VOLKSWAGEN Polo 5 drzwiowe 2009-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Polo 5 drzwiowe 2009-2014

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Polo 5 drzwiowe 2009-2014

Volkswagen zaprezentował się w pełnej okazałości podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2009 roku, wprowadzając na rynek piątą generację modelu Polo, dostępną w wersji 3- lub 5-drzwiowej.

Polo rozpoczęło swoją historię jako tańsza wersja Audi 50 w latach 70-tych i stało się bardzo ważnym modelem w ofercie Volkswagena. Model ten zyskał przewagę nad konkurencją z Francji i Włoch głównie dzięki bardziej zaawansowanym silnikom diesla, które okazały się niezwykle oszczędne. W piątej generacji Polo wprowadziło nowy język designu, który później znalazł swoje odbicie w większych modelach niemieckiego producenta.

Był to istotny krok z punktu widzenia designu, z kanciastymi liniami i sportowym wyglądem przedniego zderzaka. Skierowane ku dołowi reflektory i szeroki grill w dolnej części zderzaka nadawały sportowy wygląd, nawet w wersji pięciodrzwiowej. Jedynym elementem, który został zachowany z czwartej generacji, była trzecia szyba boczna umieszczona za tylnymi drzwiami, co poprawiało doświetlenie wnętrza i zmniejszało martwe punkty widzenia.

Wnętrze Polo oferowało kubełkowe fotele z przodu, z konsolą środkową pomiędzy nimi, na której znajdowały się dźwignia zmiany biegów oraz hamulec ręczny. Deska rozdzielcza była typowa dla Volkswagena, z zaokrąglonymi krawędziami, miękkimi materiałami oraz centralnym panelem dla systemu multimedialnego i jednostki klimatyzacji. W zestawie wskaźników projektanci Polo umieścili wyświetlacz TFT pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem, rezygnując z wskaźników poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej. Z tyłu standardowo zastosowano dzieloną (60:40) kanapę, która oferowała wystarczająco przestrzeni na nogi dla średnio wysokich pasażerów.

Pod maską Volkswagen zainstalował niezwykle szeroką gamę silników, połączonych z 5- lub 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Producent zrezygnował z automatycznych skrzyń biegów opartych na konwerterze momentu obrotowego i przeszedł na 7-biegowe skrzynie z podwójnym sprzęgłem.

Pod względem wizualnym Volkswagen Polo został opracowany 1:1 zgodnie z zasadami nowego „DNA designu” Volkswagena. Scirocco, pierwszy model z tego kręgu, w 2008 roku wzięło udział w wyścigach, zdobywając pierwsze miejsce wśród najlepszych samochodów na świecie. Dzisiaj to coupé zachowuje swoją wartość znacznie lepiej niż jakikolwiek inny samochód w Niemczech. Druga fala nowego DNA zadebiutowała również w 2008 roku w nowym Volkswagenie Golfie oraz jego wysokodachowym odpowiedniku, Volkswagenie Golf Plus. Te modele odzyskały pierwsze miejsce w oczach nabywców, co potwierdzają statystyki rejestracyjne. Teraz zjawia się trzeci model oparty na nowym DNA designu Volkswagena – Polo.

Bliska współpraca projektantów, inżynierów rozwoju i ekspertów produkcji

Warunkiem wdrożenia tej filozofii projektowania, charakteryzującej się największą precyzją i klarownością, są nowoczesne i innowacyjne metody rozwoju i produkcji. Projektanci, inżynierowie rozwoju i eksperci od produkcji w Volkswagenie współpracują ze sobą w bliższej interakcji niż zazwyczaj. Ich celem było wyprodukowanie poziomu jakości, zarówno technicznej, jak i wizualnej, który zazwyczaj występuje tylko w samochodach z wyższej półki. Ta współpraca została zrealizowana z dużym sukcesem w ciągu ostatnich dwóch lat przez zespół kierowniczy pod przewodnictwem prof. dr. Martina Winterkorna. W tym zespole eksperci, tacy jak prof. dr. Jochem Heizmann (członek zarządu Volkswagen Group; produkcja), dr Ulrich Hackenberg (członek zarządu marki Volkswagen; rozwój) oraz Walter de Silva (szef designu grupy) łączą swoje kreatywne siły, aby projektować i produkować samochody takie jak nowy Volkswagen Polo.

Design i wymiary

Dzięki nowemu DNA designu zdefiniowanemu przez Waltera de Silvę, wrażenie, jakie wywiera Volkswagen Polo – w przeciwieństwie do wielu innych samochodów z tzw. klasy A0 lub supermini – nie jest wymuszone ani 'cute’; jest raczej dojrzałe.

Nowy Volkswagen Polo prezentuje nową twarz rodziny Volkswagena

VW Polo, z wyraźnie nową twarzą rodziny Volkswagena, jest celowym i imponującym samochodem, który – mierząc zaledwie 3 970 milimetrów długości (+54 milimetry w porównaniu do poprzedniego modelu) i 1 682 milimetry szerokości (+32 milimetry) – oferuje przestrzeń dla pięciu osób oraz wiele bagażu (280 do 952 litrów). Zwiększona szerokość pojazdu, w połączeniu z obniżeniem wysokości (-13 do 1 453 milimetrów), nadaje Volkswagenowi Polo bardziej dynamiczną postawę i zdecydowany wygląd. Sam design definiują ostre, precyzyjne linie, bez stylistycznych chwytów, które szybko tracą popularność; w dłuższej perspektywie mniej znaczy więcej – a konsekwentnie wysokie wartości odsprzedaży Volkswagena są długotrwałym dowodem na tę tezę.

