VOLKSWAGEN Passat Variant GTE 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Passat Variant GTE 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Passat Variant GTE 2019-Present

Produkcja Passata przekroczyła 30 milionów egzemplarzy w ciągu siedmiu różnych generacji, a ósma wersja, czyli hybryda plug-in Variant GTE, została zaprezentowana w 2019 roku obok innych wersji tego średniej wielkości modelu.

Nowy model wprowadza mnóstwo funkcji, z wielu z nich zaczerpnięto z bardziej luksusowych marek należących do grupy Volkswagen. Ósma generacja Volkswagena Passata otrzymała jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie modernizacji w historii tego modelu.

Wnętrze, głównie dzięki nowemu sprzętowi i oprogramowaniu, zostało znacząco ulepszone w porównaniu do wcześniejszego wyświetlacza Active Info. Nowy Digital Cockpit oferuje znacznie lepszą grafikę oraz ulepszone funkcje, a system umożliwia dostosowanie trzech różnych konfiguracji wyświetlacza za pomocą przeprojektowanego wielofunkcyjnego koła kierownicy.

Hybryda GTE zyskała znacznie większy zasięg elektryczny, wynoszący do 55 kilometrów w cyklu WLTP, co odpowiada około 70 kilometrów w starym cyklu NEDC. Większość zmian polega na tym, że silnik elektryczny współpracuje z turbodoładowanym silnikiem spalinowym, a łączna moc obu wynosi zdrowe 218 koni mechanicznych w trybie hybrydowym. Modernizacja w połowie cyklu jest mniej widoczna pod względem aktualizacji zewnętrznych, ale pojawiły się nowe matrycowe reflektory LED oraz interaktywne funkcje świetlne dzięki 44 diodom LED w obu reflektorach.

 Rozpoczęła się odliczanie: wiosną z linii montażowej zjeżdża 30-milionowy Passat. To osiągnięcie czyni go najbardziej udanym modelem w segmencie średniej wielkości na świecie. I to nie koniec. Po Golfie (35 milionów pojazdów) – a przed legendarnym Beetlem (21,5 miliona egzemplarzy) – Volkswagen Passat jest jednym z trzech najpopularniejszych pojazdów marki Volkswagen do tej pory. Jedno jest pewne: 30-milionowy Passat będzie jednym z pierwszych egzemplarzy znacznie ulepszonej ósmej generacji. Ważna aktualizacja techniczna sprawia, że nowy Passat wprowadza najnowsze innowacje marki. Przedsprzedaż rozpocznie się w maju 2019 roku w niektórych krajach europejskich, a wprowadzenie na rynek nastąpi od końca sierpnia 2019 roku (Niemcy).

Asystent podróży

IQ.DRIVE to nowa marka umbrella dla systemów asystujących Volkswagena. Od teraz technologie związane z autonomicznym prowadzeniem będą zbierane pod marką IQ.DRIVE. Przykładem jest nowy Asystent Podróży. Volkswagen Passat będzie pierwszym Volkswagenem zdolnym do częściowo zautomatyzowanego prowadzenia w praktycznie całym zakresie prędkości (0 do 210 km/h). Wraz z systemem asystującym, Passat reprezentuje najnowocześniejszą wersję IQ.DRIVE, która kiedykolwiek powstała.

Kierownica pojemnościowa

Volkswagen stawia na intuicyjną obsługę oraz technologie, które działają w dużej mierze automatycznie. Nowy Passat będzie pierwszym Volkswagenem na świecie z kierownicą pojemnościową. Rozpoznaje dotyk kierowcy, oferując interaktywny interfejs dla systemów takich jak Asystent Podróży.

Automatycznie bezpieczniej

Asystent Skrętu również debiutuje w Volkswagenie Passacie. System poprawia bezpieczeństwo podczas nagłych manewrów omijających poprzez interwencję hamulcową. Dodatkowo optymalizowano prowadzenie na pasie ruchu z Lane Assist dzięki nowej kamerze wielofunkcyjnej. Nowe reflektory IQ.LIGHT – matrycowe LED również zwiększają bezpieczeństwo i komfort.

Na stałe online

Trzecia generacja Modular Infotainment Matrix (MIB3) debiutuje obok nowego Passata. App-Connect – interfejs do integracji aplikacji smartfonowych – oferuje bezprzewodową integrację aplikacji iPhone przez bezprzewodowe Apple CarPlay™ po raz pierwszy. Passat jest teraz na stałe online, ponieważ nowy system infotainment zawiera standardową zintegrowaną jednostkę łączności online (OCU) z kartą SIM. Obejmuje to poprawione usługi związane z nawigacją z informacjami w czasie rzeczywistym, nowe technologie i oferty, usługi strumieniowania muzyki, radio internetowe, wykorzystanie aktualizowanych technologii aplikacji webowych, naturalną kontrolę głosową wzbogaconą o treści online oraz bezproblemowe korzystanie z usług online dostarczanych przez Volkswagen We i przyszłe ustawienia pojazdu w chmurze. Smartfony (kompatybilne modele Samsunga) stają się również mobilnym kluczem do otwierania i uruchamiania Volkswagena Passata.

