VOLKSWAGEN Passat GTE 2015-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Passat GTE 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Passat GTE 2015-2019

Na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2014 roku Volkswagen zaprezentował swoją najczystszą wersję Passata, model GTE. Nowy hybrydowy model plug-in miał zalety niskich kosztów eksploatacji, opartych na sprawdzonej platformie.

Po wielkim skandalu związanym z Dieselgate, w wyniku którego Grupa Volkswagen musiała zapłacić miliardy dolarów w karach i naprawach dla sprzedawanych samochodów, niemiecki producent zmienił swoje priorytety i skupił się na produkcji hybrydowych pojazdów plug-in z oszczędnymi silnikami benzynowymi oraz elektrycznymi.

W porównaniu z innymi wariantami silnikowymi Passata, model GTE można było rozpoznać po charakterystycznym chromowanym grillu z dodatkową niebieską linią. Zmodernizowano również przedni zderzak, a w dolnych wlotach powietrza dodano kilka LED-owych świateł do jazdy dziennej w kształcie litery C. Reflektory LED były standardowym wyposażeniem. Z boku wyróżniały się 17-calowe felgi „Astana” z lekkiego stopu, które były standardem. Z tyłu zamontowano parę sztucznych podwójnych chromowanych wydechów w dolnej części zderzaka.

Wewnątrz kabiny znajdowały się specyficzne cechy dla Passata GTE. Zainstalowano standardową jednostkę infotainment z 6,5-calowym wyświetlaczem dotykowym. Niebieskie podświetlenie ambientowe oraz niebieskie szwy na skórzanej kierownicy były częścią charakterystycznego wyposażenia. System ładowania samochodu oraz jednostka klimatyzacji mogły być sterowane za pomocą aplikacji na smartfony.

Główną zaletą Passata GTE była możliwość jazdy w trybie elektrycznym, hybrydowym lub po prostu na silniku benzynowym, przy wyższych prędkościach, gdzie silnik elektryczny nie byłby efektywny.

Nowy VW Passat to jeden z najbardziej innowacyjnych samochodów w swojej klasie. Wyposażony w nowoczesne systemy napędu, wsparcia i infotainment, stanowi technologię zamkniętą w mocnym designie o ostrych proporcjach. Ósma generacja jest obecnie wprowadzana na rynek w Europie, a Volkswagen już zaprezentował coś więcej: niemiecki producent samochodów zaprezentował Passata GTE w światowej premierze na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2014 roku – to pierwszy Passat z napędem hybrydowym typu plug-in. Jest to pojazd o zerowej emisji i dużym zasięgu, dostępny zarówno jako sedan, jak i wersja kombi. W trybie GTE Volkswagen ma również bardzo sportowy charakter. Hybryda typu plug-in oznacza w tym przypadku połączenie turbodoładowanego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem (TSI) z silnikiem elektrycznym, który zasilany jest energią z zewnętrznej (lub w trybie ładowania) akumulatora litowo-jonowego. Dzięki temu akumulatorowi Passat GTE może pokonać dystans do 50 kilometrów w trybie całkowicie elektrycznym, a więc bez emisji spalin. Ważne: jednym naciśnięciem przycisku obok dźwigni zmiany biegów kierowca może dowolnie kontrolować tryb elektryczny („E-Mode”) – na przykład na koniec długiej jazdy, gdy celem jest obszar miejski. Na przykład Londyn: każdy, kto wjeżdża do miasta w hybrydzie typu plug-in, takiej jak Passat GTE lub w pojeździe elektrycznym, takim jak e-up!, nie musi płacić opłaty za wjazd do strefy o dużym natężeniu ruchu, która jest na ogół obowiązkowa.

218 KM i zasięg powyżej 1,000 km

Kontrastem dla „E-Mode” jest tryb „GTE”, do którego można przełączyć się jednym naciśnięciem przycisku – w tym trybie Passat osiąga maksymalną moc systemową 160 kW / 218 KM; w tym trybie wiele parametrów, takich jak pedał gazu i układ kierowniczy, również jest skonfigurowanych w bardziej sportowy sposób. Silnik 1.4 TSI rozwija moc 115 kW / 156 KM (od 5,000 obr./min); silnik elektryczny produkuje 85 kW / 115 KM. Maksymalny moment obrotowy napędu hybrydowego wynosi 400 Nm. Wydajność i moc są wykorzystane zarówno efektywnie, jak i w sposób przyjazny dla środowiska: zużycie według normy NEDC (dla pojazdów hybrydowych) wynosi poniżej 2.0 l/100 km i 13.0 kWh/100 km; wartości te odpowiadają emisji CO2 poniżej 45 g/km. W połączeniu z TSI, daje to zasięg przekraczający 1,000 kilometrów przy pełnym baku o pojemności 50 litrów i naładowanym akumulatorze – dzięki czemu Passat GTE pokonuje trasę z Paryża do Londynu i z powrotem bez jednego przystanku na tankowanie.

