Zaledwie miesiąc po zakończeniu produkcji Polo 1, na rynek trafił Polo 2. Nowy model wyróżniał się designem, który łączył hatchback z kombi. Ale to nie wszystko.
Druga generacja była dostępna w różnych nadwoziach, takich jak „squareback”, który łączył coupé z kombi, coupé z pochylonym słupkiem C oraz sedan z dwoma drzwiami o nazwie Derby. Oferowano ją w trzech wersjach wyposażeniowych, a najwyższe modele CL i GL miały napęd przeniesiony z pierwszej generacji.
W 1990 roku na rynek trafił poważny lifting, znany jako 2F Polo. Samochód przeszedł całkowitą metamorfozę, z nowymi reflektorami oraz wnętrzem z kokpitem inspirowanym większym Passatem. To był pierwszy model Polo z hamulcami wspomaganymi.
Wnętrze zaczynało się od prostego materiału w jednolitym kolorze i czarnego kokpitu. W wersjach CL i GL była inny rodzaj tapicerki oraz niebieski kokpit. Samochód był wyposażony w stero oraz boczne lusterko wsteczne.