Kreatywny dotyk Waltera de Silvy w stylu „Semplicità”

Dlatego Walter de Silva celowo zadeklarował „La Semplicità” – „prostotę” – jako swoje credo. „La Semplicità” w żadnym wypadku nie oznacza ograniczenia funkcji. Wręcz przeciwnie. Walter de Silva: „Elegancja i emocjonalność, sportowość i dynamika, wciąż prowadzą projektowanie i stylizację. W dążeniu do prostoty i klarowności, trzeba starannie rozważyć, jak wyrazić intencje projektantów, jednocześnie zwracając uwagę na obserwatora.”

Punktem wyjścia dla tych rozważań jest odbicie samochodu w marce Volkswagen, jej historii i wartościach. „Niektóre charakterystyczne elementy designu”, mówi de Silva, „stały się typowe dla marki. Opanowanie architektury i zrównoważenie proporcji stworzyły fundament, nacisk na poziome linie stał się wspólną cechą modeli, a dosłowna miłość do detali stała się istotnym środkiem wyrazu.” Przede wszystkim jest to bardzo wysoki poziom jakości, który można wyraźnie dostrzec w niepowtarzalnej precyzji linii samochodu oraz w obróbce jego powierzchni. Nowy Volkswagen Polo odzwierciedla te zasady projektowania w sposób doskonały.

„Polo,” podkreśla de Silva, „prezentuje pewne proporcje. Gdy tylko zobaczysz ten samochód, uderza cię jego dynamiczny wygląd, podczas gdy design jest czysty, a ogólny wygląd bardzo celowy. Zredukowane promienie, ciasne szwy i ekstremalnie ostre krawędzie w profilu bocznym, pokrywie silnika i tylnej klapie podkreślają logiczny koncept designu samochodu. Przede wszystkim zwiększona szerokość prowadzi do bardzo pełnego, mocnego obrazu z każdej perspektywy.”

Przednia część

Rodzinny wygląd Volkswagena, specjalnie dostosowany do VW Polo z płaską kratką i zespołem świateł, który charakteryzuje markę od czasów Scirocco – podkreśla dodatkową szerokość samochodu. Ponadto, przekazuje obraz bardzo niskiego środka ciężkości pojazdu. Harmonijnie zintegrowane w tym wyglądzie są zderzaki w kolorze nadwozia Volkswagen Polo, znajdujące się poniżej czarnej kratki.

W trzeciej poziomej linii poniżej znajduje się duży wlot powietrza, który dostarcza wystarczającą ilość powietrza do silnika i hamulców. Po bokach ta czarna linia zawiera światła do jazdy dziennej i reflektory przeciwmgielne z wbudowanymi kierunkowskazami. Światła do jazdy dziennej oszczędzają do 0,15 litra paliwa na 100 kilometrów w porównaniu do konwencjonalnych świateł do jazdy ciągłej. Zaledwie kilka centymetrów nad drogą, wąski spoiler w kolorze nadwozia przykuwa uwagę. Ten spoiler został przesunięty do przodu i w znaczący sposób przyczynia się do wzorowej ochrony pieszych.

Volkswagen oferuje Polo z dwoma różnymi rodzajami reflektorów, w zależności od wybranych opcji: wersja podstawowa „Trendline” jest wyposażona w reflektory H4. Reflektory podwójne H7 są instalowane od wersji „Comfortline”. W reflektorach zintegrowane są również światła kierunkowskazów. W zakresie stylizacji zewnętrzne i wewnętrzne cechy reflektorów z ich różnymi elementami oświetleniowymi tworzą jedną całość razem z liniami kratki chłodnicy.

Tylna część

Tył samochodu charakteryzuje się geometricznym porządkiem i sportowością. Wskazówka stylistyczna z reflektorów, której linia kończy się w górę, jest powtórzona w światłach tylnych. One również posiadają bardzo charakterystyczny wygląd nocny i rozciągają się na szerokie ramiona Volkswagena Polo. Wsparcie na tych ramionach – w obszarze bocznej „linii charakterystycznej” samochodu, widocznej z każdej perspektywy – stanowi sekcja dachu. Tymczasem tylna klapa rozciąga się aż do zderzaka. Tak jak w Volkswagenie Golfie, tylna klapa Polo otwierana jest za pomocą logo VW, które obraca się do góry i pełni funkcję uchwytu. W standardzie: spoiler w górnej części dachu zintegrowany w tylnej klapie.

Obraz samochodu jest również wyjątkowo mocny z tyłu. Z tego kąta widać wyraźnie, jak projektanci wykorzystali zwiększoną szerokość toru (+29 milimetrów z przodu i +30 z tyłu) i wydłużyli zewnętrzne koła wzdłuż pionowej płaszczyzny, aż do nadkoli, jak gdyby wykrojone nożem. Dlatego Volkswagen Polo może łatwo pomieścić bardzo duże zestawy kół opon. Zakres dostępnych rozmiarów opon sięga aż do 215/40 R17.

Profil boczny

Linię profilu bocznego dominują między innymi wyraźnie sportowy zwis przedni oraz ekstremalnie krótki zwis tylny, wyraźnie zarysowana „linia charakterystyczna” oraz niski dach opadający w stronę tyłu. Wyraźna linia ramienia nadaje pojazdowi nową strukturę boczną i podkreśla jego ogólnie męski wygląd. Od czwartej generacji pięciodrzwiowe VW Polo jest również wyposażone w tzw. „trzy okna”. Odnosi się to do trzeciego okna bocznego zintegrowanego w słupku C. Cechą tego designu jest szczególnie widoczna w nowym Volkswagenie Polo. W okolicy słupków A i C, dolna linia okna również biegnie w górę, nawiązując do stylizacji reflektorów i świateł tylnych. Również rzucające się w oczy są wyraźne progi boczne, których kształt przynosi korzyści aerodynamice. Podwozie VW Polo jest zoptymalizowane pod odpowiedni przepływ powietrza. Dodatkowo, poprawiono aerodynamikę dzięki nowo zaprojektowanym obudowom lusterka zewnętrznego, których opór powietrza został zmniejszony o 20 procent w porównaniu do poprzedniego modelu.

