Po liftingu całej generacji rodziny Polo, odświeżono również wersję GTI. Jako najlepszy niemiecki super-mini, musiał się wyróżniać pewnymi cechami. Z przodu znajduje się kratka w kształcie plastra miodu oraz czerwona linia, które podkreślają sportowy charakter samochodu. Na przednich błotnikach umieszczono czerwone i chromowane emblematy GTI, podobne do tych z większego brata, Golfa GTI.
Wnętrze przypomina Golf GTI w mniejszej skali. Znajdziemy tu ten sam design kierownicy GTI, deskę rozdzielczą GTI oraz materiał na siedzenia, który jest podobny do tego z większego brata. Ogólny wygląd deski rozdzielczej nie różni się znacząco od innych modeli Polo. Jednostka infotainment pozostaje ta sama, ale jest dobra, z wystarczająco dużym ekranem dotykowym i kilkoma przyciskami.
Z tyłu jest miejsce dla czterech osób, a ponieważ wykorzystuje tę samą platformę MQB, ma również takie samo wcięcie na tunelu środkowym. Polo GTI jest dostępne w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej, więc jeśli ktoś planuje używać go jako rodzinnego samochodu, to będzie odpowiednie. Tylne siedzenia mają również systemy mocowania fotelików dziecięcych Isofix.
Bardzo ważne jest, aby wiedzieć, że to Polo GTI może być wyposażone w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem lub standardową sześciobiegową manualną. Zawieszenie zostało usztywnione w porównaniu do pozostałych modeli Polo.
VW Polo GTI
Volkswagen Polo to jeden z najlepiej sprzedających się samochodów segmentu supermini na świecie, z niemal 14 milionami wyprodukowanych egzemplarzy. Supermini? To oficjalna nazwa klasy Polo w Niemczech – w międzynarodowej terminologii przemysłu motoryzacyjnego to segment B. Bez względu na nazwę segmentu i kompaktowe wymiary, atrakcyjne ceny oraz dobre osiągi w zakresie zużycia paliwa, Polo nie ma nic wspólnego z małością. Tym bardziej, że debiutuje teraz generacja bestsellera, która została znacząco zaktualizowana pod względem technicznym. Nowe silniki spełniające normy EU-6 oraz systemy infotainment i asysty w VW Polo poczyniły ogromne postępy. Weźmy pod uwagę silniki: cała gama silników została przekształcona. Volkswagen dokonał poprawy w zakresie zużycia paliwa nawet o 21 procent. Nowe Polo TDI BlueMotion ustanawia tutaj rekord; z połączonym zużyciem paliwa wynoszącym 3,2 l/100 km (82 g/km CO2) jest jednym z najoszczędniejszych samochodów na świecie. Polo TSI BlueMotion, dostępne od jesieni 2014 roku, po raz pierwszy jest sprzedawane jako niezależny model BlueMotion z silnikiem benzynowym. W tym aucie uzyskano wyniki 4,1 l/100 km i 94 g/km CO2.
Wygoda i bezpieczeństwo przekraczają granice klasowe
Volkswagen Polo z 2014 roku zwiększa swoją przewagę nad konkurencją dzięki imponującej gamie nowych funkcji wygody i bezpieczeństwa, które są unikalne w swojej klasie. Polo będzie również jednym z pierwszych kompaktowych samochodów, które zadebiutują z charakterystycznymi reflektorami LED – również od jesieni 2014 roku. Ponadto, model bazowy Polo Trendline został standardowo wyposażony w reflektory K7. Kolejną nowością dostępną od premiery rynkowej są podwójne, okrągłe reflektory z technologią H7 (standard w Polo Comfortline).
VW Polo GTI (2015)
2015 Volkswagen Polo GTI
Nowy elektro-mechaniczny układ kierowniczy poprawia właściwości prowadzenia
Volkswagen oferuje także nowy opcjonalny zawieszenie Sport Select – które wykorzystuje elektronicznie sterowane amortyzatory – aby kierowcy mogli wybierać między dwoma charakterystykami ustawień za naciśnięciem przycisku. Wiele innych systemów asysty z klasy Golfa również trafia do nowego Volkswagena Polo. Należą do nich standardowy system automatycznego hamowania po zderzeniu (automatycznie uruchamia hamowanie po kolizji), system alertu kierowcy, monitorujący ruch uliczny system Front Assist z miejskim hamowaniem awaryjnym oraz adaptacyjny tempomat (ACC). Widok z tyłu można teraz poprawić dzięki opcjonalnej kamerze tylnej Rear Assist.
