Podobnie jak wersja przed liftingiem, odświeżony Volkswagen Passat GTE z 2019 roku oparty jest na standardowej wersji sedana Passat i jest drugim modelem tego typu z napędem hybrydowym typu plug-in, oferującym zasięg przekraczający 1000 km. Po wyprodukowaniu nie mniej niż 30 milionów modeli Passat w ciągu 7 pokoleń, ósma odsłona tego modelu w wersji GTE została zaprezentowana w 2019 roku.
Dzięki nowemu sprzętowi i oprogramowaniu, nowy Digital Cockpit został znacznie poprawiony w porównaniu do poprzedniego Active Info Display. Dzięki znacznie ulepszonym grafiką i funkcjom, system oferuje trzy różne konfiguracje wyświetlacza, które można dostosować za pomocą nowego wielofunkcyjnego koła kierownicy. Wciąż częścią linii Passat, hybrydowy model GTE zyskał znacznie wyższy zasięg w trybie elektrycznym, wynoszący do 55 kilometrów w cyklu WLTP, co odpowiada około 70 kilometrom w starym cyklu NEDC.
Pod względem wizualnym, Passat GTE nadal wygląda bardzo podobnie do standardowej wersji, z drobnymi zmianami w przedniej części, obejmującymi charakterystyczną chromowaną osłonę chłodnicy z niebieską linią, LED-owe światła dzienne w kształcie litery C oraz chromowane wloty powietrza po bokach. Wnętrze zdobione jest niebieskimi przeszyciami oraz ambientowym oświetleniem, a system wyświetlania został zmodyfikowany w celu integracji z systemem napędu hybrydowego.
Mechanicznie, GTE wciąż napędzany jest tą samą turbodoładowaną jednostką benzynową z bezpośrednim wtryskiem połączoną z silnikiem elektrycznym, oferującą łącznie 218 koni mechanicznych. Może osiągnąć prędkość 130 km/h w czystym trybie elektrycznym i ponad 220 km/h w trybie hybrydowym, gdzie oba źródła napędu współpracują ze sobą.
Rozpoczęło się odliczanie: 30-milionowy Passat opuści linię montażową tej wiosny. To osiągnięcie czyni go najbardziej udanym modelem w klasie średniej na świecie. I to nie wszystko. Po Golfie (35 milionów pojazdów) i przed legendarnym Garbusem (21,5 miliona sztuk) Volkswagen Passat jest jednym z trzech najpopularniejszych pojazdów Volkswagena do tej pory. Jedno jest pewne: 30-milionowy Passat będzie jednym z pierwszych egzemplarzy znacznie ulepszonej ósmej generacji. Duża aktualizacja techniczna sprawia, że nowy Passat wprowadza najnowsze innowacje marki. Przedsprzedaż rozpocznie się w maju 2019 roku w niektórych krajach europejskich, a wprowadzenie na rynek nastąpi od końca sierpnia 2019 roku (Niemcy).
Asystent podróży
IQ.DRIVE to nowa marka dla systemów wspomagania Volkswagena. Od teraz technologie związane z autonomicznym prowadzeniem będą zbierane pod marką IQ.DRIVE. Przykładem jest nowy Asystent Podróży. Volkswagen Passat będzie pierwszym Volkswagenem, który będzie w stanie częściowo zautomatyzowanego prowadzenia w praktycznie całym zakresie prędkości (0 do 210 km/h). Wraz z systemem wspomagania, Passat reprezentuje najbardziej zaawansowaną wersję IQ.DRIVE, jaką dotychczas widziano.
Kierownica pojemnościowa
Volkswagen opiera się na intuicyjnej obsłudze i technologiach, które działają w dużej mierze automatycznie. Nowy Passat będzie pierwszym Volkswagenem na świecie z kierownicą pojemnościową. Wykrywa dotyk kierowcy, zapewniając interaktywny interfejs do systemów takich jak Asystent Podróży.
Automatycznie bezpieczniej
Asystent Ratunkowy również debiutuje w Volkswagenie Passat. System poprawia bezpieczeństwo podczas nagłych manewrów omijających za pomocą interwencji hamulcowej. Dodatkowo, prowadzenie po pasie z Lane Assist zostało zoptymalizowane dzięki nowej wielofunkcyjnej kamerze. Nowe reflektory IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED również zwiększają bezpieczeństwo i komfort.
