VOLKSWAGEN Passat Variant GTE 2015-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Passat Variant GTE 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Passat Variant GTE 2015-2019

Na Paris Motor Show w 2014 roku Volkswagen zaprezentował swoją najczystszą wersję Passata, model GTE. Nowy hybrydowy pojazd typu plug-in oferował niskie koszty eksploatacji, bazując na sprawdzonej platformie.

Po dużym skandalu związanym z Dieselgate, w wyniku którego Volkswagen Group musiał zapłacić miliardy dolarów kar i kosztów napraw za sprzedane samochody, niemiecki producent samochodów skupił się na budowie pojazdów hybrydowych plug-in z wydajnymi silnikami benzynowymi i elektrycznymi silnikami.

W porównaniu do innych wersji silnikowych Passata, model GTE można było rozpoznać po charakterystycznym chromowanym grillu z niebieską linią. Przedni zderzak również został przeprojektowany, a w dolnych wlotach powietrza dodano kilka LED-owych świateł dziennych w kształcie litery C. Standardowo zamontowane były reflektory LED. Z boku widoczne były standardowe felgi aluminiowe „Astana” o średnicy 17 cali. Z tyłu zderzaka umieszczono parę fałszywych podwójnych chromowanych wydechów.

Wnętrze kabiny Passata GTE kombi miało kilka charakterystycznych cech. Zainstalowano standardowy system infotainment z 6,5-calowym ekranem dotykowym. Niebieskie oświetlenie ambientowe oraz niebieskie przeszycia na skórzanej kierownicy były częścią specyficznych cech. System ładowania auta oraz klimatyzację można było kontrolować za pomocą dedykowanej aplikacji na smartfona. W bagażniku Passat Variant GTE oferował 650 litrów przestrzeni (23 stopy sześcienne). Na tylnych oknach standardowo zamontowano ogrzewanie.

Główną zaletą Passata Variant GTE była możliwość jazdy w trybie elektrycznym, hybrydowym lub tylko z silnikiem benzynowym, przy wyższych prędkościach, gdzie silnik elektryczny nie byłby wydajny.

Nowy VW Passat to jeden z najbardziej innowacyjnych samochodów w swojej klasie. Wyposażony w nowoczesne systemy napędu, asystujące i infotainment, łączy wysoką technologię z mocnym designem o wyrazistych proporcjach. Ósma generacja jest obecnie wprowadzana na rynek w Europie, ale Volkswagen już zaskakuje czymś więcej: niemiecki producent zaprezentował Passata GTE na światowej premierze podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2014 roku – to pierwszy Passat z systemem napędu hybrydowego typu plug-in. Jest to pojazd o zerowej emisji zasięgu dalekiego, dostępny w wersji sedan i kombi. W trybie GTE Volkswagen ma także bardzo sportowy charakter. Hybryda plug-in w tym przypadku oznacza połączenie turbodoładowanego silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem (TSI) z silnikiem elektrycznym, który czerpie energię z wymiennej baterii litowo-jonowej. Dzięki tej baterii Passat GTE może pokonać dystans do 50 kilometrów w trybie całkowicie elektrycznym, a tym samym z zerową emisją. Ważne: naciskając przycisk obok dźwigni zmiany biegów, kierowca może wedle uznania kontrolować tryb całkowicie elektryczny („E-Mode”) – na przykład na koniec długiej podróży, gdy celem jest obszar miejski. Na przykład w Londynie: każdy, kto wjeżdża do miasta hybrydą plug-in, taką jak Passat GTE, czy samochodem elektrycznym, takim jak e-up!, nie musi płacić opłaty za zakorkowanie, która normalnie jest obowiązkowa.

218 KM i zasięg ponad 1000 km

W przeciwieństwie do „E-Mode”, tryb „GTE”, do którego dostęp uzyskuje się jednym przyciskiem, zapewnia maximum mocy systemu na poziomie 160 kW / 218 KM; w tym trybie różne parametry, takie jak pedał gazu i układ kierowniczy, są skonfigurowane w bardziej sportowy sposób. Silnik 1.4 TSI rozwija moc 115 kW / 156 KM (przy 5000 obr./min); silnik elektryczny produkuje 85 kW / 115 KM. Maksymalny moment obrotowy systemu napędu hybrydowego wynosi 400 Nm. Wydajność i moc są wykorzystywane zarówno efektywnie, jak i ekologicznie: zużycie według NEDC (dla pojazdów hybrydowych) wynosi poniżej 2,0 l/100 km oraz 13,0 kWh/100 km; wartości te przekładają się na emisję CO2 poniżej 45 g/km. W połączeniu z TSI, daje to zasięg przekraczający 1000 kilometrów przy pełnym zbiorniku paliwa o pojemności 50 litrów i w pełni naładowanej baterii – Passat GTE pokonuje trasę z Paryża do Londynu i z powrotem do francuskiej stolicy bez potrzeby tankowania.

