Piąta generacja Volkswagena Polo zadebiutowała w 2009 roku, a pięć lat później przeszła lifting, aby odświeżyć swój wizerunek na rynku.
Piąta generacja Polo została wybrana „Samochodem Roku 2010” w Europie, co było zasłużonym uznaniem za sprzedaż ponad 14 milionów egzemplarzy na całym świecie we wszystkich generacjach od 1975 roku. W 2014 roku samochód został odnowiony zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Wersja 3-drzwiowa Polo z 2014 roku otrzymała nowy przód z designem świateł, inspirowanym modelem Scirocco. Co więcej, nowy wygląd przedniego zderzaka pokazał szerszy gril na osłonie, a także bardziej wydłużony dolny krawędź, która miała aktywną rolę w ochronie pieszych, bardziej niż w wykorzystaniu aerodynamicznym.
W środku cała gama modeli została wyposażona w system infotainment z ekranem dotykowym zainstalowanym na centralnej konsoli. To był nowy pomysł dla małego segmentu, w którym samochód się znajdował. Dostęp do pięciu pasażerów był łatwy dzięki długim bocznym drzwiom. Wewnątrz było całkiem dużo miejsca, nawet dla trzech pasażerów na kanapie. Oparcie kanapy było standardowo dzielone.
Samochód był wyposażony w szeroki wybór silników diesla i benzynowych. Dla niektórych wersji standardową skrzynią biegów była 5-biegowa manualna, a dla innych – 6-biegowa. Skrzynia DSG znajdowała się na liście opcji zarówno dla jednostek diesla, jak i benzynowych.
Volkswagen Polo to jeden z najlepiej sprzedających się samochodów segmentu supermini na świecie, z blisko 14 milionami wyprodukowanych egzemplarzy. Supermini? Tak przynajmniej nazywa się klasa Polo w Niemczech, w międzynarodowej terminologii przemysłu motoryzacyjnego to segment B. Niezależnie od nazwy segmentu i jego kompaktowych wymiarów, atrakcyjnych cen oraz dobrego zużycia paliwa, Polo nie ma niczego małego. Tym bardziej, że debiutuje teraz nowa generacja bestsellera, która została znacząco zaktualizowana pod względem technicznym. Nowe silniki EU-6 oraz systemy infotainment i asysty w VW Polo poczyniły ogromne postępy.
Weźmy pod uwagę silniki: cała gama silników została przystosowana. Volkswagen osiągnął poprawę wydajności paliwowej wynoszącą aż 21 procent. Nowe Polo TDI BlueMotion ustanawia rekord; przy połączeniu zużycia paliwa wynoszącym 3,2 l/100 km (82 g/km CO2) jest jednym z najbardziej oszczędnych samochodów na świecie. Polo TSI BlueMotion, dostępne od jesieni 2014 roku, oznacza również pierwszy raz, gdy Volkswagen z silnikiem benzynowym jest sprzedawany jako niezależny model BlueMotion. W tym samochodzie wartości wynoszą 4,1 l/100 km i 94 g/km CO2.
Wygoda i bezpieczeństwo przekraczają granice klasowe
Volkswagen Polo z 2014 roku zwiększa swoją przewagę nad konkurencją dzięki imponującemu zestawowi nowych funkcji wygody i bezpieczeństwa, które są unikalne w tej klasie. Polo będzie również jednym z pierwszych samochodów kompaktowych, które zadebiutują z charakterystycznymi reflektorami LED – również od jesieni 2014 roku. Ponadto model podstawowy, Polo Trendline, będzie wyposażony w reflektory K7 jako standard. Kolejną zaprojektowaną funkcją, która będzie dostępna natychmiast po rozpoczęciu sprzedaży, są okrągłe reflektory z podwójną soczewką technologią H7 (standard od Polo Comfortline).