Trwale online
Trzecia generacja Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) również debiutuje obok nowego Passata. App-Connect – interfejs do integracji aplikacji smartfonowych – oferuje bezprzewodową integrację aplikacji iPhone’a poprzez bezprzewodowe Apple CarPlay™ po raz pierwszy. Passat jest teraz na stałe online, ponieważ nowy system Infotainment jest wyposażony w zintegrowaną jednostkę łączności online (OCU) z kartą SIM jako standard. Oprócz poprawionych usług związanych z nawigacją z informacjami w czasie rzeczywistym, obejmuje to nowe technologie i oferty, usługi strumieniowe muzyki, radio internetowe, możliwość korzystania z aktualizowalnej technologii aplikacji internetowych, naturalną kontrolę głosową wzbogaconą o treści online, bezproblemowe korzystanie z usług online oferowanych przez Volkswagen We oraz przyszłe, oparte na chmurze ustawienia pojazdów przenośnych. Smartfony (kompatybilne modele Samsunga) stają się również mobilnym kluczem do otwierania i uruchamiania Volkswagena Passata.
Otwartość na nowe pomysły
Z nowym Passatem Volkswagen We zyskuje większy impet. Volkswagen opracował platformę cyfrową o nazwie Volkswagen We, oferującą proste i zgrupowane produkty mobilnościowe. Oferuje otwarty system, który jest nieustannie doskonalony. W tym momencie Volkswagen jest otwarty na specjalistycznych partnerów i rozwija z nimi nowe usługi. Współpraca z firmami, organami, a także małymi, lokalnymi start-upami tworzy przestrzeń dla nowych koncepcji, takich jak We Park (płatności parkingowe bezgotówkowe) czy We Deliver (usługi oparte na dostępie do samochodu – prosty i bezpieczny dostęp partnerów serwisowych do pojazdu). Volkswagen ID jest zawsze w sercu systemu. To centralny dostęp do wszystkich usług Volkswagena – a także do zupełnie nowego spektrum informacji i usług opartych na internecie.
Nowy Cyfrowy Kokpit
Sprzęt i oprogramowanie w MIB3 tworzą cyfrowo połączoną jednostkę z nowym Cyfrowym Kokpitem Passata. Cyfrowe instrumenty zostały znacznie poprawione w porównaniu do poprzedniego systemu (Active Info Display). Ulepszony wyświetlacz o wysokim kontraście jest czytelny i wysokiej jakości. Różnorodność funkcji została podniesiona na zupełnie nowy poziom. Trzy różne konfiguracje wyświetlania można teraz dostosować za pomocą nowej wielofunkcyjnej kierownicy jednym naciśnięciem przycisku.
Zero emisji w mieście
Nowy Volkswagen Passat GTE rozpoczyna 2019 rok z znacznie zwiększonym zasięgiem elektrycznym. Jest w stanie pokonać około 55 km w nowym cyklu WLTP, co odpowiada około 70 km według NEDC. Tak jak wcześniej, Passat GTE może być tymczasowo używany jako pojazd bezemisyjny i obecnie nie podlega opłatom drogowym w dużych miastach, takich jak Londyn. Dzięki przekształconym trybom eksploatacyjnym możliwe jest bardziej celowe wykorzystywanie niezbędnej energii do jazdy wolnej od emisji w mieście. Jednocześnie połączenie silnika elektrycznego i turbodoładowanego (160 kW / 218 PS mocy systemowej) sprawia, że Passat GTE oferuje zalety komfortowego, bezpiecznego pojazdu długodystansowego. Volkswagen Passat GTE już osiąga limity określone w normie emisji Euro 6d, która ma zastosowanie do nowych pojazdów od 2021 roku.
Filtry cząstek stałych w standardzie
Dodatkowym wyróżnieniem jest nowo opracowany silnik 2.0 TDI Evo – wysoce efektywny silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o mocy 110 kW / 150 PS, który produkuje o 10 g/km mniej CO2 w porównaniu do odpowiedniego silnika w poprzedniku. 2.0 TDI Evo jest przodkiem nowej generacji silników wysokoprężnych. Oferta jednostek napędowych obejmuje również trzy silniki benzynowe (TSI) o mocach 110 kW / 150 PS, 140 kW / 190 PS i 200 kW / 272 PS oraz trzy silniki wysokoprężne (TDI); te ostatnie osiągają moc odpowiednio 88 kW / 120 PS, 140 kW / 190 PS i 176 kW / 240 PS. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają wymagania normy emisji Euro 6d-TEMP. Ponadto każdy nowy Passat – niezależnie od tego, czy ma silnik benzynowy, czy wysokoprężny – jest wyposażony w filtr cząstek stałych.
Diody LED doskonalą design
Volkswagen dopracował design Passata, aby uzyskać jeszcze bardziej wyrazistą obecność na drodze w wersji sedan i kombi. Zostały przeprojektowane przednie i tylne zderzaki, kratka chłodnicy oraz logo Passata, które teraz znajduje się centralnie z tyłu. Ponadto nowe reflektory LED, LED-owe światła dzienne, LED-owe światła przeciwmgielne i LED-owe zespoły tylnych świateł zapewniają wyróżniający się design. Kolory takie jak Lapiz Blue, Bottlegreen i Sandgold są nowością w Volkswagenie Passacie. Dodatkowo cztery nowe style 17-, 18- i 19-calowych felg aluminiowych rozszerzają ofertę kół.
