Po sprzedaży ponad 14 milionów egzemplarzy na całym świecie, Polo stało się jednym z najważniejszych aut w segmencie małych samochodów. Szósta generacja tego modelu została wprowadzona w 2017 roku.
Volkswagen Polo rozpoczął swoją karierę jako przerobiona wersja Audi 50, jednak po tym, jak 50 zniknęło z oferty luksusowego producenta, Polo kontynuowało swoją podróż. Szósta generacja została zbudowana na platformie MQB A0, która była również wykorzystywana w innych pojazdach grupy Volkswagen.
Na zewnątrz różnice między szóstą a piątą generacją były znaczące. Przede wszystkim, reflektory były umieszczone w tylnej części błotników w kątowym zakończeniu, podczas gdy ich poprzednik miał linię prostą z tyłu. Największą zmianą było zrezygnowanie z wersji trzydrzwiowej. To nietypowe, ponieważ pierwszy Polo, w 1975 roku, był oferowany wyłącznie w wersji z 3 drzwiami.
W środku kabina była przestronniejsza dzięki dłuższemu rozstawowi osi, który wzrósł o prawie 10 cm. Ta poprawa zapewniła więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnych. Długość samochodu również była większa o podobną wartość. Deska rozdzielcza miała zaawansowany design, z płaską powierzchnią, na której znajdował się wyświetlacz infotainment. Ta część deski rozdzielczej była malowana w kolorze nadwozia (dostępna opcjonalnie). W centralnej części znajdowały się jedynie nawiewy oraz przyciski klimatyzacji. Tylna kanapa dzieliła się na dwie części, co było wystarczające dla trzech pasażerów, ale nie na dłuższe trasy.
Pod maską szóstego Polo oferowano wybór jednostek diesla i benzynowych. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, dostępne były tylko dwie jednostki diesla, ale cztery benzynowe. Samochód wyposażony był w 5- lub 6-biegową skrzynię manualną lub 7-biegową automatyczną (dwu-sprzęgłową).
Z ponad 14 milionami sprzedanych egzemplarzy, Volkswagen Polo jest jednym z najbardziej udanych małych samochodów na świecie. Teraz na rynku zadebiutuje całkowicie nowa generacja tego bestsellera. Oferuje zupełnie nowy wygląd zewnętrzny, znacznie przestronniejsze wnętrze, które zostało przemyślane w każdym detalu, nową koncepcję kokpitu dostosowaną do cyfrowego świata, efektywne silniki TSI (benzynowe), TGI (na gaz ziemny) i TDI (diesel), a także szereg systemów wspomagających, które wcześniej były dostępne tylko w większych modelach Volkswagena. Dr Herbert Diess, przewodniczący zarządu marki Volkswagen, mówi: „Polo to młody, świeży samochód. Łączy charyzmę z mocną technologią. Żaden inny samochód nie oferuje tak dużo miejsca w tak kompaktowych rozmiarach. To sprawia, że nasze Polo jest numerem jeden w segmencie małych samochodów, a tak pozostanie.”
Instrumenty cyfrowe, nowe systemy informacji i wsparcia
Dr Frank Welsch, członek zarządu ds. rozwoju marki Volkswagen, dodaje: „Nowe Polo przynosi przyszłość do klasy małych samochodów. Mnóstwo przestrzeni – oparte na modułowej matrycy poprzecznej – zrównoważone silniki, jak nowy TGI na gaz ziemny, światowa premiera nowej generacji Active Info Display, najnowsze systemy infonawigacyjne i nowoczesne systemy wsparcia – te cechy pozwalają temu Volkswagenowi przełamać tradycyjne bariery klasowe.”
Dużo więcej miejsca wewnątrz, wciąż kompaktowe na zewnątrz
Szósta generacja Volkswagena Polo urosła, stając się większa od swojego poprzednika we wszystkich wymiarach. To zaowocowało znacznie większą przestrzenią wewnętrzną i wyraźnie zwiększonym bagażnikiem, który wzrósł z 280 do 351 litrów. Mimo to, zewnętrznie nadal jest zwinny i kompaktowy. Warto porównać ten model do czwartej generacji Golfa (produkcja do 2003 roku), który sprzedał się w milionowych nakładach. Widać, że Polo dostosowało się do rosnących oczekiwań ludzi, ale także że wykorzystuje swoją przestrzeń jeszcze bardziej efektywnie. Nowe Polo, o długości 4,053 mm, jest nieco krótsze od czwartej generacji Golfa, ale przewyższa go w zakresie rozstawu osi (o 53 mm dłuższe) oraz przestrzeni dla kierowcy, pasażerów i bagażu (o 21 litrów więcej).