Nowy elektro-mechaniczny system wspomagania kierownicy poprawia właściwości kierowania
Volkswagen oferuje również nowy, opcjonalny układ zawieszenia Sport Select – który wykorzystuje elektronicznie sterowane amortyzatory – aby kierowcy mogli wybierać między dwoma charakterystykami strojowymi przy naciśnięciu przycisku. Wiele innych systemów asysty z klasy Golfa również trafia do nowego Volkswagen Polo. Należą do nich standardowy system automatycznego hamowania po kolizji (automatycznie inicjuje hamowanie po kolizji), system alarmowy kierowcy, system monitorowania ruchu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i tempomat adaptacyjny (ACC). Widok do tyłu może być teraz również wyostrzony przez opcjonalną kamerę tylnej asysty.
Postępowy świat infotainment
Systemy radio i radio-nawigacyjne zostały przemyślane na nowo; jako systemy drugiej generacji odzwierciedlają nowoczesną technologię w tzw. modularnym systemie infotainment (MIB). To znaczy, że oprogramowanie i sprzęt tych systemów podążają za światem infotainment większego Golfa i – w zależności od wersji – mogą oferować funkcje takie jak strumieniowe przesyłanie dźwięku przez Bluetooth (z smartfonem, w tym wyświetlanie okładek i kontrola dotykowa), czujnik zbliżeniowy (inne szczegóły menu wyświetlane są, gdy ręka zbliża się do ekranu), powiększanie mapy w trybie nawigacji dwoma palcami (jak na smartfonie) oraz interfejs telefonu z zewnętrzną anteną pojazdu przez indukcyjne sprzężenie. Wszystkie cztery systemy mogą być wyposażone w cyfrowe odbiorniki radiowe (DAB+). Dodatkowo, specjalne aplikacje smartfonowe mogą być dostępne na ekranie dotykowym za pomocą MirrorLink™.
Premiery wiosną 2014
Wizualnie nowa Polo wyróżnia się bardziej wyraźnym przodem i tyłem. Świeże kolory, nowe materiały wnętrza i wiele innych detali wyposażenia doskonali samochód Volkswagen. Najnowsza generacja Polo trafi na rynek wiosną 2014 roku. Pierwsze dostawy będą miały miejsce w Niemczech – gdzie, swoją drogą, samochód będzie oferowany w tej samej cenie sprzedaży co poprzedni model, mimo ulepszonych funkcji i nowej technologii. Większość innych krajów europejskich natychmiast po tym. W Afryce i Azji, następca „Samochodu roku 2010” zadebiutuje w drugiej połowie roku. Oprócz wersji podstawowych (Trendline, Comfortline i Highline), Polo będzie ponownie oferowane jako GTI, BlueGT, CrossPolo oraz wspomniany model BlueMotion. Podobnie jak w przypadku debiutów modelu up! i Beetle, podczas wprowadzenia na rynek Volkswagen wprowadza również wyłącznie wyposażony model startowy w Europie: Polo „Fresh”. Ten ekskluzywny model limitowanej edycji będzie oferowany w pięciu kolorach nadwozia, z ekskluzywnymi detalami wyposażenia i dwukolorowym wnętrzem.
Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
Nowo opracowany elektromechaniczny system kierowniczy debiutuje w Volkswagenie Polo. Kompaktowy system został bezpośrednio zintegrowany z kolumną kierowniczą. Nowy system kierowniczy Polo wyróżnia się bardzo precyzyjną i zwrotną reakcją oraz właściwościami kierowania, a także bardzo skutecznie odizolowuje drgania nawierzchni. System działa z mechanizmem kierowniczym (z przekładnią ślimakową), który jest napędzany silnikiem elektrycznym.
Zawieszenie Sport Select
Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Polo elektronicznie regulowane amortyzatory. Stanowią one podstawową technologię nowego, opcjonalnego zawieszenia Sport Select. Podstawowe dostrojenie tego zawieszenia jest już sportowe, ale bardziej komfortowe niż konwencjonalne zawieszenie sportowe. Kiedy kierowca naciśnie przycisk „Sport” (w górnej części konsoli środkowej), aktywuje to elektromechaniczny zawór przełączający w amortyzatorach, który zmienia ich strojenie z tego sportowego, ale komfortowego, na sztywniejsze charakterystyki zawieszenia sportowego.
