC staje się pomocnikiem w korkach i zatrzymaniach, ponieważ pojazd również rusza automatycznie, gdy jest wyposażony w skrzynię dwusprzęgłową. Najnowsza generacja ACC nie jest już systemem pasywnym. Zamiast tego jest to aktywny system, który poprawia komfort i bezpieczeństwo. Kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad przewidywalnym ACC, operując pedałem przyspieszenia lub hamulca.
Częściowo zautomatyzowane prowadzenie boczne
Passat jest standardowo oferowany z systemem utrzymywania pasa Lane Assist. System koryguje kierowanie, jeśli pojazd ma opuścić pas. Lane Assist rozpoznaje odpowiednie oznakowanie pasa drogowego za pomocą kamery zintegrowanej na górze szyby. Nowa wielofunkcyjna kamera MFK 3.0 znajduje się w Volkswagenie Passacie, dzięki której prowadzenie boczne zostało dodatkowo poprawione. Tło: system może rozpoznać zarówno trawę, jak i granice pasów dzięki nowo zintegrowanemu systemowi „Rozpoznawanie granicy drogi”.
Manewry omijające stają się bezpieczniejsze
Nowy Asystent Awaryjnego Kierowania w Passacie jest dostępny po raz pierwszy w Volkswagenie. Aktywuje się automatycznie, gdy kierowca musi unikać przeszkody. Jeśli czujnik radarowy zintegrowany w przedniej części Passata rozpozna przeszkodę, kierowca zostanie wizualnie i akustycznie ostrzeżony o kolizji. Typowy przykład takiej sytuacji to pojazd jadący drogą wiejską, który nagle hamuje. Kierowca z tyłu instynktownie wykonuje manewr omijający w odpowiedzi. Takie omijanie jest w nowym Passacie bardziej zwinne i kontrolowane dzięki celowej interwencji hamulca ze strony systemu wspomagającego. Pojazd jest również stabilizowany, gdy szybko wraca na pas i potencjalne skręcanie jest w systemie ograniczone. Nowy Asystent Awaryjnego Kierowania zwiększa aktywne bezpieczeństwo na drogach wiejskich i autostradach.
Diody LED w reflektorach matrycowych
Volkswagen Passat będzie drugim modelem po obecnym Touaregu, który będzie wyposażony w nowe IQ.LIGHT – diodowe reflektory matrycowe jako opcjonalne wyposażenie. Między innymi imponują one interaktywną kontrolą światła, co sprawia, że jazda nocą jest bardziej komfortowa i bezpieczna. Diody LED w reflektorach wykorzystują matrycę z kropek światła – poszczególne diody LED, które można aktywować. Światło mijania i światło drogowe są generowane przez dwa systemy projekcji LED. Wewnątrz modułu znajduje się siedem diod LED do podstawowego oświetlenia; dodatkowe światło drogowe jest również realizowane za pomocą pięciu dodatkowych diod LED. Zewnętrzny moduł to interaktywny diodowy reflektor matrycowy – znany jako moduł pikselowy. Jego światło jest generowane przez 32 indywidualnie sterowane diody LED umieszczone na płytce drukowanej. Tworzą one matrycę LED. Kierunkowskaz, światło do jazdy dziennej i światło boczne również są realizowane za pomocą diod LED. Diody LED w kierunkowskazie mają „wiping” efekt, są umieszczone jako wąski poziomy pasek na górze reflektora. Jeśli kierunkowskaz jest nieaktywny, tworzą one światło do jazdy dziennej, uzupełnione przez cztery dodatkowe elementy LED, które można znaleźć w systemach projekcji LED. Diody LED w świetle do jazdy dziennej również tworzą światło boczne, gdy są przyciemnione. System matrycowy LED można rozpoznać po logo IQ.LIGHT na zewnątrz obudowy reflektora.
Interaktywne funkcje oświetlenia
Różne, częściowo interaktywne funkcje oświetlenia są aktywowane za pomocą łącznie 44 diod LED w obu systemach projekcji. Odpowiedni moduł sterujący wykorzystuje sygnały z przedniej kamery, danych map cyfrowych systemu nawigacyjnego, sygnałów GPS, kątów skrętu oraz aktualnej prędkości, aby precyzyjnie aktywować poszczególne diody LED dla optymalnego światła w ułamkach sekundy. Kierowca aktywuje automatyczną funkcję ciągłego światła drogowego za pomocą Dynamic Light Assist, po prostu przesuwając lewy przełącznik kolumny kierowniczej do przodu. Resztę – przyciemnianie, aktywację światła drogowego, oświetlenie miejskie, światło drogowe – wykonuje Passat. Automatycznie. Ponieważ nowe reflektory matrycowe działają z najwyższą mocą świetlną, osoby, obiekty, inne pojazdy i zwierzęta stają się widoczne, co wcześniej mogłoby być mniej rozpoznawalne i mniej widoczne w przypadku konwencjonalnych systemów oświetleniowych.