Estetyka cyfrowego świata
Passat wyróżnia się w wnętrzu nowymi wykończeniami i tkaninami, przekształconymi wykończeniami drzwi, nowym kolorem wykończenia, nowymi instrumentami i nową kierownicą. Na desce rozdzielczej znajduje się stylowe podświetlane logo Passat zamiast analogowego zegara. Konsola środkowa ma dużą, otwartą przestrzeń do przechowywania z opcjonalnym indukcyjnym interfejsem dla smartfonów i sąsiednim połączeniem USB-C. Ekrany Cyfrowego Kokpitu i systemów Infotainment łączą się nocą z podświetlonymi przyciskami na pojemnościowej wielofunkcyjnej kierownicy i podświetleniem – teraz opcjonalnie dostępnym w 30 kolorach – tworząc dobrze oświetloną, estetyczną i funkcjonalną platformę do udostępniania informacji.
Wysokiej jakości dźwięk
Duński specjalista hi-fi Dynaudio starannie dostosował system dźwiękowy o mocy 700 watów, aby idealnie pasował do wnętrza nowego Volkswagena Passata. Dzięki temu muzyka na pokładzie – niezależnie od źródła – ma najlepszy dźwięk, jaki kiedykolwiek słyszano w Passacie.
Nowa struktura wyposażenia
Volkswagen zaoferuje bestseller klasy biznesowej z nową strukturą specyfikacji. Podstawowe wyposażenie nosi nazwę „Passat”. Powyżej tego, średni poziom nazywa się Business. Od teraz najwyższy poziom nazywa się Elegance. Business i Elegance można również zamawiać z personalizacją R-Line. Oprócz tych wersji nowy model będzie ponownie dostępny jako osobny model Alltrack (wszystko napędzane, wszechstronny z możliwością jazdy w terenie) oraz jako GTE. Na rynku pojawi się także ekskluzywny model edycji limitowanej do 2000 sztuk: Volkswagen Passat R-Line Edition z ekskluzywnym kolorem Moonstone Grey. W standardzie znajduje się jeden z dwóch silników wysokiej mocy (176 kW TDI lub 200 kW TSI) oraz nowe systemy wspomagania, takie jak Asystent Podróży.
Niskie koszty eksploatacji
Nowy Passat to bardzo ekonomiczny pojazd z niskimi całkowitymi kosztami operacyjnymi. Rzeczywiście, Volkswagen Passat jest jednym z najbardziej oszczędnych modeli w klasie średniej, dzięki silnikom o dużej produkcji. Weźmy na przykład Passata 2.0 TDI SCR o mocy 110 kW / 150 PS: ma koszt eksploatacji 17,3 ct/km – najniższy wśród swoich bezpośrednich konkurentów.
IQ.DRIVE
Oprócz zaktualizowanego Volkswagena Passata, nowa marka Volkswagen dla systemów wspomagania także posuwa się do przodu: IQ.DRIVE. Dzięki IQ.DRIVE Volkswagen łączy systemy wspomagania kierowcy dzisiaj i w przyszłości w drodze do autonomicznego prowadzenia. Nowy Passat posiada najbardziej zaawansowane wersje IQ.DRIVE. Innowacyjna sieć stojąca za systemami sprawia, że Volkswagen, dostosowany do potrzeb kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów, jest bardziej komfortowy i bezpieczniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.
Częściowo zautomatyzowane do 210 km/h
Nowe systemy wspomagania w Passacie obejmują Asystenta Podróży, Asystenta Ratunkowego oraz ACC z predykcyjnym tempomatem. Funkcja Asystenta Podróży, która pojawia się po raz pierwszy w Volkswagenie, umożliwia częściowo zautomatyzowane prowadzenie w praktycznie całym zakresie prędkości do 210 km/h – kamień milowy na drodze do autonomicznego prowadzenia. Integralną częścią Asystenta Podróży jest ACC z predykcyjnym systemem ograniczenia prędkości. Adaptacyjny tempomat reaguje na ograniczenia prędkości, miasta, zakręty, rondo i skrzyżowania z odpowiednią adaptacją prędkości.
Armada systemów wspomagania
Spektrum IQ.DRIVE jest uzupełnione o znane technologie, które są częściowo zintegrowane w nowych systemach wspomagania. Należą do nich system zmiany pasa ruchu Side Assist plus Rear Traffic Alert, system utrzymania pasa Lane Assist, Front Assist z monitorowaniem pieszych, system manewrowania przyczepą Trailer Assist oraz system Park Assist. Jeśli kierowca nie reaguje z powodów zdrowotnych, Asystent Ratunkowy przejmuje kontrolę. System zatrzymuje Passata do zatrzymania.