Adaptacyjny tempomat (ACC)
System korzysta z radaru zintegrowanego w przednim końcu. Żądaną prędkość pojazdu można określić w zakresie od 30 do 160 km/h. ACC działa zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z DSG (skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem). We wszystkich Polo z DSG, gdy pojazd przed nimi zatrzyma się, system ACC wygodnie hamuje Polo do całkowitego zatrzymania. ACC utrzymuje określoną prędkość pojazdu wraz z wcześniej wybraną odległością do pojazdu przed nim, a także automatycznie hamuje lub przyspiesza w płynącym ruchu. Kierowcy mogą indywidualnie dostosować dynamikę systemu, wybierając konkretny program jazdy. Jeśli nowe Volkswagen Polo zostanie zamówione z ACC, otrzyma system monitorowania ruchu Front Assist oraz awaryjne hamowanie w mieście. Alternatywnie moduł z Front Assist i awaryjnym hamowaniem w mieście można zamówić oddzielnie, tj. bez ACC.
System monitorowania ruchu Front Assist. Front Assist wykorzystuje radar zintegrowany w przednim końcu, aby ciągle monitorować odległość do poruszających się pojazdów przed. Front Assist wspomaga kierowcę w krytycznych sytuacjach, wstępnie przygotowując system hamulcowy i wysyłając wizualne oraz akustyczne ostrzeżenia, aby poinformować kierowcę. W drugim etapie podkreśla konieczność reakcji lekkim szarpnięciem hamulca. Jeśli kierowca hamuje z niewystarczającą siłą, system może wygenerować ciśnienie hamulca, które jest konieczne do uniknięcia kolizji, co może być znacznie wyższe. Jeśli kierowca nie reaguje wcale, Front Assist automatycznie hamuje – jeśli to konieczne, aż Polo zatrzyma się. System również wspomaga kierowcę, ostrzegając, jeśli nie ma wystarczającej odległości do pojazdu przed.
Awaryjne hamowanie w mieście
Awaryjne hamowanie w mieście to rozbudowa systemu Front Assist. Monitoruje przestrzeń przed Volkswagenem za pomocą radaru. System działa przy prędkościach poniżej 30 km/h. Jeśli kierowca nie reaguje w sytuacji z nadchodzącą kolizją z pojazdem przed, który porusza się lub stoi, to system hamulcowy jest wstępnie przygotowywany jak w Front Assist. W razie potrzeby, Awaryjne hamowanie w mieście automatycznie inicjuje mocne hamowanie, aby ograniczyć powagę wypadku. Dodatkowo kierowca jest wspomagany maksymalną siłą hamowania, jeśli siła nacisku na pedał przez kierowcę jest niewystarczająca.
Standardowy system automatycznego hamowania po kolizji
Technologicznym szczytem nowego Polo jest standardowy system automatycznego hamowania po kolizji. Po kolizji automatycznie hamuje pojazd, aby uniknąć wtórnych kolizji lub zmniejszyć ich siłę. System automatycznego hamowania po kolizji jest uruchamiany, gdy wykryto kolizję pierwotną. Zapewnia kontrolowane prowadzenie pojazdu przez kierowcę, nawet w przypadku automatycznego hamowania. Kierowca może w każdej chwili „przejąć” kontrolę nad systemem automatycznego hamowania po kolizji. System jest dezaktywowana, jeśli wykryje, że kierowca przyspiesza. System automatycznego hamowania po kolizji jest również dezaktywowana, jeśli kierowca inicjuje mocne hamowanie przy większym opóźnieniu niż opóźnienie systemu.
System ostrzegania o uwadze kierowcy
System ostrzegania o uwadze kierowcy wykrywa opadające skupienie kierowcy i wysyła akustyczne ostrzeżenie przez pięć sekund, a w zestawie wskaźników pojawia się komunikat z rekomendacją przerwy w jeździe. Jeśli kierowca nie zrobi przerwy w ciągu najbliższych 15 minut, ostrzeżenie jest powtarzane.