Postępowy świat infotainment
Systemy radiowe i radiowo-nawigacyjne zostały przemyślane na nowo; jako systemy drugiej generacji odzwierciedlają najnowocześniejszą technologię w tzw. modułowym systemie infotainment (MIB). Oznacza to, że oprogramowanie i sprzęt tych systemów podążają za światem infotainment większego Golfa i, w zależności od wersji, mogą oferować takie funkcje jak strumieniowe przesyłanie dźwięku przez Bluetooth (z telefonem komórkowym, z wyświetlaniem okładki i sterowaniem dotykowym), czujnik zbliżeniowy (inne szczegóły menu są pokazywane, gdy ręka zbliża się do ekranu), zoom mapy dwoma palcami w trybie nawigacji (jak na smartfonie) oraz interfejs telefonu mobilnego zewnętrzną anteną pojazdu przez sprzężenie indukcyjne. Wszystkie cztery systemy można wyposażyć w cyfrowe odbiorniki radiowe (DAB+). Dodatkowo specjalne aplikacje mobilne można uzyskać na ekranie dotykowym za pośrednictwem MirrorLink™.
Premiera wiosną 2014
Wizualnie nowego Polo można rozpoznać po ostrzejszym wyglądzie przodu i tyłu. Świeże kolory, nowe materiały wnętrza oraz wiele innych szczegółów wyposażenia doskonalą samochód Volkswagena. Najnowsza generacja Polo trafi na rynek wiosną 2014 roku. Pierwsze dostawy będą miały miejsce w Niemczech – gdzie, swoją drogą, samochód będzie oferowany w tej samej cenie co poprzedni model, mimo ulepszonych funkcji i nowej technologii. Większość innych krajów europejskich dołączy wkrótce potem. W Afryce i Azji, następca „Samochodu Roku 2010” zadebiutuje w drugiej połowie roku. Oprócz wersji podstawowych (Trendline, Comfortline i Highline), Polo zostanie ponownie zaoferowane jako GTI, BlueGT, CrossPolo oraz wspomniany model BlueMotion. Tak jak w debiutach up! oraz Beetle, podczas premiery rynkowej Volkswagen wprowadza również model launchowy o ekskluzywnym wyposażeniu w Europie: Polo „Fresh”. Ten limitowany model wysokiej klasy będzie oferowany w pięciu kolorach nadwozia, z ekskluzywnymi cechami wyposażenia i dwukolorowym wnętrzem.
Elektro-mechaniczne kierowanie
Nowo opracowany elektro-mechaniczny układ kierowniczy zadebiutuje w Volkswagenie Polo. Kompaktowy system został zintegrowany bezpośrednio w kolumnie kierownicy. Nowy układ kierowniczy Polo charakteryzuje się bardzo precyzyjną i zwinną reakcją oraz właściwościami kierowniczymi, a także doskonale tłumi nierówności drogi. System jest obsługiwany za pomocą przekładni kierowniczej (przekładnia ślimakowa), którą napędza silnik elektryczny.
Zawieszenie Sport Select
Volkswagen po raz pierwszy oferuje elektronicznie regulowane amortyzatory w Polo. Są one kluczową technologią nowego, opcjonalnego zawieszenia Sport Select. Podstawowe ustawienie tego zawieszenia jest już sportowe, ale bardziej komfortowe niż tradycyjne zawieszenie sportowe. Gdy kierowca naciśnie przycisk „Sport” (w górnej części konsoli centralnej), aktywuje to elektromagnetyczny zawór przełączający w amortyzatorach, który zmienia ich właściwości z nastawienia sportowego na sztywniejsze charakterystyki zawieszenia sportowego.