130 km/h w trybie całkowicie elektrycznym, powyżej 220 km/h przy TSI

Nowatorskie niskie zużycie energii i emisji kontrastują z mocnymi osiągami: Passat GTE, zawsze z napędem na przednie koła i standardowo wyposażony w 6-biegową skrzynię automatyczną DSG, przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 8.0 sekund i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 220 km/h; w trybie „E-Mode” – 130 km/h.

Kompleksowa strategia mobilności elektrycznej

Passat GTE zadebiutuje w drugiej połowie 2015 roku – zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Wraz z rynkowym wprowadzeniem hybrydy typu plug-in, dostępnych będzie łącznie dziewięć wersji napędu, obejmujących zakres mocy od 92 kW / 125 KM do 206 kW / 280 KM, dla europejskiej wersji Passata. Wszystkie wersje spełniają normę emisji EU 6. Passat GTE stanowi również integralną część strategii mobilności elektrycznej Volkswagen. Po modelach XL1, e-up!, e-Golf i Golf GTE, Passat GTE jest piątym lub szóstym modelem (sedan i kombi), który może być napędzany silnikiem elektrycznym na codziennych dystansach z zerową emisją.

Wyposażenie – cechy wysokiej technologii i design GTE

Passat GTE to niezależna linia wyposażeniowa. Z jednej strony jego standardowe wyposażenie obejmuje wiele funkcji, które są również dostępne w innych modelach tej gamy, albo opcjonalnie, albo bez dodatkowych kosztów, w zależności od wersji wyposażeniowej: reflektory LED (do świateł mijania i drogowych), system ostrzegania kierowcy, automatyczny system hamowania po kolizji, system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, czujnik deszczu, ParkPilot z przodu i z tyłu, chromowane paski na bocznych oknach oraz komfortowe fotele z przodu. Z drugiej strony, jako flagowy model w dziedzinie technologii napędu, model posiada kilka unikalnych elementów i ulepszeń w wyposażeniu wnętrza, które odróżniają Passata GTE od reszty gamy.

Wygląd zewnętrzny

W górnej części przedniej części Passat GTE można rozpoznać po specyficznej osłonie chłodnicy z dodatkowym niebieskim paskiem. Przedni zderzak został również przeprojektowany, a charakterystycznymi elementami są wyraźne poprzeczki w dolnym wlocie powietrza oraz LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie litery C. Zintegrowane moduły LED bezpośrednio w zderzaku stały się w Passacie GTE nieomylnym i charakterystycznym znakiem hybrydy plug-in. „C”-kształtne LED-owe światło do jazdy dziennej oraz niebieski pasek w osłonie chłodnicy to elementy stylistyczne celowo zastosowane przez Design: niebieski to „kolor e-mobilności” Volkswagena, a w połączeniu z C-kształtnym światłem dziennym stanowi cechę identyfikacyjną wszystkich elektrycznych i hybrydowych modeli Volkswagena. Z boku, 17-calowe felgi ze stopów „Astana” identyfikują Passata GTE jako hybrydę typu plug-in.

Wnętrze

Wnętrze również zostało dostosowane do nowego systemu napędu. Z menu funkcji i wyświetlaczy związanych z napędem, inżynierowie i projektanci interfejsów w Volkswagen TE (Centrum Rozwoju Technicznego) dostosowali takie elementy, jak standardowy system infotainment „Composition Media” oraz zestaw wskaźników (z miernikiem mocy) do napędu hybrydowego. Dodatkowo, innowacyjny aktywny wyświetlacz informacji z określonymi wyświetlaczami będzie również dostępny jako opcja dla Passata GTE. Standardowe detale, takie jak niebieskie podświetlenie wnętrza, skórzana wielofunkcyjna kierownica z niebieskimi przeszyciami, dźwignia zmiany biegów specyficzna dla GTE z niebieskim przeszyciem oraz fotele pokryte materiałem „Sevilla” o niebieskiej strukturze, również zostały specjalnie skonfigurowane dla Passata GTE. Ponadto, wnętrze wzbogacono o design „Waves” (wygląd aluminium) i „Piano Black” (wysoki połysk czarny) oraz logo GTE przed szybą zmiany biegów.