Otwartość na nowe pomysły

Dzięki nowemu Passatowi, Volkswagen We nabiera większego rozpędu. Volkswagen opracował cyfrową platformę, nazwaną Volkswagen We, oferującą i dostarczającą skonsolidowane produkty mobilności w bardzo prosty sposób. Oferuje otwarty system, który jest stale doskonalony. W tym momencie Volkswagen jest otwarty na partnerów specjalistycznych i rozwija nowe usługi we współpracy z nimi. Współpraca z firmami, władzami oraz małymi, lokalnymi startupami tworzy przestrzeń na nowe koncepcje, takie jak We Park (płatny parking bezgotówkowy) czy We Deliver (usługi oparte na dostępie do pojazdu – prosty i bezpieczny dostęp partnerów serwisowych do pojazdu). ID Volkswagena zawsze znajduje się w centrum systemu. To centralny dostęp do wszystkich usług Volkswagena – a więc także do zupełnie nowego spektrum informacji i usług opartych na Internecie.

Nowy Cyfrowy Kokpit

Sprzęt hardware i oprogramowanie w MIB3 tworzą cyfrowo połączoną jednostkę z nowym Cyfrowym Kokpitem Passata. Cyfrowe instrumenty zostały znacznie ulepszone w porównaniu do poprzedniego systemu (Active Info Display). Udoskonalony wyświetlacz o wysokim kontraście jest czytelny i wysokiej jakości. Różnorodność funkcji została podniesiona na zupełnie nowy poziom. Trzy różne konfiguracje wyświetlacza można teraz dostosować za pomocą nowej wielofunkcyjnej kierownicy jednym naciśnięciem przycisku.

Zero emisji w mieście

Nowy Volkswagen Passat GTE rozpoczyna 2019 rok z znacznie wydłużonym zasięgiem elektrycznym. Może teraz pokonać około 55 km w nowym cyklu WLTP, co odpowiada około 70 km według NEDC. Tak jak wcześniej, Passat GTE można tymczasowo używać jako pojazdu zeroemisyjnego i obecnie nie podlega opłatom drogowym w dużych miastach, takich jak Londyn. Dzięki przekształconym trybom eksploatacji możliwe jest bardziej celowe wykorzystanie niezbędnej energii do jazdy bezemisyjnej w mieście. Ponadto połączenie silnika elektrycznego z silnikiem turbo o mocy 160 kW / 218 KM sprawia, że Passat GTE zapewnia zalety komfortowego, bezpiecznego pojazdu na długie dystanse. Volkswagen Passat GTE już spełnia limity określone w standardzie emisji Euro 6d, który obowiązuje dla nowych pojazdów od 2021 roku.

Filtry cząstek stałych jako standard

Dodatkowym atutem jest nowo opracowany silnik 2.0 TDI Evo – wysokoefektywny silnik turbo-diesla o mocy 110 kW / 150 KM, który produkuje o 10 g/km mniej CO2 w porównaniu do odpowiedniego silnika w poprzedniku. 2.0 TDI Evo jest zapowiedzią nowej generacji silników diesla. W ofercie silnikowej znajdują się również trzy silniki benzynowe (TSI) o mocach: 110 kW / 150 KM, 140 kW / 190 KM oraz 200 kW / 272 KM, a także trzy silniki diesla (TDI) o mocach: 88 kW / 120 KM, 140 kW / 190 KM oraz 176 kW / 240 KM. Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają wymagania standardu emisji Euro 6d-TEMP. Dodatkowo każdy nowy Passat – niezależnie od tego, czy z silnikiem benzynowym czy diesla – jest wyposażony w filtr cząstek stałych.

LED-y doskonalą design

Volkswagen dopracował design Passata, aby uzyskać jeszcze bardziej imponującą obecność na drodze, zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Przednie i tylne zderzaki, kratka chłodnicy oraz logo Passata, które teraz znajduje się centralnie z tyłu, zostały przeprojektowane. Dodatkowo nowe reflektory LED, LED-owe światła do jazdy dziennej, LED-owe światła przeciwmgielne i LED-owe zespoły świateł tylnych zapewniają charakterystyczny design. Kolory takie jak Lapiz Blue, Bottlegreen i Sandgold są nowością w Volkswagenie Passacie. Ponadto cztery nowe style 17, 18 oraz 19-calowych felg aluminiowych rozszerzają ofertę kół.

Estetyka cyfrowego świata

Passat wyróżnia się wewnątrz nowymi wykończeniami i tkaninami, przeprojektowanymi panelami drzwi, nowym kolorem wykończenia, nowymi instrumentami oraz nową kierownicą. Na desce rozdzielczej znajduje się stylowe podświetlane logo Passata zamiast analogowego zegara. Konsola centralna ma dużą, otwartą komorę na przechowywanie z opcjonalnym interfejsem indukcyjnym dla smartfonów i przyległym połączeniem USB-C. Ekrany Cyfrowego Kokpitu i systemów Infotainment łączą się w nocy z podświetlanymi przyciskami na pojemnościowej kierownicy wielofunkcyjnej oraz podświetleniem – teraz dostępnym opcjonalnie w 30 kolorach – tworząc dobrze oświetloną, estetyczną i funkcjonalną platformę do dostarczania informacji.