IQ.LIGHT
Nowe IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED również zwiększają bezpieczeństwo i komfort. Interaktywny system oświetlenia został wprowadzony po raz pierwszy w 2018 roku dla flagowca marki – Touarega. Nowy Volkswagen Passat jest teraz drugim Volkswagenem, który jest oferowany z IQ.LIGHT. Najważniejsze nowe systemy w IQ.DRIVE i systemie oświetlenia w Passacie w szczegółach:
Częściowo zautomatyzowane do 210 km/h
Użycie Asystenta Podróży w nowym Passacie to światowa premiera. Tak jak w przypadku poprzedniego systemu Asystenta w Korku, adaptacyjny tempomat ACC odpowiada za prowadzenie podłużne w Asystencie Podróży, podczas gdy system adaptacyjnego prowadzenia pasem Lane Assist zajmuje się prowadzeniem bocznym. Podczas gdy ten automatyczny system prowadzenia podłużnego i bocznego był dostępny tylko do maksymalnej prędkości 60 km/h w połączeniu z Asystentem w Korku, opcja Asystenta Podróży w nowym Volkswagenie Passacie umożliwia częściowo zautomatyzowane prowadzenie do 210 km/h. Asystent Podróży jest aktywowany za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy w ciągu kilku sekund jednym naciśnięciem przycisku na lewym klipsie kierownicy. Jeśli Asystent Podróży jest aktywny, umożliwia częściowo zautomatyzowane prowadzenie na poziomie 2 spektrum oficjalnych stopni automatyzacji między 0 a 5. Kierowca musi na bieżąco monitorować system na poziomie 2 z przyczyn prawnych i bezpieczeństwa. Aby to zapewnić, Asystent Podróży monitoruje, czy kierowca ma ręce na kierownicy. Jest to bardziej wygodne w nowym Passacie niż kiedykolwiek wcześniej dzięki pierwszej pojemnościowej kierownicy Volkswagena. Wystarczy, że kierowca położy rękę na kierownicy; powierzchnia pojemnościowa rozpoznaje, że kierowca nadal kontroluje pojazd za pomocą detekcji „ręce z dala”. W przeszłości wymagana była odpowiedź od kierowcy w postaci drobnego ruchu kierownicy. Ponadto, jeśli kierowca puści kierownicę na dłużej niż około 10 sekund, wydawane są szereg sygnałów ostrzegawczych (wzrokowych, akustycznych, przerywających hamulce). Kierowca musi zareagować do tego momentu i dotknąć kierownicy, w przeciwnym razie aktywowany jest Asystent Ratunkowy, a Passat jest automatycznie zatrzymywany.
Optymalizacja krótkich odległości hamowania
Volkswagen znacznie poprawił elektromechaniczny serwomechanizm hamulca. System, wcześniej stosowany tylko w GTE z napędem hybrydowym typu plug-in, jest teraz dostępny w całej gamie produktowej jako standard. Stanowi to znaczącą poprawę w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Z jednej strony elektromechaniczny serwomechanizm hamulca zapewnia, że hamulce Passata reagują jeszcze szybciej. Ponadto nowy elektromechaniczny serwomechanizm hamulca także poprawia jazdę wspomaganą – z ogromnymi korzyściami: adaptacyjny tempomat ACC reaguje w bardziej efektywny sposób, a interwencje hamulcowe z elektromechanicznym serwomechanizmem hamulca można kontrolować dokładniej. W połączeniu z Front Assist i monitorowaniem pieszych, odległość hamowania może być znacznie skrócona w ramach ograniczeń systemu. W idealnym scenariuszu ryzyko wypadku z pieszym i prędkość uderzenia znacznie spadają.
Częściowo zautomatyzowane prowadzenie podłużne
Najnowsza generacja adaptacyjnego tempomatu – ACC – zawiera predykcyjny tempomat. Do tej pory system w Volkswagenie Passacie był czystym systemem adaptacyjnego tempomatu: wystarczy ustawić żądaną prędkość – hamowanie i przyspieszanie było realizowane przez adaptacyjny tempomat. Ta sprawdzona funkcja będzie również oferowana w nowym Passacie. Od teraz nowy, predykcyjny ACC będzie dostępny jako opcjonalna funkcja. W połączeniu z systemem nawigacyjnym i dynamicznym wyświetlaczem znaków drogowych, system może również reagować na zmienne parametry, takie jak ograniczenia prędkości.