Jakość i pasywne bezpieczeństwo

Wysoka jakość nadwozia i pasywne bezpieczeństwo są bardzo „odczuwalne” w samochodzie, szczególnie w sztywności nadwozia. To wyraźnie widać w nowym Volkswagenie Polo, ponieważ Volkswagen oferuje doskonałą wartość sztywności statycznej na poziomie 180 000 Nm/°. Powód: sztywność statyczna nadwozia samochodu jest kluczową cechą techniczną i ważnym, istotnym parametrem w ocenie subiektywnych parametrów takich jak bezpieczeństwo, jakość oraz komfort jazdy. Wysoka sztywność statyczna nowego VW Polo osiągana jest między innymi dzięki wysokowytrzymałym i bardzo wysokowytrzymałym stalom oraz odpowiedniej konstrukcji strukturalnej dla obciążenia i wzmocnienia węzłów nadwozia.

To wyraźnie ilustruje tylna część Volkswagena Polo: tutaj również znajdują się bardzo sztywne elementy węzłowe z konstrukcją profilu osłonowego, które sięgają dosyć daleko w obszar kontaktowy zawiasów tylnej klapy. Dodatkowo, stosowane są złącza klejowe. Taki sposób konstrukcji optymalizuje podejście wykorzystania systemu węzłowego dla sztywności i produkuje jednorodny rozkład sztywności w górnych sekcjach nadwozia. Podobne przykłady intensywnej konstrukcji profilu mogą być znalezione w całej strukturze nadwozia Volkswagena Polo.

Większa stabilność mimo mniejszej wagi

Sztywność statyczna zdecydowanie nie została osiągnięta kosztem zwiększonej wagi. Wręcz przeciwnie: samochód ma doskonały wskaźnik lekkiej konstrukcji wynoszący 3,6. Im niższy ten wskaźnik, tym bardziej efektywna jest realizacja struktury nadwozia pod kątem lekkości i sztywności. Nowy VW Polo jest zatem doskonałym przykładem wysoko innowacyjnej lekkiej konstrukcji. To, że nadwozie tego Volkswagena jest o 7,5 procent lżejsze niż w poprzednim modelu, pomimo zysków bezpieczeństwa, ilustruje to w sposób imponujący.

Najlepsze wartości dla sztywności dynamicznej

Wysoka sztywność dynamiczna jest istotnym czynnikiem w osiągnięciu doskonałej dynamiki pojazdu, komfortu wibracyjnego i idealnie zrównoważonej akustyki. W nowym Volkswagenie Polo połączenie optymalnej konstrukcji nadwozia, sprytnego doboru materiałów oraz innowacyjnych procesów spawania i klejenia przynosi najlepsze wartości wynoszące 43 Hz dla tzw. naturalnej częstotliwości skręcającej oraz 46 Hz dla naturalnej częstotliwości zginania. Wszystkie istotne strefy nadwozia, wysokie wartości lokalnej sztywności przyczyniają się także do dobrej izolacji akustycznej, a tym samym do wyjątkowo niskiego poziomu hałasu wewnętrznego.

Zachowanie w przypadku kolizji

Wśród swoich celów, VW Polo zostało zaprojektowane z myślą o uzyskaniu nowej, surowszej i bardziej kompleksowej oceny 5-gwiazdkowej EuroNCAP. Wyższa sztywność konstrukcyjna nadwozia Polo przyczynia się do tych wyników. Tylko w obszarze podłogi, wnikanie – w związku z odpornością nadwozia samochodu na odkształcenia w przypadku zderzenia czołowego – zostało obniżone o 50 procent! W przypadku uderzenia bocznego, wartość wnikania została zmniejszona o 20 procent. Konkretne działania podjęte w celu ochrony pasażerów w przypadku zderzenia czołowego, bocznego lub tylnego:

Kolizja czołowa

W przypadku zderzenia czołowego – takiego jak zderzenie offsetowe dwóch pojazdów (z połową nakładania się obu pojazdów), które powszechnie występuje – bardzo sztywna kabina pasażerska tworzy przestrzeń przeżycia dla kierowcy i pasażera. Z przodu specjalnie zaprojektowany, bardzo sztywny poprzeczny człon zderzaka został zaprojektowany do zderzenia offsetowego, ponieważ przyjmuje energię uderzenia i rozprowadza ją na stronę pojazdu, która nie została bezpośrednio dotknięta uderzeniem. W rezultacie oba elementy ramy bocznej mogą teraz wspólnie absorbować energię. Ramy boczne zostały zoptymalizowane, aby osiągnąć krzywą przyspieszenia w przypadku zderzenia czołowego, która znacząco zmniejsza obciążenia dla pasażerów.

Co więcej, dolny poprzeczny człon w obszarze podłogi zaprojektowany jest jako komponent wzmocniony pod względem konstrukcyjnym. Po pierwsze, to zmniejszyło jego wagę o połowę, a po drugie, osiąga bardzo wysoką wytrzymałość. Jak wcześniej wspomniano, to zmniejszyło wnikanie w obszarze podłogi o 50 procent w porównaniu do poprzedniego modelu. Zmniejsza to ogromnie obciążenia biomechaniczne dla stóp i dolnych nóg. Pedaly w Volkswagenie Polo oferują pasywną ochronę; idealnie zapobiegają urazom w przypadku zderzenia, uwalniając przestrzeń dla stóp i dolnych nóg.