Wysokiej jakości dźwięk

Duński specjalista hi-fi Dynaudio starannie dostosował system dźwiękowy o mocy 700 watów, aby idealnie pasował do wnętrza nowego Volkswagena Passata. Dzięki temu muzyka na pokładzie – niezależnie od źródła – ma najlepszy dźwięk, jaki kiedykolwiek usłyszano w Passacie.

Nowa struktura wyposażenia

Volkswagen zaoferuje najlepiej sprzedający się model w klasie biznesowej z nową strukturą specyfikacji. Podstawowe wyposażenie nosi oznaczenie „Passat”. Ponad tym, średni poziom profilu nosi nazwę Business. Od teraz najwyższy poziom nazywa się Elegance. Business i Elegance można również zamówić z personalizacją R-Line. Oprócz tych wersji, nowy model będzie ponownie dostępny jako osobny model Alltrack (wszystko-drajwer z możliwościami terenowymi) oraz jako GTE. Na wprowadzenie na rynek przewidziano również ekskluzywny model edycji limitowanej do 2 000 egzemplarzy: Volkswagen Passat R-Line Edition z napędem na wszystkie koła w ekskluzywnym kolorze Moonstone Grey. Na pokładzie standardowo: jeden z dwóch najpotężniejszych silników (176 kW TDI lub 200 kW TSI) oraz nowe systemy asystujące, takie jak Asystent Podróży.

Niskie koszty eksploatacji

Nowy Passat to bardzo opłacalny pojazd o niskich całkowitych kosztach eksploatacji. W rzeczywistości Volkswagen Passat jest jednym z najbardziej ekonomicznych modeli średniej wielkości, z silnikami o dużej produkcji. Weźmy na przykład Passata 2.0 TDI SCR o mocy 110 kW / 150 KM: jego koszt posiadania wynosi 17,3 ct/km – najniższy wśród jego bezpośrednich konkurentów.

IQ.DRIVE

Oprócz zaktualizowanego Volkswagena Passata, nowa marka umbrella Volkswagena dla systemów asystujących również się rozwija: IQ.DRIVE. Dzięki IQ.DRIVE Volkswagen gromadzi systemy wspomagające kierowców dzisiaj i jutro na drodze do autonomicznego prowadzenia. Nowy Passat szczyci się najnowocześniejszymi wersjami IQ.DRIVE. Innowacyjna sieć stojąca za systemami sprawia, że Volkswagen, dostosowany do potrzeb kierowców przebywających długie trasy, jest wygodniejszy i bezpieczniejszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Częściowo zautomatyzowane do 210 km/h

Nowe systemy asystujące w Passacie obejmują Asystenta Podróży, Asystenta Skrętu i ACC z predykcyjnym tempomatem. Funkcja Asystenta Podróży, która pojawia się w Volkswagenie po raz pierwszy, pozwala na częściowo zautomatyzowane prowadzenie w praktycznie całym zakresie prędkości do 210 km/h – to milowy krok w kierunku autonomicznego prowadzenia. Integralną częścią Asystenta Podróży jest ACC z predykcyjnym tempomatem. Adaptacyjny tempomat reaguje na ograniczenia prędkości, miejscowości, zakręty, ronda i skrzyżowania z odpowiednią adaptacją prędkości.

Armada systemów asystujących

Spektrum IQ.DRIVE uzupełniają znane technologie, które są częściowo zintegrowane w nowych systemach asystujących. Należą do nich system zmiany pasa Side Assist z powiadomieniem o ruchu z tyłu, system utrzymania pasa Lane Assist, Front Assist z monitorowaniem pieszych, system manewrowania przyczepą Trailer Assist oraz system Park Assist. Jeśli kierowca przestanie reagować z powodów zdrowotnych, aktywuje się Asystent Awaryjny. System hamuje Passata do zatrzymania.

IQ.LIGHT

Nowe reflektory IQ.Light – LED matrycowe również zwiększają bezpieczeństwo i komfort. Interaktywny system oświetlenia został po raz pierwszy wprowadzony w 2018 roku dla flagowego modelu marki – Touareg. Nowy Volkswagen Passat jest teraz drugim Volkswagenem, który jest oferowany z IQ.LIGHT. Najważniejsze nowe systemy w IQ.DRIVE i systemie oświetlenia w Passacie w szczegółach:

Częściowo zautomatyzowane do 210 km/h

Wykorzystanie Asystenta Podróży w nowym Passacie jest światową premierą. Tak jak w poprzednim systemie Asystenta w ruchu, adaptacyjny tempomat ACC odpowiada za prowadzenie podłużne w Asystencie Podróży, podczas gdy system Lane Assist zapewnia prowadzenie boczne. Podczas gdy ten automatyczny system prowadzenia podłużnego i bocznego był dostępny tylko do maksymalnej prędkości 60 km/h w połączeniu z Asystentem w ruchu, opcja Asystenta Podróży w nowym Volkswagenie Passacie umożliwia częściowe zautomatyzowane prowadzenie do 210 km/h. Asystent Podróży aktywuje się za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy w ciągu kilku sekund za pomocą jednego przycisku na lewym uchwycie kierownicy. Jeśli Asystent Podróży jest aktywny, umożliwia częściowo zautomatyzowane prowadzenie na poziomie 2 spektrum oficjalnych stopni automatyzacji od 0 do 5. Kierowca musi na stałe monitorować system w poziomie 2 z powodów prawnych i bezpieczeństwa. W tym celu Asystent Podróży monitoruje, czy kierowca ma ręce na kierownicy. W nowym Passacie jest to bardziej wygodne niż kiedykolwiek wcześniej dzięki pierwszej pojemnościowej kierownicy od Volkswagena. Wystarczy, że kierowca dotknie kierownicy; powierzchnia pojemnościowa rozpoznaje, że kierowca nadal kontroluje pojazd dzięki „rozpoznawaniu bez rąk”. W przeszłości wymagano reakcji kierowcy w postaci drobnego ruchu kierownicy. Ponadto obowiązuje zasada: jeśli kierowca puści kierownicę na ponad około 10 sekund, to emitowane są serie sygnałów ostrzegawczych (wzrokowych, akustycznych, szarpania hamulca). Kierowca musi zareagować maksymalnie do tego momentu i dotknąć kierownicy, w przeciwnym razie aktywuje się Asystent Awaryjny i Passat zostaje automatycznie zatrzymany.

Optymalizowane pod kątem krótkich dystansów hamowania

Volkswagen znacznie ulepszył serwo hamulcowe elektryczne. System, wcześniej stosowany tylko w GTE z napędem hybrydowym plug-in, teraz występuje w całej linii produktów jako standard. To znaczne ulepszenie komfortu i bezpieczeństwa. Z jednej strony elektryczne serwo hamulcowe zapewnia, że hamulce Passata reagują jeszcze szybciej. Co więcej, nowa elektryczna serwo hamulcowe poprawia również prowadzenie wspomagane – z ogromnymi korzyściami: Adaptacyjny Tempomat ACC reaguje w bardziej skuteczny sposób, ponieważ interwencje hamulcowe z elektrycznym serwo hamulcowym mogą być kontrolowane precyzyjniej. W połączeniu z Front Assist z monitorowaniem pieszych, odległość hamowania można znacznie skrócić w granicach systemu. W idealnym scenariuszu, ryzyko wypadku z udziałem pieszego oraz prędkość uderzenia spadają znacznie.

Częściowo zautomatyzowane prowadzenie podłużne

Najnowsza generacja adaptacyjnego tempomatu – ACC – zawiera predykcyjny tempomat. Do tej pory system w Volkswagenie Passacie był czystym systemem adaptacyjnego tempomatu: wystarczyło ustawić żądaną prędkość – hamowanie i przyspieszanie było następnie realizowane przez system adaptacyjnego tempomatu. Ta sprawdzona funkcja będzie również oferowana w nowym Passacie. Od teraz nowy, predykcyjny ACC będzie dostępny jako dodatkowa opcja. W połączeniu z systemem nawigacji i Dynamicznym Wyświetlaczem Znaków Drogowych, system może również reagować na zmienne parametry, takie jak ograniczenia prędkości.

Zintegrowane czujniki

ACC z predykcyjnym tempomatem oblicza pozycję pojazdu w oparciu o dane trasowe i GPS i redukuje prędkość pojazdu przed osiągnięciem zakrętów, rond, skrzyżowań, ograniczeń prędkości i miejscowości. Jednocześnie ACC uzyskuje dostęp do Dynamicznego Wyświetlacza Znaków Drogowych za pomocą przedniej kamery (nowa generacja MFK 3.0) i dostosowuje prędkość, gdy tylko wykryje ograniczenie prędkości. Po opuszczeniu obszaru z ograniczoną prędkością, ACC z predykcyjnym tempomatem automatycznie przyspiesza Passata aż do osiągnięcia maksymalnej prędkości obowiązującej dla danego odcinka drogi. Czujnik radarowy z aktualnego ACC przejmuje funkcję bezpieczeństwa z przodu i dostosowuje odległość do pojazdu z przodu. Jeśli Passat jest wyposażony w DSG, ACC staje się asystentem w korku i asystentem stop-and-go, ponieważ pojazd również rusza automatycznie, gdy jest wyposażony w skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem. Najnowsza generacja ACC nie jest już systemem pasywnym. Zamiast tego jest to aktywny system, który poprawia komfort i bezpieczeństwo. Kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad predykcyjnym ACC, operując pedałem przyspieszenia lub hamulca.