Wyraźna funkcja przełączania
Technologia LED jest standardem dla nowych zespołów tylnych świateł w Passacie. Projekt i kontury diod LED nadają tyłowi charakterystyczny podpis świetlny nocą. W najwyższej wersji pełnych diodowych zespołów tylnych świateł wewnętrzne elementy LED tworzą sześć małych kątów znanych jako skrzydła. Są one otoczone paskami LED dla światła tylnego (na górze, na dole, zewnętrzne) oraz paskiem LED dla kierunkowskazu (tuż na górze). Trzy skrzydła dla funkcji światła tylnego są ułożone wzdłużnej strony skierowanej w dół, a trzy skrzydła dla światła hamulca skierowane są w górę. Jeśli hamulec zostanie aktywowany, to trzy skrzydła LED świateł tylnych wyłączają się, a trzy światła hamulca LED włączają się – co skutkuje rozpoznawalnym efektem klikania. Ta funkcja została bezpośrednio zapożyczona z Touarega i jest dostępna tylko w Volkswagenie. Podobnie jak w przypadku diodowych reflektorów matrycowych, zespoły tylnych świateł LED w najwyższej wersji są również wyposażone w funkcję wycieraczki dla kierunkowskazów.
Animacja Coming Home / Leaving Home
Na koniec, ale nie mniej ważne, podczas otwierania i zamykania Passata w ciemności działa animacja jako scenariusz coming home i leaving home. Na początek kierunkowskaz zaczyna wycieraczkę dwa razy w ruchu do przodu i do tyłu, następnie aktywowane są trzy czerwone skrzydła zespołu tylnych świateł LED, a na końcu aktywowane są czerwone obszary peryferyjne na zespołach tylnych świateł. Wszystkie czerwone diody LED gasną w kolejności po zakończeniu animacji.
Diody LED jako standard w Passacie
Diody LED są preferowanym źródłem światła nawet w podstawowych wariantach. Światła mijania i drogowe oraz światła do jazdy dziennej i boczne są realizowane przy użyciu białych diod LED w standardowych reflektorach. Ponadto połączenie świateł przeciwmgielnych i oświetlenia zakrętowego w zderzaku wykorzystuje technologię LED do poprawy widoczności. Zespoły tylnych świateł z tyłu są wyłącznie wyposażone w diody LED.
Bardziej cyfrowy, bardziej sieciowy, bardziej intuicyjny
Volkswagen w dużym stopniu zdigitalizował świat obsługi i informacji w nowym VW Passacie jako pierwszym modelu marki wyposażonym w trzecią generację Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3). Jednocześnie Passat wyposażony jest w najnowszy etap rozwoju Cyfrowego Kokpitu; cyfrowe instrumenty oraz systemy Infotainment MIB3 łączą się w nową jednostkę. Systemy MIB3 w Passacie są również „zawsze włączone” – ponieważ są wyposażone w swoją własną kartę SIM. Ten zintegrowany moduł łączności online (OCU) jest interfejsem do Volkswagen We dla pojazdu i wszystkich pasażerów na pokładzie – nowy świat mobilności oparty na Internecie z licznymi usługami online w standardzie.
Usługi strumieniowania i radio internetowe
Trzecia generacja Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) została wzmocniona w kilku obszarach. Trzy systemy Infotainment będą dostępne przy wprowadzeniu modelu: Composition Media (6,5 cala, bez nawigacji), Discover Media (8,0 cala, pierwszy poziom systemu nawigacyjnego) i Discover Pro (9,2 cala, maksymalny poziom systemu nawigacyjnego). Najważniejszą cechą wyróżniającą w porównaniu do MIB2 jest zintegrowany moduł łączności online (OCU) z kartą SIM. Oznacza to, że Volkswagen Passat jest na stałe online, gdy kierowca zarejestruje go w systemie Volkswagena. Na wyświetlaczu wyświetlana jest mała globus, który zmienia kolor, gdy system jest aktywny. OCU ma kilka zalet. Na przykład, teraz zasadniczo możliwe jest uzyskanie dostępu do usług online w We Connect oraz usług strumieniowych muzyki bez sparowanego smartfona lub dodatkowo zainstalowanej karty SIM. Internetowe stacje radiowe będą dostępne za pośrednictwem radio.net oprócz stacji FM, AM i DAB. Pasażerowie mogą również połączyć swój smartfon, tablet, czytnik e-booków lub podobne urządzenia z Internetem za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi. Naturalne sterowanie głosowe również jest dostępne w Passacie dzięki połączeniu online. Ważne dla użytkowników biznesowych: jeśli smartfon jest sparowany, można dyktować wiadomości tekstowe, a także otrzymane wiadomości są odczytywane przez system Infotainment.