Zintegrowane czujniki
ACC z predykcyjnym tempomatem oblicza położenie pojazdu na podstawie danych z trasy i GPS i zmniejsza prędkość pojazdu przed dotarciem do zakrętów, rond, skrzyżowań, ograniczeń prędkości i miast. Jednocześnie ACC uzyskuje dostęp do dynamicznego wyświetlacza znaków drogowych za pośrednictwem przedniej kamery (nowej generacji MFK 3.0) i dostosowuje prędkość, gdy tylko wykryje ograniczenie prędkości. Po wyjeździe z obszaru o zmniejszonej prędkości, ACC z predykcyjnym tempomatem automatycznie przyspiesza Passata, aż osiągnie maksymalną dozwoloną prędkość dla danego odcinka drogi. Czujnik radarowy z aktualnego ACC przejmuje funkcję bezpieczeństwa z przodu i dostosowuje odległość do pojazdu przed nim. Jeśli Passat jest wyposażony w DSG, ACC staje się asystentem w korkach i stop-and-go, ponieważ pojazd również rusza automatycznie, gdy jest wyposażony w skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem. Najnowsza generacja ACC nie jest już systemem pasywnym. Zamiast tego jest to aktywny system, który poprawia wygodę i bezpieczeństwo. Kierowca może w każdej chwili zignorować predykcyjny ACC poprzez użycie pedału przyspieszenia lub hamulca.
Częściowo zautomatyzowane prowadzenie boczne
Passat jest oferowany jako standardowy z systemem Lane Assist do utrzymania pasa. System koryguje kierowanie, jeśli pojazd ma opuścić pas ruchu. Lane Assist rozpoznaje odpowiednie oznaczenia pasa ruchu za pomocą kamery zintegrowanej w górnej części przedniej szyby. Nowa wielofunkcyjna kamera MFK 3.0 znajduje się w Volkswagenie Passacie, przez co prowadzenie boczne jest jeszcze bardziej poprawione. Tło: system potrafi rozpoznać zarówno trawę, jak i granice pasa drogowego dzięki nowo zintegrowanemu systemowi „rozpoznawania krawędzi drogi”.
Manewry omijania są bezpieczniejsze
Nowy Asystent Ratunkowy w Passacie jest dostępny po raz pierwszy w Volkswagenie. Aktywuje się automatycznie, gdy kierowca musi unikać przeszkody. Jeśli radarowy czujnik zintegrowany w przedniej części Passata rozpozna przeszkodę, kierowca zostanie ostrzeżony wizualnie i akustycznie o zbliżającej się kolizji. Typowym przykładem takiej sytuacji jest pojazd poruszający się po drodze wiejskiej, który nagle hamuje. Kierowca za nim intuicyjnie wykonuje manewr omijający. Takie omijanie jest bardziej zwrotne i kontrolowane w nowym Passacie dzięki celowym interwencjom hamulcowym z systemu wspomagania. Pojazd jest również stabilizowany podczas szybkiego wciągania z powrotem na pas i potencjalne włączenie jest zapobiegane w ramach ograniczeń systemu. Nowy Asystent Ratunkowy zwiększa aktywne bezpieczeństwo na drogach wiejskich i autostradach.
Matrycowe reflektory LED
Volkswagen Passat będzie drugim modelem po aktualnym Touaregu, który zostanie wyposażony w nowe IQ.LIGHT – matrycowe reflektory LED jako opcjonalne wyposażenie. Między innymi imponują interaktywną kontrolą światła, co sprawia, że jazda nocą jest bardziej komfortowa i bezpieczna. Reflektory LED wykorzystują matrycę z kropek świetlnych – poszczególne diody LED, które można aktywować. Światła mijania i drogowe są generowane przez dwa systemy projekcyjne LED. Wewnątrz modułu znajduje się siedem diod LED do podstawowego oświetlenia; dodatkowe światło drogowe jest również realizowane za pomocą pięciu dodatkowych diod LED. Zewnętrzny moduł to interaktywny reflektor matrycowy LED – znany jako moduł pikselowy. Jego światło jest generowane przez łącznie 32 indywidualnie sterowane diody LED na płytce drukowanej. Tworzą one matrycę LED. Kierunkowskaz, światło dzienne i światło boczne również są realizowane za pomocą diod LED. Diody LED na kierunkowskazach z efektem „wytarcia” są umieszczone jako cienki poziomy pasek u góry w reflektorze. Jeśli kierunkowskaz jest nieaktywny, tworzą światło dzienne, uzupełnione przez cztery dodatkowe elementy LED znajdujące się w systemach projekcyjnych LED. Diody LED w świetle dziennym również tworzą światło boczne, gdy są przyciemnione. System matrycowy LED można rozpoznać po logo IQ.LIGHT na zewnątrz obudowy reflektora.
Interaktywne funkcje świetlne
Różne, częściowo interaktywne funkcje świetlne są aktywowane za pomocą łącznie 44 diod LED w obu systemach projekcyjnych. Odpowiednia jednostka sterująca wykorzystuje sygnały z przedniej kamery, dane map cyfrowych systemu nawigacyjnego, sygnały GPS, kąt skrętu oraz aktualną prędkość, aby w ułamku sekundy dokładnie aktywować poszczególne diody LED dla optymalnego oświetlenia. Kierowca aktywuje automatyczną funkcję stałego światła drogowego za pomocą Dynamic Light Assist, po prostu popychając przełącznik kolumny kierowniczej po lewej stronie do przodu. Resztę – ściemnienie, aktywację świateł drogowych, oświetlenie w mieście, światło na autostradzie – wykonuje Passat. Automatycznie. Ponieważ nowe reflektory matrycowe działają z najwyższą mocą świetlną, osoby, obiekty, inne pojazdy i zwierzęta są widoczne, które wcześniej były mniej rozpoznawalne i mniej widoczne przy użyciu konwencjonalnych systemów reflektorów.
