Volkswagen wprowadził odświeżoną wersję piątej generacji modelu Polo w 2014 roku, cztery lata po jego debiucie, oferując go w wersji z trzema lub pięcioma drzwiami.
Samochód został wybrany na „Europejski Samochód Roku 2010”, co przekonało jury, że to właściwy pojazd w odpowiednim czasie. Po sprzedaży 14 milionów egzemplarzy przez jego poprzedników, nagroda była jak najbardziej zasłużona. Odświeżona wersja wprowadziła także nowe silniki Euro 6 na rynek europejski.
Wraz z odświeżoną wersją, pięciodrzwiowe Polo zyskało nowy przód, który przypominał ten z jego sportowego odpowiednika, Scirocco. Przedni zderzak zyskał nowy design z szerszą kratką na dolnej części oraz spoilerek pod spodem. Zmiany te miały na celu poprawę ochrony pieszych, a także zwiększenie aerodynamiki. Dzięki czterem drzwiom, wsiadanie i wysiadanie z samochodu było łatwiejsze niż w wersji trzydrzwiowej, chociaż straciło trochę sportowego wyglądu. Między tylnymi drzwiami a słupkami D dodano trzecie okno boczne.
Wewnątrz cała gama modeli otrzymała system multimedialny z ekranem dotykowym zamontowany na środkowej konsoli. To był nowy pomysł w małym segmencie, w którym znajdował się ten samochód. Dzięki czterem bocznym drzwiom dostęp do pięciu pasażerów był prosty. W środku było przyzwoicie dużo miejsca, nawet dla trzech pasażerów na kanapie. Oparcie rozkładanej kanapy było standardowe.
Samochód był wyposażony w szeroki wybór silników, zarówno wysokoprężnych, jak i benzynowych. W niektórych wersjach standardową skrzynią biegów była manualna 5-biegowa, a w innych 6-biegowa. Skrzynia DSG była dostępna w opcjach zarówno dla jednostek diesla, jak i benzyny.
Volkswagen Polo to jeden z najlepiej sprzedających się samochodów klasy supermini na świecie, z niemal 14 milionami wyprodukowanych egzemplarzy. Supermini? Przynajmniej w Niemczech to oficjalna nazwa dla klasy Polo – w międzynarodowym żargonie przemysłu motoryzacyjnego jest to segment B. Niezależnie od nazwy segmentu, ani od jego kompaktowych wymiarów, atrakcyjnych cen i dobrych wartości oszczędności paliwa, w Polo nie ma nic małego. Tym bardziej, że teraz zadebiutowała generacja bestsellera, która została znacząco zaktualizowana technicznie. Nowe silniki EU-6 oraz systemy infotainment i asystujące w VW Polo, szczególnie, poczyniły ogromne postępy. Weźmy na przykład silniki: cała oferta silnikowa została przeprojektowana. Volkswagen osiągnął poprawę efektywności paliwowej o nawet 21 procent. Nowy Polo TDI BlueMotion ustanawia tutaj rekord; z połączonym zużyciem paliwa wynoszącym 3,2 l/100 km (82 g/km CO2) jest jednym z najbardziej oszczędnych samochodów na świecie. Polo TSI BlueMotion, dostępne od jesieni 2014, również oznacza pierwszy raz, kiedy Volkswagen z silnikiem benzynowym jest oferowany jako niezależny model BlueMotion. W tym samochodzie uzyskano wartości wynoszące 4,1 l/100 km i 94 g/km CO2.
Wygoda i bezpieczeństwo przekraczają granice klas
Volkswagen Polo 2014 zwiększa również swoją przewagę nad konkurencją dzięki imponującemu zakresowi nowych funkcji wygody i bezpieczeństwa, które są unikalne w swojej klasie. Polo będzie jednym z pierwszych samochodów kompaktowych, które zadebiutują z charakterystycznymi reflektorami LED – także od jesieni 2014. Co więcej, podstawowy model, Polo Trendline, jest standardowo wyposażony w reflektory K7. Inną nową funkcją, która będzie dostępna od razu po wprowadzeniu na rynek, są podwójne okrągłe reflektory z technologią H7 (standard w Polo Comfortline).