Sekcja boczna nadwozia, zaprojektowana jako rodzaj struktury pierścieniowej – wraz z drzwiami w tej ramie – zapewnia dodatkową stabilność, nawet w przypadkach zderzeń czołowych przy minimalnym nakładaniu się. W tzw. ścieżkach obciążenia, tutaj również stosowane są ekstremalnie mocne, częściowo wzmocnione arkusze wzmocnień – w słupku A, podobnie wzmocnionej szynie drzwiowej rozciągającej się do słupka B, w ramie dachu i progach bocznych.

Uderzenie boczne

Zespół rozwojowy VW Polo przypisał szczególny priorytet skutecznej ochronie przed uderzeniem bocznym, ponieważ strefa zgniotu w obszarze drzwi jest oczywiście dość mała. Gdy nowy Volkswagen Polo zderza się z obiektem z boku, energia jest kierowana przez specjalny wzmocniony słupek B oraz profilowane belki uderzeniowe umieszczone ukośnie w drzwiach. W porównaniu do poprzedniego modelu, poprzeczny człon siedzenia i progi boczne zostały znacznie wzmocnione. W ten sposób zarówno prędkość wnikającego obiektu, jak i zderzającego się pojazdu w przypadku zderzenia są zmniejszone o 20 procent w przypadku uderzenia bocznego, jak już wspomniano.

Szczególnie krytyczne są wypadki, w których samochód zderza się z drzewem z boku. Ten przypadek jest symulowany w testach zderzeniowych przez tzw. uderzenie w słup. Karoseria Volkswagena Polo oferuje bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa w tym typie zderzenia, dzięki gorąco formowanej, a zatem bardzo stabilnej ramie dachu i sztywnym progom bocznym. W porównaniu do poprzedniego modelu, wnikanie również zostało tutaj znacznie zmniejszone. A rzeczywiście o 15 procent.

Uderzenie tylne

Tylny obszar nowego VW Polo został wzmocniony przez szczególnie mocne ramy boczne. System paliwowy również zyskuje ochronną obudowę. W tandemie z bardzo stabilną kabiną pasażerską, Volkswagen spełnia najwyższe wymagania w przypadku zderzenia z tyłu.

Bezpieczeństwo pieszych

Obok skupienia się na ochronie pasażerów w Volkswagenie Polo, wysoki priorytet nadano również bezpieczeństwu innych uczestników ruchu. W stosunkowo kompaktowym samochodzie, jak VW Polo, bezpieczeństwo partnerów odnosi się głównie do bezpieczeństwa pieszych. Wymagania związane z bezpieczeństwem pieszych zostały wprowadzone we wczesnej fazie projektowania prac rozwojowych.

W obszarze pokrywy silnika, wewnętrzne blachy zaprojektowano tak, aby zapewnić maksymalną przestrzeń deformacyjną i zapobiec przebiciu na mocny obszar bloku silnika. Zawiasy pokrywy silnika również zostały zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa pieszych. Nadkola mają także oddzielne elementy deformacyjne. Dodatkowo, zderzaki zostały oczywiście włączone do tego konceptu, aby zapewnić jak najlepszą ochronę pieszych.

Systemy zabezpieczeń

Nowy Volkswagen Polo ma skuteczną sieć poduszek powietrznych w standardowym wyposażeniu, w tym zintegrowane poduszki powietrzne głowy i klatki piersiowej (wbudowane w oparcia przednich siedzeń), napinacze pasów i ograniczniki pasów plus wskaźnik zapięcia pasów, zagłówki zapobiegające urazom szyi (oba przednie zagłówki), trzy tylne zagłówki oraz przygotowanie do montażu Isofix dla odpowiednich fotelików dziecięcych. Po stronie aktywnej standardowy program stabilizacji elektronicznej (ESP) dopełnia system bezpieczeństwa.

Najbezpieczniejsze VW Polo w historii

Suma tych działań jest skuteczna. Nadwozie stanowi wyjątkowo dobrą podstawę do osiągnięcia bardzo niskiego obciążenia wypadkowego pasażerów, opierając się na zoptymalizowanej dekeleracji w przypadku zderzenia, niskim poziomie wnikania i stworzonym kokonie bezpieczeństwa. Systemy zabezpieczeń indywidualnie dostosowane do Volkswagena Polo również przyczyniają się do maksymalnego ograniczenia ryzyka odniesienia obrażeń. I dlatego ten Volkswagen staje się jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie na świecie.

Większa stabilność przy niższych kosztach ubezpieczenia

Nadwozie VW Polo – przemyślane do ostatniego szczegółu – ma bezpośredni wpływ na koszty ubezpieczenia. Ponieważ są one zauważalnie niskie. Powód: nawet niewielkie kolizje na parkingu mogą prowadzić do znacznych uszkodzeń. Aby je zminimalizować, system zderzaka z przodu składa się z wyjątkowo stabilnego poprzecznika oraz – co również ma znaczenie – zintegrowanych miękkich elementów deformacyjnych. Dzięki ukierunkowanym środkom wzmacniającym w obszarze systemu dolnych ramek bocznych udało się zwiększyć poziom siły w ramie bocznej o 25 procent (!) w porównaniu do poprzedniego modelu.

Ta energia może być łatwo wchłonięta przez łatwy do wymiany system zderzaka, a droższe podzespoły, takie jak chłodnica i elementy klimatyzacji, są chronione przez ramy boczne. Powstałe uszkodzenia są znacznie mniejsze w przypadku kolizji na parkingu. A to zmniejsza koszty napraw i ma pozytywny wpływ na klasyfikacje ubezpieczeniowe: w Niemczech, podstawowy model Volkswagena Polo został oceniony w klasie odpowiedzialności 16, w klasie części pełnej 15 i klasie pełnej 13. Oznacza to, że nowy Volkswagen osiąga najlepsze oceny w swojej klasie pojazdów.