130 km/h w trybie elektrycznym, ponad 220 km/h z TSI

Nowatorskie wartości mocy/zużycia paliwa i emisji w kontrastują z potężnymi parametrami jezdnymi: Passat GTE zawsze z napędem na przednie koła i standardowo wyposażony w 6-biegową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem, zaprojektowaną specjalnie dla napędu hybrydowego, przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 8,0 sekundy i osiąga maksymalną prędkość ponad 220 km/h; w „E-Mode” maksymalna prędkość to 130 km/h.

Kompleksowa strategia mobilności elektrycznej

Passat GTE trafi na rynek w drugiej połowie 2015 roku – zarówno jako sedan, jak i kombi. Z wprowadzeniem hybrydy plug-in, na rynku pojawi się łącznie dziewięć wersji napędu, obejmujących moc od 92 kW / 125 KM do 206 kW / 280 KM, które będą dostępne w europejskiej wersji Passata. Wszystkie wersje spełniają normę emisji EU 6. Passat GTE stanowi również integralną część strategii mobilności elektrycznej Volkswagena. Po modelach XL1, e-up!, e-Golf oraz Golf GTE, Passat GTE jest piątym lub szóstym modelem (sedan i kombi), który może być używany w codziennym użytkowaniu z zerową emisją.

Wyposażenie – zaawansowane technologie i design GTE

Passat GTE to niezależna linia wyposażeniowa. Z jednej strony, jego standardowe wyposażenie obejmuje wiele funkcji dostępnych także w innych modelach gamy, zarówno jako opcje, jak i bez dodatkowych opłat, w zależności od wersji: reflektory LED (do świateł mijania i drogowych), system powiadamiania kierowcy, automatyczny system hamowania po kolizji, system monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego w mieście, czujnik deszczu, ParkPilot z przodu i z tyłu, chromowane listwy przy oknach bocznych oraz wygodne fotele z przodu. Z drugiej strony, jako flagowy model nowej technologii napędu, model ten oferuje szereg unikalnych elementów i ulepszeń wewnętrznych, które odróżniają Passata GTE od pozostałych modeli.

Eksterior

W górnej części przedniej części Passata GTE można rozpoznać po specyficznej chromowanej jednostce grilla z dodatkowymi niebieskimi akcentami. Przedni zderzak również został przeprojektowany, a wyróżniające się cechy to wyraziste poprzeczne panele w dolnym wlocie powietrza oraz LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie litery C. LED-owe moduły zintegrowane bezpośrednio w zderzaku przeszły w Passacie GTE do nieomylnych i charyzmatycznych sygnatur hybrydy plug-in. „C”-kształtne LED-owe światła do jazdy dziennej i niebieska linia w jednostce grilla są stylistycznymi elementami celowo wykorzystanymi przez Design: niebieski to kolor „e-mobilności” Volkswagena, a w połączeniu z „C”-kształtnym światłem dziennym stanowi cechę rozpoznawczą wszystkich elektrycznych i hybrydowych modeli Volkswagena. Z boku, 17-calowe felgi aluminiowe „Astana” identyfikują Passata GTE jako hybrydę plug-in.

Wnętrze

Wnętrze również zostało dostosowane do nowego systemu napędowego. Menu do funkcji i wyświetlaczy związanych z systemem napędowym zostało opracowane przez inżynierów i projektantów interfejsów z Volkswagen TE (Technicznego Centrum Rozwoju), aby dopasować funkcje takie jak standardowy system infotainment „Composition Media” oraz zestaw wskaźników (z miernikiem mocy) do napędu hybrydowego. Dodatkowo, nowatorski wyświetlacz Active Info z specyficznymi wyświetlaczami będzie również dostępny jako opcja dla Passata GTE. Standardowe detale, takie jak niebieskie podświetlenie ambientowe, skórzane, wielofunkcyjne koło kierownicy z niebieskimi stębnowaniami, dźwignia zmiany biegów specyficzna dla GTE z niebieskimi nićmi oraz siedzenia pokryte materiałem „Sevilla” w niebieskiej strukturze, zostały również specjalnie dostosowane do Passata GTE. Ponadto wnętrze podkreślono designem „Waves” (aluminiowy wygląd) oraz „Piano Black” (wysoki połysk czarny) oraz logo GTE przed dźwignią zmiany biegów.