Krystaliczna charyzma
Pozytywne efekty modułowej matrycy poprzecznej (MQB) na proporcje samochodu, a tym samym na jego design, są bardzo znaczące. Klaus Bischoff, szef designu marki Volkswagen, wyjaśnia: „Znacznie lepsze proporcje stanowią fundament dla dojrzałego, pewnego siebie wyglądu szóstej generacji Volkswagena Polo – charyzmatycznego, progresywnego, nowoczesnego i przyjaznego. Systematycznie wykorzystaliśmy tę korektę wymiarów, aby stworzyć przekonujący samochód kompaktowy.” Cele projektu, według Bischoffa: Wszystkie modele Polo powinny być bardziej sportowe, mocniejsze, świeższe, bardziej męskie i bardziej charyzmatyczne. Podsumowując nowego Polo, szef designu mówi: „Ten Volkswagen można natychmiast rozpoznać jako oryginał w swojej klasie, ale również jako zupełnie nową generację. Volkswagen Polo z wyrazistym designem, który sprawia, że kompakt – teraz dostępny wyłącznie w wersji czterodrzwiowej – jest sportowy, czysty i wyjątkowy w ofercie marki. To samochód, który idealnie wpisuje się w naszą rzeczywistość – zarówno wizualnie, jak i technologicznie.”
Pięć wersji wyposażenia i trzy pakiety
Polo zadebiutuje w trzech znanych liniach wyposażeniowych: Trendline, Comfortline i Highline, a także w specjalnej edycji „Beats” z systemem audio dostosowanym do współczesnego brzmienia. Inną wersją, która pojawi się od początku w życiu nowego modelu, jest Polo GTI. Dostępne będą także różne pakiety, takie jak R-Line, Black i Style. Każdy z nich ma wiele do zaoferowania. Weźmy na przykład R-Line: sprawia, że VW Polo jest jeszcze bardziej dynamiczne dzięki takim cechom jak 16-calowe aluminiowe felgi (’Sebring’), duży, sportowy zderzak przedni oraz dyfuzor z chromowanym wykończeniem i spojler dachowy. Polo z pakietem R-Line ma również czarne nakładki na progi, które wizualnie obniżają samochód do drogi. Pakiet R-Line również w pełni upiększa wnętrze – dodając dynamiki przy niskim dodatkowym koszcie.
Trendline
Nawet podstawowa wersja nowego Polo, Trendline, jest dobrze wyposażona i ma standardowe funkcje, takie jak LED-owe światła do jazdy dziennej z funkcją Coming Home i Leaving Home, ogranicznik prędkości oraz system monitorowania obszaru Front Assist z funkcjami City Emergency Braking i Pedestrian Monitoring. To wszystko funkcje, które potwierdzają, że bezpieczeństwo nie toleruje żadnych kompromisów. W Volkswagenie Polo Trendline moc jest przekazywana na drogę przez 14-calowe koła. Cena wyjściowa Polo Trendline to 12,975 euro w Niemczech – to znacząca przewaga cenowa w porównaniu do poprzedniego modelu, po uwzględnieniu teraz standardowych opcji, takich jak tylne drzwi i system monitorowania obszaru, który jest wliczony w cenę.
Comfortline
W wersji wyposażeniowej Comfortline dodawane są dodatkowe detale, takie jak system infonawigacyjny Composition Colour, klimatyzacja (Climatic), system alertu kierowcy, środkowa podłokietnik, pokrycia siedzeń z plecionego aksamitu, elektryczne szyby z przodu i z tyłu z funkcją jednokrotnego naciśnięcia oraz wielofunkcyjna kierownica. Również standardowo: 15-calowe koła.
Highline
Klienci, którzy wybiorą wersję Highline, otrzymują również system Park Distance Control (PDC), białe podświetlenie LED (w drzwiach przednich i na desce rozdzielczej), wielofunkcyjną kierownicę w połączeniu ze skórzanym dźwignią zmiany biegów i hamulca (’mały pakiet skórzany’) oraz 15-calowe aluminiowe felgi (’Salou’).
Beats
Zaprojektowano nową edycję udanego Polo Beats, która jest skierowana do młodszych grup klientów. Oferuje system audio o mocy 300 watów od legendarnego amerykańskiego producenta słuchawek Beats (Dr. Dre) oraz szereg innych funkcji. Zewnętrzne cechy obejmują 16-calowe aluminiowe felgi, czarne malowane obudowy lusterek, dekoracyjne naklejki na masce i dachu oraz oznakowanie 'Beats’ na słupkach B. Wewnątrz model 'Beats’ jest dostosowany do takich cech, jak deska rozdzielcza malowana na 'Velvet Red’, sportowe siedzenia z specjalnie zaprojektowanymi pokryciami i logo 'Beats’, 'mały pakiet skórzany’ oraz specjalne listwy progowe. System audio można zamówić jako opcję w innych modelach.