Częściowo zautomatyzowane prowadzenie boczne

Passat oferowany jest standardowo z systemem Lane Assist utrzymania pasa ruchu. System koryguje kierowanie, gdy pojazd ma opuścić pas. Lane Assist rozpoznaje odpowiednie oznaczenia pasa drogowego za pomocą kamery zintegrowanej u góry przedniej szyby. Nowa kamera wielofunkcyjna MFK 3.0 znajduje się w Volkswagenie Passacie, dzięki czemu prowadzenie boczne jest jeszcze bardziej ulepszone. Tło: system potrafi rozpoznać zarówno trawę, jak i krawędzie pasa drogowego za pomocą nowo zintegrowanego systemu „Rozpoznawania Krawędzi Drogi”.

Manewry unikania stają się bezpieczniejsze

Nowy Asystent Skrętu w Passacie debiutuje po raz pierwszy w Volkswagenie. Aktywizuje się automatycznie, gdy kierowca musi uniknąć przeszkody. Jeśli czujnik radarowy zintegrowany w przedniej części Passata rozpozna przeszkodę, kierowca zostanie wizualnie i akustycznie ostrzeżony przed kolizją. Typowym przykładem takiej sytuacji jest pojazd poruszający się na drodze wiejskiej, który nagle hamuje. Kierowca z tyłu instynktownie wykonuje manewr unikania. Takie unikanie jest bardziej zwinne i kontrolowane w nowym Passacie dzięki celowej interwencji hamulcowej ze strony systemu asystującego. Pojazd jest również stabilizowany podczas szybkiego powrotu na pas ruchu, a potencjalne wkręcanie się uniemożliwiane w granicach systemu. Nowy Asystent Skrętu zwiększa aktywne bezpieczeństwo na drogach wiejskich i autostradach.

Reflektory LED matrycowe

Volkswagen Passat będzie drugim modelem po aktualnym Touaregu, który zostanie wyposażony w nowe reflektory IQ.LIGHT – matrycowe LED jako opcjonalne wyposażenie. Między innymi zachwycają interaktywną kontrolą światła, która sprawia, że nocna jazda jest wygodniejsza i bezpieczniejsza. Reflektory LED wykorzystują matrycę z kropek świetlnych – poszczególne diody LED, które można aktywować. Światło mijania i światło drogowe generowane są za pomocą dwóch systemów projekcyjnych LED. Wewnętrzny moduł ma siedem diod LED do podstawowego oświetlenia; dodatkowe światło drogowe generowane jest również za pomocą pięciu dodatkowych diod LED. Zewnętrzny moduł to interaktywny reflektor LED matrycowy – znany jako moduł pikselowy. Światło wydobywane jest z 32 indywidualnie kontrolowanych diod LED na płytce drukowanej. Tworzą one matrycę LED. Sygnalizator, światło dzienne oraz światło boczne również realizowane są za pomocą diod LED. Diody LED w sygnalizatorze z efektem „wytarcia” są umieszczone jako wąski poziomy pasek u góry wewnątrz reflektora. Jeśli sygnalizator jest nieaktywny, tworzą one światło dzienne, uzupełnione przez cztery dodatkowe elementy LED, które można znaleźć w systemach projekcyjnych LED. Diody LED w świetle dziennym tworzą również światło boczne, gdy są przyciemnione. System matrycy LED można rozpoznać po logo IQ.LIGHT na zewnątrz obudowy reflektora.

Interaktywne funkcje świetlne

Różne, częściowo interaktywne funkcje świetlne są aktywowane za pomocą 44 diod LED w obu systemach projekcyjnych. Odpowiedni moduł sterujący używa sygnałów z przedniej kamery, danych map cyfrowych z systemu nawigacji, sygnałów GPS, kąta skrętu oraz aktualnej prędkości, aby precyzyjnie aktywować poszczególne diody LED dla optymalnego światła w ułamkach sekundy. Kierowca aktywuje automatyczną funkcję ciągłego światła drogowego za pomocą Dynamic Light Assist, po prostu przesuwając przełącznik kolumny kierowniczej w lewo. Reszta – przyciemnianie, aktywacja światła drogowego, światło miejskie, światło autostradowe – wykonywana jest automatycznie przez Passata. Nowe reflektory matrycowe działają przy najwyższej mocy świetlnej, dzięki czemu osoby, obiekty, inne pojazdy i zwierzęta są widoczne, chociaż wcześniej byłyby mniej rozpoznawalne i mniej widoczne przy tradycyjnych układach reflektorów.

Wyraźna funkcja przełączania

Technologia LED została zastosowana w nowych zespołach świateł tylnych w Passacie jako standard. Design i kontury LED nadają tyłowi charakterystyczny sygnaturę świetlną w nocy. W najwyższej wersji pełne diody LED w zespołach świateł tylnych wewnętrzne elementy LED tworzą sześć małych kątów znanych jako skrzydła. Otoczone są one paskami LED dla światła tylnego (na górze, na dole, na zewnątrz) oraz paskiem LED dla sygnalizatora (na samej górze). Trzy skrzydła dla funkcji światła tylnego są ustawione wzdłuż boku w dół, a trzy skrzydła dla światła hamulca zwrócone są w górę. Gdy hamulec jest aktywowany, trzy skrzydła LED dla światła tylnego gasną, a trzy światła LED hamulca się włączają – co skutkuje rozpoznawalnym efektem kliknięcia. Ta funkcja została bezpośrednio zaczerpnięta z Touarega i jest dostępna tylko w Volkswagenie. Tak jak w przypadku reflektorów LED matrycowych, zespoły świateł tylnych w najwyższej wersji są również wyposażone w funkcję wycieraczki dla sygnalizatorów.

