Volkswagen zmodernizował szóstą generację swojego kompaktowego modelu Polo w 2021 roku, koncentrując się głównie na wnętrzu, ale nie zapomniał również o wyglądzie zewnętrznym i napędzie.
Sprzedano 20 milionów egzemplarzy, co czyni Volkswagena Polo ogromnym sukcesem niemieckiej marki. Model z 2021 roku wyposażono w zaawansowane funkcje. Choć nie jest już tak budżetowym autem małej segmentacji, jak jego pierwsza generacja, podstawowi klienci domagali się większych ulepszeń technologicznych. Nowością były nawet częściowo zautomatyzowane systemy jazdy.
Szóstą generację Polo zmodernizowano, dodając standardowe reflektory LED oraz nowy przód pojazdu. Pasek LED dla świateł dziennych optycznie poszerzył przód auta, poprawiając jego wygląd. Producent zamontował również nowy zderzak, który miał bardziej agresywny design dolnej grilla. Tylne światła były w pełni LED, a w ofercie znalazły się także reflektory Matix jako opcja.
W środku Polo oferowało standardową tablicę instrumentów o przekątnej 8 cali z opcjonalnym ekranem 10 cali za kierownicą. System infotainment wykorzystał standardowy 6,5-calowy ekran dotykowy na środkowej konsoli, z możliwością powiększenia do 8 cali. Były cztery wersje wyposażeniowe: Polo, Life, Style i R-Line. Nawet podstawowa wersja miała asystenta utrzymania pasa ruchu, a także dostępny był tempomat adaptacyjny.
Jeśli chodzi o napęd, Volkswagen zapowiedział jedynie silniki benzynowe. Silnik 1.0 o dostępnych trzech mocach: 80 KM, 95 KM i 110 KM. Dla flot zapowiedziano również wersję gazową 1.0 o mocy 90 KM.
Projekt, technologie i matryca specyfikacji Volkswagen Polo przeszły kompleksową aktualizację, co od razu rzuca się w oczy po zobaczeniu nowego przodu i tyłu pojazdu. Zakres standardowego wyposażenia został znacznie rozszerzony. W każdym modelu znajdziemy teraz: reflektory LED i zintegrowane lampy tylnie LED, Digital Cockpit (cyfrowe wskaźniki), system infotenmentu oraz wielofunkcyjną kierownicę, między innymi. Ponadto, Polo oferuje teraz częściowo zautomatyzowaną jazdę w całym zakresie prędkości dzięki opcjonalnemu systemowi IQ.DRIVE Travel Assist. Inne nowości to interaktywne reflektory LED matrix IQ.LIGHT oraz obsługa automatycznej klimatyzacji za pomocą ekranu dotykowego.
Nowy Volkswagen Polo wykorzystuje technologie, które wcześniej były dostępne tylko w wyższych klasach pojazdów. Na przykład, mamy opcjonalny system asystujący IQ.DRIVE Travel Assist. Po raz pierwszy dostępny w klasie Polo, łączy nowy przewidywalny ACC (Adaptacyjny Tempomat) i Lane Assist – który teraz jest standardem w każdym Polo – tworząc nowy system asystujący umożliwiający częściowo zautomatyzowaną jazdę. Faktem jest, że trudno znaleźć inny samochód w tej klasie, który oferuje tak innowacyjne spektrum systemów asystujących jak Polo. Nowe reflektory LED matrix IQ.LIGHT to kolejny technologiczny wyróżnik Polo; ten interaktywny system oświetlenia po raz pierwszy zastosowano w luksusowym SUV-ie Touareg.
Tymczasem Volkswagen zmienił konfigurację pakietów wyposażeniowych: konfigurator teraz zaczyna od wersji Polo, a następnie przechodzi do Life, Style i R-Line. Nawet model podstawowy, Polo, ma teraz znacznie szerszy zakres standardowego wyposażenia. W jego skład wchodzą reflektory LED, zintegrowane lampy tylnie LED, wielofunkcyjna kierownica oraz Lane Assist. Kolejną nowością jest poduszka powietrzna umieszczona na stronie kierowcy na boku tylnych oparć siedzeń; ta poduszka otwiera się w kierunku centrum w razie wypadku, chroniąc kierowcę i pasażera z przodu. Ponadto, Volkswagen wprowadził Digital Cockpit (cyfrowe wskaźniki z 8-calowym wyświetlaczem) do podstawowego wyposażenia. Istnieje również szereg innych funkcji, które teraz są standardem: system klimatyzacji, system audio Composition Media z 6.5-calowym monitorem, interfejs Bluetooth do telefonu komórkowego, zewnętrzne lusterka z elektryczną regulacją i ogrzewaniem oraz elektryczne szyby w całym pojeździe. Następnym krokiem w górę jest pakiet wyposażeniowy Life. Obejmuje on dodatkowe standardowe funkcje, takie jak koła 15-calowe zamiast 14-calowych, App-Connect, centralną podłokietnik z dodatkowym portem USB-C w środku kabiny pasażerskiej oraz skórzaną oprawę na kierownicy i dźwigni zmiany biegów.
Podobnie jak Life, dwa nowe premium pakiety wyposażeniowe, Style i R-Line, stosują nazewnictwo wprowadzone w aktualnym Golfie. Style i R-Line mają różne akcenty, ale znajdują się na podobnym poziomie pod względem specyfikacji. Rozszerzona gama wyposażenia dla Polo Style obejmuje reflektory LED matrix IQ.LIGHT. Inne cechy zewnętrzne to charakterystyczny przód z chromowanymi poprzeczkami, reflektory LED do jazdy w warunkach złej widoczności oraz 15-calowe obręcze ze stopów lekkich Ronda. Wśród rozszerzonej gamy funkcji znajduje się system Park Distance Control. W środku znajdują się dodatkowe szczegóły, takie jak 10.25-calowy Digital Cockpit Pro (w tym obraz dzwoniącego, Coverflow, widok mapy i Slide Show), podświetlenie ambientowe oraz 8-calowy system infotainment Ready2Discover, który obejmuje App-Connect Wireless. Dzięki Ready2Discover klienci mają możliwość doposażenia systemu nawigacji jako funkcji na żądanie.