Nowy elektro-mechaniczny układ kierowniczy poprawia właściwości jazdy
Volkswagen oferuje również nowy opcjonalny zawieszenie Sport Select – które wykorzystuje elektronicznie sterowane amortyzatory – dzięki czemu kierowcy mogą wybierać pomiędzy dwoma charakterystykami ustawienia za naciśnięciem przycisku. Wiele innych systemów asystujących z klasy Golfa również zagości w nowym Volkswagenie Polo. Należą do nich standardowy system automatycznego hamowania po kolizji (automatycznie inicjuje hamowanie po wypadku), system ostrzegania kierowcy, system monitorowania ruchu otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i adaptacyjnym tempomatem (ACC). Widok wstecz można teraz poprawić dzięki opcjonalnej kamerze tylnej Rear Assist.
Postępowy świat infotainment
Systemy radiowe i radiowo-nawigacyjne zostały przeprojektowane; jako systemy drugiej generacji odzwierciedlają najnowocześniejszą technologię znaną jako modułowy system infotainment (MIB). To znaczy, że oprogramowanie i sprzęt tych systemów podążają za światem infotainment większego Golfa, a w zależności od wersji mogą oferować funkcje takie jak strumieniowanie dźwięku przez Bluetooth (z telefonem smartfon), wyświetlanie powiadomień o zbliżeniu (inny szczegół menu pojawia się, gdy ręka zbliży się do ekranu), powiększanie mapy za pomocą dwóch palców w trybie nawigacji (jak w smartfonie) oraz interfejs telefonu z zewnętrzną anteną pojazdu przez indukcyjne połączenie. Wszystkie cztery systemy mogą być wyposażone w cyfrowe radio (DAB+). Dodatkowo, specjalne aplikacje smartfonowe mogą być dostępne na ekranie dotykowym poprzez MirrorLink™.
Wprowadzenie wiosną 2014
Wizualnie nowy Polo można rozpoznać po ostrzejszym stylu przodu i tyłu. Świeże kolory, nowe materiały wewnętrzne i wiele innych szczegółów wyposażenia doskonale dopełniają samochód Volkswagena. Najnowsza generacja Polo dotrze na rynek już wiosną 2014 roku. Pierwsze dostawy będą miały miejsce w Niemczech – gdzie, nawiasem mówiąc, samochód będzie oferowany w tej samej cenie detalicznej co poprzedni model, pomimo udoskonalonych funkcji i nowej technologii. Większość innych krajów europejskich dołączy niebawem później. W Afryce i Azji następca „2010 Samochodu Roku” zadebiutuje w drugiej połowie roku. Oprócz podstawowych wersji (Trendline, Comfortline i Highline), Polo będzie ponownie oferowane jako GTI, BlueGT, CrossPolo i wspomniany model BlueMotion. Podobnie jak w debiutach modeli up! i Beetle, przy wprowadzeniu na rynek Volkswagen wprowadza również wyłącznie wyposażony model startowy w Europie: Polo „Fresh”. Ten wysokiej klasy model w limitowanej edycji będzie oferowany w pięciu kolorach nadwozia, z ekskluzywnymi cechami wyposażenia i dwutonowym wnętrzem.
Elektro-mechaniczne kierownictwo
Nowo opracowany elektro-mechaniczny układ kierowniczy debiutuje w Volkswagenie Polo. Kompaktowy system został zintegrowany bezpośrednio w kolumnie kierowniczej. Nowy układ kierowniczy Polo wyróżnia się bardzo precyzyjną i zwinną reakcją oraz właściwościami kierowania, a także bardzo dobrze oddziela nierówności drogi. System działa za pomocą przekładni zębatej (przekładnia śrubowa), która jest napędzana silnikiem elektrycznym.
Zawieszenie Sport Select
Volkswagen po raz pierwszy oferuje elektronicznie regulowane amortyzatory w Polo. Stanowią one rdzeń nowego, opcjonalnego zawieszenia Sport Select. Podstawowe ustawienie tego zawieszenia jest już sportowe, ale bardziej komfortowe niż tradycyjne zawieszenie sportowe. Gdy kierowca naciśnie przycisk „Sport” (w górnej części konsoli centralnej), aktywuje to elektro-mechaniczny zawór przełączający w amortyzatorach, który przełącza ich ustawienie z tego sportowego, ale ukierunkowanego na komfort, na sztywniejszą charakterystykę zawieszenia sportowego.