Adaptacyjny tempomat (ACC)
System ten wykorzystuje czujnik radarowy zintegrowany w dolnej części nadwozia. Żądaną prędkość pojazdu można określić w zakresie od 30 do 160 km/h. ACC działa zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z DSG (skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem). We wszystkich samochodach Polo z DSG, gdy pojazd z przodu zatrzymuje się, system ACC wygodnie hamuje Polo do pełnego zatrzymania. ACC utrzymuje zdefiniowaną prędkość pojazdu razem z wybraną odległością do pojazdu z przodu, a także automatycznie hamuje lub przyspiesza w płynącym ruchu. Kierowcy mogą indywidualnie dostosowywać dynamikę systemu, wybierając konkretny program jazdy. Jeśli nowe Volkswagen Polo zostanie zamówione z ACC, otrzyma system monitorowania ruchu Front Assist oraz miejskie hamowanie awaryjne. Alternatywnie, moduł, który zawiera Front Assist i miejskie hamowanie awaryjne, można zamówić osobno, tzn. bez ACC.
System monitorowania ruchu Front Assist. Front Assist wykorzystuje czujnik radarowy zintegrowany w dolnej części nadwozia do ciągłego monitorowania odległości do ruchu na drodze przed pojazdem. Front Assist wspiera kierowcę w krytycznych sytuacjach, wstępnie przygotowując system hamulcowy oraz wydając wizualne i akustyczne ostrzeżenia, aby poinformować kierowcę. W drugiej fazie system podkreśla potrzebę reakcji krótkim szarpnięciem hamulca. Jeśli kierowca hamuje z niewystarczającą siłą, system może wygenerować ciśnienie hamulca, które jest konieczne do uniknięcia kolizji, które może być znacznie wyższe. Jeśli kierowca nie reaguje, Front Assist automatycznie hamuje – jeśli to konieczne, aż Polo zatrzyma się całkowicie. System również wspiera kierowcę, ostrzegając, gdy nie ma wystarczającej odległości do pojazdu z przodu. Jednym z elementów Front Assist jest miejskie hamowanie awaryjne.
Miejskie hamowanie awaryjne
Miejskie hamowanie awaryjne jest rozszerzeniem systemu Front Assist. Monitoruje przestrzeń przed Volkswagenem za pomocą czujnika radarowego. System działa przy prędkościach poniżej 30 km/h. Jeśli kierowca nie reaguje w sytuacji z narastającą kolizją z pojazdem z przodu, który się porusza lub jest w ruchu, system przygotowuje hamulce jak w przypadku Front Assist. Jeśli to konieczne, miejskie hamowanie awaryjne automatycznie inicjuje silne hamowanie, aby zmniejszyć nasilenie wypadku. Dodatkowo, kierowca jest wspierany maksymalną siłą hamowania, jeśli siła nacisku na pedał przez kierowcę jest niewystarczająca.
Standardowy system automatycznego hamowania po kolizji
Technologicznym wyróżnikiem nowego Polo jest standardowy system automatycznego hamowania po kolizji. Po kolizji automatycznie hamuje samochód, aby uniknąć wtórnych zderzeń lub zmniejszyć ich nasilenie. Automatyczny system hamowania po kolizji jest uruchamiany, gdy wykryto pierwszą kolizję. Zapewnia kontrolowane prowadzenie pojazdu przez kierowcę, nawet w przypadku automatycznego hamowania. Kierowca w każdej chwili może „anulować” automatyczny system hamowania po kolizji. System jest dezaktywowany, jeśli rozpozna, że kierowca przyspiesza. Automatyczny system hamowania po kolizji jest również dezaktywowany, jeśli kierowca zainicjuje silne hamowanie z większym opóźnieniem niż opóźnienie systemowe.
System alertu kierowcy
System alertu kierowcy wykrywa utratę koncentracji przez kierowcę i wydaje akustyczne ostrzeżenie przez pięć sekund oraz wyświetla wiadomość w zestawie wskaźników, zalecając przerwę w prowadzeniu. Jeśli kierowca nie zrobi przerwy w ciągu następnych 15 minut, ostrzeżenie zostanie powtórzone.
Nawet o 21 procent oszczędniejszy dzięki nowym silnikom
Volkswagen opracował nową gamę efektywnych silników benzynowych i diesla. To sprawia, że najnowsza generacja bestsellerowego modelu z dwoma i czterema drzwiami jest jeszcze bardziej ekonomiczna na drodze. Przykład: zużycie paliwa wersji diesla o mocy 90 KM z DSG zostało zredukowane o 21 procent. Wszystkie silniki spełniają normę emisji EU-6; ponadto wszystkie wersje są dostępne z systemem start-stop i trybem odzyskiwania energii (standard od 66 kW / 90 KM).