Kontrolowanie funkcji za pomocą aplikacji

Właściciel nowego Passata GTE może skorzystać z aplikacji „CAR-NET e-Remote”, za pomocą której można na przykład rozpocząć ładowanie akumulatora za pomocą smartfona. Również wszystkie funkcje klimatyzacji można aktywować za pośrednictwem smartfona. Dodatkowo, można uzyskać informacje o stanie pojazdu, poziomie naładowania akumulatora, danych dotyczących ostatniej jazdy lub ostatniej pozycji parkowania. Możliwe jest również sprawdzenie, czy drzwi są zamknięte i czy światła są wyłączone.

Wskaźniki – specyficzne wyświetlacze Passata GTE

Nowy Passat GTE będzie dostępny z wysokorozdzielczym 6.5-calowym wyświetlaczem standardowego systemu infotainment „Composition Media”. Opcjonalnie: systemy radiowo-nawigacyjne „Discover Media” (również z 6.5-calowym wyświetlaczem) i „Discover Pro” (z 8.0-calowym wyświetlaczem). Oba urządzenia posiadają wiele dodatkowych funkcji w Passacie GTE. Obejmują one „monitor zasięgu”, „wskaźnik przepływu energii”, „statystyki zerowej emisji”, „e-manager” i – przy zainstalowanym opcjonalnym systemie nawigacyjnym – funkcję „360° zasięg”.

Monitor zasięgu: przedstawia bieżący zasięg elektryczny Passata GTE; pokazuje również dodatkowy potencjał zasięgu, który można uzyskać poprzez wyłączenie pomocniczych odbiorników, które mogły być używane.
Wskaźnik przepływu energii: ten wskaźnik wykorzystuje animowane grafiki do przedstawienia przepływu energii podczas przyspieszania (niebieskie strzałki) oraz hamowania, t.j. hamowania regeneracyjnego (zielone strzałki).
e-Manager: można tu zaprogramować do trzech czasów wyjazdu i ładowania, a także można aktywować ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza za pomocą stacjonarnej klimatyzacji, która jest standardowo wyposażona.
360° zasięg: zasięg w „E-Mode” jest przedstawiany na mapie otoczenia jako tzw. strefa 360°. Podświetlona strefa przedstawia zasięg elektryczny pojazdu w jedną stronę. Można wyświetlić stacje ładowania i wykorzystać je w obliczeniach trasy.

Miernik mocy jako centralny wskaźnik

Po lewej stronie zestawu wskaźników miernik mocy Passata GTE uzupełnia obrotomierz i pokazuje informacje, takie jak to, czy akumulator wysokiego napięcia jest ładowany przez regenerację, czy też – i ile – energii jest konsumowane. Prędkościomierz nadal znajduje się po prawej stronie. Kolorowy wyświetlacz (multifunkcyjny wyświetlacz Premium), który znajduje się między miernikiem mocy a prędkościomierzem, nieustannie pokazuje zasięg elektryczny i bieżący tryb pracy. W osobnym polu LED w dolnej części wyświetlacza multifunkcyjnego po uruchomieniu e-silnika również pojawia się komunikat „READY”, informujący, że samochód jest gotowy do jazdy. Dzieje się to dlatego, że e-silnik nie jest słyszalny, gdy samochód stoi.

Aktywny wyświetlacz informacji

Volkswagen oferuje w nowym Passacie GTE wskaźnik, który został zaprojektowany jako pełnointeraktywny wyświetlacz jako opcja: Aktywny wyświetlacz informacji. Wszystkie wskaźniki – w tym specyficzne wyświetlacze w Passacie GTE – są realizowane wirtualnie przez oprogramowanie. Informacje nawigacyjne mogą być wyświetlane w widoku 2D lub 3D na 12.3-calowym wyświetlaczu. Jego rozdzielczość 1,440 x 540 pikseli umożliwia wyjątkowo precyzyjną, wysokiej jakości grafikę i interaktywną prezentację wszystkich szczegółów. Weźmy tryb nawigacji jako przykład: tutaj prędkościomierz i obrotomierz są przenoszone na boki, aby zrobić więcej miejsca na wyświetlacz mapy. Informacje dotyczące jazdy, nawigacji i funkcji wsparcia mogą być integrowane w graficznych obszarach prędkościomierza i obrotomierza według potrzeb. Dane wyświetlane na konsoli centralnej za pośrednictwem systemu infotainment, takie jak strony kontaktów telefonicznych lub okładki płyt CD, mogą być również wyświetlane w Aktywnym Wyświetlaczu Informacji w Passacie. W rzeczywistości kierowca może znaleźć wszystkie istotne informacje dotyczące jazdy w swoim bezpośrednim polu widzenia. Jak opisano powyżej, może wydobyć ważne dane, które potrzebuje w danej sytuacji i następnie użyć ich w indywidualnie wybranym wyświetlaczu.