Aż 21 procent oszczędności paliwa dzięki nowym silnikom
Volkswagen wprowadził nową gamę wydajnych silników benzynowych i diesla. Dzięki temu najnowsza generacja dwudrzwiowego i czterodrzwiowego bestsellera jest jeszcze bardziej oszczędna na drodze. Przykład: zużycie paliwa wersji diesla o mocy 90 KM z DSG zmniejszono o 21 procent. Wszystkie silniki spełniają normę emisji EU-6; dodatkowo wszystkie wersje są dostępne z systemem start-stop i trybem regeneracyjnego hamowania (standard od 66 kW / 90 KM).
Nowe silniki benzynowe
Wszystkie silniki benzynowe oferowane w Europie zostały przekształcone w nowe wersje trzy- i czterocylindrowe. Poziomy mocy przy wprowadzeniu na rynek to: 44 kW / 60 KM (wtrysk pośredni / MPI), 55 kW / 75 KM (MPI), 66 kW / 90 KM (wtrysk bezpośredni / TSI) oraz 81 kW / 110 KM (TSI). Zużycie paliwa i emisje w wersji podstawowej o mocy 60 KM – w wersji z systemem start-stop i regeneracyjnym hamowaniem – zostały zmniejszone z 5,5 l/100 km i 128 g/km CO2 do 4,6 l/100 km i 106 g/km CO2. Inny przykład wydajności, który zadebiutuje w drugiej połowie roku, to nowy silnik 90 KM w nowym Polo 1.0 TSI BlueMotion – pierwszy turbo doładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem o pojemności jednego litra w tej serii modelowej. Zużywa tylko 4,1 l/100 km i emituje 94 g/km CO2. Poprzedni model o identycznej mocy 90 KM zużywał 4,9 l/100 km (co odpowiada 113 g/km CO2).
Jak wcześniej, jednym z silników benzynowych najnowszego Polo, który pojawi się w 2014 roku, jest wersja BlueGT z dezaktywacją cylindrów (ACT – aktywne zarządzanie cylindrami). Silnik teraz wydaje moc 110 kW / 150 KM zamiast poprzednich 103 kW / 140 KM. Plany dotyczą również nowego Volkswagena Polo GTI. Tutaj moc silnika wzrosła z 132 kW / 180 KM do 141 kW / 192 KM.
Nowe silniki diesla
Również nowe w Polo są trzy turbodiesle (TDI) z bezpośrednim wtryskiem i trzema cylindrami; wszystkie teraz generują moc z pojemności 1,4 litra (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). Zakres mocy jest identyczny z poprzednim modelem: 55 kW / 75 KM, 66 kW / 90 KM oraz 77 kW / 105 KM. Wersje o mocy 75 i 90 KM będą dostępne przy wprowadzeniu na rynek; wersja 105 KM pojawi się z opóźnieniem.
Ciekawe jest porównanie właściwości nowego 1,4 TDI z tymi wycofanego 1,2 TDI. Zwiększenie pojemności do 1,4 litra prowadzi do znacznej poprawy momentu obrotowego przy starcie i rezultuje w bardziej harmonijnych krzywych momentu i mocy. Nawet w wersji 75 KM, potężne 210 Nm momentu obrotowego jest już dostępne przy niskich 1,500 obr./min. Nowy silnik trzy-cylindrowy oferuje również bardzo dobre właściwości komfortowe.
Technologia wprowadzona przez Volkswagena w celu zwiększenia komfortu obejmuje nowe łożyska silnika; silniki mają także wałek wyrównawczy i dwumasowe koło zamachowe, aby zminimalizować wibracje i hałas. Nowo zaprojektowana pokrywa silnika i specjalna osłona miski olejowej przyczyniają się do dalszego zmniejszenia emisji akustycznych.
Nowa generacja silników znacznie poprawiła wydajność TDI. Ponownie 75 KM Polo TDI BlueMotion przoduje w oszczędności paliwa; w tej wersji Volkswagen dodatkowo obniżył zużycie paliwa z niezwykle dobrego 3,4 l/100 km do 3,2 l/100 km (z 88 g/km CO2 do 82 g/km). Szczególnie godny uwagi jest świetny postęp osiągnięty w Polo TDI z DSG i 90 KM. Ten nowy model ma zużycie paliwa wynoszące 3,4 l/100 km (89 g/km CO2). Wartości dla poprzedniego modelu wynosiły 4,3 l/100 km i 112 g/km CO2; to stanowi 21-procentową poprawę efektywności paliwowej.