Wnętrze

Wszystkie Volkswagena znane są z intuicyjnych interfejsów użytkownika i doskonałych właściwości ergonomicznych – niezależnie od proporcji ich kierowcy i pasażerów. To wyraźnie są cechy nowego Pola również. Całe wnętrze zostało przeprojektowane. Począwszy od wersji „Comfortline”, powierzchnia deski rozdzielczej jest ulepszona dzięki tzw. technologii slush (wysokiej jakości struktura powierzchni, miękka w dotyku). Dolna sekcja kabiny oraz wstawki drzwi i panele wykończeniowe mogą być zamawiane w kolorze „Antracyt” lub „Seashell”.

Ergonomia skierowana na kierowcę

Zwraca uwagę środkowa konsola, która jest teraz bardziej zwrócona w stronę kierowcy dla wygody. Sterowanie na tej konsoli jest rozmieszczone jak w poprzednim modelu, ale zostało całkowicie przeprojektowane. Na samym szczycie znajdują się dwa centralne nawiewy, które mają ekskluzywne ramki w wyglądzie aluminium od modelu „Comfortline” („Trendline”: wysoki połysk czarny). Na poziomie konsoli poniżej tego, kierowcy VW Polo znajdą znajomą linię przełączników z takimi detalami jak przełącznik świateł awaryjnych, który jest łatwo dostępny i widoczny, oraz przyciski do podgrzewania tylnej szyby i opcjonalnych, podgrzewanych siedzeń. Na następnym poziomie znajdują się sterowniki dla nowych systemów radiowych i nawigacyjnych, które są po raz pierwszy wprowadzane w Volkswagenie Polo. Najwyższej jakości wyposażenie to RNS 310 – system radiowo-nawigacyjny z ekranem dotykowym, interfejsem multimedialnym (MEDIA-IN), funkcjonalnością MP3 (poprzez CD, DVD lub kartę SD) oraz gniazdem AUX-IN na przednim panelu. RNS 310 może również zostać ulepszony o system telefonii bezprzewodowej.

Na końcu dolny poziom konsoli zawiera całkowicie przeprojektowane kontrolery użytkownika dla systemu wentylacji lub klimatyzacji („Climatic” to standardowe wyposażenie począwszy od Comfortline). Przydatną funkcją jest opcjonalne chłodzenie schowka. Zintegrowano tu również: schowek na okulary przeciwsłoneczne, przełącznik dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu oraz – jeśli wliczone w opcje – przełączniki wskaźnika monitorowania ciśnienia w oponach oraz gniazdo MP3. Książka serwisowa pojazdu przechowywana jest w oszczędzającym miejsce schowku na dnie schowka.

Białe podświetlenie wskaźników

Wskaźniki Volkswagena Polo również zostały przeprojektowane; mają teraz białe podświetlenie i są stylizowane jak na Golfie. Wskaźnik paliwa jest cyfrowy w nowej generacji Polo. Podobnie jak ramki nawiewów, przełącznik świateł obrotowych – wciąż znajdujący się po lewej stronie – zyskuje ekskluzywny metaliczny wygląd od modelu „Comfortline”.

Podobnie jak w innych nowych modelach marki Volkswagen, nowe trzyramienne kierownice zostały opracowane dla VW Polo. Najwyższa wersja sportowa ma skórzaną kierownicę, która jest nieco bardziej kompaktowa niż w Golfie. Oferowana będzie również opcjonalna skórzana kierownica wielofunkcyjna (z kontrolkami użytkownika w lewej ramieniu). Wyraźnie ergonomiczne wrażenie sprawiają podłokietniki w panelach wykończeniowych drzwi (z schowkiem na butelkę 1,5 litra) oraz przedni środkowy podłokietnik (składany z schowkiem), który może być zamawiany w Volkswagenie Polo po raz pierwszy.

Więcej miejsca na wszystkich miejscach siedzących

Fotel kierowcy, fotel pasażera z przodu i tylna ławka zostały wszystkie przeprojektowane. Teraz oferują więcej miejsca na wszystkich pięciu miejscach siedzących w Volkswagenie Polo. W szczególności, przestrzeń na kolana z tyłu wzrosła wraz ze wzrostem długości wnętrza do 1 674 milimetrów (+8 milimetrów). Przestrzeń na ramiona z przodu (1 372 milimetry) również wzrosła o 22 milimetry. Dzięki tym nowym wymiarom, nowe Polo oferuje znacznie przestronniejsze wnętrze. VW Polo okazuje się być również bardzo wszechstronny: składanie tylnej ławki (z standardowym 60:40 podziałem począwszy od „Comfortline”) jest bardzo proste; samochód następnie oferuje poziomą powierzchnię ładunkową z podwójną podłogą bagażnika, która jest standardem od „Comfortline” w górę. Podwójna podłoga może być montowana na dwóch różnych wysokościach.

Silniki i skrzynie biegów

Siedem silników będzie oferowanych w nowym Volkswagenie Polo w pierwszym roku produkcji – cztery benzynowe i trzy wysokoprężne. Pięć z tych silników jest całkowicie nowych lub nowych dla VW Polo; trzy z nich można łączyć z innowacyjną 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG) jako opcją zamiast manualnej skrzyni biegów 5- lub 6-biegowej. Wszystkie silniki spełniają ograniczenia nowego standardu emisji Euro-5.