Bezprzewodowy App-Connect
App-Connect – który umożliwia korzystanie z różnych aplikacji smartfonowych za pośrednictwem systemu Infotainment – można również aktywować bezprzewodowo przez Bluetooth po raz pierwszy z telefonami Apple iPhone. Apple CarPlay™ jest więc praktycznie automatycznie aktywne. Kompatybilne smartfony ładują się indukcyjnie za pomocą nowej przestrzeni do przechowywania z interfejsem dla telefonu komórkowego w konsoli środkowej.
Naturalne sterowanie głosowe
„Cześć Volkswagen” – ten krótki zwrot wystarczy, aby Passat odpowiedział na naturalne komendy głosowe. Odpowiadając „Tak, proszę?” Passat informuje, że jest gotowy. Wszystkie główne funkcje nawigacji, telefonu i radia można obsługiwać za pomocą głosu. Na przykład wystarczy powiedzieć „Chcę pojechać do Jungfernstieg w Hamburgu”, aby aktywować odpowiednie wskazówki. Jest to możliwe, ponieważ sygnały wprowadzane mową są przetwarzane i rozpoznawane za pomocą chmury; kontrola głosowa działa również w prostszym trybie offline. Dzięki połączeniu online zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą uzyskać dostęp do aktualnych informacji, destynacji i inteligentnej nawigacji za pomocą komendy głosowej. Wprowadzanie jest tak intuicyjne, jak można się spodziewać od współczesnych urządzeń w sektorze konsumenckim i od smartfonów.
Nowy ekran główny
Intuicyjnie obsługiwany system menu w systemie Infotainment został przeprojektowany i częściowo odbudowany. Na przykład z systemem Discover Pro kierowca może kontrolować niemal wszystkie funkcje systemu Infotainment na dwóch przejrzystych poziomach za pomocą skonfigurowanego Ekranu głównego. Kierowca po prostu konfiguruje pożądany wybór i układ funkcji – tak jak aplikacje na ekranie smartfona. To wszystko. Oznacza to, że obsługa Volkswagena Passata jest prostsza niż kiedykolwiek wcześniej. W tym momencie Volkswagen przeniósł więcej nowych technologii z Touarega do Passata, ponieważ projekt interfejsu ekranu został zaczerpnięty z najnowszego modelu SUV najwyższej klasy.
Nowe menu nawigacyjne
Menu nawigacyjne zostało również przeprojektowane. Głównym celem było zaprojektowanie menu, które jest możliwie jak najbardziej intuicyjne. Z tego powodu na lewej stronie znajdują się teraz cztery małe symbole, do których kierowca może uzyskać dostęp: Import Destynacji, Ostatnie Destynacje, Podsumowanie Podróży (interaktywna mapa) oraz Ulubione (zapisane destynacje). Podsumowanie Podróży to zupełnie nowa funkcja: Gdy system nawigacji jest aktywowany i widok mapy jest w pełni otwarty, po lewej stronie widać stylizowaną trasę (pionowy pasek) jako przegląd podróży. Przepływ ruchu i punkty zainteresowania (POI) są pokazane za pomocą danych o ruchu online, wraz z przewidywanymi opóźnieniami. Gdy kierowca dotknie POI – na przykład restauracji – wyświetlane są odpowiednie szczegóły. Możliwe jest z wyświetlacza POI bezpośrednie zarezerwowanie stolika przez telefon.
Znacznie łatwiejsze w użyciu
Nowy Passat oferuje opcję drugiej generacji Volkswagen Active Info Display: nowy Cyfrowy Kokpit. Cyfrowe instrumenty zostały znacznie ulepszone w porównaniu z poprzednim systemem. Grafika wyświetlacza jest przejrzysta i wysokiej jakości. Różnorodność funkcji została podniesiona na zupełnie nowy poziom. Cyfrowy Kokpit o przekątnej 11,7 cala zapewnia lepszą wydajność graficzną, większą gęstość pikseli, poprawioną jasność i kontrast oraz intensywniejsze kolory. Kierowca może także szybko i łatwo przełączać się między trzema podstawowymi układami za pomocą przycisku View na kierownicy wielofunkcyjnej:
Układ 1 / Wskaźniki: RPM (po lewej) i prędkość (po prawej) są wyświetlane interaktywnie w okrągłych wskaźnikach. Pola informacyjne można swobodnie konfigurować w obrębie wskaźników. W środku, pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem, wyświetlane jest indywidualnie dostosowane wyświetlenie.