GTI
Na szczycie oferty znajduje się nowy Volkswagen Polo GTI. Ten sportowy model będzie teraz napędzany silnikiem 2.0 TSI o mocy 147 kW/200 KM (wcześniejszy model: 1.8 TSI o mocy 141 kW/192 KM). Wzmocnienie silnika to standardowe zawieszenie sportowe oraz opcjonalne zawieszenie Sport Select. Z przodu ten najpotężniejszy Polo wyróżnia się takimi cechami, jak specjalnie zaprojektowany zderzak z zintegrowanym spojlerem i standardowymi światłami przeciwmgielnymi. Typowe dla GTI elementy z przodu to czerwona listwa na kratce, siatkowe wloty powietrza i, oczywiście, oznaczenie GTI. Ekskluzywną cechą oferowaną w GTI są opcjonalne reflektory LED z czerwoną wstawką, które stylistycznie podkreślają czerwoną listwę kratki. Z tyłu Volkswagen Polo GTI ma duży spojler dachowy w wysokim połysku czarnym (spód: czarny mat), dyfuzor w zderzaku, charakterystyczne podwójne rury wydechowe GTI (lewa strona), LED-owe światła tylne i ponownie, oznaczenie GTI. Z boku cechy GTI to standardowe 17-calowe aluminiowe felgi (18-calowe opcjonalnie), przedłużenia progów oraz czerwono malowane zaciski hamulcowe. Wnętrze Polo o mocy 200 KM również oferuje charakterystyczne cechy typowe dla GTI. Należą do nich sportowe fotele z legendarnym wzorem w kratę 'Clark’, wielofunkcyjna skórzana kierownica z czerwoną nicią, podsufitka i słupki dachowe w czerni oraz dźwignia zmiany biegów GTI. Standardowo: oświetlenie ambientowe.
14 kolorów zewnętrznych
Nowy VW Polo zyskuje na kolorze i osobowości dzięki bogatej gamie świeżych kolorów (dostępnych jest 14 kolorów) oraz dwunastu różnych felg (od 14 do 18 cali, niektóre malowane w kontrastowym kolorze), deskom rozdzielczym w 13 różnych dekorach, dwóch wersjach wykończenia wnętrza oraz jedenastu różnych pokrycia siedzeń.
Funkcje komfortu i wygody z klasy Golfa
Polo można jeszcze bardziej spersonalizować i ulepszyć, aby sprostać indywidualnym budżetom i gustom. Nowością w ofercie są takie funkcje jak intensywne pełne reflektory LED, LED-owe światła do jazdy dziennej, LED-owe światła tylne, system 'Air Care Climatronic’ z czujnikiem jakości powietrza i filtrem alergenowym, bezprzewodowe ładowanie dla smartfonów (opcjonalne indukcyjne połączenie antenowe) i jeden z największych panoramicznych dachów w tej klasie (otwarcie jest o 10 mm szersze i o 20 mm dłuższe niż wcześniej). Inną dostępną opcją jest zawieszenie Sport Select z aktywnymi amortyzatorami. Nowe Polo można spersonalizować, aby stworzyć prawie unikalny samochód, wybierając spośród różnych linii wyposażeniowych, kolorów, wnętrz, kół i opcji. Te opcje można także łączyć z szeroką gamą bardzo efektywnych silników.
Wprowadzenie na rynek w 2017 roku
Nowy Volkswagen Polo zadebiutuje na rynkach większości krajów europejskich w 2017 roku, a w kolejności z dziewięcioma silnikami Euro-6. Zakres mocy przy wprowadzeniu na rynek wynosi od 48 kW/65 KM do 110 kW/150 KM. Po raz pierwszy Polo będzie dostępne z silnikiem na gaz ziemny: nowo opracowany 1.0 TGI o mocy 66 kW/90 KM. Dostępne będą również cztery silniki benzynowe i dwa diesle. Silniki benzynowe mają moc od 1.0 MPI o mocy 65 KM do nowego 1.5 TSI EVO z dezaktywacją cylindrów (ACT) i 150 KM. Polo zadebiutuje z wersjami diesla (TDI) o mocach 59 kW/80 KM i 70 kW/95 KM. Wszystkie te modele są wyposażone w system start-stop i tryb regeneracyjnego hamowania. Od momentu osiągnięcia mocy 70 kW, wszystkie silniki mogą być połączone z automatyczną skrzynią biegów DSG. GTI zwieńcza ofertę rodziny Volkswagena Polo jako ważny akcent. Jak już wspomniano, TSI w Polo GTI rozwija moc 147 kW/200 KM.