Bardziej precyzyjny
Gdy zadebiutował w 2009 roku, Volkswagen Polo (pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP) był również pionierem w wizualnym designie. To był pierwszy raz, kiedy Volkswagen wprowadził swoją współczesną „DNA designu” w segmencie B (klasa EU) po jego początkowym wprowadzeniu w Scirocco i Golfie. W przeciwieństwie do wielu innych samochodów w swojej klasie, Polo przyjęło wyraźnie bardziej dojrzały i sportowy wizerunek oparty na języku projektowania określonym przez głowę działu projektowania Waltera de Silvę (Grupa) i Klausa Bischoffa (Marka) – który charakteryzuje się znacznym użyciem elementów poziomych z przodu i z tyłu, czystymi liniami w całym i potężną sekcją barkową. Ten wyrafinowany design z czystymi liniami został teraz uczyniony jeszcze bardziej precyzyjnym i ostrym. Projektanci dalej rozwijali stylizację przodu i tyłu, aby była bardziej wyrazista. Nowe wzory reflektorów i tylnych świateł nadają samochodowi również szczególną charyzmę. Nowe Polo ma długość 3,972 mm (+ 2 mm), szerokość 1,682 mm (bez lusterek) i wysokość 1,453 mm.
Przód
Stylizacja przodu – ma znacznie bardziej trójwymiarowy i sportowy wygląd dzięki nowemu zderzakowi i większemu dolnemu wlotowi powietrza. Nowa chromowana listwa to element strukturalny designu, który wizualnie łączy dwa reflektory przeciwmgielne i nadaje Polo szerszy wygląd. Równocześnie, listwa przesuwa wizualny środek ciężkości niżej. W międzyczasie, inny element chromowany wspiera formalną integrację kratki z wzorem reflektorów w Volkswagenie Polo Comfortline i Highline; ta chromowana linia łączy centra reflektorów z poziomym układem kratki chłodnicy, co również robi wyrafinowane wrażenie.
Reflektory LED
Najnowsza generacja Polo wprowadza bardzo innowacyjny design oświetlenia do serii modelowej. Volkswagen opracował całkowicie nowe reflektory w technologii LED dla wersji najwyższej Polo – pierwszy raz w serii modelowej i w całej klasie. Te diodowe reflektory dualne, o bardzo szczegółowym awangardowym designie, są niezaprzeczalne – nawet z daleka – i mają wyraźne reflektory. Światło reflektorów LED jest jeszcze bielsze i bardziej podobne do światła dziennego niż światło reflektorów ksenonowych, a także mniej obciąża oczy kierowców podczas jazdy o świcie, zmierzchu lub w nocy. Reflektory LED będą dostępne dla Volkswagen Polo Trendline, Comfortline, Highline i GTI.
Tył
W obszarze zderzaka tylnego szerokość pojazdu jest podkreślona przez bardziej rozwiniętą stylizację, czystszy poziomy układ oraz szersze wycięcie na tablicę rejestracyjną. Trapezoidalny kształt tej strefy przechodzi do tylnych kół, co tworzy bardziej dynamiczne napięcie powierzchni. Tylne reflektory osadzone w zderzaku również dają wizualne wrażenie większej szerokości. Tylne światła również zostały zaprojektowane na nowo.
Profil boczny
Z boku zaktualizowane Polo można odróżnić po sześciu nowych wzorach felg, które są oferowane w sumie dziesięć. Nowością w ofercie felg są standardowe felgi aluminiowe dla Polo Comfortline (15 cali) i Polo Highline (16 cali). Nowo opracowane felgi aluminiowe 17-calowe można zamówić jako opcję. Są też trzy inne nowe felgi aluminiowe dla wersji Polo BlueMotion (15 cali), CrossPolo (17 cali) oraz Polo GTI (17 cali). Zostały zaprojektowane również nowe osłony kół dla standardowych stalowych 15-calowych felg w wersji podstawowej.