Układ 2 / pola informacyjne. Kierowca może kliknąć przycisk View, aby przełączyć się na widok cyfrowy bez wskaźników i z konfigurowalnymi polami informacyjnymi. Ponownie zintegrowane jest swobodne konfigurowalne wyświetlenie na środku.
Układ 3 / Wyświetl z funkcją. Kolejne kliknięcie wyświetla mapę na całym ekranie. Informacje takie jak prędkość są wyświetlane na dole ekranu.
700 watów remix
W studiach nagraniowych i salonach na całym świecie, duńska firma hi-fi Dynaudio zapewnia, że muzyka brzmi dokładnie tak, jak została nagrana. Dlatego na przykład Touareg, Arteon, a także poprzedni Passat mają opcjonalne systemy dźwiękowe Dynaudio. System dźwiękowy został jeszcze bardziej udoskonalony, aby najlepiej pasował do wnętrza nowego Volkswagena Passata. Efekt: dźwięk najwyższej jakości. System Dynaudio Confidence wykorzystuje dwanaście głośników do przekazywania nawet najdelikatniejszych niuansów do wnętrza pojazdu. Całkowita moc 700 watów z 16-kanałowego wzmacniacza zapewnia dynamiczny efekt, który wiernie odtwarza rock, jazz i muzykę klasyczną. Dźwięk można jeszcze bardziej udoskonalić za pomocą zestawów dźwiękowych Authentic, Soft, Dynamic i Speech oraz zintegrowanego equalizera.
MIB3 i Volkswagen We jako jedna jednostka
Mobilność szybko się zmienia. Staje się coraz bardziej sieciowa, zorientowana na usługi, spersonalizowana i coraz bardziej skupia się na ludziach. Nowy Passat wyznacza standardy w tym zakresie: dzięki trzeciej generacji Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) oferuje nowy sprzęt i oprogramowanie jako interfejs online do interaktywnego świata informacji i ofert usług. Najnowszy rozwój firmy – Volkswagen We – to cyfrowa platforma, która oferuje i dostarcza zgrupowane produkty mobilności w prosty sposób. Jest to otwarty system, który jest nieustannie rozwijany. Jako całkowity ekosystem, Volkswagen We łączy różne obszary użytkowania: w i na pojeździe, między pojazdem a smartfonem oraz w interakcji między pojazdami a użytkownikami oraz światem informacji i ofert, w którym wszyscy się poruszają. Po jednokrotnej rejestracji w Volkswagen We, każdy klient otrzymuje Volkswagen ID. Kierowca Passata może na przykład uzyskać dostęp do usług z pojazdu, takich jak bezgotówkowa usługa parkowania We Park.
Sklep w samochodzie
Plany danych do korzystania z różnych usług online lub hotspotu Wi-Fi można zamawiać i naturalnie również odnawiać za pośrednictwem systemu Infotainment. Dostarcza ich partner telefoniczny Volkswagena, Cubic Telekom – innowacyjny startup technologiczny z Dublina. Ta sama koncepcja może być wykorzystana w tym Sklepie w Samochodzie do pobrania aplikacji, takich jak We Park, aby używać ich jako rozszerzonej funkcji systemu Infotainment w przyszłości. Aktualizacje aplikacji będą również dostępne do pobrania później.
We Connect dla nowych modeli
Coraz większa liczba usług online jest objęta programem We Connect. Volkswagen Passat oferuje We Connect jako standardowe wyposażenie. We Connect Plus jest oferowane jako opcjonalny pakiet premium z jeszcze większymi opcjami.
We Connect Flota
Dla firm posiadających własne floty lub dla osób prowadzących działalność na własny rachunek, Volkswagen opracował również We Connect Flota – w tym funkcje takie jak Cyfrowy Dziennik, monitoring zużycia paliwa, Menedżer Serwisowy czy możliwość zapisywania historii lokalizacji, co oszczędza czas i pieniądze.
Personalizacja oparta na chmurze
Wraz z We Connect, smartfon staje się pilotem zdalnego sterowania oraz mobilnym centrum informacyjnym. Zdalne blokowanie samochodu za pomocą smartfona, uzyskiwanie dostępu do informacji o pojeździe, takich jak pozostały zasięg, czy lokalizowanie swojego samochodu lub pojazdów w flocie – wszystko to można zrobić za pomocą smartfona. Niezależnie od tego, czy We Connect, We Connect Plus, czy We Connect Flota: użytkownik konfiguruje dostęp do wszystkich usług i informacji w ramach tej sieciowanej architektury tylko raz za pomocą swojego Volkswagen ID. To daje użytkownikowi dostęp do wszystkich możliwych usług online. Dzięki Volkswagen ID, użytkownik może być rozpoznany w przyszłości w innym pojeździe dzięki personalizacji opartej na chmurze. Passat automatycznie aktywuje wiele osobistych ustawień w takim przypadku.
Mobilny klucz