Systemy wspomagające z Golfa i Passata w Polo
Przy produkcji nowego Polo Volkswagen stworzył jeden z najnowocześniejszych małych samochodów na świecie. Odbija się to w takich zaawansowanych funkcjach jak zbiór nowych systemów wsparcia i wygody – systemów, które wcześniej były zarezerwowane dla klasy Golfa, a nawet Passata. Jak już wspomniano, nawet podstawowa wersja nowego Polo została wyposażona w standardowy system monitorowania obszaru Front Assist, w tym funkcje City Emergency Braking i Pedestrian Monitoring. Jedną z opcji, które ponownie oferowane są w Volkswagenie Polo, jest system Adaptacyjnego Tempomatu (ACC; można teraz aktywować do prędkości 210 km/h). W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów DSG, ACC oferuje również funkcję Stop & Go (po raz pierwszy ze ręczną dźwignią hamulca). Nowymi opcjami w Polo są system wykrywania martwego pola z powiadomieniem o ruchu z tyłu, półautomatyczny system Park Assist do wyjazdu z miejsc parkingowych oraz funkcja manewrowania. Ta ostatnia automatycznie chroni przed drobnymi, ale często kosztownymi wgnieceniami. Nowy opcjonalny system bezkluczykowego dostępu Keyless Access można wykorzystać do odblokowania i uruchomienia Polo.
Nowe wnętrze w harmonii z cyfrowym światem
Projektanci wnętrz i HMI (interfejs człowiek-maszyna) stworzyli nowy, czysty układ wnętrza, aby umieścić cyfrowe i połączone wyświetlacze i elementy sterujące na ciągłej osi wizualnej, która jest jak najwyższa i tym samym optymalnie widoczna dla kierowcy. Tło: VW Polo będzie się debiutować jako pierwszy Volkswagen i pierwszy model grupy Volkswagen, który kiedykolwiek oferował tę nową generację Active Info Display. Funkcjonalność cyfrowych instrumentów osiąga nowy szczyt; wszystko, jak grafika, jest jeszcze jaśniejsze i łatwiejsze w obsłudze. Po raz pierwszy wystarczy przycisnąć jeden przycisk na wielofunkcyjnej kierownicy, aby przełączać się między podstawowymi menu widoków. Równocześnie Volkswagen Polo otrzymuje najnowszą generację systemów infonawigacyjnych z przekątnymi wyświetlaczy od 6.5 do 8.0 cali – urządzenia zamknięte w szkle, które są tak zaawansowane jak smartfony premium. Czysty, nowoczesny wizerunek wnętrza wzmocniony jest przez oświetlenie tła (standardowe wyposażenie w Polo Highline i GTI) oraz przez deski rozdzielcze i dekoracyjne listwy w szerokiej gamie kolorów.
'We by Volkswagen’ uruchamia
Volkswagen także toruje nowe drogi w dziedzinie łączności. W Polo dostępne są nie tylko aplikacje 'App Connect’ Car-Net (z MirrorLinkÒ, Android Auto™ i Apple CarPlay™) oraz 'Guide & Inform’. Teraz zadebiutuje również nowa platforma cyfrowa 'We by Volkswagen’ – cyfrowa platforma użytkowników Volkswagena dla wszystkich kierowców. 'We by Volkswagen’ otworzy kolejny poziom mobilności online. Przykładem jest aplikacja 'WePark’, usługa płatności bezgotówkowej za parkowanie: w stolicy Niemiec, Berlinie, ta funkcja będzie już dostępna w momencie światowej premiery Volkswagena Polo. Inne duże niemieckie miasta, takie jak Hamburg i Kolonia, podążą za przykładem Berlina i uruchomią 'WePark’.
Polo ucieleśnia cztery pola innowacji marki
Nowe Polo zostało opracowane na podstawie najnowszej strategii marki Volkswagen z czterema polami innowacji. Strategia ta znana jest pod hasłem: „Realizujemy przyszłość.” DNA Polo rozwija swoje cechy produktowe w oparciu o te pola innowacji.
Zautomatyzowana jazda – Volkswagen chce uczynić samochody jeszcze bezpieczniejszymi, bardziej wygodnymi i komfortowymi dzięki zautomatyzowanej jeździe lub półautomatycznym systemom.
Intuicyjna użyteczność – Volkswagen koncentruje się na samochodach, które są intuicyjne w obsłudze i mają nowe koncepcje wyświetlania i sterowania.
Połączona społeczność – Volkswagen intensyfikuje połączenia między ludźmi, samochodami i ich otoczeniem bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.
Inteligentna zrównoważoność – Volkswagen rozwija innowacyjne modele w dużej skali z zrównoważonym napędem.
Postępowy samochód kompaktowy
Nowy Volkswagen Polo ściśle podąża tą ścieżką, kierując się badaniami i rozwojem Volkswagena jako kompasem. Doprowadziło to do powstania jednego z najbardziej postępowych samochodów w swojej klasie, opartego na czterech polach innowacji: Zautomatyzowana jazda, Intuicyjna użyteczność, Połączona społeczność i Inteligentna zrównoważoność.
Systemy wspomagające nowego Polo
Volkswagen zintegrował nową generację systemów wspomagających w Polo. Są to systemy, które zostały dostosowane z większych klas samochodów i są democratizowane przez ich zastosowanie w Polo.