Adaptacyjny tempomat (ACC)
System wykorzystuje czujnik radarowy zintegrowany w przedniej części. Pożądaną prędkość pojazdu można określić w zakresie od 30 do 160 km/h. ACC działa zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z DSG (skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem). We wszystkich samochodach Polo z DSG, gdy pojazd przed nim zatrzyma się, system ACC wygodnie hamuje Polo do pełnego zatrzymania. ACC utrzymuje ustaloną prędkość pojazdu razem z wybraną odległością do pojazdu przed nim i automatycznie hamuje lub przyspiesza w ruchu. Kierowcy mogą indywidualnie dostosować dynamikę systemu, wybierając określony program jazdy. Jeśli nowy Volkswagen Polo jest zamówiony z ACC, otrzymuje system monitorowania otoczenia Front Assist oraz funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Jako alternatywę, moduł zawierający Front Assist i City Emergency Braking może być zamawiany osobno, tzn. bez ACC.
System monitorowania otoczenia Front Assist. Front Assist wykorzystuje czujnik radarowy zintegrowany w przedniej części do ciągłego monitorowania odległości do ruchu z przodu. Front Assist wspomaga kierowcę w krytycznych sytuacjach, wstępnie przygotowując układ hamulcowy i wydając wizualne oraz akustyczne ostrzeżenia, aby poinformować kierowcę. W drugiej fazie, podkreśla potrzebę reakcji krótkim szarpnięciem hamulca. Jeśli kierowca hamuje z niewystarczającą siłą, system może wygenerować ciśnienie hamulca, które jest potrzebne do uniknięcia kolizji, które może być znacznie wyższe. Jeśli kierowca nie reaguje w ogóle, Front Assist hamuje automatycznie – jeśli to konieczne, aż Polo zatrzyma się. System również wspiera kierowcę, ostrzegając, gdy odległość do pojazdu przed nim jest niewystarczająca. Jednym z elementów Front Assist jest funkcja City Emergency Braking.
City Emergency Braking
City Emergency Braking jest rozszerzeniem systemu Front Assist. Monitoruje przestrzeń przed Volkswagenem za pomocą czujnika radarowego. System działa przy prędkościach poniżej 30 km/h. Jeśli kierowca nie reaguje w sytuacji z nadciągającą kolizją z pojazdem z przodu, który porusza się lub stoi, system hamulcowy jest wstępnie przygotowywany jak w przypadku Front Assist. W razie potrzeby, City Emergency Braking automatycznie inicjuje mocne hamowanie, aby zmniejszyć ciężkość wypadku. Dodatkowo, kierowca jest wspomagany maksymalną siłą hamowania, jeśli siła nacisku na pedał przez kierowcę jest niewystarczająca.
Standardowy system automatycznego hamowania po kolizji
Technologicznym wyróżnikiem nowego Polo jest standardowy system automatycznego hamowania po kolizji. Po kolizji automatycznie hamuje pojazd, aby uniknąć wtórnych kolizji lub zmniejszyć ich ciężkość. Automatyczny system hamowania po kolizji jest uruchamiany, gdy wykryta zostanie kolizja pierwotna. Zapewnia kontrolowane prowadzenie samochodu przez kierowcę, nawet w przypadku automatycznego hamowania. Kierowca może „przejąć kontrolę” nad automatycznym systemem hamowania po kolizji w każdej chwili. System jest dezaktywowana, na przykład, gdy rozpozna, że kierowca przyspiesza. Automatyczny system hamowania po kolizji jest również dezaktywowany, gdy kierowca inicjuje mocne hamowanie z większymi opóźnieniami niż opóźnienia systemowe.
System ostrzegania kierowcy
System ostrzegania kierowcy wykrywa spadającą koncentrację kierowcy i wydaje akustyczne ostrzeżenie trwające pięć sekund, a na desce rozdzielczej pojawia się komunikat zalecający przerwę w prowadzeniu. Jeśli kierowca nie zrobi przerwy w ciągu następnych 15 minut, ostrzeżenie jest powtarzane raz.