Wyrazista funkcja przełączania
Technologia LED jest standardowo wykorzystywana w nowych zespołach świateł tylnych Passata. Design i kontury LED nadają tyłowi charakterystyczny podpis świetlny w nocy. W najlepszej wersji pełne zespoły świateł tylnych LED wewnętrzne elementy LED tworzą sześć małych kątów nazywanych skrzydłami. Są one otoczone paskami LED dla świateł tylnych (u góry, na dole, na zewnątrz) oraz paskiem LED dla kierunkowskazu (tuż na górze). Trzy skrzydła dla funkcji świateł tylnych są skierowane wzdłuż długości w dół, a trzy skrzydła dla świateł hamowania są skierowane w górę. Jeśli hamulec jest włączony, trzy skrzydła LED świateł tylnych wyłączają się, a trzy lampy hamowania LED włączają się – co skutkuje rozpoznawalnym efektem kliknięcia. Ta funkcja została zaczerpnięta bezpośrednio z Touarega i jest oferowana tylko przez Volkswagena. Tak jak w przypadku matrycowych reflektorów LED, zespoły świateł tylnych LED w najlepszej wersji są również wyposażone w funkcję wycieraczki dla kierunkowskazów.
Animacja „Coming home / Leaving home”
Na koniec, ale nie mniej ważne, animacja jako scenariusz „coming home” oraz „leaving home” uruchamia się podczas otwierania i zamykania Passata w ciemności. Na początku kierunkowskaz uruchamia się poprzez dwukrotne „wytarcie” w ruchu do wewnątrz i na zewnątrz, następnie aktywowane są trzy czerwone skrzydła zespołów tylnych świateł LED, a następnie czerwone LED-owe obszary na zespole tylnych świateł. Po zakończeniu animacji wszystkie czerwone diody LED wyłączają się sukcesywnie.
LED jako standard w Passacie
Diody LED są preferowanym źródłem światła nawet w podstawowych wersjach. Światła mijania i drogowe oraz światła dzienne i boczne są realizowane z wykorzystaniem białych diod LED w standardowych reflektorach. Ponadto, połączone światło przeciwmgielne i doświetlające w zderzaku optymalizuje widoczność za pomocą technologii LED. Zespoły świateł tylnych z tyłu są wyposażone wyłącznie w diody LED.
Bardziej cyfrowy, bardziej zintegrowany, bardziej intuicyjny
Volkswagen w dużej mierze zdigitalizował świat operacji i informacji w nowym VW Passacie jako pierwszym modelu marki wyposażonym w trzecią generację Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3). Jednocześnie Passat oferuje również najnowszy etap rozwoju Cyfrowego Kokpitu; cyfrowe instrumenty i systemy Infotainment MIB3 są połączone w nową jednostkę. Systemy MIB3 w Passacie są również „zawsze włączone” – ponieważ są wyposażone w swoją własną kartę SIM. Ta jednostka łączności online (OCU) jest interfejsem do Volkswagen We dla pojazdu i wszystkich pasażerów na pokładzie – nowy świat mobilności oparty na internecie z licznymi usługami online jako standard.
Usługi strumieniowe i Radio internetowe
Trzecia generacja Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) została wzbogacona w kilku obszarach. Trzy systemy Infotainment będą dostępne przy wprowadzeniu modelu: Composition Media (6,5 cala, bez nawigacji), Discover Media (8,0 cala, pierwszy poziom systemu nawigacyjnego) oraz Discover Pro (9,2 cala, maksymalny poziom systemu nawigacyjnego). Najważniejszą cechą wyróżniającą w porównaniu z MIB2 jest jednostka łączności online (OCU) z zintegrowaną kartą SIM. Dzięki temu Volkswagen Passat jest na stałe online, gdy tylko kierowca zarejestruje go w systemie Volkswagena. W wyświetlaczu pokazuje się mała kula, która zmienia kolor, gdy system jest aktywny. OCU ma kilka zalet. Na przykład, teraz ogólnie możliwe jest uzyskiwanie dostępu do usług online w We Connect oraz usług strumieniowych muzyki bez sparowanego smartfona lub dodatkowej zainstalowanej karty SIM. Stacje radiowe online będą dostępne przez radio.net oprócz stacji FM, AM i DAB. Pasażerowie mogą również podłączyć swoje smartfony, tablety, czytniki e-booków lub podobne urządzenia do Internetu za pomocą punktu dostępu Wi-Fi. Naturalna kontrola głosowa jest również dostępna w Passacie dzięki połączeniu online. Ważne dla użytkowników biznesowych: jeśli smartfon jest sparowany, wiadomości tekstowe można dyktować, a otrzymane wiadomości są również odczytywane przez system Infotainment.
