Volkswagen wprowadził trzecią generację modelu Polo w 1994 roku, a w następnym roku niemiecki producent zaprezentował wersję kombi, a w 2000 roku odświeżył całą ofertę.
Mały Polo przestał być najmniejszym członkiem rodziny Volkswagena i zaczynał zwiększać swoje wymiary. Po udanym debiucie wersji kombi, niemiecki producent postanowił kontynuować jej oferowanie po odświeżeniu w 2000 roku.
W 2000 roku Polo Variant przeszedł jedynie drobne modyfikacje w porównaniu do wersji sprzed liftingu. Mimo to Volkswagen stwierdził, że tylko 30% pojazdu pozostało takie samo jak wcześniej. W związku z nowymi regulacjami dotyczącymi emisji, producenci musieli stosować farby na bazie wody, co osłabiło ochronę antykorozyjną. Aby temu zapobiec, Polo otrzymało pełne ocynkowanie. Dodatkowo, nowe reflektory i tylne lampy nadały małemu Polo bardziej premium wygląd. Oba zderzaki również zostały przeprojektowane i nieco powiększone, aby zmniejszyć koszty napraw w przypadku wypadków przy prędkości poniżej 5 km/h.
W środku wprowadzono nowy design inspirowany mniejszym bratem auta, VW Lupo, ale z lepszymi materiałami. Zestaw wskaźników, na przykład, miał styl binokularowy dla prędkościomierza i obrotomierza, z wyświetlaczem LCD na dole każdego wskaźnika. Nad nimi, wyśrodkowane, umieszczono wskaźniki paliwa i temperatury. Właściciel mógł zwiększyć pojemność bagażnika z 390 litrów do 1250 litrów poprzez całkowite złożenie tylnych siedzeń.