Silniki benzynowe, dwa trzylitrowe i dwa czterolitrowe silniki, oferują moc w zakresie od 44 kW / 60 KM do 77 kW / 105 KM. Wprowadzane do gamy są dwa najpotężniejsze silniki benzynowe, 1.4 litrowy z mocą 63 kW / 85 KM oraz 1.2 TSI z mocą 105 KM, które są przesuwane za pomocą standardowej 6-biegowej skrzyni biegów.

Również nowe w Volkswagenie Polo są wszystkie trzy silniki wysokoprężne common rail. Te wysokot momentowe silniki czterocylindrowe produkują między 55 kW / 75 KM a 77 kW / 105 KM. W 2009 roku zadebiutuje także wersja BlueMotion Technology oparta na średnim poziomie mocy 66 kW / 90 KM; ten Polo spali tylko 3,6 litra paliwa na 100 kilometrów i wyemituje tylko 96 g/km CO2.

1.2 MPI z mocą 44 kW / 60 KM i 51 kW / 70 KM

Wejście do świata silników VW Polo oferowane jest przez dwa sprawdzone silniki trzylitrowe o mocy 60 KM lub opcjonalnie 70 KM z silnikiem wielopunktowego wtrysku (MPI). Silniki 1.2-litrowe zostały dodatkowo udoskonalone pod względem wagi, akustyki i spełnienia standardu emisji Euro-5 w nowej generacji Pola. Przykładem modyfikacji technicznej, którą prezentują zwinne i oszczędne silniki trzylitrowe, jest zoptymalizowany, cichszy łańcuch dla napędu rozrządu i pompy olejowej. Zarządzanie silnikiem również zostało przeprogramowane. Modyfikacje techniczne w obszarze silnika oraz związane z nadwoziem poprawiły zużycie paliwa o średnio 0,3 litra na 100 kilometrów w porównaniu do porównywalnych wersji poprzedniego modelu. Emisje CO2 również zostały zredukowane z 138 do 128 g/km.

Oba silniki 1.2-litrowe w Volkswagenie Polo, każdy z czterema zaworami na cylinder, zużywają 5,5 litra super lub normalnego benzyny w trybie mieszanym. To w zestawieniu z przyzwoitą maksymalną prędkością 157 km/h oraz 16,1 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w wersji o wadze 1067 kilogramów i mocy 60 KM. Wersja 70 KM osiąga maksymalną prędkość 165 km/h i może przyspieszyć do 100 km/h w 14,1 sekundy, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Silnik 60 KM 1.2 MPI wydaje maksymalną moc przy 5200 obr./min; maksymalny moment obrotowy wynoszący 108 Newton-metrów jest dostępny przy 3000 obr./min. Polo z 70 KM osiąga swoją maksymalną moc przy 5400 obr./min; maksymalny moment obrotowy wynoszący 112 Newton-metrów jest dostępny przy identycznych 3000 obr./min. Podczas gdy silnik 60 KM jest połączony z podstawową wersją „Trendline”, silnik 70 KM można również zamówić jako opcję w wyższej wersji „Comfortline”.

1.4 MPI z mocą 63 kW / 85 KM

Najpotężniejszym silnikiem benzynowym w gamie Volkswagena Polo w momencie wprowadzenia na rynek jest 1.4 MPI, który jest również wyposażony w nowe elektronikę silnikową i nowy system wtryskowy. Silnik aluminiowy czterocylindrowy generuje moc 85 KM (przy 5000 obr./min). Jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 132 Newton-metrów jest dostępny przy 3800 obr./min. Po raz pierwszy w VW Polo ten silnik będzie dostępny z opcjonalną 7-biegową skrzynią biegów DSG w średnim terminie.

Oprócz dobrej wygody i dynamicznych osiągów, ten ważący zaledwie 95 kilogramów – a raczej lekki – silnik wyróżnia się przede wszystkim doskonałą ekonomią. Volkswagen Polo 1.4 MPI, gdy jest połączony z standardową 5-biegową skrzynią biegów, zużywa średnio 5.9 litra paliwa na 100 kilometrów. To przynosi jego wartość CO2 na poziomie 139 g/km. Również w tym przypadku udało się znacznie obniżyć zużycie paliwa i emisję w porównaniu do poprzedniego modelu. A to o 0,4 litra i 11 g/km CO2. Tak jak w silnikach trzylitrowych, trójfunkcyjny katalizator silnika czterocylindrowego jest wyposażony w zoptymalizowaną powłokę ze szlachetnego metalu, aby imponująco spełnić limity emisji Euro-5.

W kontekście osiągów dynamicznych, Volkswagen Polo 1.4 MPI zdobywa punkty z maksymalną prędkością 177 km/h oraz czasem przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszącym 12,1 sekundy. W tym przypadku elastyczność silnika również jest bardzo dobra: na piątym biegu to Polo przyspiesza z 80 do 120 km/h w zaledwie 18 sekund. Silnik 1.4-litrowy można zamówić zarówno w wersji „Comfortline”, jak i „Highline”.

1.2 TSI z mocą 77 kW / 105 KM

Nowym hitem Volkswagena w technologii napędu jest 1.2 TSI w VW Polo. Debiutuje on w tym roku. Silnik turbo doładowany czterocylindrowy został całkowicie opracowany na nowo, a jego filozofia downsizingu jest zgodna z międzynarodowo sukcesywnymi modelami 1.4 TSI i 2.0 TSI. To wyraża się maksymalną mocą przy minimalnym zużyciu paliwa. Najnowszy TSI charakteryzuje się sensationalnymi danymi wydajności. Na przykład, Volkswagen Polo 1.2 TSI przyspiesza z miejsca do 100 km/h w zaledwie 9,7 sekundy i może jechać 190 km/h, jeśli zajdzie taka potrzeba. W zestawieniu z wartościami zużycia paliwa i emisji na poziomie już bardzo dobrej wersji podstawowej 60 KM: 5,5 litra zużycia i 129 g/km CO2. W porównaniu do wycofanego silnika 1.6-litrowego z poprzedniego modelu, średnie zużycie paliwa zostało obniżone o 1,2 litra (!). To odpowiada redukcji emisji CO2 o 30 g/km.