Kontrola funkcji za pomocą aplikacji

Właściciel nowego Passata GTE ma możliwość korzystania z aplikacji „CAR-NET e-Remote”, za pomocą której można na przykład rozpocząć ładowanie baterii poprzez smartfon. Również wszystkie funkcje klimatyzacji mogą być aktywowane za pomocą smartfona. Dodatkowo, można sprawdzić stan pojazdu, poziom naładowania baterii, ostatnie dane dotyczące jazdy lub ostatnią pozycję parkowania. Możliwe jest także sprawdzenie, czy drzwi są zamknięte i światła wygaszone.

Instrumenty – specyficzne wyświetlacze Passata GTE

Nowy Passat GTE będzie wprowadzony na rynek z wysokorozdzielczym 6,5-calowym wyświetlaczem standardowego systemu infotainment „Composition Media”. Opcjonalnie: systemy radiowo-nawigacyjne „Discover Media” (również z 6,5-calowym wyświetlaczem) i „Discover Pro” (z 8,0-calowym wyświetlaczem). Oba urządzenia oferują liczne dodatkowe funkcje w Passacie GTE. Obejmują one monitor zasięgu, wskaźnik przepływu energii, statystyki zerowej emisji, e-manager oraz – gdy zainstalowany jest opcjonalny system nawigacyjny – funkcję „360° zasięgu”.

Monitor zasięgu: przedstawia chwilowy zasięg elektryczny Passata GTE; dodatkowy potencjał zasięgu, który można osiągnąć przez wyłączenie urządzeń pomocniczych, które mogą być używane, jest również pokazywany.
Wskaźnik przepływu energii: wskaźnik ten wykorzystuje animowane grafiki do przedstawienia przepływu energii przy przyspieszaniu (niebieskie strzałki) oraz hamowaniu, tj. hamowaniu regeneracyjnym (zielone strzałki).
e-Manager: można tutaj zaprogramować do trzech godzin wyjazdu i ładowania, a także aktywować ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza za pomocą stacjonarnej klimatyzacji, która jest standardowym wyposażeniem.
360° zasięg: zasięg jazdy w „E-Mode” pokazany jest na mapie otaczającego obszaru w tzw. strefie 360°. Wyróżniona strefa przedstawia jednostronny zasięg elektryczny pojazdu. Stacje ładowania mogą być wyświetlane i wykorzystywane w obliczaniu trasy.

Miernik mocy jako centralny instrument

Po lewej stronie zestawu wskaźników znajduje się miernik mocy Passata GTE, który uzupełnia tachometr i pokazuje informacje, takie jak to, czy wysoka bateria jest ładowana przez regenerację, czy też – i ile – energii jest konsumowane. Prędkościomierz pozostaje po prawej stronie. Kolorowy wyświetlacz (multifunkcyjny wyświetlacz Premium), który znajduje się między miernikiem mocy a prędkościomierzem, stale wyświetla elektryczny zasięg jazdy i chwilowy tryb operacyjny. W oddzielnym polu LED w dolnej części wyświetlacza multifunkcyjnego pojawia się również komunikat „READY” po uruchomieniu silnika elektrycznego, wskazując, że samochód jest gotowy do jazdy. Dzieje się tak, ponieważ silnik elektryczny nie jest słyszalny, gdy samochód stoi.

Wyświetlacz Active Info

Volkswagen oferuje w nowym Passacie GTE opcjonalny zestaw wskaźników zaprojektowany jako pełnoprawny interaktywny wyświetlacz: Active Info Display. Wszystkie wskaźniki – w tym specyficzne wyświetlacze w Passacie GTE – są realizowane wirtualnie przez oprogramowanie. Informacje nawigacyjne mogą być wyświetlane w widoku 2D lub 3D na 12,3-calowym wyświetlaczu. Jego rozdzielczość 1440 x 540 pikseli umożliwia niezwykle precyzyjną grafikę i wysokiej jakości interaktywny wyświetlacz wszystkich szczegółów. Weźmy na przykład tryb nawigacji: w tym przypadku prędkościomierz i tachometr zostaną przesunięte na boki, aby zrobić więcej miejsca na wyświetlanie mapy. Informacje o jeździe, nawigacji i funkcjach asystujących mogą być integrowane w graficznych obszarach prędkościomierza i tachometru w razie potrzeby. Dane wyświetlane na konsoli centralnej za pomocą systemu infotainment, takie jak strony kontaktów telefonicznych czy okładki płyt CD, mogą być również prezentowane w Active Info Display w Passacie. Właściwie, kierowca może znaleźć wszystkie informacje istotne dla jazdy w swoim bezpośrednim polu widzenia. Jak opisano powyżej, może wyciągnąć ważne dane, których potrzebuje w danej sytuacji, a następnie wykorzystać je w indywidualnie wybranym wyświetlaczu.