Front Assist / City Emergency Braking / Pedestrian Monitoring
W skład nich wchodzi system monitorowania obszaru Front Assist z funkcjami City Emergency Braking i Pedestrian Monitoring. W nowym Volkswagenie Polo dostępny jest standardowo już w wersji Trendline. Jego automatyczne funkcje ostrzegania i hamowania przyczyniają się do unikania kolizji czołowych na autostradach, drogach drugorzędnych i w miastach. Kolejny system, który już znajduje się w Polo Trendline w standardzie: ogranicznik prędkości, który może szeregować prędkość jazdy samochodu do pożądanej wartości, np. aby uniknąć zbyt szybkiej jazdy w mieście. System monitorowania ciśnienia w oponach również zawsze jest w nowym VW Polo.
ACC / Blind Spot Detection / Rear View
Volkswagen oferuje Polo z opcjonalnym systemem Adaptacyjnego Tempomatu (ACC) (do 210 km/h; z DSG obejmuje również funkcję Stop & Go). Inną nowością w Polo jest wykrywanie martwego pola, w tym powiadomienie o ruchu z tyłu. ACC to inteligentny tempomat oparty na radarze, który automatycznie hamuje i przyspiesza w zależności od sytuacji na drodze. System wykrywania martwego pola ostrzega w lusterku zewnętrznym, gdy pojazdy znajdują się w tzw. martwym punkcie podczas wyprzedzania. Tymczasem powiadomienie o ruchu z tyłu wspiera przy wyjeździe z miejsc parkingowych, ponieważ wykrywa pojazdy w ruchu krzyżowym za samochodem. Jeśli wykrywa zagrożenie, system ostrzega kierowcę, a w razie potrzeby nawet hamuje.
Park Assist z funkcją manewrowania
Inną zautomatyzowaną technologią z wyższej klasy samochodów jest system Park Assist; automatycznie prowadzi samochód do prawie każdego wyobrażalnego miejsca parkingowego. Oznacza to, że Volkswagen Polo skręca, a kierowca musi jedynie hamować i przyspieszać. Nowa 'funkcja manewrowania’ wspomaga w wyjątkowo praktyczny sposób, szczególnie w mieście. Jest aktywna podczas parkowania przy prędkości do 10 km/h, i hamuje automatycznie, gdy wykrywa przeszkody, takie jak infamous słupki. To oszczędza koszty napraw i frustrację.
Zdigitalizowany kokpit nowego VW Polo
Samochody Volkswagena są intuicyjne w obsłudze. Jednak gwałtowny wzrost systemów cyfrowych w samochodzie i ich ciągle rosnąca liczba funkcji stawiają nowe wyzwania dla utrzymania tej intuicyjnej obsługi w przyszłości. To jednak zostało zapewnione w nowym Polo. Inżynierowie interfejsów i projektanci wnętrz przemyśleli na nowo wnętrze, analizując i reorganizując je z perspektywy przyszłości. Doprowadziło to do powstania wnętrza, które przez wiele lat będzie uznawane za prekursor.
Jedna oś wizualna i kontrolna
Wszystko znajduje się tam, gdzie powinno być w świecie z analogowymi i cyfrowymi elementami ozdobnymi. Specjaliści od wnętrz stworzyli zatem nową oś wizualną i kontrolną w Polo. Instrumenty i infonawigacja coraz bardziej łączą się na jednym poziomie. Projektanci i inżynierowie osiągnęli to, umieszczając wyświetlacz systemu infonawigacyjnego wysoko oraz klimatyzację i elementy sterujące poniżej. Dzięki temu kierowca ma lepszy widok na czysto zaprojektowane wyświetlacze i sterowniki niż kiedykolwiek wcześniej. Świat cyfrowy wkracza do Polo w postaci zamkniętych w szkle systemów infonawigacyjnych, w pełni cyfrowych i nowo zaprojektowanych instrumentów (Active Info Display), bezprzewodowych interfejsów dla smartfonów (w tym bezprzewodowe ładowanie) oraz systemu automatycznego zamykania i uruchamiania silnika Keyless Access.
Infonawigacja & Active Info Display
W Volkswagenie Polo wykorzystywana jest całkowicie nowa generacja systemów infonawigacyjnych. Z powierzchniami pokrytymi szkłem oraz obsługą cyfrową, która jest mocniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Nawet Polo Comfortline ma system infonawigacyjny Composition Colour z 6.5-calowym wyświetlaczem w standardzie. Również nowością, i nowinką w segmencie, jest opcjonalna nowa generacja Active Info Display. Cyfrowe instrumenty oferują więcej informacji, bardziej logiczną strukturę, jeszcze większą przejrzystość graficzną i więcej radości z ich obsługi. Teraz, jednym przyciskiem na kierownicy można szybko aktywować różne menu graficzne. Powstaje zdigitalizowany poziom, zwłaszcza przy połączeniu infonawigacji i Active Info Display. Na tym poziomie bardzo łatwo jest 'przeciągać’ funkcje takie jak lista odtwarzania czy kontakty telefoniczne z wyświetlacza systemu infonawigacyjnego na ekran Active Info Display.