Silnik 1.2 TSI osiąga swoją maksymalną moc przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 175 Newton-metrów – przy pojemności 1.2 litra – jest dostępny między 1500 a 3500 obr./min. Volkswagen Polo 1.2 TSI dostarczany jest z standardową 6-biegową manualną skrzynią biegów. Jako opcja, ten silnik można również połączyć z 7-biegowym DSG opracowanym przez Volkswagena. Plany przewidują oferowanie TSI w połączeniu z wersjami wyposażeniowymi „Comfortline” i „Highline”.

1.6 TDI z mocą 55 kW / 75 KM, 66 kW / 90 KM i 77 kW / 105 KM

Silniki wysokoprężne common rail piątej generacji VW Polo są całkowicie nowymi opracowaniami. Generują moc 75 KM, 90 KM i 105 KM. Oferowana jest także wersja 90-konnego TDI z pakietem BlueMotion; zużywa zaledwie 3,6 litra diesla na 100 kilometrów. Wszystkie TDI Volkswagena Polo są wyposażone w standardowy filtr cząstek stałych (DPF).

Podobnie jak 2.0-litrowe TDI z bezpośrednim wtryskiem common rail, 1.6-litrowe silniki czterocylindrowe, 16-zaworowe charakteryzują się idealnymi właściwościami akustycznymi, wysokim poziomem zwinności i – co tutaj kluczowe – niezwykle niskim zużyciem paliwa oraz emisji. Oczywiście, wszystkie warianty Volkswagena Polo 1.6 TDI spełniają ograniczenia nowego standardu emisji Euro-5.

Technicznie, TDI o pojemności 1598 cm3 w tej klasie ustanawia najwyższy standard na rynku. Przy pomocy systemu common rail, olej napędowy jest wtryskiwany bezpośrednio do komory spalania pod ciśnieniem 1600 barów. Piezoaktywa kontrolują wiele wtrysków z bardzo precyzyjnymi ilościami paliwa i czasowaniem.

W celu zmniejszenia wewnętrznego tarcia silnika, zoptymalizowano napędy wału korbowego, zaworów i pompy olejowej. Kwadratowy stosunek skoku/średnicy minimalizuje straty tarcia na tulejach cylindrów. Dodatkowo, straty energii przepływu zostały zredukowane w obiegach oleju i chłodziwa, a także w powietrzu indukcyjnym i przepływach powietrza doładowanego. To doprowadziło do gamy silników TDI, które oferują bezkompromisowo niskie zużycie paliwa i emisji, nie tracąc komfortu ani osiągów.

1.6 TDI z mocą 55 kW / 75 KM

Wersja 75 KM generuje już maksymalny moment obrotowy 195 Newton-metrów między 1500 a 2000 obr./min. Średnie zużycie paliwa: 4,2 litra. Emisje CO2: 109 g/km. Maksymalna moc jest wydobywana przy 4000 obr./min. W tej wersji Volkswagen Polo 1.6 TDI może jechać 170 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 13,9 sekundy. Przy przesunięciu za pomocą standardowej 5-biegowej skrzyni biegów, samochód zajmuje dokładnie 18,0 sekundy na elastyczne przyspieszenie z 80 do 120 km/h na najwyższym biegu.

1.6 TDI z mocą 66 kW / 90 KM

Ci, którzy pragną jeszcze bardziej zmniejszyć koszty posiadania, zużycie paliwa i emisje, powinni zamówić nowy Volkswagen Polo 1.6 TDI z pakietem BlueMotion. Tutaj moc samochodu wynosi 90 KM, a dzięki innowacyjnemu zestawowi środków oszczędzania paliwa Volkswagena – w tym automatycznemu systemowi start-stop – zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,6 litra diesla na 100 kilometrów. I to odpowiada wartości CO2 wynoszącej zaledwie 96 g/km. W standardowej wersji bez pakietu BlueMotion, 90-konne TDI zużywa 4,2 litra. Silniki 90-konne TDI generują swój maksymalny moment obrotowy 230 Newton-metrów między 1500 a 2500 obr./min.

1.6 TDI z mocą 77 kW / 105 KM

Najbardziej dynamiczny silnik, wersja 105 KM, osiąga moment obrotowy wynoszący 250 Newton-metrów (1500-2500 obr./min). Przyspiesza do 100 km/h w 10,4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 189 km/h. Średnie zużycie paliwa: 4,2 litra diesla na 100 kilometrów. Oszczędzanie z Volkswagenem Polo to również przyjemność.

7-biegowe DSG

Nowe Pola są dostarczane z standardowymi, precyzyjnie działającymi i dobrze zestawionymi 5-biegowymi skrzyniami biegów. W przypadku silnika 1.2 TSI stosuje się również skrzynię biegów 6-biegową. 7-biegowa skrzynia biegów DSG w VW Polo dostarcza nowego maksimum efektywności, dynamicznej reakcji i komfortu. Jest oferowana opcjonalnie w 1.4 MPI z mocą 85 KM, 1.6 TDI z mocą 90 KM oraz 1.2 TSI z mocą 105 KM. Skrzynia biegów może być indywidualnie dostosowana do różnych silników poprzez kalibrację różnych parametrów, krzywych charakterystycznych i map.