O aż 21 procent bardziej efektywny dzięki nowym silnikom
Volkswagen opracował nową gamę efektywnych silników benzynowych i diesla. To sprawia, że najnowsza generacja bestsellerów w wersji dwu- i cztero-drzwiowej stała się jeszcze bardziej ekonomiczna na drodze. Na przykład: zużycie paliwa wersji diesla o mocy 90 KM z DSG zostało zredukowane o 21 procent. Wszystkie silniki spełniają normę emisji EU-6; ponadto wszystkie wersje są dostępne z systemem start-stop i trybem rekuperacji (standard od 66 kW / 90 KM).
Nowe silniki benzynowe
Wszystkie silniki benzynowe oferowane w Europie zostały przekształcone na nowe wersje trzy- i czterocylindrowe. Poziomy mocy przy wprowadzeniu na rynek to: 44 kW / 60 KM (wtrysk pośredni / MPI), 55 kW / 75 KM (MPI), 66 kW / 90 KM (wtrysk bezpośredni / TSI) oraz 81 kW / 110 KM (TSI). Zużycie paliwa i emisje wersji podstawowej o mocy 60 KM – w wersji z systemem start-stop i rekuperacją – zostały zredukowane z 5,5 l/100 km i 128 g/km CO2 do 4,6 l/100 km i 106 g/km CO2. Innym doskonałym przykładem efektywności, który zadebiutuje w drugiej połowie roku, jest nowy silnik 90 KM nowego Polo 1.0 TSI BlueMotion – pierwszy trzycylindrowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem w tej serii modelowej. Zużywa jedynie 4,1 l/100 km i emituje 94 g/km CO2. Poprzedni model o identycznej mocy 90 KM zużywał 4,9 l/100 km (co odpowiada 113 g/km CO2).
Jak wcześniej, jeden z wersji benzynowych najnowszego Polo, który pojawi się w 2014 roku, to wersja BlueGT z deaktywacją cylindrów (ACT – aktywne zarządzanie cylindrami). Silnik teraz osiąga moc 110 kW / 150 KM w porównaniu do poprzednich 103 kW / 140 KM. Są również konkretne plany dotyczące nowego VW Polo GTI. Tutaj moc silnika wzrośnie z 132 kW / 180 KM do 141 kW / 192 KM.
Nowe silniki diesla
Nowością w Polo są także trzy turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem i trzema cylindrami (TDI); wszystkie teraz generują moc z pojemności 1.4 litra (wcześniej 1.2 i 1.6 litra). Zakres mocy jest identyczny jak w poprzednim modelu: 55 kW / 75 KM, 66 kW / 90 KM i 77 kW / 105 KM. Wersje o mocy 75 i 90 KM będą dostępne przy wprowadzeniu na rynek; wersja 105 KM pojawi się później w harmonogramie.
Interesujące jest porównanie właściwości nowego 1.4 TDI z modelem 1.2 TDI. Zwiększenie pojemności do 1.4 litra prowadzi do znacząco poprawionej wartości momentu obrotowego przy ruszaniu i skutkuje bardziej harmonijnymi krzywymi momentu obrotowego i mocy. Już w wersji 75 KM dostępny jest mocny moment obrotowy wynoszący 210 Nm przy niskich 1,500 obr/min. Nowy trzycylindrowy silnik oferuje również bardzo dobre właściwości komfortowe.
Technologia wprowadzona przez Volkswagena w celu zwiększenia komfortu obejmuje nowe łożyska silnikowe; silniki mają również wałek wyrównawczy i dwumasowe koło zamachowe, aby zminimalizować wibracje i hałas. Nowo zaprojektowana pokrywa silnika i specjalna powłoka misy olejowej przyczyniają się do dalszego zmniejszenia emitowanego hałasu.
Nowa generacja silników znacząco poprawiła efektywność paliwową TDI. Ponownie, 75 KM Polo TDI BlueMotion jest pionierem w oszczędności paliwa; w tej wersji Volkswagen dodatkowo zredukował zużycie paliwa z bardzo dobrego wyniku 3.4 l/100 km do 3.2 l/100 km (z 88 g/km CO2 do 82 g/km). Szczególnie obecne postępy w Polo TDI z DSG i 90 KM są godne uwagi. Ten nowy model ma zużycie paliwa wynoszące 3.4 l/100 km (89 g/km CO2). Wartości dla poprzedniego modelu wynosiły 4.3 l/100 km i 112 g/km CO2; co stanowi 21 procent poprawy efektywności paliwowej.