Animacja Coming Home / Leaving Home

Na koniec, ale nie mniej ważne, animacja jako scenariusz Coming Home i Leaving Home uruchamia się podczas otwierania i zamykania Passata w ciemności. Na początek sygnalizator zaczyna wytarciem dwa razy w ruchu do wewnątrz i na zewnątrz, następnie aktywowane są trzy czerwone skrzydła zespołów świateł tylnych LED, po czym następują czerwone strefy LED na zespołach świateł tylnych. Wszystkie czerwone diody LED gasną po kolei po zakończeniu animacji.

LED-y jako standard w Passacie

LED-y to preferowane źródło światła nawet w podstawowych wariantach. Światło mijania i drogowe, jak również światła dzienne i boczne realizowane są przy użyciu białych diod LED w standardowych reflektorach. Dodatkowo, połączenie światła przeciwmgielnego i do doświetlenia zakrętów w zderzaku optymalizuje widoczność przy użyciu technologii LED. Zespoły świateł tylnych z tyłu wyposażone są wyłącznie w diody LED.

Bardziej cyfrowo, bardziej zintegrowane, bardziej intuicyjnie

Volkswagen w dużej mierze zdigitalizował świat obsługi i informacji w nowym VW Passacie jako pierwszy model markowy wyposażony w trzecią generację Modular Infotainment Matrix (MIB3). Jednocześnie Passat jest również wyposażony w najnowszy etap rozwoju Cyfrowego Kokpitu; cyfrowe instrumenty oraz systemy Infotainment MIB3 są zintegrowane w nową jednostkę. Systemy MIB3 w Passacie są również „zawsze włączone” – ponieważ są wyposażone w własną kartę SIM. Ta jednostka łączności online (OCU) jest interfejsem do Volkswagen We dla pojazdu i wszystkich pasażerów na pokładzie – nowy świat mobilności oparty na Internecie z licznymi usługami online jako standard.

Usługi strumieniowe i radio internetowe

Trzecia generacja Modular Infotainment Matrix (MIB3) została wzbogacona o kilka obszarów. Trzy systemy Infotainment będą dostępne na wprowadzenie modelu: Composition Media (6,5 cala, bez nawigacji), Discover Media (8,0 cala, pierwszy poziom systemu nawigacyjnego) oraz Discover Pro (9,2 cala, maksymalny poziom systemu nawigacyjnego). Najważniejszą różnicą w porównaniu z MIB2 jest jednostka łączności online (OCU) z zintegrowaną kartą SIM. Oznacza to, że Volkswagen Passat jest na stałe online, gdy tylko kierowca zarejestruje go w systemie Volkswagena. Jest to pokazane na wyświetlaczu za pomocą małej kuli ziemskiej, która zmienia kolor, gdy system jest aktywny. OCU ma kilka zalet. Na przykład, od teraz możliwe jest generalnie uzyskanie dostępu do usług online w We Connect, jak również usług strumieniowych dla muzyki bez sparowanego smartfona lub dodatkowej zainstalowanej karty SIM. Stacje radiowe internetowe będą dostępne przez radio.net oprócz stacji FM, AM i DAB. Pasażerowie mogą również podłączyć swoje smartfony, tablety, czytniki e-booków lub podobne urządzenia do Internetu za pośrednictwem hotspotu Wi-Fi. Naturalna kontrola głosowa jest również dostępna w Passacie dzięki połączeniu online. Ważne dla użytkowników biznesowych: jeśli smartfon jest sparowany, wiadomości tekstowe można dyktować, a otrzymane wiadomości również będą odczytywane przez system Infotainment.

Bezprzewodowy App-Connect

App-Connect – który umożliwia korzystanie z różnych aplikacji smartfonowych za pośrednictwem systemu Infotainment – może być również aktywowany bezprzewodowo przez Bluetooth po raz pierwszy z iPhone’ami Apple. Apple CarPlay™ jest więc praktycznie automatycznie aktywne. Kompatybilne smartfony są ładowane indukcyjnie za pomocą nowej komory ze złączem do telefonu komórkowego w konsoli centralnej.

Naturalna kontrola głosowa

„Witaj Volkswagen” – to krótkie wezwanie wystarcza, aby Passat odpowiedział na naturalnie wypowiedziane polecenia. Na „Tak, proszę?” Passat odpowiada, że jest gotowy. Wszystkie główne funkcje nawigacji, telefonu i radia można obsługiwać za pomocą głosu. Na przykład wystarczy powiedzieć „Chcę jechać na Jungfernstieg w Hamburgu”, aby aktywować odpowiadające prowadzenie trasy. Jest to możliwe, ponieważ sygnały wprowadzone głosowo są przetwarzane i rozpoznawane za pośrednictwem chmury; kontrola głosowa działa oczywiście także w prostszym trybie offline. Dzięki połączeniu online zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogą uzyskać dostęp do aktualnych informacji, miejsc docelowych i inteligentnej nawigacji za pomocą poleceń głosowych. Wprowadzanie jest tak intuicyjne, jak można oczekiwać od aktualnych urządzeń w sektorze konsumenckim oraz smartfonów.

