VOLKSWAGEN Passat US 2012-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Passat US 2012-2019

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Passat US 2012-2019

Volkswagen wykonał znakomitą robotę, decydując się na budowę specjalnej wersji Passata na rynek amerykański w roku modelowym 2012, co zaowocowało niższą ceną w porównaniu do swojego poprzednika.

Niemiecki producent samochodów próbował zdobyć większy udział w rynku amerykańskich sedanów średniej wielkości z modelem Passat. W tym celu otworzył nową fabrykę w Chattanooga, Tennessee. Inną istotną decyzją było zaprojektowanie innego pojazdu niż jego europejski odpowiednik. Tak powstał Passat dedykowany na rynek USA, który dzielił jedynie nazwę i oznaczenie z niemieckim kuzynem średniej wielkości.

Po przekroczeniu Atlantyku, Passat stał się dłuższy, szerszy, wyższy i, co najważniejsze, tańszy. Był około 30% mniej kosztowny niż jego poprzednik. Jego design przypominał mniejszego brata, Jetty. Grille z trzema szczelinami, z chromowanymi akcentami, oraz szerokie dolne wloty powietrza flanki, towarzyszące lampom przeciwmgielnym o kanciastych kształtach, potwierdzały jego przynależność do rodziny Volkswagen. Kanciastowate światła tylne przechodziły przez tylne błotniki na pokrywę bagażnika, nadając pojazdowi elegancki wygląd.

Dzięki dłuższemu rozstawowi osi niż w poprzedniku, amerykański Passat oferował bardziej przestronne wnętrze dla pasażerów tylnej kanapy. Z przodu, kubełkowe fotele zapewniały dobre wsparcie boczne dla obu pasażerów. Na pochylonym panelu środkowym producent zainstalował system multimedialny z ekranem dotykowym. Zestaw wskaźników był typowy dla Volkswagena, z dwiema dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza oraz wyświetlaczem TFT między nimi.

Pod maską, Passat otrzymał zmienione zawieszenie z przodu typu McPherson oraz czterowahaczową niezależną oś tylną. Dziwnie, producent nie zdecydował się na wprowadzenie napędu na wszystkie koła, chociaż byłoby to możliwe. Pod maską Volkswagen oferował wybór trzech silników: bazowy model z silnikiem pięciocylindrowym o pojemności 2,5 litra, silnik V-6 o pojemności 3,6 litra oraz jednostkę TDI 2,0 litra. Później producent dodał wersję z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,8 litra.

Nowy Volkswagen Passat z 2012 roku ustanowił nowe, niezwykle wysokie standardy w klasie średniej wielkości luksusowych sedanów. Oto sedan o umiarkowanej wielkości z przestrzenią i komfortem wielu modeli pełnowymiarowych, oferujący niesamowitą przestronność w tylnej części oraz pojemny bagażnik, które plasują go w czołówce swojej klasy.

Wersja Volkswagen Passat TDI – jedyna opcja czystego diesla w tej klasie – zapewnia szacowaną wydajność 43 mil na galon na autostradzie przy manualnej skrzyni biegów, z zasięgiem blisko 800 mil. To odległość z Nowego Jorku do Chicago, z San Francisco do Seattle. Na jednym pełnym baku.

Jest produkowany w Chattanooga w Tennessee, w zakładzie z silnym zobowiązaniem do odpowiedzialności ekologicznej. Jednym z kluczowych działań w tym zakładzie jest stosowanie procesu malowania bez wypełniaczy, co zmniejsza emisję CO2 o około 20 procent.

Jeśli to wszystko nie jest wystarczająco imponujące, w 2012 roku Passat ma cenę początkową wynoszącą zaledwie 19 995 dolarów za model pięciocylindrowy z standardową dwustrefową klimatyzacją, łącznością Bluetooth®, sterowaniem audio na kierownicy oraz pełnym pokryciem wszystkich zaplanowanych czynności serwisowych w ramach trzyletniego programu Carefree Maintenance bez dodatkowych opłat, który obejmuje 36 000 mil.

Zewnętrzny wygląd

Zrównoważone proporcje Volkswagena Passata nadają mu unikalny, ponadczasowy i dominujący styl, odzwierciedlający nową DNA designu Volkswagena opracowaną przez Waltera de Silvę, włoskiego szefa designu Grupy Volkswagen oraz Klausa Bischoffa, niemieckiego lidera designu marki Volkswagen.

Czysty, sygnalizujący design z przewagą poziomych elementów nadwozia wzmacnia pozycję Volkswagena Passata jako wyboru dla wymagających w klasie średniej. Krótko mówiąc, ten samochód wygląda na znacznie droższy niż jest w rzeczywistości.

