VOLKSWAGEN Passat R36 Variant 2008-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Passat R36 Variant 2008-2010

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Passat R36 Variant 2008-2010

Znany głównie z wersji oszczędnych w paliwie, Passat był jednym z najczęstszych wyborów w europejskim segmencie samochodów średniej wielkości, ale w 2008 roku pojawiła się także sportowa wersja R36, dostępna w wersji sedan lub kombi.

Rodziny, które potrzebowały większego auta, mogły zawsze zdecydować się na wersję kombi, ale szybkich kierowców interesowały bardziej mocne silniki i przekładnie, na których można polegać. Volkswagen już wiedział, że jego premium brat Audi zarabiał duże pieniądze na modelach RS4/RS6 Avant. W związku z tym, producent z Wolfsburga włożył potężny silnik pod maskę Passata, a tak narodził się model R36.

Nie trzeba było być mistrzem w grze „znajdź różnice”, aby rozpoznać R36 od zwykłej wersji TDI Passata. Przede wszystkim, przedni zderzak był zupełnie inny – wydłużony w dół i z szeroką centralną kratką, po bokach z dwoma wlotami powietrza do chłodzenia hamulców. Dodatkowo, prześwit był obniżony, a po bokach pojazdu znalazły się aerodynamiczne progi. Na koniec, tył auta zyskał szerszy spoiler dachowy niż inne wersje, a zderzak tylny był ozdobiony podwójnymi końcówkami układu wydechowego.

Wewnątrz Volkswagen dodał parę sportowych foteli kubełkowych z haftowanymi logo R36 na oparciach przednich siedzeń. Ponadto, kierownica była ozdobiona tym samym znakiem na dolnej części trzech ramion. Pedały miały stalowy wygląd, a na konsoli centralnej, wybierak do automatycznej skrzyni biegów miał aluminiowy wygląd.

Jednak wszystkie te wizualne modyfikacje miały na celu uzupełnienie układu napędowego. Volkswagen zainstalował pod maską 3,6-litrowy silnik V6, który rozwijał 295 koni mechanicznych (300 KM) oraz solidną dawkę momentu obrotowego. Był połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (DSG), która przekazywała moc na wszystkie koła dzięki elektronicznie sterowanemu systemowi Haldex.

Volkswagen Passat R36 będzie napędzany 3,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 220 kW / 300 KM z sześcioma cylindrami i bezpośrednim wtryskiem. To najsilniejszy Passat w historii. W standardzie znajduje się skrzynia biegów o bezpośredniej zmianie przełożenia (DSG) oraz stały napęd na cztery koła (4MOTION). Maksymalna prędkość sedana wynosi elektronicznie ograniczone 250 km/h. Jeśli chodzi o przyspieszenie, Passat R36 przewyższa inne modele Volkswagena, osiągając prędkość 100 km/h w 5,6 sekundy (5,8 sekundy w wersji Variant).

VW Passat R36 został zaprojektowany przez zespół Volkswagen Individual, specjalizujący się w szybkich i/lub specjalnych modelach. Po Golfie R32, Volkswagen Passat R36 jest drugim modelem w serii oznaczonej etykietą „R”. Etykieta „R32” cieszyła się dużym zainteresowaniem; pierwszy Golf R32 (177 kW / 241 KM) w oparciu o VW Golfa Mk IV, wprowadzony w połowie lata 2002, sprzedał się lepiej niż oczekiwano; sprzedano 14 000 pojazdów. Na bazie tego sukcesu powstała idea stworzenia całej serii modeli R w przyszłości. Jesienią 2005 roku wprowadzono drugiego Golfa R32, 184 kW / 250 KM, wyposażonego w stały napęd 4MOTION jako standard. Również on świetnie się sprzedawał. I wciąż cieszy się dobrą sprzedażą. „R36” pokazuje, jak sportowy może być Passat Sedan i Passat Variant.

Wizualnie, Volkswagen Passat R36 z szeregiem specyficznych cech pokazuje, że jest najbardziej dynamicznym modelem w globalnie udanej serii. Specjalne cechy przedniej części: zderzak specyficzny dla R oraz matowa chromowana kratka chłodnicy. Inne unikalne elementy R to podwójne żebra górnej kratki chłodnicy w aluminiowym wyglądzie oraz wloty powietrza w formie żaluzji.

Tył Volkswagena Passata R36 sedan wyróżnia nowo zaprojektowany spojler na pokrywie bagażnika; w przypadku wersji Variant nowy spojler na krawędzi dachu zapewnia dodatkowy nacisk w dół na oś tylną. Identyczne dla obu wersji nadwozia: podwójne chromowane końcówki wydechu. Z boku znajdują się między innymi nowo zaprojektowane 18-calowe koła aluminiowe „Omanyt” oraz poszerzenia nadkoli w kolorze nadwozia, które były specjalnie opracowane dla Volkswagena Passata R36.

Przegląd (częściowy) szczegółów zewnętrznych R36:

Chromowane końcówki rur wydechowych
Reflektory bi-ksenonowe
Malowane na czarno zaciski hamulcowe
Spojler na krawędzi dachu (Variant)
Spojler na pokrywie bagażnika (Sedan)
Kratka chłodnicy w matowym chromie, żebra w aluminiowym wyglądzie oraz oznaczenie „R36”
Kratka powietrzna w formie żaluzji
Zderzaki specyficzne dla R z przodu i z tyłu
Tylne lampy LED w przyciemnionej wersji
Poszerzenia nadkoli w kolorze nadwozia
Chromowane elementy ochronne z boków i z tyłu
Poszerzenia progów w kolorze nadwozia
Wykończenie drzwi w kolorze nadwozia
18-calowe aluminiowe koła „Omanyt” (opony: 235/40)

Podobnie jak w Golfie R32, Volkswagen Individual zaprojektował wyposażenie wnętrza specjalnie dla najbardziej sportowego Passata. Wskaźniki i środkowa konsola są wykończone dekoracją „Engine Spin”. Skórzana kierownica w stylu R jest szczególnie antypoślizgowa; posiada logo R36 na dolnych ramionach. Pedaly mają stalowe wykończenie. Dodatkowo, w standardzie, Passat R36 będzie dostarczany z systemem sportowych foteli z elektryczną regulacją w 12 kierunkach, progami drzwi R36, nowymi światłami wskaźników (białe podświetlenie) oraz dźwignią zmiany biegów automatycznej w aluminiowym wyglądzie. Szczególnym wyróżnieniem jest opcjonalnie dostępny 14-kierunkowy system skórzanych siedzeń z siedziskami elektrycznie regulowanymi z boków, zapewniającymi optymalne wsparcie boczne dla kierowców i pasażerów o różnym wzroście.

Przegląd (częściowy) szczegółów wnętrza R36:

3.6 V6 6AT (300 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3598 Cm3
Moc220 Kw @ 6600 Rpm
300 Hp @ 6600 Rpm
295 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2400-5300 Rpm
350 Nm @ 2400-5300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R18 Y
Długość187.95 In (4774 Mm)
Szerokość71.65 In (1820 Mm)
Wysokość59.7 In (1516 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.1/61 In (1
Rozstaw osi106.6 In (2708 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika17.6 Cuft (498 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3851 Lbs (1747 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5251 Lbs (2382 Kg)
Spalanie miasto18.2 Mpg Us (12.9 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie23.7 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2229 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.