Osiem nowych kolorów nadwozia
Osiem z 15 dostępnych kolorów jest nowych: „Pure White”, „Urano Grey”, „Blue Silk Metallic” (dotychczas ekskluzywny kolor dla Polo BlueGT), „Sunset Red Metallic”, „Corn Flower Blue”, „Clear Water Blue Metallic” (kolor specjalny dla Polo BlueMotion) oraz „Honey Orange Metallic” i „Titanium Beige Metallic” (kolory customowe dla CrossPolo).
Nowy układ wskaźników i konsoli centralnej
W najnowszym VW Polo wprowadzono wiele nowych ulepszeń ergonomicznych i wizualnych we wnętrzu. Obok nowego trójramiennego koła kierownicy z klasy Golfa, nowa tablica wskaźników z efektem 3D jest wyraźnym elementem wizualnym. Wskaźniki, stylizowane w typowym dla Volkswagena stylu, są starannie wykonane i bardzo precyzyjne. Układ sterowania na przeprojektowanej konsoli centralnej jest bardzo intuicyjny. Na górnym poziomie sterowania, tuż pod wlotami powietrza, znajduje się panel sterujący, który został rozbudowany z siedmiu do dziewięciu przycisków; umieszczony w środku i łatwo dostępny, na przykład, jest moduł świateł awaryjnych.
Nowe systemy radia i radio-nawigacji
Na następnym poziomie sterowania konsoli centralnej znajduje się moduł infotainment, który jest łatwy do zobaczenia. Najnowszy Volkswagen Polo jest pierwszym Volkswagenem, który otrzymuje drugą generację systemów radia i radio-nawigacji „modularnego systemu infotainment” (MIB). Tutaj dostępne są cztery jednostki z ekranami dotykowymi: model „Composition Touch” reprezentuje system podstawowy; ma monochromatyczny wyświetlacz 5 cali, interfejsy SD i AUX-IN oraz przednie głośniki. Powyżej tego systemu znajduje się „Composition Colour”; oferuje wyświetlacz kolorowy 5 cali, dwa dodatkowe tylne głośniki, napęd CD (w tym funkcję MP3/WMA) oraz różnorodność faz (system podwójnego odbioru). Maksymalny poziom rozszerzenia w ramach modułów radiowych-CD nosi nazwę „Composition Media”. Jego cechy obejmują interfejs USB oraz kolorowy wyświetlacz 6,5 cala z czujnikiem zbliżeniowym, interfejs telefonu Bluetooth, przeglądarkę JPEG do odtwarzania grafiki oraz opcjonalnie rozpoznawanie głosowe. Najwyższa jednostka nowej generacji systemów infotainment to „Discover Media”; w porównaniu do „Composition Media” dodaje system nawigacyjny. Opcjonalnie systemy można rozszerzyć o integrację z iPodem (MEDIA-IN) i kamerę tylnej asysty (od Composition Colour).
MirrorLink™ wprowadza aplikacje na pokład
Po raz pierwszy opcjonalny MirrorLink™ będzie oferowany jako funkcja w połączeniu z systemami infotainment „Composition Media” i „Discover Media”. Dzięki temu możliwe jest wyświetlanie i kontrolowanie treści oraz funkcji wyświetlanych na smartfonie na ekranie dotykowym systemu infotainment Polo. Aby uniknąć rozpraszania kierowcy, podczas jazdy dostępne będą tylko specjalnie skonfigurowane aplikacje. Volkswagen zaoferuje aplikacje, które oprócz geo-koordynatów z jednostki nawigacyjnej mogą także uzyskiwać dane pojazdu, takie jak prędkość obrotowa silnika, prędkość samochodu i poziom paliwa. Można również korzystać z aplikacji, które nie są bezpośrednio związane z obsługą pojazdu, takich jak radio internetowe i serwisy informacyjne, pod warunkiem, że wspierają MirrorLink™. Aby poprawić jakość odbioru i jednocześnie zredukować emisję promieniowania z telefonu komórkowego, smartfon można bezprzewodowo połączyć z zewnętrzną anteną Polo – za pomocą interfejsu mobilnego „Comfort”. Tutaj wystarczy położyć telefon na przedzie w schowku na konsoli centralnej. Telefon ładowany jest przez złącze USB.