Bardziej precyzyjnie
Gdy pojawiło się na rynku w 2009 roku, efektywny i bezpieczny Volkswagen Polo (pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP) był również liderem w dziedzinie designu wizualnego. Po raz pierwszy Volkswagen wdrożył swoje współczesne „DNA designu” w segmencie B (oznaczenie klasy EU) po jego początkowym wprowadzeniu w modelach Scirocco i Golf. W przeciwieństwie do wielu innych samochodów tej klasy, Polo przyjęło wyraźnie bardziej dojrzały i sportowy wizerunek, oparty na języku projektowania zdefiniowanym przez szefów designu Waltera de Silvę (Grupa) i Klausa Bischoffa (Marka) – który charakteryzuje się znacznym użyciem elementów poziomych z przodu i z tyłu, z czystymi liniami na całej długości i mocną linią ramy. Ten wyrafinowany design z czystymi liniami został teraz jeszcze bardziej precyzyjnie i ostro zaprojektowany. Projektanci dalej rozwijali styl przodu i tyłu, aby był bardziej charakterystyczny. Nowe projekty reflektorów i tylnych świateł nadają również samochodowi wyjątkowy charakter. Nowy Polo ma długość 3,972 mm (+ 2 mm), szerokość 1,682 mm (bez lusterek) i wysokość 1,453 mm.
Przód
Projekt przodu – ma znacznie bardziej trójwymiarowy i sportowy wygląd dzięki przeprojektowanej zderzakowi i większemu dolnemu wlotowi powietrza. Nowy pasek dekoracyjny z chromu jest elementem strukturalnym designu, który wizualnie łączy dwa reflektory przeciwmgielne i nadaje Polo szerszy wygląd. Jednocześnie pasek dekoracyjny przemieszcza wizualny środek ciężkości niżej. Ponadto, inny element chromowany wspiera formalną integrację grilla w projekt reflektorów w Volkswagenie Polo Comfortline i Highline; ta linia chromowana łączy środkowe części reflektorów z poziomym układem grilla chłodnicy, co również robi wyrafinowane wrażenie.
Reflektory LED
Najnowsza generacja Polo wprowadza do serii modelowej bardzo innowacyjny projekt oświetlenia. Volkswagen opracował całkowicie nowe reflektory w technologii LED dla najwyższej wersji Polo – pierwszy raz w tej serii modelowej i w całej klasie. Te podwójne reflektory LED, z ich wysoce szczegółowym, awangardowym wzornictwem, są nie do pomylenia – nawet z daleka – i mają wyraźne reflektory. Światło reflektorów LED jest nawet bielsze i bardziej podobne do światła dziennego niż w przypadku reflektorów ksenonowych, a także mniej męczy wzrok kierowców podczas prowadzenia o wschodzie lub zachodzie słońca lub w nocy. Reflektory LED będą dostępne dla Volkswagena Polo Trendline, Comfortline, Highline oraz GTI.
Tył
W rejonie zderzaka tylnego, szerokość samochodu jest podkreślona przez dalszy rozwój stylizacji, czystszy horyzontalny układ i szersze wycięcie na tablicę rejestracyjną. Trapezoidalny zewnętrzny kontur tej części rozciąga się w kierunku tylnych kół, co tworzy bardziej dynamiczne napięcie powierzchni. Tylne reflektory wbudowane w zderzak również dają wizualne wrażenie większej szerokości. Tylne światła zostały również przeprojektowane.
Profil boczny
Z boku zaktualizowane Polo można rozpoznać po sześciu nowych wzorach felg aluminiowych z ogólnej liczby dziesięciu dostępnych. Nowością w linii felg są standardowe felgi aluminiowe dla Polo Comfortline (15 cali) oraz Polo Highline (16 cali). Nowo opracowana felga aluminiowa o średnicy 17 cali może być zamawiana opcjonalnie. Są jeszcze trzy inne nowe felgi aluminiowe dla wersji Polo BlueMotion (15 cali), CrossPolo (17 cali) i Polo GTI (17 cali). Nowe nakładki na standardowe stalowe felgi 15-cali również zostały zaprojektowane dla wersji podstawowej.