Układ i działanie 7-biegowej DSG

Pierwsza na świecie 7-biegowa DSG dla masowej produkcji ma – jako najbardziej widoczne cechy konstrukcyjne – dwa suche sprzęgła, których ciśnienie jest regulowane hydraulicznie. Moc silnika jest przekazywana do sprzęgła podwójnego za pomocą wału korbowego i dwumasowego koła zamachowego. Sprzęgło I obsługuje biegi nieparzyste, a sprzęgło II biegi parzyste oraz bieg wsteczny. Wyniki tego zaawansowanego zarządzania sprzęgłami: podczas zmiany biegów nie ma przerw w mocy napędowej. Komfort i wygoda są doskonałe, a kierowca doświadcza niespotykanego dynamicznego, a jednocześnie komfortowego uczucia podczas zmiany biegów.

1.2L TSI 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550 Rpm
175 Nm @ 1550 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R14 H
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2429 Lbs (1102 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3461 Lbs (1570 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

1.2L TSI 7AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550 Rpm
175 Nm @ 1550 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R14 H
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2482 Lbs (1126 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3527 Lbs (1600 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

1.2L TSI 7AT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc66 Kw @ 4500 Rpm
90 Hp @ 4500 Rpm
89 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 1500 Rpm
160 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R14 H
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2489 Lbs (1129 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3549 Lbs (1610 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

1.2L TSI BlueMotion 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc66 Kw @ 4500 Rpm
90 Hp @ 4500 Rpm
89 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 1500 Rpm
160 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R14 H
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2441 Lbs (1107 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3483 Lbs (1580 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2113 G/Km

1.2L TSI BlueMotion 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550 Rpm
175 Nm @ 1550 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R14 H
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.317
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2434 Lbs (1104 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3461 Lbs (1570 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

1.2L TSI BlueMotion 7AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 5000 Rpm
105 Hp @ 5000 Rpm
103 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1550 Rpm
175 Nm @ 1550 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R14 H
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.317
Masa własna2504 Lbs (1136 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3527 Lbs (1600 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

1.4L 5MT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc63 Kw @ 5000 Rpm
86 Hp @ 5000 Rpm
84 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy97 Lb-Ft @ 3800 Rpm
132 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15 T
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.4/56.4 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2359 Lbs (1070 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3417 Lbs (1550 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.4L 7AT FWD (85 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1390 Cm3
Moc63 Kw @ 5000 Rpm
86 Hp @ 5000 Rpm
84 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy97 Lb-Ft @ 3800 Rpm
132 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15 T
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.4/56.4 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2434 Lbs (1104 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3483 Lbs (1580 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

1.2L TDI 5MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc55 Kw @ 4200 Rpm
75 Hp @ 4200 Rpm
74 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy133 Lb-Ft @ 2000 Rpm
180 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R14 H
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.322
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2496 Lbs (1132 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3571 Lbs (1620 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

1.6L TDI 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 4400 Rpm
105 Hp @ 4400 Rpm
103 Bhp @ 4400 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
250 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R14 H
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.322
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2568.3 Lbs (1165 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3659.6 Lbs (1660 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TDI 5MT FWD (75 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc55 Kw @ 4000 Rpm
75 Hp @ 4000 Rpm
74 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy144 Lb-Ft @ 1500-2200 Rpm
195 Nm @ 1500-2200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna105.6 Mph (170 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R14 T
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.322
Masa własna2387.6 Lbs (1083 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3637.6 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TDI 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc66 Kw @ 4200 Rpm
90 Hp @ 4200 Rpm
89 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
230 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna111.8 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15 T
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.317
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2550.7 Lbs (1157 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3637.6 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.6L TDI 7AT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc66 Kw @ 4200 Rpm
90 Hp @ 4200 Rpm
89 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
230 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna111.8 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Dsg)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R15 T
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2584 Lbs (1172 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3704 Lbs (1680 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2112 G/Km

1.6L TDI BlueMotion 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc66 Kw @ 4200 Rpm
90 Hp @ 4200 Rpm
89 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
230 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R14
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.9 Cuft (280 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2568 Lbs (1165 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3638 Lbs (1650 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa73.5 Mpg Us (3.2 L/100Km)
Średnie spalanie63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Emisja CO296 G/Km

1.2L 5MT FWD (60 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1198 Cm3
Moc44 Kw @ 5400 Rpm
60 Hp @ 5400 Rpm
59 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy80 Lb-Ft @ 3000 Rpm
108 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna98 Mph (158 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h16.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R14 T
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2189.2 Lbs (993 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3417.1 Lbs (1550 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa52.2 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie42.7 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2128 G/Km

1.2L 5MT FWD (70 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1198 Cm3
Moc51 Kw @ 5400 Rpm
69 Hp @ 5400 Rpm
68 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy83 Lb-Ft @ 3000 Rpm
113 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna103 Mph (166 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/70 R14
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2352 Lbs (1067 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3417 Lbs (1550 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2128 G/Km

1.2L BlueMotion 5MT FWD (70 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1198 Cm3
Moc51 Kw @ 5400 Rpm
69 Hp @ 5400 Rpm
68 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy83 Lb-Ft @ 3000 Rpm
113 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna104 Mph (167 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/60 R15
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2363 Lbs (1072 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3417 Lbs (1550 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.2L TSI 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc66 Kw @ 4500 Rpm
90 Hp @ 4500 Rpm
89 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 1500 Rpm
160 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/60 R14 H
Długość156.3 In (3970 Mm)
Szerokość66.2 In (1681 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.6/57.3 In (1
Rozstaw osi97.2 In (2469 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika9.8 Cuft (278 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2429 Lbs (1102 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3483 Lbs (1580 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.