Bezprzewodowe ładowanie & Keyless Access
Oprócz klasycznego sposobu zasilania smartfonów kablem, w nowym Polo można to również zrobić za pomocą opcjonalnego interfejsu indukcyjnego (dla kompatybilnych telefonów). Interfejs znajduje się pod elementami sterującymi klimatyzacją. Smartfon można również połączyć z zewnętrzną anteną za pośrednictwem 'Deluxe’ interfejsu telefonicznego. Tuż przed nim znajduje się przycisk 'Start silnika / zatrzymaj silnik’ do uruchamiania lub zatrzymywania silnika bez klucza. To funkcja Keyless Access, pierwszy system bezkluczykowego zamykania i uruchamiania silnika oferowany w Polo.
Silniki nowego Volkswagena Polo
Zrównoważone napędy stanowią rdzeń innowacji w dziedzinie Inteligentnej zrównoważoności. Mogą to być systemy elektryczne, takie jak w e-up!, hybrydy typu plug-in, jak w Golfie GTE, lub innowacyjne nowe silniki z konwencjonalnymi lub alternatywnymi paliwami. To dotyczy również Polo. Volkswagen wyposaża mały samochód po raz pierwszy w napęd na gaz ziemny: całkowicie nowy 1.0 TGI o mocy 66 kW/90 KM, który w zależności od źródła energii może być naprawdę neutralny pod względem emisji CO2. Jest to jeden z łącznej liczby dziewięciu silników Euro-6 dostępnych dla Polo, które zawsze ma napęd na przednią oś. Pięć silników benzynowych ma moc od 1.0 MPI o mocy 48 kW/65 KM do nowego 1.5 TSI EVO o mocy 110 kW/150 KM i dezaktywacji cylindrów (ACT). Układ napędowy uzupełniają szósty silnik benzynowy, silnik GTI o pojemności 2.0 TSI o mocy 147 kW/200 KM. W wersji diesel Volkswagen Polo zadebiutuje z wyborem dwóch silników 1.6 TDI o mocach odpowiednio 59 kW/80 KM i 70 kW/95 KM. Oba modele TDI mają katalizator SCR. Wszystkie warianty silników Polo są standardowo wyposażone w system start-stop oraz tryb regeneracyjnego hamowania. Przegląd całej gamy wersji napędowych:
Gaz ziemny
1.0 TGI o mocy 66 kW/90 KM, 5-biegowa skrzynia biegów
Benzyna
1.0 MPI o mocy 48 kW/65 KM, 5-biegowa skrzynia biegów
1.0 MPI o mocy 55 kW/75 KM, 5-biegowa skrzynia biegów
1.0 TSI o mocy 70 kW/95 KM, 5-biegowa skrzynia biegów / 7-biegowa DSG
1.0 TSI o mocy 85 kW/115 KM, 6-biegowa skrzynia biegów / 7-biegowa DSG
1.5 TSI o mocy 110 kW/150 KM, 6-biegowa skrzynia biegów / 7-biegowa DSG
2.0 TSI o mocy 147 kW/200 KM, 6-biegowa skrzynia biegów / 7-biegowa DSG
Diesel
1.6 TDI o mocy 59 kW/80 KM, 5-biegowa skrzynia biegów
1.6 TDI o mocy 70 kW/95 KM, 5-biegowa skrzynia biegów / 7-biegowa DSG
Ekspresyjny wygląd – charyzmatyczny samochód kompaktowy
Szósta generacja Polo jest pierwszą, która opiera się na nowej Modularnej Matrycy Poprzecznej dla modeli kompaktowych (MQB A0). Pozytywne efekty MQB na proporcjach samochodu, a tym samym na jego designie, są ogromne. Samochód ma znacznie bardziej dynamiczne proporcje oraz znacznie dłuższą sylwetkę, ponieważ rozstaw osi, długość zewnętrzna i szerokość wzrosły, podczas gdy wysokość samochodu pozostała niemal identyczna. Zespół projektowy wykorzystał te przemyślane wymiary, aby stworzyć sportowe, mocne, świeże, męskie i ogólnie lepsze Polo na kołach do 18 cali (GTI). W rezultacie powstał ekspresyjnie zaprojektowany, charyzmatyczny samochód kompaktowy – który można natychmiast rozpoznać jako oryginał w swojej klasie, a jednocześnie jako zupełnie nową generację.