Nowe silniki benzynowe
Wszystkie silniki benzynowe oferowane w Europie zostały przekształcone na nowe wersje trzy- i czterocylindrowe. Poziomy mocy przy premierze rynkowej to: 44 kW / 60 KM (wtrysk pośredni / MPI), 55 kW / 75 KM (MPI), 66 kW / 90 KM (wtrysk bezpośredni / TSI) oraz 81 kW / 110 KM (TSI). Zużycie paliwa i emisje silnika podstawowego o mocy 60 KM – w wersji z systemem start-stop i odzyskiwaniem energii – zostały obniżone z 5,5 l/100 km i 128 g/km CO2 do 4,6 l/100 km i 106 g/km CO2. Kolejnym przykładem efektywności, który zadebiutuje w drugiej połowie roku, jest nowy silnik o mocy 90 KM w nowym Polo 1.0 TSI BlueMotion – pierwszy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem o pojemności jednego litra w tej serii modelowej. Zużywa zaledwie 4,1 l/100 km i emituje 94 g/km CO2. Poprzedni model o tej samej mocy 90 KM zużywał 4,9 l/100 km (co odpowiada 113 g/km CO2).
Jak wcześniej, jedną z wersji benzynowych najnowszego Polo, która zadebiutuje w 2014 roku, jest wersja BlueGT z deaktywacją cylindrów (ACT – aktywne zarządzanie cylindrami). Silnik teraz generuje 110 kW / 150 KM, zamiast wcześniejszych 103 kW / 140 KM. Są również konkretne plany na nowego Volkswagena Polo GTI. Tutaj moc silnika wzrasta z 132 kW / 180 KM do 141 kW / 192 KM.
Nowe silniki diesla
W Polo zadebiutują także trzy nowe turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem o pojemności trzech cylindrów (TDI); wszystkie generują moc z 1,4 litra pojemności (wcześniej 1,2 i 1,6 litra). Zakres mocy jest identyczny jak w poprzednim modelu: 55 kW / 75 KM, 66 kW / 90 KM i 77 kW / 105 KM. Wersje o mocy 75 i 90 KM będą dostępne przy premierze rynkowej; wersja o mocy 105 KM pojawi się później w harmonogramie.
Interesujące jest porównanie właściwości nowego silnika 1.4 TDI z wycofaną wersją 1.2 TDI. Zwiększenie pojemności do 1,4 litra prowadzi do znacznego poprawienia momentu obrotowego przy starcie i skutkuje bardziej harmonijnymi charakterystykami momentu i mocy. Już w wersji o mocy 75 KM dostępne jest potężne 210 Nm momentu obrotowego przy niskich 1 500 obr./min. Nowy silnik trzy cylindrowy oferuje również bardzo dobre właściwości komfortowe.
Technologia wdrożona przez Volkswagena w celu zwiększenia komfortu obejmuje nowe łożyska silnika; silniki mają również wałek wyrównoważający oraz dwumasowe koło zamachowe, aby zminimalizować wibracje i hałas. Nowo zaprojektowana osłona silnika oraz specjalna powłoka misy olejowej przyczyniają się do dalszego zmniejszenia emisji akustycznych.
Nowa generacja silników znacząco poprawiła efektywność TDI. Po raz kolejny 75 KM Polo TDI BlueMotion jest pionierem w oszczędności paliwa; w tej wersji Volkswagen zmniejszył zużycie paliwa z bardzo dobrych 3,4 l/100 km do 3,2 l/100 km (z 88 g/km CO2 do 82 g/km). Szczególnie wart odnotowania jest doskonały postęp w Polo TDI z DSG i 90 KM. Ten nowy model ma zużycie paliwa wynoszące 3,4 l/100 km (89 g/km CO2). W przypadku poprzedniego modelu wartości wynosiły 4,3 l/100 km i 112 g/km CO2; to oznacza poprawę wydajności o 21 procent.