Nowy ekran główny

Intuicyjnie kontrolowana nawigacja menu w systemie Infotainment została przeprojektowana i częściowo przebudowana. Na przykład w systemie Discover Pro kierowca może kontrolować praktycznie wszystkie funkcje systemu Infotainment na dwóch przejrzystych poziomach za pomocą przeorganizowanego ekranu głównego. Kierowca po prostu konfiguruje żądany wybór i układ funkcji – tak jak aplikacje na ekranie smartfona. To wszystko. Oznacza to, że obsługa Volkswagena Passata jest prostsza niż kiedykolwiek wcześniej. W tym miejscu Volkswagen przeniósł więcej nowych technologii z Touarega do Passata, ponieważ design interfejsu ekranu pochodzi z najnowszego modelu SUV.

Nowe menu nawigacyjne

Menu nawigacyjne zostało również przebudowane. Podstawowym celem było zaprojektowanie menu, które jest jak najbardziej intuicyjne. Z tego powodu po lewej stronie znajdują się teraz cztery małe symbole, do których kierowca może uzyskać dostęp: Import Destynacji, Ostatnie Destynacje, Przegląd Podróży (interaktywna mapa) oraz Ulubione (zapisane cele). Przegląd Podróży to zupełnie nowa funkcja: gdy system nawigacji jest aktywowany, a widok mapy w pełni otwarty, po lewej stronie widać stylizowaną trasę (pionowy słupek) jako przegląd podróży. Przepływ ruchu i punkty zainteresowania (POI) są wyświetlane za pomocą danych o ruchu online oraz wszelkich przewidywanych opóźnień. Jeśli kierowca dotknie na POI – na przykład restauracji – zostaną wyświetlone odpowiednie szczegóły. Z wyświetlenia POI można na przykład bezpośrednio zadzwonić, aby zarezerwować stolik.

Zdecydowanie łatwiejszy w użyciu

Nowy Passat oferuje opcję drugiej generacji Volkswagen Active Info Display: nowy Cyfrowy Kokpit. Cyfrowe instrumenty zostały znacznie ulepszone w porównaniu do poprzedniego systemu. Grafika wyświetlacza jest czytelna i wysokiej jakości. Różnorodność funkcji została podniesiona na zupełnie nowy poziom. 11,7-calowy Cyfrowy Kokpit zapewnia lepszą jakość grafiki, większą gęstość pikseli, poprawioną jasność i kontrast oraz bardziej intensywne kolory. Kierowca może również szybko i łatwo przełączać się między trzema podstawowymi układami za pomocą przycisku View na kierownicy wielofunkcyjnej:

Układ 1 / Wskaźniki: RPM (po lewej) i prędkość (po prawej) są wyświetlane interaktywnie w okrągłych instrumentach. Pola informacyjne można swobodnie konfigurować wewnątrz wskaźników. Indywidualnie konfigurowany wyświetlacz jest wyświetlany w środku między obrotomierzem a prędkościomierzem.
Układ 2 / pola informacyjne. Kierowca może kliknąć przycisk View, aby przełączyć się na widok cyfrowy bez wskaźników i z konfigurowalnymi polami informacyjnymi. Ponownie zintegrowany jest swobodnie konfigurowany wyświetlacz w środku.
Układ 3 / wyświetlacz z funkcją. Kolejne kliknięcie oznacza, że mapa jest wyświetlana na całym wyświetlaczu. Informacje, takie jak prędkość, są pokazywane na dole ekranu.
700 watów remix

W studiach nagraniowych i salonach na całym świecie duński specjalista hi-fi Dynaudio dba o to, aby muzyka brzmiała dokładnie tak, jak została nagrana. Dlatego na przykład Touareg, Arteon oraz także poprzedni Passat opcjonalnie posiadają systemy dźwiękowe Dynaudio. System dźwiękowy został jeszcze bardziej dopracowany, aby najlepiej pasował do wnętrza nowego Volkswagena Passata. Efekt końcowy: dźwięk wyjątkowej jakości. System Dynaudio Confidence używa dwunastu głośników do przekazywania nawet najdrobniejszych niuansów do wnętrza pojazdu. Całkowita moc 700 watów 16-kanałowego wzmacniacza zapewnia dynamiczny efekt, który wiernie reprodukuje rock, jazz i muzykę klasyczną. Dźwięk można jeszcze bardziej dopasować dzięki zestawom dźwiękowym Authentic, Soft, Dynamic i Speech oraz zintegrowanemu equalizerowi.