Osiem nowych kolorów nadwozia
Osiem z 15 dostępnych kolorów jest nowymi: „Czysta biel”, „Szary Urano”, „Niebieski jedwab metaliczny” (do tej pory kolor ekskluzywny dla Polo BlueGT), „Metaliczny czerwony zachód słońca”, „Niebieski chaber”, „Metaliczny jasnoniebieski” (kolor specjalny dla Polo BlueMotion) oraz „Metaliczny pomarańczowy miód” i „Metaliczny beż tytanowy” (kolory niestandardowe dla CrossPolo).
Nowy układ wskaźników i konsoli centralnej
Wewnątrz najnowszego VW Polo wprowadzono wiele nowych ergonomicznych i wizualnych ulepszeń. Oprócz nowego trójramiennego koła kierownicy z klasy Golfa, nowa deska rozdzielcza z wyglądem 3D jest wyraźnym punktem wizualnym. Wskaźniki, które są stylizowane w typowym języku projektowania Volkswagena, są starannie wykonane i bardzo precyzyjne. Rozkład elementów sterujących na przeprojektowanej konsoli centralnej jest bardzo intuicyjny. Na górnym poziomie sterowania, tuż pod otworami wentylacyjnymi, znajduje się panel sterujący, który został rozszerzony z siedmiu do dziewięciu przycisków; umiejscowiony na środku i łatwy do osiągnięcia, na przykład, znajduje się jednostka świateł awaryjnych.
Nowe systemy radiowe i radiowo-nawigacyjne
Na następnym poziomie sterowania konsoli centralnej znajduje się moduł infotainment, który jest łatwy do zauważenia. Najnowsze Volkswagen Polo jest pierwszym Volkswagenem, który otrzymuje drugą generację systemów radiowych i radiowo-nawigacyjnych „modularnego systemu infotainment” (MIB). Dostępne są cztery jednostki z ekranami dotykowymi: model „Composition Touch” stanowi system podstawowy; ma monochromatyczny wyświetlacz 5-calowy, interfejsy SD i AUX-IN oraz głośniki z przodu. Powyżej tego systemu znajduje się „Composition Colour”; oferuje 5-calowy wyświetlacz kolorowy, dwa dodatkowe głośniki z tyłu, napęd CD (w tym funkcję MP3/WMA) oraz system podziału fazowego (system podwójnego odbioru). Najwyższym poziomem rozszerzenia wśród modułów radiowo-CD jest „Composition Media”. Jego funkcje obejmują interfejs USB i 6,5-calowy wyświetlacz kolorowy z czujnikiem zbliżeniowym, interfejs telefonu Bluetooth, przeglądarkę JPEG do odtwarzania grafiki oraz funkcję sterowania głosem jako opcję. Najwyższą jednostką nowej generacji systemów infotainment jest „Discover Media”; w porównaniu do „Composition Media” dodaje system nawigacji. Opcjonalnie systemy mogą być rozszerzane o integrację z iPod (MEDIA-IN) oraz kamerę tylna (od Composition Colour).
MirrorLink™ wprowadza aplikacje na pokład
Po raz pierwszy opcjonalny MirrorLink™ będzie oferowany jako funkcja w połączeniu z systemami infotainment „Composition Media” i „Discover Media”. Możliwość ta umożliwia wyświetlanie i kontrolowanie treści i funkcji pokazywanych na smartfonie na ekranie dotykowym systemu infotainment Polo. Aby uniknąć rozproszenia uwagi kierowcy, w czasie jazdy dostępne będą tylko specjalnie skonfigurowane aplikacje. Volkswagen zaoferuje między innymi aplikacje, które, oprócz geokoordynatów z jednostki nawigacyjnej, mogą również uzyskać dostęp do danych pojazdu, takich jak prędkość obrotowa silnika, prędkość samochodu i poziom paliwa. Aplikacje mogą być także używane, które nie są bezpośrednio związane z obsługą pojazdu, takie jak internetowe radio i serwisy informacyjne, pod warunkiem że wspierają MirrorLink™. Aby poprawić jakość odbioru i jednocześnie zredukować promieniowane emisje z telefonu komórkowego, smartfon można bezprzewodowo połączyć z zewnętrzną anteną Polo – przez interfejs telefoniczny „Comfort”. Wystarczy położyć telefon na górze w schowku na konsoli centralnej. Telefon ładowany jest za pomocą złącza USB.