Bezprzewodowy App-Connect
App-Connect – który umożliwia korzystanie z różnych aplikacji smartfonowych za pośrednictwem systemu Infotainment – można również aktywować bezprzewodowo przez Bluetooth po raz pierwszy z Apple iPhone’ami. Apple CarPlay™ jest więc praktycznie automatycznie aktywne. Kompatybilne smartfony są ładowane indukcyjnie za pomocą nowej przestrzeni do przechowywania z interfejsem dla telefonu komórkowego w konsoli środkowej.
Naturalna kontrola głosowa
„Witaj Volkswagen” – to krótkie przywołanie wystarczy, aby Passat zareagował na naturalne komendy głosowe. „Tak, proszę?” Passat odpowiada, że jest gotowy. Wszystkie główne funkcje nawigacji, telefonu i radia można obsługiwać za pomocą mowy. Na przykład wystarczy powiedzieć „Chciałbym jechać do Jungfernstieg w Hamburgu”, aby aktywować odpowiednią nawigację. Możliwe jest to, ponieważ sygnały wprowadzane za pomocą mowy są przetwarzane i rozpoznawane za pomocą chmury; kontrola głosowa działa również w prostszym trybie offline. Dzięki połączeniu online zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą uzyskiwać dostęp do aktualnych informacji, miejsc docelowych oraz inteligentnej nawigacji za pomocą polecenia głosowego. Wprowadzanie jest tak intuicyjne, jak można by oczekiwać od obecnych urządzeń w sektorze konsumenckim i smartfonów.
Nowy ekran główny
Intuicyjnie sterowane menu nawigacji w systemie Infotainment zostało opracowane na nowo i częściowo zbudowane. W przypadku systemu Discover Pro, na przykład, kierowca może kontrolować praktycznie wszystkie funkcje systemu Infotainment na dwóch jasnych poziomach za pomocą skonfigurowanego nowego ekranu głównego. Kierowca po prostu konfiguruje pożądany wybór i ułożenie funkcji – tak jak aplikacje na ekranie smartfona. I to wszystko. Oznacza to, że obsługa Volkswagena Passata jest prostsza niż kiedykolwiek. W tym momencie Volkswagen przeniósł więcej nowych technologii z Touarega do Passata, ponieważ projekt interfejsu ekranu został zaczerpnięty z najnowszego modelu SUV o najwyższej klasie.
Nowe menu nawigacji
Menu nawigacji zostało również przekształcone. Głównym celem było zaprojektowanie menu, które jest możliwie jak najbardziej intuicyjne. Z tego powodu po lewej stronie znajdują się teraz cztery małe symbole, do których kierowca może przejść: Import miejsca docelowego, Ostatnie miejsca docelowe, Podsumowanie podróży (interaktywna mapa) oraz Ulubione (przechowywane miejsca docelowe). Podsumowanie podróży to zupełnie nowa funkcja: Po aktywacji systemu nawigacyjnego i pełnym otwarciu widoku mapy można zobaczyć stylizowaną trasę (pionowy pasek) po lewej stronie jako przegląd podróży. Przepływ ruchu i punkty zainteresowania (POI) są wyświetlane za pomocą danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym wraz z wszelkimi przewidywanymi opóźnieniami. Jeśli kierowca dotknie na POI – na przykład restaurację – pokazane zostaną odpowiednie szczegóły. Z wyświetlania POI można na przykład bezpośrednio zadzwonić, aby zarezerwować stolik.
Znacznie łatwiejsze w użyciu
Nowy Passat oferuje opcję drugiej generacji wyświetlacza Volkswagena Active Info Display: nowego Cyfrowego Kokpitu. Cyfrowe instrumenty zostały znacznie ulepszone w porównaniu do poprzedniego systemu. Grafika wyświetlacze jest czytelna i wysokiej jakości. Różnorodność funkcji została wyniesiona na całkowicie nowy poziom. 11,7-calowy Cyfrowy Kokpit zapewnia lepszą wydajność graficzną, większą gęstość pikseli, poprawioną jasność i kontrast oraz bardziej intensywne kolory. Kierowca może także szybko i łatwo przełączać się między trzema podstawowymi układami za pomocą przycisku View na wielofunkcyjnej kierownicy:
Układ 1 / Wskaźniki: Prędkość obrotowa (po lewej) i prędkość (po prawej) są wyświetlane interaktywnie w okrągłych instrumentach. Pola informacyjne można dowolnie konfigurować w obrębie wskaźników. W środkowym miejscu między obrotomierzem a prędkościomierzem wyświetlany jest indywidualnie konfigurowalny wyświetlacz.