Bardziej precyzyjny
Kiedy zadebiutował w 2009 roku, efektywny i bezpieczny Volkswagen Polo (pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP) był również liderem w zakresie designu wizualnego. Po raz pierwszy Volkswagen wdrożył swoją współczesną „DNA designu” w segmencie B (oznaczenie klasy EU) po pierwotnym wprowadzeniu w Scirocco i Golfie. W przeciwieństwie do wielu innych samochodów swojej klasy, Polo zyskało wyraźnie dojrzalszy i sportowy wizerunek, na podstawie języka projektowania zdefiniowanego przez szefów designu Waltera de Silvę (Grupa) oraz Klausa Bischoffa (Marka) – charakteryzujący się znacznym zastosowaniem elementów poziomych z przodu i z tyłu oraz czystymi liniami w całym samochodzie i mocnym akcentem w okolicy ramion. Ten wyrafinowany design z czystymi liniami został teraz jeszcze bardziej precyzyjny i ostrzejszy. Projektanci jeszcze bardziej rozwijać przód i tył, aby były bardziej wyraziste. Nowe projekty reflektorów i tylnych świateł nadają również specjalny charakter samochodowi. Nowe Polo ma długość 3,972 mm (+ 2 mm), szerokość 1,682 mm (bez lusterek) i wysokość 1,453 mm.
Przód
Projekt przodu samochodu ma teraz znacznie bardziej trójwymiarowy i sportowy wygląd dzięki przeprojektowanemu zderzakowi i większemu dolnemu wlotowi powietrza. Nowa chromowana listwa wykończeniowa jest elementem strukturalnym, który wizualnie łączy dwa światła przeciwmgielne, nadając Polo szerszy wygląd. Jednocześnie, listwa przesuwa wizualny środek ciężkości niżej. Równocześnie inny element chromowany również wspiera formalną integrację kratki grilla w projekt reflektorów w Volkswagenie Polo Comfortline i Highline; ta chromowana linia łączy centra reflektorów z poziomym układem kratki chłodnicy, co również sprawia, że ma wyrafinowane wrażenie.
Reflektory LED
Najnowsza generacja Polo wprowadza do serii modelowej bardzo innowacyjny projekt oświetlenia. Volkswagen opracował zupełnie nowe reflektory w technologii LED dla najwyższej wersji Polo – to pierwszy raz w serii modelowej i w całej klasie. Te podwójne reflektory LED, o wysoko szczegółowym awangardowym projekcie, są nie do pomylenia – nawet z daleka – i charakteryzują się wyraźnymi reflektorami. Światło reflektorów LED jest jeszcze bielsze i bardziej zbliżone do światła dziennego niż w przypadku reflektorów ksenonowych, a także mniej obciąża oczy kierowców podczas jazdy o świcie lub zmierzchu, czy w nocy. Reflektory LED będą dostępne dla Volkswagena Polo Trendline, Comfortline, Highline oraz GTI.
Tył
W obszarze zderzaka tylnego szerokość pojazdu jest podkreślona przez bardziej rozwiniętą stylizację, czystszy poziomy układ oraz szersze wycięcie na tablicę rejestracyjną. Trapezoidalny zewnętrzny kontur tego obszaru rozciąga się do tylnych kół, co tworzy bardziej dynamiczne napięcie powierzchni. Osadzone w zderzaku tylne reflektory również dają wizualne wrażenie większej szerokości. Tylne światła zostały również przeprojektowane.
Profil boczny
Z boku zaktualizowane Polo można rozpoznać po sześciu nowych projektach kół ze stopów, z łącznej liczby dziesięciu dostępnych. Nowością w ofercie kół są standardowe obręcze aluminiowe dla Polo Comfortline (15 cali) oraz dla Polo Highline (16 cali). Nowo opracowana 17-calowa obręcz aluminiowa jest dostępna opcjonalnie. Są również trzy inne nowe obręcze aluminiowe dla wersji Polo BlueMotion (15 cali), CrossPolo (17 cali) i Polo GTI (17 cali). Nowe pokrywy kół dla standardowych 15-calowych kół stalowych zostały również zaprojektowane dla wersji podstawowej.