MIB3 i Volkswagen We w jednej jednostce

Mobilność zmienia się w szybkim tempie. Staje się bardziej zintegrowana, ukierunkowana na usługi, spersonalizowana i coraz bardziej koncentruje się na ludziach. Nowy Passat wyznacza standardy w tej kwestii: dzięki trzeciej generacji Modular Infotainment Matrix (MIB3) oferuje nowy sprzęt i oprogramowanie jako online interfejs do interaktywnego świata informacji i usług. Najnowszy rozwój firmy – Volkswagen We – to cyfrowa platforma, która oferuje i dostarcza skonsolidowane produkty mobilności w prosty sposób. Jest to otwarty system, który jest stale doskonalony. Jako cały ekosystem Volkswagen We łączy różne obszary zastosowania: w i na pojeździe, między pojazdem a smartfonem oraz w interakcji między pojazdami, użytkownikami i światem informacji oraz ofert, w których się poruszają. Po jednokrotnej rejestracji w Volkswagen We każdy klient otrzymuje Volkswagen ID. Kierowca Passata może na przykład uzyskać dostęp do usług z pojazdu, takich jak bezgotówkowa usługa parkingowa We Park.

Sklep w pojeździe

Plany danych do korzystania z różnych usług online lub hotspotu Wi-Fi można zarezerwować, a oczywiście również odnowić za pośrednictwem systemu Infotainment. Oferowane są przez mobilnego partnera Volkswagena Cubic Telekom – innowacyjną firmę technologiczną z Dublina. To samo podejście można wykorzystać w tym Sklepie w Pojeździe, aby pobierać aplikacje, takie jak We Park, aby używać ich jako rozszerzonej funkcji systemu Infotainment w przyszłości. Aktualizacje aplikacji również będą oferowane do pobrania na później.

We Connect dla nowych modeli

Coraz szerszy zakres usług online jest pokrywany przez We Connect. Volkswagen Passat oferuje We Connect jako standardowe wyposażenie. We Connect Plus jest oferowane jako opcjonalny pakiet premium z jeszcze większą ilością opcji.

We Connect Fleet

Dla firm posiadających własne floty lub samozatrudnionych Volkswagen opracował także We Connect Fleet – w tym funkcje takie jak Cyfrowy Dziennik, monitorowanie zużycia paliwa, Menedżer Serwisowy czy możliwość zapisywania historii lokalizacji, oszczędzając zarówno czas, jak i pieniądze.

Personalizacja oparta na chmurze

Wraz z We Connect smartfon staje się pilotem i mobilnym centrum informacyjnym. Blokowanie samochodu z daleka za pomocą smartfona, uzyskiwanie dostępu do informacji o pojeździe, takich jak pozostały zasięg, czy lokalizowanie swojego samochodu lub pojazdów w flocie – wszystko można zrobić za pomocą smartfona. Niezależnie od tego, czy We Connect, We Connect Plus, czy We Connect Fleet: użytkownik ustawia dostęp do wszystkich usług i informacji w ramach tej zintegrowanej architektury tylko raz za pomocą własnego Volkswagen ID. To daje użytkownikowi dostęp do wszystkich możliwych online usług. Dzięki Volkswagen ID użytkownik może nawet być zidentyfikowany w przyszłości w innym pojeździe dzięki personalizacji opartej na chmurze. W takim przypadku Passat automatycznie aktywuje wiele ustawień osobistych.

Mobilny klucz

Smartfon stanie się kluczem do pojazdu w przyszłości. We Connect jest interfejsem do tego dzisiaj w nowym Passacie. Smartfon jest konfigurowany w tym celu za pośrednictwem aplikacji We Connect, a następnie autoryzowany przez system Infotainment i TAN. Mobilny Klucz będzie kompatybilny z urządzeniami Samsunga opartymi na Androidzie. Do użycia smartfona jako mobilnego klucza nie jest wymagane połączenie z siecią komórkową. Wystarczy zbliżyć smartfon do klamki w taki sam sposób, jak system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania Keyless Access otwiera Passata. Aby uruchomić silnik, smartfon należy umieścić w nowej komorze ze złączem przed gałką zmiany biegów Volkswagena Passata. Możliwe jest również przesłanie mobilnego klucza do przyjaciół lub rodziny, aby mogli również korzystać ze swoich smartfonów jako klucz do samochodu.

We Park

1.4L TSI 6AT AWD (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc115 Kw @ - Rpm
156.4 Hp @ - Rpm
154 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1550-3500 Rpm
250 Nm @ 1550-3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna138 Mph (222 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/55 R 17
Długość187.9 In (4773 Mm)
Szerokość72.1 In (1831 Mm)
Wysokość59.9 In (1521 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.1/61.6 In (1
Rozstaw osi109.7 In (2786 Mm)
Pojemność bagażnika17.1 Cuft (484 L)
Masa własna3880 Lbs (1760 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4982 Lbs (2260 Kg)
Średnie spalanie180.9 Mpg Us (1.3 L/100Km)
Emisja CO230 G/Km
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity13 Kwh
Charging Time (Normal)5 Hours
Charging Time (Quick)3.33 Hours

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.