Kluczowym elementem identyfikacyjnym silnej marki jest stylizacja przedniej części. Tutaj Volkswagen Passat prezentuje nową, poziomą twarz marki, z osłoną chłodnicy i reflektorami tworzącymi jedną całość.

Osłona chłodnicy Passata ma rzeźbiony, trójwymiarowy kształt, stoi bardziej w pionie i sprawia bardziej wyraziste i eleganckie wrażenie dzięki swojej surowszej geometrii. Pod przednim zderzakiem znajduje się duży, dolny wlot powietrza z efektowną siatką w kształcie plastra miodu oraz dostępne reflektory przeciwmgielne oświetlające rogi.

Z profilu bocznego, muskularna linia w rejonie progów tworzy żywiołową grę odbić światła. Potężnie rzeźbione nadkola podkreślają dynamiczne właściwości Passata. Aby podkreślić aerodynamikę Volkswagena Passata, linie dachu płynnie przechodzą ku tyłowi z niemal coupe’owym cięciem tylnej szyby. Trzy boczne okna tworzą styl klasy premium z długą, rozwiniętą powierzchnią szklaną.

Tył także zdominowany jest przez poziome linie. Kształt dużych świateł tylnych unosi się ku bokom, podkreślając dynamikę eleganckiej stylistyki tyłu. Kolejną unikalną cechą jest projekt dwuczęściowych świateł tylnych, które są zintegrowane w tylnej błotniku i klapie bagażnika.

To dobrze proporcjonalny sedan czterodrzwiowy i największy VW Passat w historii. Od nosa do ogona ma 191,6 cala długości, a jego rozstaw osi wynosi 110,4 cala, co pozwala na wyjątkową przestronność tylnej części.

Wnętrze

Passat z 2012 roku jest unikalny w rodzinie Volkswagena, ponieważ został zaprojektowany i specjalnie dostosowany do amerykańskich gustów i stylu życia.

Kabina nowego Volkswagena Passata oferuje przestronność, i to w dużej ilości. Jest w niej miejsce dla pięciu dorosłych, aby wygodnie się rozciągnąć. A dzięki czterem dużym, szeroko otwierającym się drzwiom, wsiadanie i wysiadanie to żaden problem.

W układzie panuje prawdziwa elegancja i prostota. Nic tutaj nie jest trendy ani przesadzone. Linijki płyną w stylu przyjemnym dla oka, uzupełnione materiałami najwyższej jakości, zastosowanymi z pieczołowitą dbałością o szczegóły.

Panel instrumentów jest podobny do tego w flagowym modelu Volkswagena, nowym Touaregu. Dostępne chromowane wskaźniki otaczają cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny. Wysokiej jakości chromowany wygląd zastosowano także w kratkach wentylacyjnych w kokpicie oraz wokół radia, systemu nawigacji i paneli sterowania klimatyzacją. Obrotowy przełącznik świateł i przycisk hamulca ręcznego również zostały pokryte chromem. Z wyjątkiem wersji podstawowej, wszystkie inne wersje Passata mają chromowane akcenty wewnętrzne na oknach, przełącznikach regulacji lusterek i otwierania bagażnika.

Fotele są wyjątkowo wygodne, z naciskiem na zapewnienie dodatkowego wsparcia bocznego i pod kolana dla długodystansowych podróży. Nawet w wersji podstawowej, fotel kierowcy jest regulowany na osiem sposobów, w tym lędźwiowo, podczas gdy w większości modeli funkcja regulacji odbywa się za pomocą napędu elektrycznego na osiem sposobów. W wersji podstawowej S oferowane są zachęcające tkaniny, wersje SE mają charakterystyczne dla Volkswagena perforowane skórzane pokrycia V-Tex, a modele SEL przechodzą na pełne skórzane powierzchnie siedzeń.

Nowy system audio Fender® Premium

W 2012 roku Passat oferuje wiele opcji systemów rozrywkowych — ale najciekawszym jest nowy system audio Fender Premium, zaprojektowany w celu przeniesienia surowych emocji z występów muzycznych na doświadczenie jazdy.

System został opracowany we współpracy z firmą Fender, legendarnymi ekspertami w dziedzinie wzmacniaczy muzycznych, którzy produkują niektóre z najfajniejszych gitar dla elitarnych gwiazd rocka, oraz Panasonic®. Wyposażony jest w 400 watów mocy odtwarzanej przez dziewięć głośników, w tym subwoofer zamontowany w bagażniku.