Osiem nowych kolorów nadwozia
Osiem z 15 dostępnych kolorów jest nowych: „Czysta biel”, „Szary Urano”, „Niebieski jedwab metaliczny” (dotychczas ekskluzywny kolor dla Polo BlueGT), „Czerwony zachód słońca metaliczny”, „Błękit chabrowy”, „Niebieski krystaliczny metaliczny” (kolor specjalny dla Polo BlueMotion) oraz „Pomarańczowy miodowy metaliczny” i „Beż tytanowy metaliczny” (kolory indywidualne dla CrossPolo).
Nowy układ wskaźników i konsoli centralnej
W najnowszym VW Polo dokonano wielu nowych udoskonaleń ergonomicznych i wizualnych wewnątrz. Wraz z nowymi trójramiennymi kierownicami z klasy Golf, nowa deska rozdzielcza z efektem 3D jest wyraźnym punktem wizualnym. Wskaźniki, które są stylizowane w typowym dla Volkswagena języku designu, są starannie wykonane i bardzo precyzyjne. Rozmieszczenie elementów sterujących na nowej konsoli centralnej jest bardzo intuicyjne. Na górnym poziomie sterowania, tuż poniżej wlotów powietrza, znajduje się panel sterujący, który został rozbudowany z siedmiu do dziewięciu przycisków; umieszczony jest w środku i łatwy do osiągnięcia, na przykład w przypadku jednostki świateł awaryjnych.
Nowe systemy radiowe i radiowo-nawigacyjne
Na następnym poziomie sterowania konsoli centralnej znajduje się moduł infotainment, który jest łatwy do zobaczenia. Najnowsze Volkswagen Polo jest pierwszym Volkswagenem, który otrzymuje drugą generację systemów radiowych i radiowo-nawigacyjnych „modułowego systemu infotainment” (MIB). Oferowane są cztery jednostki z ekranami dotykowymi: model „Composition Touch” to system podstawowy; ma monochromatyczny wyświetlacz 5-calowy, interfejsy SD i AUX-IN oraz głośniki przednie. Powyżej tego systemu znajduje się „Composition Colour”; oferuje kolorowy wyświetlacz 5-calowy, dwa dodatkowe głośniki tylne, napęd CD (w tym funkcję MP3/WMA) oraz system podwójnej różnorodności (system podwójnego odbiornika). Najwyższy poziom rozbudowy wśród modułów radiowych-CD nazywa się „Composition Media”. Jego funkcje obejmują interfejs USB oraz 6,5-calowy kolorowy wyświetlacz z czujnikiem zbliżeniowym, interfejs telefonu Bluetooth, przeglądarkę JPEG do odtwarzania grafiki oraz opcjonalną funkcję sterowania głosowego. Najwyższa jednostka nowej generacji systemów infotainment to „Discover Media”; w porównaniu do „Composition Media” dodaje system nawigacji. Opcjonalnie, systemy można rozszerzyć o integrację iPoda (MEDIA-IN) oraz kamerę tylnej widoku (od Composition Colour).
MirrorLink™ wprowadza aplikacje na pokład
Po raz pierwszy opcjonalny MirrorLink™ będzie oferowany jako funkcja w połączeniu z systemami infotainment „Composition Media” i „Discover Media”. Teraz możliwe jest wyświetlanie i kontrolowanie treści oraz funkcji pokazanych na smartfonie na ekranie dotykowym systemu infotainment Polo. Aby uniknąć rozpraszania kierowcy, dostępne będą tylko specjalnie skonfigurowane aplikacje podczas jazdy. Volkswagen będzie oferować aplikacje, które, wraz z geokoordynatami z jednostki nawigacyjnej, mogą również uzyskać dostęp do danych pojazdu, takich jak prędkość obrotowa silnika, prędkość samochodu i poziom paliwa. Można również korzystać z aplikacji, które nie są bezpośrednio związane z obsługą pojazdu, takich jak radio internetowe i serwisy informacyjne, o ile obsługują MirrorLink™. Aby poprawić jakość odbioru i jednocześnie zmniejszyć wydobycie radiowe z telefonu komórkowego, smartfon może być bezprzewodowo połączony z zewnętrzną anteną Polo – za pośrednictwem interfejsu telefonicznego „Comfort”. W tym przypadku wystarczy położyć telefon z przodu w schowku na konsoli centralnej. Telefon jest ładowany za pomocą złącza USB.