System napędowy – z zerowymi emisjami, kiedy tylko to możliwe

Jak już wspomniano, Volkswagen wykorzystuje do napędu Passata GTE silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (1.4 TSI) oraz silnik elektryczny z magnesami trwałymi. Silnik elektryczny przyspiesza jak turbina, zapewniając maksymalny moment obrotowy 330 Nm. Silnik elektryczny jest zasilany przez baterię litowo-jonową o pojemności 9,9 kWh. Skrzynia biegów, którą Volkswagen tutaj stosuje, to automatyczna skrzynia biegów 6-biegowa DSG z trzema sprzęgłami (sprzęgło podwójne plus sprzęgło rozłączające), zaprojektowana specjalnie do zastosowań hybrydowych. Gdy tylko to możliwe, sprzęgło rozłączające oddziela TSI od napędzanej osi przedniej i odłącza go – na przykład w fazach „suwu”; w tym przypadku Passat GTE wykorzystuje energię kinetyczną pojazdu i porusza się bez dodatkowej siły napędowej. Volkswagen zintegrował silnik elektryczny w obudowie przekładni. Dodatkowymi elementami hybrydowego napędu są elektronika silnika (przekształca prąd stały z baterii na prąd zmienny dla silnika elektrycznego) oraz ładowarka. Elektryczny serwomechanizm hamulca oraz elektryczna sprężarka klimatyzacji zapewniają również optymalne i energooszczędne działanie hamulców oraz klimatyzacji w „E-Mode”.

Tryby pracy

Passat GTE może być prowadzony w czterech różnych trybach, a wybór jednego z nich jest bardzo intuicyjny. „E-Mode”, „Hybrid”, „Battery Charge” i „GTE”. Kierowca zawsze widzi, który tryb jest aktywny na wyświetlaczu wielofunkcyjnym zestawu wskaźników.

Rozpoczęcie w trybie „E-Mode”

Po uruchomieniu samochodu Passat GTE automatycznie porusza się w „E-Mode” (z wyjątkiem sytuacji, gdy bateria nie jest wystarczająco naładowana lub temperatura zewnętrzna jest bardzo niska, w przypadku której od razu przejmuje TSI). Gdy osiągnięty zostanie minimalny poziom naładowania baterii lub gdy zapotrzebowanie na moc jest bardzo wysokie, system napędowy automatycznie przełącza się na tryb „Hybrid”. W tym stanie „E-Mode” jest dezaktywowany, a Passat GTE zachowuje się jak klasyczny pełny pojazd hybrydowy, który ładowałby baterię regeneracyjnie podczas hamowania i automatycznie korzystał z TSI i/lub silnika elektrycznego, w zależności od sytuacji na drodze. Stan naładowania baterii w tym trybie utrzymywany jest na stałym poziomie. Naciskając przycisk „E-Mode” (po lewej stronie dźwigni zmiany biegów), kierowca może ręcznie przełączyć się do „E-Mode”. Ten przycisk jednocześnie otwiera okno wyboru w systemie infotainment, w którym można bezpośrednio wybierać trzy tryby: „E-Mode”, „Hybrid” i „Battery Charge”.

Ładowanie „Battery Charge” przez menu

Oprócz trybów „E-Mode” i „Hybrid”, możliwe jest ustawienie innego trybu za pośrednictwem menu systemu infotainment: „Battery Charge” (ładuj baterię). W tym trybie bateria wysokiego napięcia jest ładowana podczas jazdy.

Sportowy tryb „GTE”

Naciskając przycisk „GTE” (również po lewej stronie dźwigni zmiany biegów), kierowca może przełączyć się na tryb „GTE”, który aktywuje bardzo sportowy charakter zwinnego Passata GTE. Kierowca (i wszyscy pasażerowie) zauważają następujące zmiany: charakterystyka pedału gazu, skrzyni biegów i układu kierowniczego staje się bardziej sportowa. W połączeniu z opcjonalnym DCC, zawieszenie jest sztywniejsze. Ustawienie TSI jest również bardziej nastawione na osiągi. Dodatkowo w trybie „GTE” TSI i silnik elektryczny współdziałają w tzw. „boosting”, aby udostępnić pełną moc systemową i maksymalny moment obrotowy systemu.

Ładowanie baterii

1.4 TSI 6AT (218 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc115 Kw @ 5000-6000 Rpm
156 Hp @ 5000-6000 Rpm
154 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
249 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość187.7 In (4768 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/61.7 In (1
Rozstaw osi109.9 In (2791 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.1 Cuft (484 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3825 Lbs (1735 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Średnie spalanie147 Mpg Us (1.6 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.