Po prostu imponujące
Dynamiczne efekty MQB na proporcjach widać w nowych wymiarach Polo. Długość kompaktowego Volkswagena wzrosła o 81 mm do 4,053 mm. Znacznie większy rozstaw osi teraz obejmuje osie; wzrósł o 94 mm do 2,564 mm. To przesuwa koła dalej w kierunku przodu i tyłu. Krótsze zwisy nadają samochodowi znacznie mocniejszy i sportowy wygląd. Równocześnie nowy Volkswagen Polo zyskał łącznie 69 mm szerokości i teraz ma 1,751 mm. Jak już wspomniano, wysokość wnętrza nieznacznie zmniejszyła się o 7 mm i pozostaje prawie taka sama jak w poprzednim modelu przy 1,446 mm.
Sylwetka
Szósta generacja Polo stała się męskim samochodem, który zyskuje charyzmę z każdej perspektywy dzięki nowemu ekspresyjnemu designowi. Oto szczegóły – rozpatrywane od góry do dołu – które definiują Polo pod względem znacznie wydłużonej sylwetki. Linia dachu stała się dłuższa i bardziej elegancka; przechodzi w spojler dachowy z tyłu. Cienka linia na bocznej karoserii biegnie równolegle do linii dachu; wizualnie obniża środek ciężkości Volkswagena Polo. Kluczowe elementy Polo obejmują długą linię bocznych szyb – Polo jest jedynym Volkswagenem, który ma linię okien, która kończy się wzniesieniem z przodu i z tyłu. Ta forma z oknem zintegrowanym w słupku C została dalej rozwinięta i wyostrzyła. Słup C, który teraz został zaprojektowany tak, aby bardziej sięgał do przodu i był precyzyjnie wykrojony, nadaje samochodowi dynamiki w tym obszarze i sprawia, że wydaje się pędzić do przodu, nawet w czasie postoju.
Strzałkowa podwójna linia 'tornado’ definiuje boczną bryłę
Pojawiająca się z prostej linii ramienia okna, kolejna linia biegnie w kierunku przodu i w kierunku reflektorów, co sprawia, że VW Polo wydaje się bardzo długie. Inne nowe i ważne cechy designu podążają poniżej tej linii okna. Strzałkowa podwójna linia, znana jako linia tornado, jest nową cechą definiującą Polo. Powierzchnia tej trójwymiarowej linii tornado jest – w stylu sekcji ramienia – lekko rozszerzona i kończy się ostrym podcięciem w dół. Górna z tych dwóch linii zaczyna się w słupku C i wizualnie sięga do przodu w stronę przednich błotników. Druga, dolna linia z kolei formuje wspomniane podcięcie. Rozwija się z trójwymiarowej grafiki tylnych świateł i również rozciąga się w kierunku przednich błotników, gdzie lekko wznosi się, spotykając górną linię. Ta mocna, strzałkowa linia tornado strukturalnie formuje profil boczny samochodu, tworząc, jak już wspomniano, mocną sekcję ramion oraz nadając Polo niską i sportową sylwetkę na drodze.
Przód
Przód Volkswagena Polo został znacznie bardziej emocjonalny, dominujący i sportowy niż w poprzednim modelu. Każdy detal został starannie odnowiony. Reflektory są teraz również dostępne w wersji LED. Wraz z nową kratką chłodnicy tworzą nową 'twarz’ Polo, która rozciąga się na całą szerokość pojazdu. Pewna siebie: zderzak, który również podkreśla szerokość pojazdu w swoich elementach projektowych. Bardziej wyraźne kontury: maska, która teraz rozciąga się daleko w dół w kierunku 'twarzy’.
Pewny siebie, męski wygląd
Dwie linie na masce są wpływowe; rozwijają się z słupków A i biegną w kształcie V do wewnętrznych stron reflektorów i kratki chłodnicy. Poza tymi liniami, które wyglądają jak cięte nożem, maska przechodzi w mocne boki. Dwie proste linie, które biegną wzdłuż środka maski, również kończą się na kratce chłodnicy. Najwyższy poprzeczny pasek kratki jest teraz malowany w kolorze nadwozia. Poprzeczny pasek łączy się z liniami reflektorów po lewej i prawej stronie. Jak zauważono, to sprawia, że maska wygląda na niższą wizualnie. Równocześnie podkreśla większą szerokość Polo. Niskoprofilowe reflektory nadają pojazdowi bardziej skoncentrowany i dominujący, patrzący w przyszłość wygląd. Smukła, druga listwa kratki (ta w chromie) zaczyna się po bokach znaku towarowego Volkswagena, przechodzi w chromowe linie reflektorów i w ten sposób wzmacnia ten skoncentrowany, pewny siebie i męski wygląd. Również wyraźny jest nowy sygnatur dnia.