A ten sam fajny, chromowany logo Fendera, które zdobi „wzmacniacze” gitarowe niektórych legend muzyki na świecie, jest umieszczone na głośnikach wysokotonowych w systemie Fendera Passata.

Silniki i skrzynie biegów

Nowy Volkswagen Passat oferuje trzy opcje napędu: responsywny silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, wyjątkowo oszczędny silnik 2,0-litrowy TDI Clean Diesel oraz mocny silnik VR6® o pojemności 3,6 litra.

Oczyszczony, pięciocylindrowy silnik 2,5-litrowy dysponuje podwójnymi wałkami rozrządu z napędem łańcuchowym, czterema zaworami na cylinder i bezobsługowymi hydraulicznymi popychaczami. Oferuje moc 177 koni mechanicznych i 170 lb-ft momentu obrotowego oraz dostępny jest ze standardową pięciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalną sześciobiegową automatyczną.

Silnik czterocylindrowy o pojemności 2,0 litra TDI® Clean Diesel produkuje 140 KM i 236 lb-ft momentu obrotowego.

Oferuje szacowaną przez EPA wydajność paliwową wynoszącą 43 mpg na autostradzie, kiedy jest wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną, co daje zasięg 795 mil na jednym baku ultra-niskosiarkowego czystego diesla. Silnik TDI jest wyposażony w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), jest to silnik czysty, który spełnia wymagania emisji we wszystkich 50 stanach.

Opcjonalnie w Volkswagenie Passacie TDI Clean Diesel dostępna jest sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów DSG® Volkswagena. Ta skrzynia z podwójnym sprzęgłem uznawana jest za najwydajniejszą automatyczną na świecie. Zawiera system podwójnego sprzęgła, który natychmiast załącza i wyłącza biegi bez potrzeby użycia pedału sprzęgła. Dzięki specjalnemu komputerowi kontrolującemu proces, jedno sprzęgło jest włączane, gdy zmieniane jest biegi, podczas gdy sprzęgło poprzedniego biegu jest zwalniane.

Wyniki są wyraźne, szybkie zmiany biegów, bez utraty mocy, co jest doświadczeniem związanym z tradycyjną skrzynią manualną. To idealny wybór dla kierowców, którzy chcą osiągów tradycyjnej skrzyni manualnej, ale z precyzją automatycznej.

Silnik VR6 o pojemności 3,6 litra sprawia, że nowy VW Passat to ekskluzywny sportowy sedan. Produkując imponujące 280 KM i 258 lb-ft momentu obrotowego, zapewnia moc i komfort jazdy klasy luksusowej, a także europejski umiar w zużyciu paliwa – szacowana przez EPA wydajność na autostradzie wynosi 28 mpg. Zmiana biegów w nowym Passacie VR6 odbywa się dzięki standardowej sześciobiegowej skrzyni DSG.

Zawieszenie

Volkswagen Passat z 2012 roku został zaprojektowany z myślą o dynamicznym, angażującym prowadzeniu i precyzyjnym kierowaniu, jakiego kierowcy oczekują od Volkswagena. Nowy Passat to duży samochód, ale prowadzi się jak mały.

Jego przednie zawieszenie korzysta z sprawdzonej formuły Volkswagena z amortyzatorami, solidnymi dolnymi wahaczami, sprężynami śrubowymi, teleskopowymi tłumikami oraz stabilizatorem. Z tyłu znajduje się zaawansowane, niezależne zawieszenie czterowahaczowe z teleskopowymi tłumikami i stabilizatorem. Oś jest akustycznie oddzielona od nadwozia, aby zredukować hałas lub wibracje związane z drogą.

System kierowniczy składa się z wspomaganego elektrycznie zestawu zębatek, które idealnie wyważają precyzję przy wyższych prędkościach oraz mniejsze opory przy parkowaniu. Parkowanie w ciasnych miejscach jest łatwe, dzięki promieniowi skrętu Passata wynoszącemu 36,4 stopy oraz trzem obrotom z blokady do blokady.

Bezpieczeństwo i ochrona

Bezpieczeństwo nie znajduje się na liście opcji w Volkswagenie, dlatego każdy Passat 2012 roku jest wyposażony w kompleksowy zestaw aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo zaczyna się od specjalnie wzmocnionej klatki bezpieczeństwa, z belkami przeciwwłamaniowymi po bokach oraz stalowymi słupkami B. Za smukłym przodem znajduje się zoptymalizowany pod kątem kolizji przód, zawierający zintegrowane elementy pochłaniające uderzenia, które pomagają zminimalizować energię kolizji.