Nowy interfejs klimatyzacji i akcenty chromowane
Specjaliści wnętrz również zoptymalizowali elementy sterujące dla systemów klimatyzacji (manualne lub automatyczne). Są one umieszczone poniżej systemu infotainment. Akcenty chromowe na panelach wykończenia drzwi, wlotach powietrza oraz wokół konsoli zmiany biegów dodają również do wyszukanego klimatu.
Rozszerzone funkcje standardowe
Tak jak w poprzednim modelu, Volkswagen ponownie oferuje trzy poziomy wyposażenia w Polo modelu z 2014 roku: „Trendline”, „Comfortline” i „Highline” (kolejne wersje, takie jak BlueGT, GTI, BlueMotion i Cross, będą dostępne później). Nabywcy otrzymają teraz jeszcze więcej wartości dodanej, zwłaszcza w wersji podstawowej. Weźmy na przykład Niemcy, gdzie standardowe wyposażenie Polo Trendline obejmuje teraz felgi 15-calowe, zamiast 14-calowych, dzielone tylną kanapę w tym podwójnym bagażniku, nowy elektryczno-mechaniczny układ kierowniczy, zdalne sterowanie centralnym zamkiem, wyświetlacz wielofunkcyjny oraz system monitorowania ciśnienia w oponach.
Wyposażenie Polo Comfortline zostało rozszerzone o 15-calowe felgi aluminiowe (wcześniej 15-calowe felgi stalowe), ParkPilot z przodu, system radiowy „Composition Touch” oraz wyświetlacz wielofunkcyjny Plus. Polo Highline jest teraz standardowo wyposażone w 16-calowe felgi aluminiowe (wcześniej 15-calowe) oraz nowy system alertu kierowcy. Inne nowe funkcje będą oferowane jako opcje; w tym elektrycznie składane lusterka boczne, automatyczne uruchamianie świateł drogowych oraz kamerę tylnej widoku. Tak jak w poprzednim modelu, nowe Polo będzie również dostępne z dużym panoramicznym dachem przesuwno-uchylnym.
Model launch: Polo Fresh
Tak jak w debiutach modeli up! i Beetle, Volkswagen oferuje wyłącznie wyposażony model na europejski rynek Volkswagena Polo: „Fresh”. Jego najważniejsze cechy to niezwykle eleganckie dwukolorowe wnętrze.
Spersonalizowana stylistyka zewnętrzna
Ten specjalny model, dostarczany z 16-calowymi kołami w nowym wzorze „Portago” (w ekskluzywnym kolorze „High Gloss Steel”), preferencyjnie lakierowany w „Błękicie chabrowym”, jest wizualnie wyróżniony przez czarne pokrywy lusterek, oświetlenie tablicy rejestracyjnej LED, chromowany ekran kratki grilla, standardowe światła przeciwmgielne, przyciemnione tylne okna (od słupka B), również przyciemnione tylne światła oraz emblematy „Fresh” na przednich błotnikach. Alternatywnie do „Błękitu chabrowego”, znanego jako komunikacyjny kolor nadwozia, dostępne są „Czysta biel”, „Srebrny Reflex”, „Biały Oryks” oraz „Głęboka czerń”.
Spersonalizowane wnętrze
Polo Fresh również spełnia swoją nazwę w środku, ponieważ zostało zaprojektowane w dwóch kolorach. W wyrafinowanym wyglądzie „Ceramique” znajdują się jasne powierzchnie wstawki drzwi oraz dolna deska rozdzielcza z pokrywą schowka. Również w stylu „Ceramique” są centralne panele siedzeń; uzupełniają je kontrastowe kolory „Ciemny Palladium”, które pojawia się na panelach wykończenia drzwi, górnej części deski rozdzielczej, zamkniętej konsoli centralnej z panelem w kolorze „Ciemny Rhodium Fine”, bokach i dodatkowych elementach sportowych siedzeń, podłokietnikiem oraz dolnych częściach słupków A i B. Alternatywnie centralne panele siedzeń mogą być skonfigurowane w „Ciemnym Palladium”. Czarna skóra i jasne kontrastowe szwy („Ceramique”), które wykończają kierownicę oraz uchwyt hamulca ręcznego i lewarek zmiany biegów, również prezentują się wykwintnie.