Sedan Polo był dobrym wyborem na rynki wschodzące, dla rodzin, które nie chciały dzielić kabiny z bagażnikiem.
Mały, zwrotny i lekki, sedan Polo świetnie sprawdzał się w krajach, gdzie wersja z trzema boksami była uważana za bardziej luksusową niż hatchbacki. Na rynku ASEAN, w Rosji oraz w wybranych rynkach, Volkswagen oferował wersję trzyboksową swojego znanego Polo z piątej generacji.
Z zewnątrz, sedan Polo miał taki sam przód jak reszta gamy, z kanciastymi reflektorami i dwuskrzydłowym grillem z chromowanymi akcentami. W zależności od poziomu wyposażenia, aerodynamicznie ukształtowany zderzak miał parę okrągłych świateł przeciwmgielnych zamontowanych w jego zewnętrznej części. W środku, producent zamontował dodatkowy grill do chłodzenia silnika. Wersja trzyboksowa miała trzecie trójkątne okno za tylnym słupkiem C oraz pochylony słupek D z boków. Jej tylne światła były zamontowane tylko na tylnych błotnikach.
W środku, sedan Polo oferował wystarczająco miejsca dla czterech pasażerów, ale z ograniczoną przestrzenią na nogi dla pasażerów na tylnej kanapie. Producent zamontował parę foteli zaprojektowanych z myślą o komforcie, a nie o sportowej jeździe z przodu. Choć design deski rozdzielczej był podobny do wersji sedan, różnił się nieco w wyglądzie panelu instrumentów, zwłaszcza w przypadku obrotomierza i prędkościomierza.