Nowy interfejs klimatyzacji i akcenty chromowe
Specjaliści od wnętrz również zoptymalizowali sterowanie systemami klimatyzacyjnymi (ręcznym lub automatycznym). Są one umieszczone poniżej systemu infotainment. Akcenty chromowe na panelach wykończeniowych drzwi, otworach wentylacyjnych i wokół konsoli zmiany biegów dodają do wyrafinowanej atmosfery.
Rozszerzone funkcje standardowe
Jak w poprzednim modelu, Volkswagen ponownie oferuje trzy poziomy wyposażenia w modelu Polo z 2014 roku: „Trendline”, „Comfortline” i „Highline” (inne wersje będą wkrótce dostępne, takie jak BlueGT, GTI, BlueMotion i Cross). Kupujący otrzymają jeszcze więcej wartości dodanej, szczególnie w wersji podstawowej. W Niemczech standardowe wyposażenie Polo Trendline obejmuje teraz koła 15-calowe zamiast 14-calowych, dzieloną tylną kanapę z podwójną podłogą ładunkową, nowe elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy, zdalne sterowanie centralnym zamkiem, wyświetlacz wielofunkcyjny oraz system monitorowania ciśnienia w oponach.
Wyposażenie Polo Comfortline zostało rozszerzone o 15-calowe felgi aluminiowe (wcześniej 15-calowe stalowe), ParkPilot z przodu, system radiowy „Composition Touch” oraz wyświetlacz wielofunkcyjny Plus. Polo Highline jest teraz standardowo wyposażone w 16-calowe felgi aluminiowe (wcześniej 15-calowe) oraz nowy system ostrzegania kierowcy. Inne nowe funkcje będą dostępne jako opcje; należą do nich elektrycznie składane lusterka, automatyczne włączanie świateł do jazdy dziennej oraz kamera tylna. Jak w poprzednim modelu, nowe Polo będzie również dostępne z dużym panoramicznym dachem przesuwno-uchylnym.
Model startowy: Polo Fresh
Jak w debiutach modeli up! i Beetle, Volkswagen oferuje wyłącznie wyposażony model na europejski rynek modelu VW Polo: „Fresh”. Jego atuty to wyjątkowo wyrafinowane dwutonowe wnętrze.
Dostosowany wygląd zewnętrzny
Ten specjalny model, dostarczany z 16-calowymi kołami w nowym designie „Portago” (w ekskluzywnym kolorze „High Gloss Steel”), preferencyjnie malowany w „Niebieskim chaber”, wizualnie odróżnia się czarnymi pokrywami lusterka, podświetlaniem tablicy rejestracyjnej LED, błyszczącą czarną osłoną grilla, standardowymi reflektorami przeciwmgielnymi, przyciemnionymi tylnymi szybami (od słupka B w tył), również przyciemnionymi tylnymi światłami oraz emblematami „Fresh” na przednich błotnikach. Alternatywne kolory do „Niebieskiego chaber”, znanego jako kolor komunikacyjny nadwozia, to „Czysta biel”, „Srebrny Reflex”, „Biały Oryks” i „Czarny Głęboki”.
Dostosowane wnętrze
Polo Fresh również spełnia swoją nazwę wewnątrz, ponieważ zostało zaprojektowane w dwóch tonach. Wyrażając bardzo ekskluzywny wygląd w „Ceramique”, jasne powierzchnie wstawki w drzwiach i dolnej desce rozdzielczej z pokrywą schowka. Również w kolorze „Ceramique” stylizowane są centralne panele siedzeń; uzupełniają je kontrastujący kolor „Ciemny Pallad”, który pojawia się w panelach wykończeniowych drzwi, górnej części deski rozdzielczej, zamkniętej konsoli centralnej z panelem w kolorze „Dark Rhodium Fine”, bocznych częściach i częściach dodatkowych sportowych siedzeń, centralnym podłokietniku oraz dolnej części słupków A i B. Alternatywnie, centralne panele siedzeń mogą być zaprojektowane w „Ciemnym Pallad”. Czarne skórzane wykończenie i jasne kontrastowe przeszycia („Ceramique”), które zdobią koło kierownicy, uchwyt hamulca ręcznego i dźwignię zmiany biegów, również są wyrafinowane.