W 2004 roku klienci już skupiali się na segmentach SUV i crossoverów, a Volkswagen starał się zyskać ich uwagę, wprowadzając model Polo Fun.
Volkswagen był jednym z pierwszych europejskich producentów samochodów, który zaoferował odpowiedni pojazd typu crossover, wprowadzając Golf II Cross Country w latach 80. W 2002 roku zadebiutowała pierwsza generacja Touarega, która okazała się hitem. Jednak w segmencie tańszych modeli nie miał nic do zaoferowania. W związku z tym wprowadził podwyższoną wersję swojego pięciodrzwiowego modelu B-segmentu, Polo.
Eksterior samochodu zachował główne panele nadwozia z czwartej generacji Polo, z dwoma okrągłymi reflektorami z przodu i czarnym grillem. Zderzak był jednak inny. Miał inny kolor na dolnej części oraz osłonę podwozia przypominającą aluminium. Wykonany był z plastiku, ale chronił silnik i skrzynię biegów przed trawą i liśćmi. Producent dodał plastikowe listwy wzdłuż nadwozia, chroniące je przed drobnymi rysami. Były one bardziej skuteczne na parkingu niż w lesie. Volkswagen starał się ukryć zwiększony prześwit za pomocą plastikowych osłon wokół nadkoli. Ostatnim, ale nie mniej istotnym, dodatkiem były standardowe belki dachowe w Polo Fun.