Naturalnie, każdy nowy Volkswagen Passat z 2012 roku wyposażony jest w Elektroniczną Kontrolę Stabilności (ESC), która pomaga kompensować nadsterowność lub podsterowność poprzez stosowanie indywidualnych sił korygujących na każdej z kół. Standardowo dostępny jest również system ABS, hydrauliczne wspomaganie hamulców, monitoring ciśnienia w oponach oraz uznawany system odpowiedzi na wypadki Intelligent Crash Response System Volkswagena. W przypadku kolizji automatycznie odblokowuje drzwi, wyłącza pompę paliwową i włącza światła awaryjne.

Sześć standardowych poduszek powietrznych obejmuje poduszki przednie dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki ochronne dla tylnych i przednich siedzeń.

Spokój ducha związany z posiadaniem nowego Passata zapewnia program Carefree Maintenance Volkswagena bez dodatkowych kosztów. Pokrywa wszystkie zaplanowane czynności serwisowe przez czas trwania ograniczonej gwarancji na nowy pojazd, która wynosi trzy lata lub 36 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze.

Linia modelowa

Nowy Passat 2012 roku jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia: S, SE i SEL, z łączną liczbą 16 poziomów wyposażenia. Wszystkie oferują pierwszorzędne bezpieczeństwo i komfort.

2.5 S

Z ceną początkową wynoszącą 19 995 dolarów za model z pięciobiegową skrzynią manualną, kluczowe cechy obejmują: klimatyzację Climatronic®; system kontroli podjazdu; wielofunkcyjną kierownicę z obsługą audio i telefonu; centralny zamek z pilotami; elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne; automatyczne reflektory z funkcją „coming home”; komputer pokładowy; radio RCD 310 z odtwarzaczem CD i sześcioma głośnikami; aux-in; Bluetooth®; tylne siedzenia dzielone w stosunku 60/40; wsparcie lędźwiowe dla fotela kierowcy.

2.5 SE

W tej wersji dodano 17-calowe felgi aluminiowe Sonoma z oponami całorocznymi; powierzchnie siedzeń z materiału V-Tex; elektrycznie regulowany fotel kierowcy i lędźwiowe wsparcie; podgrzewane przednie siedzenia; wysokiej jakości zestaw wskaźników z wyświetlaczem wielofunkcyjnym; skórzaną kierownicę z funkcjami audio i telefonicznymi; przyciemniane lusterko wsteczne; elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne; skórzany uchwyt hamulca ręcznego i gałka zmiany biegów; radio dotykowe Premium VIII z sześciopłytowym zmieniakiem CD wbudowanym w desce rozdzielczej i ośmioma głośnikami.

2.5 SEL

Ta wersja posiada zderzak z chromowanymi akcentami, Homelink®, oświetlenie w podłokietnikach, system nawigacji Radio Navigation System RNS 510, system dźwiękowy Fender premium, komfortowe sportowe fotele oraz przejście do tylnych siedzeń.

2.5 SEL Premium

W tej wersji dodano skórzane powierzchnie siedzeń, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie przyciskiem, reflektory przeciwmgielne, pamięć fotela kierowcy oraz elektrycznie regulowane siedzenie pasażera z ośmioma ustawieniami.

TDI Clean Diesel SE

Ta wersja zawiera 17-calowe felgi aluminiowe, pokrycia siedzeń z materiału V-Tex, elektrycznie regulowany fotel kierowcy na osiem sposobów, podgrzewane przednie siedzenia, dotykowe radio Premium VIII, wielofunkcyjną skórzaną kierownicę oraz przesuwany podłokietnik z przodu.

TDI Clean Diesel SEL Premium

Ta wersja dodaje 18-calowe aluminiowe felgi, skórzane powierzchnie siedzeń, komfortowe sportowe siedzenia, nawigację RNS 510, system audio Fender Premium, pamięć fotela kierowcy, drewniane wykończenie wnętrza oraz elektrycznie regulowane siedzenie pasażera z ośmioma ustawieniami.

3.6 SE z panoramicznym dachem

Standardowe cechy tego modelu obejmują: sześciobiegową skrzynię DSG; 18-calowe aluminiowe felgi; pokrycia siedzeń z materiału V-Tex; panoramiczny dach; elektrycznie regulowany fotel kierowcy na osiem sposobów; podgrzewane przednie siedzenia; dotykowe radio Premium VIII, system audio Fender Premium; podwójne wydechy w chromie oraz światła przeciwmgielne.

3.6 SEL Premium

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.