Układ 2 / pola informacyjne. Kierowca może kliknąć przycisk Widok, aby przejść do cyfrowego widoku bez wskaźników i z konfigurowalnymi polami informacyjnymi. W środku ponownie zintegrowany jest wyświetlacz do dowolnej konfiguracji.
Układ 3 / Wyświetlacz z funkcją. Kolejne kliknięcie oznacza, że mapa jest wyświetlana na całym wyświetlaczu. Informacje, takie jak prędkość, są wyświetlane na dole ekranu.
700 watów remix
W studiach nagraniowych i salonach na całym świecie duński specjalista hi-fi Dynaudio zapewnia, że muzyka brzmi dokładnie tak, jak została nagrana. Dlatego na przykład Touareg, Arteon i także poprzedni Passat opcjonalnie mają systemy dźwiękowe Dynaudio. System dźwiękowy jeszcze bardziej dopasowano do najlepszego pasowania do wnętrza nowego Volkswagena Passata. Efekt: dźwięk o wyjątkowej jakości. System Dynaudio Confidence wykorzystuje dwanaście głośników do transmitowania nawet najdrobniejszych niuansów do wnętrza pojazdu. Łączna moc 700 watów 16-kanałowego wzmacniacza zapewnia dynamiczny efekt, który wiernie odtwarza rock, jazz i muzykę klasyczną. Dźwięk można dodatkowo dopasować za pomocą zestawów dźwiękowych Authentic, Soft, Dynamic i Speech, a także wbudowanego equalizera.
MIB3 i Volkswagen We jako jedna jednostka
Mobilność szybko się zmienia. Staje się coraz bardziej zintegrowana, zorientowana na usługi, spersonalizowana i coraz bardziej skupia się na ludziach. Nowy Passat stawia standardy w tym zakresie: dzięki trzeciej generacji Modułowej Matrycy Infotainment (MIB3) oferuje nowy sprzęt i oprogramowanie jako interfejs online z interaktywnym światem informacji i ofert usług. Najnowszy rozwój firmy – Volkswagen We – to cyfrowa platforma, która oferuje i dostarcza zgrupowane produkty mobilnościowe w prosty sposób. Jest to otwarty system, który jest nieustannie doskonalony. Jako cały ekosystem Volkswagen We łączy różne obszary użytkowania: w i na pojeździe, między pojazdem a smartfonem oraz w interakcji między pojazdami, użytkownikami i światem informacji oraz ofert, w których się poruszają. Po jednokrotnej rejestracji w Volkswagen We każdy klient otrzymuje Volkswagen ID. Kierowca Passata może na przykład korzystać z usług z pojazdu, takich jak usługa parkingowa We Park bezgotówkowo.
Sklep In-Car
Plany danych do korzystania z różnych usług online lub punktu dostępu Wi-Fi można rezerwować, a naturalnie również odnawiać za pośrednictwem systemu Infotainment. Są one dostarczane przez partnera telefonii komórkowej Volkswagena, Cubic Telekom – innowacyjne start-up z Dublina. To samo podejście można wykorzystać w tym Sklepie In-Car do pobierania aplikacji, takich jak We Park, w celu wykorzystania ich jako rozszerzonej funkcji systemu Infotainment w przyszłości. Aktualizacje aplikacji będą również oferowane do pobrania później.
We Connect dla nowych modeli
Coraz szersza gama usług online jest obejmowana przez We Connect. Volkswagen Passat oferuje We Connect jako standardowe wyposażenie. We Connect Plus jest oferowany jako opcjonalny pakiet premium z jeszcze większą liczbą opcji.
We Connect Fleet
Dla firm z własnymi flotami lub osób samozatrudnionych Volkswagen opracował również We Connect Fleet – w tym funkcje takie jak Cyfrowy Dziennik, monitorowanie zużycia paliwa, Menedżer Serwisowy lub możliwość zapisywania historii lokalizacji, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.
Personalizacja oparta na chmurze
Razem z We Connect smartfon staje się pilotem i mobilnym centrum informacji. Zdalne blokowanie samochodu za pomocą smartfona, uzyskiwanie dostępu do informacji o pojeździe, takich jak pozostały zasięg, czy lokalizowanie swojego samochodu lub pojazdów w flocie – to wszystko można zrobić za pomocą smartfona. Bez względu na to, czy We Connect, We Connect Plus, czy We Connect Fleet: użytkownik ustawia dostęp do wszystkich usług i informacji w ramach tej zintegrowanej architektury za pomocą własnego Volkswagen ID. To daje użytkownikowi dostęp do wszystkich wyobrażalnych usług online. Dzięki Volkswagen ID użytkownik może być nawet identyfikowany w przyszłości w innym pojeździe za pomocą personalizacji opartej na chmurze. W takim przypadku Passat automatycznie aktywuje wiele ustawień osobistych.
Mobilny klucz