VOLKSWAGEN Polo GTI 2005-2008

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

VOLKSWAGEN Polo GTI 2005-2008

Przejdź do galerii zdjęćVOLKSWAGEN Polo GTI 2005-2008

Kiedy Volkswagen wprowadził na rynek czwartą generację Polo w 2002 roku, nie uczynił z niej wersji GTI, co rozczarowało fanów małych sportowych hatchbacków aż do 2005 roku.

Wraz z odświeżoną wersją czwartej generacji Polo, producent ponownie zaprezentował także wersję GTI. Oferowała ona więcej mocy niż jej poprzednik i była małym rakietą, która mogła wyprzedzić wiele samochodów na drodze, zachowując przy tym przyzwoite zużycie paliwa. To było jak przyjście Świętego Mikołaja w lipcu. O ile nie została zaprezentowana w październiku podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Australii. Przepis był prosty: wziąć trzydrzwiową wersję, wsadzić największy silnik, jaki się zmieści w komorze silnikowej, i na tym zakończyć.

Volkswagen wykorzystał trzydrzwiową wersję hatchbacka Polo, z nowymi, szerszymi reflektorami. Z przodu umieszczono dużą, czarną osłonę chłodnicy w kształcie litery V z czerwoną linią na górze. W zderzaku zamontowano dwa boczne wloty, w których znajdowały się światła przeciwmgielne oraz para fałszywych wlotów powietrza. Dłuższe drzwi oraz stałe tylne okna zostały przejęte z trzydrzwiowego Polo, natomiast z tyłu, mały spojler dachowy ozdabiał górę klapy bagażnika.

W środku producent wybrał lepszą tapicerkę oraz zamontował wzmocnione fotele z przodu. Kierownica z trzema ramionami miała srebrną emblemat z logo GTI. Jednak nie znalazły się tam białe tarcze ani przyciągające wzrok elementy. Jedynym unikalnym akcentem były aluminiowe pedały.

Pod maską Volkswagen zainstalował ten sam silnik turbodoładowany o pojemności 1.8 litra, który używany był w innych modelach, takich jak Audi A3, Audi TT, Volkswagen Passat czy Skoda Octavia RS. Oferował 150 koni mechanicznych i był dostępny tylko z pięciobiegową skrzynią manualną. Później edycja Cup otrzymała zaktualizowaną wersję z mocą 180 koni mechanicznych.

 Nowy Polo GTI ma zadebiutować na rynku. Osiągając moc 110kW/150hp, jest to najsilniejszy Polo w historii, od momentu wprowadzenia serii ponad 30 lat temu. Koncepcja zewnętrzna i wewnętrzna tego potężnego superminisa jest celowo zainspirowana legendarnym Golfem GTI. Polo GTI zadebiutuje na pierwszych rynkach tej wiosny.

Label GTI to jedna z najsłynniejszych marek w świecie motoryzacji. Ostatnie Polo GTI miało swoją premierę w 1998 roku, osiągając moc 125hp i prędkość maksymalną 205km/h. W najnowszej wersji 150hp pozwala na dokładną prędkość maksymalną wynoszącą 216km/h. Pozostałe kluczowe dane dla nowego Polo GTI to: od 0 do 100km/h w 8,2 sekundy, maksymalny moment obrotowy 220Nm (przy 1,950rpm) i średnie zużycie paliwa wynoszące 7,8 litra. Tradycja sportowych modeli Polo sięga zresztą dwudziestu lat: rozpoczęła się w 1986 roku z mocą 115hp w Polo G40.

Podobnie jak Golf GTI, nowe Polo GTI również wyposażone jest w silnik turbodoładowany z intercoolerem. Oznaczenie GTI wymaga oczywiście odpowiedniego rozwinięcia momentu obrotowego. W Polo GTI 1.8-litrowy silnik czterocylindrowy z pięcioma zaworami zapewnia mocne przyspieszenie przy niskich obrotach oraz doskonałą elastyczność. Polo GTI potrzebuje zaledwie 7,5 sekundy, aby przyspieszyć z 80 do 120km/h na czwórce.

Polo GTI to w pełni sportowy i bezpieczny samochód o imponujących właściwościach jezdnych oraz specjalnym zewnętrznym i wewnętrznym wykończeniu GTI. Weźmy na przykład zewnętrzną stylistykę: z przodu, ten „mały” GTI ma charakterystyczny grill w stylu „dużego” GTI – czarny, w kształcie litery V, z górnym wlotem powietrza w siatce. Podwójne reflektory również są otoczone czarną ramką, podobnie jak standardowe światła przeciwmgielne w zewnętrznych wlotach powietrza. Bardzo wyraźny spojler dachowy (z wbudowanym trzecim światłem stop) znajduje się nad tylną klapą, zapewniając idealny docisk na tylną oś. Niżej można dostrzec podwójne chromowane końcówki wydechu.

Nie jest tajemnicą, że czarny, srebrny lub czerwony lakier najlepiej pasuje do stylizacji GTI. Przednie i tylne zaciski hamulcowe na potężnych tarczach również są czerwone. 16-calowe felgi aluminiowe w stylu Golf GTI z pięcioma otworami w kształcie litery U mają efekt stroboskopu. Wyraźnie eksponują również zaciski przy dużych prędkościach na drodze. Rozmiar opon to 205/45 R 16. Opony sięgają głęboko w nadkola. Sportowe zawieszenie (ze standardowym ESP) jest o 15 milimetrów niższe od wersji standardowej. Czarne osłony boczne podkreślają dynamiczną konfigurację zawieszenia.

Zgodnie z tradycją, nowe Polo GTI ma specjalne sportowe fotele w charakterystycznym kratkowanym wzorze „Interlagos”. Sportowa kierownica, gałka zmiany biegów oraz osłonki są skórzane. Metaliczna powierzchnia podkreśla wygląd i odczucie konsoli centralnej oraz paneli wokół bocznych nawiewów w kokpicie. Takie detale jak czerwone przeszycia wewnątrz kierownicy oraz czerwone krawędzie czarnych pasów bezpieczeństwa pokazują wielką dbałość o najdrobniejsze szczegóły. To samo dotyczy metalowego, wytłoczonego wzoru zmiany biegów na gałce oraz aluminiowych pedałów.

1.8L Turbo 5MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1781 Cm3
Moc110 Kw @ 5800 Rpm
150 Hp @ 5800 Rpm
148 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1950 Rpm
220 Nm @ 1950 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna134.2 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/45 R16
Długość154.3 In (3919 Mm)
Szerokość65 In (1651 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)56.3/56.3 In (1
Rozstaw osi96.9 In (2461 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika9.5 Cuft (269 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2511.1 Lbs (1139 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3747.9 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto21.8 Mpg Us (10.8 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2187 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.