Volkswagen wprowadził model Scirocco w 1973 roku jako następcę opartego na Garbusie Karmanna-Ghię, torując drogę dla Golfa 1.
W 1977 roku niemiecki producent samochodów odniósł już sukces, a Scirocco dobrze radziło sobie na rynku. Jego sprzedaż nie była tak wysoka jak jego hatchbackowego brata, Golfa, ale była zadowalająca jak na ten segment. Oba modele dzieliły tę samą platformę. W ramach programu ulepszania, w 1977 roku Volkswagen wprowadził facelifting sportowego kompaktowego coupe.
Z przodu producent zachował cztery okrągłe reflektory oraz czarny grill. W modelu z 1977 roku, Scirocco wyposażono w większe kierunkowskazy zamontowane w rogach. W ten sposób Volkswagen zrezygnował z dodatkowych lamp bocznych, ponieważ samochód już ich nie potrzebował. Zmienił się także design zderzaka, który nie miał już wystających metalowych części jak w modelu z 1973 roku. Z tyłu dolna część zderzaka została wydłużona, a w wersji GTI otrzymała małe wloty powietrza po zewnętrznej stronie.
W środku Volkswagen zachował ten sam układ, ale z drewnianymi okleinami na desce rozdzielczej. W zależności od wersji wyposażenia, miał radio stereo umieszczone obok wskaźników, w kierunku środka samochodu. Skórzana tapicerka była oferowana jako opcja, a z przodu znajdowały się fotele z bocznymi podparciami.