Nowy interfejs klimatyzacji i akcenty chromowane
Specjaliści od wnętrz także zoptymalizowali sterowanie systemami klimatyzacji (ręcznym lub automatycznym). Są one rozmieszczone poniżej systemu infotainment. Chromowane akcenty na panelach wykończeniowych drzwi, wlotach powietrza i wokół konsoli zmiany biegów również podkreślają wyrafinowaną atmosferę.
Rozszerzone funkcje standardowe
Jak w poprzednim modelu, Volkswagen ponownie oferuje trzy poziomy wyposażenia w Polo modelu 2014: „Trendline”, „Comfortline” i „Highline” (inne wersje będą wkrótce, takie jak BlueGT, GTI, BlueMotion i Cross). Nabywcy zyskają jeszcze więcej wartości dodanej, szczególnie w wersji podstawowej. Weźmy Niemcy, gdzie standardowe cechy Polo Trendline obejmują teraz 15-calowe koła zamiast 14-calowych, dzieloną tylną kanapę z podwójną podłogą, nowoczesne wspomaganie kierownicy, zdalne sterowanie centralnym zamkiem, wyświetlacz wielofunkcyjny i system monitorowania ciśnienia w oponach.
Wyposażenie Polo Comfortline zostało wzbogacone o 15-calowe felgi aluminiowe (wcześniej 15-calowe stalowe), ParkPilot z przodu, system radiowy „Composition Touch” oraz wyświetlacz wielofunkcyjny Plus. Polo Highline jest teraz standardowo wyposażone w 16-calowe felgi aluminiowe (wcześniej 15-calowe) oraz nowy system ostrzegania o uwadze kierowcy. Inne nowe funkcje będą oferowane jako opcje; obejmują one elektrycznie składane lusterka, automatyczne włączanie świateł mijania i kamerę tylnej asysty. Podobnie jak w poprzednim modelu, nowe Polo będzie również oferowane z dużym panoramicznym dachem otwieranym/uchylanym.
Model startowy: Polo Fresh
Jak w debiutach modeli up! i Beetle, Volkswagen oferuje ekskluzywnie wyposażony model na europejski debiut VW Polo: „Fresh”. Jego atrakcje to zauważalnie wyrafinowane dwukolorowe wnętrze.
Dostosowane zewnętrze
Ten specjalny model, dostarczany z 16-calowymi kołami w nowym wzorze „Portago” (w ekskluzywnej kolorystyce „High Gloss Steel”), i preferowane malowane w „Cornflower Blue”, wizualnie odróżnia się czarnymi pokrywami lusterek, oświetleniem tablicy rejestracyjnej LED, błyszczącą czarną osłoną kraty chłodnicy, standardowymi światłami przeciwmgielnymi, przyciemnionymi tylnymi szybami (od słupka B w tył), również przyciemnionymi tylnymi światłami i znaczkami „Fresh” na przednich błotnikach. Oferowane jako alternatywy dla „Cornflower Blue”, znanego jako kolor komunikacyjny nadwozia, są „Pure White”, „Reflex Silver”, „Oryx White” i „Deep Black”.
Dostosowane wnętrze
Polo Fresh również spełnia swoją nazwę wewnątrz, ponieważ zaprojektowano je w dwóch kolorach. Wyrafinowany wygląd „Ceramique” to jasne powierzchnie wkładów drzwiowych i dolnego deski rozdzielczej z pokrywą schowka. W stylu „Ceramique” są również środkowe panele siedzeń; uzupełniają je kontrastowe części w kolorze „Dark Palladium”, które pojawiają się na panelach wykończeniowych drzwi, górnej części zestawu wskaźników, zamkniętej konsoli centralnej z panelem w kolorze „Dark Rhodium Fine”, częściach bocznych i dodatkowych sportowych siedzeń, podłokietniku oraz dolnych częściach słupków A i B. Alternatywnie, środkowe panele siedzeń mogą być skonfigurowane w „Dark Palladium”. Czarna skóra i jej jasne kontrastujące przeszycie („Ceramique”), które wykończają koło kierownicy oraz uchwyt hamulca ręcznego i dżojstik, są również wyrafinowane.