System napędowy – z zerową emisją, gdy to możliwe

Jak opisano powyżej, Volkswagen wykorzystuje turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem (1.4 TSI) oraz silnik elektryczny w postaci trójfazowego silnika synchronicznego z magnesem trwałym do napędu Passata GTE. Podobnie jak turbina, e-silnik przyspiesza z postoju i zapewnia maksymalny moment obrotowy 330 Nm. Silnik elektryczny zasilany jest przez akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 9.9 kWh. Skrzynia biegów, którą Volkswagen stosuje w tym przypadku, to automatyczna skrzynia DSG o 6 biegach z trzema sprzęgłami (sprzęgło podwójne plus sprzęgło odłączające), które została specjalnie opracowana do zastosowań hybrydowych. Kiedy to możliwe, sprzęgło odłączające odłącza TSI od napędzanej osi przedniej i wyłącza go – na przykład w fazach „coasting”; w tym przypadku Passat GTE wykorzystuje energię kinetyczną samochodu i jedzie bez dodatkowej mocy napędowej. Volkswagen zintegrował silnik elektryczny w obudowie skrzyni biegów. Dodatkowymi komponentami napędu hybrydowego są elektronika mocy (przekształca prąd stały z akumulatora na prąd zmienny dla silnika elektrycznego) oraz ładowarka. Elektro-mechaniczny serwomechanizm hamulca oraz elektryczna sprężarka klimatyzacji również zapewniają optymalną i energooszczędną pracę hamulców i klimatyzatora w „E-Mode”.

Tryby pracy

Passat GTE może być prowadzony w czterech różnych trybach, a wybór jednego z nich jest bardzo intuicyjny. „E-Mode”, „Hybrid”, „Battery Charge” i „GTE”. Kierowca zawsze widzi, który tryb jest aktywny na wyświetlaczu multifunkcyjnym zestawu wskaźników.

Start w „E-Mode”

Po uruchomieniu samochodu Passat GTE automatycznie porusza się w trybie „E-Mode” (chyba że akumulator nie jest wystarczająco naładowany lub temperatura zewnętrzna jest bardzo niska, w takim przypadku TSI przejmuje natychmiast). Gdy osiągnięto minimalny poziom naładowania akumulatora lub gdy zapotrzebowanie na moc jest bardzo wysokie, system napędowy automatycznie przełącza się na tryb „Hybrid”. W tym stanie „E-Mode” jest dezaktywowany, a Passat GTE zachowuje się jak klasyczny pojazd hybrydowy, który ładował akumulator w sposób regeneracyjny podczas hamowania, a automatycznie wykorzystuje TSI i/lub silnik elektryczny w zależności od sytuacji podczas jazdy. Poziom naładowania akumulatora jest utrzymywany na stałym poziomie w tym trybie. Naciskając przycisk „E-Mode” (po lewej stronie dźwigni zmiany biegów), kierowca może ręcznie przełączyć się na „E-Mode”. Ten przycisk jednocześnie otwiera okno wyboru w systemie infotainment, gdzie można bezpośrednio wybierać między trzema trybami: „E-Mode”, „Hybrid” i „Battery Charge”.

„Battery Charge” przez menu

Oprócz trybów „E-Mode” i „Hybrid”, można ustawić inny tryb za pośrednictwem menu systemu infotainment, jak opisano: „Battery Charge” (ładuj akumulator). W tym trybie akumulator wysokiego napięcia jest ładowany podczas jazdy.

Sportowy w trybie „GTE”

Naciskając przycisk „GTE” (także po lewej stronie dźwigni zmiany biegów), kierowca może przełączyć się na tryb „GTE”, co aktywuje bardzo sportowy charakter zwrotnego Passata GTE. Kierowca (i wszyscy pasażerowie) zauważają następujące zmiany: charakterystyka pedału gazu, skrzyni biegów i układu kierowniczego staje się bardziej sportowa. W połączeniu z opcjonalnym DCC, zawieszenie staje się sztywniejsze. Ustawienie TSI jest również bardziej nastawione na osiągi. Dodatkowo, w trybie „GTE” TSI i silnik elektryczny współpracują, w tzw. „boosting”, aby udostępnić pełną moc systemu i maksymalny moment obrotowy.

Ładowanie akumulatora

1.4L TSI 6AT (218 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc115 Kw @ 5000-6000 Rpm
156 Hp @ 5000-6000 Rpm
154 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
249 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.7 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3796 Lbs (1722 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Średnie spalanie147 Mpg Us (1.6 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.