Mocny zderzak
Zderzak został również całkowicie przebudowany. Duże szklane powierzchnie świateł przeciwmgielnych i kierunkowskazów przyciągają wzrok z boku samochodu. Kończą się na zewnątrz w trójwymiarowo wykrojonych kątach. Pomiędzy nimi znajdują się dwa wloty powietrza: V-kształtny wlot na środku oraz wąski drugi wlot, który rozciąga się na całą szerokość.
Tylna bryła
Design tylnej bryły Polo był natychmiast rozpoznawalny jeszcze przed debiutem piątej generacji. Teraz czysta, dobrze zbalansowana ogólna architektura została znacznie bardziej rozwinięta i – podobnie jak boki i przód – uczyniona bardziej precyzyjną i ostrą. Potężna: znacznie pełniejsza objętość sekcji ramienia. Zwięzła: nowe trapezoidalne tylne światła, które są wkomponowane w sekcję ramion i teraz również do wewnątrz. Po raz pierwszy będą również dostępne w Volkswagenie Polo jako LED-owe tylne światła z bardzo charakterystycznym sygnaturą świetlną. Typowe: pozioma linia pod tylnymi światłami na tylnej klapie, która teraz przechodzi w zderzak i także podkreśla szerokość Polo z tej perspektywy. Wyrazista: nowy dyfuzor, który jest zintegrowany w zderzaku.
Kokpit w centrum uwagi
Nowa deska rozdzielcza i układ kokpitu dla kompaktnych modeli Volkswagena wkracza do szóstej generacji Polo. Projektanci wnętrz dokonali rewolucyjnych zmian. Ich uwaga skupiona była na dalszym rozwoju cyfryzacji wyświetlaczy i elementów sterujących, a także łączności, co wymagało inteligentnych nowoczesnych rozwiązań. Innym zadeklarowanym celem było nadanie wnętrzu znacznie większego charakteru niż wcześniej, aby nadać Polo również 'twarz’ wnętrza.
Rozpoczynając od czystej kartki
Zespół wnętrz rozpoczął od czystej kartki, całkowicie odszedł od pionowego układu deski rozdzielczej poprzedniego modelu i rozwinął zamiast tego odważną architekturę poziomą. Jak to zawsze bywa w projektowaniu wnętrz, tę architekturę definiują przede wszystkim moduły, które są używane na desce rozdzielczej. W przypadku VW Polo projektanci wzięli bardzo poważnie hasło 'forma podąża za funkcją’, ponieważ tu, w segmencie A0, uruchamiano nowy, zdigitalizowany świat. Interakcja pomiędzy nowym Active Info Display a systemami infonawigacyjnymi, w szczególności, wymagała nowych podejść. Nowa architektura deski rozdzielczej zaczęła się od celu umiejscowienia systemu infonawigacyjnego znacznie wyżej niż wcześniej, aby znajdował się on w bezpośredniej linii wzroku kierowcy. Ponieważ wyświetlacz powinien wizualnie zlewać się z instrumentami, tworząc błyszczącą 'wyspę’, jasne było również, że środkowe wloty powietrza musiały przemieścić się w dół. Wszystko to zrobiono, co teraz zaowocowało architekturą deski rozdzielczej, która jest świeżo nowoczesna i charyzmatyczna – wprowadzając ekscytującą nową epokę cyfryzacji i łączności.
Jedna oś wizualna i kontrolna, wysoko
Wszystkie kluczowe moduły – z wyjątkiem jednostki klimatyzacyjnej – zostały zintegrowane na górnym panelu krzyżowym deski rozdzielczej. Ten panel krzyżowy jest kontynuowany w kierunku przednich drzwi i jest wykończony różnymi akcentami, w zależności od wybranych opcji. Higieną tego miejsca jest listwa wykończeniowa Volkswagena Polo Beats, która jest pomalowana na 'Velvet Red’. Zewnętrzne wloty powietrza są zintegrowane po lewej i prawej stronie. W środku błyszczącej czarnej 'wyspy’ znajduje się, jak wspomniano, ekran zamkniętego w szkle systemu infonawigacyjnego. Jedynym dodatkowym przyciskiem w tym obszarze jest przycisk świateł awaryjnych. Z lewej strony wysoki połysk czarnej wyspy użytkownika przechodzi do poziomu instrumentów. Dzięki temu powstaje spójny krajobraz cyfrowego kokpitu, zwłaszcza w połączeniu z Active Info Display. Na następniejszym poziomie są zorganizowane funkcje klimatyzacji w środku oraz funkcje oświetlenia po stronie kierowcy. Pozioma deska rozdzielcza jest w środku lekko nachylona w kierunku kierowcy. To samo dotyczy konsoli środkowej z uchwytem dźwigni zmiany biegów i przyciskami dla różnych funkcji obsługi samochodu. Finał otacza zewnętrzną prawą stronę konsoli środkowej. Sumując te działania: sportowe poczucie we wnętrzu.
Skok w klasie pojazdu